ေသာ႑ာရေက်ာက္စာ



လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔က စာေရးသူသည္ ကိတၲိမသားမ်ား ရွာေဖြၿပီး ရဟန္းခံပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ရာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ၾကည့္ျမင္တိုင္မွ ကိုထြန္း၊ ကမာရြတ္မွ ကိုၾကည္၊ စမ္းေခ်ာင္းမွ
ေမာင္စိုးဝင္း စသည့္မိတ္ေဆြမ်ား၊ ရဟန္းခံပြဲရွိရာ က်ိဳက္ထိုသို႔ ေရာက္လာခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုေရာင္းရင္းမ်ားႏွင့္
ေျပာရင္း ဆိုရင္း တိုင္ပင္ရင္းျဖင့္ က်ိဳက္ထီးရိုးသြားမလား၊ ေကလာသ သြားမလားျဖင့္ ေကလာသသို႔ မဲက်ခဲ့ရာ
မွ ကိုထြန္း၊ ကိုၾကည္၊ ေမာင္စိုးဝင္း၊ စာေရးသူႏွင့္ဇနီးအပါအဝင္ေပါင္း(၅)ေယာက္ ေကလာသသို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကပါ
သည္။



ေကလာသတစ္ေလွ်ာက္ ဒူးရင္း၊ ကနစိုး၊ သဖန္း၊ ဒညင္းတက္သူမ်ားမွအပ ဘုရားဖူးသူမ်ားမွာ စာေရးသူ တစ္သိုက္သာ ရွိေပသည္။ စာေရးသူမွာ ေကလာသအား ေလးႀကိမ္ထက္မနည္း သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ဖူးေပၿပီ။ သို႔ျဖင့္ ေကလာသအား ဖူးေမွ်ာ္ရသည္ထက္ ေရွးမဆြက သက္ႀကီးသူရြယ္မ်ား ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည့္ဘီးလင္းနယ္ႏွင့္ တိုက္ကလားနယ္ေတာႀကီးမ်ားထဲတြင္ ေရႊေစတီ(၆)ဆူ ေပၚမည္။ ေတြ႔ဖူးၾကသည္။ ျမင္ဖူးခဲ့ၾကသည္။ ဤေရႊေစ တီ(၆)ဆူကို သာသနာႏွစ္(၂၅၀ဝ)ေက်ာ္က အမွန္ဖူးေတြ႔ရမည္ စသည္ျဖင့္ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္ၾကားျဖင့္ ၾကားနာမွတ္သားခဲ့ဖူးရာမွ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ေခ်ာင္းရြာဇာတိျဖစ္ေသာ အရွင္Óဏဝံသဆရာေတာ္ဘုရားက ေကလာသေတာင္တြင္ စိုက္ထူထားသည့္ေသာ႑ာရေက်ာက္စာကို အာသီသျပင္းမိပါ၏။
အခ်ိန္က နည္းသျဖင့္ အေျပးအလႊား ဖတ္ရႈရင္း လိုအပ္သည္မ်ားကို မွတ္သားခဲ့ၿပီး ရဟန္းရွင္လူမ်ား
ေဝဖန္သံုးသပ္ႏိုင္ရန္ အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ေဖၚျပအပ္ပါသည္။



ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ အရွင္အႏုရုဒၶါ၊ ရွင္ ေသာဘိတ၊ ရွင္ပဒုမုတၲရ၊ ရွင္ဂုဏသာဂရ၊ ရွင္Óဏပ႑ိတ၊ ရွင္ေရဝတ ဟူေသာ ၆ ပါးေသာ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္ တို႔က ဘုရားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ မဟာသမုဒၵရာ၏မေဝးကြာလွေသာ ပစၥႏၱရစ္အရပ္မွ မ်ားစြာ ေသာလူတို႔အား အစဥ္သနားျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပူေဇာ္ဖြယ္ကို ေပးသနားေတာ္မူပါမည့္အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ရာတြင္ ေက်းဇူးေတာ္ႀကီးျမတ္ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သခင္သည္ ရဟႏၱာႀကီး ၆ ပါးတို႔၏ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ဆိုအပ္သည္ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတာ္မူၿပီး ဇနပုဒ္ သား ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏အစီးအပြားကို အက်ိဳးျပဳျခင္းငွာ လက်ာ္လက္ေတာ္ျဖင့္ ဦးေခါင္းေတာ္ျမတ္ကို သံုးသပ္ေတာ္မူၿပီး ေရႊအဆင္းရွိေသာ ၆ ဆူေသာ ဆံေတာ္ဓာတ္ကို ရဟႏၱာႀကီး ၆ ပါးအား တစ္ဆူစီ ေပးသနား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူေလ၏။
ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူကို ရရွိေတာ္မူေသာ ရဟႏၱာ ၆ ပါးတို႔သည္ ဝမ္းေျမာက္ရႊင္လန္း အားရေတာ္မူၿပီး ဆံ ေတာ္မ်ားကို ရိုေသစြာ ခံယူၾကေလသည္။ ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူကို ေပးသနားေတာ္မူစဥ္ ဘုရားသခင္အပါးဝယ္ ခစားေနေသာ ရွင္အာနႏၵာမေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလွ်ာက္ထား သည္မွာ-
ထိုဇနပုဒ္ရွိ သတၲဝါတို႔အား ဆံေတာ္ဓာတ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္လိုက္သည္ရွိေသာ္ ေနာင္ကာလ၌ ထိုဆံေတာ္ဓာတ္ တို႔ကို အမွီျပဳ၍ အႏၱရာယ္သည္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါ၏ေလာဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ထိုသို႔ ေလွ်ာက္ထားေတာ္
မူသည္ကို ဘုရားသခင္သည္ အာနႏၵာမေထရ္အား ၄ ခြန္းေသာ ဗ်ာဒိတ္ကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူေလသည္။
(၁) ပထမဗ်ာဒိတ္-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ ဤဇနပုဒ္အရပ္၌ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးျခင္း ျမင္ေတာ္မမူ။ ဤဇနပုဒ္တြင္
စည္ကားတိုးတက္ ႀကီးပြားျခင္းသာ ျမင္ေတာ္မူသည္။
(၂) ဒုတိယဗ်ာဒိတ္-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူၿပီး အႏွစ္ ၅၀ဝ၀ ပတ္လံုး ငါ၏သာသနာ
ေတာ္ တည္တံ့ေနမည္ကို ျမင္ေတာ္မူသည္။
(၃) တတိယဗ်ာဒိတ္-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ ဤဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူတို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀ဝ သို႔တိုင္ ပူေဇာ္သကၠာရ
ကို မခံရပဲ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀ဝ သာသနာတစ္ဝက္ ေက်ာ္လာပါက ႀကီးစြာေသာ ပူေဇာ္သကၠာရကို ခံယူရရွိမည္ကို
ျမင္ေတာ္မူ၏။
(၄) စတုတၳဗ်ာဒိတ္-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ တစ္ဆူတစ္ဆူကုန္ေသာ ေစတီေတာ္မ်ားကို မ်ားစြာေသာ လူတို႔ ဖြဲ႔စည္း
ထားသည့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မည္။
