တရုတ္ျမန္မာျပန္ေဆးက်မ္း

တရုတ်ြမန်မာြပန်​ေဆး​ကျမ်း​
မင်း​တုန်း​မင်း​တရား​ြကီး​၏ ညီ​ေတာ် အိမ်​ေရှ့​စံ က​ေနာင်မင်း​သား​ြကီး​သည် နိုင်ငံ​ေတာ် ​ေခတ်မီတိုး​တက်​ေရး​အတွက် စက်ရံု များ​တည်​ေထာင်ခဲ့​ေြကာင်း​ အများ​သိြကပါသည်။ က​ေနာင်မင်း​သား​ြကီး​၏ စက်ရံုနှင့်​ နှီး​နွယ်​ေန​ေသာ မှတ်သား​ချက်တစ်ရပ်ကို ​ေအာက်ပါအတိုင်း​ စိတ်ဝင်စား​ဖွယ် ​ေတွ့​ရပါသည်။
ကန့်​တစ်မတ်၊​ ပရုတ်တစ်မတ်၊​ ဖံုး​မသိန်တစ်ကျပ်၊​ ထင်း​ရှူး​ဆီတစ်ကျပ်၊​ နှမ်း​ဆီတစ်ဆယ်ကျပ်၊​ ၎င်းတို့​ကို ပုလင်း​တွင်ထည့်​၍ အခိုး​မထွက်​ေစရ။ ​ေနပူတွင် ​ေနလှန်း​၊​ သမ​ေအာင် ပုလင်း​ကိုလှုပ်၍​ေပး​ြပီး​လျှင် ဓား​လှံထိခိုက်မိသည်မှစ၍ ရုတ်တရက် ထိခိုက်မိ​ေသာ အနာမှန်သမျှကို သုတ်လိမ်း​ြပီး​လျှင် အဝတ်နှင့်​စည်း​၍ ထား​ေသာ် အြမန်​ေပျာက်ကင်း​ပါသည်။
မှတ်ချက်။ ၎င်း​ေဆး​ကို မင်း​တရား​ြကီး​၏ ညီ​ေတာ် အိမ်​ေရှ့​မင်း​သည် စက်ရံု​ေတာ်တွင် အြမဲ​ေဖာ်စပ်၍ ထား​ရသည်။ ယခု လွှစက်ရှင် စ​ေသာ စက်ပိုင်ရှင်များ​လည်း​ အခန့်​သင့်​ရနိုင်ရန် ​ေဖာ်စပ်၍ထား​သင့်​သည်။
စက်ရံု​ေတာ်တာင် ထိခိုက်ရှနာမှုများ​ ြဖစ်လာပါက အဆင်သင့်​ အသံုး​ြပုနိုင်ရန် ​ေဖာ်စပ်ထား​ေသာ အနာကျက်​ေဆး​နည်း​ ပင်ြဖစ်ပါသည်။ ဤ​ေဆး​နည်း​အပါအဝင် ​ေဆး​နည်း​ေပါင်း​များ​စွာကို ဘာသာြပန် ​ေဆး​ကျမ်း​တစ်ကျမ်း​တွင် အထင်အရှား​ ​ေတွ့​နိုင်ပါသည်။ ထို​ေဆး​ကျမ်း​ကား​ မင်း​တုန်း​မင်း​တရား​ြကီး​ လက်ထက်တွင် တရုတ်ဘာသာ၊​ ြမန်မာဘာသာသို့​ ြပန်ဆို​ေသာ ဂန္ဓာလရာဇ် ​ေဆး​ကျမ်း​ပါတည်း​။
ဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​ကို ြမန်မာဘာသာ ြပန်ဆိုရသည့်​ အ​ေြကာင်း​နှင့်​စပ်လျဉ်း​၍ ကျမ်း​အဖွင့်​တွင် ဤသို့​ ​ေဖာ်ြပထား​ပါ သည်။
ဘုန်း​ေတာ် အလွန်တရာ ြကီး​ြမတ်​ေတာ်မူလှ​ေသာ ရတနာပံုြမို့​တည်နန်း​တည် ပဥ္စမသဂင်္ါယနာတင် အရှင်ဘဝရှင် မင်း​တရား​ြကီး​ ဘုရား​၏ ​ေရွှစက်​ေတာ်​ေအာက်သို့​ ခစား​ေရာက်လာ​ေသာ ဂန္ဓာလရာဇ်ဥဒည်နိုင်ငံ ြပည်ြကီး​သား​ ​ေဆး​အတတ် နား​လည်တတ်ကျွမ်း​သူ တရုတ်သမား​ေတာ် င​ေလာစီ၊​ ​ေလာဆံချိမ့်​၊​ ယင်း​ေချာက် တို့​ဆက်သ​ေသာ တရုတ်ဘာသာ​ေရး​ ​ေဆး​ကျမ်း​များ​ကို ြမန်မာဘာသာ ြပန်ဆို​ေရး​သား​ ဆက်သွင်း​ေစ။ သက္ကရာဇ် ၁၂၃၀ ခု သီတင်း​ကျွတ်လြပည့်​ေကျာ် ၇ ရက်​ေန့​တွင် ဘုရား​အမိန့်​ေတာ်ြမတ်ကို ဦး​ထိပ်ထက် ဆင်ရွက်ရသည့်​အတိုင်း​ ​ေြမာက်ဥယျာဉ်​ေတာ်အတွင်း​ ခပ်ချို​ေဖာင်​ေတာ် စံနန်း​ေတာ်သို့​ ​ေန့​စဉ်ထွက်စံ​ေတာ်မူရာ အပါး​ေတာ်တွင် တရုတ်​ေဆး​ဆရာြကီး​တို့​၏ ​ေဆး​ကျမ်း​အတွက် အဓိပ္ပါယ်စကား​ရပ်များ​ကို ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ တရုတ်တာရဲြကီး​ ငစက်ကန့်​၊​ င​ေလာတံုတို့​က ​ေမး​ြမန်း​၍ ြပန်ဆို​ေြပာြကား​ရာ လွှတ်​ေတာ်စာ​ေရး​ြကီး​ ဦး​နွဲ့​ က စီကံုး​ေရး​သား​ေသာ ြမန်မာဘာသာြပန်ဆိုချက် ဘုရား​။
တရုတ်သမား​ေတာ်ြကီး​ သံုး​ဦး​ဆက်သသည့်​ ​ေဆး​ကျမ်း​မှ စကား​အဓိပ္ပါယ်များ​ကို တရုတ်တာရဲြကီး​ ငစက်ကန့်​နှင့်​ င​ေလာတံု တို့​အား​ေမး​ြမန်း​သြဖင့်​ ၎င်းတို့​က ြမန်မာဘာသာ ြပန်ဆို​ေြပာြကား​သည်။ ထိုြပန်ဆိုချက်ကို စာ​ေရး​ြကီး​ ဦး​နွဲ့​ က စီကံုး​ေရး​သား​ မှတ်တမ်း​တင်ရသည်။
ဤသို့​ြဖင့်​ ြမန်မာစာ​ေပနယ်ထဲတွင် ' ဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​ ' ​ေခါ် တရုတ်ြမန်မာ ဘာသာြပန်​ေဆး​ကျမ်း​တစ်​ေစာင် ထူး​ထူး​ြခား​ြခား​ ​ေပါ်​ေပါက်လာရြခင်း​ြဖစ်သည်။
ြမန်မာစာ​ေပထဲတွင် သက္ကတပါဠိတို့​မှ ြမန်မာြပန်​ေသာ ​ေဆး​ကျမ်း​များ​၊​ တိုင်း​ရင်း​ြဖစ်​ေဆး​ကျမ်း​များ​ အများ​အြပား​ ​ေပါ်ထွန်း​ခဲ့​သည်။ ကုန်း​ေဘာင်​ေခတ်တွင်မူ ြမန်မာဘာသာ ြပန်ဆိုသည့်​လုပ်ငန်း​သည် ​ေရှး​ကထက်ပို၍ နယ်ပယ်ကျယ်ြပန်လာသည့်​ အ​ေလျာက် အိမ်နီး​ချင်း​ နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံြဖစ်​ေသာ တရုတ်နိုင်ငံမှ ​ေဆး​ကျမ်း​ကို ြမန်မာဘာသာ ြပန်ဆိုနိုင်သည့်​ အ​ေြခအ​ေနသို့​ ​ေရာက်ရှိ ရြခင်း​ြဖစ်သည်။ ​ေဆး​ပညာဖွံ့​ြဖိုး​ တိုး​တက်​ေရး​အတွက် လည်း​ေကာင်း​၊​ ဘာသာြပန်စာ​ေပ ဖွံ့​ြဖိုး​တိုး​တက်​ေရး​အတွက် လည်း​ေကာင်း​ အ​ေရး​ပါ​ေသာ ​ေထာက်ကူချက်တစ်ရပ်ဟု ဆိုနိုင်ပါသည်။
ဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​ကို ' အဘိဓမ္မာ ​ေတာင်သာ ဋီကာ ' နှင့်​တွဲ၍ မန္တ​ေလး​ြမို့​ ကဝိမိတ်​ေဆွ ပံုနှိပ်တိုက်က ရိုက်နှိပ်ဖူး​ ပါသည်။ ​ေဆာင်း​ပါး​အစတွင် ​ေဖာ်ြပ​ေသာ က​ေနာင်မင်း​သား​ြကီး​နှင့်​ ပတ်သက်သည့်​ မှတ်ချက်ကို ထိုစာအုပ်တွင် ​ေတွ့​ရြခင်း​ြဖစ်သည်။
ဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​တွင် ကျား​၊​ ဆင်၊​ ြကံ့​၊​ ​ေတာဝက်၊​ စာက​ေလး​၊​ လင်း​နို့​၊​ ကျီး​၊​ ​ေဒါင်း​၊​ ဆိတ်၊​ ကျွဲ၊​ ြမင်း​၊​ ကုလား​အုပ်၊​ လိပ်၊​ ဝမ်း​ဘဲ စသည့်​တိရ စ္ဆာန်များ​၏ အဂင်္ါအစိတ်အပိုင်း​များ​ မည်သို့​မည်ပံု ​ေဆး​ဖက်ဝင်​ေြကာင်း​များ​နှင့်​တကွ ​ေဆး​ပင်ဝါး​ပင်များ​၊​ ​ေဆး​ဖက်ဝင်ပစ္စည်း​များ​နှင့်​ ​ေဆး​ေဖာ်ပံု​ေဖာ်နည်း​ အမျိုး​မျိုး​ကို မှတ်သား​ဖွယ် ​ေဖာ်ြပ​ေသး​ပါသည်။
​ေအာက်ပါသာဓက အနည်း​ငယ်ကို ြကည့်​ရံုနှင့်​ သိနိုင်ပါသည်။
တရုတ်​ေခါ် ဟူး​ဗျီး​၊​ ြမန်မာ​ေခါ် ကျား​၏နှာ​ေခါင်း​ရိုး​၊​ ၎င်းအရိုး​ကို အရက်​ေကာင်း​လူး​၍ မီး​မှာမွ​ေအာင် ကင်ြပီး​လျှင် အမှုန့်​ြပု၍၊​ ၎င်းအမှုန့်​ တစ်မူး​သား​ခန့်​ကို ​ေရ​ေနွး​နှင့်​ေသာက်​ေသာ် ​ေသွး​သန့်​ရှင်း​၍ စိတ်ြကည်လင်၏။ မိန်း​မများ​ သံုး​ေဆာင်​ေသာ် ကျန်း​မာသန်စွမ်း​ေသာ သား​ေကာင်း​သား​ြမတ်တို့​ကို ရ​ေစတတ်၏။
တရုတ်​ေခါ် ကျီတန်၊​ ြမန်မာ​ေခါ် ြကက်၏သည်း​ေြခ၊​ ၎င်းကို​ေြခာက်လှန်း​ြပီး​လျှင် ြကက်ြဖူ၏ ကျင်ြကီး​ (ငါး​ကျပ် ငါး​မူး​)ကို မီး​တွင် ​ေြခာက်​ေအာင်​ေလှာ်၊​ ၎င်း ၂ ပါး​ကို ညက်စာြကိတ် အမှုန့်​ြပု၊​ ၎င်းအမှုန့်​ချိန် ငါး​မူး​သား​ခန့်​ကို အရက်​ေကာင်း​တစ်ကျပ်သား​နှင့်​ ​ေဖျာ်၍မီး​တွင်​ေနွှး​၍ ​ေသာက်​ေသာ် ဆီး​ေအာင့်​ ​ေကျာက်တည်​ေသာ ​ေရာဂါ​ေပျာက်၏။
