ေရွးတရုတ္

ေရွးတရုတ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပ်ဴ (၁၃)
**********************************

ပ်ဴ ကို သုေတသန ျပဳၾကရာမွာ မိတၳီလာ တိုင္းမင္းၾကီးထံမွ ဆရာ ေတာ္စိန္ခို ဆီကို ေပးပို႔ထားေသာ ၁၂-၃-၁၉၀၃ ရက္စြဲ ပါ ေပးစာအမွတ္ ၂၉ စီ ပါ စာတြင္ ရမည္း သင္း စီရင္စု ေညာင္ကိုင္းရြာ ေညာင္ကိုင္း ေခ်ာင္း အတြင္း အုတ္အေဆာက္အဦမ်ား ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း ၄င္းတို႔ကို ပ်ဴ အုတ္ဂူ ေတြ လို႔ ရြာသားမ်ားက ေျပာဆို မွတ္သားထား ၾကေၾကာင္း ေရးသား ေပးပို႔ ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္

ဒါေပမယ့္ ဆရာၾကီး ေတာ္စိန္ခိုဟာ အဲဒီ ေနရာကို သြား ေရာက္ ေလ့လာႏိုင္ခဲ႔ဟန္ မတူေပ အေၾကာင္းကေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဆရာေတာ္စိန္ခို ေရးသားေသာ စာမ်ား တြင္ ထုိအေၾကာင္း ပါမလာေတာ့လို႔ ျဖစ္ ပါတယ္

သို႔ေသာ္လည္း ပ်ဴ ဘာသာစကားနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ေတာ့ ေရွးသုရံုး (အရင္က ေက်ာက္စာရံုး) ဖိုင္နံပါတ္ ၃၀ J-A ၁၉၁၁ မွာေတာ့ ဗလက္ဒင္ ထံကရတဲ႔ ၁၄-၇- ၁၉၁၁ ရက္စြဲပါ စာမွ ျမေစတီေက်ာက္စာ ပ်ဴ မ်က္ႏွာပါ စာကား လံုး ေဝါဟာရမ်ား ကို မြန္ခမာ ဘာသာစကားစုမွာ မထည့္ သြင္း ႏိုင္ေၾကာင္း ပ်ဴ ဘာသာစကားပါ ေဝါဟာရမ်ားသည္ ျမန္မာေဝါဟာရမ်ား ႏွင့္ အေတာ္မ်ားမ်ား တူညီျပီး မြန္ဘာသာ ႏွင့္ တူသည္ ဟူ၍ တစ္လုံးသာ ေတြ႕ရ ေၾကာင္း ေျပာခဲ႔ပါတယ္ ေနာက္တဆက္ တည္းမွာပဲ ရခိုင္-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေတာင္ တန္းမ်ားက တိုင္းရင္းသား ေတြရဲ႕ ဘာသာ စကားေတြကို ေလ့လာျခင္းဟာ လည္း ပ်ဴ ဘာသာ စကား ျပႆနာ အေပၚ မီးေမာင္းထိုးျပႏိုင္မယ္ လို႔ အၾကံ ျပဳထားခဲ႔ပါတယ္

