သာသနာႏွင့္ရာဇာအပိုင္း(၃၆)


*****************

မိမိအက်ိဳးကိုစြန္႔လ်က္ သူတစ္ပါး၏ အက်ိဳးေဆာင္ဘ၀ျဖင့္ ေနသြားရန္ ဆံုးမဥပေဒသ ေပးထားေသာ က်မ္းဂန္ကို ႐ႈိတုိကု က သူ ေဟာသည့္တရား၏ အေျခခံအေထာက္ အထား ျပဳလုပ္ထားသည္။ အိမ္ေရွ႕သားေတာ္ ႐ႈိတိုကု၏ ရည္မွန္းခ်က္မွာလည္း ထိုအတိုင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္း ရည္ မွန္းခ်က္မ်ိဳးထားသည့္ အျခားအေပါင္းအေဖာ္အေပါင္း အေျမာက္အျမား ေပၚေပါက္လာေစလိုသည့္ဆႏၵ ႐ႈိတိုကု တြင္ ရွိေနသည္။ ၀ိမလ ကိတၱိနိေဒၵသလည္း ႐ႈိတိုကု၏ ရည္မွန္းခ်က္ကို ေထာက္ခံအားေပးသည့္ သုတ္ျဖစ္သည္။ ထိုသုတ္၌ ၀ိမလကိတၱိအေၾကာင္းကို ဤသို႔ဆိုထားသည္။

" ၀ိမလကိတၱိသည္ ေ၀သာလီမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ ဥပါသကာတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူျပည္သားသည္ သူ၏ အမိျဖစ္သည္။ အားလံုးအေပၚ ေမတၱာထားျခင္းသည္ သူ၏ အဖျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါအားလံုးသည္ သူ၏ အေဆြ ခင္ပြန္းျဖစ္သည္။ တပ္မက္မႈကင္းျခင္းသည္ သူ၏ ေနရာ ျဖစ္သည္။ ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ သူ၏ မယားျဖစ္သည္။ က႐ုဏာသည္ သူ၏ သမီးျဖစ္သည္။ သစၥာတရားသည္ သူ၏ သားျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အိမ္ေထာင္ရွင္ဘ၀ျဖင့္ ေနထိုင္ေသာ္လည္း ၀ိမလကိတၱိသည္  ေလာကီအေႏွာင္ အဖြဲ႔မ်ားမွ ကင္းလြတ္ေနသူျဖစ္သည္။ "

ယင္းသုတ္၏ အဖြင့္ကို ႐ႈိတိုကုက ဤသို႔ ေရးသားထား သည္။ ၀ိမလကိတၱိသည္ တရားအျမင္ ရေနၿပီျဖစ္ေသာ မုနိျဖစ္သည္။ သူ၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘ၀သည္ ရာဂႏွင့္ ေဒါသေဘာင္ အျပင္ဘက္ ေရာက္ေနၿပီ။ သူ၏ စိတ္ႏွလံုး သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူ႔ေလာက၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား အေပၚတြင္ တြယ္တာကပ္ၿငိမႈ ကင္းေနၿပီ။ သူ၏ အတြင္း သႏၱာန္၌ အပိုင္းအျခားမရွိေသာ က႐ုဏာရွိေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ က႐ုဏာအနႏၱျဖင့္ ေစ့ေဆာ္အပ္သည္ျဖစ္၍
အိမ္ေထာင္ရွင္ဘ၀ျဖင့္ ေနထိုင္သြားၿပီးလွ်င္ အၿမဲမျပတ္ သူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြားကိုသာလွ်င္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနသည္။ ႐ႈိတိုကုသည္ ၀ိမလကိတၱိ၏ ပံုစံအတိုင္း သူ႔ဘ၀ ကို ပံုသြင္းထားသည္ ဆိုသည္မွာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေပ။

ဗာရာဏသီမွ မိဖုရား သီရိမာလာသည္ ဗုဒၶ၏ စံျပတပည့္
ဒါယိကာမတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သီရိမာလာသည္ မိဘ၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသိသည္။ မိဖုရားဘ၀ျဖင့္ ေနေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ မိမိ၏ တာ၀န္၀တၱရားႏွင့္ ပတ္ သက္၍ ဤသို႔ ၀န္ခံကတိထားသည္။

