#‎ေသာကရဲ႕ေမြးဖြားရာ‬


************

Akar Phyoe Kanbauk's photo.
သာ၀တၳိ နိဒါန္း
လုလင္တစ္ေယာက္သည္ မိမိ၏ အိမ္ေထာင္ေရး ကိစၥ အဆင္မေျပသျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲ ကာ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။
ထိုလုလင္ကို ကယ္တင္လိုေသာ ဗုဒၶက…..
“တဏွာယ ဇာယေတေသာေကာ၊တဏွာယ
ဇာယေတ ဘယံ။တဏွာယ ၀ိပၸမုတၱႆ၊
နတၳိေသာေကာ ကုေတာဘယံ။”
“ဒကာ၊ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈ တဏွာေၾကာင့္သာ စိုးရိမ္ ပူေဆြးငိုေၾကြးရတဲ့ ေသာကဆိုတာျဖစ္တာ၊ ေဘးဆို တာျဖစ္တာ၊ စြဲလမ္းျခင္းတဏွာမွ ကင္းလြတ္သူ အား ေသာကေရာ၊ ေဘးေရာ မရွိေတာ့” ဟု ေဟာၾကားလိုက္ သည္။
ထိုလုလင္ကား ဘုရားေရွ႔မွာမို႔သာ အားနာ၍ နာ လိုက္ ရ သည္။ ထိုတရားေတာ္ကုိကား လုံးလုံးစိတ္ မက်လွ။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားနာၿပီး ၿမိဳ႕ထဲထြက္လာ သည္ႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေ၀ဖန္ကာ သူ႔၀ါဒကို တင္ ျပေလသည္။
ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈ႔ရွိလွ်င္ ေသာကတို႔၊ ေဘးတို႔ျဖစ္ သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား သည္မွာ မျဖစ္ ႏိုင္။ လူ႔ဘ၀သည္ ခ်စ္ခင္စြဲ လမ္းမႈ ေလာဘရွိမွ သာလွ်င္ ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ေကာင္း ၏။ ေနခ်င္ဖြယ္ ေကာင္း၏။ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္း သာစ ရာမ်ားသာရွိ၏ဟု ေျပာၾကားရာ တရားမရွိသူမ်ား ကား ထိုသူ၏၀ါဒကို သေဘာက်ႏွစ္သက္ေလ သည္။ တရားရွိသူ အေတြးအေခၚရွိသူမ်ားကား ဗုဒၶ၀ါဒကို သေဘာ က်၏။
ထို၀ါဒႏွစ္ခုသည္ သာ၀တိၳၿမိဳ႕ထဲတြင္ အေတာ္ပ်ံ႔ႏွံ႔ သြားရာ ေနာက္ဆုံး သာ၀တၳိၿမိဳ႕ရွိ နန္းေတာ္ထဲထိ ေရာက္သြားကာ။ ဘုရင္ေကာသလမင္းကပါ ထိုသူ ၏၀ါဒ အယူအဆကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သြားေလ သည္။
ေကာသလမင္းလည္း သူႀကိဳက္သလို အေတြး အေခၚရွိ ေသာ မိဖုရားမလႅိကာလဲ လိုက္ႀကိဳက္ လိမ့္မည္ ဟူေသာ အထင္ျဖင့္ သူ႔ဘက္က ရွိ, မရွိ ေမးၾကည္႔ေလသည္။
မလႅိကာ ၿမိဳ႔ထဲမွာ ခ်စ္ခင္စြဲ လမ္းမႈရွိရင္ ေသာက တို႔ေဘးတို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔၊ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္း မႈရွိမွ စိတ္ခ်မ္းသာ တယ္၊ ဘ၀ဟာေနေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳး သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀ါဒႏွစ္ခုေပၚေနတယ္။ ငါကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ကေတာ့ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေလးရွိမွ ေလာကဟာ ေနေပ်ာ္ တယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ ၀ါဒ ကိုပဲ ႀကိဳက္တယ္။ သင္မိဖုရားကေရာ ဘယ္၀ါဒကို ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ပါသလဲ?
ထိုအခါ အေတြးအေခၚရွိေသာ မလႅိကာက
မင္းႀကီး…..ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ၿပီးမွ သိျမင္လာတဲ့ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ ေဟာထားတဲ့ တရားဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မွားယြင္း သြားတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ဘုရားကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမ ကေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒကိုပဲ ႏွစ္သက္ပါတယ္ဟု ေလွ်ာက္ ေလ၏။
