ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပး၊ ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပး၊
အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပး တို႔ကို
ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ေနာ္ သင္ေပးႏိုင္ပါ၏ သင္ယူၾကပါကုန္
ကံေလးမ်ိဳးေလးလီကို သင္ယူမွတ္သားေနၾကရရာ –
(က) ကိစၥ၏ အစြမ္းျဖင့္ ကံေလးမ်ိဳး (ဇနကကံ၊ ဥပတၳမၻကကံ၊ ဥပပီဠကကံ၊ ဥပဃာတကကံ)
(ခ) အက်ိဳးေပးအလွည့္အစဥ္အားျဖင့္ ကံေလးမ်ိဳး (ဂ႐ုကကံ၊ အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ၊ ကဋတၱာကံ)
(ဂ) အက်ိဳးေပးရာကာလႏွင့္စပ္၍ ကံေလးမ်ိဳး (ဒိ႒ဓမၼေဝဒနီယကံ၊ ဥပပဇၨေဝဒနီယကံ၊ အပရာပရိယေဝဒနီယကံ၊ အေဟာသိကံ)
(ဃ) အက်ိဳးေပးရာဘံုဌာနႏွင့္စပ္၍ ကံေလးမ်ိဳး (အကုသိုလ္ကံ၊ ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ၊ ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ၊ အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ)တို႔အနက္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ ကံေလးမ်ိဳးအေၾကာင္း သင္ခန္းစာ ျဖစ္၏။
(က) ကိစၥ၏ အစြမ္းျဖင့္ ကံေလးမ်ိဳး (ဇနကကံ၊ ဥပတၳမၻကကံ၊ ဥပပီဠကကံ၊ ဥပဃာတကကံ)
(ခ) အက်ိဳးေပးအလွည့္အစဥ္အားျဖင့္ ကံေလးမ်ိဳး (ဂ႐ုကကံ၊ အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ၊ ကဋတၱာကံ)
(ဂ) အက်ိဳးေပးရာကာလႏွင့္စပ္၍ ကံေလးမ်ိဳး (ဒိ႒ဓမၼေဝဒနီယကံ၊ ဥပပဇၨေဝဒနီယကံ၊ အပရာပရိယေဝဒနီယကံ၊ အေဟာသိကံ)
(ဃ) အက်ိဳးေပးရာဘံုဌာနႏွင့္စပ္၍ ကံေလးမ်ိဳး (အကုသိုလ္ကံ၊ ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ၊ ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ၊ အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ)တို႔အနက္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ ကံေလးမ်ိဳးအေၾကာင္း သင္ခန္းစာ ျဖစ္၏။
အကုသိုလ္ကံမ်ား = အကုသလကမၼပထ ၁၀-ပါး
(က) ကာယကံ ၃-ပါး
၁။ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးဝွက္တိုက္ခိုက္ လွည့္ပတ္၍ ယူျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္း (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၁။ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးဝွက္တိုက္ခိုက္ လွည့္ပတ္၍ ယူျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္း (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
(ခ) ဝစီကံ ၄-ပါး
၁။ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ ကုန္းတိုက္ျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ ၾကမ္းတန္းေသာ စကားကို ေျပာျခင္း (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၄။ ပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၁။ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ ကုန္းတိုက္ျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ ၾကမ္းတန္းေသာ စကားကို ေျပာျခင္း (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၄။ ပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာျခင္း (ေလာဘ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
(ဂ) မေနာကံ ၃-ပါး
၁။ အဘိဇၥ်ာ=သူတပါးစည္းစိမ္ကို မတရား ယူလိုမႈ (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ ဗ်ာပါဒ=သူတပါး၏ ပ်က္စီးေသေစရန္ ၾကံစည္မႈ (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ မိစၧာဒိ႒ိ=အယူမွားမႈ (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၁။ အဘိဇၥ်ာ=သူတပါးစည္းစိမ္ကို မတရား ယူလိုမႈ (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၂။ ဗ်ာပါဒ=သူတပါး၏ ပ်က္စီးေသေစရန္ ၾကံစည္မႈ (ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္။)
