********
ေဖာ္ျပပါစာသည္ ထား၀ယ္စာေပထိန္းသိမ္းေရး မွယူထား ျပီး လုိအပ္သည့္မ်ား အခ်ိဳ႔ တိုက္ရိုက္စာ ပိုဒ္မ်ားကို ကူးယူုျပီး အစီအစဥ္က်က် ျပန္လည္ ေရးသား မွတ္တမ္းျပဳျ္ခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္ ထိုေၾကာင့္ ဦးစြာ စာေရးသူ ဆရာေတာ္အေပါင္းႏွင့္ စာေရးဆရာအေပါင္းအား ရိုေသစြာေတာင္းပန္ ကန္ေတာ့အပ္ပါေၾကာင္းႏွင္ ့အလြန္တရာ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ဒီစာျဖင့္ေဖာ္ျပဂုဏ္ျပဳပါသည
စာအဆံုးတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာအေပါင္းတို႔၏ အမည္မ်ား စာမွတ္တမ္းမ်ားကို ကိုးကား ရည္ညြန္း အျဖစ္ ပူးတြဲတင္ျပေပးသြားပါမည္
အပိုင္း (၁)
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူမ်ဳိး (၁၃၅) မ်ဳိးရွိတယ္ဆိုလား ဘာဆိုလား ညာဆိုလား ေျပာၾကတာပဲ ဒါေပမယ့္ လူမ်ဳိးႀကီးအုပ္စု ကုိေတာ့ ဗမာ၊ ကရင္၊ ကယား မြန္၊ ခ်င္း၊ ရခုိင္ ဆိုလားပဲ ဒါဆုိ ထား၀ယ္ ဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးကုိေရာ ဘယ္အုပ္စုထဲ ထည့္ရမွာပါလိမ့္? ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းေလးပါပဲ။
“ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးက်ေသာ တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးျဖစ္သ
ဗမာ အရင္ေပၚခဲ့တဲ့ ပ်ဴနဲ႔ သေရေခတၱရာ အေၾကာင္းေလ့လာရင္ သိသြားၾကမွာပါ။ ႔ ရဲရဲႀကီးေျပာႏုိင္တာက တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တည္ရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးေတြထဲမွာ ထား၀ယ္လူမ်ဳိး ထား၀ယ္တုိင္းရင္းသားဆိုတာ အရင္ကလဲ ရွိခဲ့ေၾကာင္း အခုလဲ ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ပါပဲ။ ဗမာထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး ဆုိတာကုိလဲ ေသေသခ်ာခ်ာႀကီး သိေနပါတယ္။
ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ေျပာတဲ့အတုိင္း ယုံၾကည္ရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။
ေခတ္မီတဲ့ ကာလမွာ ေမြးဖြားလာသူမ်ားဟာ ေျပာစကားကုိ အရမ္းယုံရမဲ့ အေျခအေန မရွိေတာ့ ပါဘူး။ သိေအာင္ လုပ္ဖုိ႔နဲ႔ အမွန္ကုိ ရဲရဲယူတတ္ဖုိ႔ပဲရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ထား၀ယ္ လူမ်ဳိးမ်ားဟာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳး တုိင္းရင္းသား တစ္မ်ဳိးအျဖစ္ တည္ရွိေနတယ္ ဆုိတာကုိ ေျပာရဲတယ္ ထင္လဲ?
