ဟိုတခါတုန္းက တနသၤာရီတိုင္း ျမိဳ႕နယ္ ေထြအုပ္ဝန္ထမ္းေရးရာ ထပ္ဆင့္ သင္တန္းသားအေနျဖင့္ သင္တန္းဖြင့္ လွစ္ရာဌာနသို႔ သြားေရာက္ခဲ႔ခ်ိန္က အေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္း ေအာက္ေမ့မိတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုအေၾကာင္းမွ သည္ စပ္မိစပ္ရာ ေလးေတြ စုစည္းျဖစ္ လာပါတယ္
ဟိုေရာက္ေတာ့ သင္တန္းခန္းမတြင္း မဝင္မီ အျပင္စၾကၤန္လမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ရပ္၍ ဟိုဟိုဒီဒီ လိုက္ၾကည့္ေနမိၾက စဥ္ အစ္ကို တို႔က တနသၤာရီတိုင္းက မဟုတ္လား ဟု ကြ်န္ေတာ္ တို႔ကို ျမင္ လိုက္တာႏွင့္ သိကၽြမ္းသလိုမ်ိဳး ပုံစံျဖင့္ လူငယ္ေလး တစ္ေယာက္မွ မိတ္ဆက္ အေမး စကားဆိုလာေလသည္။
ဟုတ္ပါတယ္လို႔ ျပန္ေျဖျပီးေနာက္ စိတ္ ထဲတြင္ေတာ့ ထိုလူငယ္ကို တစ္ခါမၽွ မေတြ႕ဖူး မဆုံဖူးေသာ္လည္း ျမင္လိုက္ သည္ႏွင့္ တနသၤာရီကဟု မည္သို႔ သိသ နည္း ဟူသည့္ အခ်က္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေမးခ်င္ မိခဲ့သည္။
ထိုလူငယ္က စကားဆက္၍ ဆိုျပန္ေလ သည္
ကြ်န္ေတာ္ အစ္ကိုတို႔ကို လိုက္ရွာေနတာ။ တနသၤာရီကေတြ အခ်ိန္မွီ ေရာက္လာပါ့ မလားလို႔ေလ။ ေတာ္ေသး တယ္။ အစ္ကို႔ လက္ထဲက စာအုပ္မွာ နဂါးပုံေလးကို ေတြ႔လို႔ တနသၤာရီက ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ လိုက္တာ။
ရွင္းခဲ႔ပါျပီ စိတ္ထဲက ေမးခ်င္ေနတဲ႔ ေမးခြန္းကို ထိုလူငယ္ေလး စကားထဲ ေျဖ ျပီးလ်က္သား ျဖစ္ေနခဲ႔ျပီ
ကိုယ္တိုင္ပင္လ်ွင္ ထိုအခ်ိန္က ထိုကဲ့သို႔ မေတြးမိခဲ႔ဖူး သူ႔အျမင္ အမွတ္သညာကို သာ ေက်းဇူးတင္မိရေလေတာ့သည္
ထိုမွသည္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနခဲ႔ရာ မွ ယခုေနာက္ပိုင္း ထားဝယ္သမိုင္းမ်ား ေရးသားလာခဲ႔ခ်ိန္မွာေတာ့ နဂါးနန္းေတာ္
ေခၚနဂါးသိုက္ အေၾကာင္းေတြကို ျပည္ပ မွတ္တမ္းမ်ား ျပည္တြင္း ရာဇဝင္ သမိုင္း မ်ား ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားကို စုေဆာင္း မွတ္တမ္းျပဳ ေလ့လာမိခဲ႔ရာမွ ဒ႑ာရီမွ သည္ ယေန႔ကာဆီသို႔ အတိတ္က နဂါး မ်ား တေက်ာ့ျပန္လာခဲ့ရျပန္ပါျပီ
သမိုင္းစဥ္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ၾကလၽွင္ တနသၤာရီႏွင့္ နဂါးအမွတ္သားကို ခြဲျခား၍ မရႏိုင္ေခ်။ ထားဝယ္လူမ်ိဳး တနသၤာရီ သားမ်ားအေနျဖင့္ ေတာ္ဝင္နဂါးေလွ ေတာ္၊ နဂါးအလံ၊ နဂါးတံဆိပ္ေတာ္ ကို ေရွးေခတ္ကတည္း ဘယ္ေလာက္အထိ အဘယ္သို႔ တန္ဖိုးထား အသုံးျပဳ ခဲ့ၾက သည္ကို ေလ့လာၾကည့္လၽွင္ ေရွးေခတ္ ကုန္သြယ္ဖလွယ္ရာ တနသၤာရီ ေနျပည္ ေတာ္ထုတ္ဟု ယူဆထားေသာ ေရွး ေဟာင္း အေမြအႏွစ္ တနသၤာရီ ခဲဒဂၤါး ပါ သေကၤတက အထင္ကရပင္ ျဖစ္သည္။
