မာလုႏွင့္ အေပါင္းအပါတစ္စု သိေစရန္
-----------------------------------------
အြန္လိုင္းေပၚမွာ သမိုင္းမွားေတြနဲ႔ လိမ္လည္၀ါဒျဖန္႔ေနတဲ့
မာလုဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ ေထရဗုဒၶဘာသာဆိုတာ
ဘာမွန္းမသိတဲ့ သူရဲ႕အေပါင္းအသင္းတစ္စုအတြက္
ျဖစ္ပါတယ္ ....
မာလုက ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယနကို သံုးစြဲတဲ့တရားေတာ္ခ်င္း
တူညီတဲ့အတြက္ အတူတူပဲလို႔ ဆိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္ စစ္မွန္တဲ့ေထရ၀ါဒမရွိ ရွိသမွ်
ဗုဒၶဘာသာအေထာက္အထားေတြဟာ မဟာယနလို႔
ဆိုပါတယ္ ......
ေလနဲ႔၀မ္းမကြဲလို႔ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕ထိုင္ရင္း ပိုလီယိုျဖစ္ေနတဲ့
မာလုဆိုတဲ့ ကုလားတစ္ပိုင္း မိန္းမရိုင္းသိေစရန္ ဒီစာကို
ေရးရပါေတာ့တယ္ .....
၁။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဆံုးမ
ထားတဲ့အတိုင္း ပါဋိစစ္စစ္ကိုသာ သံုးပါတယ္။ မဟာယန
ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ သကၠဋဘာသာကိုသာ သံုးပါတယ္။
၂။ ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္မွာ ေရးထိုးထားတဲ့ ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြဟာ
ပါဠိစစ္စစ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းသံုး ေထရ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ေတြျဖစ္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေလာကမွာ
စစ္ေဆးအတည္ျပဳဳၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ကုလားမလို႔ ထင္ရတဲ့ အဆိုပါမာလုက အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဗုဒၶဘာသာကို မဟာယနဗုဒၶဘာသာလို႔ သူ႕ရဲ႕ထင္
ျမင္မွန္းဆခ်က္နဲ႔ ရမ္းေျပာကာ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးကို ေစာ္ကား
ႏွိမ္႔ခ်ေနတဲ့အတြက္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေျဖရွင္းေပးလိုက္ပါတယ္ ...
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ ေရာက္ရွိေၾကာင္းဟာ
အေထာက္အထားေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ေဆးအတည္ျပဳခ်က္အရ
ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ ၿပိဳင္ေရာက္ရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္မွာ
အတည္ျပဳသတ္မွတ္ၿပီးလို႔ သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ဗိႆႏိုး ၿမိဳ႕
ေဟာင္းႀကီးေတြဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ ပထမဦးဆံုး
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးေတြျဖစ္ေၾကာင္း
ေၾကညာၿပီးျဖစ္တာကို ကုလားမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ မာလုတစ္ေယာက္
မသိရွာပါဘူး ... ေလ့လာမႈအားနည္းတာကို ဖင္ပိတ္ျငင္းတတ္တဲ့
ေစာက္က်င့္နဲ႔ ဘူးတစ္လံုးေဆာင္ၿပီးခံျငင္းေနပါတယ္ ....
သူ႔ရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔မႈဟာ ဆံေတာ္အစစ္နဲ႔ တည္ထားပါတယ္ဆိုတဲ့
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ဘူးလို႔
အေထာက္အထားမဲ့ ေျပာဆိုတဲ့သေဘာသက္ေရာက္သလို
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ခ်ခဲ့ရာ မန္းစက္ေတာ္ရာ ဘုရားသမိုင္းကို
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ မစစ္ဘူးလို႔ေျပာဆိုသလိုျဖစ္ၿပီး တစ္မ်ိဳးသား
လံုးကို ေစာ္ကားတဲ့ သေဘာကို သက္ေရာက္ေစပါတယ္ .....
ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းသံုးတာ ပါဠိစစ္စစ္၊ မဟာယနဂိုဏ္းသံုးတာက
သကၠဋ ဆိုတာေလာက္ေတာင္ ခြဲျခားမသိတဲ့ ကုလားမ မာလုနဲ႔
အေပါင္းအပါတစ္သိုက္အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တန္ခိုးႀကီးေစတီ
ေတာ္ေတြမွာ မဟာယနဗုဒၶဘာသာအေထာက္အထား ရွိမရွိကို
ေသခ်ာေျပာႏုိင္ျခင္းမရွိ ေလ့လာျခင္းမရွိပဲနဲ႔ ေလ့လာတင္ျပထားတဲ့
ပညာရွင္ေတြကိုလည္း ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ကာ အစၥလာမ္သာသနာ
ေတာ္အတြက္ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ မြတ္စလင္ကုလား
ေဒါက္တာျမင့္သိန္း(ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)နဲ႔ ေဌးလြင္ဦးတို႔ရဲ႕ တပည့္
တစ္ေယာက္အျဖစ္သာ ထင္ျမင္မိပါေတာ့တယ္ ..........
— with Thiha Lynn and 15 others.
က်မဘယ္သူ႔ comment ကို like ေပးေပး အဲ့တာက်မ အခြင့္အေရးပါ comment ကို like ေပးမိလို႔ personal ေစာ္ကားခံရတယ္ဆိုရင္ ယံုၾကမလားဟင္
တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ သမီးခ်စ္သူ comment ကို like ေပးမိလို႔ သမီးကို ပိုးဆိုးပက္စက္ အေျပာခံရဘူးပါတယ္
အံ့ပါ့ အမရယ္ တင္ထားတဲ့ပိုစ့္ေလးေတြ အားနာပါအံုး က်မဘာသာ ဟင္းခ်ိဳႀကိဳက္တာကို ခ်ဥ္ရည္ အတင္းေသာက္ခိုင္းခ်င္လို႔ ဘယ္ရမလဲ ထပ္မေစာ္ကားမိေစနဲ႔ သိလား အမေရးတဲ့ ဘုရားတရားေတြထဲ ၀ဋ္လည္တယ္ဆိုတာ႐ွိတယ္ေလ မေၾကာက္ဖူးလား အမ
ေျပာရင္ေတာ့ ဆရာမႀကီးပါ တျခားဆရာမ မဟုတ္ဘူး စာကူးဆရာမ ထားပါ သြသူစာပဲကူးကူး စာပဲျပင္ျပင္ က်မကိစၥမဟုတ္ဘူး
က်မကိစၥကေတာ့ က်မ personal ကိုေစာ္ကားတာပဲ ေျပာလိုက္ရတဲ့ ဘာသာေရးအေၾကာင္းမ်ား ကူးခ်ရတာကိုမနားဘူး အဲ့မွာအမွားေလးေတြ ့လို႔ ၀င္ၿပီးေထာက္မိတဲ့လူေတြကို ရန္လုပ္ယံုမကပဲ ဘာမွသက္ဆိုင္ျခင္းမ႐ွိတဲ့ ေဘးလူေတြပါ ပုတ္ခတ္ၿပီး ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေစာ္ကားေနလို႔ပါ
ေမးပါရေစ ေဒၚမာလုေရ
က်မ မသိတဲ့အေၾကာင္းအရာတခုကို သိပါတယ္ ဖင္ပိတ္ျငင္းဖူးလား...႐ွင့္လို.......
က်မ အေကာင့္မဟုတ္တဲ့ အေကာင့္ပုန္းနဲ႔ပဲ ျပႆနာေတြေျဖ႐ွင္းဖူးလား....႐ွင့္လို........
