သာသနာႏွင့္ရာဇာအပိုင္း (၃၅)


*****************

ဂ်ပန္

ဘုရင္႐ႈိတိုကု

ေတာင္ကိုရီးယား ကုဒါရာမွ ဘုရင္ေဆအီေမအီသည္ ခရစ္ ႏွစ္ ၅၅ ခု၌ ဂ်ပန္ဘုရင္ (၅၃၉-၅၇၂)ထံ ဗုဒၶႏွင့္ ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္မ်ား၏ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဓမၼ က်မ္းစာမ်ားကိုလည္းေကာင္း လက္ေဆာင္ပဏၰာ အျဖစ္ ေပးပို႔လိုက္သည္။ ယင္းလက္ေဆာင္ ပဏၰာမ်ားႏွင့္အတူ စာသ၀ဏ္လႊာ တစ္ေစာင္ကိုလည္း ေပးလိုက္သည္။ ယင္း သ၀ဏ္လႊာမွာ ဤသို႔ျဖစ္၏။

"ဤဓမၼသည္ သိရွိနားလည္ရန္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ္လည္း ရွိရွိသမွ် ေဟာၾကားခ်က္မ်ားထဲတြင္ အျမတ္ဆံုး အေကာင္း ဆံုးျဖစ္၏။ တ႐ုတ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား အတြက္ပင္လွ်င္ယင္း ဓမၼကို နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ရန္ မလြယ္ေပ။ ယင္းဓမၼကို လိုက္နာက်င့္ၾကံသူမ်ားသည္ အပိုင္းအျခားမရွိေသာ သုခ ႏွင့္ အက်ိဳးထူးတရားကို ခံစားရရွိႏိုင္ေပ၏။ စိႏၱမဏိ မေနမ ယ ပတၱျမားရတနာသည္ ဘာမဆို လိုတရေစသကဲ့သို႔
ဤ တရားျမတ္သည္လည္း လူတို႔၏ ေမွ်ာ္မွန္းေတာင့္တ ခ်က္ ကို ျပည့္၀ေအာင္မလုပ္ဘဲ မေနေပ။ ဤဓမၼသည္ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းမွ ကိုရီးယားသို႔ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္၏။ မည္ သူမဆို ဤဓမၼကို လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္၏"

သ၀ဏ္လႊာႏွင့္အတူ ထိပ္တန္းအႏုပညာ လက္ရာမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားႏွင့္ ဓမၼက်မ္းဂန္မ်ားကို လည္းေကာင္း ေတြ႔ရေသာအခါ ဂ်ပန္၏ ကံၾကမၼာ ဖန္တီး သူမ်ားသည္ မ်က္လံုးပြင့္သြားၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္ ကာလ မတိုင္မီ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀-၂၅၀ ခန္႔ကပင္ ဂ်ပန္သည္
ကိုရီးယားမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရရွိၿပီး ေလၿပီ။ ယင္းဆက္သြယ္မႈအရ ဂ်ပန္သည္ တ႐ုတ္အကၡရာ အေရးအသားႏွင့္ အျခားအရာ၀တၳဳ အေတာ္မ်ားမ်ားကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ၿပီးေနၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈ ၏ အဆင့္ျမင့္ နမူနာမ်ားကိုမူ ေတြ႔ရွိခြင့္ မရရွိေသးေပ။ ကိုရီးယားမွ ေရာက္ရွိလာေသာ ယင္းလက္ေဆာင္ေကာင္း လက္ေဆာင္မြန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဂ်ပန္နန္းတြင္းသူ နန္း တြင္းသားမ်ား ၾကားထဲတြင္ သေဘာထားကြဲလြဲေနၾကသည္။
ဂ်ီအက္ဖ္မိုက ဤသို႔ေရးထားသည္။ နန္းရင္း၀န္ ဆိုဂါသည္ ဘာသာတရား အသစ္ျဖစ္ေသာ ယင္းဓမၼကို လက္ခံႀကိဳဆို သည္။ အျခားနန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားမ်ားက ဆန္႔က်င္ ဘက္ လုပ္ၾကသည္။ ယမာတို နန္းတြင္း၌ ဗုဒၶဘာသာကို ဆန္႔က်င္ဘက္ လုပ္ၾကသူမ်ားမွာ စစ္အရာရွိမ်ားႏွင့္ ရွင္တို ဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳ လုပ္ေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ အထိ ၾကာျမင့္သည္။ မို၏ အဆိုအရ ဆန္႔က်င္ဘက္သမားမ်ားသည္ ဆိုဂါ၏ ေက်ာင္း တိုက္ကို မီး႐ႈိ႕ပစ္ၾကၿပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ေခ်ာင္းထဲလႊင့္ပစ္ ၾက သည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၆၇၇ ခုတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ဒုတိယ အႀကိမ္ ဗုဒၶဘာသာ သြတ္သြင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ၾက ျပန္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌လည္း ပထမအႀကိမ္တုန္းက အေျခ အေနအတိုင္းပင္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

