******************
ထိုနည္းအတူပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဘုရင္ကလည္း သံတမန္ တစ္ဦးႏွင့္အတူ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးကိုပါ တ႐ုတ္ဘုရင့္ႏွင့္ အႏြယ္ေတာ္မ်ား၏ ပံုတူေရးဆြဲရန္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ေစလႊတ္ ခဲ့သည္။
လ်န္မင္းဆက္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က်မ္းစာအုပ္၏ အဆို အရ ဘုရင္ဦတည္သည္ ကေမၺာဒီးယားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရွိသည္။ ကေမၺာဒီးယားဘုရင္ ဇယ၀မၼာသည္ ၅၀၃ ခုႏွစ္၌ သံတမန္တစ္ဦးကို တ႐ုတ္ျပည္ ဘုရင္မင္းႀကီးထံ ေစလႊတ္ ၿပီး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ လက္ေဆာင္ပဏၰာ ေပးပို႔ခဲ့ သည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၅၀၃ ခုႏွစ္၌ မဒေဆသည္ နိေပါမွ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သြားလ်က္ အတြဲေပါင္း ၁၁ တြဲရွိသည့္ က်မ္းသံုးက်မ္းကို ဘာသာျပန္သည္။ နရိႏၵရယသသည္ ရဟန္းျဖစ္လာၿပီး သည့္ေနာက္ ပညာသင္ၾကားဆည္းပူးရင္း အိႏၵိယႏွင့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံမ်ားရွိ ေဒသအသီးသီးသို႔ ခရီးလွည့္လည္ခဲ့ ေလသည္။ နရိႏၵရယသ၏ ဇာတိမွာ ဥဒ်ာန္ဆြတ္ ျဖစ္ေလ သည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၅၅၆ ခုႏွစ္၌ ရဟန္းေတာ္ နရိႏၵရယသသည္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သြားသည္။ တ႐ုတ္ျပည္၌ရဟန္းမ်ား ႏွင့္ လူဒါယကာမ်ားက နရိႏၵရယသကို အထူးပင္ ၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကသည္။ ရာဟုလာသံကိစၥည္းေရးေသာ
`၀ိဆမရိကယာႀတီ' (အေမ့ခံခရီးသည္)၀တၳဳႀကီး၏ ဇာတ္ ေဆာင္သည္ နရိႏၵရယသ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယမွ ေဗာဓိဓမၼ (တာမို)သည္ ၅၂၀ ခုႏွစ္၌ ကန္တုန္သို႔ ေရာက္သြားသည္။ ထိုရဟန္းသည္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းမွ
ဘုရင့္သားေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ထိုရဟန္း၏ ဒႆန ေဗဒအရ ကုသိုလ္သည္ ေကာင္းမႈျပဳျခင္း၌ မရွိေပ။က်မ္းဂန္ မ်ားကို သင္ၾကားဆည္းပူးျခင္းအားျဖင္
ယင္းအယူ၀ါဒသည္ ခရီးအလွမ္းေ၀းေသာ အေရွ႕ဘက္ ႏိုင္ငံမ်ား၌ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားစြာ ရရွိေသာ္လည္း အစပထမ တြင္ တ႐ုပ္ျပည္၌ ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိလွေပ။ သဒၶါတရား ထက္သန္ေသာ စာႏွင့္ေပႏွင့္ ဘုရင္မင္းႀကီးသည္ ထိုအယူ ၀ါဒကို နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဗာဓိဓမၼသည္ ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ႂကြသြားသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ယန္ေရႊကို ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ လိုယန္သို႔ ႂကြသြားလ်က္ လိုယန္ရွိ ရွာအိုလင္းေက်ာင္းတိုက္၌ သီတင္းသံုးသည္။
ထိုေက်ာင္းတိုက္၌ ၉ ႏွစ္တိတိ စကားေျပာဆိုျခင္းမရွိဘဲ
၀စီပိတ္ေနၿပီးလွ်င္ နံရံတစ္ခုဘက္သို႔သာ အာ႐ံုျပဳေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ အမည္မွာ "နံရံၾကည့္ ရဟန္းေတာ္" ဟူ၍ တြင္ေနသည္။ အစဥ္အလာ ေျပာလာခဲ့ၾကသည့္ စကားအရ ေဗာဓိဓမၼသည္ အခ်ိန္မည္ေရြ႕မည္မွ်ၾကာၾကာ တရားထိုင္ ေနသနည္းဆိုလွ်င္ သူ၏ ေျခေထာက္သည္လွမ္း၍မရသည္ အထိ ျဖစ္သြားသည္။ ေဗာဓိဓမၼသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ ႂကြလိုေသာ္လည္း တ႐ုတ္ျပည္၌ပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြား သည္။ ------
ဘုရင္ဦတည္သည္ စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳျခင္းေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ႏိုင္ငံမ်ား၌ အလြန္ တရာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည္။ ဘုရင္မင္းႀကီးသည္ တ႐ုတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ နည္း လမ္းမ်ားကို လက္ခံက်င့္သံုးသည္။ ဘုရင္ဦတည္သည္ သက္သတ္လြတ္ စားသည္။ သံုးႀကိမ္တိတိ ရဟန္းခံသည္။ သို႔ရာတြင္ ရဟန္းဘ၀တြင္ ၾကာရွည္စြာ မေနႏိုင္ခဲ့ေပ။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ နန္ေတာ္ျပန္လာၿပီး ဘုရင္လုပ္ ရျပန္သည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၅၃၈ ခုႏွစ္၌ ဖူရွန္ဘုရင္က ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ျမတ္ကို ဦတည္ဘုရင္ထံ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ဦးတည္ ဘုရင္က ဆံေတာ္ျမတ္ကို ခမ္းနားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ႀကိဳဆို သည္။ ေနာက္တစ္ႏွစ္၌ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔သည္ သကၠတက်မ္းဂန္မ်ားကို စုေဆာင္းရွာေဖြရန္ မဂဓႏိုင္ငံသို႔
သြားသည္။ ၅၄၆ ခုႏွစ္၌ ထိုကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္
သကၠတက်မ္းမ်ားစြာကို စုေဆာင္းၿပီးလွ်င္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ျပန္လာသည္။ တ႐ုတ္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ သူတို႔ႏွင့္ အတူ ပညာရွင္ရဟန္းေတာ္ ပရမတၳကိုလည္း ပင့္ေဆာင္ လာခဲ့သည္။ ယူေဆာင္လာခဲ့ေသာ သကၠတက်မ္းဂန္မ်ားကို ပရမတၳမေထရ္ ႀကီးမႉး၍ တ႐ုတ္ဘာသာျပန္သည္မွာ ႏွစ္ ၂၀ ၾကာျမင့္ခဲ့သည္။
ဘုရင္ဦတည္သည္ ဇရာပိုင္း ေရာက္လာေသာအခါ ဗုဒၶ ဘာသာကို ဆတက္ထမ္းပိုး တိုး၍ ယံုၾကည္သြားသည္။ မိမိပိုင္ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသား အားလံုးအား မွ်ေ၀ေပးလိုက္ၿပီးလွ်င္ မိမိမွာမူ သာမန္႐ိုး႐ိုး အ၀တ္အစားေလာက္သာလွ်င္ ၀တ္ၿပီး ႏွိမ့္ႏွိမ့္ ခ်ခ်ပင္ေနသည္။
၅၄၇ ခုႏွစ္၌ ဘုရင္ဦတည္သည္ တတိယအႀကိမ္ ရဟန္း ျပဳျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ မၾကာခင္ပင္ အထက္ေဖာ္ျပခဲ့ သည့္အတိုင္း ေဟာင္က်င္အျဖစ္အပ်က္ ေပၚေပါက္လာ သည္။ ယင္းအျဖစ္အပ်က္သည္ ဘုရင္အဘိုးႀကီးအား ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း မေနႏိုင္ေအာင္ ျပဳမူဖန္တီးခဲ့ေလသည္။ နန္ကင္း ၀င္ေရာက္ စီးနင္းမႈ ျဖစ္ပြားခ်ိန္၌ ဘုရင္မင္းႀကီး အား သက္သတ္လြတ္္စားျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းၿပီး ၾကက္ဥ ဘဲဥ စားေသာက္သံုးေဆာင္ရန္ တိုက္တြန္း ေတာင္းပန္ၾက သည္။
ေနျပည္ေတာ္ကို သိမ္းပိုက္မည္ဟူသည့္သတင္း ရရွိေသာ အခါ ဘုရင္မင္းႀကီးက မိမိ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခ်က္အရသာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္
ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္ရန္အတြက္ သင့္အေနႏွင့္ မ်ားစြာ ႀကိဳး ပမ္းအားထုတ္ရလိမ့္မည္ဟု ငါ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္ေနမိ သည္" ဟူ၍သာ ေျပာျပလိုက္သည္။
ထိုစကားကို ၾကားရေသာအခါ ေဟာင္က်င္သည္ အႀကီး အက်ယ္ အရွက္ရသြားၿပီးလွ်င္ သူ၏ အရာရွိမ်ားအား "ငါ၏ဘ၀မွာ ယခုတစ္ႀကိမ္ေလာက္ ဘယ္တုန္းကမွ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူး" ဟု ေျပာလိုက္ သည္။ ေဟာင္က်င္သည္ ဘုရင္ဦတည္အား ေနာင္ထပ္ တစ္ဖန္ ေမာ္မၾကည့္၀ံ့ေတာ့ေပ။
ဇရာပိုင္း ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဘုရင္မင္းႀကီး ကံကုန္ရျခင္း သည္ အင္အားျဖစ္ထြန္းေစေသာ အစာအဟာရမ်ားကို မမွီ၀ဲေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။ ဘ၀၏ အၿပီးသတ္အခ်ိန္၌ ဒုကၡေတြ႔ရသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရင္ဦတည္ သည္ ေဟာင္က်င္ ကြယ္လြန္သြားရပံုႏွင့္စာလွ်
တရုတ္ျပည္ကိုနား ဘယ္ကိုဆက္သြားရ ေကာင္းမလဲေနာ္
အပိုင္း (၂၉) ဆက္ရန္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္