ဤသို႔ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာမေထရ္အား ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ၄ ခြန္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီးသည္ႏွင့္ ရွင္အာနႏၵာ
မေထရ္ႏွင့္ရဟႏၱာႀကီး ၆ ပါးတို႔သည္ ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူကို ပင့္ေဆာင္၍ မဟာသမုဒၵရာအနီး ပစၥႏၱေဒသသို႔
ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ျြကျမန္းေတာ္မူၿပီး ထိုပစၥႏၱေဒသ၌ ပင့္ဆံေတာ္ ၆ ဆူကို လူေရာ နတ္ပါ ၆ ဦးေသာ ဒါယကာ
တို႔မွာ တစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူ မနီးမေဝးတြင္ ေစတီမ်ားကို တည္ထားကိုးကြယ္ၾကေတာ္မူေလသည္။
ထိုေစတီေတာ္ ၆ ဆူအား တည္ထားကိုးကြယ္ရာ၌ အႀကီးအမွဴးျပဳ၍ ဒါယကာအျဖစ္ ခံယူခဲ့သူမ်ားမွာ-
၁။ သိၾကားမင္းတည္ေသာ              -       သကၠထူပ
၂။ ပဇၨဳန္နတ္သားတည္ေသာ           -       ပဇၨဳန္ထူပ
၃။ မဏိေမခလာနတ္သမီးတည္ေသာ -       မဏိေမခလာထူပ
၄။ သေဘၤာသူႀကီးတည္ေသာ           -       အဒၶိကနာဝိကထူပ
၅။ ဝရုဏနတ္မင္းတည္ေသာ            -       ဝရုဏနာဂထူပ
၆။ ဒမိဠေၾကးကုန္သည္တည္ေသာ    -       ဒမိဠထူပ
စသည့္ဆံေတာ္ဓာတ္(၆)ဆူတို႔ ျဖစ္ၾကေလသည္။
ထိုေစတီေတာ္ ၆ ဆူတို႔မွာ ဘုရားရွင္၏(တတိယ)ဗ်ာဒိတ္အရ ေတာၾကားခ်ံဳၾကားထဲ၌သာ ဆင္းရဲစြာ
ကိန္းဝပ္ေတာ္မူရရွာၾကေလကုန္၏။
သာသနာ ၂၅၀ဝ ေက်ာ္လြန္ပါက ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူမွာ ျပန္လည္ေပၚေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ပဇၨဳန္နတ္မင္းတည္
ထားေသာ(ပဇၨဳန္ထူပ)ေစတီေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရဟႏၱာႀကီး ၆ ပါးတို႔က ထပ္မံ၍ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ထားျပန္
သည္မွာ-
(၁) သာသနာထက္ဝက္ေက်ာ္၍ ေနာင္အနာဂတ္၌ ဤေစတီေတာ္သည္ အလံ ၁၀ဝ ေျမမွ စြင့္စြင့္ေပၚျမင့္လာမည္
ကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။
(၂) ဆံေတာ္ဓာတ္ ကိန္းဝပ္စံေပ်ာ္ေတာ္မူေသာ ေနရာ၌ပင္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ ေပၚထြန္းမည္ကို ျမင္ေတာ္မူ
သည္။ (သာသနာတစ္ဝက္ မင္းေကာင္းတစ္ခ်က္ ဆိုသည္မွာ ဤဗ်ာဒိတ္အား ရည္ညႊန္းေျပာဆိုေနဟန္ ရွိသည္။)
(၃) သာသနာေတာ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္၍ ေနာင္ကာလ၌ ေသာ႑ာရေစတီဟူ၍ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားမည္ကိုျမင္ေတာ္
မူသည္။
အထက္ပါ ဘုရားဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ၄ ခြန္းႏွင့္ရဟႏၱာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ၃ ခြန္းအရ ေပါင္း ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ၇ ခြန္း