တနသၤာရီဒဂၤါးဟု ဆိုလိုက္တာႏွင့္ အ႐ြယ္ အစားမ်ား ပုံသဏၭာန္မ်ားက သီးျခား ေပၚ လြင္သည္။ The Coins of Arkan, of Pegu and of Burma (Feb 1882) ေဆာင္းပါးကို ေရးသားသူ ဆာအာသာ ဖယ္ရာ (A.P Phayre) သည္ တနသၤာရီမွ တနသၤာရီ ဒဂၤါး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စုေဆာင္း ေလ့လာၿပီး တနသၤာရီဒဂၤါးမ်ားသည္ ကိုး ကြယ္သည့္ ဘာသာအယူအဆႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိေၾကာင္း ဆက္စပ္ေပါင္းကူး မွတ္တမ္း တင္ ခဲ့သည္။
ဆာအာသာ ဖယ္ရာ (A.P Phayre) ကဲ့သို႔ ပင္ ဆာရက္ခ်က္ တင္ ပယ္ (R.C Temple) ကလည္း မႏၲေလး ၿဗိတိသၽွ တပ္မေတာ္ႏွင့္အတူ ၁၈၈၅- ၁၈၉၂ ခုႏွစ္ မ်ားအတြင္း ေရွးေခတ္ တနသၤာရီျပည္ နဂါးတံဆိပ္ ဒဂၤါးမ်ား အေၾကာင္းကို အခ်က္အလက္ စုေဆာင္း ေရးသားခဲ့သူ တစ္ဦးပင္ ျဖစ္သည္။
ဒဂၤါး အဝိုင္းမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ထူးျခားခ်က္ အေနျဖင့္ ရွစ္ေထာင့္ပုံသဏၭာန္တနသၤာရီ ဒဂၤါးျပားမ်ားကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အေလး ထား မွတ္တမ္း ျပဳခဲ့ၾကသည္။
တနသၤာရီ ဒဂၤါးမ်ားတြင္ နဂါးေလွေတာ္ ပုံသဏၭာန္ ေဆာင္ေသာ နဂါးရစ္ေခြပုံႏွင့္ ဦးေခါင္း ေတာ္မွာ ၾကာဖူးေလး ကိုက္ခ်ီ ထားေသာ သေကၤတအား စက္ဝိုင္းျဖင့္ ဝိုင္းပတ္ထား ၿပီး ပတ္ပတ္လည္တြင္ တနသၤာရီ ေနျပည္ေတာ္၏ အရန္ၿမိဳ႕ ၃၂ ၿမိဳ႕ကို ကိုယ္စားျပဳသည္ဟု ယူဆရေသာ အစက္ အေသးေလးမ်ား ၃၂ ခု ပါဝင္ ပုံေဖာ္ ထားသည္။ ေနာက္ေက်ာဘက္ တြင္လည္း ေရွးေဟာင္း အကၡရာစာသား အေရး အသားမ်ား ပါရွိသည္။
ထိုေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နဂါး သည္ တနသၤာရီသား၊ထားဝယ္ လူမ်ိဳးတို႔ အတြက္ မပါမျဖစ္ မရွိမျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ တည္သမိုင္း အစဥ္အလာကို ဂါရ၀ျပဳ ထားသည့္ သေဘာ ျဖစ္ၿပီး ၾကာဖူး ကိုက္ ခ်ီထားသည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဘာသာ တရား ယုံၾကည္ သက္ဝင္ျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ၫြန္း ထားျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ယူဆရသည္။
ေရွးေခတ္ တနသၤာရီသားတို႔၏ အႏုပညာ ဆန္းသစ္မႈႏွင့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း အင္မ တန္ ေကာင္းမြန္ျခင္းကို ေဖာ္ၫြန္းေန သည့္ ျပယုဂ္တစ္ခုဟု ယူဆရေပမည္။ ျပတိုက္အတြင္းဘက္တြင္လည္း တနသၤာရီတိုင္းအတြင္း ေနရာ အလိုက္ ေတြ႕ရွိရေသာ ဒဂၤါးမ်ားကို ပုံ သ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ေဖာ္ျပ ထားသည္ ကို ေလ့လာႏိုင္သည္။
