သမိုင္းသက္ေသ ေက်ာက္စာမ်ား (၁) ။
သမိုင္းသက္ေသ ေက်ာက္စာမ်ား (၂) ။
ေနာက္ဆက္တြဲ ေက်ာက္စာမ်ား။
ခရစ္ သကၠရာဇ္( ၁၂၂၃) ခုနွစ္တြင္ေရးထိုးခဲ႔ေသာ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ကို တင္ျပအပ္ပါသည္ ။ ပုဂံကုန္းအမွတ္ -၁၅၈၃ တြင္ တူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိ၍ ေက်ာက္စာကၽြမ္းက်င္သူ ဆရာၾကီး ဦးျငိမ္းေမာင္မွ အသံဖလွယ္ျပီး မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ေသာ လက္ေရးမူၾကမ္းျဖစ္သည္ ။ ဤေက်ာက္စာသည္ အလွဴ႐ွင္ သီဃၤ ဝီရ္ဇၨိ ဗိုလ္၏ ေကာင္းမႈ ျဖစ္၍ ထူးျခားခ်က္မွာ အျခားေက်ာက္စာမ်ားနွင့္မတူေသာ အခ်က္မ်ား ပါ႐ွိေသာ ႐ွားပါးေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ အလွဴျပဳထား သည့္ ပစၥည္းစာရင္းတြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ အတြက္ အေရးၾကီးေသာ ႐ွားပါးက်မ္းအမည္ေတြကို စံုလင္စြာ ေတြ႕႐ွိနိုင္ေသာ တစ္ခုတည္းေသာေက်ာက္စာ ျဖစ္သည္။ ဤက်မ္းအဖံုဖံုသည္ ဗုဒၶဘာသာ သသနာ အတြက္ အထူးပင္ အေရးပါေပသည္။ တဖန္ ပုဂံေခတ္က ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ မည္မွ် စည္ပင္ထြန္းကားခဲ႔သည္ကိုလည္း သိ႐ွိနိုင္ေပသည္။ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ဤသ္ု႔ိ က်မ္းအမ်ိဳးအမည္ နာမစံု လင္စြာပါ႐ွိေသာ ေက်ာက္စာဟူ၍ ယခု ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္တည္း သာေတြ႕ရေသးသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ တန္ဖိုးၾကီး ႐ွားပါးလွေသာ ေ႐ွးမွတ္တမ္း တစ္ေစာင္ဟုလည္း ဆိုနိုင္ေပသည္။ အဘိဓမၼာ၊ ဝိနိယ၊ သုတၱံ ဟူ၍ ပိဋကတ္သံုးပံု ဆိုင္ရာ က်မ္းမ်ား၏ အေခၚအေဝၚကို ေက်ာက္ထက္ အကၡရာ တင္၍ ေနွာင္းလူတို႔တြက္ သက္ေသခ်န္ေပးခဲ႔ေပသည္။ သမား ႐ိုးက် ေက်ာက္စာအမ်ားစုသည္ အလွဴျပဳပံုကိုသာ အဓိကေဖာ္ျပ တတ္သည္မွန္ပါသည္။ ယခုေက်ာက္စာသည္လည္း အလွဴျပဳ ကုသိုလ္လုပ္ အလွဴစာရင္းထိုး ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ပင္ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၏ အနွစ္သာရ ျဖစ္ေသာ အဘိဓမၼာ၊ ဝိနိယ၊ သုတၱံ က်မ္းမ်ားကို လွဴရာ တြင္ က်မ္းအမည္မ်ားကို အစီစဥ္တက် ေရးထိုးခဲ႔ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန ဆိုင္ရာအတြက္လည္း ပုဂံေခတ္၏ သာသနာ ကိုေလ့လာနိုင္ေသာ အခ်က္အျခာက်လွေသာ အဖိုးတန္ေက်ာက္စာပင္ျဖစ္သည္။ ေရွ ့ဘက္မ်က္နွာစာ (က)။
