========================
လူေတြဟာ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္ၾကလို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ ေတြခ်ည္း လုပ္ေနၾကေလေတာ ့ ဒီ
ကာမရာဂ တဏွာရမၼက္ေတြ ဟာ ဆားငန္ေရေသာက္သလို႔ ေသာက္ ေလေသာက္ေလ
အငတ္မေျပဆိုသလို႔ နႏၵိရာဂေတြ တဏွာရာဂေတြဟာ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ ေနၾကတယ္၊
ဒါေတြနဲ႔ပဲ လံုးပန္း ေနၾကတယ္
ကာမစၦႏၵ လို႔ ေခၚတဲ့ ငါးပါးအာ႐ံုကာမ ဂုဏ္ေတြ စြဲကပ္ညိႇေတာ့ ကာမတဏွာ
ႏွစ္သက္တယ္၊ လိုခ်င္တယ္ တပ္မက္တဲ့ ေလာဘ စိတ္ေတြဟာ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္
ေပၚေနၾကတယ္
ဒီလိုကာေမာဂေတြျဖစ္ေပၚေနတာဟာ မဂ္တား၊ ဖိုလ္တား၊ စိတ္ ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ ေတြျဖစ္ေပၚ ေနတာေပါ့
ဒီ ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ဆိုရင္ မဂ္တရား၊ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္ တရားကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္တဲ့ ငါးပါးအာ႐ံု ကပ္ၿငိတဲ့ တဏွာ ေလာဘ
စိတ္ေတြ တပ္မက္တဲ့ ကာမကုိ အလို ရွိ တဲ့ နိ၀ရဏေတြက ဖံုးလြမ္းေနလို႔ပဲ…
ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼႏုပႆနာ ကုိ အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ အဇၩတၱ
အတြင္း သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္၊ စတဲ့
ဒြါရ (၆) ေပါက္မွာ ျမင္လို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ၾကားလိုပဲ ျဖစ္ ေစ၊ နံလို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊
စားမိ လို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ထိေတြ႔မိလို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ႀကံေတြးမိ လို႔ပဲ ျဖစ္ ေစ၊
အဲဒီလို စိတ္ (၆)ပါး ျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာ မွာ သာယာမႈ၊ ႏွစ္သက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ၊
တပ္မက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ ၌ ကပ္ ညႇိေသာ ကာမစၦႏၵ ရွိလာရင္ ရွိတယ္
ျဖစ္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါတဲ့
ဒီလိုသိလိုက္လို႔ မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြား ရင္ ပ်က္ တယ္ လို႔ပဲ သိလိုက္ပါတဲ့
(၂) ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ ပိတ္ဖံုးတတ္တဲ့ ဒုတိယနိ၀ရဏ တရားကေတာ့ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ လို႔ေခၚ တယ္...
ဗ်ာပါဒ ဆိုတာ စိတ္ဆိုးမႈ၊ စိတ္ပ်က္မႈ၊ ညႇင္းဆဲ သတ္ျဖတ္လိုမႈ၊
ပ်က္စီးေစလိုမႈ၊ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ သြမ္းေတြ အားလံုးဟာ ဗ်ာပါဒေတြ ခ်ည္းပဲ၊