ထား၀ယ္စစ္စစ္ဆုိရင္ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္း (ယခု ၿမိဳ႕ေဟာင္းရြာ) ကုိ ေရာက္ဖူး သင့္တယ္ ထင္ပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ရွင္ဇလြန္ ေစတီတစ္ဆူရွိတယ္ဆုိတာကုိပါ ၾကားဖူးမွာပါ။
ေစတီ ေတာ္ရဲ႕ေခါင္းေလာင္းပုံပတ္လ
ေအဒီ (၇) ရာစုမွ အထိမ္းအမွတ္မ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္ဆုိတဲ့ ေကာ့ဂြန္းဂူတြင္ လွဴဒါန္းထား တဲ့ ေျမပုံဘုရားတြင္ပါရွိတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား အမည္၌ ယိခီ ထ၀ယ္စားသံဗ်င္ႏွင့္ ထား၀ယ္ ၿမိဳ႕စားလုိ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတာကုိက ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ေစာစြာေျခခ်ခဲ့ သူမ်ားဆုိ တာကုိပါ ထပ္ဆင့္ အသိေပးလ်က္ရွိပါတယ္။
ထန္မင္းဆက္ သမုိင္းတြင္းပါရွိတဲ့ ေအဒီ (၇၅၆) ေႏွာင္းပုိင္း၏ ပ်ဴေခတ္ ကာလအေျခအေနကုိ ေဖၚျပတဲ့ေနရာမွာ ဒီလုိေျပာထားပါေသးတယ္။ ေထာ္၀မ္၏ ေရွးေဟာင္းအသံ ထြက္သည္ Da-Van ႏွင့္ နီးစပ္ပါသည္။ ထုိေနရာသည္ ဒြါရာ၀တီႏွင့္ ဆက္စပ္သည္ ဟုဆုိထား၍ ဒ၀ယ္ (ထား၀ယ္) ဟုဆုိလ်င္ သင့္မည္ထင္ပါသည္။ ေစြမင္းဆက္သမုိင္းကလည္းေကာင
ေနာက္တစ္ေနရာတြင္ အနိရုဒၶႏွင့္ မင္းအဆက္ဆက္တုိ႔ အနီးအပါးကုိခ်ဲ႕ထြင္ သိမ္းသြင္းသည့္ အခါမွ ေပၚေပါက္ရာ အက်ယ္အ၀န္းကား ေျမာက္ ေကာင္စင္မွ ေတာင္တလုိင္သေရႏွင့္ ထ၀ဲ အထိျဖစ္သည္ဟု ေဖၚျပထားျခင္းပင္။
ဒီသမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားဟာ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့႐ုံမက ကုိယ္ပုိင္စကားနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈကုိပါ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္သူတုိ႔ အျဖစ္ ေဖၚျပလ်က္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာနဲ ႔မတူ ထား၀ယ္ လူမ်ဳိးမ်ား တကယ္ရွိခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ ေျပာရဲခဲ့တာပါ။ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကေရာ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေရွး က်လြန္းမက ေရွးက်တဲ့ ေရွးေဟာင္းစကားမ်ားကုိ သမုိင္းစဥ္လာ မပ်က္ေျပာေန တဲ့ ထား၀ယ္သားမ်ားပါဗ်ာလုိ႔ ေျပာ ရဲတဲ့သတၱိ မရွိၾကဘူးလား။ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္ပုိင္ စကားကုိ တန္ဖိုးမထား သူရယ္လုိ႔ ရွိမယ္မထင္ပါဘူးေလ။ သမုိင္း အခုိင္အမာရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးတစ္ မ်ိဳးျဖစ္ေနတာမုိ႔ ထား၀ယ္သားပါလို႔ ထား၀ယ္စကားနဲ႔ ရဲရဲႀကီးေျပာျပလုိက္ပါ။
လူမ်ဳိးရယ္လုိ႔ျဖစ္လာၿပီဆုိ
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားေျပာေနတဲ့