မို၏အဆိုအရ ဆိုဂါသည္ ဗုဒၶဘာသာကို လက္ခံသည့္ ဘက္က ျဖစ္သည္။ ရာဟုလာသံကိစၥည္း၏ အဆိုအရမူ ဆိုဂါမ်ိဳးႏြယ္သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ အေႏွင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ား ရွိေသာ္ လည္း ဗုဒၶဘာသာသည္ ဂ်ပန္ျပည္၌ ျပန္႔ပြားထြန္းကား သြား ၿပီးလွ်င္ ျပည္သူလူထုကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ အေျခအေန ေရာက္ရွိသြားသည္။ ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ သက္၀င္ ယံုၾကည္သူမ်ားထဲတြင္ မင္း ၃၂ ဆက္ေျမာက္ မိကိုတာ မိကိုဒို ဆုရႊန္တင္ေနာ္ႏွင့္ သူ၏ မိဖုရားႀကီးတို႔လည္း ပါ၀င္ ၾကသည္။

ဆုရႊန္တင္ေနာ္ႏွင့္ သူ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိဖုရားႀကီးတြင္ ၅၇၄ ခုႏွစ္၌ သားေတာ္တစ္ပါး ဖြားျမင္သည္။ သားေတာ္ ၏အမည္မွာ ဥပယဒိုဟု ေခၚသည္။ ဘုရင့္နန္းေတာ္တြင္းသို႔ ဗုဒၶဘာသာ ေျခခ်လာခဲ့သည္မွာ ၃၆ ႏွစ္ၾကာ ရွိသြားေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အင္အားစုမွာ ရွိၿမဲရွိေနသည္။ ဗုဒၶဘာသာသည္ နန္းေတာ္ဘာသာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာ ေနရာ မရရွိေသးေသာ္လည္း ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားတို႔သည္ ပုဂၢလိကအေနျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။

နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားမ်ား ၾကားထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူမ်ား ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲေနၾက သည္။ ယင္းႏွစ္ဂိုဏ္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက အား ေကာင္းလာသည္။ ၅၉၂ ခုႏွစ္တြင္ ဘုရင္ဆုရႊန္ ကြယ္လြန္ သြားသည္။ ထိုဘုရင္ကို ဆိုဂါဘက္ေတာ္သားမ်ားက အဆိပ္ ေကၽြးသတ္သည္ဟု အဆိုရွိသည္။ ဆိုဂါသည္ ဘုရင္ ဆုရႊန္ကို လုပ္ၾကံ႐ံုမွ်သာမကဘဲ သားေတာ္
႐ႈိတိုကု ကိုလည္း ထီးနန္းမရေအာင္ လုပ္ထားၿပီးလွ်င္ ဦးရီးေတာ္ ဆုအိကို (၅၉၂-၆၂၉)အား ထီးနန္းတင္လိုက္ သည္။ ႐ိႈတိုကုကိုမူ အိမ္ေရွ႕အရာ အပ္ႏွင္းထားသည္။ အရည္အခ်င္းလည္းရွိ၊ ရဲစြမ္းသတၱိလည္း ရွိေသာ္လည္း ႐ႈိတိုကုသည္ သူႏွင့္ သူ႔ဖခမည္းေတာ္အေပၚ ျပဳလုပ္ေသာ မတရားမႈကို တံု႔ျပန္ကလဲ့စားေခ်ျခင္း မျပဳလုပ္ေပ။ ယင္းသို႔ သည္းခံေနႏိုင္ျခင္းမွာ သူကိုယ္တိုင္က ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီး ႀကီးမားမားထားဟန္ မတူေသာေၾကာင့္ဟု ယူဆၾကသည္။