၃။ မိစၧာဒိ႒ိ=အယူမွားမႈ (ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္။)
အကုသလကမၼပထ ၁၀-ပါးသည္ စိတ္အားျဖင့္ အကုသိုလ္စိတ္ ၁၂-ပါးပင္ ျဖစ္၏။
+++++
ကာမာဝစရကုသုိလ္ကံသည္လည္း ကာယကံ (ကာယဒြါရ၌ ျဖစ္)၊ ဝစီကံ (ဝစီဒြါရ၌ ျဖစ္)၊ မေနာကံ (မေနာဒြါရ၌ ျဖစ္)ဟု ကမၼဒြါရအားျဖင့္ ၃-ပါး ရွိ၏။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာအားျဖင့္ ၃-ပါး ရွိ၏။
စိတ္အားျဖင့္ကား ကာမာဝစရကုသိုလ္စိတ္ ၈-ပါး ျဖစ္သည္။
ပုညႀကိယာဝတၳဳအားျဖင့္ ၁၀-ပါး ရွိ၏။
ဒါန = ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈ
သီလ = သီလေဆာက္တည္မႈ
ဘာဝနာ = ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းမႈ
အပစာယန = အ႐ိုအေသျပဳမႈ
ေဝယ်ာဝစၥ = သူမ်ားကုသိုလ္ကိစၥ၌ ကူညီေဆာင္႐ြက္မႈ
ပတၱိဒါန = မိမိရေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို အမွ်ေဝမႈ
ပတၱာႏုေမာဒန = မိမိသို႔ေရာက္လာေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို ဝမ္းေျမာက္မႈ
ဓမၼႆဝန = တရားနာမႈ
ဓမၼေဒသနာ = လာဘ္လာဘကို မငဲ့ဘဲ တရားေဟာမႈ
ဒိ႒ိဇုကမၼ = အယူကို ေျဖာင့္မတ္စြာ ျပဳမႈ
သီလ = သီလေဆာက္တည္မႈ
ဘာဝနာ = ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းမႈ
အပစာယန = အ႐ိုအေသျပဳမႈ
ေဝယ်ာဝစၥ = သူမ်ားကုသိုလ္ကိစၥ၌ ကူညီေဆာင္႐ြက္မႈ
ပတၱိဒါန = မိမိရေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို အမွ်ေဝမႈ
ပတၱာႏုေမာဒန = မိမိသို႔ေရာက္လာေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို ဝမ္းေျမာက္မႈ
ဓမၼႆဝန = တရားနာမႈ
ဓမၼေဒသနာ = လာဘ္လာဘကို မငဲ့ဘဲ တရားေဟာမႈ
ဒိ႒ိဇုကမၼ = အယူကို ေျဖာင့္မတ္စြာ ျပဳမႈ
ပုညႀကိယာဝတၳဳ ၁၀-ပါးကို ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ၃-ပါးအတြင္း သြင္းေသာ္ –
အပစာယန၊ ေဝယ်ာဝစၥ ၂-ပါးကို သီလ၌လည္းေကာင္း၊
ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒန ၂-ပါးကို ဒါန၌လည္းေကာင္း၊
ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼ ၃-ပါးကို ဘာဝနာ၌လည္းေကာင္း သြင္းရ၏။
အပစာယန၊ ေဝယ်ာဝစၥ ၂-ပါးကို သီလ၌လည္းေကာင္း၊
ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒန ၂-ပါးကို ဒါန၌လည္းေကာင္း၊
ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼ ၃-ပါးကို ဘာဝနာ၌လည္းေကာင္း သြင္းရ၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒိ႒ိဇုကမၼကို ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ၃-ပါးစလံုး၌ သြင္းႏိုင္၏။
+++++
အကုသိုလ္ကံ ေစတနာ ၁၂ ႏွင့္ ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ ေစတနာ ၈ – ေပါင္းေသာ္ ကာမာဝစရကံ ၂၀ ျဖစ္သည္။
+++++
႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံကား မေနာကံ တစ္မ်ိဳးသာ ရွိသည္။
ထိုမေနာကံသည္လည္း ဘာဝနာတစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္းသည္လည္း အပၸနာစ်ာန္သို႔ေရာက္ေသာ မေနာကံ ျဖစ္သည္။
ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, …. စသည္ စ်ာန္အဂၤါယွဥ္ပံုအားျဖင့္ ၅-ပါး ရွိသည္။
ထိုမေနာကံသည္လည္း ဘာဝနာတစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္းသည္လည္း အပၸနာစ်ာန္သို႔ေရာက္ေသာ မေနာကံ ျဖစ္သည္။
ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, …. စသည္ စ်ာန္အဂၤါယွဥ္ပံုအားျဖင့္ ၅-ပါး ရွိသည္။
+++++
အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံသည္လည္း မေနာကံ တစ္မ်ိဳးသာ ရွိသည္။
ယင္းမေနာကံသည္လည္း ဘာဝနာတစ္မ်ိဳးသာျဖစ္ၿပီး အပၸနာစ်ာန္သို႔ ေရာက္ေသာ မေနာကံ ျဖစ္သည္။