ကုိယ္ပုိင္စကားကုိ အရင္သုံးခဲ့သူမ်ားဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆုိ တာ အရင္ေလ့လာေစခ်င္တယ္ ၁၉၆၀၊ ၁၉၆၁ ခု တကၠသုိလ္ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖၚျပခ်က္ေလးကုိ ဖတ္ၾကည့္လုိက္ပါဦး။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆုံးၿမိဳ႕ျပ ထီးနန္းမ်ား တည္ေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ပ်ဴမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ကုိ ဒီလုိေဖၚျပထားပါတယ္။
“ဘာသာစကားအေနျဖင့္ တိဗက္-ျမန္မာ (Tibeto-Burma) စကားျဖစ္ေၾကာင္း ရဲရဲ ေျပာႏုိင္သည္၊ ျမန္မာႏွင့္ အမ်ဳိးနီးစပ္ဟန္ ရွိသည္။ တစ္သံလွ်င္ သေဘာ အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးတည္းဟူေသာ ဘာသာ စကားျဖစ္၍ ၀ဏၰသံပိတ္ ကုိပင္ အတြဲမခံေခ်၊ အသံနိမ့္ျမင့္ ထင္ရွား၍ စာေရးသားရာ၌ အသံ အေလး အေပါ့ညႊန္းရန္ (၀ိသဇၨနီ)မ်ားကုိ သုံးသည္။ အထူးသျဖင့္ သသၤကရုိက္သက္ အမ်ိဳးျခား စကားလုံးမ်ား ကုိ ယူငင္သုံးစြဲေၾကာင္း သိရသည္”။ ထုိအခါ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းအတြဲ (၅)တြင္ ေဖၚျပေသာ ထား၀ယ္လူမ်ိဳးသည္ တိဗက္-ျမန္မာအစုမွ ဗမာ လူမ်ဳိးအစု၀င္ ျဖစ္သည္ ဟူေသာေဖၚျပ ခ်က္ႏွင့္ ဆရာေမာင္ေလးတင့္၏ စာတမ္းပါ (ယေန႔ ဗမာစကား စာအေရးသားတုိ႔တြင္ လုံး၀ မရွိေသာ (လ)ဆြဲသံမ်ား (ေအာ) သရေနာက္ န သတ္သံမ်ားသည္မ်ားသည္ ထား၀ယ္စကား၌ ယေန႔တုိင္ သုံးစြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး ထုိအသံ စာလုံးေပါင္းမ်ားသည္ ဗမာ ထက္ေစာ၍ ေပၚခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ား ခန္႔မွန္းအဆုိျပဳထားသည့္ ပ်ဴစာတြင္ ရွိေနျခင္း (ျမေစတီေက်ာက္စာ ေလးဘာသာ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ျပတုိက္၊ ယဥ္ေက်းမႈဗိမာန္၊ ၁၉၅၄) ဟူေသာေဖၚျပခ်က္ဟာ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္ ေစာေစာေပၚခဲ့တယ္ဆုိတာ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။
သိသာေအာင္ (လ)ဆြဲသံ (ေအာ) သရေနာက္ နသတ္သံနဲ႔ သုံးစြဲေနတဲ့ ထား၀ယ္စကားမ်ား အေၾကာင္း နဲနဲ တင္ျပပါမယ္။
ထား၀ယ္စကားထဲမွာ အျခား ျမန္မာႏုိင္ငံသား အားလုံးမသုံးႏုိင္တဲ့ စကားျဖစ္တဲ့
ပႅပ္ (ညာတာ၊ လိမ္တာ)။ ပႅီး (ပိန္း)။ ေပါႅန္း (ေျပာင္း)။ ေပ ႅး (ေျပး) ။ ေကႅာန္း (ေက်ာင္း)
ကႅီး (က်ီးကန္း)။ စတဲ့ စကားမ်ား ပါပဲ။
ဒီလုိ စကားမ်ဳိးနဲ႔ အသံကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအားလုံး ထား၀ယ္သူ ထား၀ယ္သားမွလြဲရင္ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ဘူး ဆုိတာ ရဲရဲႀကီးေျပာရဲပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ (ေအာ) သရေနာက္ န သတ္ အသံမ်ားကေတာ့.....
ေကာန္း (ေကာင္းတယ္)။ ေအာန္း (မ်က္စိေစြ)။
ေတာန္း (ေတာင္းသည္) ။
ေဆာန္း (ေဆာင္းထားသည္)။ စတဲ့ စကားလုံးမ်ားကုိပါ ကုိယ္ပုိင္အသံအေနနဲ႔ သုံးစြဲေနတာပါ။
ဒါ့ပဲလားဆုိရင္ေတာ့ ဆက္ၾကည့္ပါ
ေဖာတ္သန္းေခႅးေခ်ာတ္ (ပုတ္သင္ညိဳ)