႐ႈိတိုကုေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္
အေၾကာင္းအရာမ်ား ေျပစမွတ္ျပဳၾကသည္။ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေမြးဖြားလာခ်ိန္၌ အံ့ဖြယ္သရဲ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသကဲ့သို႔ပင္ ႐ႈိတိုကု ေမြးဖြားျခင္းကိုလည္း အံ့ဖြယ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ထားသည္။ ယင္း အျဖစ္အပ်က္မ်ား ကို ေထာက္၍ ႐ႈိတိုကုအား ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားက မည္မွ်ေလး စားၾကည္ညိဳ ၾကသည္ဆိုသည္ကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။

႐ႈိတိုကု သားေတာ္ေလးကို မေမြးဖြားမီ သူ၏ မယ္ေတာ္ မိဖုရားသည္ နန္းေတာ္မွထြက္၍ နန္းေတာ္ အနီးအနား တစ္၀ိုက္၌ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ျမင္းေဇာင္းထဲ
၀င္သြားသည္။ ျမင္းေဇာင္းထဲအ၀င္ တံခါး၀၌ပင္ ႐ႈိတိုကုကို ဖြားျမင္သည္။ ျမင္းေဇာင္း၌ ေမြးဖြားေသာေၾကာင့္ ဥပယဒိုဟု မွည့္ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ဖြားျမင္စဥ္၌ မိခင္သည္ ဘယ္လို အေ၀ဏိက ေ၀ဒနာမ်ိဳးကိုမွ မခံစားရေပ။ ေမြးေမြးခ်င္း ကေလးသည္ စကားစ၍ေျပာသည္။ အတန္ငယ္ ႀကီးျပင္း လာေသာအခါတြင္သူငယ္သည္ သာမန္လူဆယ္ေယာက္ စကားေျပာႏိုင္သည့္ စြမ္းအားျဖင့္ စကားေျပာႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူငယ္၏ ဒုတိယအမည္သည္ တိုယိုတိုမိမိဟု တြင္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သူ၏ ထူးျခားမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ေၾကာင့္ သူ၏ အမည္နာမမ်ားလည္း ဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳးေလာက္ ရွိေန သည္။ သို႔ရာတြင္ အထက္ပါ အမည္နာမႏွစ္မ်ိဳးမွာ ပို၍ ထင္ရွားသည္။ ----

႐ႈိတိုကု၏ ေမြးဖြားပံုဇာတ္လမ္းကို သိဒၶတၳ ေမြးဖြားပံု ဇာတ္ လမ္းကို ပံုတူယူ၍ ေျပာၾကပံုရသည္။ မတ္တတ္ရပ္ ေမြးဖြား ျခင္း၊ ေမြးဖြားစဥ္က အေ၀ဏိက ေ၀ဒနာ မခံစားရျခင္း စသည္တို႔သည္ သိဒၶတၳမင္းသား ေမြးဖြားစဥ္၌ လည္း ျဖစ္ ပ်က္ခဲ့သည္။ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ေမြးေမြးခ်င္း လမ္း ေလွ်ာက္သည္။ ယင္းပံုစံကို အတုယူလွ်က္ ႐ိႈတိုကုအား ေမြးေမြးခ်င္း စကားေျပာသည္ဟု ဖန္တီးထားၾကပံုရသည္။ မဇၥိၽမနိကာယ္ အ႒ကထာ၏ အဆိုအရ သာမန္႐ိုး႐ိုး လူ တစ္ေယာက္ စကားတစ္ခြန္းေျပာသည့္ အခ်ိန္ကာလ အတြင္း၌ ရွင္အာနႏၵာသည္ စကားလံုးေရ ရွစ္ဆယ္ကို
ေျပာဆိုႏိုင္သည္။  ရွင္အာနႏၵာ စကားတစ္လံုးတစ္လံုး ေျပာဆိုသည့္ အခ်ိန္ကာလအတြင္း၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္
စကားလံုးဆယ့္ေျခာက္လံုးကို ေျပာဆိုေတာ္မူႏိုင္သည္။
ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို တုလ်က္ ႐ိႈတိုကုကို သာမန္လူ
႐ိုး႐ိုးလူဆယ္ေယာက္ စြမ္းအားျဖင့္ စကားေျပာႏိုင္သည္ဟု
အမႊမ္းတင္ထားၾကပံုရသည္။