အာ႐ုံအားျဖင့္ ၄-မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ယင္းမေနာကံသည္လည္း ဘာဝနာတစ္မ်ိဳးသာျဖစ္ၿပီး အပၸနာစ်ာန္သို႔ ေရာက္ေသာ မေနာကံ ျဖစ္သည္။
အာ႐ုံအားျဖင့္ ၄-မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
+++++
ကာမဝစရကံ အက်ိဳးေပး
ဥဒၶစၥၾကဥ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ ၁၁ ပါးသည္ အပါယ္ ၄-ဘံု၌ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏ)ကို ေပး၏။
အကုသိုလ္ကံ ၁၂ ပါးသည္ –
ကာမ ၁၁-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (အကုသလဝိပါက္ ၇-ပါး)
အသညသတ္ၾကဥ္ ႐ူပါဝစရ ၁၅-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ဃာန၊ ဇိဝွါ၊ ကာယ ၾကဥ္) အကုသလဝိပါက္ ၄-ပါးကို ေပး၏။
ကာမ ၁၁-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (အကုသလဝိပါက္ ၇-ပါး)
အသညသတ္ၾကဥ္ ႐ူပါဝစရ ၁၅-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ဃာန၊ ဇိဝွါ၊ ကာယ ၾကဥ္) အကုသလဝိပါက္ ၄-ပါးကို ေပး၏။
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ ၈ ပါးသည္ –
ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏ + ကာမာဝစရဝိပါက္ ၈ = ေပါင္း ၉)ကို ေပး၏
ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏ + ကာမာဝစရဝိပါက္ ၈ = ေပါင္း ၉)ကို ေပး၏
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ ၈-ပါးသည္ –
ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ကာမာဝစရဝိပါက္ ၈ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈ = ေပါင္း ၁၆)
အသညသတ္ၾကဥ္ ႐ူပါဝစရ ၁၅-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ဃာန၊ ဇိဝွါ၊ ကာယ ၾကဥ္) အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၅-ပါးကို ေပး၏။
ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ကာမာဝစရဝိပါက္ ၈ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈ = ေပါင္း ၁၆)
အသညသတ္ၾကဥ္ ႐ူပါဝစရ ၁၅-ဘံု၌ ပဝတၱိအက်ိဳး (ဃာန၊ ဇိဝွါ၊ ကာယ ၾကဥ္) အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၅-ပါးကို ေပး၏။
+++++
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံတို႔တြင္လည္း –
တိဟိတ္ကုသိုလ္ = ကုသိုလ္ျပဳေသာအခါ ကံ၏အက်ိဳးကို သိေသာ ဉာဏ္ပါေသာ ကုသိုလ္
ဒြိဟိတ္ကုသိုလ္ = ကုသုိလ္ျပဳေသာအခါ ကံ၏အက်ိဳးကို သိေသာ ဉာဏ္မပါေသာ ကုသိုလ္
ဥကၠဌ္ကုသိုလ္ = ေရွ႕ေနာက္ ကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ (အျမတ္စားကုသိုလ္)
ၾသမကကုသိုလ္ = ေရွ႕ေနာက္ အကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ (အညံ့စားကုသိုလ္) ဟူ၍ ရွိ၏။
ဒြိဟိတ္ကုသိုလ္ = ကုသုိလ္ျပဳေသာအခါ ကံ၏အက်ိဳးကို သိေသာ ဉာဏ္မပါေသာ ကုသိုလ္
ဥကၠဌ္ကုသိုလ္ = ေရွ႕ေနာက္ ကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ (အျမတ္စားကုသိုလ္)
ၾသမကကုသိုလ္ = ေရွ႕ေနာက္ အကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ (အညံ့စားကုသိုလ္) ဟူ၍ ရွိ၏။
တိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏသမၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဝိပါက္စိတ္ ၁၆-ပါး (မဟာဝိပါက္ ၈ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဝိပါက္စိတ္ ၁၆-ပါး (မဟာဝိပါက္ ၈ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ တိဟိတ္မဟုတ္ေသာ ဝိပါက္စိတ္ ၁၂-ပါး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ တိဟိတ္မဟုတ္ေသာ ဝိပါက္စိတ္ ၁၂-ပါး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄)ကို ေပးသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ တိဟိတ္မဟုတ္ေသာ ဝိပါက္စိတ္ ၁၂-ပါး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ တိဟိတ္မဟုတ္ေသာ ဝိပါက္စိတ္ ၁၂-ပါး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါက္ ၄ + အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈)ကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ အဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏ)ကိုသာ ေပးသည္။
ဒြိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကိုသာ ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ၾသမကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကိုသာ ျဖစ္ေစသည္။
+++++
ေကစိ(အခ်ိဳ႕)ဆရာတို႔ကမူ အသခၤါရိကကုသိုလ္သည္ သသခၤါရိကအက်ိဳးကို မေပး၊
သသခၤါရိကကုသိုလ္သည္ အသခၤါရိကအက်ိဳးကို မေပးဟု ဆိုၾကသည္။
သသခၤါရိကကုသိုလ္သည္ အသခၤါရိကအက်ိဳးကို မေပးဟု ဆိုၾကသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏသမၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ မဟာဝိပါက္ အသခၤါရိက ၄-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ မဟာဝိပါက္ အသခၤါရိက ၄-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏသမၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ မဟာဝိပါက္ သသခၤါရိက ၄-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ မဟာဝိပါက္ သသခၤါရိက ၄-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒိြဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသုိလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
တိဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
တိဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒိြဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒိြဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒိြဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂ ပါး)ကို ေပးသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒြိဟိတ္ဥကၠဌသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာဝိပါက္ ၂-ပါးႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒိြဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံ/ဒိြဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္
ပဋိသေႏၶအခါ၌ အဟိတ္ပဋိသေႏၶအက်ိဳး (ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏ)ကို ေပးသည္။
ဒိြဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံ/ဒြိဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
ဒိြဟိတ္ၾသမကအသခၤါရိကကုသိုလ္ကံ/ဒြိဟိတ္ၾသမကသသခၤါရိကကုသိုလ္ကံသည္ ပဝတၱိအခါ၌ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၈-ပါးကို ျဖစ္ေစသည္။
+++++
႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပး
႐ူပါဝစရ
ဟီန-အည့ံစား/မဇၥ်ိမ-အလတ္စား/ပဏီတ-အျမတ္စား ပထမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ ပထမစ်ာန္
၃-ဘံု (ျဗဟၼပါရိသဇၹာ/ျဗဟၼပုေရာဟိတ/မဟာျဗဟၼာ)၌ ပထမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို
ျဖစ္ေစ၏။
႐ူပါဝစရ
ဟီန-အညံ့စား/မဇၥ်ိမ-အလတ္စား/ပဏီတ-အျမတ္စား
ဒုတိယစ်ာန္,တတိယစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ ဒုတိယစ်ာန္ ၃-ဘံု
(ပရိတၱာဘာ/အပၸမာဏာဘာ/အာဘႆရ)၌ ဒုတိယစ်ာန္,တတိယစ်ာန္ ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
႐ူပါဝစရ
ဟီန-အညံ့စား/မဇၥ်ိမ-အလတ္စား/ပဏီတ-အျမတ္စား စတုတၳစ်ာန္ကုသိုလ္သည္
တတိယစ်ာန္ ၃-ဘံု (ပရိတၱသုဘာ/အပၸမာဏသုဘာ/သုဘကိဏွ)၌ စတုတၳစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို
ျဖစ္ေစ၏။
သာမည ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ ေဝဟပၹိဳလ္ဘံု၌ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
