ေရွးတရုတ္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပ်ဴ (၇)
********************
မင္းသမီးၾကီး မိခဲ်န္ လာပါျပီ မိခ်ဲန္ ဆိုတာ တရုတ္ မွတ္တမ္းက လာတဲ႔ ပ်ဴ တပ္ျမိဳ႕ ၉ ျမိဳ႕ထဲက တစ္ ျမိဳ႕ကို ေျပာတာ ဘယ္ျမိဳ႕လဲ ဆိုရင္ ပဲခူး ကို ေျပာ တယ္ လို႔ ဆရာ့ဆရာေတြက ယူဆထားၾကတယ္
ပဲခူး ေခၚ ဟံသာဝတီ ဆိုတာ မြန္ရာဇဝင္မွာေတာ့
စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္ပါပဲ သထံု ျပီးရင္ သူပဲကိုး
ဒီေတာ့ ပဲခူးရာဇဝင္ ေရႊေမာ္ေဓါဘုရားသမိုင္း မဒမ ရာဇဝင္ခ်ဳပ္ မြန္ရာဇဝင္ၾကီး သထံုရာဇဝင္ခ်ဳပ္ ေရႊေမာ္ေဓါသမိုင္း ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္သမိုင္း ေကလာသသမိုင္း ပဲခူးရာဇဝင္ျပဇာတ္ ဆႏၵန္ ဂူ သမိုင္းေကာ့ဂြန္းဂူသမိုင္း ေတြကို အဆင္သင့္ထား ရာဇဝင္ မွာ နာမည္ၾကီး ဇာတ္နာတဲ႔ ျပည္ၾကီး ကို ရွာရေဖြရ ေမႊ ေႏွာက္ရ ေတာ့ တာပဲေပါ့
ဟံသာဝတီပဲခူး တည္ေထာင္တာေလး စၾကည့္ ရေအာင္
ရာဇဝင္ေတြ အဆိုအရ ျမတ္စြာဘုရား (၈) ဝါအရမွာ ဂဝံပတိမေထရ္က ပင့္လို႔ ဘုရားၾကြလာတဲ႔ အခ်ိန္ မွာ ဟံသာဝတီ ပဲခူးဟာ ပင္လယ္ျဖစ္ေနေသးတယ္ တဲ႔ သမိုင္းစကားနဲ႔ ေျပာရင္ BC-6 ရာစု အလယ္ ပိုင္းကာလ ျဖစ္ပါတယ္
ဆက္ေျပာတာက တကယ္က ပဲခူးသာမဟုတ္ပါဘူး ျမန္မာႏိုင္ငံ ပယ္လယ္ကမ္းရိုးတန္းဟာ လက္ရွိနဲ႔ မတူ မ်ားစြာ ကြဲျပားပါတယ္တဲ႔ ဧရာဝတီ စစ္ေတာင္း သံလြင္ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚေဒ ေတြ မျဖစ္ ေပၚ ေသးပါသလို ရခိုင္ကမ္းေျမာင္နဲ႔ တနသၤာရီ ကမ္းေျမွာင္ေဒသ ေတြဟာလည္း ပင္လယ္ေအာက္ မွာပဲ ရွိပါေသးတယ္တဲ႔
ပင္လယ္ျပင္ဟာ ျပည့္ျမိဳ႕ ေအာက္နားထိ ေရာက္ခဲ႔ တယ္ အေနာက္ဘက္မွာ အေနာက္ရိုးမ ရခိုင္ရိုးမ ကို ဆိုလိုပါတယ္ ရခိုင္ရိုးမ ေတာင္ေျခ အလယ္ပိုင္း မွာ ပဲခူးရိုးမ ေတာင္ေျခ အထိ ပင္လယ္ေအာက္မွာ ပါတဲ႔ မုတၱမ ပင္လယ္ေကြ႕ရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ျခမ္း ဟာ ပဲခူးျမိဳ႕တည္ရာကို ေက်ာ္လြန္ျပီး ပဲခူးရိုးမ ေတာင္ေျခအထိ ရွိပါတယ္တဲ႔
အေရွ႕ဘက္မွာ ေပါင္းေလာင္ ဇင္းက်ိဳက္ ကုလားမ ဇြဲကပင္ ေတာင္ညိုေတာင္တန္းနဲ႔ တနသၤာရီ ရိုးမ ေတာင္ေျခအထိ ပင္လယ္ျပင္ေတြ ျဖစ္တယ္ တဲ႔
ဒါေၾကာင့္ပဲ ေရွးက ျပည္ သထံု မဒမ ထားဝယ္ တနသၤာရီ တို႔ဟာ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ေတြ ျဖစ္ရ ပါတယ္တဲ႔
ေနာက္ကာလအတန္ၾကာတဲ႔အခါ ဟသၤတ ပုသိမ္ ေျမာင္းျမ သန္လ်င္တို႔ဟာ တျဖည္းျဖည္း ေပၚလာ ျပီး ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ေတြ ျဖစ္ျပန္တယ္တဲ႔
၁၅ ရာစု ႏွစ္ အေနာက္ႏိုင္ငံသား ကုန္သည္မ်ားရဲ႕ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ပဲခူး ဆိုတာ မုတၱမ ပင္လယ္ ေကြ႕ ေပၚမွာ ရွိတဲ႔ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ ပါတဲ႔
ပဲခူးရာဇဝင္ အဆိုအရ BC-6 ရာစုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဟာ ေျမပံုမွာ အစက္အေပ်ာက္သာသာ ရွိပါလိမ့္ မယ္ အကုန္ပင္လယ္ခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုထား တာကိုး
မုတၱမတစ္ဖက္ကမ္းဟာ ပဲခူးရိုးမ ေတာင္ေျခမွာ ဆံုး တယ္ ျပည္နားအထိ ေရာက္တယ္ ဆိုထားေတာ့
မြန္ေတြေျပာတဲ႔ ပထမဆံုး ျမိဳ႕ေတာ္ သထံုက ေရ ေအာက္ ေရာက္ေနတယ္ လို႔ ဆိုလိုက္တာပါ သထံု ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး မုတၱမကမ္းဟာ ပဲခူးေတာင္ ေက်ာ္သြားမွေတာ့ က်ိဳက္ထို သထံု ပဲခူး တဖက္က ဆို ျပည္နားထိ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ ဆိုတာလည္း မရွိ
သုဝဏၰဘူမိ မြန္ျမိဳ႕ေတာ္ ဆိုတာ ေလေပါလို႔ ေလ်ာက္ေျပာသလို လက္အားလို႔ ေလ်ာက္ျခစ္ထား တာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ မြန္ရာဇဝင္ေတြက သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း ရာဇဝင္ေတြ မညီပဲ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ပါ တယ္
