#‎သာသနာႏွင့္ရာဇာအပိုင္း‬(၂၃)


*****************
ရကၠမဗာဟုသည္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး စီမံကိန္းအရ ဥဇၨရာ ျမစ္(ေဒဒု႐ုၾသယ)တြင္ တာတမံဖို႔လ်က္ဆည္တည္ေဆာက္ ထားလိုက္ေလသည္။ ပရကၠမပူရၿမိဳ႕ကိုလည္း တည္ေထာင္ သည္။ သူတည္ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေၾကာင့္ မင္းႀကီးသည္ ဂုဏ္ သိကၡာ အထူးတက္သြားသည္။ (ယခုေခတ္ ပ႐ု၀ဆ
ႏုက်ရေဟတိပိုလအနီး)။
ထိုေဒသမွ ပ႑၀ါပီ ေရကန္ငယ္ကိုလည္း ခ်ဲ႕ၿပီးေရကန္ႀကီး လုပ္လိုက္သည္။ ထိုေရကန္သည္ ပရကၠမ သမုဒၵရာအမည္ ျဖင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည္။ ယင္းေရကန္ႀကီးအနီးတြင္
ခံတပ္မ်ား ရံထားသည့္ နန္းေတာ္ကို တည္ေဆာက္သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကိုလည္း အသစ္တစ္ဖန္ ဖန္တီးျပဳျပင္ ထားသည္။
ဒကၡိဏေဒသကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သူဠ၀ံသ၌ ဤသို႔ဆိုထားသည္။ ႏိုင္ငံ၌ အဓိကျဖစ္ေသာ အာဏာပိုင္ႏွစ္ဦး ရွိသည္။ စစ္ေရးစစ္ရာ အတြက္ ေသနာပတိ (ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး) ရွိၿပီး၊စီးပြားေရး ႏွင့္ အျခား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ အျခား အာဏာပိုင္တစ္ဦး ရွိသည္။ ယင္းအာဏာပိုင္၏ ေအာက္၌ အမတ္ႏွစ္ဦးရွိသည္။ ယင္းအမတ္ ႏွစ္ဦးက ေဒသ၏ နယ္ေျမတစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သည္။
ႏိုင္ငံ၏ နယ္ေျမတစ္ခုလံုးသည္ေျမၾသဇာေကာင္းေသာနယ္ေျမ
ျဖစ္သည္။ ရတနာႏွင့္ ဓာတ္သတၱဳထြက္ေသာ၊ ထြက္လိမ့္ မည္ ဟု ခန္႔မွန္္းရေသာ နယ္ေျမကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ရန္အတြက္
အထူးအာဏာပိုင္တစ္ဦး ခန္႔အပ္ထားသည္။ ႏိုင္ငံျခားတိုင္း ျပည္ မ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ၿပီးလွ်င္ ေက်ာက္သံပတၱျမားမ်ားကို တင္ပို႔ေရာင္းခ်သည္။ အဓိက က်ေသာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ဥ႐ုေ၀လာ၊ ကလပၸိတိယ၊ကိလမၺဳ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ပရကၠမဗာဟုသည္ အင္အားႀကီးမားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အႀကီးအကဲမ်ား အေနျဖင့္ နန္းေတာ္တြင္း၌ ပညာသင္ၾကား ေပးသည္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး အျပားျပားေသာ တပ္စိတ္တပ္ခြဲမ်ား ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ အခ်ိဳ႕တပ္ဖြဲ႔မ်ားအား ညဥ့္ အခ်ိန္ ၌ စစ္ပညာ အထူးသင္တန္းေပးသည္။ စစ္တပ္ တြင္ တပ္မႉးမ်ားကိုလည္း ခန္႔ထားသည္။ စစ္ျဖစ္ေသာအခါ
