ေဒြးခါရဲ႕ ေၾကြးတစ္ရာ (၁)


=================
ေဒြးခါမွာ ေခ်းကာလွည့္မိတဲ႔ ေၾကြးတစ္ရာ
ေပးစရာ မရွိတာေၾကာင့္ ေလးခါတိတိသာပ သူၾကီးကေခၚ
အပါယ္သူၾကီးက ေလာဘကို လႊတ္လိုက္ တယ္ ေၾကြးဆပ္ႏိုင္ရင္ ဆပ္ၾကေတာ့ မဆပ္ႏိုင္ရင္ ျပိတၱာေထာင္မွာ ခ်မတဲ႔
အပါယ္သူၾကီးက ေဒါသကို လႊတ္လိုက္ တယ္ ေၾကြးဆပ္ႏိုင္ရင္ ဆပ္ၾကေတာ့ မဆပ္ႏိုင္ရင္ ငရဲေထာင္မွာ ခ်မတဲ႔
အပါယ္သူၾကီးက ေမာဟကို လႊတ္လိုက္ တယ္ ေၾကြးဆပ္ႏိုင္ရင္ ဆပ္ၾကေတာ့ မဆပ္ႏိုင္ရင္ အသူရကယ္ဘံုေထာင္ တိရိစၧာန္ဘံု ေထာင္မွာ ခ်မတဲ႔
ေဒြးခါ ဆိုတာက အဝိဇၨာတဏွာ ဝေသန ေဒြးမူလာနိ
၃၁ ဘံုသားေတြျဖင့္ အဝိဇၨာတဏွာ ဆိုတဲ႔ သေ႒း ၾကီး ႏွစ္ဦးဆီမွာ ေၾကြးယူျပီး သံုးစြဲ ေနရတယ္ အခ်ိဳ႕က ဒါနျပဳလို႔ အခ်ိဳ႕က သီလေဆာက္တည္ လို႔ အခ်ိဳ႕က သမထ အဘိညာဥ္ ေတြနဲ႔ အခ်ိဳ႕က ဝိပႆနာျပဳ ျပီး ဆပ္ႏိုင္ၾကပါရဲ႕
အမ်ားတကာကျဖင့္ အရင္းလည္း မဆပ္ အတိုး လည္းမေပး မသိသလိုလည္း ပတ္ ေျပးေန ၾကေလရဲ႕
ဗေလာင္ဆန္သူကို ေမာင္ျပန္လို႔ မသနား ဘူးလား (ကိုေပါရဲ႕) ေျမာက္ကဘယန္း ေတာင္ခံ လို႔ ျခားပါတဲ႔ ေညာင္ကန္ကို ေမာင္ျပန္လို႔ သြားမွ ျဖင့္ အမွားၾကီးရယ္တဲ႔ မွားလိမ့္မေတာ္
တို႔ဘုရားကေတာ့ ငါကူးေျမာက္သလို ကူးေစ မယ္တဲ႔ ငါလြတ္ေျမာက္သလို လြတ္ေစမယ္တဲ႔ ဒီအၾကံနဲ႔ ဓမၼတာ တရားနဲ႔ ေနေနၾကတဲ႔ သတၱဝါ ေတြကို သာသနာတရားနဲ႔ ေနေစမယ္ဆိုကာျဖင့္ ဝိပႆနာတရားေတြကို လွည့္ေဟာခဲ႔တာ ပဲ ကယ္လိုဆယ္လိုတဲ႔ ဘုရားဟာျဖင့္ အကယ္မခံ လိုတဲ႔ ငါတို႔တေတြေၾကာင့္ ဗေလာင္ဆန္ေအာင္ ေမာခဲ႔ရျပီ ေမာင္ျပန္ လို႔ မသနားဘူးလားတဲ႔ ေမးသူက ေမး ေလျပီ မင္းတို႔ဟာျဖင့္ အကုသိုလ္ေရာ ကိေလပါ ေပါမ်ားလြန္း တဲ႔ ကိုေပါ ေတြပါပဲ
ဘယ္ကုသိုလ္ဘဲျပဳျပဳ ေျမာက္ကဘယန္ ဆိုတဲ႔ အဝိဇၨာနဲ႔ ဒိ႒ိ တဏွာ ဆိုတဲ႔ ေတာင္ ခံျပီးျခားေန ေတာ့ ေညာင္ကန္ရြာနဲ႔ တူတဲ႔ ၃၁ ရြာကို ျပန္ျပန္ သြားေနၾကလ်ွင္ျဖင့္ အပါယ္ငရဲ ဒယ္အလဲလဲမွာ မဟာဒုကၡ မုခ်ပင္ ခံစား ၾကရေတာ့မွာပဲတဲ႔
ဟိုတုန္းက ျမန္မာျပည္တြင္ ျမိဳ႕ေနလူၾကီး
ရဟန္း အေက်ာ္အေမာ္ ၈ဝ ေက်ာ္ တို႔က
ဓါတ္တရားကို မႏွစ္သက္သျဖင့္ ဓါတ္တရား တစ္ခုထဲ စြဲစြဲျမဲျမဲ သဲသဲမဲမဲ ေဟာေနပါေသာ ကိုယ္ေတာ္တပါးကို ပင့္လို႔ တရားေဆြးေႏြး သလိုလိုနဲ႔ ဓါတ္တရားကို ေတာ္လွန္ေလၾကရဲ႕
