ဘာသာတရားဟူသည္
ယုံၾကည္မွဳမွ ျမစ္ဖ်ားခံေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္မွဳမွသည္
အားထားမွဳ၊ ကိုးကြယ္မွဳ၊ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ စသည္တုိ႔ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ
ျဖစ္ေပၚလာရေပသည္။ မည္သည့္ ဘာသာ တရား မဆုိ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတည္းပိုင္ မဟုတ္ဘဲ၊
သက္ဝင္ယုံၾကည္မွဳ ရွိသူတုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္မွဳရွိေပသည္။ လူသားတုိ႔၏
ၾကီးျပင္းရာေနရာ ေဒသ၊ မ်ိဳးရုိးအစဥ္အဆက္၊ ပတ္ဝန္းက်င္စသည္တုိ႔၏
လႊမ္းမုိးမွဳေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အသိဥာဏ္၊
အေတြးအေခၚႏွင့္ဆင္ျခင္တုံတရားကို လုိက္၍လည္းေကာင္း၊
ယုံၾကည္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားမွဳေပၚ မူတည္လ်က္ ဘာသာတရားအမ်ိဳးမ်ိဳး
ေပၚထြန္းလာရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
လူမ်ိဳးေရးအစြဲႏွင့္
အစြန္းေရာက္စိတ္ဓာတ္ရွိသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားႏွင့္
လူမ်ိဳးေရးကိုေရာေထြးလ်က္၊ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာတရားဟု တဖက္သတ္ဆန္ဆန္
တေဇာက္ကန္း ျပဳမူ တတ္ၾကသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ လူမ်ားေၾကာင့္
အားနည္းေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားနွင့္ အလယ္အလတ္ စိတ္ဓာတ္ ရွိေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားမွာ အနုိင္က်င့္ အႏွိမ္ခံရတတ္ၾကသည္။
မည္သည့္ ဘာသာတရားကို ကုိးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔ လူမ်ိဳးသာျမင့္ျမတ္ပါသည္ ဟု ဆိုေစ၊ စည္းစိမ္ ဥစၥာ မည္မွ်ပင္ ၾကြယ္ဝပါေစ၊ အာဏာ ရာထူး ဂုဏ္ရွိန္မည္သို႔ပင္ ၾကီးမားပါေစ၊ ဘြဲ႔ထူးပညာ အဆင့္ဆင့္ လက္ဝယ္ပိုင္ထားသည္ျဖစ္ေစ လူ႔အဆင့္အတန္း လူအမ်ိဳးအစားဟူသည္ နွစ္မ်ိဳး သာလွ်င္ ရွိပါသည္။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာတရား၊ ကိုယ္က်င့္သီလနွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား အျပည့္အဝရွိေသာ လူေကာင္းနွင့္ လူျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း လူ႔အက်င့္ လူ႔စည္းကမ္း လူ႔သီလကို ထင္သလုိ ခ်ိဳးေဖာက္ျပီး လူသားခ်င္း တန္ဖိုးမထားတတ္ေသာ လူ႔တိရစာၦန္ စိတ္ဓာတ္ရွိေသာ လူဆုိးတုိ႔ ျဖစ္ေပသည္။
မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆုိ
ယုံၾကည္မွဳရွိမွသာလွ်င္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ ရွိၾကပါသည္။
လုိက္နာေဆာင္ရြက္ မွဳ ရွိသူကိုသာလွ်င္ အမွန္တကယ္ ယုံၾကည္သက္ဝင္သူ အျဖစ္
လက္ခံရပါမည္။ ယုံၾကည္ပါသည္ဟု ပါးစပ္ က ေျပာေသာ္လည္း ဘာသာတရားအဆုံးအမမ်ားကို
အမွန္တကယ္ လုိက္နာမေဆာင္ရြက္နုိင္ပါက ယင္း ဘာသာဝင္အျဖစ္
သတ္မွတ္ရန္ ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။ ယုံၾကည္မွဳနွင့္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ
ထပ္တူက်သူကို သာလွ်င္ အစစ္အမွန္အျဖစ္ သတ္မွတ္နုိင္သည္။
ထ႔ုိျပင္
မ်က္ကန္းယုံၾကည္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ မသိနားမလည္သူမ်ားနွင့္
သိရွိနားလည္ေသာ္လည္း တိတိ က်က် မလုိက္နာသူမ်ားေၾကာင့္ ဘာသာတရား၏
အဆင့္အတန္း က်ဆင္းတတ္ပါသည္။ လူ႔အဆင့္ အတန္းျမင့္မားသူ လူေကာင္းတုိ႔အေပၚ