အဲဒီ အပိုဒ္မွာ ၾကည့္ရင္ ဗလက္ဒင္ ေပး တဲ႔ စာဟာ ပ်ဴ ဘာသာစကား ကို မြန္ခမာ အုပ္စုထဲ ထည့္သြင္းဖို႔ ေျပာဆို ထားတဲ႔ စာ ျဖစ္ေနတယ္ ဗလက္ဒင္ဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ မလွိမ့္ တပတ္ လုပ္တာ ျဖစ္တယ္ ဒါေပမယ့္လို႔ ဒီျပႆနာက အဲသေလာက္ မရိုးရွင္းဘူးလို႔ ျမင္တယ္ ဗလက္ ဒင္ ဆိုတာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္ ႏိုင္ငံ ျခားသား ျဖစ္ေလေတာ့ သူမသိတဲ႔ စာေတြကို မသိဘူး လို႔ မေျပာ ပ်ဴ ဆိုျပီး လွိမ့္
ထည့္တယ္ ေနာက္ထပ္ သူ႔စာမွာ ပ်ဴ မ်က္ႏွာပါ စာေတြကို မြန္ခမာ ဘာသာစကား အစုထဲ ထည့္သြင္းေစလိုတယ္ ဆို ေတာ့ သံသယဝင္လာမိပါ တယ္ အေျခအေနက သမရိုးက် မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ အာရံုသိက ႏိွုးေဆာ္လာတာ မို႔လို႔ပါ ဒီ ႏိုင္ငံျခားသားက ဘာကိစၥနဲ႔ မြန္ အုပ္စုထဲ အတင္း ထိုးထည့္ေစလို ရတာ လဲ ဆိုတာကိုလည္း စိတ္ဝင္စားလာ ပါ တယ္

ျမန္မာျပည္သမိုင္းကို ေလ့လာရာမွာ သမိုင္းပညာျဖင့္ သီးသန္႔ သြားေသာ္ သမိုင္းမွန္ေတြ ထြက္လာဖို႔ဟာ အေတာ္ အခ်ိန္ယူရပါလိမ့္မယ္ ဒီလို ေျပာရတာက အေၾကာင္းရွိပါတယ္

ဘာေၾကာင့္ေျပာလဲ ဆိုရင္ ကိုလိုနီေခတ္ ေရွးသုဌာန အတြင္း ပညာရွင္မ်ားၾကား လာဒ္ေပးလာဒ္ယူ လုပ္တာ ဒါမွမဟုတ္ အဂတိလိုက္တာေတြကို သမိုင္းစာတမ္း ေတြ ေလ့လာရင္း အေသအခ်ာ ရွိခဲ႔တယ္ ဆိုတာ ျမင္လာရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္ စြပ္စြဲျခင္း မဟုတ္ပါ အေျခအေနအမွန္ကို တင္ျပ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္

ဒီေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို တစ္ဦး ခ်င္းစီ လက္လွမ္းမွီ သမွ် ေလ့လာရပါေတာ့ ဒီလို လုပ္တာ ကို မဆီ မဆိုင္ လို႔ ျမင္ေကာင္း ျမင္ေပလိမ့္မယ္
သူတို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ၾကီးျပင္းရာ နယ္ပယ္ ဘဝတစ္ ေလ်ာက္ အေတြ႕အၾကံဳ ဖိႏွိပ္ခံရမွု အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ လြန္ကဲမွု ရန္ျငိဳး ရန္စ စတာေတြကိုပါ သိေအာင္ အား ထုတ္ရပါ တယ္ ဒီလူရဲ႕ စရိုက္ သဘာဝက ဤသို႔ ရွိသည္ ဆိုလ်ွင္ ဒီလူ ေရးတဲ႔စာ ဘယ္ကို ယိမ္းမလဲ ဆိုတာက ျမင္သာေစ တယ္ သူ႔ယူဆခ်က္ေတြကို ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ ႏိုင္ ခ်ိန္ဆရာမွာ တိုက္ရိုက္ အေထာက္ အပံ႔ ျဖစ္လာေစတယ္ သမိုင္း မွတ္တမ္း က်မ္းကိုး အေထာက္အထား ဆိုတာ ဟိုစာက နည္းနည္း ဒီစာက နည္းနည္း စုတုျပဳ ရတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ရွာေဖြရ မလြယ္လွေပ ရသေလာက္ အေထာက္ အထား မ်ားအေပၚ အေျချပဳျပီး ေကာက္ခ်က္ ခ်ရတာမ်ိဳးမို႔ သင့္၏ မသင့္၏ ဟု လည္းေကာင္း  ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါ ဆိုတာ လို ရဲရဲ ယတိျပတ္ ေခ်ဖ်က္ပယ္ခ် လုပ္ရတဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို လြယ္လြယ္ခ်လို႔ မရပါဘူး အေတာ္ၾကီး ခိုင္မာ မွ ၄င္းျဖစ္သည္ ဒီဟာပါ ဆိုျပီး အခိုင္ အမာ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္ အေတာ္ မ်ားမ်ား အခ်က္အလက္ ေတြဟာ ယူဆ ရသည္ ယူႏိုင္သည္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ စတဲ႔
မေရမရာ သေဘာ ေရးသားသူ ကိုယ္တိုင္ ရဲရဲ မယံုရွာ ေသာ ေကာက္ခ်က္မ်ားမွာ အဆံုးသတ္ေလ့ ရွိတယ္ ဆိုတာ ျမင္ေတြ႕ ေနက် ျဖစ္ပါတယ္ စာဖတ္သူတို႔လဲ သိျပီး ျဖစ္ပါတယ္

