ဗဟၼီအကၡရာတို႔က ေျပာေသာ တနသာၤရီတိုင္း ျမိဳ႕ေဟာင္း မ်ား၏ သက္တမ္း



ျဗဟၼီစာပါအုတ္သက္တမ္း
            ဘီစီ ၆ရာစု -၃ရာစု သုံး ျဗဟၼီ အကၡရာ ေတြ ေရးထိုးပါရွိတဲ႔ ေရွးအုတ္ေတြရဲ႔ သက္တမ္းကို ဘယ္လို သတ္မွတ္ျကသလဲ ။ အိနၵိယ ျပင္ပ အျခားေဒသေတြမွာ ေတြ႔တ့ဲ ျဗဟၼီအကၡရာပါအုတ္ေတြကို ေအဒီ ဦးပိုင္း ရာစု ေတြန့ဲပဲ ေျပာဆိုေနျကတာေတြ႔ရလို့ပါလို့ စာဖတ္သူ တဦး က ေမးထားပါတယ္။ ေမးသင့္ေမးထိုက္တ့ဲ ေမးခြန္း ေကာင္းတခုပါ။ ျမန္မာနိုင္ငံေတြ႔  ျဗဟၼီစာပါ အုတ္ေတြရ႔ဲ သက္တမ္းကို ေသခ်ာ သိခ်င္ပုံရပါတယ္။
            
ျမန္မာနိုင္ငံေတြ႔ ျဗဟၼီ အကၡရာပါေရွးအုတ္ေတြရဲ႔ သက္တမ္းန့ဲ ပတ္သက္လို့ သေရေခတၱရာ.. ဗိႆနိုး, ဟန္လင္း ပ်ဴေခၚျဗဟၼာ ဗမာ ျမိဳ႕ေဟာင္းျကီး ၃ျမိဳ႕ မွာ ေတြ႔ရတ့ဲ အဲဒီစာပါ ေရွးေဟာင္းအုတ္ေတြကို သာဓက ထားျပီး ျကိုးစား ေျဖျကည့္ေပးပါမယ္။
              
သေရေခတၱရာနဲ႔ ဟန္လင္းမွာ ျဗဟၼီစာပါ ေရွးေက်ာက္စာ ေတြနဲ႔ ေရွးအုတ္ခဲေတြ ေတြရျပီးဗိသနိုးမွာ ျဗဟၼီစာပါ ေျကးထည္ေတြနဲ႔ ေျမမီးဖုတ္ပစၥည္းေတြ  ေတြ႔ရွိထားပါ တယ္။
                 
ပထမဦးဆုံးအေရးျကီးတ့ဲ အခ်က္အေနန့ဲ႔ ေျပာစရာ ရွိတာ က  ျဗဟၼီအကၡရာေတြကို ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ေရွး ပ်ဴေခၚ ျဗဟၼာဗမာလူမိ် ဳး ေတြရဲ႔ေရွးျမို႔ေတာ္ျကီးေတြမွာ ေတြ႔ရွိရျခင္း ဟာ  ပ် ဴ ျဗဟၼာဗမာလူမိ် ဳးေတြနဲ႔ ဲသူတို့ျမို႔႕ေတာ္ျကီး ေတြဟာ ျဗဟၼီအကၡရာသုံးစြဲတ့ဲ ျဗဟၼီေခတ္ျကီးကို မီွခ့ဲ ေျကာင္းပါပဲ။ ဘီစီ ၆ရာ= ၃ရာ  ဗုဒၶအေသာကေခတ္ ျဗဟၼီေခတ္ကို မမီခ့ဲဘူးဆိုရင္  ျဗဟၼီအကၡရာကို မတတ္ျက ပါဘူး။ ေအဒီ၂ရာစုမွာမွ ေပၚေပါက္ခဲံ႔တ့ဲ  ပထမကေမၺာဒီးယား အင္ပါယာ ဗူးနန္ နိုင္ငံ  ေအဒီ ၆ရာစုမွ ေပၚေပါက္တဲ႔ ဒုတိယ ကေမၺာဒီးယားအင္ပါယာ ခမာ နိုင္ငံတို့ ေအဒီ၈ရာစုမွ ေပၚေပါက္တ့ဲ ဒြါရဝတီ  ေတာင္ပိုင္း ရာမည မြန္နိုင္ငံတို့မွာ ဘီစီ ၆ ရာစု  ၃ရာစု ျဗဟၼီ အကၡရာေတြ မေတြ႔ရပါဘူး။ ဘာေျကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘီစီ ၃ ရာစု အတြင္း အေသာက နတ္ရြာစံျပီး တနွစ္ အတြင္းမွာ အေသာက အင္ပါယာျကီး ျပိုကြဲပ်က္စီးျပီး ျဗဟၼီအကၡရာမ်ားကို သုံစြဲျခင္း မျပုေတာ့ဘဲ တိမ္ေကာ သြားတာ ေျကာင့္ပါ။  အဲဒီ နိုင္ငံေတြဟာ ျဗဟီၼီ အကၡရာ ေခတ္ျကီးကို မမီွခ့ဲျကပါဘူး။ မဇၨ်ိမ ေဒသျကီးမွာ အေသာက အင္ပါယာ ပ်က္သုဥ္းျပီး အသစ္ ေပၚေပါက္လာတ့ဲ  အင္ပါယာအသစ္ နိုင္ငံ အသစ္ေတြဟာ မတူတ့ဲ အကၡရာ ပုံစံသစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲ သုံးစြဲခ့ျဲကပါတယ္။လူမ်ိဴးမတူ နိုင္ငံမတူတာေတြ အသစ္ထူေထာင္နိုင္သူရဲ႔ မင္းမာန္ ဇာတိမာန္ေတြဟာ  အကၡရာ ပုံစံသစ္ေတြေျပာင္းလဲ သံုးစြဲျကျခင္းရ႔ဲ အေျကာင္းတရားေတြထဲမွာ ပါဝင္ခ့ဲမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘီစီ၂ရာစုမွာ ကုရွန္အင္ပါယာရဲ႔ ကုရွန္ အကၡရာသစ္ေတြ ေပၚေပါက္ သုံးစြဲခ့ဲျကပါတယ္။ ျဗဟၼီအကၡရာေတြ တိမ္ေကာသြားခ့ဲ႔ ပါတယ္။ ျဗဟီၼပြါး အကၡရာလို့ေခၚတ့ဲ အကၡရာအသစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲ သုံးစြဲခ့ဲျကပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံပ်ဴ ျဗဟၼာ ျမို႕ေတာ္ျကီး ၃ျမို႕မွာ ဘီစီ၆ ရာ စု ၃ရာစု ျဗဟၼီအကၡရာေတြ တတ္ေျမာက္သုံးစြဲ ေရးသားျကတာဟာ ဒီျမို႕ျကီး၃ ျမို႕နဲ႔ ပ်ဴျဗဟၼာလူမ်ိ ဳး ေတြဟာ ဗုဒၶေခတ္ အေသာကေခတ္ ျဗဟၼီ အကၡရာေခတ္ျကိးကို မီခ့ဲျပီး အဲဒီေခတ္ျကီးနဲ႔ ေခတ္ျပိုင္ ထြန္းကားခ့ဲေျကာင္း ထင္ရွား ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံေတြ႔ ျဗဟၼီအကၡရာေတြက ျပေနတ့ဲ သမိုင္း အဓိပၸါယ္ကို ဆရာျကီးလုစ္က ဖြင့္ဆိုေဖာ္ျပဘို့ သမိုင္းပညာရွင္ တဦးအေနနဲ႔ တာဝန္ရွိ ေပမယ့္ မေဖာ္ျပခ့ဲ ပါဘူး။ ဘာေျကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူက ျဗဟၼာဗမာသမိုင္းကို ေအဒီ ၉ ရာစုမွ စတာ ျမန္မာနိုင္ငံကို ဗုဒၶသာသနာဟာ ေအဒီ ၄ ရာစုမွ စေရာက္တာ သေရေခတၱရာပ်ဴ ျဗဟၼာျမို့ျကီးဟာ ေအဒီ ၄ရာစုမွ ေပၚေပါက္တာ စသည္ျဖင့္ လုပ္ျကံ လီစယ္ေျပာထားတာေတြ သူေရးတာေျပာတာေတြ မွားေျကာင္း ေပၚေပါက္ကုန္မွာ စိုးရိမ္ဟန္ ရွိပါတယ္။
       
ျဗဟၼီအကၡရာေတြကို ျမန္မာနိုင္ငံအထက္ပါ ေရွးျမို့႕ေဟာင္းျကီး ၃ျမို့မွာ  ေက်ာက္စာ ေျကးစာ အုတ္ခဲစာေတြ အျဖစ္ အထင္အရွားေတြ႕ျမင္ေနရျခင္းရဲ႔ သမိုင္းအဓိပၸါယ္ကို  ဖြင့္ဆို ေဖာ္ျပေပးရမွာက သမိုင္းပညာရွင္ ေတြရဲ႔ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွးျမို့႕ေဟာင္းျကီးေတြမွာ ျဗဟၼီအကၡရာေတြ အထင္အရွား ေတြ႔ရွိပါလ်က္န႔ ဲ အဲဒီ ျဗဟၼီအကၡရာေတြကေဖာ္ျပေနတဲ႔ သမိုင္းအဓိပၸါယ္ ျဖစ္တ့ဲ ပ် ဴေခၚျဗဟၼာလူမ်ိ ဴးေတြသည္ ျဗဟၼီေခတ္ ဗုဒၶအေသာကေခတ္ ကိုမီခ့ဲတယ္ ဗုဒၶေခတ္ အေသာကေခတ္ဗုဒၶသာသနာ ဓမၼစာေပပိတကဋ္နဲ႔ အကၡရာေတြ  ဗုဒၶေခတ္ အေသာကေခတ္ ကတည္းက အဲဒီျမို့ျကီးေတြမွာ ရရွိ ထြန္းကားခ့ဲတယ္ ဆိုတာေတြ ကို ေဖာ္ျပေနတဲ႔ ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို  အဲဒီ အကၡရာေတြ ေတြ႔ရက္နဲ႔ မေျျပာမဖြင့္ျပ တာကေတာ့ သမိုင္းပညာရွင္ တာဝန္မေျကတာ အေထာက္အထားေပၚ သစၥာရွိရမယ္ ေလးစားရမယ္ဆိုတ့႕ဲ  သမိုင္းပညာက်င့္ဝတ္ စည္းကမ္းကို မလိုက္နာတာပါ။ ေျပာရရင္  မေကာင္းပါဘူး။ ငါေျပာသလိုလုပ္ ငါလုပ္သလို မလုပ္နဲ႔ ဆိုတ့ဲ႔ ပုံစံ မ်ိ ဳး ေတြျဖစ္ေနပါတယ္။
          
သေရေခတၱရာျမို႕ေဟာင္းျကီးက ေစတီ လိွ ုဏ္ဘုရားေတြ   နဲ႔ နန္းန္ေတာ္ကုန္းမွာ ျဗဟၼီအကၡရာ ေတြကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္း ဟာ သေရေခတၱရာျမို႕ေတာ္ျကီးဟာ ဗုဒၶအေသာက ေခတ္ ေခတ္ျပိုင္ ထြန္းကားေနျပီး ဗုဒၶအေသာကေခတ္ ဗုဒၶသာသနာ ပိတကဋ္ဓမၼစာေပ စာအကၡရာေတြ ေရာက္ရွိ ထြန္းကားတယ္ အဲဒိ ကာလကတည္းက ပ်ဴေခၚ ျဗဟၼာ ဗမာေတြဟာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ျဖစ္ျကတယ္ ဆိုတာ ဟန္လင္းနဲ႔ ဗိသနိုးျမိုျကီးေတြလည္း အဲဒီအတိုင္းပဲ ဗုဒၶအေသာကေခတ္ကိုမီျပီးအဲဒီကတည္းက ပ် ဴေခၚျဗဟၼာ ဗရမၼ ဗမာ လူမ်ိ ဳးေတြဟာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ျဖစ္လာခ့ဲ႔ျကတာ ယေန့႕ထက္တိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ဒါကို မဟုတ္ပါဘူးလို့ ေျပာတ့ဲ႔သူမ်ိ ဳးေတြဟာ သမိုင္းပညာ မတတ္သူ ေသာ္၎  သမိုင္းပညာတတ္ သမိုင္းဘြဲ႔ရ ျဖစ္ရင္လည္း အေနာ္ရထာမင္းမတိုင္ခင္ ေရွ့ပိုင္း ျမန္မာသမိုင္းကို သုေတသန မလုပ္သူေသာ္၎ အေထာက္အထားေတြ မေတြ႔ဘူး သူေသာ္လည္၎ သမိုင္းဘြဲ႔လည္းရ သုေတသနလည္းလုပ္သူပါဆိုရင္  အေထာက္အထားေတြကို ထိန္ခ်န္ျပီး ဆရာလုစ္လိုပဲ ျမန္မာသမိုင္းလုပ္ဇာတ္ မမွန္မကန္ ေရးလိုသူေသာ္လည္း ေကာင္း ပ်ဴျမန္မာသမိုင္းေဖ်ာက္လိုသူေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အေနာ္ရထာမင္းမတိုင္ခင္ ေရွ့ပိုင္း ျမန္မာသမိ္ုငး္ကို သုေတသန မလုပ္ ေသာ္လည္း သုေတသနလုပ္သူက ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေတြကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလာတ့ဲအခါမွာ သမာဓိရွိတ့ဲ သမိုင္းဘြဲ႔ရ ပညာရွင္ သမာဓိရွိသူပညာရွင္ေတြဟာ အေထာက္အထား ေတြကို စစ္ေဆးျကည့္ျပီး  လက္ခံျကပါတယ္။