စစ္သားဦးေရ မနည္းေစရန္ အားလံုးအတြက္ စစ္ပညာ မသင္မေနရ ဥပေဒျပ႒ာန္းထားသည္။ လႏၷာ႐ု၀၌ ဂဇဗာဟု သည္ ျပည္ပမွ မင္းညီမင္းသားမ်ားအား စည္း႐ံုး ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂဇဗာဟု ကြယ္လြန္သြားေသာအခါ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သည့္ ယင္းမင္းညီမင္းသားမ်ားထဲက တစ္ပါးပါး၊ ဂဇဗာဟု၏ အ႐ိုက္အရာ ဆက္ခံမွာစိုးရိမ္ေနရ သည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စစ္အင္အား ခ်ဲ႕ထြင္ေနေသာ ပရကၠမဗာဟုကို ေတြ႔ရေသာအခါ ရာဇရ႒ႏွင့္ ေရာဟဏ ေဒသႏွစ္ခုလံုး မိမိတို႔၏ လံုျခံဳေရးအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ေန ၾက ၿပီးလွ်င္ ပရကၠမဗာဟု က်ဴးေက်ာ္လာမည့္အေရးကို
ရင္ဆိုင္ရန္ အဆင္သင့္ ေစာင့္ေနၾကသည္။
ပရကၠမဗာဟုသည္ ဒုမၺရႏွင့္ ဒုမၺရအနီးရွိ နယ္ေျမမ်ားအား
၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္ၿပီးလွ်င္ စစ္ပြဲကို စတင္သည္။ ဂဇဗာဟု၏ တပ္မႉး ရကၡထံ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ တမန္ေစလႊတ္၍ မိမိဘက္ပါလာေအာင္ သိမ္းသြင္းထားလိုက္သည္။ ပါတဒုမၺဳရကို အလြယ္တကူ တိုက္ယူရရွိေသာ္လည္း ယ႒ိက႑၌ တပ္စြဲထားသည့္ စစ္တပ္က ပရကၠမဗာဟု ၏ စစ္တပ္ကို တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း နယ္ ေျမမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု သိမ္းပိုက္ၿပီးလွ်င္ ပရကၠမဗာဟု ၏ စစ္တပ္သည္ ပိုလႏၷ႐ု၀သို႔ ခ်ီတက္ေရာက္ရွိလာသည္။ သူ၏ သူလွ်ိဳ အေထာက္မ်ားက ၿမိဳ႕တံခါးကို ဖြင့္ထားလိုက္ ၾကသည္ဟု အဆိုရွိသည္။ ပရကၠမဗာဟု၏ စစ္တပ္သည္ ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီးလွ်င္ ဂဇဗာဟုကို သူ၏ နန္းေတာ္တြင္း၌ပင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားလိုက္သည္။
ပရကၠမဗာဟုသည္ နာလႏၵာမွေန၍ ဂဇဗာဟု သူ႔ၾသဇာ အာဏာကို လက္ခံမခံ၊ သူ႔ထံ လက္ေဆာင္ပဏၰာ ပို႔မပို႔
ေစာင့္ေနသည္။ သို႔ရာတြင္ ပိုလႏၷ႐ု၀၏ အေျခအေနမွာ
အလြန္ဆန္းၾကယ္သည္။ ပိုလႏၷာ႐ု၀၌ ရွိေနေသာ သူ၏ ေသနာပတိက "ဂဇဗာဟု အသက္ထင္ရွား ရွိေနသေရြ႕ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ျပည္သူသည္ အျခားဘုရင္ တစ္ပါးပါး၏ ၾသဇာ အာဏာကို လက္ခံဖို႔ရန္ အဆင္သင့္မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂဇဗာဟု ဘုရင္ကို ရွင္းပစ္သင့္၏" ဟူ၍ အေၾကာင္းၾကား လႊာ ေပးပို႔လိုက္သည္။
ပိုလႏၷာ႐ု၀၌ တပ္စြဲထားေသာ ပရကၠမဗာဟု၏ ေအာင္ပြဲရ စစ္တပ္သည္ အမိန္႔အာဏာကို လြန္ဆန္ၿပီး လုယက္ဖ်က္ ဆီးျခင္းအမႈကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဂဇဗာဟု၏ မႉးမတ္မ်ား သည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ တိုင္ပင္၍ ေရာဟဏဘုရင္ မာနာဘရဏ ထံ အကူအညီေပးရန္ ေတာင္းပန္ၾကသည္။ ရာဇရ႒ထီးနန္း ကို လႊဲအပ္ပါမည္ဟူ၍လည္း ကတိေပးၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္ အေတာအတြင္း၌ ပရကၠမဗာဟုသည္ ေသနာပတိေဒ၀ကို
