=======================
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္ ေတြထဲက
ဒုကၡ ဆို တာကို မသိၾကဘူး ဆိုတာေလး သတိရလာ ေတာ့ စာေလး ေရးျဖစ္တယ္
ၾကားတာလဲ ဒုကၡ နံတာလည္းဒုကၡ အရသာ ခံစားတာလဲ ဒုကၡ ေတြ႕ထိတာလဲ ဒုကၡ ၾကံစည္
တာလည္း ဒုကၡ သြားတာ လာတာ လွုပ္တာလဲ ဒုကၡ ေျပာတာ လုပ္တာ ေတြလည္း ဒုကၡ စသည္
ေပါ့ေလ အမ်ားၾကီး ေျပာထား တာပဲ
ေကာင္းတယ္ ဆိုတာလည္း ဒုကၡ သုခ လို႔ ထင္ ေနတာေတြ အားလံုးဟာလည္း ဒုကၡ သုခလို႔
ထင္ေနလို႔ သင္တို႔ ဒီလို အားထုတ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္တယ္ အဲဒါကို ဒုကၡ ကို
မွားယြင္း အသိျမင္မွု လို႔ ေခၚတယ္တဲ႔ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ေျပာတာ
အဲသလို ေျပာတယ္ ဒီအခ်က္ေလးမွာ ဆရာ ေတာ္ ေျပာတာ သုခထင္ေနလို႔ သင္တို႔ ဒီလို
အားထုတ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္တယ္ ဆိုထား တာက ထပ္ခ်ဲ႕ရင္ ဘယ္ထိ သြားမလဲ
စဥ္းစားစရာပါ အက်ယ္ၾကီးပဲ အနားသတ္က ဘယ္ထိရွိသလဲ ဆိုတာ သံုးသပ္ဖို႔ လိုပါတယ္
ဒုကၡ ရဲ႕အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက ၃ မ်ိဳး ရွိ တယ္ ဘာလဲ ဆိုရင္ တဏွာ ၃ မ်ိဳး ေပါ့ေလ ဒါက သမုဒယကို မသိမွု ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္
နိေရာဓသစၥာ ဆိုတာကို ေျပာရင္ ဒုကၡရဲ႕ အဆံုး ဆိုတာ ရွိတယ္ လို႔ ေျပာတဲ႔
စကား ဆိုျပီး ဖြင့္ႏိုင္ တယ္ အတူတူပဲ ဒုကၡရဲ႕ အဆံုးက ဘာလဲ နိဗၺာန္ ေပါ့
ဒါကလည္း ပညတ္တင္ထားထားတဲ႔ စကားပဲ
နိဗၺာန္ ဆိုတာကို ထာဝရ အမိုက္ ေမွာင္ ၾကီး သို႔ အဆံုးစီရင္မွု ထာဝရ
ေသသြားမွု အျဖစ္နဲ႔ ယူဆ ေရးသားထား တာေတြ လည္း ေတြ႕ရတယ္ ထား ပါေတာ့
မေျပာလိုဘူး ဒါေတြ ဒီလိုသေဘာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ဘုရားက ေဟာထားတာ ရွိ တယ္
ဒါေပမယ့္လည္း ေရးေနၾကတာ ေတြ႕ တယ္
ဓမၼစၾကာထဲက အတိက်ဆံုး ဧကဝုစ္ စကားေတြ နဲ႔ ေနာက္ထပ္တဖန္ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း
မရွိ ေတာ့ျပီ ဆိုတာေတြကို ကိုးကားျပီး ဘုရား ရဟႏၲာေတြ အားလံုးဟာ ထာဝရဘဝ
ထာဝရ ခ်မ္းသာကို ခံစားျပီး နိဗၺာန္မွာ ယခုထိ ရွိေနၾက၏ ဆိုတာမ်ိဳး
ေရးထားတာလည္း ေတြ႕ရတယ္
ဒါေတြက