မွာ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ေခ်ာင္းဇာတိျဖစ္ေသာ ရွင္(Óဏဝံသ)ဆရာေတာ္သည္ သကၠရာဇ္ ၁၂၈၈ ခုႏွစ္၌ အာ
သီသဆႏၵ ျပင္းျပေတာ္မူၿပီး ေကလာသေတာင္ျမင့္၌ ဤေသာ႑ာရေက်ာက္စာကို စိုက္ထူထားျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါ
သည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဤေက်ာက္စာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျမပံုအညႊန္းႏွင့္တကြ ျပဆိုၿပီး ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူမွာ ဘီးလင္းၿမိဳ႕အနီးအနားတြင္ ေပၚေပါက္လာမည္ဟု သာဓကအေထာက္အထားမ်ားစြာကိုလည္း ျပ၍ထားပါ သည္။
ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူ၊ သို႔မဟုတ္ ေသာ႑ာရေစတီႀကီး ေပၚေပါက္လာမည္ကို စာေရးသူသည္ ငယ္စဥ္ကပင္
ၾကားနာခဲ့ရပါသည္။ ပုတီးဂိုဏ္း၊ ကမၼ႒ာန္းဂိုဏ္း၊ ဂႏၶာရီဂိုဏ္းဆရာမ်ား၏မၾကာခဏဆိုသလို ေျပာဆိုေနသည္ ကိုလည္း သိမွတ္ခဲ့ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူ၏စိတ္ဝယ္ မရွင္းမလင္းျဖစ္ရသည္မွာ ရကၠန္းသည္မရြာ၊ ေဝ ပုလႅေတာင္ေတာ္သို႔ မဟာဂႏၶာရီအတတ္ျဖင့္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာ ေဝပုလႅဆရာေတာ္(ဝါ)ဦးေကာသလႅ (ယခုပ်ံလြန္ၿပီး)ဆရာေတာ္သည္ ေဝပုလႅေတာင္ျမတ္အား မြမ္းမံျပင္ဆင္ၿပီး ေတာင္အထက္နားတြင္ ေရႊေစတီ တစ္ဆူ တည္ထားကိုးကြယ္ထားသည္ႏွင့္ သထံုၿမိဳ႕ႏွင့္ ၆ မိုင္အကြာ ေနာင္ကုလားရြာတြင္ ယေန႔တိုင္ အစမသတ္ ေသးေသာ အလံတစ္ရာဆရာေတာ္ႀကီးမွဴးတည္ေနေသာ အလံ ၁၀ဝ ေစတီတို႔မွာ ဤေသာ႑ာရေက်ာက္စာတြင္ ပါရွိသည့္ဘုရားဗ်ာဒိတ္ႏွင့္ရဟႏၱာဗ်ာဒိတ္တို႔အရ အႀကိဳအေနျဖင့္ ေဖၚညႊန္းေနသေလာ။ ゞင္းျပင္ ေကလာသ ေစတီအနီး ျမသပိတ္ေစတီတြင္ သီတင္းသံုးေနေသာ ေကာ့လံုးဆရာေတာ္အမွဴးရွိေသာ (ေရႊတိဂံုေစတီသို႔ ဘိနပ္ စီးတက္ခဲ့၍ နာမည္ႀကီးခဲ့သူ)ျမစန္းဝတီ စသည္တို႔မွာလည္း ဘုရားရဟႏၱာသိုက္စာအရ၊ ယခုကပင္ ႀကိဳ တင္ျပင္ ဆင္ေနသေလာ စသည္ ေတြးေတာစရာ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ဆႏၵရင္းမွာမူ ဆံေတာ္ဓာတ္ ၆ ဆူအမွန္ေပၚ ေပါက္၊ မေပၚေပါက္ႏွင့္၊ အထက္ပါ ဂိုဏ္းမ်ားမွ ျပဳလုပ္ၿပီး ျပဳလုပ္ဆဲ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေသာ႑ာရေက်ာက္စာႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိ မရွိကို သိရွိလိုျခင္း ျဖစ္ပါ၏။


က်ိဳက္ထို-ေမာင္သက္ေအာင္

မွတ္ခ်က္။      ။၁၉၇၃-ခုႏွစ္၊ မတ္လ၊ အမွတ္(၃၂၇)ထုတ္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ(၁၁၄ မွ ၁၁၆ ထိ)
၌လာေသာ ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္၍ စာစီရိုက္ထားပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္