ဒီေမးခြန္းကို မြန္သမိုင္းေလ့လာသူ ဝါသနာရွင္တစ္ဦးက ကြ်န္ေတာ္ကို ေမးခြန္း ေလးခု ေမးပါတယ္။
ဒီေမးခြန္းက ပထမဆံုး ေမးခြန္းပါ။
ဒီေမးခြန္းကိုပဲ အရင္ ေျဖပါမယ္။ ထားဝယ္ဆိုတာ ဘယ္က မွ ဆင္းသက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ယခင္ေခတ္ဦးက လူေတြက မူလကတည္းက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အမည္ သတ္မွတ္ ေခၚဆိုၾကတာပါ။ လူမ်ိဳးစု အၾကီးအကဲတစ္ဦးက စတင္ သတ္မွတ္လိုက္တာပါ။ ကြ်န္ေတာ္နည္းနည္း ေမးခ်င္ ပါတယ္။ စကားတလံုး ပညတ္တစ္ခုအတြက္ အျခားလူမ်ိဳးစု (သို႔) ဘာသာစကား တစ္ခုခုစီကေန ဆင္းသက္လာဖို႔ လိုအပ္ပါသလား။ ကိုယ္တိုင္ ေပးလို႔ေရာ မရဘူးလား။ ဒါေလးေတြ ေျဖၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ဆက္စပ္လို႔ ေတြးမိတာေလးေတြ ဆက္ေျပာ သြားပါဦးမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား စကားလံုးေတြကို ဟိုက ဆင္းသက္တယ္ ဒီက ဆင္းသက္တယ္လို႔ အတင္း ဆင္းသက္ ခိုင္းခ်င္ ေနၾကတာလဲ ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္ ဘူး။
ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိတာ ဒီလို ဟိုကဆင္းသက္တယ္ ဒီက ဆင္းသက္တယ္ ဆိုတဲ႔ အယူအဆဟာ လူမ်ိဳးစု တစ္စုက သူ႔ဆီမွာ မူပိုင္ ေဝါဟာရ မတီထြင္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ႔ သေဘာ (အလံုးစံု မဟုတ္ပါ) ျဖစ္သြားမယ္လို႕ မယူဆခ်င္ဘူးလား
ယခု ျမန္မာျပည္ ရံုးသံုးဘာသာစကားကို ဥပမာထားျပီး မ်ားျပားထင္ရွားတာကိုေျပာရင္ ၁၈ ရာစု ကေန ၂၀ ရာစု ၾကား ပညာရွင္ ဆိုသူေတြက တရုတ္က ဆင္းလာတာ မြန္ က ဆင္းလာတာ အိႏၵိယက ဆင္းလာတာ တိဗက္က လာတာ စသည္ေပါ့ ေလ်ာက္ေျပာသြားလိုက္ၾကတာ က်မ္း ေတြမွျဖင့္ အထူၾကီးေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္
အဲဒီဆင္းသက္လာတဲ႔ ေဝါဟာရေတြက အနည္းအက်ဥ္းဆို ဒီစကား ကြ်န္ေတာ္ မေျပာပါဘူး အခုဟာက က်မ္းထူခ်က္ ေတြက စာအုပ္စင္ က်ိဳးက်ေလာက္တယ္။
တကယ္တမ္း အဲသလို ေထာင္ေသာင္းခ်ီေအာင္ ဆင္းသက္ေၾကးဆို မူလပင္ရင္းစကား ဆိုတာ ဘာမွမရွိ ေတာ့သေလာက္ ျဖစ္သြားမယ္ ထင္ပါတယ္ အေၾကာင္းက ရွာရင္ေတြ႕တာပဲ မဟုတ္လားေလ။ အခ်ိန္တစ္ခုပဲ ေပးရ တာပါပဲ။
ေနာက္ မူလလူမ်ိဳးစု ဘာသာစကားက နည္းပါးလြန္းေတာ့ အဲဒီလူမ်ိဳးစုက နဗလိန္းတုန္းေတြ လို႔ ဆိုလိုတဲ႔ သေဘာ သက္ေရာက္ေနျပန္တယ္။
ပရိုင္းမိတ္ေခတ္ကေန ျပန္စေျပာရမလို ျဖစ္ေနတာ ဟိုကဆင္း ဒီကဆင္းတယ္ ဆိုတာ နည္းနည္းေတာ့ ေခ်ာ္ေနသလားလို႔ပါ။