က်ာက္စာတြင္ ပါဝင္ေသာ စာလံုးမ်ားကို ဖတ္၍ ရသေလာက္ဆိုလွ်င္-
၁ ။ သကရာစ္ ၈၂၃ ခု တေ
၂ ။ တ္ ၈ ရာက္ ေန ့နွိဳက္ ဒ-
၃ ။ ၾကီသည္ မ်ာၾကီ မိေရြ၀ါ
၄ ။ တေယာက္ စ မ်ာငယ္ -
၅ ။ ေလ တစ္ေယာက္ ဤသူ
၆။ နတ္ရြာ လာပါအံ ဟူရုယ္
၇။ ၀္ ပႅဳ ေတ -
၈။လွ ဴ သည့္က်န္း
ဟူ၍ ေရးထိုးထားပါသည္။
ေက်ာက္စာ ကို ထား၀ယ္ ျမိဳ ႔ နဲ ႔ ၁၈ မိုင္ ေလာက္ ကြာတဲ႔ "မိန္းမေခ်ာရြာ " ( မီးေဇာ ) ရြာက ရရွိသည္ဟု သိရပါသည္။
(၁)။ ေက်ာက္စာ၏ လက္ေရးလက္သား နဲ ့စာလံုးေပါင္းေတြ ကို ေလ့လာ ၾကည့္ ရျခင္း အားျဖင့္ အင္း၀ ေခတ္ မူလထိုး ေက်ာက္စာျဖစ္သည္။
(၂)။ က်မ္း အလွဴျပဳေသာ အေၾကာင္းဟု ခန္ ့မွန္းရပါသည္။
(၃)။ မိန္းမ ၂ေယာက္နဲ ့လူ က လွဴ ျခင္း (မ်ာ = မယာ)
* သမိုင္းသက္ေသတည္ပါေစမွ ေကာက္ခ်က္-
-ပထမ အင္း၀ ကို တည္ခ်ိန္သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၇၂၆ ပ်က္ခ်ိန္သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၈၈ ျဖစ္ရာ ထိုေက်ာက္စာပါ သကၠရာဇ္ နွင့္ အင္းဝေခတ္နွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ ေရးထိုးထားပံုနွင့္ ပုဂံေခတ္ကတည္းက သလင္ေႀက အထိသက္ေရာက္ခဲ ့ေသာ ျမန္မာတို ့၏ နန္းတြင္း ႀသဇာသည္ ထိုအကာလတိုင္ ထိုေဒသတြင္ တည္ျမဲေနသည္ကို သိရွိရသည္။
-အင္းဝေခတ္ရဲ ့စာအေရးအသား ကိုေလ့လာနိုင္ျပီး ထိုေက်ာက္စာ ေရးထိုး ခ်ိန္က ျမန္မာစာ၏ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနပံု ကိုပါ ေလ့လာနိုင္သည္။
-ထိုေဒသ၏ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္ရာ နွင့္ ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းမႈ ကို သိရပါသည္။
-ေက်ာက္စာမ်ား၏ အလွဴ အတန္း အတြက္ေရးထိုးထားတတ္ပံုကို သက္ေသ အျဖစ္ အလွဴစာရင္း ကို တစိတ္တေဒသေတြ ့မိသည္။
-နတ္ရြာလားအံ့ ဟု အလွဴ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုပါ ေတြ ့ရ၍ ဘာသာေရး၏ အဆံုးအမ တည္တံ့ေနမႈကို ေလ့လာမိသည္။
ေကာ်က္စာမွာ တစိတ္တပိုင္းမွ်သာ ဖတ္ရ၍ အားမရမိပါ။ က်န္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ကိုငံ့လင့္ မိပါသည္။