နာမ္ကို စက္ဆုပ္ပြားမ်ားအပ္ေသာ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ အသညသတ္ဘံု၌ ဇီဝိတနဝကကလာပ္ ႐ုပ္ပဋိသေႏၶကို ျဖစ္ေစ၏။
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ သုဒၶါဝါသဘံု(စင္ၾကယ္ေသာ အနာဂါမ္, ရဟႏၲာတို႔၏ ေနရာဘံု)တို႔၌ ျဖစ္ကုန္၏။
လကၤာ
‘သဒၶါ’ ‘ဝီရိ’၊ ‘သတိ’ ‘သမာ၊ ဓိ’ ‘ပညာ’၊ ငါးျဖာ ဣေျႏၵခင္း။
သုဒၶါဘံု ငါး၊ ထက္သူမ်ား၊ ခံစား စဥ္တိုင္းသြင္း။
‘သဒၶါ’ ‘ဝီရိ’၊ ‘သတိ’ ‘သမာ၊ ဓိ’ ‘ပညာ’၊ ငါးျဖာ ဣေျႏၵခင္း။
သုဒၶါဘံု ငါး၊ ထက္သူမ်ား၊ ခံစား စဥ္တိုင္းသြင္း။
သဒၶါလြန္ေသာ
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၏ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ အဝိဟာဘံု(မိမိဘံုဌာနကို ေခတၱခဏမွ်
မစြန္႔ၾကဘဲ တည္ေနၾကေသာ ျဗဟၼာတို႔၏ ေနရာ)၌ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
ဝီရိယလြန္ေသာ
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၏ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္
အတပၸာဘံု(မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ပူပန္ျခင္းမရွိေသာ ျဗဟၼတို႔၏ ေနရာ)၌
ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
သတိလြန္ေသာ
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၏ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္
သုဒႆာဘံု(ၾကည့္ခ်င္စဖြယ္အလြန္ေကာင္းေသာ ျဗဟၼတို႔၏ ေနရာ)၌
ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
သမာဓိလြန္ေသာ
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၏ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ သုဒႆီဘံု(သူတပါးကို ေကာင္းမြန္စြာ
ၾကည့္႐ႈတတ္ေသာ ျဗဟၼာတို႔၏ ေနရာ)၌ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
ပညာလြန္ေသာ
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၏ ပၪၥမစ်ာန္ကုသိုလ္သည္ အကနိ႒ဘံု(စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ
အလြန္အထက္တန္းက်ေသာ ျဗဟၼာတို႔၏ ေနရာ)၌ ပၪၥမစ်ာန္ဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
+++++
အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပး
အာကာသာနၪၥာယတနကုသိုလ္သည္ အာကာသာနၪၥာယတနဘံု၌ အာကာသာနၪၥာယတနဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
ဝိဉာဏၪၥာယတနကုသိုလ္သည္ ဝိဉာဏၪၥာယတနဘံု၌ ဝိဉာဏၪၥာယတနဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
အာကိၪၥဉာယတနကုသိုလ္သည္ အာကိၪၥဉာယတနဘံု၌ အာကိၪၥဉာယတနဝိပါက္စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစ၏။
ေနဝသညာနာသညာယတနကုသိုလ္သည္ ေနဝသညာနာသညာယတနဘံု၌ ေနဝသညာနာသညာယတနဝိပါက္စိတ္ကို ျဖစ္ေစ၏။
ဤသို႔လွ်င္
မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံသည္ ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ထားအပ္သည့္အတိုင္းျဖစ္ေသာ ဘံု၌
မိမိႏွင့္ တူေသာ အက်ိဳးကို ပဋိသေႏၶအခါတို႔၌ ျဖစ္ေစသည္။
+++++
စာကိုး
အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
မူလပ႒ာန္းဆရာေတာ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဘဒၵႏၲနာရဒ၏ အဘိဓမၼာသၿဂိဳဟ္ကိုးပိုင္း သ႐ုပ္ခြဲဇယားနည္း (ဆို႐ိုး)
ဆုထူးပန္ဆရာဟန္၏ သံသရာလမ္းၫႊန္ပညာ ဆုထူးပန္အဘိဓမၼာ
စာကိုး
အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
မူလပ႒ာန္းဆရာေတာ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဘဒၵႏၲနာရဒ၏ အဘိဓမၼာသၿဂိဳဟ္ကိုးပိုင္း သ႐ုပ္ခြဲဇယားနည္း (ဆို႐ိုး)
ဆုထူးပန္ဆရာဟန္၏ သံသရာလမ္းၫႊန္ပညာ ဆုထူးပန္အဘိဓမၼာ
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္