" တပည့္ေတာ္မ၏ ရွိသမွ် ပစၥည္းဥစၥာကို ဆင္းရဲသူ ဆင္း ရဲသားႏွင့္ ခိုကိုးရာမဲ့မ်ားအတြက္ ေပးလႉထားပါသည္။ တပည့္ေတာ္မသည္ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ေနသူမ်ားအား အစြမ္းကုန္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ပါမည္။ ယင္းကို ျပဳလုပ္ရန္ အတြက္ အသက္စြန္႔ရေစကာမူ တပည့္ေတာ္မ ေနာက္တြန္႔ လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ "

႐ႈိတိုကုသည္ သီရိမာလာ၏ ပံုစံအတိုင္း မိမိ၏အရီးေတာ္ ဘုရင္မအား က်င့္ၾကံျပဳလုပ္ေစလိုသည့္ စိတ္ဆႏၵရွိသည္။ ခိုကိုးရာမဲ့ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ေရာဂါသည္မ်ားအား ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပား၌ ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ားကို တည္ေထာင္ေဆာက္လုပ္ေပးသည္။

ယင္းျပည္သူ႔အက်ိဳးေဆာင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ၾကားကပင္ ႐ႈိတိုကုသည္ အတြင္း စိတ္ ပိုင္းဆိုင္ရာ သန္႔စင္ေရး၊ မွန္ကန္မြန္ျမတ္ေရးအတြက္လည္း ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္သည္။ ဟိုယံုက်ိ ေက်ာင္းတိုက္၌ အေဆာင္ ရွစ္ေဆာင္ရွိေသာ ေက်ာင္းသည္ ယေန႔ထက္ တိုင္ ထင္ရွားရွိေနသည္။ ထိုေက်ာင္း၌ ႐ႈိတိုကုသည္
ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္း၌
ကိုးကြယ္ထားေသာ ဘုရားအေလာင္း အ၀ေလာကိေတရႊရ ၏ သစ္သား႐ုပ္တုေတာ္မွာ သူ၏ ယင္းစိတ္သေဘာကို
ေဖာ္ျပသည့္သေဘာျဖင့္ ႐ႈိတိုကုကိုယ္တိုင္ သူ႔လက္ျဖင့္
ထုလုပ္ကိုးကြယ္ထားသည့္ ႐ုပ္တုေတာ္ျဖစ္သည္။ ယင္း ႐ုပ္တုေတာ္ကို ဖူးေတြ႔ရသူ မွန္သမွ်သည္ "႐ႈိတိုကုလက္ႏွင့္ ထိလိုက္သည့္ အရာမွန္သမွ် ေျပာင္ေျပာင္ေျမာက္ ေျမာက္ ပင္ ႐ုပ္လံုးေပၚလာသည္" ဟူ၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးၾကသည္။ 
ရွိတင္ေနာ္ဂ်ိေက်ာင္းသည္ တစ္မ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည့္ ဘာသာေရးဌာနသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဂ်ပန္ျပည္၌ ရွိေသာ ဘာသာေရး ဌာနမ်ားစြာတို႔သည္ ရွိတင္ေနာ္ဂ်ိ၏ ပံုစံနမူနာအတိုင္း လိုက္လုပ္ၾကသည္။ ယင္းေက်ာင္းတိုက္ ႀကီးကို တည္ေဆာက္ၿပီးေသာအခါ ႐ႈိတိုကုသည္ မိမိ၏ ခမည္းေတာ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ျဖင့္ အျခား အေဆာက္ အအံုတစ္ခုကို တည္ေဆာင္ျပန္သည္။ ယင္းအေဆာက္ အအံု ကို စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ အသံုးျပဳသည္။ ယင္း ေက်ာင္းတိုက္ႏွစ္တိုက္အျပင္ ႐ႈိတိုကုသည္ အျခားေက်ာင္း တိုက္ ငါးတိုက္ကိုလည္း ေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းေသးသည္။
ယင္းေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ားကို ဗဟိုထားလ်က္ ႐ိႈတိုကုသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ဗုဒၶ ဓမၼ ျပန္႔ပြားထြန္းကားေရးကို
ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္သည္ဟု ယံုၾကည္ရသည္။