ကြ်န္ေတာ္ေတြးတာ မွန္တယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး လြဲခ်င္လဲ လြဲႏိုင္တာပဲ ကိုယ္သိမွီ ခဲ႔တဲ႔ ဟာေတြမွ မဟုတ္ဘဲ။
ဂုဏ္ငယ္တာ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး ေမြးစားတာက အဲသေလာက္ေတာင္ မ်ားေနရေအာင္က မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တာပါ
ဥပမာ မြန္ ဆုိပါစို႔ သူဆီကေန ျမန္မာေတြ ေမြးစားယူတယ္ ဆိုတာေတြကေတာ့ ရွိမွာပါ ဒါက အထူးအဆန္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့
ဦးဖုိးလတ္ ျမန္မာစကားအဖြင့္က်မ္း တစ္အုပ္ပဲ ၾကည့္ပါဦး ဟိုကလာ ဒီကလာနဲ႔ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး စကားလံုးေတြ ေမြးစားလိုက္တာ
အရာတစ္ခုခုကို အဲဒီ စကားလံုး ေဝါဟာရ အေခၚ မေမြးစားခင္တုန္းက ျမန္မာေတြမွာ အေခၚစကား မရွိ ဘူးလား ဆိုတာက စဥ္းစားသင့္တယ္ ထင္လို႔ပါ
တိဗက္ကလာတဲ႔ ေဝါဟာရ ဆိုတာမ်ိဳး ဆိုရင္ အဲလို ေမြးစားယူႏိုင္ဖို႔ တိဗက္မွာ ေနတဲ႔ လူတစ္ဦး တစ္စု က ကူးသန္း သြားလာတာမ်ိဳး ထင္ရွားရွိဖို႔လိုမယ္ မဟုတ္လား
အျပန္အလွန္ သြားလာေနၾကျပီလား ဆိုတာက တစ္ခ်က္ စကားတစ္လံုး ေမြးစားယူဖို႔ ဆိုရင္ အေတာ္ ရင္းႏွီး ကြ်မ္းဝင္မွ သို႔မဟုတ္ ျပည္ပ သြင္းကုန္ တစ္ခုခု ရွိမွ ဆိုတာက တခ်က္ စဥ္းစားရမယ္ ထင္ပါတယ္။
ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြဆိုရင္လည္း ေမြးစားယူစရာ လိုေလာက္ ေအာင္ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး အေခၚတစ္ခုကေတာ့ ရွိမယ္ ယူဆတာမ်ိဳးပါ။
ဒီလိုပါပဲ ထဝယ္ ဆိုတဲ႔ စကားလံုးကလည္း ဘယ္ကမွ မဆင္းသက္ဘူး။ မူလ လူမ်ိဳးစုေတြကေန ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဖန္တီးျပီး အမည္တစ္ခု ေပးလိုက္တာပါ။ ဒါရိုးရွင္းပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ ဒီလိုေျပာတာကို မဟုတ္ဘူးလို႔ အျငင္းထုတ္ခ်င္ တယ္ဆိုရင္ ဘာသာေဗဒ စကားရင္းျမစ္ပညာ စတာေတြနဲ႔
ပညာရွင္ေတြ လက္ခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျပေပးႏိုင္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ယုတၱိမရွိတဲ႔ ေရွးေရွးတုန္းက အေတြးအေခၚ ေတြနဲ႔ေတာ့ ေျပာလို႔ လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမည္ တစ္ခု ေဝါဟာရ တလံုး သတ္မွတ္ဖို႔ဆိုတာ သူမ်ားဆီက ဆင္းသက္လာရေအာင္ထိ မလိုအပ္ပါဘူး။
