ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ကို ၁၉၀၁
ခုႏွစ္တြင္ ၿမိတ္ၿမိဳ႕နယ္ စႏၵဝတ္႐ြာ၌ ဦးအုိင္ဂုဏ္၊ ေဒၚစုမတုိ႔က
ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ဖခင္က ၿမိတ္ၿမိဳ႕ စႏၵဝတ္႐ြာ ဇာတိ ေရာ္ဘာျခံလုပ္ငန္း
လုပ္ကုိင္သူ ျဖစ္ၿပီး မိခင္မွာ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေဒါင္းငူရပ္ ဇာတိ ျဖစ္သည္။
ေမြးခ်င္း ေလးဦးရွိရာ ေမာင္ေငြကိုင္၊ မထြန္းေအး၊ ေမာင္႔ကယ္ႏွင့္ မႀကီးတုိ႔
ျဖစ္ၾက၏။ ေမာင္ေငြကိုင္သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ ပန္းခ်ီ ဝါသနာပါသူ ျဖစ္ရာ အဂၤလိပ္
သတင္းစာမ်ားထဲမွ ႐ုပ္ပုံမ်ားကို ကူးယူ ေရးဆြဲေလ့ ရွိသည္ ဆုိ၏။
ငယ္႐ြယ္စဥ္တြင္ ဖခင္ ကြယ္လြန္သြား သျဖင့္ မိခင္ႏွင့္ အတူ ထားဝယ္သို႔
ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ရင္း မိခင္၏ အစ္ကိုျဖစ္သူ ေတာင္ငူ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ထံ၌
ပညာ ဆည္းပူး ေလ့လာခဲ့သည္။ တဖက္မွလည္း အ႐ြယ္ႏႇင့္ မလုိက္ေအာင္ ဘဝကို
႐ုန္းကန္ ခဲ့ရသည္။
ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ
ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေျမာင္းပုလဲရပ္ ေ႐ႊဂူေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ အခါ မ႑ာပ္၊ ေလာင္တုိက္ႏွင့္ နတ္လမ္း စသည္တုိ႔ကို ေရးဆြဲ လုပ္ေဆာင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးဘုိးေအာင္ ေရာက္ရွိ လာပါသည္။ ထိုအခါ ကိုေငြကိုင္က ဆရာႀကီး ဦးဘိုးေအာင္ထံ သြားေရာက္ တပည့္ခံသည္။ ဦးဘုိးေအာင္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးဘအုန္း ေရးဆြဲေသာ ေရးေဆး ပန္းခ်ီကား ေလးခ်ပ္ကို ကိုေငြကိုင္ အားထုတ္ျပသည္။ ကိုေငြကိုင္သည္ ယင္းပန္းခ်ီကားမ်ားကို ၾကည့္ရင္း ပန္းခ်ီပညာ ေကာင္းစြာ သင္ယူလိုစိတ္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္။
ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေျမာင္းပုလဲရပ္ ေ႐ႊဂူေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ အခါ မ႑ာပ္၊ ေလာင္တုိက္ႏွင့္ နတ္လမ္း စသည္တုိ႔ကို ေရးဆြဲ လုပ္ေဆာင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးဘုိးေအာင္ ေရာက္ရွိ လာပါသည္။ ထိုအခါ ကိုေငြကိုင္က ဆရာႀကီး ဦးဘိုးေအာင္ထံ သြားေရာက္ တပည့္ခံသည္။ ဦးဘုိးေအာင္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးဘအုန္း ေရးဆြဲေသာ ေရးေဆး ပန္းခ်ီကား ေလးခ်ပ္ကို ကိုေငြကိုင္ အားထုတ္ျပသည္။ ကိုေငြကိုင္သည္ ယင္းပန္းခ်ီကားမ်ားကို ၾကည့္ရင္း ပန္းခ်ီပညာ ေကာင္းစြာ သင္ယူလိုစိတ္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္။
ဘုန္းႀကီးပ်ံတြင္ ဆရာႀကီး
ဦးဘိုးေအာင္ ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို အနီးကပ္ ေလ့လာခြင့္ ရရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီေဆးမ်ားမွာ အလြန္ ရွားပါးလွသျဖင့္ ဆရာႀကီးက ကိုေငြကိုင္အား
ကူညီ ေရးဆြဲခြင့္ မျပဳခဲ့ေပ။ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲၿပီး ေဆးက်န္မ်ားကိုမူ
ကိုေငြကိုင္ကို ေပးအပ္ခဲ့၏။ ဆရာႀကီး ဦးဘုိးေအာင္ ျပန္သြားေသာ အခါ