ဘာသာတရား၏ အဆုံးအမတရား လႊမ္းမုိးမွဳ ရွိနုိင္ေသာ္လည္း၊ ဘာသာတရား
အဆင့္အတန္းျမင့္မားမွဳသည္ လူတုိင္းအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ မရွိနုိင္ေပ။
ယုံၾကည္မွဳ နွင့္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္သူမ်ားအေပၚတြင္သာ
ၾသဇာ သက္ေရာက္မွဳရွိနုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆင့္ အတန္း ျမင့္မားေသာ
ဘာသာတရား ကိုးကြယ္သူတုိင္းအား လူေကာင္းဟု မသတ္မွတ္နုိင္ေပ။
အခ်ိဳ႕တုိင္းျပည္မ်ားတြင္
လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမွဳ၊ အသားအေရာင္ကြဲျပားမွဳနွင့္ မ်ိဳးရုိးအဆင့္အတန္း
အနိမ့္အျမင့္ဟူ၍ မတူညီေသာ အခြင့္အေရးျခားနားမွဳမ်ား ရွိၾကပါသည္။
အမွန္စင္စစ္ မိမိတို႔ျပဳခဲ့သမွ် ကံတရားမ်ားေပၚ မူတည္ လ်က္ျဖစ္ေပၚလာေသာ
အသြင္အျပင္မ်ား၊ အေျခအေနမ်ားကို ေရြးခ်ယ္နုိင္စြမ္း မရွိသကဲ့သို႔၊
ျငင္းဆန္နိုင္ခြင့္ လည္း မရွိၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ ပုံပန္းသဏၭာန္ အသြင္အျပင္
အသားအေရာင္ မ်ားကို ျပဳျပင္ဖန္တီးနုိင္စြမ္း မရွိေသာ္လည္း၊
မိမိတို႔၏ ကံတရားမ်ားႏွင့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္
ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ဘဝ အေျခအေနမ်ားကို ရယူႏုိင္ၾကပါသည္။
ျမင့္ျမတ္ေသာ
ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းရမည့္သီလတရားတုိ႔ကို ပစ္ပယ္လ်က္ မိမိတို႔၏
စား ဝတ္ေနေရး အတြက္ မသမာေသာ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ ၾကိဳးပမ္းမွဳသည္
လတ္တေလာ အေျခအေန အတြက္ ေကာင္း မြန္နို္င္ေသာ္လည္း၊ ေရရွည္တြင္မူ အဆင္မေျပမွဳ
ဒုကၡမ်ားစြာကို ရင္ဆုိင္ၾကရေပမည္။ ငတ္လာလွ်င္ ဘာမဆိုလုပ္လိမ့္မည္ဟု
ယုံၾကည္ျခင္းသည္ မရွိလို႔မလွဴ၊ မလွဴလုိ႔မရွိ ဆိုသကဲ့သုိ႔ ပင္
ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္။ သီလမရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္းျဖစ္ေပၚေစေသာ္လည္း၊
ဆင္းရဲမွဳေၾကာင့္ သီလမေဆာက္တည္ နုိင္ပါက သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ မည္သည့္အခါမွ်
ရုန္းထြက္နုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သီလေဆာက္တည္ မွဳေၾကာင့္ ဆင္းရဲရာမွ
ခ်မ္းသာလာျခင္းသည္ အတုိင္းအတာတခုအထိ တည္ျမဲနုိင္ေသာ္လည္း၊ သူတပါး
မ်က္ရည္ေပါက္ၾကီးငယ္က်ျပီးမွ ရလာေသာ မသမာေသာနည္းျဖင့္
ေငြေၾကးခ်မ္းသာလာျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္ သည္ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖင့္ ဘဝကို
အဆုံးသတ္ရမည့္အျပင္ သံသရာတေလွ်ာက္တြင္လည္း ဆုိး က်ိဳးေပါင္းစုံကို
ရင္ဆုိင္ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။ တဘဝ တခဏ မိမိတို႔ဘဝ အဆင္ေျပခ်မ္းသာေစရန္
လူသားခ်င္း မစာနာ လူလူခ်င္းမညွာတာဘဲ တျခားသူမ်ားအား ဒုကၡေပးသူမ်ားသည္
တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ထပ္တူထပ္မွ်ခံစားမွဳ ဝဋ္လည္ျခင္းကို ျပန္လည္ ခံစားရမည္
ျဖစ္ပါသည္။
သာသနာတည္တ့ံေရးနွင့္
သာသနာသန္႔ရွင္းေရးတည္းဟူသည္ အရည္အခ်င္းရွိမွသာ သာသနာျပန္႔ပြားေရး တည္းဟူေသာ
အေရအတြက္ မ်ားျပားလာနုိင္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာအဆုံးအမမ်ားကို
အမွန္တကယ္လုိက္နာျခင္းမရွိဘဲ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာဦးေရ မ်ားျပားလာျခင္းသည္