ၿပီးေတာ့ ဘုရားတရားအေၾကာင္း လက္ကမခ်ပဲ သူမ်ားသားသမီး ပိုးဆိုးပက္စက္ေ၀ဖန္ဖူးသလား...႐ွင့့္လို.......
အေကာင့္ထဲဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးနဲ႔ အျပင္မွာလုပ္စားေနသလား.....႐ွင့္လို........
ဟုတ္ကဲ့ က်မ အဲ့လိုေတြမလုပ္ဖူးပါဘူး အမေရ
ၿပီးေတာ့က်မတို႔က ေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႔ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေနတတ္ေပမဲ့ အေကာင့္ပုန္းနဲ႔ မကျမင္းဘူး ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ ေျမျပင္လက္ေတြ႔လုပ္ေနတဲ့ ၾကားရန္မတိုက္ဖူး ကိုယ္မသိတဲ့သမိုင္းေၾကာင္းကို ပံုျပင္အားကိုးၿပီး တကယ့္သုေတသီေတြကို မေစာ္ကားဘူး ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ အေကာင့္မွာ ဟိတ္ဟန္နဲ႔ေနၿပီး အျပင္မွာမလုပ္စားဘူး အမေရ
ေမာင္ေလးညီမေလးတို႔ေရဆိုပီး ဟိတ္ဟန္က လုပ္ရလြယ္ပါတယ္ ပိုစ့္၃ခုေလာက္ copy ,paste ခ်ျပေပးမယ္ သိလား အဲ့လိုခ်ျပရင္ ျဆာမႀကီး ျဖစ္ေရာလား ေ၀းပါေသးတယ္ အမေရ
ဆရာေကာင္းတိုင္း တပည့္မေကာင္းဘူး အမေရ ဆရာေတာ္ဘုရားတို႔ဆီက အဆိုအမိန္႔နဲ႔ ပညာသင္ၾကားရတိုင္း သူတို႔နဲ႔ တထပ္ထဲ ထပ္တူမက်ႏိုင္ဘူး အဲ့လိုသာထပ္တူက်ႏိုင္ရင္ အကုန္သြားသင္ေနၾကေတာ့မွာေပါ့
ဆရာေတာ္တို႔ကပ်ံက်ေတြဘာေတြအေၾကာင္းေတာ့ သင္ေပးမယ္ မထင္ဘူး အမဘာသာ လက္ေတြ႔ကြင္းဆင္းထားတာေနမွာပါ Autumn Mtz ေခၚ .ေဒၚမာလုေရ
ဟုတ္ကဲ့ personal ေစာ္ကားထားလို႔ တင္တဲ့ပိုစ့္ပါ
တျခား fri ေတြ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရင္ sorry ပါ
— feeling blah with Naing Lin and 14 others.
ပုဂံ၌ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာသည္ အေနာ္ရထာ မတိုင္မွီ
ေရွးပေဝသဏီေခတ္ကတည္းက ထြန္းကားပ်ံ့ပြားလ်ွက္ရွိေၾကာင္းကိုလက္ေတြ႕က်သည့္အေထာက္အထားအျဖစ္သမိုင္းဆရာႀကီးမ်ား၏ အကိုးအကားမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပရေသာ္...
ဦးကလားေရးခဲ့သည့္ "မဟာရာဇဝင္ေတာ္"က်မ္းနွာေရွ႕/ေနာက္မညီ မွာယြင္းေသာက်မ္းျဖစ္ေၾကာင္းျမန္မာ့သမိုင္းပညာရွင္မ်ားကေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါသည္။
၁။အရည္းႀကီး ဟူေသာေဝါဟာရမွာ "အာရညဝါသီ"ေတာမွီ ပုဂၢိဳလ္ ေတာေက်ာင္းဘုန္းႀကီး မ်ားဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ယာဇ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ပန္းဦးလႊတ္ျခင္းစသည့္ယုတ္ညံ့သည့္လုပ္ရပ္မ်ားလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းပုဂံသမိုင္း မ်ားတြင္မပါရွိပါပုဂံရာဇဝင္ၾကႀကီးေပမူတြင္လည္း အရည္းႀကီးမ်ားေသာင္းက်န္းသျဖင့္နွိမ္နင္းရသည္ဟုမပါရွိပါ။
၂။ ပဲခူး ကလ်ာဏီသိမ္ေက်ာက္စာသည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၄၁ ၊ ေအဒီ ၁၄၇၉ တြင္ ဟံသာဝတီ(ပဲခူး)ဘုရင္ ဓမၼေစတီမင္းလက္ထက္တြင္ေရးထိုးခဲ့သျဖင့္ အေနာ္ရထာေခတ္ထက္ နွစ္ေပါင္း( ၄၀၀) ေက်ာ္ေနာက္က်ကာေရးထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ပုဂံေခတ္နွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္မွတ္တမ္းေက်ာက္စာမဟုတ္ပါ။ ၄င္း ကလ်ာဏီသိမ္ေက်ာက္စာ၌ လည္း ပုဂံ နွင့္ သထုံ စစ္ပြဲျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းမပါရွိပါ။
အေနာ္ရထာမင္း သထုံသို႔ ခ်ီတက္ တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္ဆိုသည္မွာ အေထာက္အထားမရွိ ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းလည္းမရွိပါ။ ပုဂံရာဇဝင္မ်ား ၌လည္းေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးကလား၏ ရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး၌ပါေသာ ပုဂံ နွင့္ သထုံ စစ္ပြဲႀကီးျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားမရွိပါ။ ပုဂံ သထုံ စစ္ပြဲမျဖစ္ခဲ့ပါ
၃။ ပဲခူး ကိုးသိန္းကိုးေသာင္းဘုရားသမိုင္းတြင္ ဂ်ြမ္း (ခမာ)စစ္သည္မ်ားသည္ ဥႆ ာ ပဲခူးကို ဝိုင္းရံထားစဥ္ သထုံမင္း မႏူဟာ သည္ပဲခူးဘုရင္ထံ ခိုလႈံေနသည္ဟုပါရွိပါသည္။ ယိုးဒယားေတာင္ပိုင္းမွ ပဲခူးအထိ စစ္ခ်ီလာေသာ ခမာစစ္တပ္ႀကီး၏ စစ္လမ္းေၾကာင္းက်ရာ သထုံသည္ ပဲခူးမက်ခင္ကပင္ ဂြၽမ္း ရန္ေၾကာင့္က်ခဲ့သည္မွာအထင္ရွားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုစဥ္က သုဝဏၰဘုမၼိသထံုသည္ ပုဂံနွင့္ စစ္ျဖစ္ျခင္းမဟုတ္ပဲ ဂြၽမ္းစစ္တပ္၏ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ပ်က္စီးခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္ပဲခူးသို႔ ဂြၽမ္းစစ္သည္တို႔က ဝိုင္းေသာအခါ မႏူဟာသည္ ပုဂံဘုရင္အေနာ္ရထာထံ ေရႊ႕ေျပာင္းခိုလႈံ ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းလက္ထက္ ေလွသင္းစုစစ္တမ္းတြင္ မႏူဟာမင္းသည္ ေလွေတာ္ေလးစင္းနွင့္ သမီးေတာ္ဆက္သကာ ပုဂံသို႔ ခိုလုံွေရာက္ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းေလွေတာ္ေလးစင္းနွင္ ေလွေတာ္သားမ်ားကို အေနာ္ရထာမင္းႀကီးကေလွသင္းစုတစ္စ အဖြဲ႕ ဖြဲ႕ေပးရာမွဆင္းသက္လာေသာ ေလွသင္းစုျဖစ္ေၾကာင္း အစစ္ခံသည့္စစ္တမ္းရွိပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္ သူရဲေကာင္း ဗ်က္ဝိ၊ဗ်တၲ နွင့္အေနာ္ရထာမွ သထုံကို တိုက္ခဲ့ေသာ ဇတ္ေၾကာင္းသည္ ပုံဝတၲဳ တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး ေအဒီ ၁၇၁၄ ၊ တနဂၤေနြမင္းလက္ထက္ ၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္တြင္ ေရးသားခဲ့သည့္ ပုဂံေခတ္နွင့္ နွစ္ေပါင္း (၇၀၀)ေက်ာ္ကြာေသာ မဟာရာဇဝင္ေတာ္ႀကီးေရးသားသူ ဦးကလား၏ လက္ယားမႈတခုသာျဖစ္သည္ ။ ဦးကလား၏ က်မ္းကို ကိုးကားေသာ မွန္နန္းရာဇဝင္နွင့္ ေနာက္ေရးပုဂံရာဇဝင္မ်ား၌လည္းထိုသို႔သာေရးသားခဲ့ၾက ၊ အမွတ္မွားခဲ့ၾကသည္။ ထိုက်မ္းကိုၾကည့္၍ စာေရးဆရာမ်ားမွ ဝတၲဳ ဇာတ္ေၾကာင္းမ်ား ဖြဲ႕နြဲ႕သီကုံးေသာအခါ ရႈပ္ေထြးေသာဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားနွင့္ ဘာသာျခားတို႔၏ အခြင့္အေရးေတာင္းဆိုရာ သမိုင္းအမွားအျဖစ္ေရာက္ရွလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဦးကလား၏ မဟာရာဇဝင္ေတာ္ပါသည့္ ပုဂံသို႔ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိပုံမွာ မွားယြင္းေၾကာင္းနွင့့္ပုဂံတြင္အေနာ္ရထာမင္းမတိုင္မွီကာလကတည္းက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာတည္ရွိေနေၾကာင္း သမိုင္း(အက်ည္း)အား သမိုင္းဆရာႀကီးမ်ား၏အာေဘာ္ကို ကိုးကား၍ ရွင္းလင္းတင္ျပပါမည္။
၁။ အေနာ္ရထာမင္းနန္းမတက္မွီ ပုဂံေစာရဟန္းမင္းလက္ထက္၌ "တုရင္းေတာင္"ထက္တြင္ "သိမ္" တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴ ဒါန္းခဲ့ေသာ သိမ္တည္ေက်ာက္စာအေထာက္အထားရွိပါသည္။ ၄င္း သိမ္ပ်က္စီးယိုယြင္းသျဖင့္ "ဥဇနာမင္း" လက္ထက္( ေအဒီ ၁၂၄၉ ၊ ၁၂၅၆)လက္ထက္တြင္ျပန္လည္ျပဳ ျပင္ေသာ ေက်ာက္စာအေထာက္အထားရွိပါသည္။
သိမ္ဆိုသည္မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာတြင္သာအသုံးျပဳေသာ သာသနာ႔အေဆာက္အဦးျဖစ္ပါသည္ မဟာယနတြင္သိမ္တက္ျခင္း၊ သိမ္သမုတ္ျခင္းမရွိပါ။ သိမ္သမုတ္သည္ဆိုရာတြင္လည္း ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသာျပဳလုပ္၍ရပါသည္ ။ ရွင္အရဟံ သည္ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွႂကြေရာက္လာသည္ျဖစ္ရာ အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္ကတည္းပုဂံ၌ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာရွိေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
၂။ အေနာ္ရထာမင္း၏ ဖခမည္းေတာ္ ကြမ္းေဆာ္ေၾကာင္ျဖဴ မင္း အား သားေတာ္ မင္းက်ည္စိုးနွင့္ စုကၠေတးတို႔မွ နန္းခ်ကာ ရဟန္းျပဳေစေၾကာင္း ပုဂံရာဇဝင္ႀကီး၌ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ကြမ္းေဆာ္မင္းသည္လည္း ေက်ာင္းျဖဴႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴ ဒါန္းခဲ့ေၾကာင္းပုဂံ မင္စာ အေထာက္ထားရွိပါသည္။
ဦးကလား၏ မဟာရာဇဝင္ေတာ္ႀကီးတြင္လည္းပါဝင္ပါသည္ ထို ဦကလားကိုယ္တိုင္ ေရွ႕/ ေနာက္မညီ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အေနာ္ရထာမတိုင္မွီ ကပင္ ပုဂံ၌ "သိမ္ ၊ ရဟန္း" ရွိသျဖင့္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာျပန္႔႔ပြားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိနိုင္ပါသည္။
ထိုထက္ပို၍ ထင္ရွားစြာဆိုရပါမူ လက္ရွိပုဂံျပည္ႀကီးနွင့္တကြ ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ ပုဂံ ၃ နိုင္ငံသည္ပင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာနိုင္ငံေတာ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားရွိပါသည္။
၁။ ျမန္မာတို႔သည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ၿပီး စာအေရးအသားတတ္ေျမာက္ၿပီး ယာဥ္ေက်းမႈ အလြန္ျမင့့္မားေၾကာင္းမွာ သေရေခတၲရာ ေခတ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း မွ ေအဒီ (၂)ရာစုအတြင္းခုနွစ္မ်ားဟုယူဆ ေဖာ္ျပထားသည့္ သကၠရာဇ္တိုမ်ား ပါရွိေသာ သေရေခတၲရာ မင္းသုံးပါးနွင့္ မိဖုရား တစ္ပါး၏ အရိုးအိုးေက်ာက္စာတို႔တြင္ ေအဒီ (၂) ရာစု ျဗဟၼီ အကၡရာ မ်ားသုံးစြဲ ထားၿပီး ပါဠိ ျမန္မာ ေဝါဟာရမ်ား ေရးထိုးထားျခင္းျဖစ္သည္။
၂။ ၁၉၆၂ ခုနွစ္ ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွး/သု အရာရွိ " ခ်ားလ္ဒူရိုင္ဇယ္" လက္ထက္တြင္ သေရေခတၲရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းရာ
ဦီးခင္ဘ ယာခင္းအတြင္းရွိ ေစတီငုတ္တိုကို တူးေဖာ္ရာမွ
