တစ္ဆယ့္တစ့္ ရာစုက ျမန္မာ့စစ္ဌာနခ်ဳပ္သို႔ ေလ့လာေရး ခရီး ( ၂)


သီဟိုဠ္ ရာဇ၀င္ ျဖစ္တဲ့ စူဠ ၀ံသ အခန္း ၅၈ မွာ Sri Lanka ဘုရင္ ၀ိဇယ ဗာဟု ၁ ေခၚ သိရီ သိဃၤ ေဗာဓိ မင္း (၁၀၅၉- ၁၁၁၄ ေအဒီ) က ၁၀၆၀ မွာ ေစာဠ (Tamil) ေက်းကုလား တို႔ ဆူပူ အုံႂကြမႈ ရန္ ကိုၿဖိဳခြင္း ဖို႔ အနိ ရုဒၶ ထံက စစ္ကူ ေတာင္းတယ္ လို႔ေတြ႔ ရတယ္။ စူဠ ၀ံသ ရဲ ႔ အခန္း ၆၀ မွာ ေက်းကုလား ေတြေသာင္းက်န္း လို႔ ရဟန္း သံဃာ ေတြ ေသေၾက ပ်က္စီး ၿပီး ဗုဒၶ သာသနာ ေမွးမွိန္ လာလို႔ ေက်းကုလား ရန္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ ၿပီးသည့္ေနာက္ ျမန္မာ ရဟန္း ေတာ္ မ်ားကို ေစလႊတ္ ေပးဖို႔ အနိ ရုဒၶ ထံ အကူအညီ ေတာင္း ျပန္ လို႔ ၁၀၇၁ မွာ ေစလႊတ္ ေပးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီဟိုဠ္ သာသနာ အဓြန္႔ရွည္ခဲ့တယ္ လို႔ အျပတ္ေရး ထားတဲ့ အတြက္ ပုဂံ ဟာ ဗုဒၶ သာသနာ ေတာ္ ေကာင္းစြာ စည္ပင္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ၿပီးျဖစ္ တယ္။ ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ိဳး အဆင့္ မဟုတ္၊ ေက်းဇူး ျပဳျခင္း ျပဳရင္ သီဟိုဠ္ ကို ျမန္မာ ကစတင္ ၿပီးသာ ေက်းဇူးျပဳခဲ့တယ္ လို႔ ယူဆရတယ္။ဒီေနရာမွာ ျပန္လည္စီစစ္ရန္ အမ်ားၾကီး လိုအပ္ ေနေသးတယ္

ညီသား ေနာင္မယ္ လို႔ေျပာလို႔ စုကၠေတး နဲ႔ စီးခ်င္း ထိုး၊ ႀကီးေလးႀကီး ကိုႏွိမ္နင္း၊ သိၾကားမင္း ကလွံပ်ံ ဆက္၊ က်န္စစ္သား ကိုေမြးစား စတဲ့ စတဲ့ ကိစၥ ေတြကေတာ့ လူႀကိဳက္ မ်ားတဲ့ ပံုျပင္ေတြ အျဖစ္ အသံုးေတာ္ ခံခဲ့၊ ခံဆဲ၊ ဆက္လက္ ၍လည္းပဲ အသံုးေတာ္ ခံၾကပါလိမ့္ဦးမယ္။ထိလိုင္မင္ (၁၀၈၄-၁၁၁၃ ေအဒီ)အနိ ရုဒၶ လြန္ၿပီးတဲ့ အခါ ၿဂီ၀ျဇာ ဘရဏ ႀတိဘုပတိ ေခၚ က်က္သေရ ရွိေသာ မိုးႀကိဳး အရွင္ သံုးလူ႔ သခင္ ဘြဲ႔ခံသူ မင္းျဖစ္ လာတယ္။ အေနာ္ ရထာ ရဲ ႔သား၊ ေစာလူးမင္း လို႔ လူသိမ်ားတဲ့၊ ဒီမင္း ဟာ က်က္သေရ ရွိမရွိ မေသခ်ာ ေပမဲ့ လူ႔ေလာက က ေစာေစာ စီးစီးထြက္သြား ရတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ငရမာန္ကန္း ဦးေဆာင္တဲ့ မြန္သူပုန္ ထလို႔ ျပည္ရြာ ေခ်ာက္ခ်ားၿပီး မင္းပါ အသက္ ဆံုးရံႈး ရတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ဟန္ တူတယ္။ ဒါကလြဲ လို႔ သူ႔အေၾကာင္း ဘာမွ မသိလို႔ ဆက္ေျပာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

