BC-2 ရာစုက ကတူးတိုင္း/ ကဒူးတိုင္း


ဘီစီ ၂ ရာစု သေရေခတၱရာမွ အတိတ်ာေက်ာက္အရိုးအိုးစာရွိ ပ်ဴတို႔၏နိုင္ငံအက်ယ္အဝန္းေဖာ္ျပထားရာတြင္ ကဒူးတႎ(ကဒူးတိုင္း)/ (Kdu tå) ဟူ၍ ပါရွိေျကာင္း သိရပါသည္။
( ျမန္မာနိုင္ငံေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႕ဝင္ ဦးသန္႔လြင္ဦး(ေအာင္နိုင္ဦး)၏ လူမႈကြန္ယက္ေပၚမွ ေဖာ္ျပခ်က္ကိုသာ ဖတ္ရႈရသည္ျဖစ္၍ ခိုင္မာမႈရွိမရွိေတာ့ မေသခ်ာပါ။ "ကဒူးတိုင္း"ဟူသည္မွာလည္း ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ွသာ ျဖစ္ပါသည္။)
အကယ္၍ ဤေက်ာက္အရိုးအိုး၌ေရးထိုးထားေသာစာသည္
"ကဒူးတိုင္း" ကို အမွန္တကယ္ ရည္ၫႊန္းခဲ့သည္ဆိုပါက "ကဒူးလူမ်ိဳး"နွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေစာဆံုးေတြ႕ရွိခ်က္ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ဘီစီ ၂ ရာစုဝန္းက်င္တြင္ ကဒူးမ်ားသည္ သေရေခတၱရာနိုင္ငံေတာ္ႀကီးထဲမွ တိုင္းေဒသတစ္ခုအတြင္း ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္ဟု ယူဆနိုင္၏။
ကဒူးနွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေစာဆံုးေတြ႕ရွိသည့္ကာလကို ဘီစီ၂ရာစုဟု သတ္မွတ္နိုင္သည္။
-------------------------------------------------------
ဆရာသန္႔လြင္ဦး၏ ေဖာ္ျပခ်က္ကို ေအာက္တြင္ရႈပါေလ....
**
[ ျပည္ပေခတ္ၿပိဳင္မွတ္တမ္းမ်ားက
ဘီစီ ၂ ရာစု သေရေခတၱရာေခတ္
ဗမာႏိုင္ငံႏွင့္ ေအဒီ ၃ ရာစု မွ ေအဒီ ၁၀ ရာစု ပုဂံဗမာႏိုင္ငံတို႔သည္
ေျမာက္ဘက္တြင္ ယူနန္၊ ေတာင္ဘက္တြင္ ပင္လယ္အထိ နယ္ေျမ
အက်ယ္အ၀န္းရွိေၾကာင္း ညႊန္းဆိုျပသသကဲ့သို႔ သေရေခတၱရာေခတ္
ျမန္မာနိုင္ငံအက်ယ္အ၀န္းကို အတိတ်ာမင္းေက်ာက္အ႐ိုးအိုးေပၚတြင္
(သမိုင္းတန္ဖိုးအျမင့္ဆံုး) ေက်ာက္စာအျဖစ္-
ကေဗာတိုင္း (ကေဗာ္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းအပါ နယ္)၊ ကတုတိုင္း (ကဒူးနယ္)၊
ကနံးတိုင္း၊ ကေလာတိုင္း (ယခုေခတ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း
ေဗာရိသတ္ (ေညာင္ေရႊ) ပ်ဴၿမိဳ႕ရွိရာနယ္)၊ ကကၠဴတိုင္း (ေမြေတာ္
ကကၠဴဘုရားမ်ား ရွိရာနယ္)၊ ေစာတိုင္း (ဘုတလင္သားတို႔သည္
(သ)ဗ်ည္းကို “စ” ဟုအသံထြက္ေျပာခ်က္အရ ေသာ္တိုင္း-ပုဂံ
ဗမာေက်ာက္စာတို႔ပါ ေသာ္တိုင္း)၊ တမၼတိုင္း (တမၸတိုင္း)၊
မကႅိတိုင္း (မႀကီးတိုင္း၊ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာ မန္က်ည္း
၁၀ တိုက္- ေနာက္ေခတ္ ဗန္႔က်ည္ဆယ္တိုက္)၊ ပါဒတိုင္း
(ေက်ာက္တန္းၿမိဳ႕နယ္)၊ ဥရုဟိတိုင္း လွည္းကူ ( ယခုေခတ္
လွည္းကူး)၊ က၀တိုင္း၊ ပေဂါတိုင္း (ပဲခူးတိုင္း)၊ ေ၀ါတိုင္း (ေ၀ါနယ္)၊
တကႅခၣတိုင္း (တိုက္ကုလား သထံုတိုင္း)၊ တေကၺားတိုင္း
(တကြာပတိုင္း)၊ ျပတိုင္း၊ ကံၣ (ကမ္းယံ)၊ ပေဇာတိုင္း (မင္းဘူး ၆ ခရိုင္
ပုဂံေခတ္ ပူေဇာ္တိုက္(၀ါ) ပုေစာတိုင္)၊ ယၡကၢတိ ံ (ယခၡတိုင္း (၀ါ)
ဘီလူးကၽြန္း၊ သံလြင္)၊ ပသူးတိုင္း (ပသွ်ဴးနယ္) ဟု ေရးထိုးပါရွိသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
#သန္႔လြင္ဦး
--------------------------------------------------------
ဆက္ပါမည္....