ရွိးဂိုသီး (သေဘာၤသီး) စတဲ့စကားေတြပါ။
ဘာသာေဗဒအေနနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာခ်င္ တယ္ဆုိရင္ ေတာနယ္မ်ားကုိ သြားျပီး ေလ့လာ သင့္ ပါတယ္။ ထား၀ယ္မ်ား ေရွးက်လြန္းတဲ့ စကားကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး အခုထိ သုံးစြဲေနတယ္ဆုိတာ ကုိ အံ့ၾသစြာေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ေရွးက်တဲ့စကားေျပာရလုိ႔ ရွက္ေနတာလား။ ရွက္စရာလုိ႔ ထင္ရင္ အမ်ဳိးကုိ သစၥာေဖါက္ရာေရာက္တယ္ဆုိတာကု
ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဆုိတာ ေအဒီ (၈) ရာစုေလာက္ကတည္းက ေရွးစကားကုိေျပာျပီး အမ်ဳိး ကုိေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သူအျဖစ္ ေရွးက်လြန္းတဲ့ စကားကုိ အခုထိေျပာရင္း လူမ်ဳိးနဲ႔ သိကၡာကုိ ေစာင့္ထိန္းထားဆဲပါ။
သမိုင္းကုိ ေက်ာခုိင္းခ်င္တဲ့ အသိမဲ့ ေခတ္ေပၚလူငယ္မ်ားေၾကာင့္ ေရွးစကားကုိ ႏွစ္ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ထိန္းသိမ္းခဲ့တဲ့ ေရွးထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ သစၥာေဖါက္ရာ ေရာက္မေနဘူးလား။ ကုသိုလ္ေတာ္လဲ ထိုအထဲ ခပ္ပါပါရယ္ပါ
ေရွးေရွးက ကိုယ့္စကား ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းရင္း ကုိယ့္ေနရာေဒသကုိ ကာကြယ္ခဲ့တဲ့ ေရွးထား၀ယ္ႀကီးမ်ားကုိ ေက်းဇူးအထပ္ထပ္ တင္ေနမိတယ္။ ေတြးရင္းနဲ႔ မ်က္ရည္၀ဲမိတယ္။ လူအနည္းစုျဖစ္ေပမယ့္ ကုိယ္ပုိင္စကားနဲ႔ ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိ ႏွစ္မ်ားစြာ ထိန္းထားႏုိင္ခဲ့တဲ့ အစြမ္းနဲ႔ သတၱိကုိလဲ ခ်ီးက်ဴးမိပါရဲ႕။
ထား၀ယ္ဟာ ဗမာလူမ်ဳိးထဲမွာပါတယ္လုိ႔ သမုိင္းကုိ ေက်ာခုိင္းတဲ့ လူေတြေၾကာင့္ ေရွးထား၀ယ္ လူႀကီးမ်ားကုိ မ်က္ႏွာပူမိပါရဲ႕။
သမုိင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာရင္ ကုိယ့္အဆင့္အတန္း ကိုယ့္အေျခအေန ဘယ္လုိရွိခဲ့တယ္ ဘယ္လုိဆက္ထိန္းသြားရမယ္ဆုိတ
သိမ္းထားတဲ့ စာအုပ္ကုိ ခ်ကုိက္လုိ႔ ေဟတုပစၥေယာမွ ေဟတပစၥေယာေျပာင္းသြားတာကုိ ေဟတု မ်ားျဖစ္ႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕လု
လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံရဖုိ႔ ဆုိရင္
၁။ ကုိယ္ပုိင္ဘာသာစကား
၂။ ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔
၃။ ကုိယ္ပိုင္စာေပရွိရမယ္လုိ႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။
တကယ္ေရာ ဒီမူေတြဟာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးကုိ သတ္မွတ္တဲ့ေနရာမွာ တိက်တဲ့စံတစ္ခုျဖစ္ရဲ႕လား? ဒါေပမယ့္ လူမ်ိဳးမရွိေပမယ့္ စာေပရွိေနတဲ့အျဖစ္ေတြကုိေရာ
စာေပနဲ႔ လူမ်ိဳးပါရွိခဲ့တဲ့ ပ်ဴမ်ား ျမန္မာ့ေျမေပၚက ေပ်ာက္သြားရတဲ့အျဖစ္ကုိေရာ မွတ္ခ်က္
မေပး ႏုိင္ေတာ့ ဘူးလား
(မြန္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိ၊ ပ်ဴနဲ႔ေရးခဲ့တဲ့ ျမေစတီေက်ာက္စာကုိ ကုိးကား)။