သူ႔ေနာက္ မွာ နန္းတက္တဲ့ ထီးလိုင္မင္ ကေတာ့ က်န္စစ္သား ဆိုတဲ့ နာမည္ နဲ႔ ျမန္မာ ရာဇ၀င္ မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ခဲ့ တယ္။ နာမည္ႀကီး တဲ့ ေနရာ မွာ ေရွ ႔လူ အနိရုဒၶ ထက္ေတာင္ နည္းနည္း ပိုခ်င္ေသးတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ ဇာတ္လမ္း ေလးေတြ က လည္း ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း ကားလို အႏု အရြ၊ အလွ အပ၊ အပစ္ အခတ္၊ အညႇစ္ အသတ္ ကေလး ေတြနဲ႔ ႂကြရြ ေနေတာ့ အင္ မတန္ နားေထာင္ခ်င္ စရာ ေကာင္းတယ္။ အလြန္ ဘုန္းႀကီး ေသာမင္းေပ ကပဲ။ သူ႔ အေၾကာင္း ဘာမ်ားသိရ မလဲ။ ၾကည့္ၾက ရေအာင္လား။ထိလိုင္မင္ ကို အနိ ရုဒၶ ရဲ ႔ သားအရင္း လိုလို၊ ဒူးမနာ သားလိုလို ေရွး ရာဇ၀င္ က်မ္း မ်ားက ေရးခဲ့ၾကတယ္။

မွန္နန္း ရာဇ၀င္ ပထမတြဲ။ အပုဒ္ ၁၃၀ မွာ “က်န္စစ္သား သည္ အေနာ္ ရထာ ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ပဋိ သေႏၶ မွ ေမြးသူ” လို႔ဆို ခဲ့ ၿပီး ဒီက်မ္း၊ ဒီအတြဲ မွာပဲ အပုဒ္ ၁၃၉ ေရာက္ေတာ့ က်န္စစ္ သား က မိမိ သမီးကို အေနာ္ ရထာ ရဲ ႔ေျမး နဲ႔ လက္ဆက္ ေစလိုတဲ့ အတြက္ “ငါ့ အရွင္ ေျမးေတာ္ ျဖစ္ေသာ ေစာယြမ္းႏွင့္ ထိမ္းျမားေပးအံ့” လို႔ဆိုျပန္တယ္။ ငါ့ခမည္းေတာ္ လို႔မဆို။

ဆိုခဲ့ ရင္လည္း အေဒၚနဲ႔တူ ကိုေပးစား သလိုျဖစ္ေန မွာကိုး။ ေအဒီ ၁၅၁၆ မွာ ေလွာ္ကား သံုးေထာင္မွဴး စပ္ဆိုတဲ့ မင္း တရား ေရႊထီး ဧခ်င္း အပုဒ္ ၅ မွာ-“ေနာ္ ရထာ ၏ ဆက္ကာ ေျမးသား၊ တလပ္ ျခားရွင့္၊ တိုင္းကား ႏိုင္ငံ၊ ျပည္ ပုဂံ ကို၊ တတန္ ကိုးေယာက္၊ လြန္ၿပီး ေျမာက္မွ” လို႔ စပ္ဆိုခဲ့ လုိ႔ အနိ ရုဒၶ မင္းဆက္ ဟာ ၀ျဇာဘရဏ ေသၿပီးတစ္ဆက္ ျပတ္ခဲ့တယ္ လို႔ဆိုရမယ္။