ပိုလႏၷာ႐ု၀သို႔ ေစလႊတ္ၿပီးလွ်င္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သူ
တပ္သားမ်ားအား အျပစ္ဒဏ္ အေပးခိုင္းသည္။ ေသနာပတိ ေဒ၀ ပိုလႏၷာ႐ု၀ ေရာက္လာခ်ိန္၌ မာနာဘရဏ၏ စစ္တပ္ လည္း ပိုလႏၷာ႐ု၀သို႔ ေရာက္လာသည္။ မာနာဘရဏ၏ စစ္တပ္ႏွင့္ ပရကၠမဗာဟုစစ္တပ္ ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ၾက သည္။ ယင္းတိုက္ပြဲ၌ ပရကၠမဗာဟု၏စစ္တပ္ အ႐ႈံးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရသည္။ ေသနာပတိ ေဒ၀ကိုယ္တိုင္ အဖမ္းခံရ သည္။
မာနာဘရဏသည္ ဂဇဗာဟုကို အက်ဥ္းက လႊတ္ေပးၿပီး လွ်င္ ပိုလႏၷာ႐ု၀၌ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ဂဇာဗာဟု၏ မႉးမတ္ မ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီးလွ်င္ ဂဇဗာဟုကိုလည္း တစ္ဖန္ ဖမ္းဆီး လ်က္ အက်ဥ္းတိုက္ထဲ ထည့္ထားလိုက္ျပန္သည္။
မာနာဘရဏသည္ ဂဇဗာဟုဘုရင္၏ ဆင္၊ ျမင္းႏွင့္စည္းစိမ္ ဥစၥာမ်ားကို သိမ္းပိုက္ၿပီးလွ်င္ ပထမ ဇယဗာဟု ဘုရင္လက္ ထက္၌ ပိုလႏၷာ႐ု၀သို႔ ပင့္ေဆာင္သြားေသာ ျမတ္စြာဘုရား ၏ ဓာတ္ေတာ္ႏွင့္ သပိတ္ေတာ္ကို ျပန္လည္ အပင့္ခိုင္း သည္။ ယင္းသို႔အားျဖင့္ မာနာဘရဏသည္ ဂဇဗာဟု၏ ထီးနန္းကို အုပ္စိုးသူဘုရင္အျဖစ္ ေၾကညာလိုက္သည္။ မိမိ၏ မယ္ေတာ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ မႉးမတ္မ်ားႏွင့္ လည္း ေကာင္း တိုင္ပင္ၿပီးလွ်င္ ဂဇဗာဟုအား အဆိပ္ေကၽြး၍ျဖစ္ ေစ၊ အစာအငတ္ထား၍ျဖစ္ေစ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္လိုက္သည္။ မာနာဘရဏ၏ ယင္း အၾကံအစည္ကို ရိပ္မိသည္ျဖစ္၍ ဂဇဗာဟုသည္ တစ္နည္း နည္းျဖင့္ ပရကၠမဗာဟုႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ဆက္သြယ္ၿပီးလွ်င္ သူ႔ကို အက်ဥ္းက ထုတ္ယူသြားရန္ ေတာင္းပန္သည္။ ယင္းေတာင္းပန္ခ်က္အရ ပရကၠမဗာဟုသည္ ဂဇဗာဟုအား အကူအညီေပးရန္ စစ္တပ္ ေစလႊတ္လိုက္သည္။ ---------
မာနာဘရဏသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ႏွင့္
သပိတ္ေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊ မယ္ေတာ္ႏွင့္ မိဖုရားကို လည္းေကာင္း ေခၚယူၿပီးလွ်င္ ေရာဟဏသို႔ တိမ္းေရွာင္ ထြက္ေျပးသြားသည္။ ပရကၠမဗာဟု၏ စစ္တပ္သည္ ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္း ၀င္ၿပီး ဂဇဗာဟုကို အက်ဥ္းကလႊတ္ပစ္ လိုက္သည္။ မာနာဘရဏသည္ ပရကၠမဗာဟုအား ႀကိဳဆို ရန္ ထိုေနရာက ေစာင့္မေနေတာ့ဘဲ ေကာ႒ာသာရခရိုင္ ဘက္ထြက္သြားသည္။ ပိုလႏၷာ႐ု၀၌ ဒုတိယအႀကိမ္