တရုတ်​ေခါ် ​ေစွညို၊​ ြမန်မာ​ေခါ် ကျင်ငယ်စွန့်​ေသာ ​ေနရာက​ေြမ၊​ ၎င်းရွှံ့​ေြမကို သ​ေန္ဓကိုယ်ဝန်ရှိ​ေသာ မိန်း​မများ​တွင် သ​ေန္ဓ ပျက်​ေလာက်​ေအာင် တစ်စံုတစ်ရာ ထိခိုက်၍ နာကျင်ြခင်း​ြဖစ်ခဲ့​လျှင် ထိုမိန်း​မ၏ တစ်ကိုယ်လံုး​ကို ၎င်းရွှံ့​ေြမနှင့်​လူး​ေသာ် အနာအကျင် ​ေပျာက်ကင်း​၍ ​ေြဖာင့်​မှန်ြခင်း​ြဖစ်​ေစပါသည်။ အမိဝမ်း​တွင်း​၌ က​ေလး​ေသ၍​ေန​ေသာ် ဇဝက်သာတစ်မူး​ကို ​ေရ​ေအး​နှင့်​ေဖျာ်၍ တိုက်ြပီး​လျှင် ဇဝက်သာတစ်မူး​ ယမ်း​စိမ်း​တစ်မူး​ကိုစပ်၍ ​ေရ​ေအး​နှင့်​ေဖျာ်ကာ ဝမ်း​ကိုလိမ်း​ေသာ် သား​ေသလွယ်ကူစွာ ​ေမွး​ဖွား​ပါသည်။
ဤဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​ကို မင်း​တုန်း​မင်း​တရား​လက်ထက်တွင် နန်း​တွင်း​သူ နန်း​တွင်း​သား​များ​ စိတ်ဝင်တစား​ ​ေလ့​လာခဲ့​ြကပံု ရပါသည်။ ထို့​ေြကာင့်​လည်း​ အိမ်​ေရှ့​စံ က​ေနာင်မင်း​သား​ြကီး​၏ စက်ရံု​ေတာ်တွင် ထိခိုက်ရှနာသူများ​ အလွယ်တကူ အသံုး​ြပုနိုင်ရန်အတွက် ဤကျမ်း​လာ​ေဆး​နည်း​အတိုင်း​ ​ေဖာ်စပ်ထား​ြခင်း​ ြဖစ်ပါလိမ့်​မည်။
ဤသို့​ေဆး​ေဖာ်စပ်သည့်​ ပုဂ္ဂိုလ်များ​တွင် မင်း​တုန်း​မင်း​တရား​ြကီး​ သူ​ေကာင်း​ြပု​ေတာ်မူ​ေသာ မှန်နန်း​အပျို​ေတာ်ြကီး​ တစ်ဦး​လည်း​ ပါဝင်ပါသည်။ သံပုရာသီး​အလံုး​ငါး​ဆယ်ကို အရည်ညှစ်ယူြပီး​ သိ​ေန္ဓာ ၁၀ ကျပ်၊​ ဆား​ ၂၀ ကျပ်၊​ ​ေကျာက်ချဉ် ၂၀ ကျပ်၊​ ဆား​ပုပ် ၁၀ ကျပ် တို့​ကို ညက်​ေအာင်ြပု၍ သံပုရာရည်နှင့်​ သမ​ေအာင်​ေမွှြပီး​ ​ေနလှန်း​ကာ ဖန်ဘူး​၊​ ဖန်ခွက်တွင်ထည့်​၍ သံုး​ေဆာင်ပါက ​ေလ​ေရာဂါအမျိုး​မျိုး​၊​ ချွဲသလိပ်နှင့်​ စပ်​ေသာ ​ေရာဂါအမျိုး​မျိုး​တို့​ ​ေပျာက်ကင်း​ေစသည်။ ရသာ​ေြကာများ​ကို ရွှင်လန်း​ေစသြဖင့်​ စား​ေသာက်၍​ေကာင်း​ြခင်း​၊​ အြခား​ေရာဂါများ​ မကပ်​ေရာက်နိုင်ြခင်း​ စ​ေသာအကျိုး​များ​နှင့်​လည်း​ ြပည့်​စံု​ေစသည်ဟူ၍ ဤ​ေဆး​ကျမ်း​တွင် ရည်ညွှန်း​ထား​သည့်​အတိုင်း​
' ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ ဘုရား​လက်ထက်က အထွက်အဝင်များ​တွင် ဝင်း​ကိုယ်ရံနှင့်​တကွ သူ​ေကာင်း​ြပု​ေတာ်မူ​ေသာ မှန်နန်း​ အပျို​ေတာ်ြကီး​ ြပင်စည်ြမို့​စား​ အနွယ်အား​ြဖင့်​ စစ်​ေတာင်း​ြမို့​စား​ ဝန်ြကီး​၏​ေြမး​ ဤ​ေဆး​ကို​ေဖာ်စပ်၍ စာသင်ပျိုပုဂ္ဂိုလ် ထိုရဟန်း​ေတာ် အရှင်ြမတ်များ​ကို မြပတ်လှူဒါန်း​ြခင်း​ြဖင့်​ ကျန်း​မာချမ်း​သာ​ေတာ်မူြက၍ ရဟန်း​တရား​ကို ြကိုး​စား​အား​ထုတ်​ေတာ် မူနိုင်​ေြကာင်း​ ​ေကာင်း​စွာသိရှိရပါသည် '
