က်မ္းကိုးမ်ား အေထာက္အထားမ်ားက ရခုိင္သည္ လူမ်ိဳးအမည္မဟုတ္ပဲ ေဒသိယအမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရခိုင္သား တို႔သည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုေနျခင္း



*****************************************************

(I) ကမာၻေပၚရွိ လူမ်ိဳးရင္း သံုးမ်ိဳး

ပညာရွင္မ်ားက အာရိယံ၊ ျဒာဗီဒီးယန္း ၊ မြန္ဂိုလြိဳက္ ဆိုၿပီး လူသားမ်ိဳးႏြယ္ႀကီးကို သံုးမ်ိဳးသတ္မွတ္ၾကတယ္။
၁။ အာရိယံ ဆိုတာကေတာ့ လူျဖဴမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာမ်ားက ကုလားျဖဴ လို႔ ေခၚၾကသူမ်ား ျဖစ္တယ္။
၂။ ျဒာဗီးဒီးယန္းကေတာ့ လူမည္းမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာမ်ားက ကုလားမည္းလို႔ ေခၚၾကသူမ်ား ျဖစ္တယ္။
၃။ မြန္ဂိုလြိဳက္ဆိုတာ မြန္ဂိုလူမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ အသားဝါလူမ်ိဳး ကို ေခၚတာျဖစ္တယ္။

(I-A) မြန္ဂိုလြိဳက္ မွာမွ ဘာသာေဗဒ (languages tic) အရ စကားတူညီရင္ လူမ်ိဳးတူအျဖစ္ အစု ထပ္ခြဲတာကေတာ့
၁။ ရွမ္းတရုတ္အုပ္စု
၂။ မြန္ခမာအုပ္စု
၃။ တိဘက္တို ဘားမင္း ေခၚ တိဘက္ျမန္မာ အုပ္စုတို႔ ျဖစ္တယ္။

(I-B) ျမန္မာ အစု
တိဘက္ျမန္မာ အုပ္စုထဲမွာမွ ျမန္မာအစု ဆိုတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးစု၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးလို႔ ဆိုလိုတာ တဲ့။
အဲဒီ ျမန္မာအစုထဲမွာ ရခိုုင္၊ ရမ္းၿဗဲ၊ ျမိတ္၊ ထားဝယ္၊ ေခ်ာင္းသား၊ အေနာက္သား၊ ေျမာက္သား၊ ဇဘိန္း၊ ေယာ၊ ဓႏု၊ ေတာင္းရိုး၊ အင္းသား စသျဖင့္ ပါဝင္ပါတယ္။ ရခိုုင္၊ ရမ္းၿဗဲ၊ ျမိတ္၊ ထားဝယ္၊ ေခ်ာင္းသား၊ အေနာက္သား၊ ေျမာက္သား ဇဘိန္း၊ ေယာ၊ ဓႏု၊ ေတာင္းရိုး၊ အင္းသား တို႔ဟာ လူမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ေနထိုင္ရာ ေဒသကို ေခၚတာျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီေဒသမွာ ေနထိုင္တဲ့ အသံဝဲျမန္မာစကား (ေဒသိယျမန္မာစကား) ေျပာသူေတြျဖစ္လုိ႔ သူတို႔ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ေတြပါ တဲ့။

အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တာေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာစံႏႈန္းနဲ႔ ေခတ္ေပၚနည္းစနစ္ေတြသံုးၿပီး လူမ်ိဳးတူရာ အမ်ိဳးတူ စုေပးထားတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေတြအားလံုးကို ဦးရည္စိန္ရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား အစုမ်ားကို ခြဲျခားတင္ျပျခင္း စာတမ္းထဲက ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္တယ္
ထိုမူရင္းစာတမ္းကို ဦးရည္စိန္ရဲ႕ လက္ေရြးစင္စာတမ္းမ်ား (ႏွာ-၃၃၁) မွာ ဖတ္ရႈႏိုင္တယ္။