ဓါတ္ပံုကို ကိုရန္ေနာင္စိုး ေဖ့ဘြတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ဓါတ္ပံု အတြက္ ကိုရန္ေနာင္စိုး ကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
သွ်င္ေလညင္း။ (၆၊၅၊၂၀၁၃)
အုတ္ျပားေပၚမွ ကဗ်ဥ္းစာ (ကၽြန္းေတာ္ မွ အုတ္ျပားေပၚတြင္ ေရးထိုးထားေသာ မြန္ ကဗ်ဥ္းေက်ာက္စာ )
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ညႊန္ႀကားေရးဝန္၏ ၁၉၆၀- ၆၁ ခုနွစ္ အတြက္ နွစ္ခ်ဳပ္ အစီရင္ခံစာ မွ။
၁၉၆၀- ၆၁ ခုနွစ္အတြင္း တြင္ ေတြ ့ရွိေသာ ေရွးေဟာင္းကဗ်ည္းစာမ်ားအနက္ ၊ေက်ာက္ျပားေပၚတြင္ သာမဟုတ္ပဲ အုတ္ျပားေပၚ ၌ေရးထိုးထားေသာ ကဗ်ဥ္းစာမ်ားလည္း ပါရွိေသးသည္။ဤ နွစ္မ်ား အေတာအတြင္း ေတြ ့ရေသာ ကဗ်ဥ္း ေက်ာက္စာ မ်ားအနက္ ၊ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အေကာင္းဆံုး ကဗ်ဥ္းစာ မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ ၊စမ္းေခ်ာင္းျမိဳ ့နယ္၊ နႏၵဝင္ လမ္း၊ အမွတ္ (၁၂) တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ဦးဖုန္းေက်ာ္ ( နတ္ေမာက္ ဖုန္းေက်ာ္ ) ဆိုသူထံမွ ရရွိထားေသာ ေရွးေဟာင္းမြန္ ကဗ်ဥ္းစာပင္ ျဖစ္သည္။ ၎ အုတ္ျပားကို ၊ မေကြးခရိုင္ ၊ ကၽြန္းေတာ္ကၽြန္း ဘုရားမွ ဦးဖုန္းေက်ာ္ကပင္ ရွာေဖြေတြ ့ ရွိထားျပီး၊ လက္ဝယ္တြင္ ရိုေသစြာ သိမ္းဆည္းထား ျခင္းျဖစ္သည္။
၎ေရွးေဟာင္း ကဗ်ဥ္းစာ ၏ မြန္စာအကၡရာျပန္ နွင့္ ဘာသာျပန္ မွာေအာက္ပါ အတိုင္းျဖစ္သည္။
- - - အကၡရာျပန္ ။
၁။ ေဝါအိ လႅတ္ ကုန္သင္နာယ္ မရံု ( လၻတ္ = လေအာက္မွ အကၡရာသည္ အ ျဖစ္ပါသည္။ )
၂။ မ္ ထ ေ ရႅ စာရ္ ေဍး ဟ္ ေဍဟ္ မုစ္ဒု
၃။ သ္က်ာက္ ဝိ ပါက္ ရုံမ္ ေဝါအ္။
၄။ ဇန္ပုန္ ကု အု ေမၺာအ္ အုအ္ ဗာအ္
၅။ လၻတ္။ ( လၻတ္ = လေအာက္မွ အကၡရာသည္ အ ျဖစ္ပါသည္။ )
- - - ဘာသာျပန္ ။
ဤကား အားလုံးေသာ (တပည့္သား) ရဟန္း
သံဃာတို႔သည္ သူတို႔၏ ဆရာသခင္အား
ကူညီၾကကုန္၏။ သူတို႔သည္ဤကူညီရေသာအက်ိဳး
ေၾကာင့္ ဖုရားျဖစ္လိုၾကသတည္း။ အမိအဖအား
လုံးတို႔အားလည္း အမွ်ေပးေဝၾကပါကုန္သတည္း။
၎အုတ္ျပားေပၚမွ စာတမ္းသည္၊ မည္သည့္ခုနွစ္အတြင္းေရးထိုး
သကၠရာဇ္ မပါရွိသျဖင့္ အတိအက်သိနိုင္ရန္ ခဲယဥ္းလ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္အကၡရာစာလုံးမ်ား၏ ပုံပန္းသဏၭာန္ကိုေထာက္