ျမန္မာျပည္ သမိုင္းကို သုေတသန ျပဳရာ တြင္ ကိုလိုနီေခတ္ အတြင္းေရး လိမ္ဆင္ သမိုင္း ေတြကို ပယ္ခ်ႏိုင္ဖို႔  အားထုတ္ေန ၾကရ ရွာတဲ႔ သနားစရာ လူေတြ ျဖစ္ပါ တယ္ ေရွ႕လူ ေရးခဲ႔တာကို အလြယ္တကူ အေခ်ာင္ ေကာက္ ယူလို႔ ရျပီး ထပ္ေတြ႕ တာကို မူလစာ အဆံုးကေန ဆက္ျပီး ေရး လို႔ရတဲ႔ သမို္င္း ဆိုလို႔ ျပည္တြင္းမွာ တစ္ခု မွ မရွိပါဘူး ေရွ႕လူ တလြဲကို ျပင္ေနရတာ က ၉၀% ျဖစ္ေနတာပါ

ကိုလိုနီေခတ္ေရး သမိုင္း စာတမ္းမ်ားကို  စီစစ္ တိုက္ဆိုင္ သုေတသန လုပ္ရေသာ အလုပ္မွာ ရွားေလာ့ဟုမ္း ကိုပဲ အဂၤလန္ ကေန ေခၚရမလိုလို ဆားပုလင္း ႏွင္း ေမာင္ ကိုပဲ ဦးမင္းသိခၤ ဆီကေန အငွား ခ်ထားရမလိုလို ျဖစ္ေနတာပါ

အမွန္ကနည္းနည္း သိသိနဲ႔ ထိန္ခ်န္တာ က မ်ားမ်ား ဟိုပို႔ ဒီေရႊ႕လုပ္တာက အစံုစံု မသမာမွုေတြက အဖံုဖံု နဲ႔ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္သြားခဲ႔ၾကတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာ  အားလံုး ကို ျခံဳေျပာတာပါ တလြဲအယူ မေကာက္ၾကပါနဲ႕

အထက္ ေဖာ္ျပပါ ဗလက္ဒင္က သူ႔စာမွာ ဘာေၾကာင့္ ပ်ဴ စာလို႔ သူေျပာတဲ႔ စာကို ရူးသလိုလို ေပါသလိုလိုနဲ႔ မြန္ခမာ အုပ္စု ထဲ ထည့္သြင္းေစလိုရတာလဲ ဆိုတာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ထိုအခ်ိန္က ေရွးသုဌာန မွာ တာဝန္ထမ္း သူမ်ား ျပင္ပ သမိုင္းပညာ ရွင္ အမ်ားစုဟာ ဘာ လူမ်ိဳးေတြ လဲ ဆို တာကို ၾကည့္ရင္ အေျဖ ထြက္ပါတယ္