ဒဂၤါး အမ်ားဆုံး ေတြ႕ရွိရာ အဓိက ေနရာ မ်ား မွာ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ေဝဒီၿမိဳ႕ ေဟာင္း၊ ထားဝယ္ႏွင့္ တနသၤာရီၿမိဳ႕ ေဟာင္းဟူ၍ ေဖာ္ျပထားၿပီး ေ႐ႊ၊ ေငြ၊ ေၾကးတို႔ျဖင့္ သြန္းလုပ္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တမူထူး ျခားစြာ ခဲမျဖဴ၊ အၿဖိဳက္နက္၊ ခဲမပုတ္ တို႔ျဖင့္ သြန္းလုပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ထား သည္။ အျခားေဒသမ်ားမွာ ေတြ႕ ရေသာ ဒဂၤါးမ်ားထက္ အ႐ြယ္ အစားႀကီး သည္။
အဓိက ေရွးအက်ဆုံးဟု ယူဆရေသာ ဒဂၤါးမ်ားကို ေဝဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းမွ အမ်ားဆုံး ရရွိၿပီး အေရွ႕ မ်က္ႏွာစာတြင္ စပါးႏွံ ကိုက္ခ်ီဟန္ ငွက္သဏၭာန္ ငွက္႐ုပ္ တစ္ခု ပါရွိသည္။ ေက်ာဘက္မ်က္ႏွာစာ ေဖာင္း ႂကြအဝိုင္းထဲတြင္ ယေန႔တိုင္ ဖတ္လို႔ မရေသးေသာ ေရွးေဟာင္းအကၡရာ စာ လုံးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
ေရွးေဟာင္း အာရွ ဒဂၤါးမ်ားကို ေလ့လာ သုေတသန ျပဳခဲ့သည့္ ဆာအာသာဖယ္ ရာႏွင့္ ဆာရစ္ ခ်က္တင္ပယ္တို႔က ထို ဒဂၤါးႀကီးမ်ားကို တနသၤာရီတံဆိပ္ေတာ္ ဟု မွတ္တမ္းျပဳ ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား သည္။
ထိုဒဂၤါးသည္ ပုံစံခြက္ထဲ ေလာင္းဟန္ရွိ၍ မိုထက္သြန္း လုပ္ေသာ ဒဂၤါးမ်ားထက္ ပို၍ ေရွးက်သည္ဟု ျပတိုက္ ရွင္းလင္း ခ်က္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေလ့လာ ႏိုင္သည္။ အျခားေသာ ဒဂၤါးတစ္မ်ိဳးမွာ ဒဂၤါး တစ္ဖက္တြင္ တိုးနယားပုံကို စက္ဝိုင္းႏွင့္ ဗိႏၵဳေျပာက္မ်ားျဖင့္ ဝန္းရံကာ ေက်ာဘက္တြင္ အလယ္၌ စက္ဝိုင္းႏွင့္ လွည္းဘီးစၾကာပုံ ၾကားတြင္ ” မဟာသုခံ ဏာ ဂရံ” (ႀကီးက်ယ္ ခ်မ္းသာေသာ ၿမိဳ႕ျပ ႏိုင္ငံ)ဟု ေရးထိုးထားသည္ကို မွန္ျဖင့္ ေျပာင္းျပန္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
ဤဒဂၤါး အမ်ိဳးအစားကို အင္း၀ ဒုတိယ ေခတ္မြန္တို႔ မအုပ္ခ်ဳပ္မီ ကာလအထိ သုံး စြဲခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ေနာက္ဒဂၤါး တစ္မ်ိဳးမွာ ေညာင္ရမ္း ေခတ္ မြန္တို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ကာလက ထုတ္လုပ္ခဲ့ ေသာ ဒဂၤါးျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္ တြင္ တဝဲ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာဘက္ တြင္ ဟသၤာ သေျပၫြန္႔ ကိုက္ခ်ီဟန္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေတြ႕ရ သည္။ ” မဟာသုခံ ဏာဂရံ” စာတန္း ပါေသာ ဒဂၤါးအမ်ားစု သည္ တိုးနယား တံဆိပ္ႏွင့္ ၾကက္တံဆိပ္ မ်ားပါၿပီး ခဲမျဖဴ ျဖင့္ သြန္း လုပ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ဒဂၤါးသြန္း လုပ္ရာတြင္ အသုံးျပဳေသာ မိုဟု မ်ားကိုလည္း ေလ့ လာေတြ႕ ရွိရ သည္။