ကြၽန္ေတာ္သိလိုသည္မွာ အတိတ်ာေက်ာက္အရိုးအိုးစာမွ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုကိစၥျဖစ္ပါသည္။
1- ကၵဳး တႎ (kdu tå / ကဒူး တိုင္း)
2- ကၱဳး တႎ ( ktu tå / ကတူး တိုင္း )
နံပါတ္(1) က မွန္သလား။
နံပါတ္(2)က မွန္သလား။
နွစ္ခုလံုး မွားသလား။
ထိုအခ်က္ကို သိခ်င္မိပါသည္။
လူမႈကြန္ယက္ေပၚ၌တင္ထားေသာပံုမွာ မႈန္ဝါးေနသျဖင့္ ေသခ်ာမျမင္ရပါ။
မည္ကဲ့သို႔ စာလံုးေပါင္းထားသည္ကို မသိရပါ။
၎တို႔ေဖာ္ျပထားေသာပံုတြင္မူ
ကဒူး တႎ (kdu tå / ကဒူး တိုင္း) ဟု ျပန္ဆိုေရးသားထားသည္။
သို႔ေသာ္ မူရင္းေက်ာက္စာရွိရာသို႔ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ေလ့လာနိုင္လ်ွင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါမည္။
ဤ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုမူရင္းကိုသာ သိရွိခဲ့ပါက
"ကတူး" နွင့္ "ကဒူး" စာလံုးေပါင္းသတ္ပံု အတည္ယူေရးကိစၥ ေျပလည္သြားေပမည္။
ပုဂံေခတ္တစ္ေလ်ွာက္လံုးရွိ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္
ကႏၱဴ(ကတူး) ၊ ကန္တူငနားႀကီး စသျဖင္ ့သာ အသံုးျပဳခဲ့သည္။
ယခုပံုထဲမွ ျပန္ဆိုထားခ်က္တြင္ "ကဒူး"(kdu) ဟု သံုးနႈန္းထားေသာ္လည္း ၊ မူရင္းေက်ာက္စာမွာ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုကို ေသခ်ာမျမင္ဖူးေသးဘဲ "ကဒူး" ဟု အတည္မယူသင့္ပါ။ က်ေနာ့္အေနျဖင့္
ကၱဳး တႎ (ktu tå/ ကတူးတိုင္း) ဟု
ေရးသားထားသည္ဟုသာ ထင္ျမင္မိပါသည္။
ေက်ာက္စာမူရင္းကို မွန္ကန္စြာဖတ္ရႈနိုင္မွသာ
အတည္ယူ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရေပေတာ့မည္။
ေအာက္တြင္ ေက်ာက္အရိုးအိုးစာမွ (မႈန္ဝါးေနေသာ) မူရင္းသတ္ပံုကို ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ေနာက္
(ပံု-1/ ကတူး ) နွင့္ (ပံု-2/ ကဒူး) နွစ္ခုထဲမွ
အဘယ္တစ္ခုက မူရင္းသတ္ပံုနွင့္ နီးစပ္သနည္း။
ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။
က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ေရွးေဟာင္းစာေပအေရးအသားကို နားလည္သူမဟုတ္သည့္အတြက္ နွစ္ခုလံုးလည္း မွားနိုင္ပါသည္။
(ကတူး/ကဒူး/ဂဒူး စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုကိစၥကို ယခင္ကလည္း အနည္းငယ္ေျပာဖူးပါသည္။

#ကတူး_ကဒူး_ဂဒူး (ဘယ္ဟာ အမွန္လဲ)
#ကတူး #ကဒူး #ဂဒူး / #ကနန္း #ဂနန္း #ကဏန္း စသျဖင့္ အသံုးအနႈန္းမၿမဲဘဲ ႀကံဳရင္ႀကံဳသလို
အမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးေနၾကတာ မျဖစ္သင့္ေတာ့ဘူး။
အစိုးရထုတ္ျပန္ထားတဲ့လူမ်ိဳးစုစာရင္းမွာေတာ့
#ကဒူး(ခံုကူး)ဆိုၿပီး ေရးထားတယ္။
ခံုကူးဆိုတာ ဘာမွန္းလည္းမသိဘူး။
ၾကားလည္းမၾကားဖူးဘူး။ ေခၚခ်င္သလို ေခၚေနၾကတာ။
အမွန္ဆို သက္ေတြ ကတူးေတြက မိမိိကိုယ္မိမိ
#အဆက္ #အဆတ္ #အစတ္ စသျဖင့္ မတိမ္းမယိမ္းပဲထြက္ဆိုၾကတာ။
#Asak လို႔ပဲ မိမိကိုယ္မိမိ တရားဝင္ေခၚတာ။
ျမန္မာေတြကေတာ့ #ကတူး #ကဒူး #ဂဒူး ဆိုၿပီး
ေခၚခ်င္ရာေခၚ ေရးခ်င္ရာေရးေနၾကတယ္။
၁၉၇၂ခုနွစ္ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မွာလည္း #ကဒူး လို႔ သံုးခဲ့တယ္။
အေစာပိုင္း သမိုင္းသုေတသနစာအုပ္ေတြမွာေတာ့
#ကတူး လို႔ပဲ အသံုးမ်ားခဲ့တယ္
၁၉၈၈ခုနွစ္မွာ စာေပဗိမာန္စာမူဆုရခဲ့တဲ့
#ေမာင္ေက်ာ္ရွင္းရဲ႕ #ကတူး အမည္ရွိစာအုပ္
မွာလည္း #ကတူးလို႔ပဲ သံုးပါတယ္။
ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြမွာေတာ့ #ကႏၲဴ လို႔ ေရးပါတယ္။
အဲေတာ့ #ကတူး ဆိုတဲ့စကားလံုးက ပိုၿပီး
အရင္းအျမစ္က်ပါတယ္။
လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးမွာ အမည္ပညတ္ အေခၚအေဝၚ အသံုးအနႈန္း တိတိက်က်ရွိသင့္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
ေယာင္ဝါးဝါး ဆက္မသြားသင့္ေတာ့ဘူး။
၁။ ကတူး
၂။ ကဒူး
၃။ ဂဒူး
ဘယ္ဟာကို အတည္ယူမလဲ။
အမွန္တကယ္ အသံထြက္တာကေတာ့
#ကဒူး(Kadu) လို႔ ထြက္ပါတယ္။
ဗမာေတြက ေဃာသသံနွင့္ထြက္ဆိုေလ့ရွိၾကေပမယ့္ ေရးရင္ေတာ့ အေဃာသသံနွင့္ေရးပါတယ္။
#ပဲခူး ကို #ဘဂိုး#ရန္ကုန္ က္ို #ယန္ဂံု စသျဖင့္ ထြက္ဆိုၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ #ကတူး(Katu) ကိုလည္း #ကဒူး(Kadu)လို႔ ထြက္ဆိုၾကတယ္။
အဂၤလိပ္လိုေရးတဲ့အခါမွာ အသံထြက္အတိုင္းေရးေပမယ့္ ျမန္မာနွင့္ေရးရင္ေတာ့ မူလအရင္းျမစ္စကားလံုးအတိုင္း ေရးေလ့ရွိပါတယ္။
ဥပမာ
အဂၤလိပ္လို #Bago(ဘဂိုး)လို႔ေရးေပမယ့္
ျမန္မာလို #ပဲခူး လို႔ပဲေရးတယ္။
အဲလိုပဲ
အဂၤလိပ္လို #Kadu(ကဒူး)လို႔ေရးေပမယ့္
ျမန္မာလို #ကတူး လို႔ပဲ ေရးသင့္တယ္။
ဒါမွ ပိုၿပီးအရင္းအျမစ္က်တဲ့စကားလံုးနွင့္
နီးစပ္မႈကို ရရွိမွာပါ။
ကဒူးဆိုတာ အသံထြက္အတိုင္းလိုက္ၿပီး ဗမာေတြက အလြယ္ေခၚဆိုတဲ့အမည္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
ဗမာေတြက...