မက္လံုးေပးျပီး အျမင္မွားေအာင္ ေဟာ ေျပာ ေရးသားတာေတြ နိဗၺာန္ ဆိုတာကို
တစ္ဦး က တစ္ဦးကို ျပေပးလို႔ ရတဲ႔ အရာ မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္ ညာဏ္နဲ႔ ကိုယ္
သိမွရတာ
ဥပမာ ရိုင္းရိုင္း
ထင္သာျမင္သာ ရွိတဲ႔ ပံုျပင္ေလး ေျပာရရင္ တခါက ညီမအစ္ ႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္
သူတို႔ႏွစ္ဦးဟာ အိမ္ေထာင္က်တဲ႔ အခါ ကာမ ကိစၥ ေတြ႕ၾကံံဳ ခံစားရပံုကို
ေျပာျပရန္ သေဘာ တူထားၾကတယ္ တဲ႔ ညီမျဖစ္တဲ႔ သူက အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္တယ္
မဂၤလာေဆာင္ ျပီး ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ ေရာက္ေတာ့ အစ္မလုပ္ သူက သူ႔ညီမကို
ေခ်ာင္တစ္ခု ထဲ ေခၚသြားျပီး ေမးတယ္
မေန႔က ညည္း ဘယ္လိုခံစားခဲ႔ရသလဲ
ေကာင္းတယ္
ဘယ္လိုေကာင္းတာလဲ
သိပ္ေကာင္းတယ္
ဘယ္ေလာက္ သိပ္ေကာင္းတာလဲ
ကြ်န္မတစ္ကိုယ္လံုး တုန္ေနတာပဲ
ဘာျဖစ္လို႔ တကိုယ္လံုး တုန္ေနတာလဲ
သိပ္ကို ေကာင္းလြန္းလို႔
ေကာင္းတယ္
ဘယ္လိုေကာင္းတာလဲ
သိပ္ေကာင္းတယ္
ဘယ္ေလာက္ သိပ္ေကာင္းတာလဲ
ကြ်န္မတစ္ကိုယ္လံုး တုန္ေနတာပဲ
ဘာျဖစ္လို႔ တကိုယ္လံုး တုန္ေနတာလဲ
သိပ္ကို ေကာင္းလြန္းလို႔
သိပ္ကို ေကာင္းလွရံုနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ တကိုယ္လံုး တုန္ေနတာလဲ ဆိုတာ ငါ နားမလည္ေသးဘူး ေသခ်ာေျပာစမ္းပါ ေအ
အစ္မ လင္ယူၾကည့္ပါ ဒါမွ သိပ္ေကာင္းရံု နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ တကိုယ္လံုး တုန္ေနတယ္
ဆိုတာ သိလိမ့္မယ္
ဆိုတာ သိလိမ့္မယ္
အဲဒီ နည္းကားပဲ နိဗၺာန္ကို သိတယ္ ဆိုတာ မဂ္တပါးမွ မရေသးရင္ ဘယ္သူမွ
ျပည့္စံုေအာင္ မသိဘူး စာေျပာ ငါေျပာနဲ႔ တဒဂၤေလး အျမဲေတြ ဘာေတြ ေလ်ာက္
ေျပာေနရတာ နားလည္ေစ ခ်င္လို႔ သေဘာေပါက္ေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာပဲ ရွိၾက တယ္ ပုထုဇဥ္
အခ်င္းခ်င္းကေတာ့ ေျပာမေန တာ ေကာင္းတာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သိမွ ျမင္ရမယ့္
ကိစၥကို ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာ ေလ်ာက္ေျပာ ေနလို႔ကေတာ့ ဘာမွ မထူးပါဘူး(စကား
အေခ် အတင္ ေျပာၾကသည္ကို ဆိုလိုသည္) ေျပာသူ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ မသိတဲ႔ ကိစၥကို