ယင္းေက်ာင္းႀကီးမ်ားမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ နာလႏၵေက်ာင္း တိုက္ႀကီးကဲ့သို႔မူ ႀကီးက်ယ္ျခင္း ရွိဟန္မတူေပ။ သို႔ရာ တြင္ သူ႔နည္းႏွင့္သူ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး မ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ား၌ အႏုပညာ၊ သိပၸံပညာ၊ ဘာသာေဗဒ၊ စာေပ၊ သမိုင္း၊ ဒႆနေဗဒ၊
ႏိုင္ငံေရးပညာမ်ားႏွင့္တကြ အျခားတိုင္းျပည္ တိုးတက္ရာ
တိုးတက္ေၾကာင္း ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း သင္ၾကားေပး သည္။

ယင္းေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ားသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအား တိုးတက္ ႀကီးပြားေအာင္၊ ႂကြယ္၀ေအာင္ လုပ္ၾကသည္။ ယင္းေက်ာင္း တိုက္မ်ားအနက္ ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းတိုက္သည္ အဓိက အက် ဆံုး ျဖစ္သည္။ ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းတိုက္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ားအတြက္ ဗုဒၶဂယာသဖြယ္ ျဖစ္ေနၿပီး ဂ်ပန္အမ်ိဳးသား
စည္းလံုးညီၫြတ္ေရး၏ ႐ုပ္လံုးသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။

ရည္ရြယ္ခ်က္ ျမင့္မားၿပီး ဘာသာေရးစိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ ႀကီးမားေသာ ဘုရင္တို႔သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၌ ေအာင္ျမင္မႈ မရွိေသာ ဘုရင္ျဖစ္ေနတတ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း
႐ႈိတိုကု သည္ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္မႈ အပိုင္း ထူးထူးျခားျခား ေရာေႏွာေပါင္းဆံုေနေသာ ဘုရင္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရာ၌ သူ၏ အျပဳအမူသည္ သူ၏ ဘုရင္အျဖစ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ကိုက္ညီလွသည္။

႐ႈိတိုကုသည္ ၆၀၇ ခုႏွစ္၌ တ႐ုတ္ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ႏိုင္ငံေရး အရ ဆက္သြယ္မႈကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ မိမိ သံတမန္ တစ္ဦးကို ေစလႊတ္၍ တ႐ုတ္ဘုရင္ ယန္တီ (၆၀၇-၆၁၇) ထံ ေပးပို႔ေသာ သ၀ဏ္လႊာ၌ ႐ႈိတိုကုသည္ "ေနထြက္တိုင္းျပည္ (ဂ်ပန္) ဘုရင္ထံမွ ေန၀င္တိုင္းျပည္
(တ႐ုတ္) ဘုရင္ထံသို႔ သ၀ဏ္လႊာ ပါးလိုက္ပါသည္" ဟူ၍
ေရးသားထားသည္။ ထိုသ၀ဏ္လႊာကို ဖတ္ရေသာ တ႐ုတ္ ဘုရင္သည္ အႀကီးအက်ယ္ ရာဇမာန္႐ွသြားသည္ျဖစ္၍
၀ိုင္း၀န္း ေဖ်ာင္းဖ်ၾကရသည္။

တ႐ုတ္ဘုရင္က "ဘုရင္ယာမာမို၏ သားေတာ္ထံ သ၀ဏ္ လႊာ ပါးလိုက္သည္" ဟူ၍ အေၾကာင္းျပန္ၾကားလိုက္သည္။ ဤတြင္ ႐ႈိတိုကုက "အေရွ႕မွ ေနထြက္ဘုရင္က အေနာက္ ဘက္ဘုရင္ထံ သ၀ဏ္လႊာ ပါးလိုက္ပါသည္" ဟု တစ္ဖန္ သ၀ဏ္လႊာ ျပန္ပို႔လိုက္သည္။ ယင္းသို႔အားျဖင့္ ႐ႈိတိုကု သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအား မိမိႏွင့္ တန္းတူရည္တူပင္ ဆက္ ဆံသည္။