ေနာက္ေမးခြန္း တစ္ခုက ထဝယ္ ဆိုတဲ႔ စကားက ဘာေျပာ တာလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ေနာက္မွာ စကားရင္း ျမစ္ပညာရပ္နဲ႔ စစ္တမ္းလုပ္ျပီး ထဝယ္ဆိုတဲ႔ စကားရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ကို ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။
တတိယေမးခြန္းက ထားဝယ္မွာ ပ်ဴေက်ာက္စာ ေတြ႕ဖူးသလား လို႔ ေမးထားပါတယ္။
ထားဝယ္မွာ ပ်ဴ ေက်ာက္စာ ေတြ႕ဖူးသလား ဆိုေတာ့ ေက်ာက္စာေတာ့ မေတြ႕ရေသးပါဘူး ဒါေပမယ့္ ေက်ာက္စာထက္ ပိုခိုင္မာတဲ႔ အရင္းအျမစ္က်က် ပ်ဳစာ ေတြေတာ့ ေပါေပါမ်ား မ်ားေတြ႕ရပါတယ္။
ေက်ာက္စာထက္ ပိုခိုင္မာတယ္ ေျပာလို႔ တလြဲေတာ့ မေတြးပါနဲ႔။ ေက်ာက္စာဆိုတာက ျမန္မာတစ္ဦးဟာ ဗုဒၶဂယာမွာ သြားျပီး ျမန္မာဘာသာထိုး ေက်ာက္စာကုိ သြားေရာက္ စိုက္ထူထားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေနရာ ဟာ ျမန္မာ ပိုင္နက္ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာပါ။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတဲ႔ ေက်ာက္စာထက္ ပိုခိုင္မာတဲ႔ အရင္းအျမစ္က်က် ပ်ဴစာေတြဆိုတာ အုတ္ခဲစာေတြကို ေျပာတာပါ။ ဒီအုတ္ေတြကို ဒီေနရာကပဲ ထုတ္ၾကတာပါ။ ဒီအုတ္ေတြမွာ ေရးထိုးထားတဲ႔ ပ်ဴစာ ဆိုတာလည္း ဒီေနရာက လူေတြ တတ္ကြ်မ္းလို႔သာ ေရးထားခဲ႔တာပါ။ အုတ္ဖုတ္သမားေတာင္ စာတတ္ေနမွေတာ့ မင္းစိုးရာဇာ အျပင္ က်န္တဲ႔ လူေတြလည္း တတ္ေနျပီလို႔ ယူရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္စာထက္ ပိုခိုင္မာတယ္ အရင္းအျမစ္ က်တယ္ ပိုတန္ဖိုးမ်ားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အုတ္ပိုင္းက်ိဳး တစ္ခုက စာတလံုး ႏွစ္လံုးစ ဆိုလို႔ ေပါ့ေပါ့ ေလး မထင္ပါနဲ႔။ ဒီဟာရဲ႕ တန္ဖိုးက အရင္းအျမစ္က်တဲ႔ သမိုင္းတန္ဖိုးေတြကို အမ်ားၾကီး ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီအုတ္ေတြကို အျခားကေန သယ္ယူလာတာ မဟုတ္တဲ႔ အတြက္ အရင္းအျမစ္က်တာေတြပါ။ အုတ္ခြက္စာ ေၾကးျပားစာ စဥ့္ကြင္းစာ ေခါင္းေလာင္းစာ ေက်ာက္စာ ေတြဟာ အျခားကေန သယ္ယူလာတာပါလို႔ ေျပာႏိုင္ ပါေသးတယ္။ အုတ္ကေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ ထုတ္လို႔ ရတာ မို႔ ဒါကို မဟုတ္ဘူး ျငင္းရင္ ရူးလို႔ ျငင္းတာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ လို႔ပဲ ေျပာရင္း ဒီေမးခြန္းအတြက္ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ နားလိုက္ပါ
မယ္။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္