ဒုတိယ အခ်က္င္အေနန့ဲ  စစ္ေဆးေဆြးေနြးတင္ျပစရာ ရွိတာက ေရွးအုတ္ခဲေတြေပၚမွာ ျဗဟၼီအကၡရာေတြကို ေရးထိုးခ့ဲတဲ႔ အခ်ိန္ဝါျဗဟၼီအကၡရာပါအုတ္ေတြရဲ႔သက္တမ္း သတ္မွတ္ယူဆခ်က္ပါ။ေက်ာက္န့ဲေျကးကိုသက္တမ္းစစ္ ဘို့မရေသးပါဘူး။။အျခားနည္းေတြန့ဲေျပာရမွာပါ အခု ဒီေနရာမွာ ျဗဟၼိစာပါေရွးအုတ္ေတြရဲ႔ သက္တမ္းအေျကာင္း  စစ္ေဆး ေဆြးေနြး   ပါမယ္။  ေျမေပၚေပၚေနတ့ဲ ရာသီဒဏ္ ခံထားရတ့ဲ ေရွးအုတ္ေတြကိုသက္တမ္းစစ္နိုင္တ့ဲ သိပၸံနည္း မေပါၚေသးပါဘူး။ ေရွးအုတ္သက္တမ္း စစ္ဘို့ေျမေအာက္ မွာ ၃ေပေလာက္ ျမ  ုတ္ေနျပီး ေနပူမိုးရြဲနွင္းစို ရာသီဒဏ္ေတြက လြတ္တ့ဲအုတ္မ်ိ ဳးမွ သာမိုန် ဴ ယယ့္ဆန့္စက္ေခၚအဏုျမ  ူ စက္န့ဲ သက္တမ္း စစ္လို့ ရပါတယ္။ ေျမေပၚေပၚေနျပီး ရာသီဥတုဒဏ္ ခံထားရတ့ဲ ေရွးအုတ္ေတြဆိုရင္ အဲဒီစက္နဲ႔ စစ္လို့ မရပါဘူး ။ မီးက်ြမ္းခဲမဟုတ္ရင္ ကာဗြန္စက္န့ဲ စစ္လို့ မရပါဘူး။ အခု ေတြ႔ရတ့ဲ ျဗဟၼီစာပါအုတ္ေတြက ေျမေပၚမွာ ရာသီဥတုဒဏ္ ကို နွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ခံထားရတ့ဲ ေရွးအုတ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ လက္ရွိ စက္နည္းပညာန့ဲစစ္လို့ မရေသးဘူး။
အဲဒီေတာ့ ပညာဥာဏ္ကို သုံးရပါမယ္ ။ ခဲြျခမ္းစိပ္ျဖာ ေလ့လာနည္း Anallize လုပ္တ့ဲ ဥာဏ္ပညာကို အသုံးျပု ရပါမယ္။
           
ပညာဆိုတာ အမွန္ ကို သိရဘို့ ဥာဏ္ကိုလြွာျပီး သရုပ္ခဲြ ေလ့လာစစ္ေဆးတာပါ။ သေရေခတၱရာျမို့ ေဟာင္းေတြ႔  ျဗဟၼီစာပါအုတ္ေတြကို နမူနာထာျးပီး စစ္ေဆးျကည့္ျကပါမယ္။
             
သေရေခတၱရာနန္းေတာ္ကုန္းမွာေတြ႔တ့ဲ ျဗဟၼီစာပါအုတ္ကို  သေရေခတၱရာျမိုတည္ခ်ိန္မွာ ျပုလုပ္တည္ေဆာက္တယ္လို့ ေျပာမလား သေရေခတၱရာျမို့ပ်က္ျပီးမွ  အဲဒီနန္ေတာ္ကုန္း အုတ္ေတြ ျပုလုပ္တည္ေဆာက္တယ္လို့ေျပာမလား။ နန္းေတာ္ကုန္းအုတ္ဆိုတာ ျမို့တည္နန္းတည္ခ်ိန္ ကတည္း က ျပုလုပ္ခ့ဲတယ္ဆိုတာ ထင္ရွာေနပါတယ္။ သေရေခတၱရာျမို့ေဟာင္းကေတြ့တ့ဲ မီးေသြးခဲသက္တမ္းက  လြန္ခ့ဲ႔တ့ဲႏွစ္ ၁၇၇၅ ဝန္းက်ငိ္ ကာဗြန္ သက္တမ္ း ။ နွစ္၂၀၀ေပါင္းလုိ့ရတယ္ နွုတ္လို့ ရတယ္။ နွစ္၂ရာေပါင္းရင္ ေအဒီ၂၅ ခု နွစ္၂ရာနွုတ္ရင္ ေအဒီ ၄ရာစု။ သို့ေသာ္ နန္းေတာ္ကုန္းမွာ ေတြ႔တ့ဲအကၡရာက ေအဒီ၄ရာစု မွ ေပၚေပါက္တ့ဲဂုပ ၱ အကၡရာ မဟုတ္ဘူး။ ဘီစီ၆ရာစု -၃ရာစု ျဗဟီၼအကၡရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေျကာင့္ နွစ္၂ရာေပါင္းသငိ့ တယ္လို့ ယူဆရပါတယ္။
                