တကယ္ေတာ့ မူဆုိတာ ယူသင့္မွ ယူရတယ္ဆုိတာကုိ အထက္ကအျဖစ္အပ်က္ေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။
ထား၀ယ္စကားကုိ ပထမဆုံးေလ့လာ သုေတသနျပဳ မွတ္တမ္းတင္ေပးခဲ့တဲ့ ဘာသာေဗဒပညာရွင္ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ အဆုိအမိန႔္က ထား၀ယ္လူမ်ိဳးနဲ႔ ထား၀ယ္စကားမ်ား ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ျပည့္ စုံေနတယ္ ဆုိတာကို ေျပာတာ ဒိလို
ေရွးေဟာင္း ပုဂံေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္ေသာ ထား၀ယ္စကားသည္ တုိးတက္လ်က္ရွိေသာ ယခု ဗမာ စကားထက္ ႏွစ္ေပါင္း (၈၀၀) ခန္႔ေစာ၍ ယဥ္ေက်းမႈသက္ေသခံလ်က္ရွိသည္
႐ုိးသားတဲ့ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားမွာ ကုိယ္ပုိင္ စာေပမရွိခဲ့ဘူးလား? ေမးဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္း တစ္ခု ပါပဲ။ တကယ္လုိ႔သာ ကုိယ္ပုိင္စာမရွိခဲ့ဘူးဆုိရ
ေဒါက္တာ သန္းထြးန္ရဲ႕မွတ္တမ္းေလးကုိ
ရွင္ဇလြန္ကုိ ေအဒီ (၇၈၈) မွာ တည္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ မွတ္တမ္းကုိ ေရးခဲ့တာဟာ ျမန္မာစာနဲ႔ မဟုတ္ တာေတာ့ လုံး၀ေသခ်ာ သြားပါျပီ။ ဒါဆုိ ထား၀ယ္စာ သုိ႔မဟုတ္ ပ်ဴစာ သုိ႔မဟုတ္ မြန္စာနဲ႔မ်ား မွတ္ တမ္းတင္ခဲ့ေလ မလားပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားမွာ စာေပမရွိေတာ့တာလဲ။ တကယ္ေရာ စာေပ မရွိခဲ့တာလား။ စာေပမရွိ ပညာမတတ္ပဲနဲ႔ ဘယ္လုိမ်ား ကုိယ္ပုိင္ စကားနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ ယဥ္ေက်းမႈ ကုိ ထိန္းခဲ့ပါသလဲ။ ဒါဆုိ ကုိယ္ပုိင္ စာေပက ဖ်က္ဆီး ခံလုိက္ရတာလား သုိ႔မဟုတ္ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားတာလား။ ဒီေမးခြန္းမ်ားကေတာ့႕ စိတ္ထဲနဲ႔ ႏွလုံးသားထဲမွာ ထာ၀ရရွင္သန္ေနမဲ့ အရာေတြပါပဲ။
လက္လွမ္းမီသေလာက္ အေတြးကုိဆြဲဆန္႔ၾကည့္ မိေတာ့ စာေပမရွိပဲနဲ႔ လူမ်ဳိးလုိ႔ သတ္မွတ္ ခံရသူမ်ား။ လူမ်ဳိးသတ္မွတ္ၿပီးမွ စာေပေပၚခဲ့သူမ်ား ကမၻာမွာ ရွင္သန္ေနတာကုိေတြ႔ရျပန္ပါတ
စာေပ မရွိလုိ႔ အဂၤလိပ္စာကုိ အသံထြက္နဲ႔ ေရးနည္းကုိ ထြင္ခဲ့တာမုိ႔ အခုဆုိရင္ မေလးစာ ဆုိတာ ကုိပါ ကမၻာကလက္ခံေနျပီေလ။ စာေပမရွိလုိ႔ လူမ်ိဳးဆုိတာ လက္ခံစရာမလုိဘူးလုိ႔ စာဖတ္သူ ေတြးေနတုန္းပဲ့လား။ စာေပဆုိတာ လူမ်ိဳးရွိမွ ေပၚတဲ့အရာ လူေတြက အသံထြက္ သေကၤတနဲ႔ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ အရာဆုိတာကုိ စာဖတ္သူ လက္ခံမယ္ ထင္ပါတယ္။ စာေပ မရွိေပမယ့္ မေလးရွားလူမ်ိဳး စကၤာပူလူမ်ိဳးလုိ႔ လက္ခံ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စာဖတ္သူဟာ စာေပ မရွိေသးေပမယ့္ လူမ်ဳိးနဲ႔ စကားဆုိတာ အခုထိေျပာဆုိရွင္သန္ေနတဲ့ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ လူမ်ဳိးမရွိဘူး ယဥ္ေက်းမႈ မရွိဘူးလုိ႔ ဘာလုိ႔မ်ား ေစြေစာင္းတဲ့ အသိနဲ႔ၾကည့္ေနရတာလဲ။ ကမၻာႀကီးဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ေျပာင္း လဲေန ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ႀကိဳးစားေနတဲ့