ထို႔အျပင္ တနသၤာရီၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ေတြ႕ ရွိရေသာ တနသၤာရီနဂါးတံဆိပ္ပါ ဒဂၤါး အမ်ားစုမွတဆင့္ တနသၤာရီႏွင့္ နဂါး၊ ဆက္စပ္မႈ ရွိသည့္ တနသၤာရီ သမိုင္း ေၾကာင္း အေျခခံမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ ေလ့လာ ၍ သုံးသပ္ခန္႔မွန္းဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
ထိုသို႔ သုံးသပ္ႏိုင္ရန္လည္း တနသၤာရီ သမိုင္း အေျခခံအားျဖင့္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၅၁၄ ေအာင္သာ၀ရ ၿမိဳ႕ တည္မႈမွ အေျခ ျပဳ၍ ၅၁၅ခုႏွစ္မွ စတင္ ခဲ့ေသာ တနသၤာရီ ႐ိုးရာ နဂါးေလွ ေတာ္သမိုင္းလာ ၿမိဳ႕တည္ ရာတြင္ ပါဝင္ကူညီေသာ နဂါးမင္းႀကီးကို ရည္ၫြန္း ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ နဂါးေလွ ေတာ္၊ နဂါးအလံ၊ နဂါးတံဆိပ္ေတာ္ သုံးစြဲ မႈႏွင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္သလို ေနာက္ထပ္ တဆင့္ တက္၍ ထိုထက္ေစာေသာ ပ်ဴေခတ္ ဒဂၤါးမ်ားအထိတိုင္ ျပန္႔ကား ေလ့လာႏိုင္ ရန္အတြက္ တနသၤာရီဒဂၤါး မ်ား သည္ သမိုင္းအခ်ိတ္အဆက္ သက္ ေသတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္စရာမ်ား ရွိႏွင့္ေနပါ သည္။
ထို နည္းတူပင္ ေဒါင္းငွက္၊ ဟသၤာ၊ တိုး နယားေကာင္၊ ၾကက္စေသာ သေကၤတ ပါသည့္ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး၏ ေရွးေဟာင္း ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားမွ ရရွိေသာ ဒဂၤါးမ်ားကိုလည္း သမိုင္းေၾကာင္း ဆက္ စပ္၍ အထူးမွတ္တမ္းျပဳ ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ တတ္အားသေရြ႕လည္း ေလ့လာ ျပဳစုေနပါသည္။အေျခခံ သမိုင္း သိမွ တန္ဖိုးျမင့္၍ လူမ်ိဳး ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဂုဏ္ လည္း ျမႇင့္တင္ရာ ေရာက္ေပသည္။
တကယ့္ တနသၤာရီတိုင္းအမည္ ဆင္း သက္လာေသာ တနသၤာရီ နဂါးေလွ ေတာ္ အေျခခံသမိုင္းကို တနသၤာရီ တိုင္း သား မွန္ရင္ သိကို သိရမည္ျဖစ္သလို ျပတိုက္တြင္လည္း နဂါးေလွေတာ္ပြဲေတာ္ ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္လက္မ်ား၊ ပြဲေတာ္ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပဖို႔ သင့္ သည္။ ကၽြဲခတ္ပြဲ၊ ႏြားခတ္ပြဲတို႔ထက္ သမိုင္းအစဥ္လာ ျမင့္ၿပီး အထင္ကရျဖစ္ ေသာ နဂါးေလွေတာ္က်င္းပမႈ ျမင္ကြင္း မ်ားကိုမူ တစ္ေနရာ တစ္ကြက္စာမၽွပင္ မေဖာ္ျပထားသျဖင့္ တနသၤာရီသား တစ္ ေယာက္အေနျဖင့္ အထူးစိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရေသးသည္။