သာသနာ ပ်က္ဆီးျခင္း ၏ အစပ်ိဳး လကၡဏာျဖစ္လာနုိင္ပါသည္။ သက္ဝင္ယုံၾကည္မွဳ
သဒၶါတရားနွင့္ လုိက္နာက်င့္သုံးမွဳ အက်င့္ျမတ္ ရွိေသာသူ မ်ားျပားလာျပီး
လက္ဆင့္ကမ္း အေမြေပးျခင္းျဖင့္သာ သာသနာေရရွည္ တည္တံ့ျခင္း ရွိလာနုိင္ ပါသည္။
ဗုဒၶသာသနာသည္ ဆြဲေဆာင္စည္းရုံးျပီး ဆုေတာင္းျပည့္ေစတတ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊
ကိုယ္တုိင္လုိက္ နာ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္သာ တသက္တာ
စြဲျမဲေစရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
မက္လုံးေပး ဆြဲေဆာင္မွဳေနာက္ ပါသြားရျခင္းမွာ
ဗုဒၶသာသနာအဆုံးအမကို မလုိက္နာ မက်င့္သုံးျခင္း တည္း ဟူေသာ
အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ယုံၾကည္သက္ဝင္မွဳဟူေသာ
အက်ိဳးတရား မခိုင္ျမဲျခင္းေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ေပသည္။ ယုံၾကည္မွဳရွိမွသာ
လုိက္နာမွဳရွိမည္ျဖစ္ျပီး၊ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ လုိက္နာက်င့္သုံးမွဳ ရွိမွ သာ
ယုံၾကည္မွဳ ခိုင္ျမဲမည္ျဖစ္ေပသည္။
မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာမဆို
အေျခခံက်က် အေသအခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္မွ သာလွ်င္ အဆင့္ျမင့္ ဆီသုိ႔
တက္လွမ္းနုိင္ပါမည္။ အေျခခံက်က် နားလည္သေဘာေပါက္သူမ်ားသည္
ယုံၾကည္မွဳခုိင္ျမဲျပီး လုိက္နာ က်င့္သုံးမွဳ
ပိုမုိ စိတ္ပါဝင္စားလာနုိင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံသင္တန္းမ်ား
သင္ၾကားမွဳသည္ အလြန္ အေရးပါ လွပါသည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားထက္ အပါယ္ေလးပါး
လြတ္ေျမာက္ေရးတရားက ပိုမုိ အေရးၾကီးလွပါသည္။ အေျခခံတရားမ်ားကို
နားလည္မွဳမရွိပါလ်က္နွင့္ အဆင့္ျမင့္ နိဗၺာန္ေရာက္တရားမ်ားကို နားလည္ရန္
ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။
မိမိတို႔၏
သာသနာ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး၊ ျမင့္ျမတ္တင့္တယ္ေစေရးႏွင့္
သိကၡာျမင့္မားေရးသည္ မိမိ တို႔၏ အယူဝါဒနွင့္ လုပ္ရပ္မွန္ကန္ျခင္းေပၚ
မူတည္လွပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕၏ မွားယြင္းေသာ
အယူဝါဒမ်ားနွင့္ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အျခားေသာ ဘာသာဝင္မ်ား၏
အထင္အျမင္ေသးျခင္း၊ နားလည္မွဳလြဲျခင္းမ်ားကို ခံရတတ္ပါသည္။ ထုိထက္
ဆိုးဝါးသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ အခ်ိဳ႕၏ စိတ္ပ်က္မွဳ အထင္ေသးမွဳသည္ ယင္းတုိ႔ကို
ဘာသာေျပာင္းေစသည္အထိ ျဖစ္ပြားေစတတ္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူအခ်ိဳ႕၏
ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာဟူေသာ အစြန္းေရာက္ တေဇာက္ကန္း ဆန္ဆန္
ျပဳမူေျပာဆုိမွဳမ်ားသည္လည္း ဗုဒၶသာသနာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို က်ဆင္းေစတတ္ပါသည္။
ဘုရားသာသနာေရရွည္တည္တံ့ေရးသည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ဆရာေတာ္မ်ားနွင့္ တပည့္သား ဒကာ ဒကာမမ်ား၏ လက္တြဲညီညီေဆာင္ရြက္မွဳေပၚ မူတည္ပါေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔လက္ထက္တြင္ သာသနာေတာ္ၾကီး ျမင့္ျမတ္တင့္တယ္ေစေရးနွင့္ မညွိဳးႏြမ္း မကြယ္ေပ်ာက္ေစေရးသည္ လူတုိင္း၏ သမုိင္းေပး တာဝန္ ျဖစ္ပါသည္။ ။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္