ေရႊေပလႊာအခ်ပ္ ၂၀ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ၄င္း ေရႊေပလႊာ အခ်ပ္မ်ားေပၚ၌ ဗုဒၶေခတ္နွင့္အေသာက ေခတ္ သုံး ျဗဟၼီပြားအကၡရာမ်ား နွင့္ ေထရဝါဒဆိုင္ရာ သုတ္၊ ဝိနည္း၊
အဘိဓမၼာ ေကာက္နႈတ္ခ်က္မ်ား ေရးထိုးထားသျဖင့္ သေရေခတၲရာမွ ပုဂံတိုင္ေအာင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာျပန္႔ပြားခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းသက္ေသတခုအတည္ျပဳနိုင္ခဲ့ပါသည္။
၃။ သေရေခတၲရာၿမိဳ႕ေဟာင္းရာတြင္ ေထရဝါဒ ဆိုင္ရာ သာသနိက အေဆာက္အုံမ်ား ၊ ေစတီမ်ား၊ ပုထိုး( ေစတီ၌လွိုင္ေခါင္းပုံစံပါလွ်င္ ပုထိုး) မ်ား၊ စာေပမ်ား၊ အုတ္ခြက္ဘုရားစသည့္ အေထာက္ထားမ်ားစြာရွိပါသည္။
(ေဘာေဘာ၊ ဘဲဘဲ ၊ဘုရားမာ၊ ျပည္ေရႊစံေတာ္)
သေရေခတၲရာ ၿမိဳးေဟာင္း ၿမိဳ႕တံခါးဝမွာပင္ ေထရဝါဒဗုဒၶ
ဘာသာ၌သာသုံးၿပီး မဟာယန ဗုဒၶဘာသာတြင္မသုံးေသာပါဠိဘာသာျဖင့္ေရးထိုးထားသည့္ ေမာရသုတ္ေတာ္ ေက်ာက္စာတိုင္၊ မဂၤလသုတ္ေတာ္ေက်ာက္စာတိုင္၊ ရတနာ႔သုတ္ေတာ္ ေက်ာက္စာတိုင္မ်ားကိုေတြ႕ရွိခ်က္အရ
သေရေခတၲရာသည္ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ပ်ဴ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
သေရေခတၲရာျပည္ႀကီး၏ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ "သုပညာနာဂရ ဆိနၷ မင္း" ၏ တူေတာ္ ပုဂံျပည္ႀကီးအားစတင္တည္ေထာင္သူ " သမုဒၵရာဇ္ မင္းႀကီး" ၏ ေနာက္ ၃ ဆက္ေျမာက္ပုဂံ မင္းတပါးျဖစ္သည့္ ပ်ဴ မင္းထီး( ပ်ဴ ေစာထီး) လက္ထက္တြင္တည္ထားခဲ့သည့္"ဗူးဘုရား"ဌာပနာတိုက္အတြင္းမွ ေအဒီ ( ၃ ) ရာစု အတ္ခက္ဘုရားမ်ားေတၤ့ရွိခဲ့သည္။ ထိုေတြ႕ရွိခ်က္သည္လည္းပုဂံသည္ထိုေခါတ္ကတည္းက ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိနိုင္ပါသည္။
ဆရာသန္႔။
မာလုဆိုသူဟာ သမိုင္းေၾကာင္းမွားေနပါတယ္ ႐ွင္ ဆိုၿပီး၊ သူကိုယ္တိုင္ ေက်ာက္စာအေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ မကိုက္ညီ သမိုင္းအမွားေတြ ေရးသားေနကာ မသိနားမလည္သူမ်ားကို အယူအဆမွားေတြ သြတ္သြင္း မိႈင္းတိုက္ ေနပါတယ္။
(အခု မာမာလို႔ အမည္ေျပာင္းထားတယ္)
မာလုဟာ ကိုယ္ေရးတဲ့စာ ကိုယ္တာဝန္ယူရဲၿပီး၊ သူေရးတာ အမွန္ဆိုရင္ အေထာက္အထား အကိုးအကားမဲ့ လက္လြတ္စပယ္ သမိုင္းေရးတယ္ေျပာၿပီး ပံုျပင္ေျပာသလို ေရးသားခ်က္ေတြကို ေျဖ႐ွင္းေပးရပါမယ္။
၁။ မာလုေခၚ မာမာ ဟာ အေနာ္ရထာေခတ္ သံထံုမွာေရာ၊ ပုဂံမွာပါ အရည္းႀကီး ႐ွိတယ္လို႔ အေသအျခာေရးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေနာ္ရထာေခတ္ အရည္းႀကီး႐ွိခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားေပးပါ။
(အေထာက္အထား မေပးႏိုင္ရင္ လိမ္တာပါ။
လိမ္တဲ့ မိန္းမကို အမ်ားက လူလိမ္မႀကီး လို႔ေခၚၾကပါတယ္။)
၂။ သထံုမင္း မႏူဟာထံမွာ အေနာ္ရထာက ပိဋကတ္ေတာင္းတယ္။
သထံုမင္းက ပိဋကတ္ မေပးလို႔ သထံုကို စစ္တိုက္ေၾကာင္းလည္း မာလုေခၚ မာမာ
အတိအက် ေရးထားပါတယ္။
သထံုႏွင့္ အေနာ္ရထာ စစ္ပြဲျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထား (contemporary evidence) ေပးပါ။
သမိုင္းအေၾကာင္း ေျပာၿပီေဟ့ဆိုတာနဲ႔ evidences ေပးရပါတယ္။
evidences မေပးႏိုင္ပဲ သမိုင္းအေၾကာင္းေျပာတာကို ရႊီးတာ၊
လူေပါႂကြားလုပ္တာ၊ တတ္ေယာင္ကား လုပ္တာလို႔ ေခၚပါတယ္။
ေတာင္းတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထား မွ မေပးႏိုင္ရင္ မာလုေခၚ မာမာဟာ
ငရႊီးမႀကီး၊ လူေပါႂကြားမႀကီး၊ တတ္ေယာင္ကားမႀကီး ျဖစ္သြားပါၿပီ။
အဲဒီလိုမွ မျဖစ္ခ်င္ရင္ အေထာက္အထား သက္ေသေပးရပါတယ္။
လူလိမ္မႀကီး၊ ငရႊီးမႀကီး၊ လူေပါႂကြားမႀကီး၊ တတ္ေယာင္ကား သိေယာင္ကားနဲ႔
မသိနားမလည္သူမ်ားကို အမွားေတြ မႈိင္းတိုက္ သြတ္သြင္းသူႀကီး မျဖစ္ရေအာင္
မလုေခၚ မာမာ အေထာက္အထား ေပးပါ ခင္ဗ်ား။
အေနာ္ရထာကို အေသာကမင္းႀကီးနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်င္ရံုနဲ႔ အမွန္သမိုင္းကို လိမ္တဲ့
လူလိမ္မႀကီး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
တစ္လံုးသိ ႏွစ္လံုးသိ ပံုျပင္ေျပာတတ္ရံုနဲ႔ တတ္ေယာင္ကား သိေယာင္ကား
လူေပါႂကြားမႀကီးလာမလုပ္နဲ႔။
႐ိုးသားေျဖာင့္မွန္သူေတြဟာ မလိမ္ညာပါဘူး။
ေ႐ွ႕တမ်ိဳးေနာက္တမ်ိဳး မေျပာပါဘူး။
လိမ္ညာတာ ေ႐ွ႕တစ္မ်ိဳးေနာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာတာကို က်ဳပ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ဖာစကားေျပာတယ္လို႔ ေခၚတယ္။
ဖာစကားေျပာျခင္းကို ဖာသည္မ လို႔ေခၚတယ္
မလိမ္မညာ ေ႐ွ႕ညီေနာက္ညီ လာေျပာျခင္းျဖင့္ ဖာသယ္မ ျဖစ္ျခင္းမွ ေ႐ွာင္က်ဥ္ပါ။
က်ဳပ္တို႔ က ခင္ဗ်ား ကို ဘာသာေရး ေရးတယ္ဆိုၿပီး အထင္ႀကီး ေလးစားခဲ့တာ
ခင္ဗ်ားေရးေနတာ ျမန္မာေတြရဲ႕ ေထရ္ရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ ကို ထိပါးေစာ္ကားမွန္း မသိ ပဲ ျဖစ္ေနတာ ခင္ဗ်ားသိလား ?????