ေအာက္ဘက္ၾကည့္ျပန္ေတာ့ ေမာ္လျမိဳင္ကေန ကလိန္ေအာင္အထိ ပင္လယ္ေအာက္ ေရာက္ေန ျပန္ပါတယ္ အဲဒီမွာ မုတၱမပင္လယ္ေကြ႕ တဖက္ ကမ္း ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ဒီေတာ့ မုဒံုျမိဳ႕ ကန္ၾကီးေစတီ ဆိုတာလည္း မရွိဘူးေပါ့ ေရ ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတာကိုး ဒီဘုရားသမိုင္းလည္း မရွိဘူးေပါ့ ဘုရားမွ မရွိတာ သမိုင္းက ဘယ္လို လာမလဲေလ
မြန္သမိုင္းပညာရွင္ ဦးစံဝင္း ကေတာ့ မြန္ေတြဟာ BC-17 ကတည္းက ဝင္လာျပီး သုဝဏၰဘူမိ ကို တည္ေထာင္တယ္တဲ႔ ယခု တိုက္ကုလားျမိဳ႕ ကိုေပါ့
ပင္လယ္ခ်ည္း ျဖစ္ေနတဲ႔ ဒီမုတၱမပင္လဟ္ေကြ႕ၾကီး အေပၚ ဗုဒၶေခတ္ကို ႏွစ္ေပါင္း ၁၁၀၀၀ ေလာက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး ဝင္လာတဲ႔ မြန္ေတြဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္
မွာ ပငမလယ္ျပင္ထက္ ေဖာင္ဖြဲ႔ျပီး ေျခသလံုး အိမ္ တိုင္ ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာ သြားေနၾကတဲ႔ လူမ်ိဳးစုေတြ ျဖစ္တယ္ လို႔ ဦးစံဝင္းက ဆိုလိုခ်င္ေလသလား အကုသိုလ္ မသိပါ ဒါေပမယ့္လည္း ပင္လယ္ ထဲ ေနမွ ရမယ့္ အေနအထား ဆိုေတာ့ ဦးစံဝင္းက မြန္ လူမ်ိဳးေတြကို ေဂ်ာက္ခ်တာလား ဒါမွမဟုတ္ မဟုတ္တမ္းတရား ေျပာတာလား ဆိုတာ သူကိုယ္ တိုင္ပဲ သိမွာပါ
သထံုဆိုတာ မရွိမွေတာ့ သုဓမၼဝတီ ၅၇ ဥမို ၅ ဆက္ ၆၂ ဆက္ ဆိုတဲ႔ မင္းေတြ ဆိုတာ အာေပါ ဝါေယာေတြ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္ ဘယ္နားက သြားလာ ေတာ့မလဲ ကုန္းေျမေတာင္ မရွိတာ သုဓမၼဝတီျပည္
ဆိုတာ ဇာတ္ေတာ္ထဲက နဂါးျမိဳ႕ေတာ္မ်ား ျဖစ္ေလ သလားေပါ့
၁၅ ရာစု ထိတိုင္ေအာင္ ပဲခူးက မုတၱမ ပင္လယ္ ေကြ႕ေပၚက ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ ဆိုေတာ့ ၁၅ ရာစုအထိ မုတၱမကမ္းက ပဲခူး ျမိဳ႕အထိ ေရာက္ေနတုန္း ျဖစ္
တာမို႔ ဘယ္မွာလဲ သထံု ဘယ္မွာလဲ က်ိဳက္ထို ဘယ္နားမွာလဲ ဘီလင္း ဘယ္ေနရာက မုတၱမ ဘယ္ေနရာက ဘီလူးကြ်န္းလဲ ဆိုတာေတြ ေမးလာ ရင္ ပင္လယ္ေရေအာက္မွာပါ ခင္ဗ် လို႔ ေျဖရ မွာပါ
မိခ်ဲန္ ဖ်က္တဲ႔ မြန္ရာဇဝင္ တက္တက္စင္ေအာင္ ေျပာင္ေလေရာ့လား ဘာမွကို မက်န္ေတာ့ပါဘူး
ဆက္ၾကည့္ရေအာင္ပါ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခဟာ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ ျဖစ္တယ္လို႔ ေရွးေဟာင္း မြန္ စာေပေတြမွာ ဆိုပါတယ္တဲ႔ ေရွးေဟာင္း မြန္စာေပ ဆိုတာ ဘယ္စာကို ညႊန္းတာလဲ မသိရပါ ရွိလွ်င္ က်မ္းညႊန္း ေပးေစလိုပါတယ္ ပင္လယ္ေအာက္ ေရာက္ေနပါတယ္ ဆိုထားျပီး ဒီမွာ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕ဟု ဆိုလွ်င္ ၁၅ ရာစု ေနာက္ပိုင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္
ေနာက္ ဟံသာဝတီ ပဲခူး ျဖစ္လာမည့္ ပင္လယ္ျပင္ အလယ္တြင္ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီး တစ္ခုရွိသည္
ေရက်ခ်ိန္တြင္ ၂၃ လံ အျမင့္ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္ လည္း ေရတက္လို႔ ေရျပည့္ခ်ိန္တြင္ အရိပ္ အေယာင္ ေလာက္သာ ေတြ႕ရသည္ လို႔ ဆိုတယ္
ဒီေက်ာက္ေတာင္ ျမွပ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္ ျဖစ္ေနတာကို
မြန္ဘာသာနဲ႔ မုေတာင္း လို႔ ေခၚတယ္ တဲ႔ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီေနရာမွာ တည္တဲ႔ ေစတီကိုလည္း က်ိဳက္မုေတာင္းလို႔ နာမည္ေပးခဲ႔တယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္ အဲဒီ က်ိဳက္မုေတာင္းကေန က်ိဳက္မုေတာ က်ိဳက္မုေဓါ ယခု ေရႊေမာေဓါ ဆိုျပီး ျဖစ္လာတယ္ တဲ႔
အဲဒီ ေက်ာက္ေတာင္ေနရာဟာ ဘုရားပရိနိဗၺာန္ ျပဳ ျပီး ႏွစ္ေပါင္း ကိုးရာေက်ာ္ အခ်ိန္မွာ ေသာင္ထြန္း လာပါတယ္ သမိုင္းစကားအရ AD- ၃ ရာစု ေက်ာ္ တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ပင္လယ္ကေန ေသာင္ထြန္း ကုန္းျဖစ္ လာတယ္ေပါ့ေလ
အရင္က ေရက်ခ်ိန္ ၂၃ လံ ရွိခဲ႔တာက ႏွစ္ ၉၀၀ ေက်ာ္ ၾကာတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ေရျပည့္ခ်ိန္ ၁၃ လံသာ က်န္ပါတယ္ တဲ႔ ေသာင္ထြန္းလာလို႔ ေက်ာက္ ေတာင္က ေအာက္ကို ျမွုပ္သြားတယ္လို႔ ဆိုလို တာပါ
ဒီအခ်ိန္မွာ အိႏၵိယတိုင္းသား ေတလဂူမ်ား ရႊက္လႊင့္ ျပီး သုဝဏၰဘူမိကို ကုန္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ သြား လာလ်က္ရွိတယ္တဲ႔ AD-3 ရာစု ေက်ာ္ထိ ပင္လယ္ ျပင္ေအာက္က မထြက္ေသးတဲ႔ ပဲခူးနဲ႔ မုတၱမပင္လယ္ေကြ႕ထဲ သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတာ
ဘယ္ေနရာမွာ ရွိမွာလဲ
ဒီေတလဂူေတြ အျပန္ ပဲခူးေနရာ ေက်ာက္ေဆာင္ မွာ ေရႊဟသၤာ ဖိုမ နားေနတာကို ေတြ႕ရလို႔ အိႏၵိယ ေရာက္ေတာ့ ဘုရင္ကို ေျပာတယ္တဲ႔ ဘုရင္က ပညာရွိေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ မင္းဆရာ အာဒိစၥ အာေဘာဇ ကို ေခၚေမးသတဲ႔ ဒီေတာ့ မင္းဆရာက
ေျပာတယ္တဲ႔ ဒီေနရာဟာ သာမည ေနရာမဟုတ္
ျမတ္စြာဘုရား ၈ ဝါ တုန္းက ဒီလိုပဲ ေရႊဟသၤာဖုိမ နားေနတာကို ျမင္တဲ႔အခါ ရွင္အာနႏၵကို ဒီေနရာမွာ ေနာင္အခါ ဟံသာဝတီ ရာဇဌာနီ မင္းေနျပည္ၾကီး ေပၚလိမ့္မယ္လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ေပးခဲ႔ တယ္ လို႔ ေျဖ သတဲ႔
ဒီေတာ့ အကုသိုလ္လည္း ဘယ္ရမလဲ ဗ်ာဒိတ္ ေတာ္က်မ္း ရွိတာပဲ အလကားထား တာမွ မဟုတ္ တာ လွန္သည္ေပါ့ စာအုပ္သာ ဆံုးတယ္ ဒီဗ်ာဒိတ္ ကို မေတြ႕ရ သို႔ေသာ္လည္း ဗ်ာဒိတ္ေတာ္က်မ္းက မစံုတာေနမွာပါလို႔ပဲ သေဘာပိုက္ျပီး ဆက္ၾကည့္
တယ္
ဒီေတာ့ ဘုရင္က မင္းဆရာကို ေလွသား ၅၀၀ နဲ႔ အတူ သေဘၤာနဲ႔ အဲဒီေနရာကို ရက္ လႏွစ္ေတြ မွတ္ထားဖို႔ လႊတ္တယ္တဲ႔ လာရင္း ေရတက္ခ်ိန္မို႔ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခမွာ ခ်ိတ္ဆြဲ ရပ္နားရတယ္တဲ႔
အဲဒီလို ခ်ိတ္ဆြဲရပ္နားတာကို စြဲျပီး မြန္ဘာသာနဲ႔ သေဘၤာခ်ိတ္ လို႔ အမည္ရတဲ႔ စကား ျဂဲကြ့င္ လို႔ ေခၚခဲ႔ၾကတယ္တဲ႔ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ျဂဲကြ့င္ကေန ဇြဲကပင္ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ဆိုတယ္
ေရက်ခ်ိန္ ဆက္သြား ေက်ာက္ေတာင္မွာနား မွတ္ တိုင္စိုက္ျပီး အိႏၵိယကို ျပန္ၾကတယ္တဲ႔ အဲဒီကေန ႏွစ္ ၁၆၀ ၾကာတဲ႔ အခါ ေရႊဟသၤာနားတဲ႔ ေနရာဟာ ေျမသား ပကတိျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆို တယ္ AD-5 ရာစု ေရာက္သြားပါျပီ မိခ်ဲန္းေခၚ ပဲခူး ဆိုတဲ႔ ဟံသာဝတီ ျပည္ၾကီး မတည္ရေသးဘူး
အိႏၵယျပန္သြားတဲ႔သူေတြက ေသကုန္ျပီး ေလး ဆက္ေျမာက္ မင္းအထိ ေရာက္ေနျပီတဲ႔ သူတို႔ လည္း ကုန္းေျမေပၚတယ္ ၾကားတာနဲ႔ လူ ၇၀ နဲ႔ ဒီေနရာကို ေစာက္ေရွာက္ဖို႔ ေစလိုက္တယ္တဲ႔ အဲဒီလူေပါင္း ၇ဝ ဟာ အဲဒီကုန္းမွာ ၅၆ ႏွစ္ တိုင္ တိုင္ ေနထိုင္ျပီး ေစာက္ေရွာက္ခဲ႔တယ္တဲ႔ အဲခ်ိန္က် မွ ကုန္းေျမတျပင္လံုး ထြန္းတယ္တဲ႔
AD-5 ရာစု ေႏွာင္းပိုင္း ေရာက္လာခဲ႔ျပီ အခုမွ ေျမ ျဖစ္ပါတယ္ ဒီေနရာမွာ တစ္ခု ေျပာစရာရွိတယ္ ထိုင္းထြက္ စာအုပ္ ဥပၸႏၷသုဓမၼဝတီ ရာဇဝံသကထာ မွာ ဘယ္လို ျပသလဲ ဆိုရင္ သုဓမၼဝတီ သထံုျမိဳ႕ ေဟာင္း ေရလႊမ္းပ်က္စီးလို႔ ေကလာသေတာင္ ဘက္ကို ေရႊ႕ေျပာင္းရေၾကာင္း ဆိုပါတယ္ သုဓမၼဝတီ ပ်က္တာကို ထိုင္းရာဇဝင္ဆရာက အဲသလို ေျပာထားတယ္ ဘယ္ခ်ိန္ရယ္လို႔ေတာ့ မပါပါ
ဒီမွာ နည္းနည္းေလာက္ စပ္ဟပ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ
BC-3 ရာစု ဆိုတာ အေသာကေခတ္ အေသာက ကိုးတိုင္း ကိုးဌာန ေစလႊတ္ခန္းမွာ သုဝဏၰဘူမိ မပါ သလို သုဓမၼဝတီလည္း မပါပါ အဲဒါေတြကို ႏွစ္ 600 ေလာက္ ေက်ာ္လာျပီးမွ ပဲခူးေနရာက ေသာင္ပါးပါး ထြန္းတယ္ ႏွစ္ ၉၀၀ ေက်ာ္မွ ကုန္းေျမ ျဖစ္လာတယ္ မြန္ရာဇဝင္အရ ဆိုရင္ သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတာ အေသာကေခတ္မွာ ရွိမွ မရွိေသးေတာ့ အေသာက ေစလႊတ္ရာမွာ မပါဘူး ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ တာပဲေပါ့ ဥတၱရနဲ႔ေသာဏ ဆိုတာ ဒီပဝံသရဲ႕ အစြယ္အပြား ကလ်ာနီ ကေန လာတာ ျဖစ္တာမို႔
အကုသိုလ္က ဒီပဝံသကို သမိုင္းအျမင္အားျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ထားေလေတာ့ ကလ်ာနီ ဆိုတာ ထည့္ ေျပာစရာ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့ ပင္မကို ပယ္ခ်ထားရင္ က်န္တာ အကုန္ ၾကည့္စရာမလိုေတာ့ဘူးေလ
ဗုဒၶေခတ္နဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္အထားေတြ ျမန္မာျပည္မွာ အႏွံ႔အျပား ေတြ႕ေနရပါလ်က္နဲ႔
သထံုကေန တိုက္ယူလို႔ ပိဋကတ္ကို ပုဂံက ရတယ္ ဆိုတဲ႔ စာေတြဟာ အက်ည္းတန္လြန္းပါတယ္
