******************
ပညာဟုဆိုလိုက္လွ်င္ အတန္းပညာ၊ ေက်ာင္းပညာကိုသာ ေျပး၍ ျမင္ၾက၏။ အမႇန္စင္စစ္
ပညာဟူသည္မႇာ အလြန္ တရာပင္က်ယ္ျပန္႔လႇ၏။ ဘ၀ပညာဟူသည္မႇာ အတန္း ပညာ၊
ေက်ာင္းပညာႏႇင့္မလံုေလာက္၊အဆင္႔ ျမင့္ပညာေတြ တတ္ေျမာက္၍
မဟာဘြဲ႕၊ပီအိပ္ခ်္ဒီစသည္ေတြရေစဦးေတာ့ ပညာျပည့္စံုၿပီဟူ၍မဆိုႏိုင္ေသးေခ်။
ေက်ာင္းငယ္၊ ေက်ာင္း ႀကီး၊ တကၠသိုလ္အသီးသီးတို႔မႇရေသာ ပညာသည္ ဘ၀ ပညာ၏
နိဒါန္းမွ်သာရိွပါ ေသး၏။
ဘ၀မႇာအေနတတ္ဖို႔ အေရးႀကီး၏။ အေနတတ္နည္း ပညာ သည္ ဘ၀ပညာပင္ျဖစ္၏။
ဘ၀ကိုဘယ္လိုထူ ေထာင္ မလဲ။ ဘ၀ကိုဘယ္လို အေကာင္အထည္ေဖာ္မလဲ။ ဘ၀ကို
ဘယ္လိုအသံုးျပဳမလဲ။ ဘ၀မႇာအႏႇစ္သာ ရရႇိရႇိဘယ္လိုေန ထိုင္မလဲ။ ဘယ္လိုေနမလဲ။
ဘယ္လိုေသမလဲ။ ေနနည္း ေသနည္း ႏႇစ္ခုလံုးကိုနားလည္ ေသာပညာသည္ ဘ၀ ပညာျဖစ္သည္။
ဘ၀ပညာသည္ ဒႆနိကပညာ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ စာေပ ပညာအျပင္ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ကေပးေသာ
ကိုယ္ပိုင္အေတြး အေခၚ၊ ကိုယ္ပိုင္အယူအဆဟူေသာ ဒႆနိကပညာ ဟု ဆိုက
ပို၍နီးစပ္၏။ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚဟု ဆိုေသာ္ျငား စင္စစ္အားျဖင့္
စာေတြ႕ေလ့လာ၍ ကိုယ္ေတြ႕ႏႇင့္ညႇိႏိႈင္းၿပီးမႇ ထြက္ေပၚလာေသာ အေတြးအေခၚ
အယူအဆပင္ျဖစ္၏။ သိပၸံပညာ၌ေသာ္မႇ တီထြင္မႈဟူသည္ရႇိၿပီး အေၾကာင္းအရာ
ပစၥည္းပစၥယတို႔ကို အေၾကာင္းခံ၍ ေဆာင္ရြက္မႈမွ်သာ ျဖစ္ ၏။ ထိုကဲ့သို႔ပင္
အတတ္ပညာ၊ အသိပညာတို႔ကို ဆည္းပူး ၿပီးမႇ မိမိ၏ ဘ၀ကေပးေသာ သင္ခန္းစာတို႔ျဖင့္
ႏိႈင္းခ်ိန္ယူ ရေသာ ပညာသည္ ဘ၀ပညာျဖစ္၏။
'မနတိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ' ဟူေသာ ၀ိၿဂိဳဟ္အရ သိတတ္သူကို လူဟုေခၚသည္။
အရစၥတိုတယ္ကလည္း 'လူသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ သိလိုေသာ ဆႏၵရႇိသည္' ဟု
ဆိုသည္။လူသည္သိခ်င္စိတ္ တတ္ခ်င္စိတ္ရႇိေသာ သတၲ၀ါ မ်ဳိးျဖစ္သည္။
ထိုစိတ္အရင္းခံေၾကာင့္ပင္ သိလာ၊ တတ္လာ သည္။ ထိုသို႔သိလာ
တတ္လာျခင္းေၾကာင့္ပင္ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း တိုးတက္လာခဲ့သည္။ အသိေတြျမင့္ေလ၊