ထိုအခ်ိန္က သမိုင္းေလာကမွာ အေျခ သတင္းၾကီးလွပါတဲ႔ ေရႊမင္းသားၾကီီး အမ်ားစုဟာ လူမ်ိဳးတစ္စုတည္းက ျဖစ္ေန တာပါ ဆရာေတြကို ေလးစားသမွုနဲ႔ နာမည္မ်ား  မေဖာ္ျပ လိုပါ ဟုတ္ မဟုတ္ ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ သိရပါလိမ့္မယ္ ဒါက ပထမ အခ်က္

ဒုတိယက လုစ္ ဒီလူက ဗမာသမိုင္းကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ မြန္ေတြကို   မတရားကို ေရွးတန္း တင္ ထားခဲ႔တယ္
အဓိကက ေသြးကြဲေစဖို႔ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရး စနစ္ ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ ယံုၾကည္ ေစဖို႔ ျဖစ္တယ္ မြန္ေတြကို ခ်စ္ခင္လို႔  မဟုတ္ပါဘူး ရသေလာက္ မွိုင္းသြင္းတာပါ သူ႔ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္းမွာ ေပါက္ တတ္ကရေတြ ေျပာခဲ႔ျပီး မြန္ေတြကို ေျမွာက္ ဗမာေတြကို ကုပ္သြားေအာင္ လုပ္တယ္ ဒါကို သိလို႔ မခံခ်င္ျဖစ္ျပီး ဆရာ ဦးဖိုးလတ္က လုစ္ရဲ႕ေက်ာက္ဆည္ စာ တမ္း ၾကီးကို ျမန္မာအစ စာတမ္း ကိုင္ျပီး ကန္ထုတ္ပစ္လိုက္တဲ႔အခါ အရူးဘံု ေျမာက္ လုပ္ ခ်င္တိုင္း လုပ္ထားၾကတဲ႔ မြန္ သမိုင္းေတြဟာ ကေမာက္ ကမ စျဖစ္ပါ ေတာ့တယ္ စစ္ၾကည့္ပါ မခိုင္မာဘဲ  ဒါကို မေျပာရဲပါဘူး

တကယ့္တကယ္တမ္း သမိုင္းသုေတသန ေတြ အစီစီ ေပၚလာတဲ႔ အခါမွာ ေရးခ်င္တိုင္း ေပါက္တတ္ကရ ေရးခဲ႔ တာေတြ တန္းစီ ေပၚထြက္လာရေတာ့တာပါပဲ ျမင္လာ သိလာခ်ိန္မွာ ေရးသား တင္ျပလာၾကတယ္ အင္တာနက္ ေပၚမွာ ေရးသား ေဖာ္ျပၾကတာမ်ိဳး ဆိုရင္ ရာဇဝင္နဲ႔ သမိုုင္း ကို မကြဲတဲ႔ သူငယ္ႏွပ္စားေတြက အမိယုတ္တာ ျပဖို႔ လိုက္ျပီး ဆဲၾကပါတယ္

အစကဆိုလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ပင္ ျပန္လွန္ ျငင္းခုန္ ျဖစ္ေန ပါေသးတယ္ ေနာက္ပိုင္း ေတာ့ အထာ သိလာတယ္ လာေျပာေန တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ လိုက္တယ္ တန္းတူတယ္ ကိုယ့္ထက္ တယ္ ဒါမွ မဟုတ္ ကိုယ့္ ထက္ နိမ့္ေပမယ့္ အမွန္တကယ္ သိလိုလို႔ ေမးတတ္ သလို ေမးတာ မ်ိဳးေတြကို စိတ္ ရွည္ရွည္နဲ႔ အခ်ိန္ ေပးျပီး ျပန္ေျပာပါတယ္ ဒါက ျမင့္သည့္ျဖစ္ေစ နိမ့္သည္ ျဖစ္ေစ
အသိသညာ တိုးရပါတယ္ အျမင္သစ္ ေတြကို ရရွိေစပါ တယ္ ဒီလူေတြနဲ႔ အျငင္း ပြားေနရတာမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနပါမယ္ ဒါေပမယ့္လို႔ သူျမင္တဲ႔ ရွု႕ေဒါင့္ကို ကိုယ့္ မသိေသးတာ ျဖစ္ရင္ သူ႔ဆီက အျမင္ကို  ယူျပီး တခါ သံုးသပ္ေဝဖန္ ၾကည့္ဖို႔ ျဖစ္ လာေစတယ္ ကိုယ္ကမွားျပီး သူ႔အျမင္က သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ေနရင္ ကိုယ့္ အမွား ကို ျပင္ခြင့္ရေစပါတယ္ ဒါေတြက ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးမ်ားေစ ပါတယ္