မယားက သူ႔ဘက္ မပါေသာအခါ ေကာသလမင္းႀကီး သည္ မ်က္ႏွာညိဳကာ စက္ခန္း ေဆာင္ထဲ ၀င္ သြားေလေတာ့ သည္။ ဘုရင္အလိုမက်သည္ကို သိေသာမလႅိကာက မင္းခ်င္းေယာက်္ား ကိုေခၚကာ
“တဏွာယဇာယေတေသာေကာ” စေသာ ေဒသနာ၏ အက်ယ္ကို ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းနာ ယူရန္ လႊတ္လိုက္၏။
မလႅိကာသည္ ေဒသနာကို အက်ယ္ျပန္႔နာၿပီးေသာအခါ က်မွ တစ္ည မင္းႀကီးစိတ္ၾကည္သာေနေသာအခ်ိန္တြင္…..
“မင္းႀကီး ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္သလား၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈျဖစ္သလားဆိုတာ သိရေအာင္ သင္မင္းႀကီး ကို ေမးၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။ သင္မင္းႀကီးစိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ေျဖပါ။ သင္မင္ႀကီးဟာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမကို ခ်စ္ခင္ပါ သလား”
“ ခ်စ္ခင္လြန္းလို႔ မိဖုရားေခါင္ႀကီးအျဖစ္ တင္ေျမွာက္ထား တာေပ့ါ”
အကယ္၍ အသင္မင္းႀကီးခ်စ္ခင္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမဟာ ရုတ္တရက္ ေသသြားမယ္ဆိုရင္ မင္းႀကီး စိတ္ခ်မ္းသာ မလား စိတ္ဆင္းရဲမလား။
အို…… ဘယ္မွာလာၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာပါ့မလဲ၊ မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲ ရမွာ အမွန္ပါ။
အို…………မင္းႀကီး စဥ္းစား၍ေျဖပါေလာ့၊ အရင္မင္းႀကီး ယူထားသည္က ခ်စ္ခင္ စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာ သည္၊ ေနေပ်ာ္သည္ဟု ထင္သည္မဟုတ္ပါလား၊ ယခု သင္မင္းႀကီးထင္သလို မဟုတ္ေတာ့ပဲ စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ကိုယ္ ဆင္းရဲမႈကိုသာ ေတြ႔ရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေကာသလ မင္းႀကီးသည္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းေသာ သားမ်ား၊ သမီးမ်ား၊ နန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေရွးနည္းအတိုင္းပင္ ေမးရာ မင္းႀကီး သည္ ေနာက္ဆုံးတြင္ နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံ သြားေလသည္။
စဥ္းစားၾကည္႔ပါ…
အကယ္၍ မိမိအိမ္ေရွ႔မွ အသုဘတစ္ခု ျဖစ္ခ်သြားမည္။ ေသသူသည္ မိမိႏွင့္မသိသူဆိုလွ်င္ စိတ္ထဲတြင္ ဘာ ေသာကမွမျဖစ္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေသာကမျဖစ္သနည္း။ ေသသူအေပၚတြင္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈမရွိ ေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။တစ္ဖန္ ေသသူသည္ မိမိေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ေသာကပရိေဒ၀ ျဖစ္ရၿပီ။
အဘယ့္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသနည္း၊ ေသသူအေပၚ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္း မႈ႔ ရွိေနေသာေၾကာင့္ပါတည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈရွိသူအား စိတ္ဆင္းရဲမႈသာ ျဖစ္ရ သည္။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကား မျဖစ္ႏိုင္ေပ။….
ေသာကမွကင္းေ၀းႏိုင္ၾကပါေစ…….

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္