ဖတ္ဖူးစ ၁ အုပ္ ၂ အုပ္နဲ႔ သမိုင္း ကိစၥေတြ
မေရးေစျခင္ဘူး
ကေလကဝ ေပါက္လႊတ္ပဲစား မဟုတ္ပဲ
အဆင့္အတန္း ႐ွိတဲ့လူဆိုရင္
ကိုယ္ေရးတဲ့စာ ကိုယ္ တာဝန္ယူရတယ္
က်ဳပ္တို႔ မန္႔ေတြ မေျဖႏိုင္ပဲ ဖ်က္တာက
ခင္ဗ်ား ကလိမ္ကက်စ္ၾကတာပဲ
ခင္ဗ်ား ဘုရားတရား ေရးတာ က်ဳပ္တို႔ ဘာမွ မေျပာခဲ့ဖူး ခင္ဗ်ား ကိုေတာင္ ေလးစားပါတယ္ အျမဲ မန္႔ခဲ့ပါတယ္
ဒီလို သမိုင္း ကိစၥ အမွားေျပာေနတာ
ျမန္မာေတြ ကို ေသးသိမ္ေအာင္ေရးေနတဲ့ကိစၥ က်ဳပ္တို႔ အေနနဲ႔ သည္းခံလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး
ခင္ဗ်ားမွန္တယ္ဆိုရင္
ကဲ ၾကြခဲ့ပါ မမ မာ
က်ဳပ္ မန္ ့ ေလးေတြ အရင္ ျပန္ေျဖႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳၿပီး မန္႔ထားတယ္
ခင္ဗ်ား ဘက္က အေကာင့္ပုန္းေတြ နဲ႔ ခင္ဗ်ား ေနာက္လိုက္ေတြ လည္း က်ဳပ္ေမးတာ ေျဖႏိုင္မွ
ဝင္လာခဲ့ေနာ္ ..........
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကေလကဝလို ေတာ့ မေျပာေစျခင္ဘူး
Ok ေနာ္ မမ မာ နဲ႔ အေပါင္းအသင္းမ်ား
— with အေဖ ႀကီး and 13 others.
ခ်စ္တဲ့ ျပာျပာေရ
အလုပ္ေတြ မအားတဲ့ၾကားထဲက သိပ္ကိုသတိရေနပါတယ္
ဝိႈက္ကဒ္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၄၉အက္ဥပေဒ၊ ၅၁နည္းဥပေဒ၊
၈၂ႏိုင္ငံသား ဥပေဒေတြကို ကိုယ္က ဖတ္လို႔ အကုန္နားမလည္ေတာ့
တတ္ကြၽမ္းတဲ့ ဆရာ/မ မ်ားထံမွာ သြားေမး နာယူရတယ္။
ဒီၾကားထဲ ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းအတြက္ ဆူဆူပူပူ ျဖစ္လာျပန္ေတာ့
ပညာေရး သုေတသနလုပ္ဖူးတဲ့ ဆရာ/မ မ်ားထံ သြားၿပီး ေမးျမန္းေလ့ လာေနရတယ္။
အလုပ္တက္ရက္ဆိုလည္း အလုပ္သြားရေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အြန္လိုင္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မတက္ျဖစ္ဘူးေလ။
ကျဖဴတို႔ထုညပ္တို႔က သမိုင္းကိစၥတခ်ိဳ႕ လိုင္းေပၚမွာ အေရးႀကီးတယ္
တက္ခဲ့ဦးဆိုလို႔ တက္လာေတာ့ သူတို႔ေရးတာေတြေရာ မူလေရးသူေတြဆီေရာ
အခုမွ သြားၾကည့္ျဖစ္တာ။
ထုညပ္တို႔နဲ႔ မမာလု ေျပာေနၾကတာေတြ ဘာမွသိပ္ၿပီး ဝင္မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ အေဖႀကီးဆိုတဲ့ အဘိုးႀကီးနဲ႔ မမာလုေျပာထားတာေတြကိုေတာ့
နည္းနည္းေျပာခ်င္လာတယ္။
စိတ္ထဲ မေကာင္းလို႔ပါ။
ျမင္ရသေလာက္ ဟိုအဘုိးႀကီးက အျပဳသေဘာနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္
ေျပာေနတာကို မမာလုက ဘာလို႔ စြာေတးလန္ ထမီစြန္ေတာင္ဆြဲၿပီး
ရန္ေတြ႔တာလည္းဟင္။
ပညာဆိုတာ စာတတ္တာ၊ အတန္းအမ်ားႀကီးေအာင္တာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးတဲ့။
ပညာဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ဉာဏ္ကို ပညာလို႔ေခၚတာ တဲ့။
မမာလုမွာ ဒီအဘိုးႀကီး ငါ့ကို စကားေကာင္းလာေျပာတာလား၊
ငါ့ကို မလိုလို႔ လာတိုက္ခိုက္တာလား ကြဲျပားေအာင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့
အေကာင္းအဆိုး ေဝဖန္ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္ပညာ မ႐ွိဘူးလားဟင္။
ဟိုက စကားအေကာင္းေျပာတာကို သူ႔မွာ စူးစူးဝါးဝါး ျပန္စြာေနလိုက္တာ
ငါးစိမ္းသည္ႀကီး က်ေနတာပဲ။
မမာလုက ဘာသာေရးေတြ ေရးေနလို႔ စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္းသိမ္ေမြ႔မယ္ ထင္ခဲ့တာ
အခုေတာ့ အေျခအေနကို `ေယာနိေသာမဏသီကာရ´ ဆိုတဲ့ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္းျခင္းဆိုတဲ့ ဘာသာေရး sense ေလးေတာင္ သူ႔မွာမေတြ႔ရဘူး။
ဒါေၾကာင့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက စာသိထက္ ငါသိ အေရးႀကီးတယ္လို႔
ေဟာခဲ့တာကိုး။
ကဲကဲ ငါ စာေရးတာလည္း ႐ွည္သြားၿပီ။
ငါ့မွာ ခုလိုစိတ္ရႈပ္စရာ ေတြေတြ႔တိုင္း ပါးကြက္ၾကားေလးနဲ႔ နင့္အျပံဳးဓာတ္ပံုကို
ျမင္ေယာင္ ေအးျမေနရတာပါဟာ။
စကားေတြ လာမေျပာျဖစ္ေပမယ့္ နင့္ကိုစိတ္ထဲ အျမဲထည့္ထားတဲ့ ငါ။
မာလု ဆိုတဲ့ မိန္းမ႐ႊင္ေအာက္က ထမိန္ၿခံဳေနတဲ့
ဒီေစာက္ရူးကို ေတြ႕တဲ့သူ ေျပာလိုက္ပါ ....
ရာဇ၀င္ကိုင္ၿပီး ဖင္ပိတ္ျငင္းေနတဲ့ စာမတတ္ေပမတတ္
ေကာင္ေတြနဲ႔ ဒီေနရာမွာ အခ်ိန္ကုန္ခံ မျငင္းဘူး
က်မ္းကိုးလဲမေပးနိုင္၊ အေထာက္အထားဆိုတာ
ဘာမွန္းမသိ လူက်ိေတာ့ ယီးေလာက္မွ မရွိေသးတဲ့
မေအယိုးမ်ိဳးက ဖာသည္အႀကိဳက္ စကားေျပာသြား
တဲ့အတြက္ မာလုဆိုတဲ့ မိန္းမ႐ႊင္အပါအ၀င္ သူ႔ဘက္က ထမိန္ေအာက္ေရာက္ေနတဲ့ေကာင္ေတြ အကုန္
ထြက္လာခဲ့ ရာဇ၀င္နဲ႔ သမိုင္း ေလနဲ႔၀မ္း ကြဲေအာင္
လုပ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာလိုက္ ....
ႀကိဳက္တဲ့ေကာင္ ေခၚလာခဲ့ ... စာတတ္တဲ့သူေတာ့
ျဖစ္ပါေစ ... မာလုလိုမ်ိဳး ကေလက၀ ဖင္ပိတ္ျငင္းတဲ့
မိန္းမ႐ႊင္ေတာ့ မေခၚလာနဲ႔ .....
— with Aung Thet Zaw and 3 others.