ဗုဒၶေခတ္ ဆိုတာ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း 2600 BC-6 ရာစုကို ေျပာတာပါ ဗုဒၶေခတ္ အေရး အသား စာေပအကၡရာေတြ ျမန္မာျပည္ထဲ အႏွံ႔ အျပား ေတြ႕ရပါတယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္က လူေတြ အဲဒီ ျဗဟၼီစာေပေတြကို တလံုးမွ နားမလည္ ခဲ႔ရင္ ျမန္မာျပည္ ေတာင္ကေျမာက္ အေရွ႕က အေနာက္ တလႊား ျပဲျပဲစင္ ေတြ႕စရာ မရွိပါ ထားဝယ္မွာ သာဂရ အနီး ရပ္ခံေတာင္ ဘုရားမွာ ဆို ပတ္ပတ္လည္မွာ ပလူပ်ံေနတယ္ ျမိဳ႕ေဟာင္း ဘုရားဝန္းက်င္မွာလည္း တပံုတပင္ ေခတ္အဆက္ ဆက္စာေတြ အုတ္ျပားေတြမွာ ေရးထားတာ ျမင္ရ တယ္ အစက အဲဒါေတြကို ဗုဒၶေခတ္နဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ လို႔ မသိခဲ႔ပါဘူး လိမ္ထားခံရတဲ႔ သမိုင္းေတြ သိလာ ခဲ႔ရတဲ႔ အကုသိုလ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ သိဖို႔ အေတာ္ ခဲယဥ္းပါတယ္ ဒီအေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ ေနရာေရာက္မွ ပံုနဲ႔ တကြ အေသးစိတ္ေရးေပးပါ မယ္
ျပန္ဆက္ပါမယ္ ေနာက္ေတာ့ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ သမိုင္း နဲ႔ ဆက္သြားျပန္တယ္ နဂါးမေတာင္ လို႔ ေခၚတယ္လို႔ ဆိုတယ္ ရေသ့တပါးရွိတယ္ နဂါး မင္းသားႏွစ္ပါးကို ရေသ့မွာအပ္တယ္ နဂါး မင္းသား ႏွစ္ေကာင္ကို ရေသ့က ဟံသာဝတီဟာ မင္းေန ျပည္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ သြားေနၾကေခ် ဆိုျပီး လႊတ္ ေတာ့ နဂါးမင္းသား ႏွစ္ေကာင္က လူ ၁၇၀ ကို ေခၚ ျပီး ဝါးေဖာင္ ၁၇ ေဖာင္နဲ႔ ဇင္းက်ိဳက္ကမ္းေျခကေန
ပဲခူး ကုန္းေျမကို သြားတယ္ ဟံသာဝတီ ပဲခူး ကုန္း ကို ေရာက္ေတာ့ ေတာခ်ံဳေတြရွင္းျပီး ေနတယ္ ဆိုတယ္
နဂါးမင္းသားႏွစ္ေကာင္နဲ႔ လူ ၁၇၀ ေနျပီး ေနာက္ ပိုင္းမွာ လူေတြထပ္ေရာက္လာတယ္ လို႔ ဆိုတယ္
ဘယ္နားကလာမွန္း မသိပါ ေနာက္ပိုင္း လို႔ ဆိုရာ မွာ ႏွစ္ လား လလား ရက္လား ဆိုတာလည္း မသိ ရပါ ထားပါေတာ့ လူေတြထပ္လာတယ္ ဘယ္ ေလာက္ လာတယ္ ဆိုတာ မပါျပန္ပါဘူး
ဒီမွာ နဂါးမင္းသား ႏွစ္ေကာင္က တိုင္းျပည္ ထူ ေထာင္ဖို႔ အၾကံေပၚတယ္ တဲ႔ စဥ္းစားစရာက ဒီေန
ရာပါ လူက ဘယ္ေလာက္လာလို႔ တိုင္းျပည္တစ္ခု ထူေထာင္ရေအာင္ အရူးထၾကတာလဲ မသိဘူး
သူတို႔ရွိတဲ႔ လူနဲ႔ဆို ရြာေတာင္ တည္လို႔မရ နိဂံုးရြာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ဇနပုဒ္သာသာ ပဲရမွာေပါ့ ထပ္လာတဲ႔ လူက တစ္ေထာင္ပဲ ထားပါဦးေတာ့ ရြာငယ္ေလး သာသာပဲ ရမွာေပါ့ တိုင္းျပည္ထူေထာင္မယ္ ဆို ေတာ့ အင္း ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာပါပဲ
အဲသလို အၾကံရတဲ႔အခါ အေတာ္ကို အားယားေန
တဲ႔ သိၾကားမင္းၾကီး မာဃက ပရဟိတပိုးထျပီး မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္နဲ႔ လက္သမားအသြင္ေဆာင္ျပီး
လူျပည့္ကိုလာ သူက တာဝန္ယူမယ္ေျပာတယ္ ဆို ပဲ
ဒီမွာ ခုဏက အိႏၵယက ၇၀ ဟာ ၅၆ ႏွစ္ ေနတယ္ ဆိုေတာ့ မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္စာေလာက္ ရွိတယ္
အိမ္ေထာင္သားေမြး မျပဳၾကဘူးလား မသိဘူး အဲလူ ေတြနဲ႔ ေနရာလု စကားမ်ားၾကေတာ့တယ္ ဆိုပါ တယ္
အဲဒီေတာ့ အိႏၵိယကလူေတြက ေရလံ ၁၃လံ အခ်ိန္က သူတို႔အမွတ္ အသား ရွိေၾကာင္း ေျပာ တယ္
ဒီအခ်ိန္မွာ သိၾကားမင္းက ေရလံ ၇ လံကတည္းက မွတ္ထားတဲ႔ အမွတ္အသား ရွိေၾကာင္း ေျပာတယ္ လို႔ ဆိုတယ္ ဒီေတာ့ သူတို႔ပဲ ရသင့္တယ္ေပါ့ေလ
အဲေတာ့ စစ္ၾကည့္ေတာ့ သိၾကား အၾကံအဖန္ လုပ္ ထားေတာ့ ႏိုင္တယ္ ဆိုပါေတာ့ ဟိုလူေတြက ျပန္ ၾကေတာ့တယ္
ဒီမွာ ဒီ မြန္ရာဇဝင္ကို ဘယ္သူေရးသလဲ မသိဘူး
ေတာ္ေတာ္ကို အျပစ္မ်ားမယ့္ သူပါ သိၾကားမင္း ဆို တာ ပါမစ္ရ ေသာတာပန္ၾကီးပါ ေသာတာပန္ သိၾကားမင္းကိုမွ ေရြးျပီး လိမ္ခိုင္းရတယ္ ဆိုတဲ႔ ဥာဏ္ပညာကေတာ့ အေတာ္ေတာ္လြန္းတယ္ ေျပာရမွာပါ ရွက္တတ္ရင္ ေသလို႔ရေလာက္ပါတယ္
အျခားနည္းကလည္း မရွိေလေတာ့ သိၾကားမင္း ကို ပဲ လိမ္ခိုင္းရေတာ့တယ္ေပါ့ေလ ေကာင္းပါေလေရာ လား
ေသာတာပန္သိၾကားက ညာေပးမွာ မဟုတ္သလို
နဂါးမင္းသား ႏွစ္ေကာင္လည္း ႏိုင္စရာ မရွိဘူး
ယုတၱိမရွိတဲ႔ ေပါေခ်ာင္ေခ်ာင္ ရာဇဝင္တစ္ခု အျဖစ္ ကို အဲဒီအခ်က္ တစ္ခုတည္းက ေရာက္ေစပါေတာ့ တယ္
ယုတၱိက်က် ဆိုရင္ အိႏၵိယက လူေတြပဲ ႏိုင္ရမွာပါ