အတတ္ေတြျမင္႔ေလ လူေနမႈဘ၀ေတြ ျမင့္ေလျမင့္ခဲ့သည္။
လူသားသည္ သိခ်င္စိတ္ရႇိသည့္အေလ်ာက္ ေလ့လာစူးစမ္း ေနေသာေၾကာင့္ 'အသိ'
ကိုရရႇိလာသည္။အသိ ရႇိလာေသာ ေၾကာင့္ 'အတတ္'ေတြရရႇိလာသည္။ အသိေၾကာင့္ အတတ္
ေတြ ေပၚလာသလို အတတ္ေၾကာင့္ လည္းအသိေတြ ေပၚ လာသည္။အသိကို 'အသိပညာ'၊ အတတ္ကို
'အတတ္ပညာ' ဟုဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အသိခ်ည္းလည္း ပညာမဟုတ္ေသး။ အသိႏႇင့္အတတ္
ေပါင္းစပ္ၿပီးေနာက္ ထိုေပါင္းစပ္မႈကို အေျချပဳကာ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ ဆင္ျခင္
သံုးသပ္ၿပီးကာမႇ ရရႇိလာေသာအဆီအႏႇစ္သည္သာ 'ပညာ' ဟု ေခၚရေလသည္။
သိပၸံပညာ၊ ၀ိဇၨာပညာစသည္ျဖင့္ အတတ္မ်ားစြာကို ပညာ တတ္၍ ေခၚၾကသည္ကို မကန္႔
ကြက္လိုေသာ္လည္း အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ဳိးအျပစ္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေ၀ဖန္ႏိုင္
စြမ္းရႇိေသာ ၪာဏ္သည္သာ ပညာျဖစ္သည္။ ထိုပညာသည္ ဘ၀ပညာျဖစ္သည္။
'ကြၽႏ္ုပ္၏ အေတြ႕အၾကံဳအရဆိုရပါမူ ေက်ာင္းသင္ပညာ ေရးသည္ သာမန္မွ်သာျဖစ္သည္။
ပို၍ အေရးပါသည္မႇာ တစ္သက္ပတ္လံုး မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္ သင္ေပးျခင္းျဖစ္
သည္' ဟုအေမရိကန္ စာေရးဆရာႀကီး ဂ်ိန္းစ္ေအမစ္ခ်နား က ဆိုခဲ့ေလသည္။အေမရိကန္
ေရတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ၀ီလ်ံေကာလ္ဟုန္းကလည္း
'ကြၽႏု္ပ္သည္ ေက်ာင္းဆရာ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္စစ္သား၊
ခရီးသည္၊စာေရးဆရာဟူေသာ အလုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို လုပ္ခဲ့
သည္။ထိုလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္မည္ သည့္တကၠသိုလ္ကမႇ အေျခခံပညာကို
မေပးႏိုင္ခဲ့ေခ်။ ကြၽႏ္ုပ္ကိုကြၽႏ္ုပ္ ျပန္လည္ ပညာသင္ၾကားေပးမႈျဖင့္
သာထိုလုပ္ငန္းေဆာင္တာတို႔ကို လုပ္ခဲ့ရေလသည္'ဟုဆိုခဲ့ေလသည္။'
လူတိုင္း၌ ပညာသင္ယူမႈႏႇစ္မ်ဳိးရႇိ၏။ ပထမပိုင္းက သူတစ္ပါးကမိမိကို
သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္၏။ ဒုတိယပိုင္းက မိမိကိုယ္ကိုမိမိက
သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္၏'ဟု ၿဗိတိသွ် သမိုင္းပညာရႇင္ အက္ဒြပ္ဂစ္မန္းက
ဆိုခဲ့သည္။
ဘ၀ဟူသည္ သင္ခန္းစာေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာပို႔ခ်ေနေသာ
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ထိုဘ၀ တကၠသိုလ္ ထဲက ပညာရပ္ေတြကို ေန႔ေန႔ညည
သင္ယူေနရမည္။ ထိုပညာရပ္ေတြသည္သာ ဘ၀အတြက္ လက္ေတြ႕အသံုး ၀င္ေသာ
ဘ၀ပညာေတြျဖစ္သည္။တခ်ဳိ႕ကဘြဲ႕ေလးတစ္ခုရ ေက်ာင္းၿပီးၿပီဟုဆိုၾကသည္။
ေက်ာင္းၿပီးတာေတာ့ မႇန္ပါ သည္။ ပညာေရးကေတာ့ အခုမႇစလံုးေရစသာ ရႇိေသး သည္။
ဘ၀ပညာသည္ 'တစ္သက္တာပညာေရး' ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသင္ပညာေရးသည္ 'လူ႕ဘ၀ခရီးလမ္းကို
အၾကမ္း သေဘာ ခင္းေပးလိုက္႐ံုမွ်သာ ရႇိေသးသည္။ လမ္းေခ်ာ မဟုတ္ေသးေပ။
လမ္းေခ်ာေအာင္ အျမဲတေစသင္ယူ ျဖည့္ ဆည္းေပးေနရမည္။
ေက်ာင္းသင္ပညာကို အခြင့္မသာ၍ သင္ၾကားခြင့္ မရသူ တို႔မႇာ ပညာေရးႏႇင့္စပ္၍
စိတ္ပ်က္ေနဖို႔ မလိုပါ။ စိတ္အား ငယ္ေနဖို႔ မလိုပါ။ ဘြဲ႕ရမႇပညာတတ္သည္ဟူေသာ
အယူအဆ အစြဲအလမ္းကို ေခါင္းထဲကထုတ္ပစ္္ လိုက္ပါ။
ထိုအေတြးသည္ ၁၉-၂၀ ရာစု လယ္ယာေခတ္ စက္မွုေခတ္ တြင္ က်ခဲ႔ျပီျဖစ္သည္ ယေန႔ သတင္းႏွင့္နည္းပညာေခတ္ တြင္ ထိုအေတြးသည္ ေပါေခ်ာင္ေခ်ာင္အေတြးမွ်သာ ရွိေတာ့သည္
ထိုအေတြးသည္ ၁၉-၂၀ ရာစု လယ္ယာေခတ္ စက္မွုေခတ္ တြင္ က်ခဲ႔ျပီျဖစ္သည္ ယေန႔ သတင္းႏွင့္နည္းပညာေခတ္ တြင္ ထိုအေတြးသည္ ေပါေခ်ာင္ေခ်ာင္အေတြးမွ်သာ ရွိေတာ့သည္
ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ အမ်ားစုေက်ာင္းစာမေတာ္ခဲ့ၾကပါ။ ေက်ာင္းမၿပီးခဲ့ၾကပါ။
ယခုေခတ္ သားသမီးကို ေက်ာင္း စာေမးပြဲ အဆင့္တစ္ရမႇ၊
အဆင့္ႏႇစ္ရမႇဆိုေသာမိဘမ်ား အထူးသတိျပဳေစလိုပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈကေတာင္းဆို
သည္မႇာ ပထမတန္းစား ၪာဏ္ရည္ၪာဏ္ေသြးမဟုတ္။ ပထမတန္းစား ဇြဲဟူေသာ
ပညာရႇိတို႔စကား မႇတ္သားဖို႔လိုပါ သည္။ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္
သိခ်င္စိတ္၊တတ္ခ်င္ စိတ္၊ဆည္းပူးခ်င္စိတ္၊သံုးသပ္ႏႇလံုးသြင္းခ်င္စိတ္၊ေအာင္