ေအဒီ ၁၇၂၅ မွာ ဦးေဖ်ာ္ စပ္ဆိုတဲ့ ပလိပ္စား ဧခ်င္း အပုဒ္ ၃၀ မွာ-“ေစာလူး စံေျမာက္၊ ႏွစ္ဆယ့္ ေျခာက္တြင္၊ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ ခ်ားခ်ား၊ မင္းၾကား မခ်ပ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ လပ္ေသာ္” လို႔ ေတြ႔ ရတဲ့ အတြက္ ၀ျဇာ ဘရဏ ေသၿပီး မင္းမဲ့ ကာလ ႏွစ္ႏွစ္ ၾကာခဲ့ တယ္။ မြန္သူပုန္ အႏၲရာယ္ ေၾကာင့္ ကလန္၊ သံပ်င္ ထဲက အေတာ္ ဆံုး၊ အစြမ္းဆံုး ပုဂၢိဳလ္ ထိလိုင္မင္ ကို အားလံုးက ေက် ေက် နပ္နပ္ မင္းေျမႇာက္လိုက္ ၾကတယ္။ ၁၀၈၄ မွာ မင္းျဖစ္ေပ မဲ့ မြန္သူပုန္ ရန္ကို အၿပီး ႏွိမ္ၿပီး တိုင္းျပည္ ေအးခ်မ္း သာယာတဲ့ ၁၀၈၆ မွ ဘိသိက္ ခံၿပီး မင္းအျဖစ္ ရယူ တယ္ လို႔ ပညာရွင္ မ်ား က ေကာက္ခ်က္ ဆြဲၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ထိလိုင္မင္ ကို အနိ ရုဒၶ ရဲ ႔သား ဆိုတဲ့ အဆိုကို ပယ္ ၿပီး ငတပါးမင္း လို႔ယူရ ပါမယ္။ အမ်ား သူငါ ထဲမွာ အစြမ္း အစ အရွိဆံုး က်န္ေနရစ္တဲ့ စစ္သား ႀကီး မို႔ က်န္စစ္သား လို႔ေခၚ တယ္ ဆိုတဲ့ စကား ဟာလည္း ရီစရာေတာင္ေကာင္း ေလာက္ ေအာင္ လြဲပါတယ္။

ကလန္ စစ္သားလို႔ ေက်ာက္စာ မွာ ေတြ႔ ရတာ ေတာ့ရွိတယ္။ ကလန္ ဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာ ရွိ ရာထူး၊ စစ္သာ ဆိုတာ အမ်ားသံုး ခုေခတ္ စစ္သား မဟုတ္။ စစ္သား လို႔ အဲဒီ ေခတ္က မေခၚ၊ စစ္ သူရဲ လို႔သာ ေခၚပါတယ္။ စစ္သာ က ရိုးရာ အလိုက္ ၿမိဳ ႔နယ္ ေက်းရြာ ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ ရသူလို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။ ၀မ္းတြင္း ၿမိဳ ႔နယ္၊ ထီးလိွဳင္ ၿမိဳ ႔သူႀကီး၊ ရြာသူႀကီး လို႔ေျပာတာပါ။ ဒါကို စစ္သား လုပ္ၿပီး က်န္စစ္သား အစြမ္းျပလိုက္ တဲ့စစ္ပြဲ ေတြ ကို ရာဇ၀င္ မွာ မနည္း ပါဘူး။

အနိရုဒၶက စစ္တိုက္ ရင္းေျမပံု ဘုရား ျဖန္႔ေ၀ သလို သူကလည္း စစ္တုိက္ ရင္း မ်ိဳးဆက္ ျဖန္႔ ေ၀ တယ္ေျပာ ရေလာက္ေအာင္ ေတြ႔ ရာေနရာ တစ္ရြာ တစ္က်ီေဆာက္ လိုက္တာ အားက် စရာ ႀကီးေနာ္။ဘိသိက္ ခံေတာ့ ၿဂီႀတိ ဘု၀နာ ဒိတ် ဓမၼ ရာဌာ ပရ မိသြ ရ ဗလ စကၠ၀ရ္ ဆိုၿပီး ေခၚရင္း နဲ႔ ေလျဖတ္သြားႏိုင္ ေလာက္တဲ့ ဘြဲ႔ရွည္ႀကီး ကိုခံယူ ေတာ္မူတယ္။