ဒီလို ဗ်ာပါဒ စိတ္ဆိုး စိတ္သြမ္းေတြ မိမိရဲ႕အတြင္း ""သႏၱာန္မွာ ရွိလာရင္၊
ျဖစ္လာရင္" " ရွိတယ္"" " "ျဖစ္တယ္" " လို႔ သိလိုက္ပါ။
ဒီလိုသိလိုက္လို႔ မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြား ရင္ " "ပ်က္တယ္" " လို႔ သိလိုက္ပါတဲ့။
တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံ ျဖစ္တာက သမုဒယသစၥာ၊
ကာမ,ရာဂ,ေဒါသေတြျဖစ္ေနတဲ့စိတ္က ဒုကၡသစၥာ ကာမ,ေဒါသ,ေမာဟေတြ ကင္းေနရင္ ဒုကၡမရွိတဲ့ နိေရာဓသစၥာ
ကာမ,ရာဂ,ေဒါသေတြျဖစ္ေနတဲ့စိတ္က ဒုကၡသစၥာ ကာမ,ေဒါသ,ေမာဟေတြ ကင္းေနရင္ ဒုကၡမရွိတဲ့ နိေရာဓသစၥာ
ဒီလို တရားအားေလ်ာ္စြာ သိေနတဲ့စိတ္ က မဂၢသစၥာ လို႔ ေခၚတယ္၊
ကာမ,ရာဂ,ေဒါသ, ေမာဟေတြ မရွိပဲ ၿငိမ္းၿငိမ္း ႀကီး ေနေတာ့တာေပါ့၊ ကုိယ့္
သႏၱာန္မွာ ကာမ ရာဂေတြ ဘယ္ေလာက္ က်န္တယ္၊ မက်န္ဘူး ဆိုတာ ကုိယ့္ဟာ ကုိယ္ ကုိ
သိတာ
*{{ကဗ်ာ ႏွစ္ေတြၾကြင္းက်န္ေလ မွတ္ေလ သကဒါဂါမ္}}
*{{ကဗ်ာ ႏွစ္ေတြအကုန္ေခၽြ မွတ္ေလ အနာဂါမ္ တဲ့}}
က = ကာမိစၦႏၵနိ၀ရဏ
ဗ်ာ = ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ
ဗ်ာ = ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ
(၃) ထိနမိဒၶနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္ ျမတ္ ကုိ တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ တတိယ နိ၀ရဏကေတာ့ ထိနမိႏၵနိ၀ရဏ
ထိနမိႏၵနိ၀ရဏ ဆိုတာ
ထိန က စိတ္သေဘာေလးမခန္႔တဲ့ သေဘာ၊ စိတ္မခန္႔ က်မ္းတယ္လို႔ ေျပာ ၾကတယ္၊ စိတ္ေနလို႔မေကာင္း""တာ ၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ခ်င္ေအာင္၊ အားမ ထုတ္ခ်င္ေအာင္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ၊ ထံု ထိုင္း ေနတဲ့သေဘာ
ထိန က စိတ္သေဘာေလးမခန္႔တဲ့ သေဘာ၊ စိတ္မခန္႔ က်မ္းတယ္လို႔ ေျပာ ၾကတယ္၊ စိတ္ေနလို႔မေကာင္း""တာ ၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ခ်င္ေအာင္၊ အားမ ထုတ္ခ်င္ေအာင္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ၊ ထံု ထိုင္း ေနတဲ့သေဘာ
ထိနက စိတ္မထက္ သန္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
မိဒၶ ဆိုတာက ထိုင္းမိႈင္းေနတဲ့သေဘာ၊ လံု႔လ၀ိရိယ ကင္းၿပီး ပ်င္းရိေနတဲ့
သေဘာ၊ အိပ္ေပ်ာ္ခါနီး၊ တရားနာရင္း ပ်င္းရိထိုင္းမိွုင္းေနတဲ့သေဘာက ထင္ရွား
တယ္၊ အိပ္ခ်င္တုိင္းဟာ ထိနမိဒၶ မဟုတ္ ေသးဘူး၊ မိဒၶက ေစတသိက္ မထက္သန္ တဲ့
သေဘာဆိုေတာ့ ထိနမိဒၶက စိတ္၊ ေစတသိက္တို႔ ထက္ထက္သန္သန္ မရွိတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္
မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာ ထိုင္းမိႈင္းပ်င္းရိ ျခင္း၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း