သူ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသက္တမ္း အႏွစ္ ၃၀ ကာလအတြင္း ႐ႈိတိုကု မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ ဆို သည္ကို ဂ်ပန္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ ၾကားေသာ ပညာရွင္ ေဒါက္တာ မဆာဟာ႐ုအာေနဆာကီ က ဤသို႔ ေရးသားသည္။
"႐ႈိတိုကု၏ အႏွစ္ ၃၀ ၾကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သက္တမ္းကာလ သည္ ဂ်ပန္သမိုင္း၌ ေခတ္သစ္ ထူေထာင္ေသာ ကာလျဖစ္ ၏။ ႐ႈိတိုကုသည္ ဂ်ပန္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဂ်ပန္အမ်ိဳးသား စည္းလံုးေရးကို တည္ေဆာက္ေသာ ဗိသုကာျဖစ္၏။ ႐ႈိတိုကု သည္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီၫြတ္မႈကို တည္ ေဆာက္ ၏။ ဗုဒၶတရားေတာ္၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နမူနာ စံျပ မ်ားျဖင့္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားအား အတြင္းစိတ္ဓာတ္ ျမင့္မားလာ ေစရန္ လႈံေဆာ္ အားေပး၏။ လမ္းၫႊန္လမ္းျပ ျပဳလုပ္၏။ ႐ႈိတိုကုသည္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားအား အႏုပညာ၊ သိပၸံပညာ အျပင္ အျခားယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာ ေပးခဲ့၏။ ေႏွာင္းေခတ္လူမ်ားသာမက ေခတ္ၿပိဳင္လူမ်ား ကပင္ ႐ႈိတိုကုအား ဘုရားအေလာင္း
အ၀ေလာကိေတရႊရ ၏ ကိုယ္ပြားအျဖစ္ ထင္မွတ္ယူဆၾက သည္မွာ သဘာ၀က်၏။ ထက္သန္ေသာ လံု႔လ၀ီရိယ၊ ႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္၊ ထက္ျမက္ေသာ ပညာဉာဏ္ တို႔သည္ ႐ႈိတိုကု၏ ပုဂၢလိက ၀ိေသသမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ယင္းပုဂၢလိက ၀ိေသသမ်ား၏ အေျခခံအေၾကာင္းတရားမွာ ဗုဒၶတရားေတာ္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ဆိုရေပလိမ့္မည္။ ဗုဒၶတရား ေတာ္ကသာလွ်င္ ႐ႈိတိုကုအား ပညာဉာဏ္ ႂကြယ္၀ ေအာင္၊ စိတ္ဓာတ္ျမင့္လာေအာင္ လုပ္ေပး၏။ ထို႔ျပင္ ဗုဒၶတရား ေတာ္ ကသာလွ်င္ ျမင့္မားေသာ ရွည္မွန္းခ်က္ကို အမ်ိဳးသား ဘ၀၏ အေျခခံအုတ္ျဖစ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ရာ၌ ေအာင္ျမင္မႈ
ရရွိေစရန္ ႐ႈိတိုကုအား အကူအညီ အေထာက္အပံ့ေပး၏။"
ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းအက်ဆံုး
ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာင္းကို ႐ႈိတိုကုသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၅၈၆-၈၇ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္သည္။ တစ္ႀကိမ္ မီး ေလာင္သြားေသးသည္။ ယခု ထင္ရွားရွိေနေသာေက်ာင္းမွာ ၇၉၃ ခုႏွစ္တြင္ အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ေဆာက္ေသာ ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ ဟို႐ိုမိယန္ဘူတာမွ ဘတ္စ္ကားစီးသြား လွ်င္ ဟိုယံုေက်ာင္းအေရာက္ တစ္နာရီ၊ တစ္နာရီခြဲမွ်သာ သြားရသည္။