သိမ္းပိုက္စိုးမိုးေသာ္လည္း ပရကၠမဗာဟုသည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္မလာေပ။ ဂိရိတတာက (ဂိရိတေလ) ၌သာ ေနသည္။ ထိုအခ်ိန္ အေတာအတြင္း၌ ဂဇဗာဟု၏ ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ ပရကၠမဗာဟု၏ တပ္အား ၀င္ ေရာက္တိုက္ခိုက္သည္။ ဂဇဗာဟု၏ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ေက်းဇူးကန္းမႈႏွင့္ သစၥာေဖာက္မႈေၾကာင့္ ပရကၠမဗာဟု သည္ အႀကီးအက်ယ္ ရာဇမာန္ ရွသြားသည္။
ပရကၠမဗာဟု ၏ စစ္တပ္သည္ ဂဇဗာဟုအား ဖမ္းဆီးရန္ သူ
စတည္းခ်ေနသည့္ ေကာ႒သာရသို႔ ခ်ီတက္သြားသည္။ မိမိ၏ အင္အားကို သိရွိထားေသာ ဂဇဗာဟုသည္ အေႏွးႏွင့္ အျမန္ မိမိ ဖမ္းမိမည္ဆိုသည္ကို သိရွိနားလည္သြားသည္။ ဂဇဗာဟုအတြက္ မိမိကိုယ္မိမိ ကာကြယ္ရန္မွတစ္ပါး
တျခားနည္းလမ္းမရွိေတာ့ေပ။ ပရကၠမဗာဟုႏွင့္ နားလည္မႈ ရရွိရန္အတြက္ ဂဇဗာဟုသည္ ရဟန္းသံဃာ၏ အကူအညီ ကိုယူသည္။ သူ၏ ေတာင္းပန္ခ်က္ကို ရဟန္းသံဃာမ်ားက လက္ခံလိုက္သည္။ ရဟန္းသံဃာတစ္စု ပရကၠမဗာဟုထံ ႂကြလ်က္ "ဓမၼ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးႏွင့္ ျပည္သူ၏ အက်ိဳး အတြက္ စစ္ေျပၿငိမ္းၿပီး မိမိ ရပ္ဌာန္သို႔ ျပန္ပါ။ ဂဇဗာဟု သည္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေနရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သူ႔မွာ သားေထာက္သမီးခံလည္း မရွိ၊ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္လည္း မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ေစာင့္ဆိုင္းေနေစခ်င္ပါ၏" ဟူ၍
ေတာင္းပန္ၾကသည္။
လူသား၏ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္လည္းေကာင္း၊ရဟန္းသံဃာ ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ေထာက္ထားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ပရကၠမဗာဟုသည္ သူ႔ရပ္ဌာန္သို႔ ျပန္သြားရန္ သေဘာတူ ညီ ၿပီးလွ်င္ မိမိ၏ စစ္တပ္ႏွင့္ အတူတကြ ဒကၡိဏေဒသသို႔ ျပန္လည္ဆုတ္သြားသည္။ ယင္းအျပဳအမူသည္ ပရကၠမဗာဟုအတြက္ နည္းနည္းေနာေနာ စြန္႔လႊတ္မႈ
မဟုတ္္ေပ။ ထိုေခတ္က ဘုရင္တစ္ပါးပါးအတြက္ ယင္း ကဲ့သို႔ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ဖို႔ရန္မွာ မလြယ္ေပ။ ဂဇဗာဟု လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ မည္သည့္အခါမွ ပိုလႏၷာ႐ု၀ဘက္ မလွည့္ေတာ့ေပ။ မိမိ၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို စိတ္ခ်မ္းသာ စြာျဖင့္ ကုန္လြန္ခဲ့ေလသည္။
