ဋီကာေက်ာ္ က်မ္းသည္ သီဟိုဠ္ကြ်န္း ပရကၠမဗာဟုမင္း လက္ထက္တြင္ သာရတၳဒီပနီ ဋီကာဆရာ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ အရွင္သုမဂၤႅသာမိမေထရ္ ျပုစုစီရင္ေသာ က်မ္းျဖစ္၏။ ဋီကာေက်ာ္ဟူေသာပုဒ္၌ ဋီကာဟူေသာ စကား သည္ တစ္ပုဒ္၊ ေက်ာ္ဟူေသာ စကားသည္ တစ္ပုဒ္ျဖစ္၏။ ဋီကာသည္ ပါဠိစကားျဖစ္၏။ ဋီကီယတိ ဇနီယတိ အ႒ဌကထာ ယေအတၳာဧတာယာတိ ဋီကာဟူေသာ ဝိျဂိုဟ္အရ၊ အ႒ဌကထာ ၏ အနက္အဓိပၸါယ္အသြယ္သြယ္ကို သိသာထင္ရွားေအာင္ အက်ယ္တဝင့္ဖြင့္ဆို ေျကာင္းျဖစ္ေသာေျကာင့္ ဋီကာမည္၏။ ပါဠိေတာ္၏ အဖြင့္က်မ္းသည္ အ႒ဌကထာမည္၏။ အ႒ဌကထာ ၏ အဖြင့္က်မ္းသည္ ဋီကာမည္၏။ ဋီက်မ္းသည္လည္း ပိဋက သံုးပံု အစံုအလင္ မ်ားစြာပင္ရွိေလသည္။
ဤဋီကာေက်ာ္ က်မ္းကား အဘိဓမၼာ ရ က်မ္းမွ လာရွိ ေသာ စိတ္ ေစတသိက္စေသာ တရားတို့ကို အက်ဉ္းခ်ံုး၍ အရွင္အနုရုဒၶါဆရာ ေရးသားအပ္ေသာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟမည္ ေသာ သဂၤျိုဟ္လက္သန္း အ႒ဌကထာက်မ္းကို ဖြင့္ဆိုေသာက်မ္း ျဖစ္၏။
ေက်ာ္ဟူေသာ စကားမွာ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေသာ အနက္ ရွိေသာ ျမန္မာစကားျဖစ္၏။ ဋီကာအမ်ားနွင့္တကြ လက္သန္း အ႒ဌကထာ မည္ေသာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟသဂၤျိုဟ္က်မ္း၏အဖြင့္၊ ဋီကာေဟာင္း၊ သခၤေပ ဝဏၰနာ ဋီကာမ်ားရွိပါလ်က္နွင့္ အျခား ဋီကာမ်ားကို ေက်ာ္သဒၵါတပ္၍မေခၚဆိုဘဲ၊ ဤဋီကာကိုသာ ေက်ာ္ဘြဲ့တပ္ကာ ဋီကာေက်ာ္ဟု အဘယ့္ေျကာင့္ေခၚဆိုရပါ သနည္းဟူမူ၊ ယခုအဆိုလတၱံ့ေသာ အေျကာင္းတို့ေျကာင့္ျဖစ္၏။ အရွင္သုမဂၤႅာသာမိ မေထရ္၏ ဋီကာက်မ္းသည္ ျမန္မာ နိုင္ငံသို့ အစဉ္အားျဖင့္ေရာက္လာရာ၊ ဆရာစဉ္ဆက္ သင္ျကား ပို့ခ်ျကေသာအခါ၊ စာသင္ငယ္အမ်ားသိနားလည္ရန္ ေပၚလြင္ ထင္ရွားေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ ရွိေသာေျကာင့္ 'ဋီကာလွ'ဟု ေရွးဦးစြာတြင္၏။
သကၠရာဇ္ ၈ဝ၄ ခုနွစ္ ရတနာပူရ အင္းဝေနျပည္ေတာ္ နရပတိမင္းလက္ထက္ နန္းစံေျခာက္နွစ္ေျမာက္တြင္ ပင္းယ ျမို့ေတာ္ေတာင္လက္ စကားအင္းရြာဇာတိ အရိယဝံသမည္ေသာ အရွင္သည္ မိန္းမကိုယ္ဝန္ ေဆာင္တရြက္မွ်ေလာက္ေသာ သဒၵါျကီး၊ သဒၵါငယ္၊ သဂၤျိုဟ္၊ အဘိဓာန္၊ ဆန္း၊ အလကၤာ စေသာ က်မ္းစာမ်ားကို နႈတ္အရအာဂံု လံုးစံုတ်က္တ်က္ ေကာင္းစြာေဆာင္ရြက္နိုင္ပါလ်က္ ပိဋကအရာ လိမ္မာတတ္ ေျမာက္ ဉာဏ္အျမင္ေပါက္မႈ မရွိပါ၍၊ စိတ္ပ်က္နြမ္းလ်၊ လက္မွိုင္ခ်၍ေနေလ၏။ ထိုေနာက္၌မူ၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ ေရငံု ေခ်ာင္ဆရာေတာ္၏ သင္းပ်ံ့ ေမွြးျကူ၊ သူမတူတန္၊ က်န္းဂန္က် န၊ တတ္ေတာ္မူလွေသာ သတင္းထူးကို ျကားသိရ၍၊ အရိယ ဝံသအရွင္သည္ ယင္းဆရာေတာ္ထံ နည္းခံသင္ယူရန္ အခြင့္ ေကာင္းကို ဝပ္စင္းေတာင္းယူ၍၊ ဤဋီကာက်မ္းကို က်မ္းထြက္၊ က်မ္းတက္၊ သံဝဏၰနာဆကၠ၊ အခ်က္က်န၊ နယစံုစြာပို့ခ်သင္ ျကားေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခါမွ ဋီကာက်မ္းဦးအစ၊ ရတနတၱ ယမဏာမအဖြင့္ပလႅင္တို့မွ်ျဖင့္၊ ပညာမ်က္စိအလင္းကို ရရွိ သျဖင့္၊ ကဝိမံုေသာက္ ေပါက္အာဇာနည္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိုလ္ ေက်ာ္ျမတ္ ျဖစ္ရသည္ကိုအေျကာင္းျပု၍ 'ေက်ာ္ေရာ့ဟဲ့ဋီကာ' ဆိုေသာ ဆရာေတာ္အစဉ္အဆက္တို့၏ စကားအရ၊ ဋီကာလွ အမည္ေပ်ာက္၍၊ ဋီကာေက်ာ္ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ ေစာလာသည္မွာ ယခုတိုင္ေအာင္ပင္ျဖစ္၏။ အရွင္အရိယဝံသ မေထရ္လည္း ထိုဋီကာေက်ာ္၏အဖြင့္ မဏိသာရမဉၥူသာ မည္ေသာ က်မ္းကို ေရးသားစီရင္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ [၁]
ကိုးကား
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း၊ အတြဲ(၄)
ဋီကာေက်ာ္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္