နားေထာင္သူ က ဘယ္လို သိမွာတဲ႔လဲ
နိဗၺာန္ကို သိခ်င္လား သိခ်င္ရင္ ျမင္ႏိုင္တဲ႔ လမ္း ျပထားတယ္ လုပ္ရမယ့္
နည္းစနစ္ ျပထားတယ္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ မူဝါဒ ေတြ ခ်မွတ္ေပးထား တယ္
သြားရမယ့္ လမ္းအတိုင္း ေျမပံုကိုင္ျပီး လိုက္သြားရံုပဲ အဲဒါ လုပ္ဖို႔
တစ္နည္းပဲ ရွိတယ္
မိုးေျပာ
ဂ်ိဳးေျပာေတြ ယံုမေနနဲ႔ သူမ်ားကို လည္း မွားတယ္ မေျပာနဲ႔ မွားတယ္ေျပာရ
ေအာင္ မင္း က သိလို႔လား ဆိုရင္ ဘာေျဖ မွာလဲ စာအုပ္က ေျပာလို႔ ဆိုျပီး
စာအုပ္ ထိုးျပမွလား အဲဒီ စာအုပ္ ဟာ နိဗၺာန္ကို ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး နိဗၺာန္
မေျပာ နဲ႔ အေပၚက ေျပာလာတဲ႔ ဒုကၡ ဆိုတာကို ေတာင္ မျမင္ဘူး ဖတ္တယ္ သိတယ္ လူက
ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္တယ္ ဒါမ်ိဳးပဲ မဟုတ္ လား ဒါက ေလာကီ
လူေဘာင္မွာ ျဖစ္ေနတဲ႔ အမွန္တရား မဟုတ္လား
ရိပ္သာသြားတယ္ ညာဏ္စဥ္ေတြ တက္လာ တယ္ ဆိုလား ဘာေဒလား ေျပာသံ ၾကားဖူးတယ္
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဒံုရင္း က ဒံုရင္း ဒါက ရိပ္သာေတြကို ေျပာလို တာမဟုတ္ဘူး
လူေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာကို ေျပာလိုတာ လုပ္တုန္း ခဏ အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတာေပါ့
ဒါေပမယ့္ လည္း က်ီေတာက္စြပ္တဲ႔ ေခြးျမီးလို ဆိုေတာ့ ဘယ္နားက နိဗၺာန္ကို
သြားသိျပီး ဘာေတြကို ေျပာေတာ့မွာလဲ
ေဟာေျပာတဲ႔သူေတြ ေျပာျပတယ္ ဆိုတာ က လည္း အရွိတရားကို ရွိေနတယ္ ဆိုတာ သိ
ေအာင္ ေျပာေနတာပဲ ရွိတယ္ ဥပမာေတြ ျပျပီး ေျပာေနရတယ္ ေဆာင္ ျပီး ေျပာေနရတယ္
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာလည္း မယံုနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္ လည္း မသိဘူး ဘုရားက ေျပာတယ္
ေအးျငိမ္း တယ္ တဲ႔ ခ်မ္းသာ သုခေတြ ဘာေတြ ညာေတြ ဘာမွ မပါဘူး အဲဒါေတြက
တင္စားျပီး ေျပာတာ ေတြပဲ
နိဗၺာန္ဟာ ဘယ္မွာရွိလဲ ဆိုရင္ ပညာ နားမွာ ရွိ တယ္ ပညာ ဆိုတဲ႔ ဝိပႆနာနား
ကပ္ေနတယ္ ဒါေလာက္သာ သိတာ နိဗၺာန္ဆိုတာ သရဖူ ပါသလား ဂ်ိဳပါသလား
ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး
အျမင့္ဆံုး