ဂ်ပန္၏ ေျခာက္သေယာင္းေနေသာ ေျမကို ေျမၾသဇာ ေကာင္း လာေအာင္ ဗုဒၶတရားေတာ္ ေရၾကည္ျဖင့္ ႐ႈိတိုကု သြန္းေလာင္းေသာ ေနရာမ်ားထဲတြင္ ဟိုယံုဂ်ိသည္ အဓိက အက်ဆံုး ျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာင္းတိုက္၌ပင္ ဂ်ပန္သည္
ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ သိပၸံပညာ၊ ဘာသာတရားႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို စတင္သည္။ ေအာင္ျမင္ ထေျမာက္မႈလည္း ရလာခဲ့သည္။ ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းတိုက္ရွိ
သစ္သားအေဆာက္အအံုႀကီးသည္ ကမၻာေပၚရွိ ေရွးအက် ဆံုး သစ္သားအေဆာက္အအံုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾက သည္။ ဂ်ပန္၏ ေရွးေဟာင္း ႐ုပ္တု၊ အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီပညာ ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ လက္ရာမ်ားကို ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းတိုက္၌ ေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ေရာက္သြားေသာ ရာဟုလာသံကိစၥည္းသည္ ဟိုယံုေက်ာင္းကို ေလ့လာလ်က္ ထိုေက်ာင္းအေၾကာင္းကို ဤသို႔ ေရးထားသည္။

"ဟိုယံုေက်ာင္းသည္ ေျမညီေျမျပန္႔ေပၚ၌ နံရံတံတိုင္းမ်ား ျဖင့္ ကာရံထားအပ္သည္။ အတြင္းသို႔၀င္ရန္ အဓိက၀င္ ေပါက္မွာ ေတာင္ဘက္၌ရွိသည္။ ဟိုယံုဂ်ိေက်ာင္းကို ၾကည့္ ႐ႈရန္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း လူေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔လည္း လာေရာက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဟိုယံုဂ်ိသည္ ဂ်ပန္သမိုင္း၏ သက္ရွိစာသင္ေက်ာင္း ျဖစ္ေန သည္။ ဆရာမ်ားသည္ ေနရာတိုင္း ေနရာတိုင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္း၀တၳဳတိုင္း ပစၥည္း၀တၳဳတိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းေျပာျပၾက သည္။ ထိုေန႔ကလည္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အုပ္စုမ်ားဖြဲ႔လ်က္ လာေရာက္ၾကသည္။ ေတာင္ဘက္ ၀င္း တံခါးမႀကီးသည္ တံတိုင္းႀကီးႏွင့္ ကပ္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ရွိေသာ အလယ္တံခါးသည္ အလယ္၌ရွိ ေန ေသာ ကၽြန္းတိုင္ႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ က်က္သေရ ရွိလွေပ သည္။ ယင္းအလယ္တံခါး၌ တံခါးေစာင့္ သစ္သားနတ္႐ုပ္ မ်ားရွိသည္။ ယင္းတံခါးမွာ ရွစ္ရာစု အစပိုင္းေလာက္က လုပ္ထားေသာ တံခါးျဖစ္သည္။ ႐ုပ္တုမ်ားလည္း ထိုအခ်ိန္ က ႐ုပ္တုမ်ား ျဖစ္ဟန္ရွိသည္။ အလယ္တံခါးကို လြန္သြား ေသာအခါ ခန္းမႀကီးထဲ ေရာက္သြားသည္။ထိုခန္းမႀကီးထဲ၌ အဓိက နတ္ကြန္းရွိသည္။ ၀ဲဘက္၌ အဆင့္ငါးဆင့္ရွိေသာ ပုထိုးရွိၿပီး ယာဘက္၌ အဓိက နတ္ကြန္္းရွိသည္။ ပထမဦးစြာ အဓိကနတ္ကြန္းသို႔ ေရာက္သြားသည္။ လမ္းၫႊန္က ပထမ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ေရွ႕ဘက္၀ရန္တာသို႔ ေခၚသြားသည္။ထိုေနရာ ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဖ်င္ဖိနပ္ စီးဖို႔ေပးသည္။ ဂ်ပန္ဘုရား ေက်ာင္း မ်ား၌ ဖိနပ္စီး၀င္ျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ မေလ်ာက္ ပတ္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ ထိုနည္းအတိုင္းပင္ သူတို႔၏ အမ်ိဳးသားဟန္ျဖင့္ ဆင္ျပင္ထားေသာ အိမ္တြင္းသို႔လည္း ဖိနပ္စီး၀င္ျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ မေလ်ာက္ပတ္ေပ”