ထိုသို႔ေနာ္ အဖန္ဖန္ မ်ားသံဃာ အက်င့္ ဆရာ သခင္မ်ားကိုျဖင့္ စာစစ္ခ်င္တဲ႔ အေက်ာ္အေမာ္ ေတြ အေသအေၾကပင္ တိုက္ပါလို႔ ရူးေၾကာင္ ေၾကာင္ သဒၵါနည္း ရယ္နဲ႔ ပုဒ္ခြဲလို႔ ယူသေနာ္ တဖန္တံု ဘဝင္ မက်ရင္ျဖင့္ အဓမၼလို႔လည္း ေၾကျငာေစ ေသာ္ ေမာင္ႏုေခၚ ဘဝရွင္မင္းရယ္နဲ႔ အေပါင္းအေဖာ္ ရဟန္းေက်ာ္တို႔ ထင္တိုင္းၾကဲတဲ႔ ေခတ္မွာေနာ္ အျမြက္ ေဖာ္ တစြန္းတစျပရင္ျဖင့္ ကဝိေခၚ စြန္းလြန္းရွင္ကိုျဖင့္ တရားစစ္တဲ႔ ခ်ိန္ခါ ေသာ္ ေမးသမွ်ရယ္ကခက္ပံု ယခုၾကံဳ ဖ်ားေလာက္ပါရဲ႕
ပဥၨင္းေက်ာ္ ကဝိရယ္က ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရွင္းခဲ႔ပံုမ်ား ၾကံရာမရတဲ႔ မင္းတရား ေနာက္ဆုတ္ရပံုမ်ား ျပန္ေျပာင္းကာ ေျပာရရင္ျဖင့္ ေၾသာ္…စာသခင္ အေမာင္ ရွင္ဘုရင္နဲ႔ အေက်ာ္အေမာ္ဝင္ ရဟန္းရွင္ တို႔ျဖင့္ မိုက္အားကလည္း ၾကီးပါေသာ္ ျဖဴးျမိဳ႕က တရားပြဲ ၾကိတ္ၾကိတ္သဲရယ္က စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ပြဲပါလို႔ လယ္တီေက်ာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးတပည့္ စေနသားႏွစ္ေယာက္ ညည္းရွာေသာ္ ရန္ကုန္မွာ မိုက္ကိုလုလို႔ တရားပြဲကိုဖ်က္
တိုက္ခိုက္ကာ မိုက္ကမ္္းပံုမ်ား ရဟန္းမ်ား ရယ္လို႔ ေခၚရပင္ ခက္ေတာ့သလိုမို႔ ျမန္ျပည္က သမိုင္းေဟာင္းမွာျဖင့္ ရိုင္းခဲ႔ရ ျဖစ္ပံု ခုမၾကံဳ ဆံုေလငဲ့လက္သား ေမာင္ႏုရဲ႕ အေပါင္းအပါ တပည့္ေတြ ရယ္က ဝိနိစၧယ အဓမၼႏွစ္လံုးကိုကိုင္ မေျဖႏိုင္ရင္ ငါ့ဆရာနဲ႔ခ် ဝိနည္းဓိုရ္ ဂုဏ္အဂၤါမ်ားကိုျဖင့္ ထုတ္ကာျဖင့္လည္း
ျပေနၾကသေနာ္ တရားရယ္ ဘယ္မသိ
ရမ္းဘိတဲ့ အျဖစ္ရယ္က ဓါတ္ဆရာ ကိုင္ကာေျပာပါတဲ႔ ရာဟုလာ ဓါတ္ကမၼ႒ာန္း တပိုဒ္ရယ္ေၾကာင့္ အေက်ာ္အေမာ္အေပါင္း ၈၀ ေက်ာ္တို႔ မ်ားပါေသာ္လည္း မႏိုင္ခဲ႔ အရွက္ရယ္ကြဲ အျငိဳးရယ္တြဲပါလို႔ ေၾကာက္ဖြယ္ငရဲကို ေမ့ စကားကို အမွားရွာ ေျပာသမွ်တရား အဓမၼမ်ားပါတဲ႔ ခံုရံုးကိုလည္း တင္ပါေလ
သေနာ္ အဘယ္သို႔ရယ္ အျငိဳးရယ္ မသိ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မ စြဲပါလို႔ ေစာဒဂရွင္တို႔မွာျဖင့္ မင္းအာဏာ ယူကာေပါင္းပါလို႔ ကတုံးေမာင္ အရက္မူးသလိုပ ပတ္ခ်ာလည္ကာ ရမ္းေခ်ေသာ္ ရွက္ဖြယ္ကြယ္ ထိုအျဖစ္ မ်ား ေျပာ မေျပာခ်င္ပါ လို႔ အမွန္ေတြကို အေမွာင္ခ် ဒီမွ်ကာနဲ႔ ျပီးတာ ေတြ ျပီးပါေစ ေတာ့ရယ္လို႔ ေမာင္ထားကာ ေရွာင္ထား ပါေသာ္လည္း ရမ္းတပည့္ေက်ာ္ ကဝိေမာ္ မ်ားရယ္က ဘုမသိ ဘမသိ တရားရယ္ နဲ႔ ေတြ႕မေရွာင္ အကုန္ရမ္းပါ တဲ႔ ေမာင္ႏု ေခၚ ေခြးထက္မိုက္တဲ႔ မင္းတရားၾကီး လမ္း တစဥ္တပါ လိုက္ပါလွမ္းၾကတယ္ (အမယ္မင္း) ငရဲ ေရာက္မယ့္ လမ္း။
Akar Phyoe's photo.

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္