ျမင္ႀကီးပြားခ်င္စိတ္တို႔ကိုသာ ရႇင္သန္ေအာင္ေမြးျမဴၿပီး
ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး 'တစ္သက္တာပညာ' ဆည္းပူး ေရးတြင္ေကာင္းစြာေဆာင္ရြက္ပါက
ေအာင္ျမင္ေသာဘ၀ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သင္ယူမႈကို ဘယ္ေသာအခါမႇ ရပ္မပစ္
လိုက္ပါႏႇင့္ဟု ပညာရႇိတို႔ကဆိုပါသည္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သူတို႔၌
အေတြ႕အၾကံဳမ်ားသျဖင့္ ဘ၀ပညာႏႇင့္ ျပည့္စံုေနၾကသည္။ သူတို႔တစ္သက္ တာဘ၀ပညာကို
လူငယ္လူရြယ္မ်ားအား ေပးလႇဴေနေသာ လူႀကီးသူမတို႔မ်ား စြာရႇိၾကသည္။ ဘ၀ပညာကို
လိုလားသူ လူငယ္လူရြယ္ တို႔သည္ ထိုလူႀကီးသူမတို႔ထံမႇ ဘ၀ပညာကို ဆည္းပူးရယူ
ႏိုင္သည္။ ေခါင္းသံုးလံုး ရႇိေသာအဘိုးအုိကို ဆည္းကပ္ပါဟူ သည္မႇာ
ဤအဓိပၸာယ္ျဖစ္၏။
ဘ၀ပညာသည္ အလႇပညာျဖစ္သည္။ ဘ၀ပညာသည္ ကိုယ့္ဘ၀ကိုလည္း
႐ုပ္ဆိုးက်ည္းတန္မျဖစ္ေစရ။ သူမ်ား တကာေတြ ဘ၀ကိုလည္း
႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္မျဖစ္ေစရ။ အတၲပရဘ၀ႏႇစ္မ်ဳိးလုံးကို အလႇဆင္ေသာ ပညာသည္
ဘ၀ပညာျဖစ္သည္။ဘ၀ပညာသည္ အတၲအတြက္လည္း ဒုကၡကိုေရႇာင္ရႇား၊ပရအတြက္လည္း
ဒုကၡေတြေဆာင္ မထား ဘဲ အတၲပရ ႏႇစ္ဦးႏႇစ္၀သုခႏႇင့္ျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္
ေသာပညာျဖစ္သည္။ ဘ၀ပညာသည္ မည္သူ႕ကိုမွ် စိတ္ ကသိ ကေအာင့္မျဖစ္ေစဘဲ
မည္သူကိုမွ် အေႏႇာင့္အယႇက္ မေပးဘဲ ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈကိုသာ ေပးေသာ
ပညာျဖစ္သည္။
တတ္သိသူႏႇင့္ သိတတ္သူႏႇစ္မ်ဳိးတြင္ တတ္သိသူသာေပါ မ်ား၍ သိတတ္သူ
ရႇားပါးသတဲ့။ ဘ၀ပညာသည္ တတ္သိ ျခင္းမဟုတ္။ သိတတ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ မိဘအေပၚလည္း
သိတတ္သည္။ ဆရာသမားအေပၚလည္း သိတတ္သည္။ ေက်းဇူးတရားကိုလည္း သိတတ္သည္။
တာ၀န္ကိုလည္း သိတတ္သည္။ ၀တၲရားကိုလည္း သိတတ္သည္။ လူမႈေရး လည္း သိတတ္သည္။
ေျပာစရာ၊ဆိုစရာ၊သင္စရာမလိုဘဲ အသိတရားက သူ႕အလုိလုိ ရႇိသူျဖစ္သျဖင့္ အရာရာ၌
သိတတ္ျခင္းသည္ ဘ၀ပညာျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕စည္းကမ္း ေတြသည္