တနသၤာရီ႐ိုးရာ ေခါသရပ္ပြဲ ျမင္ ကြင္း၊ ျမစ္ဆုံ ဆီမီးေမၽွာပြဲဓေလ့၊ တနသၤာရီ ႐ိုးရာ လူက်ားအက၊ နန္းတြင္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈ စတင္ခဲ့ေသာ အဆို အက အတီးသုံးမ်ိဳး စပ္ တနသၤာရီ႐ိုးရာ ေဂါင္စည္ေတာ္အက (ဗ်ိဳင္းေတာင္အက)၊ တနသၤာရီၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း သဘာ၀ေက်ာက္ေတာင္၊ ေျခ ေတာ္ရာေတာင္ စေသာ ႐ႈခင္းအလွ ျမင္ ကြင္းမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ ေနပါေသးသည္
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ယဥ္ေက်းမႈ ျပတိုက္(ထားဝယ္)အတြင္းတြင္ တနသၤာရီၿမိဳ႕မွ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ခင္းက်င္းျပသ ပါဝင္ေနသည့္အတြက္ မ်ားစြာ ဂုဏ္ယူ မိပါသည္။ ႏွလုံးသားႏွင့္ထုဆစ္ၿပီး ယဥ္ ေက်းမႈ တည္တံ့ဖို႔အေရး အေမြအႏွစ္ ပစၥည္းမ်ားကို ပါဝင္ လႉဒါန္းေပးခဲ့ၾက ေသာ တနသၤာရီသားမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈ အလႉအတြက္ သာဓုေခၚ မိခဲ့သည္။
ျပတိုက္မွ ခင္းက်င္းျပသထားေသာ အေမြ အႏွစ္မ်ားကလည္း တနသၤာရီတိုင္းရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာကို ကိုယ္စားျပဳ ရင္း သမိုင္းအရွိန္ျမႇင့္ အမ်ိဳးဂုဏ္ဝင့္ ေအာင္ ထပ္ဆင့္ ေဖာ္ထုတ္ ေပးမည့္ ပညာရွင္မ်ားကို ရွာေပးမည့္ အၫြန္း အျဖစ္ ရွိေနၾကလိမ့္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္မိ သည္။
ေဒသ တစ္ခုအတြင္း တည္မွီေနေသာ ႐ိုးရာ ဓေလ့ အစဥ္အလာမ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ ရာတြင္ မၽွမၽွတတျဖစ္ေအာင္ တိက်ေသာ အခ်က္ အလက္မ်ားျဖင့္ စုေဆာင္း ေဖာ္ျပ ၾကရင္း မထင္မရွားျဖစ္ေနေသာ နယ္ေျမ အလွအပမ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့႐ိုးရာ အေမြအႏွစ္ကို လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈသူ မ်ား ပိုမိုသိရွိၿပီး ထိုနယ္ေျမသို႔ ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ ေလ့လာခ်င္ စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည္အထိ ေဆာင္႐ြက္ၾက ရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ထင္ရွားေနၿပီျဖစ္ ေသာ နယ္ေျမမ်ားႏွင့္ အေမြအႏွစ္မ်ား ကိုလည္း ပိုမိုသိရွိေအာင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တင္ျပရေပဦးမည္။
နဂါးပံုျမင္၍ တနသၤာရီကဟု ထင္မိသည္
ဟူေသာ အျမင္ေလးေနာက္ကြယ္တြင္
တနသၤာရီႏွင့္ နဂါး ဆက္စပ္ပံုမ်ားကို ေဖာ္ျပရလွ်င္ ေဝးလြန္းလွသည္ ရာဇဝင္ လာမ်ားကို ခတၱထား၍ မေဝးလွေသာ ကိုယ္ေတြ႕ အျဖစ္မ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ေပးပါမည္
၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေရး နဂါးသိုက္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာ စာေရးဆရာတစ္ဦးမွ ေဆာင္းပါးရွင္ႏွင့္ လာေရာက္ အင္တာဗ်ဴး ၍ သူျမင္ေတြ႕ခဲ႔ရပံုမ်ားကို ျပန္လည္ အတည္ျပဳ ေရးသားထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ႔ပါသည္