ရွိလာရင္ ထိနမိႏၶ ရွိ တယ္ ျဖစ္တယ္" " လို႔ သိေပးပါ။ ဒီလို သိလိုက္လို႔
မရွိေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔သိလိုက္ပါ
(၄) ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္တဲ့ စတုတၱ နိ၀ရဏ ကေတာ့ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥနိ၀ရဏလို႔ ေခၚပါ တယ္
ဥဒၶစၥဆိုတာ ပ်ံ႕လြင္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနတာ ကုိ ေျပာတာ စိတ္မတည္ၿငိမ္ပဲ၊ စိတ္ ေရာက္ယက္ခတ္ေနတာ အာရံုတစ္မ်ိဳး
မ်ိဳး ေပၚမွာ""တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မရွိပဲနဲ႔ ဟုိလြင့္၊ ဒီလြင့္၊ ဟုိေရာက္၊ ဒီေရာက္နဲ႔ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတာကုိ ဥဒၶစၥ လို႔ ေခၚတာ
ဥဒၶစၥဆိုတာ ပ်ံ႕လြင္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနတာ ကုိ ေျပာတာ စိတ္မတည္ၿငိမ္ပဲ၊ စိတ္ ေရာက္ယက္ခတ္ေနတာ အာရံုတစ္မ်ိဳး
မ်ိဳး ေပၚမွာ""တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မရွိပဲနဲ႔ ဟုိလြင့္၊ ဒီလြင့္၊ ဟုိေရာက္၊ ဒီေရာက္နဲ႔ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတာကုိ ဥဒၶစၥ လို႔ ေခၚတာ
ကုကၠဳစၥ သေဘာကေတာ႔ ေနာင္တရလို႔ တဖန္ ပူပန္ျခင္း သေဘာပဲ၊ အကုသိုလ္
လုပ္ၿပီးကာမွ ငါလုပ္မိတာမွားေလျခင္းလို႔ ေနာင္တရၿပီး ပူပန္ေနတာ၊ သူမ်ား
ကုသိုလ္ ျပဳတာ၊ ေကာင္းတာ လုပ္တာ ျမင္ရမွ၊ သိရမွ၊ ငါမလုပ္မိတာမွားေလျခင္း
လို႔ ေနာင္တရၿပီး ပူပန္ေနတဲ့ ကုကၠဳစၥ သေဘာ (၂) မ်ိဳးကုိ ေခၚတယ္
ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ဒီလို ဥဒၶစၥ စိတ္ေတြပ်ံ႕လြင့္ေနရင္
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ ေန တယ္၊ ျဖစ္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါ၊ ဒီလို သိလိုက္လို႔
ပ်ံ႕လြင့္စိတ္ မရွိေတာ့ပဲ ပ်က္ သြားရင္ ပ်က္တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာ ေနာင္တ တစ္ဖန္ ရေနတဲ့ ကုကၠဳစၥ ျဖစ္ေနရင္ ေနာင္တရ
ပူပန္ေနတာ ျဖစ္ေနရင္ ျဖစ္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါ၊ ဒီလို သိလိုက္လို႔ ေနာင္တရ
တဲ့ ပူပန္စိတ္ မရွိေတာ႔ပဲ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔ သိလုိက္ပါ
(၅) ၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏ ႐ႈနည္း
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားကုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္ေနတဲ့့ ပၪၥမနိ၀ရဏ ကေတာ့ ၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏ လို႔ ေခၚတယ္
၀ီစိကိစၦာဆိုတာ သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာလို႔ ေတြးေတာ ရြံရွာ၊ သကၤာမကင္း၊ ယံုမွား သံသယျဖစ္ျခင္း လကၡဏာ ျဖစ္တာ ကုိ ဆိုတယ္
မိမိရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္မွာ ဒီလိုေတြးေတာ တဲ့ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္လာရင္ ျဖစ္တယ္
လို႔ သိလိုက္ပါ၊ ဒီလို သိလိုက္လို႔ မရွိေတာ့ ပဲ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္
လို႔သိလိုက္ပါ၊
ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္
ဓမၼႏုပႆနာ နိ၀ရဏ ပုိင္းမွာ ေဟာထား တာ ကေတာ့
ဓမၼႏုပႆနာ နိ၀ရဏ ပုိင္းမွာ ေဟာထား တာ ကေတာ့
သမုဒယ ဓမၼာႏုပႆီ ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟာရတိ။
၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟာရတိ၊
သမုဒယ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟရတိ။
၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟာရတိ၊
သမုဒယ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ ဓေမၼသု ၀ိဟရတိ။
ဒီလိုေဟာထားပါတယ္
မဂ္ဖိုလ္ကုိ တားဆီးပိတ္ပင္တတ္တဲ့ ဓေမၼသု နိ၀ရဏ တရားတို႔မွာ သမုဒယ ဓမၼာ
ႏုပႆီ၀ါ ျဖစ္သည့္ သေဘာကုိ လည္း ႐ႈ၊ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ =ပ်က္သည့္ သေဘာကိုလည္း
အဖန္တလဲလဲ ႐ႈၿပီး ေနပါလို႔ ေဟာျပထားပါတယ္
နိ၀ရဏဆိုတာ မသိလို႔ တားျမစ္ပိတ္ပင္ တာကုိ ေခၚတယ္၊ နိ၀ရဏက နာမည္ အေခၚအေ၀ၚ၊ အဓိပၸါယ္က နိဗၺာန္ကုိ ပိတ္ပင္တာ၊ တားဆီးေနတာ"
" မိမိသႏၱာနမွာ တဏွာေလာဘ ျဖစ္လာ ရင္၊ (မိန္းမ) သို႔မဟုတ္ (ေယာကၤ်ား) နဲ႔
ေပါင္းသင္းခ်င္တဲ့ ကာမဆႏၵေတြ ျဖစ္လာ ရင္ ဒီဟာ ကာမစၦႏၵနိ၀ရဏ လို႔ ဒီလို
သိလိုက္ပါ၊
ဒီလို သိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ဆိုး စိတ္သြမ္း ေဒါသ ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ ဒါဟာ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ လို႔ သိေပးပါ၊ သိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္ တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိသႏၱာန္မွာ မလုပ္ခ်င္ မကုိင္ခ်င္နဲ႔ စိတ္ ေရာကုိယ္ပါ ထံုထိုင္းေနမႈျဖစ္ေနရင္ ဒီဟာ ထိနမိဒၶနိ၀ရဏ လို႔ သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ပ်က္သြားရင္ ပ်က္ တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။
မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင္ၿပီး ပူပန္ ေနမယ္ ဆိုရင္ ဒီဟာ ဥဒၶစၥကၠဳစၥ နိ၀ရဏ လို႔ ဒီလို သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ ပ်က္ သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ဆိုး စိတ္သြမ္း ေဒါသ ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ ဒါဟာ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ လို႔ သိေပးပါ၊ သိလိုက္လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္ တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိသႏၱာန္မွာ မလုပ္ခ်င္ မကုိင္ခ်င္နဲ႔ စိတ္ ေရာကုိယ္ပါ ထံုထိုင္းေနမႈျဖစ္ေနရင္ ဒီဟာ ထိနမိဒၶနိ၀ရဏ လို႔ သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ပ်က္သြားရင္ ပ်က္ တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။
မိမိသႏၱာန္မွာ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင္ၿပီး ပူပန္ ေနမယ္ ဆိုရင္ ဒီဟာ ဥဒၶစၥကၠဳစၥ နိ၀ရဏ လို႔ ဒီလို သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္လို႔ ပ်က္ သြားရင္ ပ်က္တယ္ လို႔ သိလိုက္ပါ၊
မိမိသႏၱာန္မွာ သကၤာမကင္း ယံုမွားျခင္း လကၡဏာေတြ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ
၀ီစိကိစၦာနိ၀ရဏလို႔ သိလိုက္ပါ၊ သိလိုက္ လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္တယ္လို႔
သိလိုက္ ပါ၊ မသိရင္ ေမာဟ ၀င္သြားမယ္၊ ေမာဟ မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ ရင္ ျဖစ္
တာသိ၊ မျဖစ္ေတာ့လို႔ ပ်က္သြားရင္ ပ်က္ တဲ့ အနိစၥ ကုိသိေပးေပါ့၊
မိမိသႏၱာန္မွာ ဓမၼသေဘာတရားေတြ ျဖစ္တဲ့ နိ၀ရဏ ေတြ ျဖစ္ပ်က္ ေနပံုကုိ
ၾကည့္ၿပီး သိသိေပးေနပါ၊ သိေပးတဲ့ ေနရာ မွာ""သမၼသကၤပၸ… ျဖစ္ေအာင္ (နိ၀ရဏ)
ေတြ သိေအာင္ ႀကံေပးရတယ္၊ မွတ္မိ ေန ေအာင္ ၀သီေဘာ္ ပါရေအာင္ အစပထမ မွာေတာ့-
ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲက ဆို အပို အလို မထားပဲ၊ က်င့္ယူရတယ္၊ အႀကံ အစည္
လုပ္ေပးရတယ္
ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲကဆို ဆိုတာ ဒီေနရာ မွာ စိတ္ ဆိုတာ ဥာဏ္ နဲ႔ယွဥ္တဲ့စိတ္ ကုိ ေျပာတာ ဥာဏသမၸယုတ္ေပါ့
ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲဆိုရင္ ဟိုဟာ၊ ဒီဟာ ေတြ မေရာက္ေတာ့ဘူး၊ အပုိအလိုေတြ
မပါေတာ့ဘူး၊ အပုိအလိုေတြ မရွိေတာ့ ၿငိမ္းေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒီလို က်င့္ရင္
အဘိညာလည္း ျဖစ္တယ္၊ ပရိညာလည္း ျဖစ္တယ္၊ ဒီ နိ၀ရဏေတြ ျဖစ္လာရင္ စိတ္ ထဲမွာ
ျဖစ္တာမို႔ စိတ္ထဲက ဆိုလိုက္ၿပီး ပ်က္တာကုိ သိေပးရတယ္။
နိ၀ရဏကုိ ႐ႈပံုက ၀ိရိယေလးနဲ႔ သတိေလး ထားၿပီး နိ၀ရဏကုိ ဥာဏ္ နဲ႔ ပယ္ ရတာမိ်ဳးပဲ
နိ၀ရဏ႐ႈရင္ သခၤ ါရကၡႏၶာ ကုိသာၾကည့္
တဏွာေလာဘျဖစ္တာ ေဒါသ ျဖစ္တာ၊ စိတ္တိုတာ တို႔ဆိုတာ သခၤ ါရ ပဲ
တဏွာ ဆိုတာ သခၤ ါရ ေစတသိက္ သခၤါရ ျဖစ္မွ တဏွာ ျဖစ္တာ
သခၤ ါရ မျဖစ္ရင္ တဏွာ မျဖစ္ဘူး
သခၤ ါရ မျဖစ္ရင္ တဏွာ မျဖစ္ဘူး
ဒါေၾကာင့္ သခၤါရကုိ ႐ႈျခင္းသည္လည္း ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္ေတာ့တယ္၊
သမၼသကၤပၸ ျဖစ္ေအာင္ နိ၀ရဏေတြ သိေအာင္ ႀကံေပးရတယ္၊ မွတ္မိေန ေအာင္ ၀သီေဘာ္
