***************************
အေမး။ ။ ရဟန္းေတာ္ေတြသည္ B.A, M.A, Ph.D ဘြဲ႕ေတြ၊ ဓမၼာစရိယစတဲ့
ဘြဲ႔ေတြ ရဘုိ႔ရန္ အသည္း အသန္ ၾကိဳးစားေနၾကပါတယ္ ။ အဲဒီဘဲြ႕ ေတြကုိ
ဘယ္ရည္ရြယ္ ခ်က္နဲ႔ ရဖုိ႔ ၾကိဳးစား ေနၾက ပါသလဲ ။ ထုိဘြဲ႔ေတြကေကာ မဂ္ဖုိလ္
နိဗၺာန္ကို အေထာက္အကူျပဳပါသလား ’’
အေျဖ။ ။ ဒီအေျဖကို သင့္ေတာ္သလိုသာ ေျဖထား ေပးပါ သျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားမွ
က်န္ေန ေသးေသာ ျဖည့္စြက္ သင့္သည္မ်ား ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ ပံ႔ပိုးေပး ပါရန္
တင္ျပေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ တို႔ဘုရား
စာေပမွာ စာသင္နည္း ၃ မ်ိဳးျပထားပါ တယ္။ ထို ၃မ်ိဳးလုံးက ေလာကမွာ
ျဖစ္တတ္တဲ့ သဘာ၀ေလးေတြကို ျပထားသျဖင့္ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသလုိ
မွတ္သားထားသင့္တဲ့ အခ်က္ေလး ေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္သားတုိင္းမွာ
ကိုယ္ပုိင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေလးေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ထုိရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ လုိခ်င္တဲ့
ပန္းတုိင္းဆီသုိ႔ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ အားခဲၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘဲ ပန္းတုိင္ သုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔ရန္ အလြန္
ေႏွးေကြးပါလိမ့္မယ္။
ရည္ရြယ္ခ်က္ (ဆႏၵာဓိပတိ) ရွိမွ အလုပ္လုပ္လုိစိတ္ ၾကိဳးစားခ်င္စိတ္
ပုိမုိအားေကာင္းျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတုိင္ သုိ႔ ေျဖာင့္ျဖဴးစြာႏွင့္
အလွ်င္အျမန္ေရာက္ ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါ သည္။ တဦးႏွင့္တဦး ရည္ရြယ္ခ်က္ သည္
တူညီၾကလိမ့္ မည္မဟုတ္၊ စရိုက္ လကၡဏာ ေတြ ကြဲျပားသည္အား ေလွ်ာ္စြာ
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ လည္း ကြဲျပားသြားႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာေပက မည္သုိ႔
ရည္ရြယ္ျပီး စာသင္သင့္သည္ကို ျပဆုိထား ပါသည္။
စာသင္နည္း ၃ မ်ိဳး
၁။ အလဂဒၵဴပမာ ပရိယတၱိယ
၂။ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ
၃။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ
၂။ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ
၃။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ
၁။ အလဂဒၵဴပမာ ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ- စာေပသင္ ျခင္း တရားနာျခင္းျဖင့္
ဘုရားတရားေတာ္မ်ားကို တတ္ေျမာက္ နားလည္သည္ရွိေသာ္ ငါ့ကို လူေတြ က
ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳၾက လိမ့္မည္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ပူေဇာ္မႈ ကို လည္း ရလိမ့္မည္
စသည္ျဖင့္ မာန္မာနကို ျဖစ္ ေစ၊ ေလာဘ စေသာ အကုသုိလ္တုိ႔ကို ျဖစ္ေစ ေသာ
စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ဤသည္ကို ေျမြဖမ္းမတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေျမြက မိမိကို ျပန္ေပါက္သတ္သလုိ မိမိ
သင္ယူေသာ စာေပ၊ ပညာမ်ားက မိမိကို ျပန္နစ္နာေစသည္၊