ေလလိုင္းေပၚမွ ၀ါဒျဖန္႔ မြတ္စလင္ကုလားမ မာလုအတြက္
-----------------------------------------------------------
မာလုဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ဖတ္ဖူးသမ်ွေသာ စာအုပ္မ်ားျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာ တကၠသိုလ္စိန္တင္ေရးတဲ့
အိုဘယ့္အေနာ္ရထာ ၀တၱဳစာအုပ္ထဲက သမိုင္းဟု သူတစ္ဦးတည္း ထင္ျမင္ယူဆတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ
ယူကာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သာသနာသမိုင္းေၾကာင္းကို ဒီလိုေျပာပါတယ္။
“အေနာ္ရထာေခတ္ေရာက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ေရာက္တာ။ အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္
မဟာယနဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္းပဲ ရွိတယ္။ သေရေခတၱရာက ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္ေတြကလည္း ေထရ၀ါဒလို႔
သတ္မွတ္လို႔မရဘူး။ မဟာယနဗုဒၶဘာသာကလဲ ဒီပိဋိကတ္ပဲ သံုးတာပဲ။ တုရင္ေတာင္မွာ သိမ္ရွိေၾကာင္း
ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္နဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ သိမ္ဆိုတာ မဟာယနမွာလဲရွိတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြအစည္း
အေ၀းက်င္းပတဲ့ အေဆာက္အဦးကို သိမ္လို႔ေခၚတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဟာယနမွာလဲ သိမ္ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံ
ေတာ္က ျပဌာန္းေပးထားတာရွိရင္ ကၽြန္မပို႔စ္ကို ကၽြန္မျပန္ဖ်က္ေပးမယ္။”
xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx
အထက္ပါ မာလုဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း လြန္ခဲ့ေသာ ၂ႏွစ္ေက်ာ္က မြတ္စလင္ကုလား
ေဒါက္တာျမင့္သိန္း(ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)ဆိုသူက ပုဂံမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဟာ အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္
လံုး၀မရွိေၾကာင္း၊ မဟာယနဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴနဲ႔ အစၥလာမ္ဘာသာ တို႔သာရွိေၾကာင္း၊ အေနာ္ရထာေခတ္
ေရာက္မွသာလွ်င္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ပုဂံအပါအ၀င္ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံကိုေရာက္ေၾကာင္း စာတမ္း
တစ္ေစာင္ ေရးၿပီးေတာ့ သမၼတဆီပို႔ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့အတြက္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔
စာတမ္းတစ္ေစာင္ ျပဳစုကာ ျပန္လည္ေခ်ပခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီစာတမ္းကို ယခု မ.ဘ.သ ဥကၠဌဆရာေတာ္
ဘုရားႀကီး အရွင္တိေလာကာ ဘိ၀ံသကိုယ္တိုင္ သမၼတဆီကို တာ၀န္ယူတင္သြင္းၿပီးေတာ့ သာသနာေတာ္
အေရးကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္အရွင္၀ီရသူနဲ႔အတူ
မယ္ေတာ္ႀကီး ေဒၚေပါေရႊ၊ ထိုစဥ္ကာလ MNN (Myanmar National Network) မွ အမ်ိဳးသားေရး ညီကိုမ်ား၊
ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေရာက္ ေသြးေသာက္ညီကိုမ်ားနဲ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႕အျပားသို႔လည္း
စာအုပ္ထုတ္ကာ ျဖန္႔ေ၀ေျဖရွင္းၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုစာကေတာ့ မြတ္စလင္ကုလား ေဒါက္တာျမင့္သိန္း(ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)ရဲ႕ ေလသံအတိုင္း သာသနာေတာ္ကို
ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ေနတဲ့ မာလုဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအတြက္ ေျဖရွင္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေထရ၀ါဒသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာျဖစ္ရံုမက ႏိုင္ငံတည္ဘာသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္
အဆင့္သာမက ကမာၻ႕ပညာရွင္ေလာကမွာပါ အတည္ျပဳထားတဲ့သက္ေသကို က်ေနာ္ေပးပါ႔မယ္။ ပံု(၁)မွာ
ေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအေထာက္အထား အားအနည္းဆံုးလို႔ ယခင္က သတ္မွတ္ထားခဲ့တဲ့
ဗိႆႏိုး ပ်ဴျမန္မာၿမိဳ႕ေဟာင္းရွိ တူးေဖာ္ကုန္း KKG-2 , KKG-3 , KKG-4 တို႔ရဲ႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသန
ဆိုင္ရာ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ သာသနာ့သမိုင္းအတြက္ အေထာက္အထား
တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
*ဒီတူးေဖာ္ကုန္းမွာ ဆယ္ခန္းတြဲဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရာ၊ သိမ္၊ ေစတီ၊ ေရကန္ စတဲ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ
စစ္စစ္ လကၡဏာရပ္ေတြကို ေတြ႕ရွိရံုမက၊ ဆယ္ခန္းတြဲဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရာေနရာမွာ ထိုေခတ္ ရဟန္း
သံဃာမ်ားသံုး သံဃာတံဆိပ္တံုးအျဖစ္ *သံဃသီရိ* ေရွးေဟာင္းစာပါ တံဆိပ္တံုးကိုပါ တူးေဖာ္ေတြ႕
ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ယေန႔ထက္တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာ့လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမွ လက္ခံက်င့္သံုးေနေသာ ဗုဒၶ
ဘာသာသည္ ပ်ဴေခတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာ ဗုဒၶဘာသာမွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပ်ဴ
ေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္တိုင္ေအာင္ ခိုင္မာေသာကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈအျဖစ္ ကမာၻမွာ ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္
ပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာလူမႈအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္
ျဖစ္ပါတယ္။*
*ပံု(၂)ကေတာ့ သေရေခတၱရာ ပ်ဴျမန္မာၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိတဲ့ ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္မ်ားပါ
ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္ ပါဠိေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရးထိုးထားတဲ့ ပါဠိဘာသာအရလည္းေကာင္း၊ ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္
ဟာ ေထရ၀ါဒမွာပဲ လက္ခံက်င့္သံုးၿပီး မဟာယနမွာ မရွိဘူးလို႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ လက္ရွိပညာေတာ္
သင္သြားေရာက္ေနတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးမိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။ သကၠဋဘာသာသည္
အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္းသံုး မဟာယနဗုဒၶဘာသာမွာသာ သံုးပါတယ္။ ေတာင္ပိုင္း ေထရ၀ါဒကေတာ့
ပါဠိစစ္စစ္ကိုသာ လက္ခံက်င့္သံုးေၾကာင္း၊ ေတာင္ပိုင္းသာသနာနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းသာသနာကို သကၠဋနဲ႔
ပါဠိဘာသာေတြက ခြဲျခားေပးေနတာ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အဆိုပါ ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္မ်ားသည္ ပ်ဴေခတ္
ကတည္းက ေရွးဦးေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာဘိုးေဘးေတြဟာ သူတို႔ေခတ္ (ေအဒီ ၄ ရာစု ဟု
ပညာရွင္တို႔ သတ္မွတ္ထားေသာ) ကတည္းက ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္က်င့္စဥ္ကို ယံုၾကည္စြဲျမဲစြာ က်င့္ႀကံ
အားထုတ္ေနခဲ့တဲ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏြယ္၀င္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။*
သိမ္တက္ျခင္း၊ သိမ္သမုတ္ျခင္း အေလ့အထသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွာသာ ရွိၿပီး၊ မဟာယန
ဗုဒၶဘာသာသည္ သိမ္တက္ျခင္း၊ သိမ္သမုတ္ျခင္း စတဲ့ ရဟန္းျပဳအပ္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို က်င့္သံုး
ျခင္းမရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေနေသာ္လည္း မာလုသည္ သိမ္ ဆိုသည္မွာ သံဃာမ်ား အစည္းအေ၀း
က်င္းပရာ ခန္းမေဆာင္ကို ေခၚသည္။ သိမ္ ရွိရံုနဲ႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူးဟု
ပညာမဲ့စြာ ဖင္ပိတ္ျငင္းဆန္ေနပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယနဟာ ပိဋိကတ္သံုးစြဲပံု
ျခင္းတူတယ္။ အင္းအိုင္လက္ဖြဲ႕ ဂါထာမႏၱန္ထည့္ေပါင္းထားတာကလြဲလို႔ မဟာယနသည္ ေထရ
၀ါဒနဲ႔ မကြာဟုဆိုပါသည္။
*မဟာယနသည္ ဘုရားေလာင္းအယူ၀ါဒ ေဗာဓိသတၱ ေကာင္းကင္ဘံု၀ါဒမွန္း ၎မာလု ညာဏ္ရည္
မမွီသျဖင့္မသိ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တိပိဋက ဓမၼဘ႑ာဂါရိက မွ
မဟာယနအယူ၀ါဒႏွင့္ပက္သက္၍ “ေရႊလက္ေကာက္အစစ္ ၀တ္တဲ့သူဟာ ေၾကးလက္ေကာက္ကို
စိတ္မ၀င္စားဘူး။ လက္ေကာက္ပဲ၊ ေရႊရည္သုတ္ခ်င္သုတ္မယ္ ဒါေပမယ့္ ေၾကးလက္ေကာက္ပဲ
ဘာတန္ဖိုးမွမရွိဘူး” ဟု အျပတ္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္ကို မာလုအေနျဖင့္ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ မင္း
ကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ခံျငင္းခ်င္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ၎ မာလုအေနျဖင့္ ပညာမဲ႔ မာန္မာန
ေထာင္လႊားျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။*
သမိုင္းေနာက္ခံ ပညာေပးေရးမည္ဆိုလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ သာသနာသမိုင္းႏွင့္ပက္သက္၍ ပညာေပးေရး
သားမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သာသနာသမိုင္းေၾကာင္းကို ျပည့္စံုစြာ ေလ့လာရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္အေထာက္အထားမဲ့ ေရးသားထားေသာ ဖတ္ေကာင္းရံု သမိုင္း
ေနာက္ခံ အမည္တပ္ (မာလုက်မ္းကိုးေသာ တကၠသိုလ္စိန္တင္၏ အိုဘယ့္အေနာ္ရထာ)၀တၱဳမ်ားသည္
သာသနာေတာ္ႏွင့္ သာသနာ့သမိုင္းကို ညွိဴးႏြမ္းေစရံုသာမက ဘာသာျခားမ်ား အထူးသျဖင့္ မြတ္စလင္
ကုလားမ်ား အခြင့္အေရးယူကာ ေတာင္းဆိုစရာ မျဖစ္ေစဖို႔ ဂရုခ်က္သင့္ပါသည္။
ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးအရ ေစာ္ကားေသာ အေရးအသားမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚထြက္လာ
ေသာေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ႏွစ္ေက်ာ္ ၃ႏွစ္ခန္႔က ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္၊
ဓမၼဒူတ ေဇတ၀န္ေတာရေက်ာင္းတြင္ က်င္းပသည့္ သံဃာ့အႀကိဳ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းပြဲႀကီး၌
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားက ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ရာ ေၾကညာခ်က္ နံပါတ္(၄/ခ)၌
“ျမန္မာျပည္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေရာက္ရွိခဲ့သည့္ အခ်ိန္ကို သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၏ အကူအညီကို
ရယူၿပီး ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ တိတိက်က် မွတ္တမ္းျပဳစု ထုတ္ေ၀ရန္” ဟူ၍
လည္းေကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
ယခုအခါ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္သာမက ကမာၻ႔အဆင့္၌ပါ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏
ပထမဦးဆံုးေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးမ်ားသည္
ေထရ၀ါဒအားေကာင္းခိုင္မာေသာ ဗုဒၶဘာသာၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကို သက္ဆိုင္
ရာ သမိုင္းသုေတသနပညာရွင္မ်ားမွ ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေပးေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုမွ်ေလာက္ကို မသိ၊ နားမလည္၊ မိမိေလ့လာမႈ နည္းပါးမႈကို ၀န္မခံႏိုင္ပဲ သမိုင္းအမွား၊
အယူအဆမွားမ်ားျဖင့္ ထင္ရာျမင္ရာ လိုရာဆြဲေတြး၍ ေရးခ်င္သလိုေရးကာ ျမန္မာ့သာသနာ
သမိုင္းကို ဖ်က္စီးေနေသာ အဆိုပါ မာလု အေနျဖင့္ မိမိ၏ ယူဆခ်က္မ်ား ခိုင္မာမွန္ကန္သည္ဟု
ထင္ျမင္ယူဆလွ်င္ သကဆိုင္ရာ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားေရွ႕ေမွာက္
အဆံုးအျဖတ္ခံယူရန္ ဤေနရာမွ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
(ကေလက၀ ျငင္းခုန္ေနမည္မဟုတ္ပါ။ သာသနာ့ေရွ႕ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားေရွ႔၌ မည္သူမဆို လာေရာက္ေျဖရွင္းႏိုင္ပါသည္။ အေထာက္အထားေတာ့ ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါ။)
ျမန္မာ့သမိုင္းျပဳစုေရးအဖြဲ႕ ဆိုသူမ်ားသို႔
----------------------------------------
အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္နဲ႔ ျမန္မာ့သမိုင္းတင္ေခတ္ဦး ကာလကို ခ်ိတ္ဆက္ျပထားတဲ့ အေထာက္အထား တစ္ေထာင္ေက်ာ္နဲ႔ ပညာရွင္အဆင့္ စာတမ္း ၂ေစာင္ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့စာေပေလာကမွာ ေနလိုလလိုထင္ရွား ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕သား ဦးေက်ာ္ဇင္ (ကေလာင္အမည္ -ဘုန္းတင့္ေက်ာ္)ရဲ႕ သုေတသန စာတမ္း ၂ေစာင္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီစာတမ္းမွာ ပထမတစ္ေစာင္ကအဂၤလိပ္လက္ထက္ ကိုလိုနီသမိုင္းပညာရွင္ဆိုသူ ဂ်ီအိပ္ခ်္လုစ္ (G.H.Luce) ရဲ႕ ဗမာအစ ေက်ာက္ဆည္စာတမ္း မွားယြင္းေၾကာင္း အေထာက္အထားတိတိက်က်နဲ႔ ေခ်ဖ်က္စာတမ္း