မဟုတ္တမ္းတရား ေရးျပီး အတင္းႏိုင္ခိုင္းတာ ဆို
ေတာ့ ၾကားရာအရပ္က သာဓုေခၚေတာ့ အကုသိုလ္ ေရစက္ခ်လို႔ အမွ်ေခၚျပီ မိခ်ဲန္ ေရ အမွ် အမ်ွ အမွ်
ဒီရာဇဝင္ ဒီမွာနား မိခ်ဲန္ သမိုင္းဘက္ သြားရေအာင္
ေရွးတရုတ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပ်ဴ (၈)
********************
မိခ်ဲန္ သမိုင္းအေၾကာင္းကို ေျပာရင္ မေျပာခ်င္ေပ မယ့္ ခ်န္ထားလို႔ မျဖစ္တာေတြကို ထည့္ေျပာရမွာ ပါ သမိုင္းကို ေျပာရင္ အေထာက္အထားက ခိုင္မွ
ဆိုေတာ့လည္း ဆက္စပ္ရာ အကုန္ ေျပာရမွာပါ
အေၾကာင္းကေတာ့ မြန္ေတြ ဘာအေၾကာင္း ေၾကာင့္မွန္း မသိ မႏွစ္သက္ပါဘူး ဆိုတဲ႔ တန္လိုင္း ဆိုတာက အဓိက က်လာလို႔ပါ ဒီအခ်ိန္မွာ မြန္ သမိုင္းကို ေျပာတယ္ ဆိုေပမယ့္ မြန္ဆိုတာကို ေခါက္ထားလို႔ ရပါတယ္
ဇာတ္လိုက္က တန္လိုင္း ျဖစ္ေနလို႔ပါ မြန္ေတြက တန္လိုင္းဟာ မြန္ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ တိတိပပ ဝန္ခံ
ရင္ေတာ့ တန္လိုင္း ဆိုတာကို ထည့္ေျပာစရာ မလို ေတာ့ပါဘူး အခုက ဟုတ္သလိုလို မဟုတ္ သလိုလို ျဖစ္ေနေတာ့ ခ်န္ထားခဲ႔ခ်င္ေပမယ့္ ခ်န္မရတဲ႔ အေန အထားပါ
တန္လိုင္း ဆိုတာ ျမန္မာေတြက မြန္ေတြကို ေခၚတဲ႔
အေခၚ မဟုတ္ပါဘူး ဟိုးတုန္းက တန္လိုင္း ဆိုတာ ကို အခန္းဆက္ ေရးခဲ႔ျပီးပါျပီ တန္လိုင္း ဆိုတာ စာ မွတ္တမ္းေတြေပၚ စတင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔တာ ဗမာ ေတြ မဟုတ္ပါဘူး တရုတ္ေတြပါ ပထမ ဆံုး ေတြ႕ ရတဲ႔ အေထာက္အထားက ထန္မင္းဆက္သမိုင္း သစ္က ပ်ဴ ႏိုင္ငံဆိုတဲ႔ အခန္းမွာပါ အဲဒီမွာ ေဖာ္ျပ ထားတယ္ ေရးထားတာက Teng-ling ဆိုျပီး ျပ တယ္ ေရွးေဟာင္းအသံထြက္နဲ႔ ဆိုရင္ d'ang-liang ဆိုျပီး ထြက္ပါတယ္ ဒီအမည္ဟာ လူမ်ိဳး နာမည္ ေနရပ္ နာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာထားပါ တယ္
အဲဒီ ထန္မင္းဆက္သမိုင္းသစ္မွာ ေျပာတဲ႔ တန္လိုင္း ဆိုတာဟာ ေႏွာင္းေခတ္ ဗမာေတြ AD- 11 ရာစုေလာက္မွာ သိလာတဲ႔ တန္လိုင္း ဆိုတာ
ပါပဲ ဒါေၾကာင့္ပဲ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြမွာ တန္လိုင္း ေတြ ေနထိုင္တဲ႔ ေနရပ္ေတြကို အစြဲျပဳေခၚတဲ႔ တန္လိုင္း သံုးရပ္ ဆိုတာေတြ ေပၚလာခဲ႔ရတာ ျဖစ္
ပါတယ္ မရွိတဲ႔ လူမ်ိဳးကို ဘယ္သူက အေရးတယူ ေခၚေနမွာတဲ႔လဲ ထန္မင္းဆက္က မွတ္တမ္းက ဗမာေတြ တန္လိုင္း ဆိုတာ သံုးစြဲ လာခ်ိန္နဲ႔ ယွဥ္ရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာပါတယ္
ျမန္မာမွာ တန္လိုင္းဆိုတဲ႔ ေက်ာက္စာ အေထာက္ အထားကို အေစာဆံုးေတြ႕ရတာ ၁၁ ရာစု အထဲမွာ မွ ေတြ႕ရတာပါ တလိုင္းသုေတသန စစ္တမ္းေရး တဲ႔ မြန္သမိုင္းဆရာက ဒီတန္လိုင္း အဆိုကို အေသ အလဲ မြန္ေတြ မဟုတ္ေၾကာင္း ဗမာေတြက သက္ သက္မဲ႔ ႏွိမ့္ခ်ေခၚတယ္ လို႔ အဆိုကို သက္ေသျပလို တဲ႔ သေဘာနဲ႔ ကန္ေက်ာက္ ေရးသားခဲ႔ဖူးပါတယ္
ဒီတန္လိုင္းဆိုတာ မြန္ မဟုတ္သည္ ျဖစ္ေစ ဟုတ္ သည္ ျဖစ္ေစ ဘာမွ အေရးပါတဲ႔ အရာမဟုတ္ပါဘူး
ေႏွာင္းေခတ္ (ကိုလိုနီေခတ္မွအစ) မြန္ေတြက တန္လိုင္း ဆိုတဲ႔ ေရွးစကားကို သူတို႔ကို ေမးၾကည့္ မိမစစ္ ဖမစစ္ သားသမီးေတြလို႔ ေခၚတယ္ပဲ ေျပာ ၾကပါတယ္ တကယ္တမ္း ေႏွာင္းေခတ္ မြန္ေတြ ဒီ စကား အနက္ကို အမွန္တကယ္ မသိၾကပါဘူး မယံု ေမးၾကည့္ပါ သူတို႔ကို အဲသလို ေခၚပါတယ္လို႕ ဘယ္လို သိရသလဲလို႔ သူတို႔ မေျပာတတ္ပါဘူး
ေသေသခ်ာခ်ာလည္း ခိုင္မာတဲ႔ အခ်က္ေတြနဲ႔ ေျပာ ဆိုႏိုင္တာ မရွိပါဘူး အဖိုးေျပာလို႔ အေဖသိတယ္ အေဖေျပာလို႔ သားသိတယ္ ဆိုတဲ႔ အဆင့္မွာပဲ ရွိပါ တယ္ ဘာေျပာတယ္ ဆိုတာသူတို႔ ေသခ်ာ မသိၾက
ပါ
မိမစစ္ ဖမစစ္လို႔ ေခၚတာ ဆိုျပီး ေျပာၾကလိမ့္မယ္
မင္းတို႔ သမိုင္းမွာ ပါသလား ဆက္ေမးၾကည့္ပါ
ခုေခတ္ကေလးေတြဆို မြန္ရာဇဝင္ေတြထဲ တန္လိုင္း ဆိုတဲ႔ စာလံုးကို ျမင္ေတာင္ ျမင္ဖူး ၾက ေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး အစိုးရ အမိန္႔ သံုးၾကိမ္ဆင့္ ျပီး တန္လိုင္း အစား မြန္ကို ေျပာင္းလဲ ေရးသား သံုးစြဲ လာလိုက္တာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မေသေသးတဲ႔ အခ်ိန္ က စလို႔ပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လက္ထက္မွာ ပထမဆံုး အမိန္႔ ထုတ္ျပန္ေပးခဲ႔ရပါတယ္ ေနာက္ပိုင္း ဦးေနဝင္း လက္ထက္အထိ သံုးၾကိမ္ ထုတ္ျပန္ရတယ္