ဆုံးရႈံးေစသည္။ဆုိလုိသည္မွာ- ဘုရားတရား စကားေတာ္မ်ားကို ၾကြား၀ါလုိ၍ လာဘ္လာ
ဘကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ သင္ယူျခင္း၊ သင္ယူထားေသာ စာေပ ျဖင့္ သူတပါးကို
ခ်ိဳးႏွိမ္လို၍ စေသာ အတၱဳကၠံသန- မိမိကိုယ္ကို ခ်ီးမြမ္း (ၾကြား၀ါ)၊
ပရ၀မၻန-သူတပါးကို ခ်ိဳးႏွိမ္လို၍ သင္ယူ ျခင္းႏွင့္ တပါးသူ၏ ရန္ကုိ
ကာကြယ္လုိျခင္းမ်ိဳး စသည္တုိ႔ ကို စာေပက အလဂဒၵဴပမာ
ပရိယတၱိ-ေျမြဖမ္းျခင္းႏွင့္ တူေသာ စာသင္နည္းဟု ဆိုသည္။ ဤစာသင္နည္းမ်ိဳးကား
အက်ိဳးလုံး၀မရွိ၊ အပါယ္ ၄ပါး အစာသာ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ စာသင္နည္းက ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ ျဖစ္သည္။
၂။ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ စၾကာမင္း ၏ ဘ႑ာစုိးႏွင့္တူေသာ
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စာသင္နည္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဘ႑ာတုိက္ေစာင့္ ဘ႑ာစိုးပမာ
စာေပ ပရိယတၱိေတြကို မေပ်ာက္ ပ်က္ရေလေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေသာ
စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်ိဳးမရွိ၊ မဂ္ ဖုိလ္ ကို တုိက္ရုိက္
မရႏုိင္သည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ဆုိလုိ သည္ကား ကိုယ္က်ိဳးကို စြန္႔၍ သာသနာ အရွည္
တည္တံ့ ေရးကို ရည္ရြယ္၍ စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္ သည္၊ ယေန႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရွိ
စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ား အခ်ိဳ႕ကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
တတိယ စာသင္နည္းကေတာ့ နိႆရဏ ပရိယတၱိ ျဖစ္ သည္။
၃။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ ေျမာက္ေရးကို ေရွးရႈ၍
သင္ၾကားျခင္းမ်ိဳး ကိုဆုိလုိသည္၊ အက်ိဳးရွိေသာ စာသင္နည္းျဖစ္၍ မဂ္ ဖုိလ္
နိဗၺာန္ကို ရႏုိင္ေသာ စာသင္နည္းျဖစ္ သည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ပရိယတၱိကို
အေျခခံ ေသာ ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းတုိက္ မ်ားကဲ့ သို႔ ျဖစ္ပါ သည္။
နိႆရဏ ပရိယတၱိ= နိႆရဏ- ၀ဋ္ဆင္း ရဲမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းငွါ၊ ပရိယတၱိ- သင္ယူျခင္း။
နိႆရဏ ပရိယတၱိ ၀ေသနာတိ အဒၶါ ဣမံ ပရိယတၱိ ံ နိႆာယ ၀ဋၬဒုကၡေတာ နိႆရိတုံ လဗၻာတိ ဧ၀ံ နိႆရဏ ပရိယတၱိ၀ေသန။ (သံ၊ဋီ၊၁၊၃၀၃)
‘‘ ငါသည္ စာေပမ်ားကို တတ္ေျမာက္ျပီးပါက ထိုတရား ေတာ္အတုိင္း သီလ သမာဓိ
၀ိပႆနာ ပညာမ်ားကို အစဥ္ အတုိင္း ျဖည့္က်င့္ကာ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို ရေစအံ့၊
မ်က္ ေမွာက္ ျပဳလတံၱ႔ ’’ ဟု ရည္စူးကာ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ယူျခင္းသည္
အက်ိဳးရွိ၏ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ ေစႏုိင္ေသာ စာသင္နည္းျဖစ္၏။
ေပါ႒ိလ မေထရ္ၾကီးသည္ စာေပကို ထုံလုိေမႊ ေရလုိေႏွာက္ ႏုိင္သလုိ စာေပေလာက၏
အထြဋ္ အထိပ္သို႔ေရာက္ေအာင္ တတ္ေျမာက္၏၊ သို႔ေသာ္ ျမတ္ဗုဒၶက ထုိမေထရ္အား
တုစၦ တုစၦ (အခ်ီးႏွည္း အခ်ီးႏွည္း) ဟူ၍သာ ရႈံ႕ခ်ေသာ ေလသံ ျဖင့္ ေခၚ၏။
