ထားဝယ္ ဆိုတဲ႔ စကားက ဘာကို ေျပာတာလဲ
==============================
ပုဂံ ေက်ာက္စာတို႔တြင္ တင္ပလႅင္ေခြ ရုပ္ပြားေတာ္ကို
ထဝယ္ဘုရား လို႔ ေရးတယ္
ရွုယ္ရည္ရိယ္ေသာထဝယ္ပုရွာအရပ္။ ပုရွာတန္ထိမ္ သံုဆူ ေလထားဧအ္
၆၂၇ ခုစြဲ မင္းဝိုင္းေက်ာက္စာ ပုဂံျမိဳ႕။ ၉။
ေခတ္အသံုးဖလွယ္ေသာ္
ေရႊရည္ေရးေသာထဝယ္ ဘုရားအရပ္ ဘုရားတန္ထိမ္ သံုးဆူတည္ထားေလ၏။
အရွိုယ္အယ္ မ်က္ႏွာထဝယ္ ၅ ေတာင္ေသာပုရွာေလ ပႅဳဧအ္။
၅၉၁ ခုစြဲ ပုဂံျမိဳ႕ ၾကံသိုင္းၾကီးသမီးေက်ာက္စာ ။ ၄။၅။
အရွိုယ္အယ္မွာ အ က ယသတ္ ေအာက္မွာပါ ကီးဘုတ္မွာ မရွိလို႔ ရိုက္မရပါ။
ရပ္ေတာ္မူကို ေတာ့ ဘုရားရပ္လို႔ ေခၚပါတယ္ ေလ်ာင္းေတာ္မူကို ဘုရားတန္ထိမ္း လို႔ ေခၚတယိ
ထဝယ္ ကို ထက္ဝယ္ လို႔လဲ ေရးပါတယ္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ေနေတာ္မူပါသည္ ဆိုတာမွာ သံုးပါတယ္။
ထ ဆိုတာရဲ႕ အနက္ေဟာကို အရင္ ျပေပးပါမယ္
ႏုင္းဘာသာတြင္ ထ ကို အိုး
တင္ခုလ္နာဂဘာသာတြင္ ထာထမ္ ကို ထမင္းအိုး ဟင္းအိုး
ကခ်င္ဘာသာတြင္ အိုး ေဟာ ဒိဒု
တရုတ္ ေထာ ေထာ္ ေဒါ ေျမအိုး ေျမခြက္
ျမန္မာဘာသာတြင္ အိုးၾကီးကို ေဒၚမား လို႔ေခၚတယ္
ဒီမွာ မား ရဲ႕ အနက္က ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္
အိုး အေခၚ ေဒါပုဒ္ ႏွင့္ မိတ္တူ ျဖစ္လို႔ အိုး အေဟာ ျဖစ္ပါ တယ္
တ တယ္ ေတာ္ တို႔နဲ႔ မိတ္တူ ၾကီးမား ေဟာ ထယ္ ပုဒ္ပ်က္ ျဖစ္ေလမလား
ထ ထယ္ ပုဒ္တို႔ရဲ႕ မိတ္တူေတြက
ဘာသာ စကား အနက္
အေဗာမိရီ တ ၾကီး အၾကီး ၾကီးမား
မိကီရ္ ေထ ။
ႏုင္း ထယ္ ။
ေပါင္းေရွ႕ခ်င္း ထုမ္ အၾကီး ၾကီး အထီး
တိဗက္ မ္ေထာ ျမင့္ ျမင့္မား
တရုတ္ ေထာ ေထာ္ အရင္းခံ ပထမ
ဝယ္ ပုဒ္ ေဟာ
ေရွးေခတ္ ေက်ာက္စာတို႔တြင္ ဗယ္ ညာ ဆိုေသာ စကားမ်ား အစား လက္ဝယ္ လက်ာ လက္ယာ ဆိုတာေတြသာ ေတြ႕ရ ပါတယ္
လက္ဝယ္ပုခမ္ လက်ာပုခမ္ၾသက္
၆၁၁ ခုစြဲ စေလျမိဳ႕ အေရွ႕ က်စြာမင္းအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း
လက်ာနံေတာင္ဝင္ ၂ လက္ဝက္ ခႅင္ရုယ္
၆၂၇ စြဲ ပုဂံျမိဳ႕ ကုသ သမုတိဘုရား ေက်ာက္စာ
လက္ဝယ္ တြင္ ဝယ္ ပုဒ္
လက်ာ လက္ယာတြင္ ယာ ပုဒ္