႐ႈိတိုကုသည္ ဗုဒၶတရားႏွင့္ အတူတကြ ဂ်ပန္အေတြးအေခၚ ႏွင့္ အစဥ္အလာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ေလးစားမႈရွိ သည္။ ေရွးေဟာင္း နတ္ေဒ၀ီ ေဒ၀တာမ်ားအား ဗုဒၶဘာသာ နတ္ေေဒ၀ီေဒ၀တာမ်ားအျဖစ္ ထင္မွတ္ယူဆထားသည္။
ေကာင္းကင္ေပၚက နတ္ႏွင့္ ေျမေအာက္က နတ္အား ေလးစားမႈကို ျပရန္အတြက္ ႀကီးမားေသာ ပြဲသဘင္မ်ားကို ဆင္ယင္က်င္းပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ႐ႈိတိုကုသည္ အထက္တန္းလႊာမ်ား ကိုးကြယ္ေသာ ရွင္တိုဘာသာကိုမူ အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္သည္။ ႐ႈိတိုကု၏ အျမင္၌ ဘာသာ တရားႏွစ္ခုသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနသည္။ ရွင္တို ဘာသာ သည္ ထင္ရွားရွိသည့္ အရာ၀တၳဳႏွင့္သာလွ်င္
ပတ္သက္ ဆက္ႏႊယ္ေနၿပီး ကြန္ျဖဴရွပ္ဘာသာသည္ ထင္ရွား မရွိသည့္ အရာ၀တၳဳႏွင့္သာလွ်င္ ပတ္သက္ဆက္ ႏႊယ္ေနသည္။

၆၂၁ ခုႏွစ္၌ ႐ႈိတိုကု ကံကုန္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္က အေၾကာင္းကို ေရွးေဟာင္း သမိုင္းဆရာတစ္ေယာက္က ဤသို႔ ေရးသားထားသည္။
"လယ္ထြန္ေနသူမ်ားသည္ ထြန္သြားကို ရပ္ထားၾကသည္။
ေမာင္းေထာင္းေနၾကသူမ်ားသည္ ေမာင္းကို ရပ္ထားၾက သည္။ အလားလံုးက `ေနႏွင့္လ ကြယ္သြားၾကၿပီ။ ပထ၀ီ ေျမႀကီးႏွင့္ အာကာသေကာင္းကင္သည္ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမြာ ျဖစ္သြားၿပီ။ ငါတို႔ ဘယ္သူ႔ကို အားကိုးၾကေတာ့ မည္နည္း' ဟု ျမည္တမ္းၾကသည္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ဂ်ပန္တစ္ႏိုင္ငံလံုး ပူေဆြးေသာက ေရာက္ၾကသည္။ လူႀကီး မ်ားက သူတို႔၏ တစ္ဦးတည္းေသာသား ကြယ္လြန္သြား ၿပီဟု ထင္မွတ္ၾကသည္။ လူငယ္မ်ားက သူတို႔၏ဖခင္
ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီဟု ေအာက္ေမ့ၾကသည္။ လမ္းႀကီးလမ္း ငယ္ အားလံုး၌ ငိုေႂကြးျမည္တမ္းေနၾကေသာ မိန္းမ ေယာက္်ားအျပည့္ ျဖစ္ေနသည္" ။

ဂ်ပန္ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းအရ သိရသည္မွာ ႐ႈိတိုကု ကြယ္လြန္စဥ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းတိုက္ေပါင္း ၄၇ ေက်ာင္း ရွိသည္။ ယင္းေက်ာင္းတိုက္မ်ား၌ ရဟန္း ၈၁၆ ပါးႏွင့္ ရဟန္းမ ၅၆၉ ပါးတို႔ သီတင္းသံုးေနထိုင္ၾကသည္။

႐ႈိတိုကုသည္ သူ မကြယ္လြန္မီကပင္ သူ၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို
ေျမျမႇဳပ္သၿဂႋဳဟ္ရန္ ေနရာကို သတ္မွတ္ထားသည္။ သူ၏
အလိုဆႏၵအရ ထိုေနရာ၌ အ႐ိုးဂူ လုပ္ထားသည္။ ယင္းဂူ သည္ ဂ်ပန္တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ၊ ပူေဇာ္ပသ စရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