ဟူ၍ မှတ်ချက်ြပထား​ပါသည်။
ဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​တွင် ြပထား​ေသာ ​ေဆး​နည်း​များ​သည် လက်​ေတွ့​ေပျာက်ကင်း​ချမ်း​သာသည်။ ​ေဆး​စွမ်း​ေကာင်း​များ​ ြဖစ်သည့်​အတွက် ဆု​ေတာ်လာဘ်​ေတာ်များ​ သနား​ေတာ်ြမတ်ခံရ​ေြကာင်း​ သိရပါသည်။
ကုန်း​ေဘာင်​ေခတ်တွင် ​ေရှး​ေရှး​အစဉ်အဆက် ကတည်း​က ​ေလ့​လာဆည်း​ပူး​ခဲ့​ြက​ေသာ သက္ကတပါဠိ အ​ေြခခံသည့်​ ​ေဆး​ကျမ်း​များ​၊​ ြမန်မာတိုင်း​ရင်း​ြဖစ် ​ေဆး​ကျမ်း​များ​အြပင် အ​ေနာက်တိုင်း​ြဖစ် သိုး​ေဆာင်း​ေဆး​ကျမ်း​များ​ကိုပါ ြမန်မာတို့​ ထိ​ေတွ့​ ​ေလ့​လာခွင့်​ရ​ေနြပီြဖစ်သည်။ မင်း​တုန်း​မင်း​လက်ထက်တွင် ​ေဒါက်တာ​ေမဆင် ြပုစု​ေသာ ' ​ေဆး​နှင့်​အနာကု အ​ေြကာင်း​စာ ' သည် ထင်ရှား​ေသာ သာဓကြဖစ်ပါသည်။ ထို့​ြပင် သီ​ေပါမင်း​လက်ထက် ​ေယာမင်း​ြကီး​ ဦး​ဖိုး​လှိုင် ြပုစု​ေသာ ​ေဆး​နှင့်​ကျန်း​မာ​ေရး​ လမ်း​ညွှန်ကျမ်း​ဟု ​ေခါ်ရမည့်​ ' ဥတု​ေဘာဇန သဂင်္ဟကျမ်း​ ' တွင် ကျမ်း​ြပုသူသည် ြမန်မာ့​ရိုး​ရာ ​ေဆး​ကျမ်း​များ​ကိုသာမက အ​ေနာက် နိုင်ငံြဖစ် သိုး​ေဆာင်း​ေဆး​ကျမ်း​များ​ကိုပါ မှီြငမ်း​ြပုစုခွင့်​ ရခဲ့​သည်။ သို့​ေသာ် ' ဤဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​ ' ကဲ့​သို့​ တရုတ်ဘာသာမှ ရယူသည့်​အစဉ်အလာမျိုး​ ​ေရှး​ကမရှိခဲ့​ေြကာင်း​ ပညာရှင်တို့​ မိန့်​ဆိုြကပါသည်။
ဤဂန္ဓာလရာဇ်​ေဆး​ကျမ်း​သည် ြမန်မာ့​ေဆး​ပညာကို အား​ြဖည့်​ေပး​ေသာ ကျမ်း​တစ်ကျမ်း​ြဖစ်သည် သာမက တရုတ်နှင့်​ ြမန်မာတို့​ ယဉ်​ေကျး​မှုချင်း​ ဆက်နွယ်ခဲ့​ဖူး​သည့်​ အ​ေြကာင်း​ကို သာဓကတစ်ခုအြဖစ် အထင်အရှား​ ​ေဖာ်ညွှန်း​လျက်ရှိပါသည်။

ြမဝတီမဂ္ဂဇင်း​
​ေဖ​ေဖာ်ဝါရီ ၊​ ၁၉၈၉ ။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္