(ရန္ကုန္)လို႔ ေရးေပမယ့္ (ယန္ဂံု)လို႔ အသံထြက္တယ္။
(ပဲခူး)လို႔ ေရးေပမယ့္ (ဗဂိုး)လို႔ အသံထြက္တယ္။
အဲဒီလိုပဲ...
မူလစာလံုး (ကတူး)ကိုလည္း
ဗမာေတြြက သူတို႔အေလ့အက်င့္အတိုင္း
(ကဒူး)လို႔ အသံထြက္ၾကတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီအသံထြက္အတိုင္းလိုက္ၿပီး
(ကဒူး)လို႔ ေရးလာတယ္။
တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ (ဂဒူး)လို႔ေတာင္ေရးတယ္။
ဗမာေတြက အေဃာသဗ်ည္းတခ်ိဳ႕ကို ေဃာသသံနွင့္ေျပာတတ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္
(ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့အသံ)လို႔ ဆိုရိုးရွိလာတယ္
"ကဒူး"ဆိုတာ ဗမာေတြအသံထြက္လိုက္ၿပီး အလြယ္ေရးသားၾကတဲ့စကားလံုးပါ။
ေသခ်ာတာက ကတူး(ကဒူး ၊ ဂဒူး )ေတြဟာ
မိမိကိုယ္ကိုယ္ #အဆတ္ လို႔ပဲေခၚဆိုၾကပါတယ္။
(#ဂဒူး ဆိုတဲ့အသံုးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ ပံုနွိပ္စာအုပ္ေတြမွာ ထင္သလိုေရးေနၾကတ
ခဏခဏေတြ႕ေနရတယ္။)
ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္အမည္အတိုင္း
#Asak လို႔ပဲ ေခၚဆိုေရးသားခ်င္ေပမယ့့္
ေရွးသမိုင္းရာဇဝင္ေတြမွာကတည္းက
#ကႏၱဴ(ကတူး)လို႔ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့တဲ့
အတြက္ #ကႏၱဴ(ကတူး)ကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ဖို႔
မျဖစ္နိုင္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ အနီးစပ္ဆံုး အရင္းျမစ္အက်ဆံု
စကားလံုးအျဖစ္ #ကတူး လို႔ပဲ တစ္သမတ္တည္း
တစ္ညီတစ္ၫြတ္ ေရးသားၿပီး ၊
အသံထြက္ရင္ေတာ့ #ကဒူး လို႔ပဲ
ထြက္ဆိုသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုေရးရင္လည္း #Kadu လို႔ပဲ ေရးသားပါေလ။
မိမိလူမ်ိဳးရဲ႕အမည္နာမတစ္ခုဟာ
တရားဝင္ေရးထံုးတစ္ခုေတာ့ တစ္သမတ္တည္း
ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။
အစိုးရက #ကဒူး လို႔ေရးတဲ့အတြက္ #ကဒူး လို႔လိုက္ေရးမယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္းမျဖစ္သင့္ဘူး
ထင္ပါတယ္။
သူတို႔ေရးခ်င္သလိုေရးၿပီး သတ္မွတ္ခ်င္သလို
သတ္မွတ္ထားခဲ့တာကို အတည္ယူဖို႔ သိပ္အဆင္မေျပပါ။
ဥပမာ အဆက္မ်ိဳးႏြယ္ခ်င္းအတူတူ
ကတူးလူမ်ိဳးကို ဗမာ(၉)မ်ိဳးစာရင္းထဲ
ထည့္ထားၿပီး သက္လူမ်ိဳးကို ရခိုင္(၇ )မ်ိဳးထဲ
ထည့္ထားတာေတြ႕ရတယ္။
နာဂလူမ်ိဳးကိုလည္း ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္ထ
ထည့္ထားပါတယ္။ ဒါေတြက မ်ိဳးႏြယ္စုခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္းနွင့္အေခၚအေဝၚေတြ စနစ္မက်ေသးေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အတည္ယူလို႔ အဆင္မေျပပါ။
ဒါေၾကာင့္
#ကတူး လား ?
#ကဒူး လား ?
#ဂဒူး လား ?
မိမိတို႔ကတူးေတြကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္သင့္ပါၿပီ။





0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္