မာနာဘရဏကမူ အေလွ်ာ့ေပးလိုသည့္စိတ္ မရွိေပ။ ရာဇရ႒ ထီးနန္းစိုးစံလိုသည့္ဆႏၵ ထက္သန္အားေကာင္း ေနတုန္းပင္ ရွိေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆင္ၾကံ ၾကံေနသည္။ လက္ေဆာင္ပဏၰာမ်ားႏွင့္တကြ ဂဇဗာဟုထံ သံတမန္ေစလႊတ္ၿပီး မဟာမိတ္ဖြဲ႔ရန္ ႀကိဳးစားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဂဇဗာဟုသည္ မာနာဘရဏ၏ အၾကံကို ရိပ္မိသြားၿပီးျဖစ္၍ ပရကၠမဗာဟုအား ဆန္႔က်င္ရန္ အၾကံျပဳ ခ်က္ကို လက္မခံေတာ့ေပ။ မ႑လဂိရိ (ေမဒိဂိရိ) ေက်ာင္း တိုက္သို႔ သြားၿပီးလွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ မ်က္ေမွာက္၌
လူသိရွင္ၾကား "ငါသည္ မိမိ မ်က္ႏွာလႊဲသြားၿပီးသည့္ ေနာက္၌ ပရကၠမဗာဟုအား ရာဇရ႒၏ ထီးနန္းရွင္အျဖစ္ လက္ခံပါ၏" ဟူ၍ ေက်ာက္စာ ထြင္းထုေစသည္။ ထို႔ ေနာက္ မၾကာမီ ၁၁၅၃ ခုႏွစ္၌ ဂဇဗာဟု ကြယ္လြန္ သြား သည္။
ထို႔ေနာက္ ပရကၠမဗာဟုသည္ စစ္ဆက္လက္ တိုက္ခိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္သည္။ မာနာဘရဏ၏ ပိုင္နက္နယ္ စပ္သို႔ ၀င္တိုက္ရန္ အၾကံျပဳလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပရကၠမဗာဟုသည္ မာနာဘရဏကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ႏွိမ္နင္း တိုက္ခိုက္ယူရသည္။ ထို႔ေနာက္ အခ်ိန္အတန္ၾကာ သြား ေသာအခါ မာနာဘရဏ ကြယ္လြန္သြားသည္။ ကြယ္လြန္ ခါနီးတြင္ မာနာဘရဏသည္ သူ၏ သားေတာ္မ်ားအား
ပရကၠမဗာဟု၏ စိုးမိုးမႈကို လက္ခံၿပီး ပရကၠမဗာဟု၏
အမိန္႔အာဏာအတိုင္း ေနသြားၾကရန္ အမိန္႔ေပးသြားသည္။
ထို႔ေနာက္ ပရကၠမဗာဟုသည္ လကၤာဒီပ သီဟိုဠ္တစ္ကၽြန္း လံုး၏ ဘုရင္အျဖစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရာဇဘိသိက္ ခံယူသည္္။ ရာဇဘိသိက္ ခံယူၿပီးေနာက္ ၁၂ ႏွစ္အၾကာတြင္ ေဒ၀နဂလ တြင္ ထြင္းထုေသာ ေက်ာက္စာ၌ "ငါသည္ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး (ကဇဗာဟုႏွင့္ မာနာဘရဏ)ႏွင့္ စစ္တိုက္ၿပီး ကၽြန္းတစ္ ကၽြန္းလံုးကို တစ္ခုတည္းေသာ ထီးျဖဴေအာက္၌ စိုးမိုးခဲ့ ၏" ဟူ၍ ေရးထိုးထားသည္။
ပရကၠမဗာဟုသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ပိုလႏၷာ႐ု၀၌ လကၤာဒီပဘုရင္အျဖစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရာဇဘိသိက္ ခံသည့္ အေၾကာင္းကို စူဠ၀ံသ၌ အက်ယ္တ၀င့္ ေရးသားေဖာ္ျပထား သည္။

စူဠ၀ံသ၏ အလိုအရ ပရကၠမဗာဟုသည္ လကၤာဒီပ သီဟိုဠ္ ကၽြန္း၏ ဘုရင္ဧကရာဇ္ ျဖစ္လာၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းႀကီး ေလး ရပ္ကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သည္။ ယင္းလုပ္ငန္းႀကီး ေလးရပ္မွာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ၀ေျပာေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို ျပန္လည္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္း၊ နယ္ျခားလံုျခံဳေရးကို ခိုင္မာေတာင့္တင္းေအာင္ လုပ္ျခင္း၊ ခိုလႈံလာသူမ်ားအား အကူအညီေပးျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ သာသနာေတာ္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ ပရကၠမဗာဟုဘုရင္သည္ အေရးပါေသာ လုပ္ငန္းႏွစ္ခုကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သည္။ တစ္ခုမွာ သံဃာအတြင္း စည္းလံုး ညီၫြတ္မႈရွိေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ခုမွာ အက်င့္ ပ်က္္ ရဟန္းမ်ားအား သာသနာေတာ္အတြင္းမွထုတ္ပစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေဒ၀ါနံ ပိယတိႆမင္းႀကီး လက္ထက္မွစ၍ မဟာ၀ိဟာရ သံဃဂိုဏ္း အစဥ္အလာသည္လည္းေကာင္း၊ မလ၀ံဘာ မင္းႀကီးလက္ထက္မွစ၍ အဘယဂဏရိဂိုဏ္း အစဥ္အလာ သည္လည္းေကာင္း၊ မဟာေသနမင္းႀကီး လက္ထက္မွစ၍ ေဇတ၀န္ဂိုဏ္း အစဥ္အလာသည္လည္းေကာင္းဆင္းသက္ ျပန္႔ပြားလာခဲ့သည္။ ယင္းဂိုဏ္းႀကီး သံုးဂိုဏ္းတို႔သည္ တစ္ဂိုဏ္းႏွင့္တစ္ဂိုဏ္း အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ၾကသည္။
ထိုမွ်သာမက အယူအဆေရးရာ၌လည္း တစ္ဂိုဏ္းႏွင့္ တစ္ဂိုဏ္း ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိၾကသည္။ မဟာ၀ိဟာရ ဂိုဏ္း ႏွင့္ က်န္ဂိုဏ္း ႏွစ္ဂိုဏ္းတို႔သည္ သံဃာကိစၥတို႔၌ သေဘာ ထားတူညီမႈ မရွိၾကေပ။ မဟာ၀ိဟာရဂိုဏ္းက မိမိဂိုဏ္းကို ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းစစ္စစ္ဟု ေျပာၾကားၿပီး က်န္ဂိုဏ္းႏွစ္ဂိုဏ္း ကို ေ၀တုလ်၀ါဒီဂိုဏ္းဟု စြပ္စြဲေျပာဆိုသည္။
ယင္းဂိုဏ္းသံုးဂိုဏ္းကို ရင္ၾကားေစ့ေအာင္ လုပ္ဖို႔ရန္မွာ မလြယ္ကူေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ပရကၠမဗာဟုမင္းႀကီး လက္ ထက္၌ အာဏာစက္ပါ အသံုးျပဳသည္ျဖစ္၍ ယင္းဂိုဏ္းႀကီး သံုးဂိုဏ္းမွာ ညီၫြတ္ စည္းလံုးသြားၾကသည္။
ပရကၠမဗာဟု မင္းႀကီးလက္ထက္၌ သာသနာေတာ္အတြက္ အေရးပါ အရာေရာက္သည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပ်က္ ေပၚေပါက္လာသည္။
ပရကၠမဗာဟု ဘုရင္မင္းႀကီး လက္ထက္အထိ တစ္နည္း အားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ၁၂ ရာစုအထိ မည္သည့္ရဟန္းသံဃာ ကိုမွ ဘြဲ႔တံဆိပ္ ဆက္ကပ္လႉဒါန္းျခင္း မျပဳခဲ့ေပ။ ဆက္ကပ္ လႉဒါန္းသည့္ အစဥ္အလာလည္း မရွိခဲ့ေပ။ ပိုလႏၷာ႐ု၀ေခတ္ ၌ သာသနာေတာ္ သန္႔စင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ျပဳလုပ္ၿပီး ေသာအခါ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူေသာ သာရိပုၾတမေထရ္အား `သံဃရာဇာ´ (သာသနာပိုင္) ဘြဲ႔တံဆိပ္ ဆက္ကပ္ လႉဒါန္းသည္။
အပိုင္း (၂၄) ဆက္ရန္

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္