လုစ္ရဲ႕ ပစ္မွတ္က တို္င္းရင္းသားေတြ ေသြးကြဲဖုိ႔ အဂၤလိပ္ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္တာ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ႔ အျမင္ကို ရေစဖို႔
လုပ္တာ ျဖစ္တယ္ ဒီမွာ လုစ္လု့ပ္သြားတဲ႔နည္းကို နဲနဲ ေျပာျပပါမယ္ လုစ္က အဂၤလိပ္ ေပၚလစီကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ၾကိဳးပမ္းရာမွာ ဗမာနဲ႔က အျမဲအတိုက္အခံ ျဖစ္ေနေတာ့ လြယ္လြယ္မရ ေလာက္ဘူး ဆိုတာ သိတယ္ ဒီေတာ့ ဘာလုပ္သလဲ ဆိုရင္ ျပည္မမွာ ရွိတဲ႔ အင္အားၾကီး အုပ္စု ကို ၾကည့္တယ္ မြန္နဲ႔ ဗမာပဲ ျပည္မမွာ အင္အား ေတာင့္ တာေလ ဗမာနဲ႔က ခ်ရမယ္ ဆိုေတာ့ သူ႔ဘက္က ရပ္ဖို႔ ျမန္မာျပည္သား အင္အားၾကီးအုပ္စု လိုတာေၾကာင့္
ျပည္မက မြန္ေတြနားကို ကပ္သြားတယ္ အဲဒီအခ်ိန္ ေရွးသုဌာနမွာကလည္း မြန္ ပညာရွင္က အမ်ားစု ျဖစ္ေလ ေတာ့ ၾသဇာ ၾကီးတဲ႔ လူရိုေသ ရွင္ရိုေသ မြန္ သမိုင္း ဆရာ ေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေျပ ျဖစ္ေအာင္ေနျပီး မြန္သမိုင္းကို ေျမွာက္ပင့္ ေျပာတယ္ မရမက ေရွ႕တိုးေဖာ္ျပတယ္ ဗမာ သမိုင္းကို သိတာကိုေတာင္ ေဖ်ာက္ ျပီး ေနာက္ဆုတ္ပစ္ တယ္ ဒါၾကီးေတြက အရမ္း သိသာ ထင္ရွားတယ္

မြန္ရာဇဝင္ သမိုင္းကို ေထာက္ျပထားခ်က္ ပါးပါးေလးကိုပဲ ၾကည့္ပါ ကိုလိုနီေခတ္က ဘယ္လိုေတြ လုပ္သြားလို႔ ခုခ်ိန္ မွာ ဒီလို အေထာက္ခံ ေနရတာကို ျမင္သာမွာပါ လုစ္က သူ႔ လူမ်ိဳး ေကာင္းစားေရးကို အားထုတ္တာ စစ္တုရင္ ကစားေနတာနဲ႔ တူတယ္ အေထာက္အခံ အတိုက္ ေတြနဲ႔ ကနဦးပိုင္းမွာ ဟန္ခ်က္ညီညီ နဲ႔ ပြဲထြက္လာျပီး ဗဟိုကို ေက်ာက္ဆည္စာတမ္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္

