အဘိုးမွိုင္းသာ ရွိခဲ့ဦးမယ္ ဆိုလွ်င္ေပါ့



************************************

ဆရာႀကီးမႈိင္းသာ အသက္ရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ဳိးေတြ ေရးလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးမိ ပါသလဲ။သူေရးမေရးမွာေတာ့ ေသခ်ာမေျပာႏိုင္ဘူး ေသခ်ာေျပာႏိုင္တာ ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စာကို ဖတ္ျပီး ပိတ္ကန္မွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ ဘာလို႔လဲဆို ကြ်န္ေတာ္စာေရး တဲ့ အခါ သဒၵါကို ဂရုမစိုက္ပဲေရးတတ္လို႔ေလ ေနာက္ စၾကာေလးခ်ိဳး တစ္ပုဒ္ေရးတာ ႏွစ္လေက်ာ္ေနျပီ ခုထိမျပီးႏိုင္ဘူး အဆံုးသတ္မရပဲ ပတ္ခ်ာလည္သြားေနာ စၾကာေလးခ်ိူးဆိုတာ စက္၀ိုင္းပံုထဲ ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္စီျပီး အဲအကြက္ထဲ စာကို ဘယ္နား ကဖတ္ဖတ္ အစျဖစ္ေနရေအာင္ ေရးရတာ ခိခိ ဆံုးခါနီးေလးေရာက္လိုက္ မရေသးတာနဲ႔ ျပင္လိုက္နဲ႔ ပတ္ျပီးသြားေနတာ ခိခိ

ဆရာၾကီးသာ ရွိေနရင္ ခုေခာတ္လက္ရွိ ကာလကို ျမင္ျပီး ဆြာရတ္ဋီကာ နိဒါန္း ေလးခ်ဳိးႀကီး’ထဲကလို

“အႏွိပ္စက္ဘယာ ထူပါတဲ့ ျမန္မာ ဇမၺဴတလႊား

အိုကြယ္ … သပိတ္ဘက္ ပါသူေတြမွာျဖင့္ဗ်ာပါအပူမ်ား”

လို႔မ်ား ေရးေလမလား။ ‘ဖက္ဆစ္ဋီကာ မဟာနိဒါန္း’ေလးခ်ဳိးႀကီးထဲကလို

“ေၾသာ္ … သပိတ္အတြက္ကယ္လို႔

အႏွိပ္အစက္ေတြေၾကာင့္၊ စိတ္လက္ဆရာ မေအးရာက…

‘အမယ္မင္း’ ေရွးက်က်ဉာဏ္ႏွင့္၊ တက္ေခတ္ျပည္ျမန္မာ

အရွည္အၾကာ လြမ္းေလာက္ေအာင္

ေၾသာ္ … အေရးအလွ၊ ေဘးဘယေတြေၾကာင့္၊ ေရးရျပန္ပကြဲ႕

’ဖက္ဆစ္ဋီကာ’ တက်မ္း။”

ဆိုၿပီးေတာ့မ်ား ေရးေလမလား။ စဥ္းစားမိတာပါ

မတရား အႏိုင္က်င့္၊ ႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ သူေတြဘက္ကေန ဆရာႀကီး မႈိင္းက ျပတ္ျပတ္ သားသား ရပ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။

‘သံေ၀ဂကဗ်ာ၊ ဇရာဒုကၡဘြဲ႕’ မဟာေလးခ်ဳိးႀကီးထဲကလို

“ေၾသာ္ … တက္ေခတ္ တက္ေခတ္ႏွင့္၊အဖက္ဖက္ ညစ္ခ်င္တဲ့

(Fascist)ဖက္ဆစ္သဖြယ္ ယခုတသုတ္ မင္းတြင္ျဖင့္

သျပဳ ကြၽႏု္ပ္မကင္းသူတို႔နဲ႔ ဘုရားထဲတရားပြဲသဘင္

‘အိုကြယ္’ ဘသူ႕အ႐ႈပ္အရွင္းကိုမွ၊ ၾကားလဲမၾကားခ်င္။”