သီးသန္႔သတ္မႇတ္ထားျခင္းမဟုတ္။ ကိုယ့္အသိ တရားႏႇင့္ကိုယ္ လိုက္နာၾကရျခင္း
ျဖစ္သည္။
အလိုက္သိ၊ အလိုက္တသိဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏႇင့္ သေဘာ တရားသည္ ေနရာတိုင္း၌လိုအပ္သည္။
ထိုအလိုက္သိမႈ၊ အလိုက္တသိရႇိမႈသည္ ဘ၀ပညာျဖစ္သည္။ ေလာကမႇာ
အလိုက္သိမႈတစ္ခုမရႇိမျဖစ္လို အပ္သည္။ အလိုက္မသိ သူႏႇင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရ၊
ေနထိုင္ရတာေလာက္ ဆင္းရဲ တာဘာမွ်မရႇိ။ ထို႔ေၾကာင့္ အလိုက္သိတတ္မႈေလး တစ္ခု
ေတာ့လူတိုင္းမႇာ ရႇိေစခ်င္သည္။
ထိုဘ၀ပညာျဖစ္ေသာ အလိုက္သိတတ္မႈမႇ ေန၍ ကိုယ္ခ်င္း စာတရားဆိုတာ ေပၚ လာသည္။
အားနာတတ္မႈ၊ ကူညီ႐ိုင္း ပင္းတတ္မႈ၊ေထာက္ထားမႈ၊စာနာမႈ၊ ငဲ့ညႇာမႈ၊
ဦးစားေပးမႈ စေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ေပၚေပါက္လာရသည္။ တစ္ဖက္သားကို
အားနာတတ္မႈသည္ ႏူးညံ့ေသာစိတ္ထား၊ မြန္ျမတ္ေသာစိတ္ထားမႇလာသည္။ ေနရာတိုင္း၌
အားနာဖို႔ မလုိေသာ္လည္း အားနာတတ္ေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေလး တစ္ခု
မေပ်ာက္ကြယ္သင့္ေပ။ လူတို႔ၾကား၌ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေသာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားသည္
အားနာမႈမႇလည္း လာသည္။ငဲ့ညႇာမႈ၊ စာနာမႈ၊ေထာက္ထားမႈတို႔မႇ လည္းလာ သည္။
ထိုေကာင္းျမတ္ေသာ အမူအက်င့္တို႔သည္ ဘ၀ ပညာမႇေန၍
လာၾကသည္။က်က္ၪာဏ္၊မႇတ္ၪာဏ္တို႔သည္ အတတ္ပညာရပ္တို႔ႏႇင့္ဆိုင္ေသာ္လည္း
စဥ္းစားၪာဏ္၊ ဆင္ျခင္ၪာဏ္၊ထိုး ထြင္းၪာဏ္၊သေဘာၪာဏ္၊ တခၤဏုပၸတၲိၪာဏ္၊
ဟာသၪာဏ္ စသည္တို႔ကား ဘ၀ပညာ ရပ္ ႏႇင့္ဆိုင္သြားသည္။
ကာလေဒသပုဂၢလကို ခြဲျခားနားလည္မႈ၊ဌာနာ ဌာနေကာ သလႅၪာဏ္တို႔မႇာလည္း
ဘ၀ပညာရပ္မႇသာရရႇိ ႏိုင္သည္။ ဘ၀ေတြပိုင္ဆိုင္ထားသူ ဘ၀ပိုင္ရႇင္တိုင္းကေတာ့
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္လႇခ်င္ၾကသည္။ လႇတပတျဖစ္ခ်င္ၾက သည္။ ဘ၀ေတြလႇဖို႔အတြက္
အဓိကလိုအပ္တာကေတာ့ 'ဘ၀ပညာရပ္'သာျဖစ္သည္။ထိုေၾကာင့္ ဒီေက်ာင္းမွာ
ေနသင့္လွသည္ ဒီစာေတြသင္သင့္လွေပသည္ဟု ……
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္