အဲဒီအရင္က ထုတ္တဲ႔ ၁၉၇၂ ေလာက္က မြန္ ဘုရား သမိုု္င္း မြန္ရာဇဝင္စာအုပ္ ေတြမွာ တန္လိုင္း လို႔သာသံုးပါေသးတယ္ အကုသိုလ္ ဆီမွာ ရွိပါ တယ္ က်ိဳကၡမီေရလယ္ ဘုရား သမိုင္း
က်ိဳက္ေပါေလာမွဲ႕ရွင္ေတာ္သမိုင္း ပဲခူးရာဇဝင္ ျပဇာတ္ စတာေတြေပါ့ေလ အဲစာအုပ္ေတြမွာ တန္လိုင္း ဆိုတာကိုပဲ မြန္ေတြ ေရးမွတ္လာခဲ႔ၾက
တာ အထင္အရွားပါပဲ
ေရွးေဟာင္း ေပါရာဏ စကားေတြကို မသိရင္ မသိ သလို မေနၾကပဲ ေခတ္ကာလ စကားနဲ႔ ဘာသာ ျပန္ၾကေတာ့ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ရတာပါပဲ အထက္ေဖာ္ျပပါ စာအုပ္ထဲကပဲ ထုတ္ျပီး ေျပာျပပါ မယ္
ဘုရားသမိုင္း ႏွစ္ခုကို အသာထား ပဲခူူးရာဇဝင္ ျပဇာတ္ကို ေျပာျပပါမယ္ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆို ဒီ ျပဇာတ္ကို ေရးသူေၾကာင့္ပါ မေျပာခင္ အေမး တစ္ခု အရင္ ေမးပါရေစ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရွာၾကည့္ ပါ
မြန္လူမ်ိဳးေတြထဲမွာ ကိုလိုနီေခတ္ကာလက သခင္ ကိုယ္ေတာ္မွိုင္း ကို ၾကည့္မရတဲ႔သူ မုန္းတဲ႔သူ ေတြ ရွိခဲ႔ပါသhhhလား ရွိတယ္လို႔ ဖတ္မွတ္ ဖူးပါသလား
ဒီေမးခြန္းကို အရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေျဖၾကည့္လိမ့္ ပါ အကုသိုလ္ ကေတာ့ ေလ့လာမိသေလာက္ မရွိခဲ႔
ဘူးလို႔သာပဲ သိထားပါတယ္ ရွိခဲ႔တယ္ ဆိုရင္ ေျပာ ျပေပးပါ သိလိုပါတယ္ ဘယ္လိုလူလဲ ဆိုတာ မွတ္ သားထားရ ေအာင္လို႔ပါ
ပဲခူးရာဇဝင္ျပဇာတ္ကို ေရးတဲ႔သူဟာ သခင္ကိုယ္ ေတာ္မွိုင္းပါ အစခ်ီကတည္းက တန္လိုင္းဆိုတာ ၾကီး သံုးသြားတာ မြန္ဆိုတာ တစ္လံုးမွ မပါပါဘူး
အဲဒီအခ်ိန္ထိ မြန္နဲ႔ ဗမာၾကား တလိုင္း ဆိုတဲ႔ ေဝါ ဟာရေၾကာင့္ ျပႆနာ မျဖစ္ခဲ႔ၾကဘူး ဆိုတာ အရမ္းထင္ရွားပါတယ္ ကေလာင္ ထက္လြန္းတဲ႔ အဘိုးလြန္း ေရးတဲ႔ ဒီပဲခူး ျပဇာတ္ကို မြန္ေတြ မသိ ဘူး ဆိုတာလည္း ဟာသေျပာတယ္ မွတ္ရမွာပါ
ျမန္မာလူထုအေပၚ ၾသဇာၾကီးလြန္းတဲ႔ အဘိုးမွိုင္း
လို အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စာဆိုတာ ပညာရွင္ေတြ ၾကားမွာ ဝဲပ်ံေနမွာပါ ဆိုရင္ မလြဲေလာက္ဘူး ထင္ ပါတယ္
ျပႆနာ ျဖစ္လာေစတဲ႔ တရားခံက ဘယ္သူလဲ ဆိုတာကို မြန္ေတြ ခုခ်ိန္ ထိ သိမွ သိၾကပါရဲ႕လား မသိပါဘူး ဒီျပႆနာ ျဖစ္လာေအာင္ တမင္တကာ ရည္ရြယ္လုပ္ခဲ႔တာက အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ ကြ်န္ပညာ ေရးပါ ဒီအေၾကာင္းေတြ အေသးစိတ္ သိလိုရင္ ပညာမင္းၾကီး စည္သူဦးေကာင္း ေဒါက္တာဘြဲ႕ အတြက္ ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္မွာ တင္ျပီး ဖတ္ၾကား ခဲ႔တဲ႔ စာတမ္း ျမန္မာပညာေရးသမိုင္း ဆိုတာကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ ဒီစာအုပ္က ေပါ့ေပါ့ စာအုပ္ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဦးေကာင္း အဂၤလန္မွာ စာတမ္း ဖတ္တာ သူ႔ေခတ္ သူဘြဲ႕ယူတဲ႔ ႏွစ္မွာ အေကာင္း ဆံုး စာတမ္းဆု ရခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ပါ အေတာ္ကို ျပည့္စံု ေကာင္းမြန္တဲ႔ စာတမ္းပါ ျပန္ဆက္ေတြမွာ စံုစမ္း ၾကည့္မွ ရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ အျပင္မွာ ရွာဖို႔ မလြယ္ေလာက္တဲ႔ ရွားပါး စာရင္းဝင္ပါ ေနာက္ တစ္အုပ္ကေတာ့ The History Of Burma
ဆိုတဲ႔ ဂ်ီ အီး ဟာေဗး ရဲ႕ စာအုပ္ ကို ဖတ္ပါ ဒါဆို တရားခံ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာ ေရးေရး ရိပ္စား မိလာ ပါလိမ့္မယ္ အဓိကကေတာ့ စနစ္ မဟုတ္ပါဘူး လူ ပါ လူက တမင္တကာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ လုပ္ခဲ႔တာ
ပါ အကုသိုလ္ေတာ့ အဲသလိုပဲ ျမင္တယ္
ဒီလူက ဘာလုပ္သလဲ ဆိုရင္ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားေတြကို သိသိနဲ႔ ထိန္ခ်န္ခဲ႔တာပါ
သူထိမ္ခ်န္တာနဲ႔ တန္လိုင္းနဲ႔ ဘာဆိုင္လဲ ေမးခ်င္ပါ လိမ့္မယ္ သူက အဲဒီ တန္လိုင္းဆိုတာကုိ ထိန္ခ်န္ခဲ႔ ျပီး မဟုတ္တဲ႔ဘက္က ေျပာသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္