ဆိုၿပီးေတာ့လည္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ ႔ေရးခ်င္ ေရးဦးမွာပါ။ ‘

လြတ္လပ္ေရး အတိတ္ သပိတ္ဖြဲ႕ကဗ်ာ’ မဟာ ေလးခ်ဳိးႀကီးထဲကလို

“ျမန္မာတခြင္ သပိတ္အေမွာက္ေပါခ်ိန္မို႔

ဆရာသခင္ အရိပ္နိမိတ္ တဆိတ္ေဟာလိုက္မကြဲ႕

ေျမႇာက္သနဲ႔၊ ေခ်ာက္သနဲ႔ ရာဇဂုဏ္ကို

ေျမာက္တဲ့ ေၾကာက္တဲ့ အာ႐ုံမေစာၾကေလနဲ႔”

ဆိုၿပီး မေၾကာက္တရားနဲ႔ အားေပးေလဦးမလား ဆိုတာလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေနပါေသးတယ္။ ခုေနမ်ား ဆရာႀကီးသာ ရွိေနေသးရင္ျဖင့္ေပါ့ေနာ္

လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရးဆိုတာဟာ ျပႆနာ မႀကီးႀကီးေအာင္ ဖြရ ဆြရ လြယ္ကူတဲ့ ကိစၥမ်ဳိး မွန္း ဖိႏွိပ္ေဖာက္ျပန္တဲ့ အစိုးရေတြက ေကာင္းေကာင္းႀကီးနားလည္ၿပီး ၾကံဳႀကဳိက္တိုင္း သူတို႔ အက်ဳိးအတြက္ ဖန္တီး အသုံးခ်ေလ့ ရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ ႕ေခတ္တုန္းက ၾကံဳခဲ့ရသလို လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ကာလေတြမွာလည္း ဖန္တီးလို႔ ျဖစ္ခဲ့ တာေတြဟာ မေန႔တေန႔တုန္းက အထိပါပဲ။

ဆရာႀကီးမႈိင္းကေတာ့ သူ႕ေခတ္တုန္းက ၾကံဳခဲ့တာကိုဒီလိုျမင္ၿပီး ဒီလိုေတြးတယ္။

“ၾသ … ကုလားအေရးေလာက္ကိုျဖင့္

စကားအေၾကြး မေမာက္ပါဘု

ဓားေသြးေလာက္တယ္ ဆရာမထင္လို႔မို႔

အားေပးအားေျမႇာက္ မပါခ်င္တဲ့ျပင္”

ဆိုတာမ်ဳိး ေရးခဲ့သလို ဒီလိုလည္း ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။

“အမ်ားတစု ျမန္မာေတြႏွင့္တကြ

ကုလားလူထု သတၱ၀ါေတြကို

သနားက႐ုဏာ အတိုင္းရယ္ႏွင့္

ေၾသာ္ … အခြန္တိုး စာရင္းေတြႏွင့္

၀န္ထပိုးမကင္းႏိုင္တဲ့

အလြန္ဆိုးျခင္း ပမာမွာေလ

ကြၽန္မ်ဳိးခ်င္း စာနာလို႔မွ မႏႈိင္းၾကေရာ့သလား

နထိုင္း နပ်က္ နနက္ နျပာေတြလိုေနာ္ကြယ္

အ႐ိုင္းသက္သက္ တလိုင္းႏွက္သလိုမို႔

… … …

‘မႈိင္း’ ရွက္သကြာ”

ဆရာႀကီးရဲ႕ ဒီေလးခ်ဳိးမွာ သုံးထားတဲ့’တလိုင္း’ဆိုတဲ့ စကားဟာ ‘မိုက္မဲေသာ သူမ်ား၊ လူမိုက္’ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ သုံးတာပါ(ေပါရာဏကထာ အဘိဓာန္ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္)။