ခံစစ္မွူးၾကီး ေတြ ျဖစ္တဲ႔ ဦးဖိုးက်ားက ျမန္မာဂုဏ္ရည္ စာအုပ္ေရးျပီး တန္ျပန္ တိုက္စစ္ကို ပထမဆံုး တက္လာခဲ႔ တယ္ ဒါေပမယ့္ ဗဟိုကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ႔ လုစ္ ရဲ႕ တိုက္စစ္ကို မျခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး
ဒီလို ေလးငါးေယာက္ တက္လာတယ္ အရာမထင္။ လုစ္က အားေကာင္းလာတယ္ အင္အားရွိလာေတာ့ ေပါ့ဆလာ တယ္ အတင္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လာတယ္ အေထာက္ အခံ ေတြကို အေရး မစိုက္ေတာ့ပဲ ကင္းကို တိုက္ျပီး ပြဲသိမ္း ဖို႔ ပဲ တက္လာခဲ႔ပါတာ လုစ္ရဲ႕ အိုပန္နီ ေကာင္းေပမယ့္ ခံတပ္ကို အေရးမစိုက္ေတာ့ ဟာလာတယ္ ဒါကို သတိထား မိတဲ႔ ဦးဖိုးလတ္က ျမန္မာအစ စာတမ္း ေရးျပီး လုစ္ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္ကင္းကို Chess ေခၚလိုက္တာ ပြဲသိမ္းပါေလေရာ။

ဒီကစားပြဲက ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာ ခဲ့သလဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ပဲ တြက္ၾကည့္ပါ  လုစ္ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္ စာတမ္း ရွံးေတာ့ ဒီစာတမ္းပါ အခ်က္ေတြက ဘုရင္က် ေတာ့ အကုန္သံု႔ပန္း ျဖစ္ရေတာ့တာပဲေပါ့

၁၉၇၂ ခု  ဦးပညာ ေရးတဲ႔ သထံုရာဇဝင္ ခ်ဳပ္မွာ ဦးပညာ ကိုးကားခ်က္ ေတြကို ေဖာ္ျပရာမွာပါတာ တစ္ခု ေျပာျပပါမယ္ ဦးပညာက ေကာ့ဂြန္းဂူ ေပစာကို ကိုးကား တယ္လို႔ ေရးထားတာ ပါတယ္ အဲဒီမွာ ေမးစရာ ရွိတာက

ေကာ့ဂြန္းဂူ ေပစာ ဆိုတာ ဘယ္ဟာကို ေျပာတာလဲ ဆိုတာ မပါ ေကာ့ဂြန္းဂူက ရတဲ႔ ပစၥည္းစာရင္းမွာလဲ မရွိ လက္ရွိ ေပစာ ထိမ္းသိမ္းထားရာမွာလဲ မရွိ  ေနာက္ အျခား ဆရာတစ္ေယာက္ ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပထား တာမ်ား ရွိေလမလား ဆိုျပီး ေလ့လာ ၾကည့္တာလဲ မေတြ႕ ရ တကယ္တမ္း ေကာ့ဂြန္းဂူ ေပစာ ဆိုတာ ရွိခဲ႔ရင္ ဦးပညာ နဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ထဲက အျခား ဆရာတစ္ဦးဦး ေရးသားရာမွာ ပါကို ပါေနရမွာပါ လိုင္းတူရင္ ဘယ္သူက ေပမူကို ေက်ာ္ျပီး ေရးရဲ ပါ့မလဲ ဒါကိုပဲ ေဖာ္ျပၾကမွာေပါ့ ဒီလို ေဖာ္ျပတာမ်ိဳး တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ႔ပါဘူး ဦးပညာ ဒီ ေပစာကို ဘယ္လို ရခဲ႔တာလဲ သူကိုယ္တိုင္ ရခဲ႔တာလား ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ ဆရာ အသိ မိတ္ေဆြေတြဆီက ရတာမ်ိဳး ဆိုျပန္ေတာ့ ဒါလည္း မရွိပါဘူး သူ႔ဆီမွာ ရွိခဲ႔တယ္ ဆိုရင္ အခု ဘယ္ေရာက္သြား တာလဲ လို႔ ေမးရပါမယ္