အေဆာက္အဦပ်က္ကုန္းမွာ တူးေဖာ္ေလ့လာေတ႔ြ႔ရွိတ့ဲ မီးေသြးခဲက  သေရေခတၱရာ ျမို႔ ပ်က္သုည္းခ်ိန္နဲ႔ ဆိုင္ပါ တယ္။ နန္းေတာ္ကုန္းတည္ေဆာက္ထားတ့ဲ ျဗဟၼီအကၡရာ ပါေရွးအုတ္ကို သေရေခတၱရာ ျမို႔ ေအဒီ၂၅ ဝါ ေအဒီ၁ရာစု မွာပ်က္သုည္းျပီးမွ  မီးဖုတ္ျပုလုပ္ျပီး နန္းေတာ္တည္တယ္ လို့ေျပာျကမလား ေအဒီ၁ရာစု မပ်က္သုည္းခင္ ပိုေစာတ့ဲ ကာလ ျဗဟၼီအကၡရာသုၤးတ့ဲ ေခတ္ကာလက ျမ္ု့ိတည္ နန္းတည္ခ်ိန္က ဒီအုတ္ေတြကို မီးဖုတ္ ျပုလုပ္တည္ ေဆာက္ခ့ဲတာလို့ ေျပာမလား။   အေဆာက္အဦပ်က္ကုန္းကရတ့ဲ မီးေသြးခဲသက္တမ္းဟာ တည္ေဆာက္ခ်ိန္ကို ျပတာမဟုတ္ပဲ ပ်က္စီးခ်ိန္ကို ျပတာဆိုတာ မလ်ွမ္းဘို့ လိုပါတယ္။ နန္းေတာ္ကုန္းဆိုတာ ဒီျမို့ျကီးတည္ျပီးရင္ အျကီးအကဲမင္း စိုးစံေနထိုင္ဘို့ ျကိုတင္တည္ေဆာက္တာ ဆိုတ့ဲအခ်က္ကို သတိမလစ္ ဘို့ပါ။ ပညာရွင္တခ်ိ ဳ႔က ဒီအခ်က္ကိုမစဥ္းစားမိျကပါဘူး။ ဒီအခ်က္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရင္ နန္းေတာ္ကုန္းကို ေဆာက္လုပ္႔တ့ဲ ျဗဟၼီ စာပါေရွးအုတ္ဟာ ေအဒီ၁ရာစု မပ်က္ခင္ ပိုေစာတ့ဲအခ်ိန္ကာလ ပိုေစာတ့ဲ ရာစုနွစ္က ျပုလုပ္ေရးသားတ့ဲ အုတ္ဆိုတာေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ အုတ္မွာပါတဲ႔စာက ဘီစီ၂ရာစု ကုရွန္ အကၡရာ မဟုတ္ပဲ ဘီစီ ၆  ရာစု  ၃ရာစုျဗဟၼီအကၡရာ ျဖစ္ ေနတာက အဲဒီနန္းေတာ္ကုန္းအုတ္ဟာ ေအဒီေခတ္ မဟုတ္ပဲ ဘီစီ ၆ ရာစု  ၃ရာစုအတြင္း ျပုလုပ္ခ့ဲတ့ဲအုတ္လို့  သိသာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဘီစီ၂ရာစုမွာ ျဗဟၼီအကၡရာ ေတြဟာ မဇၩိမေဒသမွာကိုမသုံးေတာ့ပဲ ကြယ္ေပ်ာက္သြား ျပီမုိ့လို့ ဘီစီ၂ ရာစု ဆိုရင္ေတာင္  သေရေခတၱရာ ကဗရမၼာေတြ ရစရာ သင္ယူစရာ ျဗဟၼီ အကၡရာ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတ့ဲ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ကို မစဥ္းစားပဲ ခ်န္လွပ္ ထားလို့ မရပါဘူး။ အဲဒီ သမိုင္းဝင္အခ်က္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္းမျပုပဲခ်န္ လွပ္ထားခ့ဲမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ ဘယ္သူ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သေရေခတၱရာ သမိုင္းကြင္းဆက္ကို ျဖတ္ေတာက္ျပီး မျပည့္မစုံ ေျပာတာမ်ိ ဳးျဖစ္သြားပါလိမ့္မ
ယ္။
       အဲဒီလိုပဲ ဟန္လင္း ျမို့တံခါးမီးေလာင္ ထားတ့ဲ မီးေသြးခဲ သက္တမ္း ဘီစီ၂ရာစုဟာ ဟန္လင္းျမို့ပ်က္ခ်ိန္ကို ေဖာ္ျပေနတာပါ။  ဒါေျကာင့္ ဟန္လင္းျမုိ့မပ်က္ခင္ တည္ခ့ဲ တဲ႔ ျမို႕ရိုး ေတာင္ဘက္ ေရွးအုတ္ကုန္းပ်က္တခု ကေတြ႔တ့ဲ ျဗဟၼီအကၡရာပါေရွးအုတ္ဟာ ဘီစီ ၆ရာစု  ၃ရာစု ကာလက ျပုလုပ္ခ့ဲတဲ႔ အုတ္ဆိုတာ ေပၚေပါက္ေနပါတယ္။