အလြန္ အင္မတန္ က်က္သေရ ရွိေတာ္ မူထ ေသာ သံုးေလာက ၏ ေနမင္း၊ တရားမင္း ဟု အေခၚခံ ထိုက္သည့္ အဆူဆူ ေသာ မင္း တို႔၏ အရွင္ ဘ၀ရွင္ စၾက၀ေတး မင္းႀကီး လို႔ အနက္ျပန္ ရမယ္။ ထိလိုင္မင္ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ေက်ာက္စာ ေတြက တဆင့္ အေတာ္ေလး သိႏိုင္ ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ထိုးသမွ် ေက်ာက္စာ အားလံုး ကမြန္ ဘာသာ နဲ႔ျဖစ္ ေနတဲ့ အတြက္ မြန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကိုေရွးရႈ တဲ့ အေနနဲ႔ ထိုးခဲ့ တာလား။ မြန္ယဥ္ေက်းမႈ ကို သေဘာက် လို႔လား။ သူကိုယ္တိုင္ ကေရာ မြန္ေသြး ေႏွာ သလား၊ စဥ္းစား စရာ ေတြ ခ်န္ထား ရစ္သလုိ ပါပဲ။

ေရႊစည္းခံု ေက်ာက္စာ စစခ်င္း- ငါသည္ ၿဂီေကၼၾတ (ပ်ဴၿမိဳ ႔ေတာ္) ကိုတည္ေသာ ဗိႆႏိုး နတ္မင္းႀကီး ၀င္စား သူျဖစ္ ေတာ့သည္ လို႔ တြယ္လိုက္ပါတယ္။ ဖခင္က အာဒၵိစ ေနမ်ိဳး၊ မိခင္ က ဥသွ်စ္သီးမ်ိဳး လို႔ေရး ပါတယ္။ အနိရုဒၶ ရဲ ႔ သားလို႔ ဒီေက်ာက္စာ မွာလည္း မေတြ႔၊ ဘယ္ေခတ္ၿပိဳင္ ေက်ာက္စာ မွာမွ မေတြ႔ရပါ။

ဒီလို ၾကြားတာ ေတြက ရာဇ၀င္ တန္ဖိုး မရွိ ေပမဲ့ ဆက္ေရးတဲ့ အခ်က္ အလက္ ေတြက ေတာ့ တန္ဖုိး ရွိပါတယ္။ သူ႔ လက္ ထက္ သူပုန္၊ သူကန္ ဆူပူပံု၊ ႏွိမ္နင္း ရပံု၊ ျပန္လည္ ထူေထာင္ ေရး လုပ္ရ ပံုေတြပါလို႔ မြန္သူပုန္ ထဖူးတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ ကို အတည္ယူ ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရင္ ျဖစ္တဲ့ အခါ အမ်ားျပည္သူ သာယာ၀ေျပာ ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ပါမည္ လို႔ ေက်ာက္စာ မွာ ကတိ ျပဳပါတယ္။ထိလိုင္မင္ ဟာ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ညီ တဲ့ မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ ဆိုတာ ကို အျခားေက်ာက္စာ ေတြ ကသက္ေသ ျပပါ တယ္။ စိုက္ပ်ိဳးဖို႔ ကန္ဆည္၊ ေျမာင္းတူး၊ ဆည္ေဆာက္ အလုပ္ ေတြ ကို ဘုရင့္ အမိန္႔ နဲ႔ လုပ္ေစတယ္။ မြန္ေဒသ မွာ ပ်က္စီးေန တဲ့ ေရွးဘုရား တစ္ဆူကို ၁၀၉၈ ခု ဧၿပီ ၁၆ ရက္ေန႔ မွာ ျပဳျပင္ တယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားစြာ တည္တယ္။ လယ္ယာ ေျမမ်ား စြာ ကို သာသနိက ေျမ အျဖစ္လွဴတယ္ (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကို လယ္လွဴ တဲ့ ကိစၥ ဟာ ေနာက္မင္း ေတြ လက္ထက္ မွာ ျပႆနာႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တယ္) ပိဋကတ္သံုးပံု တစ္စံု ကူးေစ တယ္။ သဘင္ အတတ္ကို တိုးတက္ေစတယ္။ သစ္ပင္ ပန္းမာန္ မ်ားစိုက္ပ်ိဳး ေစတယ္။ ျပည္သူ မ်ားစာရိတၲ ေကာင္းဖို႔ သြန္သင္ ဆံုးမတယ္။ ၁၁၀၁ ဒီဇင္ဘာ မွာ တည္ၿပီး ၁၁၀၂ ဧၿပီ မွာၿပီးတဲ့ နန္းေတာ္သစ္ ကိုေဆာက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေက်ာက္စာ မွာမွ ေရွးရာဇ၀င္ မ်ားမွာ ထပ္ကာ တလဲလဲ ပါတဲ့ အနိ ရုဒၶ လက္ ေအာက္မွာ အမႈထမ္းၿပီး နာမည္ႀကီး ခဲ့ပံုမ်ား နဲ႔ မင္းပ်ိဳ မင္းလြင္ ဘ၀ က အခ်စ္ ဇာတ္လမ္း မ်ားကို မေတြ႔ ရပါ။