ဆ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ အေနာ္ရထာမင္းေခတ္တြင္ ေရးထိုးထားေသာ ကဗ်ည္းစာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေတြးထင္ရေပသည္။
ေရးထုိးထားေသာ " အ ၊ န ၊ မ ၊ ရ ၊ သ " စေသာအကၡရာတို႔သည္၊ အေနာ္ရထာမင္းေခတ္အုတ္ခြက္ ေက်ာဘက္မွစာလုံး အကၡရာ မ်ားနွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္တိုက္ဆိုင္ေလ့လာပ
မွတ္ခ်က္။ ။ မူရင္းအတိုင္း ကူးယူထားသည္။
သမိုင္းသက္ေသ တည္ပါေစ မွ ေကာက္ခ်က္။
အထက္ပါ အေႀကာင္းအရာ မ်ားသည္ ယခုလက္ရွိ အခ်ိ္န္တြင္ ရရွိနိုင္ရန္ ခက္ခဲျပီး ၊ရွားပါး၍ တန္ဖိုး အလြန္ရွိေသာ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာန၏ ညႊန္ႀကားေရးဝန္၏ နွစ္ပတ္လည္ အစီအရင္ခံစာ မ်ား စာအုပ္ မွ ေကာက္ နႈတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၅၇ ခုနွစ္တြင္ ထိုရာထူးကို တာဝန္ယူ ခဲ ့ေသာ ဦးဖိုးလတ္၏ အစီရင္ခံစာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အႀကီးအကဲ တစ္ဦး ၏ အစီရင္ခံစာ ေရးပံုကို ေလ့လာနိုင္ေပ သည္။ ထို ့ျပင္ မူရင္း အုတ္ျပားစာ၏ ဓါတ္ပံု ၊စာညႊန္း နွင့္ တကြ တင္ျပလိုေသာ အေႀကာင္း အရာ ၊ ေတြ ့ရွိရာေဒသ ၊ပိုင္ရွင္ အမည္ ၊ နွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ နိဒါန္းအပ်ိဳး ၊ ု ့ေနာက္တြင္ အုတ္ျပားစာပါ အကၡရာ မူရင္း ၊ ညႊန္ႀကားေရးဝန္၏ အကၡရာျပန္၊ ညႊန္ႀကားေရးဝန္၏ ဘာသာျပန္ နွင့္ ညႊန္ႀကားေရးဝန္၏ သံုးသပ္ခ်က္အျပင္ အႀကာင္းအရာတူ သက္ဆိုင္ရာ အျခားဗဟုသုတမ်ားကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ စနစ္တက် ေရးသား အစီအရင္ခံ ပံုကို ေတြ ့ရပါသည္။ အုတ္ျပား စာတြင္ ခုနွစ္သကၠရာဇ္ မပါရွိေသာ္လည္း လက္ေရး လက္သားကို ႀကည့္၍ ေခတ္ကာလကို အတည္ျပဳနိုင္ေႀကာင္း သိရေပသည္။ေရွးေဟာင္း သုေတသန ေလ့လာလိုသူ မ်ားအတြက္ အင္မတန္မွ အက်ိဳးရွိနိုင္မည္ ျဖစ္၍ ရွာေဖြတင္ျပ ေပးထားပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္ ကူညီေသာ မိတ္ေဆြအား ဤေနရာမွ ဂါရဝျပဳ ပါသည္။
သွ်င္ေလညင္း ။ ( ၁၂၊ ၅၊ ၂၀၁၃
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္