‘ရန္ကုန္ ကုလားဗမာ႐ိုက္ပြဲကို ရပ္စဲဖို႔ရာ ေမတၱာရပ္သည့္ေလးခ်ဳိးႀကီး’မွာ ဆရာႀကီး မႈိင္းက ျပႆနာကို ဒီလိုၾကည့္ျပထားတာကိုပါ ေတြ႕ရပါေသးတယ္။

“သေဘာေသးသေယာင္ ၀ါသနာ ၀သီရြဲ႕သူတို႔ကျဖင့္

ေရွာေမြးကေလးတေကာင္ ဗာရာဏသီခ်ဲ႕ခ်ိန္မို႔”

ဆိုၿပီး ျပႆနာမဟုတ္တာကို ျပႆနာလုပ္ေနတာလို ႔ေထာက္ျပထားပါတယ္။

ကဲ … ဆရာႀကီးမႈိင္းရဲ႕ လူမ်ဳိးေရး ျပႆနာကို ၾကည့္ျမင္ပုံက ရွင္းမေနဘူးလား

။ေလွ်ာေမြးကေလး အေသကို ပိုက္ၿပီး ဗာရာဏသီ လိုက္ခ်ဲ႕မေနနဲ႔တဲ့။
ပုံႀကီးခ်ဲ႕ ျပႆနာလုပ္မေနနဲ႔တဲ့။စိတ္သေဘာထား အဆင့္မရွိသူ၊ စ႐ိုက္၀ါသနာ မမွန္သူေတြသာ လုပ္တဲ့ အလုပ္တဲ့။

၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံႀကီး ျဖစ္ခါနီးမွာ ကုလားဗမာ အဓိက႐ုဏ္းေတြ ေပၚခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူလူထုက ျပႆနာရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ကိုေထာက္ျပၿပီး ၀ိုင္း ထိန္းႏိုင္ ခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ကေန မေန႔တေန႔ကအထိ ဗမာျပည္ အႏွံ႔မွာ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး ဘက္ကို ေဇာင္းေပးၿပီး ေပါက္ကြဲခဲ့တဲ့ အဓိက႐ုဏ္းေတြဟာ ဖန္တီးခဲ့လို ႔ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။

လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးကို အေျခခံၿပီး ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာတိုင္း သက္ဆိုင္ရာလူမ်ဳိးေတြ၊ ဘာသာ၀င္ေတြ အားလုံးဟာ မဆီမဆိုင္ဘဲ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ရတယ္။ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ ဘက္ႏွစ္ဘက္စလုံးဟာဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဒီတိုင္းျပည္ထဲမွာ ေနခဲ့ၾကသူေတြ၊ အမ်ား စုဟာ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ဳိးမတူေပမဲ့ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္၊ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ၊ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရွိခဲ့ ၾကသူေတြ။ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္နဲ႔ေဖာက္ျပန္ဖိႏွိပ္တဲ့ အစိုးရေခတ္ေတြ အဆက္ ဆက္မွာ ပါး႐ိုက္တာလည္း အတူတူခံခဲ့ရ၊ ဖေနာင့္နဲ႔ေပါက္တာလည္း အတူတူ ခံခဲ့ၾက ရၿပီး ဖိႏွိပ္သူ အစိုးရဆိုးေတြကို ျပန္ခ်ၾကရေအာင္ ဆိုေတာ့လည္းအတူတူ လက္တြဲၿပီး ျပန္ခ်ဲခဲ့ၾကသူေတြပါ။ အစိုးရဆိုးေတြဟာ သာမန္ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ရာဇ၀တ္မႈေတြကို တရား ဥပေဒေဘာင္ထဲက မရွင္းဘဲ ေလွ်ာေမြးကေလးကို ဗာရာဏသီ ခ်ဲ႕ခဲ့ၾကတာပါ။

အဓမၼမႈ ေနာက္ကြယ္တိုင္းမွာ အက်ဳိးျဖစ္ေနသူေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။

အပိုင္း ၂ ဆက္ဖတ္ပါရန္

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္