ထိလိုင္မင္းရဲ ႔ ဇာတ္သိမ္း ကို ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာ မွာေတြ႔ ရတယ္။ ၁၁၁၂ ေအဒီ မွာ နန္းသက္ ၂၈ ႏွစ္စိုးစံၿပီး မင္းႀကီး သိယ္ခမူနာ ေနစဥ္ တိေလာက ၀ဋံ သကာ ေဒ၀ီ နဲ႔ ရတဲ့ သား ေတာ္ ရာဇကုမာရ္ ကခ်ည္းကပ္ ၍အဖ ကိုယ္စား ျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ မ်ားကို ေလွ်ာက္ထား တဲ့အတြက္ မင္းႀကီး က ေကာင္ေလွာင္ေတဟ္၊ ေကာင္ေလွာင္ေတဟ္ လို႔ ေရရြတ္ သာဓု အႏု ေမာဒနာ ေခၚခဲ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒီေလာက္ လိမ္မာ လွတဲ့ သားေတာ္ ကိုထီးနန္း မေပးပဲ ေျမးေတာ္ စည္သူ ၁ ေခၚ အေလာင္း စည္သူ ကို ထီးနန္း ေပး တယ္။ ဒီအေၾကာင္း ၀ိ၀ါဒ ေတြကြဲျပား လြန္းလွတယ္ ခဏ ခ်န္ထားခဲ႔ပါမယ္ ထိလိုင္မင္ လက္ထက္ မွာ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ ေတြက ေတာ့ ဗိႆႏိုး ပူေဇာ္ပြဲ မ်ားကို အလြန္ အေရးေပး က်င္းပျခင္း နဲ႔ အထက္တန္း ရာထူး မ်ားကို အခ်ိဳ ႔ မြန္မ်ား ကို ေပးအပ္ျခင္း ေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ဒီေလာက္ သိရ တာနဲ႔ ကို ထိလိုင္မင္ ဟာ အစြမ္း အစ ရွိတဲ့ မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ တစ္ပါး၊ ပုဂံ ကိုထိပ္တန္း ပို႔ႏိုင္ခဲ့ သူဆိုတာ ထင္ရွား လွပါၿပီ။ ပံုျပင္ ေတြ မပါလည္း ရပါတယ္ဗ်ာ။

(၁၁၁၃- ၁၁၆၃ ေအဒီ) လိမၼာ လွတဲ့ သားေတာ္ ရာဇကုမာရ္ ကို ထီးနန္း မေပးပဲ ေျမးေတာ္ ပထမ စည္သူ သို႔မဟုတ္ လူသိ မ်ားတဲ့ အေလာင္း စည္သူ ကိုဘဇာေၾကာင့္ ထိလိုင္မင္ က ထီးေမြ နန္းေမြ အျဖစ္ေရြးခဲ့ သလဲ ဆိုတဲ့ ပုစၦာႀကီး တစ္ပုဒ္ ၿပီးခဲ့ တဲ့ အပိုင္းတုန္း က ေပးခဲ့မိတယ္။