႐ႈိတိုကု ကြယ္လြန္ေသာအခါ ႐ႈိတိုကု၏ ငယ္ဆရာျဖစ္ေသာ၊ ေနာင္ေသာအခါ၌ ႐ႈိတိုက၏ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ ျဖစ္လာ ေသာ ေအဂ်ီေကသည္ သူ၏တပည့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပသည္။
"႐ႈိတိုကုသည္ ဂ်ပန္၏ မုနိျဖစ္သည္။တိုယတို မိမိအမည္ျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည္။ ျမင့္ေသာ နန္း ေဆာင္ထက္က ဘုရင့္သားေတာ္ဟူ၍ အနက္အဓိပၸာယ္ ရ သည္။ အမွန္စင္စစ္ပင္ ႐ႈိတိုကု၌ မုနိတစ္ပါး၏ ဂုဏ္သိကၡာ မ်ားရွိသည္။ သူသည္ သူ၏ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ ကမၻာ ေလာကကို အမွန္အတိုင္း ႐ႈျမင္သံုးသပ္သည္။ ေရွးေရွးမုနိ တို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားသည္ သူ႔တြင္ ေပါင္းစုေနၾကသည္။
မိမိအသက္ကဲ့သို႔ပင္ သူသည္ ရတနာသံုးပါးကို ေလးစား ၾကည္ညိဳသည္။ မိမိ၏ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအားလည္း
ဆင္းရဲျခင္းမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္။ စကားလံုး တစ္လံုးတည္းႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ႐ႈိတိုကသည္ မဟာရေသ့ တစ္ပါး ျဖစ္သည္"။

႐ႈိတိုကု၏ အိမ္ေထာင္မိသားစုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသား ေဖာ္ျပထားခ်က္ကို မေတြ႔ရေပ။ တစ္သက္လံုး အိမ္ေထာင္ မျပဳ ဘဲ ေနသြားသည္ဟု ထင္ရသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္
ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္မ်ားေၾကာင့္ ႐ႈိတိုကုသည္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မိသားစုႏွင့္ ေနသြားရန္ အခ်ိန္ရရွိဟန္ မတူေပ။

အမွန္မွာ ႐ႈိတိုကုသည္ ဘုရင္မဟုတ္ေပ။ ဘုရင္အျဖစ္ႏွင့္ သူ၏ အရီးေတာ္ ရွိေနသည္။ သို႔ရာတြင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွာမူ သူ႔လက္ထဲတြင္ ရွိေနသည္။ သူကိုယ္တိုင္ ဘုရင္ လုပ္၍ ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရင္လုပ္လိုသည့္ ဆႏၵ မရွိေပ။ သူ၏ ဦးေခါင္းေပၚ၌ ဘုရင္၏ မကိုဋ္ မရွိေပ။ သို႔ရာ တြင္ သူသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဗုဒၶ ဘာသာေလာက၏ ဘုရင္တစ္ဆူျဖစ္သည္။ ႐ႈိတိုကုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘဒၵႏၱအာနႏၵာ ေကာသလႅာယနက ဤသို႔ ေရးသားထားသည္။

"ပန္ဂ်ပ္၌ ဂု႐ုေဂါ၀ိႏၵသီဟ ရရွိသည့္ ေနရာမ်ိဳးကို လည္း ေကာင္း၊ ရာဂ်စတန္၌ မဟာရာဏာ ပရတာပ ရရွိသည့္ ေနရာမ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း၊ မဟာရတ္ရွထရ၌ ရွိ၀ဂ်ီ ရရွိ သည့္ေနရာမ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း၊ သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) ၌
အဘယဂါမဏိ ရရွိသည့္ေနရာမ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း၊
အိႏၵိယ တစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ဘုရင္ အေသာက ရရွိသည့္ ေနရာ မ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ဘုရင္႐ႈိတိုကု ရရွိ သည္" ။

အပိုင္း(၃၇)ဆက္ရန္


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္