အဲဒီလိုပါပဲ ဘီစီ၂ရာစု သက္တမ္းမီးေသြးခဲ ေတ့ြရွိတ့ဲ ဗိသနိုးျမို့ေဟာင္းက ျဗဟၼီ အကၡရာ ၄လုံ းေရးထိုးထားတ့ဲ ေျမမီးဖုတ္ျပားဟာလည္း ဘီစီ၆ ရာစု  ၃ရာစု ျပုလုပ္တဲ႔  ေျမမီးဖုတ္ျပား ဆိုတာ ေပၚေပါက္ေနပါတယ္။
           အဲဒီလိုပဲ တေကာင္းတတိယျမို့ရိုးေဟာင္းမွာေတြ႔တ့ဲျဗဟၼီစာပါ ေရွးအုတ္ေတြ သက္တမ္း  ပုဂံျမို့ေဟာင္း ေလာကနနၵာ ဥယ်ာဥ္ထဲက ျပူျဗဟၼာေခတ္ ေပၚေတာ္မူဘုရားကုန္းကေ တြ့႔တ့ဲ ျဗဟၼီစာပါေရွးအုတ္ ေတြဟာ  ျဗဟၼီ အကၡရာေခတ္ ဘီစီ၆ရာစု  ၃ရာစုေခတ္ ကျပုလုပ္တဲ႔ ေရွးအုတ္ေတြဆိုတာ ေပၚေပါက္ေနတယ္လို့ေျပာစရာရွိပါတယ္။
          ဆရာျကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သေရေခတၱရာ ဗိသနိုး ဟန္လင္းျမို့ျကီး ၃ျမို႕ဟာ ဘီစီ၂ရာစု ျမို႕ေဟာင္းျကီး ေတြဆိုတာ  တျခားတနည္းန့ဲ သက္ေသျပထားတာ ရိွျ ပီး လန္ဒန္တကၠသိုလ္က ေဒါက္တာ Elezabathe Moore  တို့သေဘာတူ လက္ခံပါတယ္။ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းဟာ ၁၉၅၀ ေက်ာ္ ၁၉၆၀ေက်ာ္နစ္ေတြတုံးက အဲဒီျမို့ျကီး၃ျမို့ကို ေအဒီ၄ ရာစု ၅ရာစုလို့ ဆရာလုစ္ ေျပာတာေတြကို လက္ခံ ေရးသားခ့ဲေပမင့္ ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရတ့ဲ အေထာက္အထား ေတြအရ ဆရာလုစ္ေျပာတာကို လက္မခံေတာ့ပဲ ျမန္မာ သမိုင္းအမွားျပင္ဆင္ခ်က္ေတြကို   ၁၉၉၂ နွစ္န့ဲ  ၂၀၀၅ ျကားမွာ  ေရးသားသြားခ့ဲပါတယ္။ ေမာ္လီက် ဴးသီအိုရိမွာ ရပ္မေနစြဲမေနပဲ  သုေတသနအသစ္ေတြအရ  မွားေျကာင္း ေတြ႔ရတ့ဲ ေမာ္လီက် ဴးသီအိုရီကို စြန့္႔ပယ္ျပီး ပရမာအနုျမဴ သီအိုရီအမွန္တရားဆီ ရူပေဗဒပညာဟာခရီးဆက္ခ့ဲသလို  သမိုင္းပညာဟာလည္း အသစ္အသစ္ထပ္မံေတြံ႔ရွိလာတ့ဲ ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားသစ္ေတြန့ဲ႔  သမိုင္းမွန္ ရွာေဖြ တ့ဲခရီးကို ဆက္သြားခ့ဲတာပါ။ ၁၉၁၁ ကေန၁၉၅၇ ခုနွစ္ ကာလ ဆရာျကီးလုစ္တို့ေခတ္က ေတြ႔ခ့ဲတ့႕ဲ အေထာက္အထားေတြထက္ ၁၉၅၉ ကေန ၂၀၁၁ျကား ထပ္မံေတြရွိတ့ဲ ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေတြအရ ေရွ႔ က အေထာက္အထားမျပည့္စံုခင္ ေကာက္ခ်က္ခ် မွားခ့ဲ တာေတြ အေထာက္အထားေတြ႔ရ႔ဲန့ဲ မေဖာ္ျပပဲ ထိန္ခ်န္ျပီး ေျပာခ့ဲတဲ႔ သမိုင္းအတု ေကာက္ခ်က္အမွားေတြ သမိုင္းအယူအဆအမွားေတြကို အမွားျပင္ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာေတြဟာ ဆရာျကီးလုစ္ရဲ႔ အမွားေတြကို သိလ်က္နဲ႔ မေျပာရဲတာေတြ မေဖာက္ထြက္ရဲ တာေတြ  မျပင္ရဲတာေတြ  ဃေန့အထိ ရွိေနပါတယ္။ ပုဂၢိဳ လ္စြဲ ဆရာစဲြ ေတြန့ဲ ဆရာလုစ္ မွားမွန္းသီရက္နဲ႔ ဆရာလုစ္ရဲ႔ အမွားေတြကို ဆက္င္လက္ ေျပာဆို ျဖန္႔ျဖူးေန တ့ဲ သူတခ်ိ ဳ႔  ကိုယ့္ကိုကို ဘာပဲညာပဲ ဆရာျကီး ဂုရုျကီး ပဲလို႔ အမည္ခံျပီး သမိုင္းလိမ္ေနတ့ဲ  သူတခ်ိ ဳ႔ ရွိပါတယ္။ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ စာတမ္းဖတ္ပြဲေတြမွာ က်ြန္ေတာ္တို႕ေရွ႔႕ မွာ မေျပာရဲဘူးပါးစပ္ပိတ္ျပီးျငိမ္ေနတယ္။ ကြယ္ရာမွာက်မွ  တပည့္ေတြကို သမိုင္းလိမ္ သမိုင္းမွားေတြ ေျပာတယ္  ။ စာဖတ္အားရွိတ့ဲ တပည့္တခ်ိ ဳ႕က ဂုရုျကီးေတြ သမိုင္းလိမ္ ေျပာေနတာသမ်ုိင္းအမွားေတြသင္ေနတာသိလို့ ျကိတ္ ရယ္ျကတယ္။ ူဂုရု ျကီးတခ်ိ ဳ႕ သမိုင္းလိမ္န္သင္ေနတာ သမာဓိမရွိတာေတြကို လူငယ္ေက်ာင္းသားတခ်ိ ဳ႕ ဳ႕ က သိလို႔ ရယ္ေနျကတယ္။ ဆရာျကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္းန့ဲတခ်ိဳ႔ ေသာ ဆရာျကီးေတြက သမိုင္းပညာနဲ႔ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေပၚ ပညာရွင္ပီသစြာ သစၥာရွိ သမာဓိရွိစြာ ျဖင့္ လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္က ေျပာခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာသမိုင္းအမွားေတြကို CORRECTION လုပ္အမွားျပင္ျပီးအမွန္ကိုျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ပီးေျပာျကပါတယ္။             
                ဘီစီ၂ရာစုထက္ေနာက္မက်ပဲ တည္ခ့ဲတာလို့ ေပၚေပါက္ေနတ့ဲ  သေရေခတၱရာ   ဗိသနိုး ဟန္လင္း   ျပူ ူျဗဟၼာ   ဗမာ  ျမို့ေဟာင္းျကီး ၃ ျမို့က  ဗုဒၶေခတ္ အေသာကေခတ္ ျဗဟၼီအကၡရာ ေရးထိုးထားတံဲ ေရွးအုတ္ေတြရံဲ သက္တမ္းဟာ   ဘီစီ၆ ရာ စု ၃ရာစု လို့ ေပၚေပါက္ေနပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္းက ျမန္မာနိုင္ငံကို ဖ်က္ခ်င္တဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံသစၥာေဖါက္ ခြဲထြက္ေရးသမား    လူမ်ိ ဳးေရးအစြန္းေရာက္သူေတြကေတာ့ ဆရာ ျကီးလူစ္ရဲ႔  အဲဒီ ျပူေခၚ ျဗဟၼာေခၚ ဗမာ ျမို႕ေဟာင္းျကီး၃ျမို့အေျကာင္းမမွန္မကန္ သမိုင္းအတုေတြဖန္တီးျပီး မွားေျပာထားတ့ဲအမွားေတြကို  မွားမွန္း သိသိျကီးန့ဲ လိမ္ညာလို႔ရဥးီမလားလို့ ႔ အမွားေတြကိုဆက္လက္ ဝါဒ ျဖန္ခီ်ေနျကပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဆရာစြဲမျဖုတ္နိုင္တ့ဲ လုစ္ဂိုဏ္းသား တခ်ိဳ ႔ကလည္း ခေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေတြန့ဲ ေပၚေပါက္လာတ့ဲ  ႏွစ္ ၂၂၀၀ ေက်ာ္  ျပူေခၚျဗဟၼာ  ဗမာသမိုင္း ကို  ဖုံးကြယ္ျပီး  သမိုင္းပညာေပၚသစၥာ မ့ဲစြာ သမာဓိမ့ဲစြာျဖင့္ တပည့္ေတြကိုလုစ္ရဲ႔ ျမန္မာသမိုင္းအတုလုစ္ရဲျမန္မာသမိုင္း အမွားေတြကိုပဲ အရွက္မရွိသိကၡာမရွိ ဆက္လက္ သင္ျကား ျဖန့္ ခ်ီေနျကပါတယ္။ အဲဒီဆရာမ်ိ ဳးေတြဟာ ေနာက္ဆုံး ေပၚ ထပ္မံေတြ႔ရွိထားတ့ဲ ေခတ္ျပိုင္အေထာက္အထားေတြအရ ျမန္မာ ဗမာ သမိုင္းဟာ နွစ္၂၀၀၀ ေက်ာ္ ေနျပီဆိုတာ ဆရာျကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက ျမန္မာဟာျပ ူလို့ ူ၂၀၀၅ ခုနွစ္မွာ ေရးခ့ဲေျပာခ့ဲတာေတြကို တျပည့္အားလံုးတေယာက္မွမဖတ္ဖူးဘူးထင္ျပီး  အမွားေတြအတုေတြကို ျဖန္ခ်ီသင္ျကားေျပာျကားေနျကတာဟာရယ္စရာေကာင္းျပီး သမိုင္းပညာအေပၚအေထာက္အထားအေပၚ သစၥာ မဲ႔ သမာဓိမဲ႔  သိကၡာ မ့ဲတာပါ။ အဲဒီလို လူေတြဟာ ေလးစားစရာမရွိပါဘူး။ ပ် ဴ ေခၚ ျမနိမာသမိုင္းကို အရွက္မရွိေျဗာင္လိမ္ေနတ့ဲသူေတြပါ။
             ဘယ္သူေတြဘယ္လိုလိမ္လိမ္  ေခတ္ျျိိပ်ုိငိအေထာက္အထားေတြက သမို္္္ငိးအမွ န္ကိုေဖာ္ျပေနျကပါတယ္။
             ဘီစီ၂ရာစု  သေရေခတၱရာ  ဗိသနိုး ဟန္လင္း ျမို႔ေဟာင္ျကီး ၃ျမိူ႕ မွာ ေတြ႔ရတ့ဲ ျဗဟၼီအကၡရာ အုတ္ခဲစာေတြဟာ အဲဒိျမို့ျကီးေတြမပ်က္သုည္းခင္  ဘီစီ ၂ရာစု မတိုင္ခင္  ဘီစီ ၆ ရာစု  ၃ရာစု ေခတ္က ျပုလုပ္သုံးစြဲ ခ့ဲတ့ဲ အုတ္ခဲစာေတြျဖစ္ေျကာင္း
ထင္ရွားေပၚေပါက္ေနပါတယ္။
               ေအဒီ၁ရာစု သေရေခတၱရာမင္းေနျပည္ျကီး ပ်ကိသုည္းျပီးမွ နန္းေတာ္ကုန္းကို ျဗဟၼီအကၡရာ အုတ္ခဲ စာပါ အုတ္ေတြျပဳ လုပ္တည္ေဆာက္တာလား။  ေအဒီ ၁ ရာစု မပ်က္သုည္းခင္ ကာလ က ဘီစီေခတ္ ကာလက ျဗဟၼီအုတ္ခဲစာပါအုတ္ေတြန့ဲ နန္းေတာ္ကုန္းကို တည္ ေဆာက္ခ့ဲတာလား …  …။  အဲဒါဆိုရင္ ျဗဟၼီ စာပါ ေရွး အုတ္ခဲေတြရဲ႔ သက္တမ္းဟာ ဘီစီ ေခတ္လား  ။ေအဒီ ေခတ္လား ။

ထိုနည္းတူစြာ တနသၤာရီတိုင္းတြင္းရွိ ျမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား ေစတီ မ်ားမွလည္း ျဗဟၼီအကၡရာပါ အုတ္မ်ား အေျမာက္အျမား ေတြ႕ရွိျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ အကၡရာ ဣ ဥ ဗ န
စေသာ အကၡရာမ်ား ျဖစ္သည္။

စာဖတ္ပရိသတ္ရဲ႔ ခ်ငိ့ခ်ိန္ စဥ္းစားနိုင္တ့ဲ  ဦးေဏွာက္စြမ္း ရည္ကို ယုံျကည္ ေလးစားပါတယ္။


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္