*****************************************************

တစ္ကမာၻလံုးက ပညာရွင္ေတြက စကားတူရင္ လူမ်ိဳးတူတယ္၊ ဦးရည္စိန္ရဲ႕သေဘာသြား ရခိုင္ဆိုတာ ေဒသိယအမည္၊ ေျပာတဲ့ စကားအရ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အရမ္းလက္ခံလို႔ မရပါဘူး။
ကိုယ့္ဘက္က၊ ရခိုင္ရာဇဝင္ေတြဘက္က အစဥ္အလာေျပာတာနဲ႔မွ ညီရဲ႕လား ဆိုတာ ျပန္တိုက္၊ ျပန္စစ္ ေဆးဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရခိုင္သားမ်ား အထြတ္အျမတ္ထားရာ ရခိုင္ရာဇဝင္ေတြထဲက အရွင္စျႏၵမာလာ ျပဳစုတဲ့ ရခိုင္ရာဇဝင္သစ္က်မ္း၊ အဂၢမဟာဓမၼရာဇာဓိ ရာဇဂုရု ရခုိင္ဆရာေတာ္ ျပဳစုတဲ့ ဓညဝတီအေရးေတာ္ပံုတို႔နဲ႔ ရႏိုင္သေလာက္ တိုက္စစ္ ခဲ့ပါတယ္။

(II) ရခိုင္ရာဇဝင္မ်ားပါ ေဖာ္ျပခ်က္
အရွင္စျႏၵမာလာ ျပဳစုတဲ့ ရခိုင္ရာဇဝင္သစ္က်မ္း စတုတၳတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၃၅၄ မွာ လက္ေအာက္ခံ ကုလားတို႔ ထၾကြတာကို ႏွိမ္နင္းဖို႔ စစ္ခ်ီေတာ့ စစ္ဦးမွာ က်ီးနဲ႔ဗိ်ဳင္း ခြပ္တယ္။
အဲ့ဒါကို အတိတ္ကို နမိတ္ေကာက္ယူရာ ေဖာ္ျပတဲ့ စကားမွာ က်ီးကန္းကို ကုလားလုိ႔ ေဖာ္ျပၿပီး၊ ဗ်ိဳင္းကိုေတာ့ ျမန္မာလို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဲ့ဒီျမန္မာ ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးအမည္ဟာ ရခိုင္သားေတြ မိမိကိုယ္ကို ရည္ညႊန္းေခၚဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးအမည္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို တိုတို ေျပာရရင္ေတာ့ ရခိုင္ရာဇဝင္သစ္က်မ္းမွာ မိမိကိုယ္ကို ျမန္မာလို႔ ေခၚဆို ေရးသား ထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ့အေၾကာင္းအရာကိုပဲ ဓညဝတီအေရးေတာ္ပံု ပိုဒ္ေရ ၁၁ (ႏွာ ၁၀) မွာလဲ မကြဲမလြဲ ထပ္တူ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ရခိုင္သားေတြကို ျမန္မာလုိ႔ ရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ေပါ့။

ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံု ပိုဒ္ေရ ၄၃၊ (ႏွာ ၅၁-၅၂) မွာ ရကၡပူရတိုင္း၊ သာကီဝင္ မင္းဖေလာင္းႀကီး လက္ထက္၊ ရံုးျပည္(ကုလားျပည္) မွ ပညာလာစမ္းတဲ့ အခန္းမွာ “ ျမန္မာကို ျပဒါး၊ ကုလားကို မဲနာ” စတဲ့ေရွးဆိုရိုး စကားနဲ႔ အညီ ရကၡပူရတိုင္းသားေတြဟာ ျမန္မာေတြျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံု ပိုဒ္ေရ ၄၃၊ (ႏွာ ၅၃) မွာ ရံုး (ကုလား)ျပည္က ကုလားမင္းသားကို ရကၡပူရတိုင္းရဲ႕ ဘာသာစကား၊ စာေပအကၡရာ သင္ေပးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို “ျမန္မာဘာသာ အကၡရာမ်ား” သင္ၾကား ေစသည္တဲ့။ ဒါဟာ ရကၡပူရတိုင္းသားေတြဟာ မိမိကိုယ္ကို ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ေနတာပါ။

ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံု ပိုဒ္ေရ ၇၉၊ (ႏွာ ၉၇) မွာ ေတာင္စဥ္သားမ်ား စစ္ခ်ီလာတာေတာ့ စနည္း နာၿပီး စနည္းကို အဓိပၸါယ္ျပန္ရာမွာ ရခိုင္သားေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျမန္မာ၊ မရမာ စသျဖင့္ ေျပာၿပီး၊ ျပည္မက ျမန္မာေတြကို ပ်ဴေတြလို႔ ေခၚေဝၚသံုးစြဲထားပါတယ္။

ေျပာဆိုတဲ့ စကားတူရင္ လူမ်ိဳးတူတယ္လို႔ ကမာၻ႔ပညာရွင္မ်ား သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္ဟာ ရခိုင္ ရာဇဝင္မ်ားက ေျပာတာနဲ႔ ကိုက္ညီေနပါတယ္။
ဦးရည္စိန္ကလည္း ရခိုင္းသားမ်ား ေျပာဆိုတဲ့ စကားဟာ ေဒသိယျမန္မာစကား လို႔ ေျပာသလို ရခိုင္ရာဇဝင္ေတြကလည္း သူတို႔ဟာ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။

အထက္ပါ က်မ္းကိုးမ်ား အေထာက္အထားမ်ားက ရခုိင္သည္ လူမ်ိဳးအမည္မဟုတ္ပဲ ေဒသိယအမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း (ရခိုင္လူမ်ိဳး မဟုတ္၊ ရခိုင္ေဒသ) ၊ ရခိုင္သား တို႔သည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုေန ပါေတာ့တယ္။

အကိုးအကား စာအုပ္မ်ားကို စာမ်က္ႏွာညႊန္းမွ်သာမက စာမ်က္ႏွာအလိုက္ ဓာတ္ပံုမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ စာအုပ္လွန္စရာမလို တခါတည္း တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးႏိုင္ပါတယ္။
(ႏွာ=စာမ်က္ႏွာ။ ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံုက ရာျပည့္ထုတ္ အေရးေတာ္ပံုေျခာက္ေစာင္တြဲ မူျဖစ္တယ္။)

ဒါေတြအားလံုးဟာ ကမာၻ႔ပညာရွင္မ်ား ေဖာ္ျပခ်က္၊ ဦးရည္စိန္၊ ရခိုင္ရာဇဝင္သစ္ ေရးတဲ့ အရွင္စျႏၵမာလာ နဲ႔ ဓညဝတီအေရးေတာ္ပံုကို စီရင္ေရးသားတဲ့ အဂၢမဟာဓမၼရာဇာဓိ ရာဇဂုရု ရခုိင္ဆရာေတာ္ တို႔ရဲ႕ အာေဘာ္မ်ား၊ ေရးသားခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အာေဘာ္ တစ္ခုမွ မပါဘူး။
က်ေနာ္က တဆင့္ျပန္လည္ ထုတ္ႏႈတ္ ေဖာ္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို မေက်နပ္သူမ်ား၊ လက္မခံသူမ်ား၊ ကန္႔ကြက္ ဆဲေရး လိုသူမ်ားဟာ ကမာၻ႔ပညာရွင္မ်ား၊ ဦးရည္စိန္၊ အရွင္စျႏၵမာလာနဲ႔ အဂၢမဟာဓမၼရာဇာဓိ ရာဇဂုရု ရခုိင္ဆရာေတာ္ တို႔ကိုသာ ကန္႔ကြက္ဆဲေရးၾကပါကုန္။

ကိုသာ၀

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္