ပါရေအာင္ အစ ပထမ မွာေတာ့ " ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲကဆို အပိုအလိုမထား ပဲ၊
က်င့္ယူရတယ္၊ အႀကံအစည္ လုပ္ေပးရတယ္
"" ျဖစ္သမွ်ကုိ စိတ္ထဲကဆို "" ဆိုတာ ဒီေနရာ မွာ စိတ္ဆိုတာ ဥာဏ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့
စိတ္ကုိ ေျပာတာ ဥာဏသမၸယုတ္ ေပါ့။ ျဖစ္သမွ်ကုိစိတ္ထဲဆိုရင္ ဟိုဟာ၊ ဒီဟာ ေတြ
မေရာက္ေတာ့ဘူး၊ အပုိအလို ေတြ မပါေတာ့ဘူး၊ အပုိအလိုေတြ မရွိေတာ့ ျငိမ္း
ေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒီလို က်င့္ရင္ အဘိညာ လည္း ျဖစ္တယ္၊ ပရိညာလည္း ျဖစ္တယ္၊ ဒီ
နိ၀ရဏ ေတြ ျဖစ္လာရင္ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တာမို႔ စိတ္ထဲက ဆိုလိုက္ ၿပီး ပ်က္
တာကုိ သိေပးရတယ္။
နိ၀ရဏကုိ ႐ႈပံုက ၀ိရိယေလးနဲ႔ သတိ ေလး ထားၿပီး နိ၀ရဏကုိ ဥာဏ္နဲ႔ ပယ္ ရတာမိ်ဳးပဲ
နိ၀ရဏ႐ႈရင္ သခၤ ါရကၡႏၶာကုိ သာၾကည့္ တဏွာ ေလာဘျဖစ္တာ ေဒါသ ျဖစ္တာ၊ စိတ္တိုတာတို႔ဆိုတာ သခၤ ါရ ပဲ၊
တဏွာ ဆိုတာ သခၤ ါရ ေစတသိက္၊ သခၤါရ ျဖစ္မွ တဏွာ ျဖစ္တာ
သခၤ ါရ မျဖစ္ရင္ တဏွာ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သခၤါရကုိ ႐ႈျခင္းသည္လည္း ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္ေတာ့တယ္
သခၤ ါရ မျဖစ္ရင္ တဏွာ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သခၤါရကုိ ႐ႈျခင္းသည္လည္း ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္ေတာ့တယ္
ေမွာ္ေတြ သစ္ရြက္ေတြကုိ ဖယ္ပစ္ၿပီးမွ ေရၾကည္ေသာက္ရသလိုပဲ ေရကန္နဲ႔ တူတဲ့
စိတ္ခႏၶာ ၀ိညာကၡႏၶာမွာလည္း မဂ္တား ဖိုလ္တားတဲ့ ဒီ နိ၀ရဏ ၅မ်ိဳး နဲ႔ တူတဲ့
အမႈိက္ သ႐ုိက္ေတြက ရွိေနေလ ေတာ့ သႏၱိသုခ ျဖစ္တဲ့ ေရၾကည္ မဂ္ ေရစင္၊ နိဗၺာန္
ေရစင္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ ေမွာက္ ျပဳလိုၾကတယ္ ဆိုရင္ အမႈိက္ သ႐ုိက္ေတြျဖစ္တဲ့
ဒုိက္ေတြ ေမွာ္ေတြ၊ သစ္ရြက္ေတြနဲ႔ တူတဲ့ နိ၀ရဏ သေဘာေတြ မရွိမွ နိဗၺာန္ကုိ
ရႏိုင္တယ္၊ ဒီလို နိ၀ရဏေတြ ဖယ္ရွား ရင္းနဲ႔ ပ်က္ ပ်က္ သြားတဲ့ ဥဒယဗၺယ ဥာဏ္
ျမင္ၿပီး ကုိယ္သႏၱာန္မွာ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေတြ ကင္းၿပီး ေနရင္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊
ေမာဟ ကင္းရာ နိဗၺာန္ႀကီးကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ ေတာ့တယ္
ဓမၼာႏုပႆနာက အလြန္ က်ယ္၀န္းပါ တယ္၊ ဓမၼာႏုပႆနာက (၅) ပုိင္း ရွိပါ တယ္။
နိ၀ရဏပဗၺအပုိင္း အေနနဲ႔ သခၤ ါရကၡႏၶာ ေစတသိက္ကုိ ႐ႈရတယ္ လို႔လည္း ေခၚႏုိင္
တယ္။
ဓမၼႏုပႆနာမွာ နိ၀ရဏပဗၺအျပင္ ခႏၶပဗၺ၊ အာယတနပဗၺ၊ ေဗာဇၩဂၤပဗၺ၊ သစၥပဗၺအပုိင္းေတြလည္း ရွိေသးတယ္
ဒါက နိ၀ရဏပိုင္းပါ
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္