သူလုပ္တာ နဲ႔ ပက္သက္ျပီး သူ႔ကို ယံုၾကည္ျပီး မြန္ေတြက ဘုရားအလား ထင္ၾကေလသလား မသိ ပါဘူး သူေျပာရင္ ဟုတ္တယ္ ဆိုတဲ႔ဘက္ကခ်ည္း ေနခဲ႔ၾကတာကလည္း မြန္ ဗမာကို လြယ္လြယ္ ေသြး ခြဲဖို႔ အကြက္ရေစခဲ႔တာပါပဲ
သူ႔အေျပာေၾကာင့္ မြန္လူၾကီးေတြ ဘာလိုထိ လုပ္ သလဲ ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ ခြဲတဲ႔ အခါတုန္းက ရာမည ဆိုတာ သရက္က စျပီး ေကာ့ ေသာင္းထိ ပိုင္တယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္အေပၚမွီးျပီး သင့္ မသင့္ ဆိုတာလည္း မစဥ္းစားၾကေတာ့ပဲ အထက္ဘက္ဆို သေရေခတၱရာကို မြန္အပိုင္ထဲ ထည့္သြင္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတယ္ သရက္ျမိဳ႕ ဆို တာက ျပည္ရဲ႕အထက္က ကပ္ေနတဲ႔ ျမိဳ႕ ျဖစ္ေတာ့ သူ႔စာဆိုနဲ႔ သူ နယ္ကုန္ေပါ့ အဲဒါတင္ပဲလား ဆို မဟုတ္ပါဘူး ေအာက္ဘက္ကိုလည္း တနသၤာရီ (၂) ကို မြန္ျပည္နယ္ထဲ ထည့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆို ျပန္ပါတယ္ ေအာက္ဘက္ကို ေတာင္းရာမွာေတာ့ မြန္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး ကရင္ျပည္နယ္ က လည္း တနသၤာရီ(၂) ကုိ ထည့္ေပးဖို႔ ေတာင္း ပါ တယ္ စကားဆက္သြားလို႔ ဆက္ေျပာလိုက္ပါေတာ့ မယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အစိုးရ အဖြဲ႕ေတြက တနသၤာရီ (2) ကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေပးပဲ တနသၤာရီ (2) ဆိုတဲ႔ နာမည္ အစား ထားဝယ္ ဆိုတဲ႔ နာမည္နဲ႔ ယခု တနသၤာရီ တိုင္းကို ေပးၾကတယ္ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထားဝယ္က ေရွးတုန္းက လူၾကီး ေတြဟာ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ မယူခဲ႔တာလဲ မသိ ပါဘူး အျပစ္တင္တာ မဟုတ္ပါဘူး အကုသိုလ္ ေျပာတာက အဲဒီလို မယူခဲ႔ရတဲ႔ အေၾကာင္းအရင္း ဇစ္ျမစ္ကို မသိရေသးဘူးလို႔ ဆိုလိုတာ မယူဘူး ဆို
တာ အေၾကာင္း ရွိကို ရွိရမွာပဲေပါ့ အဲေခတ္က တနသၤာရီတိုင္း ဆိုတာကလည္း တတိုင္းလံုး နီးပါး
က ကာလာစံု ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္လဲ ပါမယ္ ထင္ပါ တယ္ ဦးေနဝင္း လက္ထက္မွာ စစ္ေၾကာင္းထိုး တိုက္တာ စစ္ေၾကာင္းထိုးမွားလို႔ တပ္ရင္း ႏွစ္ရင္း ၾကြသြားပါတယ္ အဲခ်ိန္မွာ ဦးေနဝင္း ကိုယ္တိုင္ စစ္
ေၾကာင္းကို အေပၚကေန ကြန္မန္ဒါ လုပ္တာ ဒီ အခ်က္နဲ႔ နယ္ေျမကြ်မ္းက်င္မွုကိုေတာ့ ဦးေနဝင္း အေပၚ တကယ္ ေလးစားမိပါတယ္ စစ္ေၾကာင္းထဲ ပါေနတာ မဟုတ္ဘဲ အေပၚကေန စက္နဲ႔ ကြန္မန္ဒါ လုပ္တယ္ ဆိုတာ ေတာ္ရံု အရည္အေသြးနဲ႔ မရႏိုင္ တဲ႔ အရာပါ အခုေခတ္လို ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္း ရင္ေတာ့ မဆိုပါဘူး အဲဒီအခ်ိန္က တိုက္ပြဲက ပုေလာ ပုေလာက္ကို စစ္ေၾကာင္းပါ ထားဝယ္သား ေတြ မွတ္မိေလသလားေနာ္ အကုသိုလ္က အဘိုး နဲ႔ အေဖေျပာျပတာရယ္ စာဖတ္တာရယ္ကေန သိရ တာပါ
မြန္က အဲသလို ေတာင္းေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ေတြက
ေမးပါေတာ့တယ္ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေတာင္းတာလဲ
ဆိုေတာ့ သူေျပာလို႔ ေတာင္းတာ ဆိုျပီး ေျဖပါေလ
ေရာလား သူဆိုတာ သမိုင္းပညာရွင္ လုစ္ ကို ေျပာ တာပါ မြန္လူၾကီးေတြက တေလ်ာက္လံုး လုစ္နဲ႔ အလ်ဥ္းသင့္ျပီး လုစ္ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္း ၾကီး ကို အကိုးအကားျပဳ လုစ္ေျပာတာ အမွန္ အဲသလို ျဖစ္သြားခဲ႔တာ မြန္လူမ်ိဳး အားလံုးကို မဆိုလိုပါ အဲခ်ိန္က ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရွိသူအဆင့္ေလာက္ အထိကိုပဲ ေျပာတာပါ အထက္ကလူေတြက ဟုတ္ တယ္ ဆို ရင္ က်န္လူထုက ဘာသိေတာ့မလဲ ဟုတ္ရတာ ဓမၼတာပဲ ဆိုေတာ့ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ လုစ္လွည့္ကြက္ထဲ ခုန္ဆင္းမိလ်က္သား ျဖစ္သြား ခဲ႔ရတာ