ကိုေငြကိုင္ ပန္းခ်ီေဆးမ်ား မကုန္မခ်င္း ေန႔ညမေရွာင္ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲ
ေနေလေတာ့သည္။
စာေပးစာယူ သင္တန္း
ထုိအေတာအတြင္း ကိုေငြကိုင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဝါရွင္တန္ၿမိဳ႕ရွိ ပန္းခ်ီ သင္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ ဆက္မိသည္။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေအဘီအမ္ ေက်ာင္းအုပ္ ဦးေမာင္သင္က အစစ အရာရာ ကူညီ ေပးသျဖင့္ စာေပး စာယူ ပန္းခ်ီသင္တန္း တက္ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ သုံးႏွစ္ၾကာ သင္တန္း တက္ၿပီးေသာ အခါ ကိုေငြကိုင္ မိမိ အရည္အခ်င္းကို စမ္းသပ္လိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထုိအေတာအတြင္း ကိုေငြကိုင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဝါရွင္တန္ၿမိဳ႕ရွိ ပန္းခ်ီ သင္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ ဆက္မိသည္။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေအဘီအမ္ ေက်ာင္းအုပ္ ဦးေမာင္သင္က အစစ အရာရာ ကူညီ ေပးသျဖင့္ စာေပး စာယူ ပန္းခ်ီသင္တန္း တက္ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ သုံးႏွစ္ၾကာ သင္တန္း တက္ၿပီးေသာ အခါ ကိုေငြကိုင္ မိမိ အရည္အခ်င္းကို စမ္းသပ္လိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔
၁၉၂၈ ခုႏွစ္တြင္ ဦးေငြကိုင္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ရန္ကုန္ ေရာက္စက ထားဝယ္ သမဂၢ အေဆာက္အအုံ၌ ေခတၲ တည္းခုိ ေနထိုင္သည္။ ဦးေငြကိုင္သည္ မဂၢဇင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီ ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း နာမည္ရ ပန္းခ်ီ ဆရာမ်ား ရွိေနၿပီမို႔ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပ။ သို႔ျဖင့္ ဆရာရင္း ဦးဘုိးေအာင္ထံ သြားၾကည့္သည္။ ဦးဘုိးေအာင္က ဆရာ ဘဉာဏ္ထံ လမ္းၫႊန္ လုိက္သျဖင့္ ဆရာ ဦးဘဉာဏ္ဆီသို႔ သြားေရာက္ကာ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္းကို ေလ့လာခဲ့သည္။
၁၉၂၈ ခုႏွစ္တြင္ ဦးေငြကိုင္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ရန္ကုန္ ေရာက္စက ထားဝယ္ သမဂၢ အေဆာက္အအုံ၌ ေခတၲ တည္းခုိ ေနထိုင္သည္။ ဦးေငြကိုင္သည္ မဂၢဇင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီ ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း နာမည္ရ ပန္းခ်ီ ဆရာမ်ား ရွိေနၿပီမို႔ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပ။ သို႔ျဖင့္ ဆရာရင္း ဦးဘုိးေအာင္ထံ သြားၾကည့္သည္။ ဦးဘုိးေအာင္က ဆရာ ဘဉာဏ္ထံ လမ္းၫႊန္ လုိက္သျဖင့္ ဆရာ ဦးဘဉာဏ္ဆီသို႔ သြားေရာက္ကာ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္းကို ေလ့လာခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္
