မိမိစိတ္အသိမွားကသာ
အတၲရွိတယ္ထင္ေပမဲ႔ အထင္မွ်သာ
တရားေတြကေတာ့ ထင္လဲ အနတၲ ,
မထင္လဲ အနတၲပါပဲ။
သေဗၺဓမၼာ အနတၲာ…လို႔ ဗုဒၶက
ေဟာခဲ႔တာပါ။ဘယ္တုန္းဘယ္ခါ
ဘယ္ကမ႓ာမွာမွ မရအပ္တဲ႔
အတၲအယူကို အတၲဆိုတာ မရွိပါဘူး…
တရားေတြက အနတၲသေဘာပါလို႔
ဥာဏ္ျဖစ္ရုံမွတပါး………
တမင္ အတၲကို ျဖဳတ္စရာ အေျကာင္းမရွိ။
အဘယ္ေျကာင့္နည္း………
မရွိေသာ မရအပ္ေသာ အတၲကို
ရွိတယ္ ရတယ္အထင္နဲ႔ စဲြယူသိမ္းပိုက္
ေနလို႔သာလွ်င္ အတၲရွိတယ္ အထင္ရွိလို႔
အတၲကို တမင္လိုက္ျဖဳတ္ေနျခင္းသည္
ပင္လွ်င္ နည္းမွားတခုျဖစ္ေလရာ၏။
အနတၲမွန္ပါလွ်က္နဲ႔ အတၲကို တမင္
မျဖဳတ္ရဟု ဆရာေတာ္ျကီး မိန္႔ခဲ႔ပါ၏။
မရွိတာကို အရွိထားျဖဳတ္ေနျခင္း
ပယ္ေနျခင္း သည္ပင္လွ်င္
စိတၲဇ အထင္ျဖစ္ေန ျခင္းေျကာင့္
အပိုလုပ္ေနျကျခင္းဟု ဆရာေတာ္ျကီးက
ဆုံးမသည္ကို ဆရာသမားမ်ားက
ျပန္ေျပာဖူးပါ၏။မရွိတာ မရွိဘူးလို႔
သိတဲ႔ဥာဏ္ျဖစ္ရုံမွတပါး အပိုအလုပ္
မလုပ္ရာ။ဥာဏ္အျမင္စင္ျကယ္ျခင္း
သည္ပင္လွ်င္ ဒိ႒ိအယူစင္ျကယ္ရာ၏။
စကားအရာ ဒႆနကိစၥ ျမင္သာေအာင္
ေျပာဆိုသုံးႏႈံးေသာ ယာယီမွ် ဘက္ထား၍
အစားထိုးထားေသာ စကားရပ္မ်ား
အေပၚ ဥာဏ္အျမင္စင္ျကယ္မွ
ဒႆနကိစၥျပည့္စုံ၏။
သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဒႆနကိစၥ
အစားထိုးထားေသာ(သပ္)
ေဝါဟာရ ပညတ္ေပၚတြင္
ေသာင္တင္(သပ္က်န္)ေန၍
ျပန္ျငိေနတတ္(သပ္ညပ္)ေနတတ္ပါ၏။
မရွိတာ ဘယ္လို စြဲမွာလဲကြဲ႕။
ပယ္တယ္ ပယ္တယ္,ဆိုတာ
ဒါ, မရွိတာ သိေအာင္လို႔ ေျပာ ေဟာရတာ …
မရွိတာကို ရွိတယ္လို႔ စြဲေနတာ…
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္