လုစ္ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္းၾကီးကို အၾကီး အက်ယ္ ကိုးကြယ္ေနခ်ိန္မွာပဲ ဗမာဘက္က လူမိုက္ၾကီး ဦးဖိုးလတ္က ျမန္မာအစ တေကာင္းက ဆိုျပီး လုစ္ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္းၾကီးကို ထကန္ ထည့္လိုက္တာ လုစ္ညာသမွ်ထဲ ဆယ္ပံု ႏွစ္ပံု ေလာက္ ေပၚထြက္လာေရာ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္း မွားတာ သိသာေတာ့ လုစ္ အေနနဲ႔ မရွက္ပဲ ေနပါ့ မလား ကြ်န္လုပ္လာတဲ႔ ေကာင္ေတြက ငါ့ကို အာခံ တယ္ ဆိုတဲ႔ သေဘာကေတာ့ မေျပာလို႔သာ ရွိခ်င္ ရွိလိမ့္မယ္ စိတ္ထဲကေတာ့ အရွက္ခြဲရ ေကာင္း လားလို႔ ဗမာကို ညွုိးျပီပဲေပါ့ လူ႔သဘာဝကို ထည့္ျပီး ယွဥ္တြဲ ေျပာတဲ႔ အကုသိုလ္ရဲ႕ အျမင္သာ ျဖစ္ပါ တယ္ အဲသလိုညွိဳးတာ ဘယ္စာအုပ္မွာ ပါလဲ လာ မေမးပါနဲ႔ ပုဂၢလိက အျမင္သက္သက္ရယ္ပါ
အဲဒီလို ျဖစ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ လုစ္ ဘာလုပ္မလဲ ျဖစ္ႏိုင္
တဲ႔ အခ်က္ေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ၾကေပါ့ေလ ကိုယ့္ ခံယူခ်က္နဲ႔ ကိုယ္ပဲေပါ့ ၾကိဳက္သလို ခံယူႏိုင္ပါတယ္ ကိုလိုနီေခတ္တေလ်ာက္လံုး ျပႆနာ မရွိခဲ႔တဲ႔ မြန္ နဲ႔ ဗမာ တန္လိုင္းလို႔ ေျပာတာကို မဟုတ္ဘူး မျငင္း ခဲ႔ၾကတဲ႔ မြန္နဲ႔ ဗမာ ေက်ာက္ဆည္ စာတမ္း က်ရွံုး ျပီးကာမွ သိပ္မၾကာလွတဲ႔ ႏွစ္ေတြထဲ လူသတ္မွု ေတြ ျဖစ္လိုျဖစ္ ဦးေအာင္ေဇယ်တို႔ သားအဖေတြ က တန္လိုင္းလို႔ ႏိွမ္ေခၚတယ္ ေျပာလိုေျပာ ျဖစ္လာ တာေတြဟာ ယထာဘူတက်က် သံုးသပ္ၾကည့္ပါ
တရုတ္သမိုင္းက ေျပာတဲ႔ တန္လိုင္း အေၾကာင္း လုစ္သာ မထိန္ခ်န္ခဲ႔ရင္ ဒီအကြက္ ေရြ႕လို႔ မရေသး ပါဘူး အဲဒီ မတိုင္မီ ကတည္းက သမိုင္းလိမ္ ဆရာ ၾကီးက တန္လိုင္းကို ေဖ်ာက္ထားတာက မြန္-ဗမာ ကို ေသြးကြဲေအာင္ လုပ္ဖို႔ အံဝင္ဂြငိက် ျဖစ္သြား ေစခဲ႔တာပါ
သမိုင္းအခ်က္အလက္ကို ထိမ္ခ်န္တယ္ ဆိုတာက ဘယ္သမိုင္းလဲ ဆိုရင္ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းသစ္ ပ်ဴ ႏိုင္ငံ အခန္းက တန္လိုင္း အေၾကာင္းကို လံုးဝ မေျပာဘဲ ထိမ္ခ်န္ထားလိုက္ တယ္ ေနာက္ပိုင္း တလိုင္းသုေတသန စာတမ္း ေရး ဆရာကလဲ ထန္မင္းဆက္ သမိုင္းသစ္ကို မဖတ္ဘဲ သူ ေျပာတဲ႔ အေပၚ သံေယာင္လိုက္ျပီး ဒီအေၾကာင္း ကို မဆို စေလာက္သာ ေျပာသြားပါတယ္ ဒီေတာ့ မူလ ရင္းျမစ္က မေပၚႏိုင္ဘဲ အျငင္းပြားစရာလိုပဲ ဆက္ ျဖစ္ေနျပီး ဗမာက ႏွိမ္ေခၚပါတယ္ ဆိုျပီး အတင္း ကို စြပ္စြဲေတာ့ပါပဲ
တန္လိုင္း ဆိုတာကို မြန္စကား နဲ႔ ဘာသာျပန္တယ္
ေျပာေတာ့ျဖင့္ ဗမာက ေခၚတယ္ ေျပာၾကတယ္
ဒါဟာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနတာ လိုရာဆြဲေတြးတာပါ
ထန္မင္းဆက္သမိုင္းသစ္အရ တန္လိုင္းဆိုတဲ႔ လူမ်ိဳး နဲ႔ ေနရပ္ေဒသ ဆိုတာ ရွိတယ္ ဆိုတာ ရွင္း ပါျပီေနာ္
တစ္ခုပဲ ေျပာစရာရွိပါတယ္ မြန္ဟာ တန္လိုင္းဆို တာကို လက္မခံရင္ ေတာင္ငူေခတ္ကို ေရာက္သြား ပါလိမ့္မယ္ ျပည္တြင္း အေထာက္အထား ေတြမွာ ေရွ႕ပိုင္းမွာ တန္လိုင္းမင္း တန္လိုင္းျပည္ တလိုင္း အမတ္ စတာေတြကိုပဲ သံုးသြားတာ အထင္သား ျမင္ေနရတာမို႔ပါ မြန္ မြန္ ဆိုျပီး ထိုးလာတာ ဘယ္ အခ်ိန္လဲ စစ္ၾကည့္ျပီးရင္ ဘာမဟုတ္တဲ႔ ဟာကို လက္ခံယူမေနေစခ်င္ပါဘူး ေကာင္းတဲ႔ ေစတနာနဲ႔ ပါ ဘာလုပ္မွာတဲ႔လဲ ဒီေရွ႕ေဟာင္း စကားကို ကိုယ္ မသိမွ မသိတဲ႔ဟာ သူ႔အတိုင္းေလး ရွိေနပါေစေပါ့
တန္လိုင္းကို မယူရင္ သမိုင္းပ်က္မွာ အေသအခ်ာ
ပါပဲ
ျပည္တြင္းမွာ အေစာဆံုးေတြ႕ရတာ ေစာလူးမင္း ေက်ာက္စာနဲ႔ ထီးလွိုင္ရွင္ ေက်ာက္စာမွ ေတြ႕ရတာ
မြန္ဆိုျပီး မလာပါဘူး တလိုင္း လို႔ပဲ ထိုးထားတယ္
ဒီ တလိုင္း က မြန္မဟုတ္ဘူး ဆို ပင္းယကို ေက်ာ္
သြား ျပီး အင္းဝဆီ ေရာက္လာမယ္ မႏူဟာ ေက်ာက္စာ ကလ်ာဏီ ေက်ာက္စာ ရာဇကုမၼာ ေတြမွာ မြန္လို႔ မေျပာထားေတာ့ သမိုင္းအေထာက္ အထား ေပ်ာက္သြားမယ္ ျပတ္သြားပါလိမ့္မယ္
တန္လိုင္းဆိုတာက ကိုလိုနီေခတ္ထဲ အထိ လာ
ေလေတာ့ တန္လိုင္းကို မြန္မဟုတ္ဘူူး ျငင္းေလ
အေထာက္အထား ေပ်ာက္ေလ ျဖစ္မွာပါ
ဓမၼေစတီ မင္း ေခတ္မွ ထိုးတာကို ယူလို႔ကေတာ့
အကုန္ ပ်က္ကုန္မွာပါ ရာဇဝင္အသစ္ ေတြ ျပန္ ထြင္ ေနရပါလိမ့္မယ္ ဟုတ္တာကို ဟုတ္တဲ႔ အတိုင္းေလး ေနလိုက္ရင္ ေအးရာေအးေၾကာင္းပဲ မဟုတ္လားေလ
အပိုင္း(9) ဆက္ရန္
ဖတ္ရတာသိပ္ကိုဗဟုသုတရေစပါတယ္ခင္မ်ာ...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ဆက္ျပီးဖတ္ပါရေစ...ေလးစားပါတယ္ခင္မ်ာ
ReplyDeleteဖတ္ရတာသိပ္ကိုဗဟုသုတရေစပါတယ္ခင္မ်ာ...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ဆက္ျပီးဖတ္ပါရေစ...ေလးစားပါတယ္ခင္မ်ာ
ReplyDelete