႐ႈိတိုကုသည္ ကိုရီးယား ရဟန္းေတာ္ ေတ်ေက်ထံမွ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို သင္ၾကားဆည္းပူးသည္။ တ႐ုတ္စာေပကို လည္း တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္သည္။ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ တာ၀န္ကို မထမ္းရြက္ခင္ ခမည္းေတာ္၏ အလိုဆႏၵအရ အိမ္ေရွ႕မင္းသားဘ၀ျဖင့္ ေနရစဥ္ကပင္ ႐ႈိတိုကုသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားကို ရင္ဆိုင္ရသည္။

သူ၏မကိုဋ္၌ ေ၀ႆ၀ဏၰ၊ ၀ိ႐ုဠက၊ ဓတရဌ၊ ၀ိ႐ုပကၡ
နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ ႐ုပ္ပံုမ်ားကို ထြင္းထုၿပီးလွ်င္ ႐ႈိတိုကုသည္ စစ္ခ်ီေလ့ရွိသည္။ စစ္ေအာင္ႏိုင္ေသာအခါ ယခုေခတ္ အိုဆာကာေခၚ နန္၀ါ၌ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔၏ နတ္ကြန္း (တင္ေနာ္ဂ်ီ)ကို ခရစ္ႏွစ္ ၅၉၂ ခုႏွစ္၌ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ရသည့္ တာ၀န္ကို ယူလွ်င္ယူခ်င္း ႐ိႈတိုကု သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ေၾကညာ လိုက္ၿပီးလွ်င္ ယခုေခတ္ အိုဆာကာ၌ တင္ေနာ္ဂ်ီကို
ေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းသည္။ ထိုအေဆာက္အအံုမွာ ဘုရား ေက်ာင္း သက္သက္မွ်သာမကဘဲ စာေပ၊ ဓမၼ၊ ဒႆနပညာ ရပ္မ်ား ပို႔ခ်ရာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ ႐ႈိတိုကုကိုယ္တိုင္ မဇၥၽမိက (နာဂါဇုန) ဒႆနကို အထူးေလ့ လာ ဆည္းပူးသည္။

၆၀၇ ခုႏ်စ္၌ ႐ိႈတိုကုသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ စာသင္သား မ်ား ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပညာသင္ၾကားဆည္းပူးရန္ ကိုရီးယား ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေစလႊတ္သည္။ ႐ႈိတိုကု ထီး နန္း စတင္စိုးစံစဥ္အခါက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အႏုပညာ ထြန္း ကားျပန္႔ပြားျခင္း မရွိေသးေပ။ ႐ႈိတိုကုသည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ ပညာေတာ္သင္မ်ားကို ေစလႊတ္႐ံုမွ်သာမကဘဲ ႏိုင္ငံရပ္ျခား မွ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု စေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ လက္မႈပညာ ရွင္မ်ားကိုလည္း အေျမာက္အျမား ပင့္ဖိတ္လ်က္ ဂ်ပန္ျပည္ ကို အႏုပညာ၊ လက္မႈပညာ ႂကြယ္၀သည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္သည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ကိုရီးယား သို႔သြားၾကေသာ ပညာေတာ္သင္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးဒႆန၊ တ႐ုတ္အကၡရာ အေရးအသား၊ အႏုပညာ စေသာ နယ္ပယ္ မ်ား၌ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။

႐ႈိတိုကုသည္ စြယ္စံုရပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အျပင္ ဂ်ပန္၏ ကံၾကမၼာ ဖန္တီး တည္ေဆာက္သူလည္း ျဖစ္သည္။ ၆၀၄ ခုႏွစ္၌ ႐ႈိတိုကုသည္ ဥပေဒ ၁၇ ခု ပါရွိေသာ ဂ်ပန္၏ ပထမ ဆံုး အုပ္ခ်ဳပ္မႈဥပေဒကို ေရးဆြဲသည္။ ထိုဥပေဒသည္ ယေန႔ ထက္တိုင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေနသည္။ ထိုဥပေဒ တစ္ေနရာ၌ ဤသို႔ဆိုထားသည္။

"တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး သေဘာထားကြဲလြဲေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တို႔ သည္ စိတ္လိုက္မန္ပါ မျပဳလုပ္သင့္ၾကေပ။ လူတိုင္းလူတိုင္း တြင္ ကိုယ္ပိုင္ဦးေႏွာက္ ရွိၾကသည္။ ဦးေႏွာက္တိုင္း ဦးေႏွာက္တိုင္းသည္ ကိုုယ္ပိုင္ ထူးျခားခ်က္ ရွိသည္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ အျမင္၌ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟု ထင္ျမင္ေသာ အရာသည္ အျခားတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အျမင္၌ မသင့္ ေလ်ာ္ေသာအရာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမွားမရွိေသာ ရေသ့ရဟန္းမ်ားလည္း မဟုတ္ေပ။ လူၿပိန္း လူအမ်ားလည္း မဟုတ္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး သာမန္႐ိုး႐ိုး လူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္" စေသာ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳး ရွိမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္သည္။

႐ႈိတိုကုသည္ မိမိႏိုင္ငံအား ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာၿပီး အမွီအခို
ကင္းမဲ့သြားေစရန္အတြက္ ေကာက္ပဲသီးႏွံအသစ္မ်ား ထြက္ သည့္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးျခင္း အလုပ္ကို အားေပး အား ေျမႇာက္ ျပဳလုပ္ၿပီးလွ်င္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ဂ်ပန္ကို ႀကီးပြားတိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ သည္။ ႐ႈိတိုကုသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ပထမဦးဆံုး လမ္းစတင္ ေဖာက္လုပ္သူျဖစ္သည္။

ဘုရင့္သားေတာ္ ႐ိႈတိုကုသည္ အဆင့္ျမင့္ တရားေဟာ ဆရာတစ္ဦး ျဖစ္သည့္အျပင္ က်မ္းျပဳဆရာတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ တရားေဟာပလႅင္ေပၚ၌ ထိုင္လ်က္ ႐ႈိတိုကု တရားေဟာခ်ိန္၌ ကေလးလူႀကီးမေရြး တရားနာပရိတ္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ လာၿပီး တရားနာေလ့ရွိၾကသည္။ ႐ႈိတိုကုသည္ သဒၶမၼပု႑ရိက၊ ၀ိမလကိတၱိနိေဒၵသ၊ မာလာ ေဒ၀ီ သီဟနာဒသုတ္မ်ား၏ အဖြင့္က်မ္းမ်ားကို ေရးသားျပဳစု သည္။ ယင္းအဖြင့္က်မ္းမွာမူ လက္ေရးမူျဖင့္ ယေန႔ထက္ တိုင္ ရွိေနေသးသည္။ သူ၏ အရီးေတာ္ ဘုရင္မႀကီး၏ အမိန္႔ ျဖင့္ ႐ိႈတိုကုသည္ မာလာေဒ၀ီ သီဟနာဒသုတ္ႏွင့္
ပတ္သက္ၿပီး သံုးရက္တိတိ တရားေဟာၾကားသည္။

ထိုနည္းအတူ အိုကမိုတို နန္းေတာ္တြင္လည္း သဒၶမၼပု႑ရိ က အေၾကာင္းကို ေဟာၾကားသည္။ ႐ႈိတိုကု၏ အရည္ အခ်င္း ႏွင့္ ထူးျခားေသာ ပညာဉာဏ္ကို ေတြ႔ရေသာအခါ ဘုရင္မႀကီးသည္ အထူးပင္ အားရ၀မ္းသာ ျဖစ္သြားသည္။ ဘုရင္မႀကိးသည္ ႐ႈိတိုကုအား က်ယ္ျပန္႔ႀကီးမားေသာ လယ္ေျမကြက္ကို အပိုင္စားေပးသနားသည္။ ယင္းလယ္ ေျမကြက္ကို ဘုရင့္သားေတာ္က အိဆန္ေက်ာင္းေတာ္အား လႉဒါန္းလိုက္ေလသည္။

သဒၶမပု႑ရိက (မဟာယာန)၌ ဗုဒၶက ဤသို႔ ေဟာၾကား ေတာ္ မူသည္။
" မိမိ၏ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မႀကိဳးစားပါႏွင့္။ သတၱ၀ါ တစ္ေယာက္တေလမွ်ပင္ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစား ေနရပါက မိမိ၏ လြတ္ၿငိမ္းမႈကို မစဥ္းစားဘဲ ထိုဒုကၡခံေန ရသူ ဆင္းရဲဒုကၡက လြတ္ၿငိမ္းသြားေအာင္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ရမည္ "

အပိုင္း(၃၆)ဆက္ရန္


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္