ထိုတရုတ္စာေရးသူေရးသားခ်က္တြင္ သူသည္ ေလယဥ္ျဖင့္ လာစဥ္ တနသၤာရီ နဂါးသိုက္ ရွိရာ အေပၚမွ ျဖတ္သြားစဥ္
နဂါးလိုလို နယားလိုလို သတၱဝါၾကီး ႏွစ္ေကာင္ ေရေပၚတြင္ ေဆာ့ေနၾကသည္
ကို ျမင္ခဲ႔ရေၾကာင္း သို႔ေသာ္လည္း သူ၏စိတ္တြင္ ယုတၱိမတန္ဟုယူဆကာ သူ အျမင္မွားခဲ႔ဟန္သာ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆ ခဲ႔ေၾကာင္း ယခုအခါ ျမန္မာေဆာင္းပါးရွင္ ေရးေသာ ေဆာင္းပါးလာ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ သူေတြ႕ျမင္ခဲ႔ဖူးသည့္ အခ်က္အလက္ တို႔သည္ အံ႔ၾသေလာက္ ဖြယ္ တူညီလ်က္ရွိေၾကာင္း တို႔ကို ေရး သား ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္ (ေဆာင္းပါး မူရင္း အေသးစိတ္ကို သီးျခား ထပ္မံေဖာ္ျပေပး ပါမည္)
ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုက နဂါးတို႔ကို
ေတြ႕ျမင္ျပီး အေၾကာက္လြန္ကာ ရူးသြပ္ခဲ႔ ရေသာ ဆလံုသားအဖ ႏွစ္ဦးအေၾကာင္း
ပါ ဒါက ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေမးျမန္း ထားတဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြပါ
ဆလံုသားအဖ ႏွစ္ဦးတြင္ အေဖျဖစ္သူမွာ ေဆးျပန္ကုထား၍ လံုးဝ လူေကာင္း ျဖစ္ ေနပါျပီ ကေလးငယ္ကား ျပန္မေကာင္း ေသးေပ
ထိုသားအဖႏွင့္ ဆံုရပံုမွာ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္မိတ္ေဆြ တစ္ဦးျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ရေနာင္းျမိဳ႕ရွိ တရုတ္ဘံုေက်ာင္း တစ္ခု သို႔ အေဖာ္အျဖစ္ လိုက္ပါသြားခဲ႔ရာ အေၾကာင္းဆံုလာ၍ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္
ထိုဆလံုသားအဖသည္လည္း ဘံုေက်ာင္း တြင္းသို႔ ေရာက္လာခဲ႔သည္ ဘံုေက်ာင္း တြင္ ရုပ္တုျပဳလုပ္ထားေသာ နဂါးရုပ္ၾကီး ႏွစ္ေကာင္ကို ျမင္သည္ ရွိေသာ္ ဆလံု သားေလးသည္ ဒီေကာင္ေတြပဲ ဒီေကာင္ ၾကီးေတြပဲ ဟု ဆိုကာ နဂါးရုပ္မ်ားကို လက္ညွိဳးထိုး၍ ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ ကာ ဘံုေက်ာင္းအတြင္း ပတ္ေျပးေလ ေတာ့သည္ အေဖျဖစ္သူႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ တို႕လည္း ကေလးကို လိုက္ထိန္း၍ ေခ်ာ့ ေမာ့ကာ နဂါးရုပ္မ်ားကို မျမင္ကြယ္ရာ
အခန္းတြင္းသို႔ ထားရသည္
သို႔ေသာ္လည္း ကေလးငယ္ပါးစပ္မွု ဒီေကာင္ၾကီးေတြပဲ ဒီေကာင္ၾကီးေတြပဲဟု ဆိုကာ တတြတ္တြတ္ အဆက္မျပတ္ ေရရြတ္လ်က္သာ ရွိပါသည္ ထူးဆန္း လြန္းသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း အေဖ ျဖစ္သူအား ကေလး၏ အေၾကာင္းစံုကို