မွန္နန္း ရာဇ၀င္ အပုိဒ္ ၁၃၈ နဲ႔ ၁၃၉ မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အမ်ား သိတဲ့ အေၾကာင္း ကေတာ့ ထိလိုင္မင္ နန္းတက္ၿပီး ၂ ႏွစ္ အၾကာ မွာ သားအရင္း ရာဇကုမာရ္ ေပၚေပါက္လာ ေပမဲ့ ေျမးေတာ္ စည္သူ ကို ထီးေမြ ေပးၿပီးျဖစ္ ေနၿပီ။ ရာဇကုမာရ္ က ဒါကို ေက်နပ္ စြာလက္ခံ ပါတယ္ လို႔လြမ္းေလာက္ေအာင္ ေရးပါ တယ္။

သို႔ေသာ္ နန္းတက္ၿပီး ၂ ႏွစ္ အၾကာမွာ သားေတာ္ေပၚလာရိုး မွန္ခဲ့ရင္ ေအဒီ ၁၀၈၆ ခုႏွစ္က ျဖစ္ရမယ္။ ၁၁၄၅ ေအဒီ မွာေရး ထိုး တဲ့ ေက်ာက္စာ အရ ေျမးေတာ္ စည္သူ ကို ၁၀၈၉ ခုႏွစ္မွ ေမြးတယ္ဆိုေတာ့ ေျမးကို ထီးေမြ ေပးၿပီးျဖစ္ေနလို႔ သားေတာ္ မရခဲ့ရွာ ဆိုတဲ့ လြမ္းစရာ ဇာတ္လမ္းကို ပါယ္သင့္တယ္။ မေတာ္ တဆ ျဖစ္တာ မဟုတ္ပဲ ႏိုင္ငံေရး အရ လိုအပ္လို႔ အေသ အခ်ာ တြက္ခ်က္ၿပီး မွလုပ္ခဲ့တာ လို႔ေကာက္ခ်က္ ခ်ရမယ္ ထင္တယ္။

ဒါနဲ႔ ပထမ စည္သူ ဟာ ဘယ္သူ႔ မ်ိဳးရိုးလဲ ဆိုတာ ကိုေလ့လာ ၾကျပန္တယ္။ ထိလိုင္မင္ နဲ႔ ရာဇကုမာရ္ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ လံုး မင္းရိုး မဟုတ္ခဲ့ၾက ေပမဲ့ စည္သူ ကေတာ့ ေရွးမင္းရိုးက ေပါက္ဖြားတယ္ လို႔ အစဥ္အဆက္ ဆိုခဲ့ၾကေတာ့ ဘယ္သူ႔မင္းရိုး ကေပါက္ဖြား သလဲ။ ဘယ္မင္းသား လဲ?

မွန္နန္း ရာဇ၀င္ ရဲ ႔အလိုအရ ေတာ့ စည္သူ (၁) ရဲ ႔ အေဖဟာ အနိ ရုဒၶ ရဲ ႔ေျမး ေစာယြန္း လို႔ဆိုတယ္။ ေခတ္သစ္ သမိုင္း ပညာရွင္ တို႔က ေတာ့ သထံု နန္းက် မႏူဟာ လို႔ အမ်ား ေခၚ ေနၾကတဲ့ မကုဋ မင္းရဲ ႔ ေျမး နဂသၼန္း ပဲ လို႔ မြန္ေက်ာက္စာ အေထာက္အထား ေတြနဲ႔ ေျပာၾကတယ္။