တကယ္တမ္း ေကာ့ဂြန္းဂူ ေက်ာက္စာ ဆိုတာ ရွိတယ္ သဃၤန္းစမွာ ေရးထားတာ ရွိတယ္ ေပစာ ဆိုျပီး မရွိပါဘူး ဒီလို အေျခအျမစ္ မျပႏိုင္ဘဲ ေပါက္တတ္ကရ ေရးခဲ႔ တာကို အတည္ယူျပီး ေရွးသု မြန္ပညာရွင္ ဦးစံဝင္းက သုဝဏၰဘူမိ စာတမ္းမွာ ကိုးကား ျပန္ပါတယ္ ဒါက စကားစပ္မိရာ က ေျပာျဖစ္သြားတာပါ ဦးစံဝင္းကုိ ပညာ ရွင္ တစ္ဦးအေနနဲ႔  ေလးစားပါတယ္ အျပစ္ ေျပာလိုျခင္း မဟုတ္ပါဘူး

ဒီလိုမ်ိဳး မခိုင္မာတဲ႔ စာေတြကေန ကူးယူ ျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေကာက္ယူ ၾကံဆ ေရးသား ထားတဲ႔ ေနာက္ေပၚ စာအုပ္ ေတြကို အကုသိုလ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေဝဖန္ႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္း ကေတာ့ မူလ ဇစ္ျမစ္ က်မ္း ကိုကမွ အေျခမခိုင္ခဲ႔တာ ျဖစ္ေနတာမို႔ပါ  သထံုရာဇဝင္ခ်ဳပ္ စာအုပ္က အေတာ္ကို ရွားပါးတဲ႔ စာအုပ္ ျဖစ္ေနပါျပီ ျပန္႔ပြားေစဖို႔ ရာ ထပ္မံ ထုတ္ေဝသင့္လွပါတယ္

ဒြတၱေဘာင္ကို အစခ်ီထားတဲ႔ သထံု ရာဇဝင္ခ်ဳပ္ပါ ေနာက္ေပါက္ေတြက ဒြတၱေဘာင္ဟာ မြန္မင္း မဟုတ္ ဆိုတာ သိၾကေလေတာ့ ဒြတၱေဘာင္ကို မျပဘဲ အဲဒီ ေနာက္ကေန စျပီး မြန္မင္းဆက္္ကို  ျပလာတယ္ ဒြတၱေဘာင္မင္း ဆိုတာ ဗမာနဲ႔ မြန္နဲ႔ စပ္တဲ႔ သူမ်ားေတြ ေျပာေျပာ ေနတဲ႔ တန္လိုင္းလိုလို ဘာလိုလို ျဖစ္ရရွာ ပါ တယ္ ေနာက္ေပါက္ေတြ ဒြတၱေဘာင္ ကို ေဖ်ာက္ထားတာ မသိၾကရတဲ႔ အျဖစ္ဟာ သထံုရာဇဝင္ခ်ဳပ္က ရွားပါးစာရင္း ထဲ ေရာက္ေနေလေတာ့ မသိဘူးေပါ့

ဗလက္ဒင္ရဲ႕ အမွုကို လိုက္လာတာ ေညာင္ျမစ္တူးရင္း ပုတ္သင္ဥေတြ ထြက္ က်လာတာ တန္းစီေနပါတယ္ တစ္ခုစီ ကို အလ်ဥ္းသင့္ရာေတြမွာ ေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္

အပိုင္း(14) ဆက္ရန္








0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္