ေမးျမန္းေတာ့သည္
ဆံလံုၾကီး၏ ေျပာျပခ်က္အရ ကေလး ငယ္ရူးသြပ္ခဲ႔ရပံုအေၾကာင္းႏွင့္ သူကိုယ္ တိုင္ပါ ေဆးကုထား၍ အရူးေကာင္းသည္ မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔သာ ရွိေသးေၾကာင္း သိရ သည္
သူေျပာျပသည္မွာ ဆလံုတို႔၏ သဘာဝ ပင္လယ္ေပ်ာ္မ်ား ျဖစ္ရာ ပင္လယ္တြင္း ငါးမ်ွားေနရင္း သူတို႔ႏွင့္ သိပ္မေဝးလွတဲ႔ ေနရာတြင္ အစပထမ ပယ္လယ္ေရမ်ား ဆူတက္လာေၾကာင္း ထိုေရဆူေနရာ ေနရာမ်ား အတြင္းမွ ဘံုေက်ာင္းမွ နဂါး ရုပ္တုသ႑ာန္ အေကာင္ၾကီးႏွစ္ေကာင္
တျဖည္းျဖည္းေပၚလာျပီး ေရေပၚတြင္ တစ္ေကာက္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ ေဆာ့ေနၾက
ေၾကာင္း ထိုအေကာင္ၾကီးေတြကို ၾကည့္ ရင္း ၾကည့္ရင္းကပင္ ပထမ ကေလးငယ္ သည္ ေသြးပ်က္ေၾကာက္လန္႔ျပီး စတင္၍ ရူးသြားခဲ႔ေၾကာင္း သူလည္း ကေလးငယ္ ကို ထိန္းရင္းထိန္းရင္း သူပါ ရူးသြပ္သြားခဲ႔ သည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုပါသည္
ထိုအေကာင္ၾကီးမ်ား အရြယ္အစားက မည္မွ်ေလာက္ ရွိသည္ကို ျမင္ရသနည္း
ဟူေသာ အေမးမ်ိဳးေမးေသာ္ သူကိုယ္ တိုင္ပင္ ပမာဏျပ၍ မေျပာျပတတ္ေတာ့
ေပ သို႔ေသာ္ သူေျပာသည္မွာ မ်က္လံုး မ်ားမွာ ပန္းေရာင္လည္းမဟုတ္ အနီ ေရာင္ စစ္စစ္လည္းမဟုတ္ ၾကားထဲ က အေရာင္ တစ္ခုပံုစံျဖစ္ျပီး မ်က္လံုး၏ ပမာဏသည္ တစ္ေတာင္နီးပါး ရွိသည့္ အေၾကာင္း လက္ျဖင့္ တိုင္းျပျပီး ပါးစပ္လဲ ေျပာ လက္ဟန္ျဖင့္လည္း ျပ၍ အမူအရာ ျဖင့္ ျပသေျပာဆိုေလသည္
ထိုျဖစ္ရပ္တြင္ ယံုရခက္ မယုံရခက္ ရွိ သည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ့္အေန ျဖင့္ ယတိျပတ္ ျငင္းခ်က္ထုတ္ရန္လည္း မဝံ႔ရဲေခ် ဆလံုဟူသည္ ပင္လယ္ မေၾကာက္သည့္ ေရဘုရင္မ်ား ျဖစ္ၾကရာ
ပင္လယ္သတၱဝါ ရိုးရိုးသာမာန္အေကာင္ ကိုျမင္ရရံုျဖင့္ ရူးသြပ္သြားေလာက္ေအာင္ ေသြးပ်က္ဖို႔ရာ မရွိႏိုင္ေပ မ်က္လံုးသည္ ပင္ တေတာင္နီးပါး ရွိသည့္ သတၱဝါ၏ အရြယ္အစား မည္မွ်ရွိမည္ကို သူမေျပာျပ တတ္ေတာ့သည္မွာလဲ သဘာဝက်က် ကိစၥ တစ္ခုသာ ျဖစ္ေနေလေတာ့ မွတ္စု တစ္ခု အေနျဖင့္ သိမ္းထားခဲ႔ရသည္ မယံု ဟု ဆိုကာ ပစ္ခ်လိုက္ဖို႕ အေၾကာင္းျပ ခ်က္က မခိုင္လံုေပ
ဤေဖာ္ျပပါ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ရာဇဝင္ သမိုင္းလာ အခ်က္မ်ားသည္ မေသြမေစာင္း တည့္မတ္လြန္းေနသျဖင့္ ေနာက္မ်ားတခါ အတည္ျပဳႏိုင္စရာ အေထာက္အထား ရရွိသည္ ရွိေသာ္ အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ အလိုငွာ တနသၤာရီတိုင္း ႏွင့္ နဂါး ထားဝယ္လူမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ နဂါး နန္းေတာ္ အေၾကာင္း အက်ဥ္းမွ် မွတ္ တမ္းထားအပ္ပါသည္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္