ေခတ္နဲ႔အညီ ေျပးလႊားေနတဲ့ စာဖတ္သူလူ သားမ်ားဟာ သမုိင္းတိက်တဲ့ အျဖစ္တစ္ခုကုိ လက္ခံဖုိ႔ျငင္းဆန္ေနဦးမယ္ဆ
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးမွာ သမုိင္းဆုိတာ ရွိစၿမဲပါ။ သမုိင္းမရွိရင္ အဲဒီလူမ်ဳိးကုိ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးလုိ႔ သတ္မွတ္ရတာ အေတာ့္ကုိ ခက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းမွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဗိႆႏုိး သေရေခတၱရာတုိ႔ သမုိင္းဟာ ပ်ဴတုိ႔ရဲ႕ အေျခအေနကုိ ေဖၚျပေနသလုိ ဗမာလူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ႕သမုိင္းအစ
ပ်ဴႏုိင္ငံေတာ္ ပ်က္စီးသြားျပီးေနာက္ ပုဂံကုိ ပထမဆုံး ျမန္မာေနျပည္ေတာ္အျဖစ္ ေအဒီ (၈၄၉) ခုမွာ တည္ေထာင္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးစည္းလု
ျမန္မာစာကုိ စာအေနနဲ႔ ပထမဆုံးမွတ္တမ္းတင္ခဲ့တာကေတ
ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ား ျမန္မာ့သမုိင္းေပၚက ေပ်ာက္သြားျပီးေနာက္ အစားထုိး ၀င္ေရာက္လာတဲ့လူမ်ိဳးကေတာ့ ဗမာ လူမ်ိဳးမ်ားပါ။ ဗမာ လူမ်ဳိးမွာ တိက်တဲ့ သမုိင္းရွိသလုိ ထား၀ယ္ လူမ်ဳိးမွာလဲ သမုိင္းရွိခဲ့ တာပါပဲ။လူနည္းစုရဲ႕ သမုိင္းကုိ လူအမ်ားစုေလ့လာဖုိ႔ဆုိတာ ခက္ခဲသလုိ လူနည္းစုကုိယ္တုိင္က ကုိယ့္သမုိင္းကုိေလ့လာဖုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ သမုိင္းတစ္ခုဟာ ေမွးမွိန္သြားရ တယ္ဆုိ ရင္ မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။ ေမွးမွိန္သြားရုံပဲ ရွိတာပါ။ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ထား၀ယ္လူမ်ိဳးရဲ႕ သမုိင္းကုိ တစ္ခ်က္ၾကည့္ လုိက္ေတာ့ ဒီလုိေလးေတြ႔ရပါတယ္။ ထား၀ယ္လူမ်ိဳး ထား၀ယ္သမုိင္းကေတာ့ ေကာဇာ (၁၁၃) ေအဒီ (၇၅၁) မွာ စတင္ခဲ့တယ္ဆုိရမွာပါ။ သာဂရ နန္းေတာ္ စတည္တဲ့ခုႏွစ္ကုိပဲ အေျခတည္စတင္ယူလုိက္တာပါ။ သာဂရၿမိဳ႕မတည္ခင္ ဒူရကတုိင္း၊ ကလိန္ေအာင္ၿမိဳ႕ စတဲ့ ၿမိဳ႕မ်ား တည္ရွိခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ စာဖတ္သူမ်ား ေ၀၀ါးစြာနဲ႔ လက္ခံဖုိ ႔ခက္ခဲေနမွာ စုိးတာေၾကာင့္ တရား၀င္ ထုတ္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ စာအုပ္ထဲမွ သမုိင္းမ်ားကုိပဲ ကနဦး ျမည္းစမ္း ခြင့္ေပး လုိက္တာပါ။
သာဂရၿမိဳ႕တည္ သမႏၱမင္း ေလာင္းလ်ာကုိ သကၠရာဇ္ (၉၇) ခုႏွစ္ ဦးတန္းခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၆) ရက္ ေသာၾကာေန႔ မနက္ (၆)နာရီေက်ာ္မွာ ဖြားျမင္ခဲ့တာပါ။ ဖခမည္းေတာ္ရဲ႕အမည္ေတာ္ကေတာ့
အပိုင္း (၂) တြင္ မင္းဆက္မ်ားႏွင့္ စာေပ ေျပာင္းလဲပံုမ်ား ေဖာ္ျပပါမည္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္