ငရမာန္ကန္း ပုန္ကန္ စဥ္က ထိလိုင္မင္ ဟာသမီးေတာ္နဲ႔ မကုဋ ရဲ ႔ေျမးကို ေပးစားၿပီး သူတို႔ေမာင္ႏွံ ရဲ ႔သားကို နန္းညႊန္႔ နန္းလွ်ာ ျပဳေစျခင္း ျဖင့္ မြန္ေရာ ျမန္မာ ပါ မျငင္းႏိုင္ ေအာင္ တြက္ခ်က္ စီမံေတာ္မူတယ္ ဆိုတဲ့ အဆိုရွိတယ္။

စည္သူ (၁) ကနာမည္ေတြ အမ်ားသား၊ ေဇယ် သူရ၊ အေလာင္းစည္သူ ဆိုတဲ့ ခန္႔ညားတဲ့ အမ်ားသိ နာမည္ေတြ တင္ မက ေက်ာက္စာ ပါအမည္ေတြ ကေတာ့ သက္တ၀္ရွည္၊ ေရႊဂူ ဒါယကာ၊ ၿဂီႀတိ ဘု၀နာ ဒိတ် ပ၀ရ ဓမၼ ရာဇ (သူ႔ အဖိုး ထိလိုင္မင္ ရဲ ႔ဘြဲ႔ေတာ္ အတိုင္း) ဆိုတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ေရႊဂူ ဒါယကာ လို႔ အမည္တြင္ေစတဲ့ ပုဂံ ေရႊဂူႀကီး ဘုရား နံရံ မွာ သူ႔ အေၾကာင္း ပါဠိ သသၤကရိုက္ ႏွစ္ဘာသာ နဲ႔ေရးထိုး ထားတဲ့ ႏွစ္မ်က္ႏွာ ေက်ာက္စာ အရ ေရႊဂူႀကီး ဘုရား ကို ေမ ၁၇၊ ၁၁၃၁ တနဂၤေႏြ ေန႔မွာ စတင္ တည္ေစ၍ ဒီဇင္ဘာ ၁၇၊ ၁၁၃၁ ၾကာသာ ပေတးေန႔မွာ အၿပီးသတ္တယ္။

တိုင္းခန္းလွည့္ လည္ေတာ္မူတယ္ လို႔လူေျပာ မ်ားေပမဲ့ အေထာက္အထား မရွိ၊ အသက္ (၇၇) ႏွစ္ အထိ ေနရၿပီး ၁၁၆၅ မွာ ပ်ံလြန္ ေတာ္မူ တယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။အနည္းဆံုး အႏွစ္ငါးဆယ္ ေလာက္ ရွည္လ်ားတဲ့ သူ႔လက္ထက္ မွာ သူ႔ဘိုးေအ ထိလိုင္မင္ လို ေျပာစမွတ္ ျပဳေလာက္ ေအာင္ စြမ္း ေဆာင္ ႏိုင္တာ မ်ိဳး ဘာတစ္ခု မွ မေတြ႔ရပါ။ ျမန္မာ ဘာသာ နဲ႔ ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ မွ မထိုးခဲ့ ပါ။ ထိလိုင္မင္ ရဲ ႔ ေရႊစည္းခံု ေက်ာက္စာ ေအာက္ေျခ ကဆက္ၿပီး မြန္ဘာသာ နဲ႔ စာေၾကာင္း ေလးေၾကာင္းေလာက္ ထိုးတယ္။

အထက္ ကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေရႊဂူႀကီး ေက်ာက္စာ ရွိတယ္။ ဒါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စည္သူ (၁) ဟာ ေႏွာင္းေခတ္ ပညာရွင္ေတြ အတြက္ ပုစၻာ ေတြ ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ အထူး သျဖင့္ သူ႔မ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ေပါ့။

စည္သူ (၁) ဟာ ေစာလူး သား ေစာယြန္း နဲ႔ ထိလိုင္မင္ သမီး ေရႊအိမ္စည္ တို႔က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဗမာ အစစ္လား၊ မကုဋ ေျမး နဂသၼန္း နဲ႔ ေရႊအိမ္စည္ တို႔ရဲ ႔သား မြန္-ဗမာ ကျပားလား ဆိုတဲ့ ျပႆနာဟာ ……………

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္