ဝိပႆနာ ဘာဝနာအဆင့္ ေရာက္သူ ေတြဟာ အာရံုေျခာက္ပါးလံုး ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ တယ္
စိတ္က အဲဒါေတြ ကိုစြန္႔ျပီး တစ္ခုတည္း ေသာ အာရံုမွာ ေနတယ္ အဲဒီ အာရံု
အသစ္ဟာ အာရံု ေျခာက္ပါးနဲ႔ မတူဘူး စိတ္လည္း မဟုတ္ ရုပ္ လည္း မဟုတ္ဘူး
အသစ္တဲ႔
နိဗၺာန္ကို ခဏ
ျမင္တဲ႔စိတ္ဟာ ျဖစ္တယ္ အမွန္ပဲ ဒါဟာ နိဗၺာန္ပါလို႔ေတာင္ ျမင္တဲ႔သူက သိတာ
မဟုတ္ေသးဘူး နိဗၺာန္ အေၾကာင္း သိဖို႔ဆိုတာ အေဝးၾကီး
ဒါဆို ခဏ ျမင္လိုက္တာကို နိဗၺာန္ျမင္တယ္ ဆို ျပီး ဘာလို႔ ေျပာေနတာလဲ ေမး
ခ်င္မွာေပါ့ စာကေျပာျပထားတာ ဘုရား ေဟာတာပါ ဆိုတာ ေတြကေန ၾကိဳေလ့လာထားလို႔
ေၾသာ္ ဒါဟာ နိဗၺာန္ ဆိုတာ နားလည္ရတာ
အဲသလို မဟုတ္ဘူး ခဏေလး ဖ်တ္ကနဲ႔ ျမင္ လိုက္တာဟာ နိဗၺာန္လို႔ သူ႔စိတ္က
အလိုလို သိ ေနတယ္ ဆိုလာရင္ ထို္င္သာ ကန္ေတာ့လိုက္ ေတာ့ အဲလူက သာမာန္
မဟုတ္ေတာ့ဘူး ပေစၥကဗုဒၶလား ဘာလား ညာလားပဲ
ခဏေလး ဖ်တ္ခနဲ ျမင္လိုက္တဲ႔ အသစ္ တစ္ခု ကို ဒါ ေခြးလား ေၾကာင္လား သိရေအာင္
ဆိုတာ ဘုရားမွတပါး ဘယ္သူမွသိတာ မဟုတ္ဘူး အဂၢသာဝကေတာင္မသိဘူး ဒီလို သိတယ္
ဆို လာရင္ ဒီလူ ဘုရား ျဖစ္ေနျပီ ၾကံဳရခဲတယ္ ျမန္ျမန္ ကန္ေတာ့ထားလိုက္
အျမင့္ဆံုးအဆင့္ ရထားသူက ဝိပႆနာကို ဆက္ဆက္ အားထုတ္လာတဲ့အခါ ဖလသမာပတ္ဆိုတာ
ရတယ္ ဖလသမာပတ္ ဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲ ဆိုရင္ စိတ္ဟာ နိဗၺာန္ တစ္ခုတည္းမွာ
အာရံုျပဳ ေနတာကို ေျပာတာ ခုဏက အသစ္ေပၚ လာတဲ႔ အာရံုမွာ ေနေနတာ ကို ေျပာတာ
အဲဒါက ဘယ္ေလာက္ထိ ေနႏိုင္သလဲ ဆိုရင္ ေနတဲ႔သူရဲ႕ သမာဓိ အားေပၚမွာပဲ
မူတည္တယ္ ေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ဝင္စားႏိုင္တယ္ ဒီက်မွ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ကို
သုေတသန လုပ္ၾကေပါ့
နိဗၺာန္ ဆိုတာကို သုခခ်မ္းသာရွိရာလို႔ သြားျပီး ယူဆရင္ ဒုကၡ ျဖစ္မွာ
ဒီလိုေျပာေတာ့ ဓမၼပဒထဲက စာေတြ ယူ လာျပီး နိဗၺာန္ႏွင့္ တူေသာခ်မ္းသာသည္
မရွိလို႔ ဆိုထား တာေတြနဲ႔ ေထာက္ျပၾက ဦးမယ္ အဲဒါ တင္စား ေျပာထားတဲ႔ ဇာတ္
ဝတၳဳထဲက စကား စကား အရာ ပညတ္ သညာေတြနဲ႔ ေဆာ့ေနလို႔ နိဗၺာန္ မရဘူး
ဘုရားေဟာတာထဲမွာ သုခကို ႏွစ္မ်ိဳးစီ သံုး တယ္ သုခ ခ်မ္းသာတယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဟို
ေဝဒနကၡခႏၶာထဲက သုခေဝဒနာ ဒီႏွစ္ မ်ိဳး သုခ ခ်မ္းသာတယ္ ေဝဒနာ ခံစားရမွု
ခံစားရတာ အရမ္းေကာင္းတယ္ ဆိုျပီး ဘာသာ ျပန္လိုက္ ျပီးရင္ အဲဒီ ေဝဒနကၡႏၶာ ကို နိဗၺာန္ကြ လို႔ ေျပာလို႔ရမလား ဒီမွာ သံုးတဲ႔ သုခ ဆိုတာက ဒုကၡ ကိုေျပာတာ
ခံစားရတာ အရမ္းေကာင္းတယ္ ဆိုျပီး ဘာသာ ျပန္လိုက္ ျပီးရင္ အဲဒီ ေဝဒနကၡႏၶာ ကို နိဗၺာန္ကြ လို႔ ေျပာလို႔ရမလား ဒီမွာ သံုးတဲ႔ သုခ ဆိုတာက ဒုကၡ ကိုေျပာတာ
ဒုကၡ လကၡဏာထဲပါတယ္ မဟုတ္လား
ေကာင္းတာလည္း ဒုကၡ မေကာင္းတာလည္း ဒုကၡ လို႔ အဲဒါ ဒုကၡ ႏွစ္မ်ိဳး သုခ ႏွစ္မ်ိဳး အဲသလို လာတာ
ေကာင္းတာလည္း ဒုကၡ မေကာင္းတာလည္း ဒုကၡ လို႔ အဲဒါ ဒုကၡ ႏွစ္မ်ိဳး သုခ ႏွစ္မ်ိဳး အဲသလို လာတာ
နိဗၺာန္ဆိုတာ ခ်မ္းသာတာ မဟုတ္ဘူး
ရုပ္လဲ မဟုတ္ နာမ္လဲ မဟုတ္ ဆိုထား တာ ဘာကို ခ်မ္းသာေနဦးမလဲ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက ေဟာတာ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေအးျငိမ္းတာလို႔
ရုပ္လဲ မဟုတ္ နာမ္လဲ မဟုတ္ ဆိုထား တာ ဘာကို ခ်မ္းသာေနဦးမလဲ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက ေဟာတာ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေအးျငိမ္းတာလို႔
ပူေလာင္တဲ႔ ဒုကၡရဲ႕အဆံုး အပူကင္းေတာ့ ေအး တယ္ ေျပာတယ္ ဒုကၡ မရွိေတာ့လို႔
ျဖစ္တာလဲ မရွိ ပ်က္တာလဲ မရွိေတာ့လို႔ ျငိမ္းတယ္ ေျပာ တယ္ ဘုရားက ျပည့္စံု
လံုေလာက္တဲ႔ စကား ေျပာခဲ႔ျပီးသားပဲ
စာစကားနဲ႔ မႊန္းျပီးဖြင့္ရင္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြက
ေဝါဟာရ အလံုးတိုင္းအတြက္ ဖြင့္လို႔ရတယ္ အဲလို ဖြင့္တာက နိဗၺာန္ရဲ႕ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး တင္စားတာ ဒါေလး ကြဲျပားဖို႔ လိုတာ
ေဝါဟာရ အလံုးတိုင္းအတြက္ ဖြင့္လို႔ရတယ္ အဲလို ဖြင့္တာက နိဗၺာန္ရဲ႕ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး တင္စားတာ ဒါေလး ကြဲျပားဖို႔ လိုတာ
အဲဒီလို မွားယြင္းစြာသိတဲ႔ ဒုကၡ ကို မသိရင္ သေဘာမမိရင္လည္း ျပႆနာ ရွိတယ္ ဆိုတာ ေလး သေဘာရွင္းထားၾကဖို႔ လိုအပ္တယ္
ထင္ေယာင္ထင္မွား အထင္မွား အျမင္လြဲေတြ ကင္းစင္ၾကေစေသာ္…
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္