(ေဒါသျဖင့္ ေခၚေ၀ၚျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္၊ မဟာ ကရုဏာ ျဖင့္ အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍
ဤကဲ့သုိ႔ေခၚျခင္းျဖစ္ သည္)။ ထုိမေထရ္သည္ ပရိယတၱိ အထြဋ္အထိပ္ သုိ႔
ေရာက္ပါေသာ္လည္း သူ သင္ၾကား တတ္ ေျမာက္ထား သည့္အတုိင္း မက်င့္ရေသး အားမ
ထုတ္ရေသးသည့္ အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶက ထုိကဲ့သုိ႔ တုစၦ တုစၦ ဟုေခၚသည္။ (တုစၦ ဟူသည္
empty ဘာမွ် မရွိဟုေသာ အဓိပၸါယ္ရွိ)
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပတတ္ေျမာက္ျပီး ရပ္မေနဘဲ နိႆရဏ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္အတြက္ ဆက္လက္
အားထုတ္ ရေပေတာ့ သတည္း။စာေပသင္ၾကားစဥ္စာေပ သင္ၾကားစဥ္မွာလည္း
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ အလြန္ မြန္ျမတ္ေသာ စိတ္ကို ေမြးျမဴးသင့္ ၏၊
ငါ စာေပ ပညာေတြ တတ္ေျမာက္ျပီးျဖစ္ပါက ငါတတ္ သည့္ ပညာျဖင့္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္၊ အမ်ားသူငါ သတၱ၀ါေတြ ကိုယ္ စိတ္ ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္။ ငါ တတ္ေသာ ပညာသည္ ငါတစ္ေယာက္ စာအတြက္ မဟုတ္ဘဲ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ျဖစ္ေစရမည္ ဟူ ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ပညာကို ဆည္းပူးသင့္ ၏။
ငါ စာေပ ပညာေတြ တတ္ေျမာက္ျပီးျဖစ္ပါက ငါတတ္ သည့္ ပညာျဖင့္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္၊ အမ်ားသူငါ သတၱ၀ါေတြ ကိုယ္ စိတ္ ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္။ ငါ တတ္ေသာ ပညာသည္ ငါတစ္ေယာက္ စာအတြက္ မဟုတ္ဘဲ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ျဖစ္ေစရမည္ ဟူ ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ပညာကို ဆည္းပူးသင့္ ၏။
ဤသုိ႔အားျဖင့္ စာေပ ပရိယတၱိႏွင့္ အျခား စာေပ အတတ္ ပညာမ်ားကို သင္ယူရာ၀ယ္
ဘြဲ႔ ဒီဂရီမ်ား ရဘုိ႔ သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ လြတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ကို ေရွးရႈေသာ စာေပသင္ ၾကားနည္းႏွင့္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ-
ရည္ ရြယ္ခ်က္ေကာင္းျဖင့္ ရအပ္ေသာ ထုိ ဘြဲ႕ ဒီဂရီ မ်ားသည္လည္း
အက်ိဳးရွိသျဖင့္ (မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ ကို အက်ိဳးျပဳသျဖင့္) ရသင့္ ရထုိက္ေသာ
ဘြဲ႔ ဒီဂရီမ်ားဟူ၍ ဆုိႏုိင္ပါသည္။
က်မ္းကိုးမ်ား-
(က) ၀ိပႆနာ အေျခခံႏွင့္ အေမးအေျဖ (ဦးပဂ်ီငုိ)
(ခ) ပါဠိပဒ ပိဋက က်မ္းညႊန္း
(ဂ) သရုပ္ျပ အဘိဓာန္ (အရွင္ၾသဘာသာဘိသ၀ံသ)
(ဃ) မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ
(င) ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ
(စ) ဓမၼပဒအ႒ကထာ
(က) ၀ိပႆနာ အေျခခံႏွင့္ အေမးအေျဖ (ဦးပဂ်ီငုိ)
(ခ) ပါဠိပဒ ပိဋက က်မ္းညႊန္း
(ဂ) သရုပ္ျပ အဘိဓာန္ (အရွင္ၾသဘာသာဘိသ၀ံသ)
(ဃ) မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ
(င) ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ
(စ) ဓမၼပဒအ႒ကထာ
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္