ဦးေငြကိုင္သည္ ရန္ကုန္ရွိ ထားဝယ္ သမဂၢ၌ တည္းခို ေနထိုင္စဥ္ကပင္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္ထံ ပညာ ဆည္းပူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္ကလည္း တပည့္ရင္း အျဖစ္ မွတ္ယူကာ ပိုစတာ ေရးဆြဲနည္း ပညာကို စနစ္တက် သင္ၾကားေပး၏။ လက္ရာ ေသသပ္ စိတ္ခ်ရၿပီ ဆုိမွ ေအဝမ္း ဦးတင္ႏြယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေပးခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္၏ ၾကည့္႐ႈ ေစာင္မမႈေၾကာင့္ ဦးေငြကုိင္ ႐ုပ္ရွင္ ဆက္တင္ကားမ်ား ေရးဆြဲခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ဦးေငြကိုင္သည္ ရန္ကုန္ရွိ ထားဝယ္ သမဂၢ၌ တည္းခို ေနထိုင္စဥ္ကပင္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္ထံ ပညာ ဆည္းပူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္ကလည္း တပည့္ရင္း အျဖစ္ မွတ္ယူကာ ပိုစတာ ေရးဆြဲနည္း ပညာကို စနစ္တက် သင္ၾကားေပး၏။ လက္ရာ ေသသပ္ စိတ္ခ်ရၿပီ ဆုိမွ ေအဝမ္း ဦးတင္ႏြယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေပးခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး ဦးဘဉာဏ္၏ ၾကည့္႐ႈ ေစာင္မမႈေၾကာင့္ ဦးေငြကုိင္ ႐ုပ္ရွင္ ဆက္တင္ကားမ်ား ေရးဆြဲခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
အိမ္ေထာင္သည္ ဘဝ
ဦးေငြကိုင္ ပန္းခ်ီေလာကတြင္ တစတစ
နာမည္ ရလာေသာ အခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၁၀ လမ္း၌ အိမ္ငွား၍ အတည္တက် ေနထိုင္ရင္း
ပန္းခ်ီ ပညာျဖင့္ အသက္ေမြး၏။ ထုိ႔ေနာက္ ထားဝယ္သို႔ ေခတၲ ျပန္လာစဥ္
ဦးဘေကာင္း၊ ေဒၚျခဴးမယ္တုိ႔ သမီး မၿငိမ္းခင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ က်ခဲ့သည္။သမီး
မစိန္တင္၊ မစိန္ရွင္၊ သား ေမာင္အုန္း တုိ႔ကို ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ဦးေငြကိုင္
အဖို႔ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္ ပန္းခ်ီ ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးရန္ အဆင္မေျပ သျဖင့္
မိသားစုကို ထားရစ္ခါ ရန္ကုန္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ လာျပန္ပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ စစ္မႈထမ္း ဘဝ
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ျမန္မာ့
လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ (ဘီဒီေအ) ဖြဲ႕စည္းစဥ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက
ဦးေငြကိုင္အား အရပ္သား ဗိုလ္မွဴး အျဖစ္ စစ္ပန္းခ်ီ ဌာနတြင္ ဌာနမွဴး ရာထူး
ခန္႔အပ္ခဲ့ပါသည္။ သူႏွင့္အတူ ဦးအမ္တင္ေအး၊ ဦးခင္ေမာင္၊ ဦးေက်ာ္စိုးတုိ႔လည္း
ပါဝင္ၾကရာ အျခားသူမ်ားက စစ္ယူနီေဖာင္း ဝတ္ဆင္ၾကေသာ္လည္း ဆရာႀကီး
ဦးေငြကိုင္ကမူ အရပ္ဝတ္ျဖင့္သာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ စစ္ပန္းခ်ီ ဌာနမွဴး ျဖစ္စဥ္
ေ႐ႊေတာင္တုိက္ပြဲ ပန္းခ်ီကားႀကီး ေရးဆြဲရန္ ေ႐ႊေတာင္သုိ႔ ကြင္းဆင္း
ခဲ့ရေသး၏။
ႏုိင္ငံရပ္ျခားသို႔
လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီးေနာက္ ၁၉၅၁
ခုႏွစ္တြင္ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္အား ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရက ပန္းခ်ီပညာ
ေလ့လာဆည္းပူးရန္ ႏိုင္ငံျခား တုိင္းျပည္မ်ားသို႔ ရွစ္လၾကာ ေစလႊတ္ခဲ့ပါသည္။
ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္သည္ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဝိတိုရိယႏွင့္
အဲလ္ဘတ္ ျပတုိက္သို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ေရွးျမန္မာ ပုရပုိက္ ပန္းခ်ီမ်ား၊
အသုံးအေဆာင္မ်ား ပုံတုိ႔ကို ကူးယူ ေရးဆြဲခဲ့သည္။
သမုိင္းဝင္ ပန္းခ်ီကားမ်ား
ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္သည္ သမုိင္းဝင္
ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႀကီးမ်ားကို ေရးဆြဲခဲ့ရာ ႏု-အက္တလီ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္
ေရးထုိးပုံ ပန္းခ်ီကားႀကီးမွာ ထင္ရွားေသာ လက္ရာ တခု ျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံေတာ္
အစိုးရက ယင္းသို႔ သမုိင္းဝင္ ပန္းခ်ီကားႀကီးမ်ား ေရးဆြဲရန္ ဆရာႀကီး
ဦးေငြကိုင္ကုိ ပန္းခ်ီဝန္ရာထူး ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး တလ က်ပ္ ၁,၀၀၀ ခ်ီးျမႇင့္
ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီးက ေန႔စဥ္ပုံမွန္ ႐ုံးတက္ ႐ုံးဆင္း
အလုပ္မ်ဳိးကို မလုပ္လို သျဖင့္ မၾကာမီ ႏုတ္ထြက္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး
ဦးေငြကိုင္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ဳိးျပဳ ပန္းခ်ီကားေပါင္း မ်ားစြာကို
ေရးဆြဲခဲ့ရာ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႕ ေပးအပ္
ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ပါသည္။
ဘဝနိဂုံး
ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္သည္
တပည့္မ်ားႏႇင့္အတူ ေအာက္ဒုိး ထြက္၍ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲေလ့ ရွိသူ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာႀကီးသည္ ႏုိင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားမႈ မရွိေသာ္လည္းအသက္ ၆၆ ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္
မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ဦးဗေဆြ၏ တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ဖဆပလ အတြက္ စည္း႐ုံးေရးမွဴး
အလုပ္လုပ္ ေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ ထားဝယ္သုိ႔ မၾကာခဏ
ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ထားဝယ္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ အတြင္း
စပါးေတာင္ဘက္သို႔ ေအာက္ဒိုး ထြက္ကာ ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲခဲ့ေသး၏။ ယင္းသို႔
ေရးဆြဲၿပီး ျပန္အလာ ေနာက္တေန႔ ျဖစ္ေသာ ၃ မတ္ ၁၉၆၇ နံနက္ ၇ နာရီတြင္
ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕၌ ကြယ္လြန္ သြားပါသည္။ [1]--Mayor mt 03:40,
14 ဧျပီ 2010 (UTC)
ကိုးကား
1. ↑ (တင္ႏိုင္တုိး)Weekly Eleven News ဂ်ယ္နယ္၊ Vol 4, No 41,
၁။ ဦးေငြကိုင္၏ ဘဝႏွင့္ သူ႔ပန္းခ်ီ (ေမာင္သန္းေဆြ-ထားဝယ္)၊ မေဟာသဓာ မဂၢဇင္း အမႇတ္ (၂-၅)၊ ၂၀၀၆ ဇန္နဝါရီမွ ဧၿပီထိ။
၂။ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဦးေငြကိုင္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စာေစာင္၊ ၁၉၅၅ ႏုိဝင္ဘာ။
၃။ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္၊ (ဆ႒မတန္း ျမန္မာဖတ္စာသစ္)။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္