တင္သြင္းခဲ့တာကို သမိုင္းဖခင္ႀကီး သမိုင္းဘိုးေအႀကီး လို႔ေခၚတဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကိုယ္တိုင္ စီစစ္လက္ခံ ၿပီး သဘာပတိေနရာက တာ၀န္ယူကာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ အတည္ျပဳၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုစဥ္ကတည္းက ဂ်ီအိပ္လုစ္ရဲ႕ သမိုင္းလုပ္ဇာတ္ဟာ ဘူးေပၚသလို ေပၚေပါက္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ဦးေက်ာ္ဇင္(ဘုန္းတင့္ေက်ာ္)ကပဲ ပ်ဴနဲ႕ဗမာ အတူတူပဲျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းျပည္ပ ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္အထားတိတိက်က်နဲ႔ စာတမ္း ဖတ္ဖို႔ တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ကိုယ္တိုင္ စီစစ္လက္ခံကာ သဘာပတိလုပ္ၿပီး စာတမ္းဖတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ စာတမ္းဖတ္ပြဲအၿပီးမွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကိုယ္တိုင္က ပ်ဴနဲ႔ဗမာ အတူတူပဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္း မွားေနေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္းကို အသစ္ျပန္ေရးရမွာျဖစ္ေၾကာင္း
ေထာက္ခံအတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ သုေတသနသူရဲေကာင္းတစ္ဦး ရွိပါေသးတယ္။ အဲ့ဒိပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဂ်ီအိပ္လုစ္က တေကာင္းဆိုတာ ပံုျပင္၊ ေဂါတမဘုရားနဲ႔ အမ်ိဳးေတာ္ေအာင္ တမင္လုပ္ႀကံထြင္ထားတာ၊ ပုဂံထက္ေစာတဲ့ အေထာက္အထားဘာမွမရွိ
လို႔ ဖ်က္စီးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း/တေကာင္းသမိုင္းကို ျပန္လည္တည့္မတ္ေပးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းဖခင္ႀကီး အရွင္ပ႑ိတာနႏၵ (ေခၚ) သမိုင္းသုေတသနပညာရွင္ ဦးမင္းဟန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ အရွင္ပ႑ိတာနႏၵရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ တေကာင္း
ၿမိဳ႕ေဟာင္းဟာ ပ်ဴျမန္မာျမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ဗိႆႏိုးတို႔ထက္ ေနာက္မ က်ပဲ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ပ်ဴျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားရာ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ မိခင္ေျမျဖစ္ေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သုေတသနျပဳ တူးေဖာ္ မွတ္တမ္းတင္ေပးခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိလဲ ျမန္မာ့သမိုင္းအတြက္ ကိုယ္ေရာစိတ္ေရာ ျမွဳပ္ႏွံၿပီး သုေတသနျပဳလုပ္ေနဆဲ သုေတသနပညာရွင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာေတြဟာ အဂၤလိပ္ကၽြန္ျပဳလို႔ နယ္ခ်ဲ႔လက္ပါး ေစဘ၀ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္အတြင္းမွာ အထိ နာဆံုးကေတာ့ ျမန္မာ့သမိုင္းကို စနစ္တက်ဖ်က္စီး ခံခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္အုပ္စိုးတဲ့ တကၠသိုလ္ အသိုင္းအ၀ိုင္း ၀န္းက်င္ ေသးေသးေလးထဲမွာပဲ ကိုယ္လိုရာဆြဲေတြး သမိုင္းလိမ္ၿပီး ျမန္မာ့သမိုင္းကို အဂၤလိပ္နဲ႔ မြန္လူမ်ိဳးတစ္ခ်ိဳ႕က ပူးေပါင္းဖ်က္စီး ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာေတြ ညံ့လားဆိုရင္ ညံ့လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ အထက္ကပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္အရွင္ပ႑ိတာနႏၵာနဲ႔ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ တို႔လို ပုဂၢိဳလ္အျပင္ ဆရာႀကီးတမၸ၀တီဦး၀င္းေမာင္၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေဇာ္၊ ဆရာႀကီးခ်စ္စံ၀င္း တို႔လိုပုဂၢိဳလ္ေတြ အခုထက္တိုင္ ရွိေနဆဲ အက်ိဳးျပဳေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာေတြ မညံ့ပါဘူးလို႔
သတ္မွတ္တာျဖစ္ပါတယ္။
ည့့ံေနတာက အဂၤလိပ္လက္ထက္ကေန ဒီေန႔ထက္တိုင္ ေရသာခို အေခ်ာင္လိုက္ခ်င္ေနတဲ့အာဏာလက္ထဲကိုင္
ထားၿပီး အလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မလုပ္တတ္တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း ျပဳစုေရးအဖြဲ႕ဆိုတဲ့သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္လဲမလုပ္ႏိုင္၊ ပညာရပ္တစ္ခုကို ဆံုးခန္းတိုင္ ေအာင္လဲမေလ့လာ၊ အီးေယာင္၀ါး ေ၀ေလေလစိတ္နဲ႔
ရာထူးကိုယ္စီ ယူထားတဲ့ ေသာက္သံုးမက်တဲ့ အစိုးရ အဖြဲ႕၀င္ စာမတတ္ေပမတတ္ တစ္ခ်ိဳ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အေထာက္အထားဆိုတာဘာမွန္းမသိ၊ တူးေဖာ္ ကုန္းေလးတစ္ခုေတြ႕ရင္ အထက္လူႀကီးဆီ ပိုက္ဆံေတာင္း၊တစ္ခါမွလဲ ေလာက္တယ္မေျပာ၊ လုပ္ငန္းခြင္ၾကရင္ အၿမွီးေျမွာက္လိုက္ အီးေပါက္လိုက္နဲ႔ ေတြ႕သမွ်ပစၥည္းကို အေထာက္အထားမဲ့ တပ္ခ်င္တဲ့ တံဆိပ္ကပ္တာခြင့္ျပဳ၊ ၿပီးရင္ ကိုယ့္ဖင္ကိုယ္ၾကားရံု အစီရင္ခံစာေရးၾကနဲ႔ ကၽြန္စိတ္မေပ်ာက္တဲ့ ေရသာ ခိုလူတစ္စုေၾကာင့္ ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ ယေန႔ထက္တိုင္ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနရဆဲလို႔ သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးနဲ႔ ျပည္သူ႔ပိုက္ဆံ အလကားထိုင္ယူ ေနတဲ့ ေသာက္သံုးမက်တဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ အာဏာရွင္
လူတစ္စုေၾကာင့္ တေကာင္း၊ သေရေခတၱရာ၊ဟန္လင္း၊ ဗိႆႏိုး၊ ပုဂံ စတဲ့ ေရွးေဟာင္းျမန္မာႏိုင္ငံအဆက္
ဆက္ကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ေရွးဦးျမန္မာ့ဘိုးေဘးေတြ မ်က္ႏွာငယ္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက သမိုင္းကိုဖ်က္တဲ့ လက္သည္ တရားခံဟာ ကိုယ္တိုင္လဲအျဖစ္မရွိ၊ အျဖစ္ရွိေအာင္လဲ
မႀကိဳးစား၊ ႀကိဳးစားလို႔ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ ေပၚလာ ရင္လဲ မနာလိုစိတ္နဲ႔ ေခ်ာင္ထိုးထားခ်င္တဲ့ေအာက္
တန္းစား စိတ္ဓါတ္ပိုင္ရွင္ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြျဖစ္ ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့သမိုင္းကို အမည္းစက္စြန္းေအာင္
လုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြထဲမွာ လက္ရွိ ျမန္မာ့သမိုင္းျပဳစု ေရးအဖြဲ႕ဆိုတဲ့ အီးေပါေလာႀကီးေတြက ထိပ္ဆံုးက
ပါရွိေနပါေၾကာင္း ျမန္မာ့သမိုင္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ျမန္မာစစ္စစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အရွိကို
အျမင္အတိုင္းေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ႔ေပါ႔ ေ၀ဖန္လိုက္ပါတယ္။
(ျမန္မာ့သမိုင္း အမွန္သိလိုသူမ်ား ေအာက္ပါ သုေတသနစာတမ္းစာအုပ္မ်ားကို ေလ့လာပါ)
ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ဟုယူဆရသူအခ်င္းခ်င္းတိုက္ခိုက္ေနသည္ကိုျမင္ရၾကားသည္ကို ၀မ္းနည္မိပါသည္။
ReplyDelete