ဝယ္ နဲ႔ ယာ ပုဒ္ ႏွစ္ခုဟာ ေနာင္ေခတ္မွာ
ဗယ္ နဲ႔ ညာ ျဖစ္လာပါတယ္
ဒါကို ၾကည့္ရင္ ေရွးေခတ္က ဝယ္ လို႔ ေရးတာကို ဝယ္ လို႔ပဲ ဝသဇၨနီသံ မပါဘဲ ရြတ္ဆိုတယ္လို႔ ယူပါတယ္။ ဝဲ ဆိုတာ ကို ေနာင္ေခတ္ေတြမွ ဝသဇၨနီသံ ထည့္ျပီး ေျပာင္းလဲ ရြတ္ဆိုလာ တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဝယ္ မွ ဗယ္ ယာ မွ ညာ ဗ်ည္းသံမ်ား ေျပာင္းလဲတာကို မွတ္သား သင့္ပါတယ္ ထို႔အတူပဲ ပ ဗ ဝ ဆက္သြယ္ခ်က္ ရွိတာ ေျပာင္းလဲတတ္တာေတြ ရွိပါတယ္
အႏြယ္တူ ဘာသာေတြထဲ မိတ္တူေတြကို ၾကည့္တဲ႔အခါ
ဝယ္ ဝဲ ဆိုတာ မူလက ေအာက္ အနိမ့္ ေအာက္ဘက္ အနိမ့္ဘက္ ယာ ဆိုတာ အထက္ အျမင့္ ဆိုတာေတြကို ေတြ႕ ရ ပါတယ္
တိဗက္ ယ အထက္ အေပၚ အျမင့္
ယန္ ယရ္ယသ္ ။
ဂ္ယသ္ ယာဘက္
တရုတ္ ယု ။
မရု ေယာ ။
မုဆိုး ရွာ ။
ကခ်င္ ျခာ ။
ယု ေအာက္ဆင္း
ထိုင္ ခြာ ယာဘက္
ကခ်င္ ကဝု လဝု ေအာက္ အေၾက အနိမ့္
ပဲ ဝဲဘက္
လိစု ဝု အနိမ့္ ေအာက္
ႏုင္း အဲရ္ ။
ခ်င္း ေဗး(ve) ဝဲ ဘက္
မြန္ ပဲါး ။
ဒီဟာေတြကို ေထာက္လို႔ ဝယ္ ဝဲ ပုဒ္ေတြဟာ
"ေအာက္ အေၾက အနိမ့္ ေအာက္အရပ္" စတဲ႔ အနက္ေဟာ ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္
ဒီ ပုဒ္ေတြရဲ႕ အနက္ ေဟာေတြ အရ ယူရင္
ထဝယ္ ရဲ႕ အနက္ေဟာကို ဖြင့္ရာမွာ လူမ်ိဳးကို မူတည္၍ ဖြင့္ေသာ္
ထ ထယ္ ပုဒ္ေဟာ
တရုတ္ စကား ေထာ ေထာ္ အရင္းခံ ပထမ
ေပါင္းေရွ႕ခ်င္း ထုမ္ အၾကီး ၾကီး
ႏုင္း ထယ္ ။
ထို႔အျပင္ တရုတ္ တို႔ မွတ္တမ္းပါ ေထာ္ဝမ္ ဟူေသာ စကားရပ္ တို႔ ႏွင့္ ဆက္၍ ယူေသာ္
ထ = မူလ ပထမ အရင္းခံ အၾကီး
ဝယ္ ဝဲ = ေအာက္အရပ္ အေၾကအရပ္ အနိမ့္အရမ္
ထဝယ္ ဟူသည့္ ပုဒ္ အနက္ေဟာသည္ ေအာက္အရပ္မွ မူလပထမ အရင္းခံလူမ်ိဳး ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားလို႔ အနက္ရ ပါတယ္
ေနာက္ တနည္းအားျဖင့္ ထားဝယ္တို႔ ေနရပ္သည္
ေတာင္ပတ္လည္ဝိုင္းလ်က္ရွိရာ အိုးၾကီး ပံုသ႑ာန္ပင္ ျဖစ္ ပါသည္။ ေျမနိမ့္ပိုင္းတြင္ ေနထိုင္ေသာ အရင္းခံ လူမ်ိဳးမ်ား ဟူ၍ လည္း အနက္ ရပါသည္။
ကိုးကား
ဦးဖိုးလတ္- ျမန္မာစကားအဖြင့္က်မ္း
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္