ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရာက္ခ်ိန္သည္ ညေနေစာင္းအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဂူဘုရားအတြင္းသို႔ လွမ္း၀င္ လိုက္ခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုမ႐ိုက္ရ ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခုက ဆီးႀကိဳေနသည္။ ထိုဆိုင္းဘုတ္မ်ဳိး ကို တျခားဘုရားမ်ား တြင္ မေတြ႕ရဘဲ ဂူေျပာက္ႀကီးမွာ မွ ေတြ႕ျမင္ရျခင္းက ထူးျခားခ်က္ တစ္ရပ္ပင္။ တကယ္ဆို ဘုရားတိုင္းက အဲဒီလိုျဖစ္ရမွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ထဲမွတစ္ေယာက္က လွမ္းေျပာသံကို ၾကားလိုက္ ရသည္။ ဘုရားေရာက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုသည္ ဖုန္းေလးေတြထုတ္ကာ ဓာတ္ပံု တစ္ဖ်ပ္ ဖ်ပ္႐ိုက္ၾကသည္။ ဂူေျပာက္ႀကီးအထဲမွာေတာ့ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ခ်င္သည့္ စိတ္ကို မ်ဳိသိပ္ကာ ဘုရားဦးခ် ရပါေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဂူနံရံပတ္ပတ္လည္ကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ရန္ အတူပါလာသည့္ Guide က မီးလံုးတပ္ထားသည့္ ပလပ္ ခံုေလးကို ေကာက္ကိုင္ကာ မီးဖြင့္လိုက္သည္။ ထိုမီးသီးမွလာသည့္ အလင္းျဖင့္ ေမွာင္မဲေနေသာ ဂူအတြင္းထဲမွ နံရံပန္းခ်ီမ်ားကို ၾကည့္ရပါသည္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရွးလက္ရာမပ်က္ က်န္ရစ္ေနၾကေသးသည္မွာ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းသည္။ ဂူေျပာက္ႀကီး ဘုရားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ ေက်းဇူးလည္း တင္မိ သည္။ ေရွးမူမပ်က္ ေရွးလက္ရာမ်ားကို ထိုကဲ့သို႔ ႐ို႐ိုေသေသ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ထိန္းသိမ္းထား သည္ကို ေတြ႕ရသည့္အတြက္လည္း အားတက္မိပါသည္။ ဂူအတြင္း ေမွာင္ေမွာင္ထဲမွာ မီးေရာင္အလင္း ျဖင့္ ၀ိုးတ၀ါးျမင္ရေသာ ပုဂံပန္းခ်ီသည္ တစ္မ်ဳိးလြမ္းစရာေကာင္းသည္။ ပုဂံေခတ္ကို ေရာက္သြားသလို ခံစားရသည္။ ေရွးပုဂံသားတို႔၏ အႏုပညာကို အံ့ၾသစိတ္၊ ခ်ီးက်ဴးစိတ္၊ ေလ့လာခ်င္စိတ္၊ ဂုဏ္ယူခ်င္စိတ္တို႔ျဖင့္ ၾကည့္မိသည္။
ပုဂံေခတ္ ပန္းခ်ီပညာရွင္တို႔၏ သြယ္ေပ်ာင္းႏြဲ႔ေႏွာင္းေသာ စုတ္ခ်က္မ်ား။ တစ္ေၾကာင္းဆြဲ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုလက္ရာမ်ား ေဆးေရာင္ သြင္းထားပံု၊ ေဆးေရာင္ျခယ္သထားပံုမ်ားသည္ အခုေခတ္ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ တစ္မ်ဳိးထူးျခား ဆန္းသစ္ေနသည္ဟု ထင္ရ သည္။ ပုဂံေခတ္ပန္းခ်ီသည္ အေနာက္ တိုင္းဟန္မေႏွာေသာ အေရွ႕တိုင္းဟန္သက္သက္ဟု စာထဲမွာဖတ္ဖူးသည္။ ထို႔အျပင္ ပုဂံေခတ္ပန္းခ်ီဆရာမ်ားသည္ အေနာက္တိုင္းသားပန္းခ်ီဆရာမ်ားလို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ကို မေရး။ အာ႐ံုျမင္ကို ေရးျခယ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ပကတိမ်က္စိထက္ ဥာဏ္မ်က္စိကို အားကိုးၿပီးဆြဲသည္ဟုလည္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။ ဂူေျပာက္ႀကီး၏ နံရံပန္းခ်ီမ်ား သည္ ထိုအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းသက္ ေသျပေနသည္ဟု ထင္မိသည္။ ထိုကဲ့သို႔ လွည့္ပတ္ၾကည့္ေနစဥ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနာက္ ဘက္မွ အသံအခ်ဳိ႕ၾကား လိုက္ရသည္။ “ No No” ဟု ဟန္႔တားသံႏွင့္ အတူ “ Light Light ” ဟု ျပန္ေျပာသံကိုလည္း ၾကားရသည္။ ႏိုင္ငံျခားသား တစ္ေယာက္ႏွင့္ ဂူေျပာက္ႀကီးမွ အဘျဖစ္သူတို႔ အျပန္အလွန္ ေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခား သားက ဖုန္းထုတ္လိုက္ျခင္းကို ထိုအဘက ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနသည့္အထင္ျဖင့္ ဟန္႔တားလိုက္ပံုရသည္။
“အဘ သူက ဖုန္းထဲကမီးနဲ႔ နံရံပန္းခ်ီကို ၾကည့္မလို႔ပါ” ဟု တစ္ေယာက္က လွမ္းေျပာလိုက္ေသာအခါ “မသိဘူးေလဗ်ာ၊ သူတို႔က ဓာတ္ပံု႐ိုက္သလိုလို ဓာတ္မီးထုတ္သလိုလိုနဲ႔၊ တခ်ဳိ႕က မသိမသာ ခိုး႐ိုက္သြားတာ ရွိတယ္ဗ်” ဟု အဘက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ လွည့္ေျပာသည္။ ဂူေျပာက္ႀကီးကို စိတ္ႀကိဳက္လွည့္ပတ္ ၾကည့္ၿပီးေနာက္ ဂူအေရွ႕ဘက္ မုခ္၀နားမွာ တစ္ေအာင့္တစ္နား ထိုင္မိ သည္။ ေစာေစာက အဘက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ လွည့္ၾကည့္ကာ “ ဘယ္အရပ္ကလာၾကသလဲ” ဟု လွမ္းေမးသည္။ “ ရန္ကုန္ကပါ အဘ” ဟု ေျဖေသာအခါ “ ေၾသာ္” ဟု ေရရြတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ထုိအဘကို ၾကည့္မိသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဘေဘးမွာ ဇနီးျဖစ္ဟန္ တူေသာ အဘြားအိုကိုလည္း ေငးမိသည္။ ထိုအဘပံုစံက ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားကို ထိန္းသိမ္းရမည့္တာ၀န္မွာ သူ႔တာ၀န္ ဟု ယူဆ ထားပံုရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဖုန္းထုတ္သူေတြ႕တိုင္း ေသခ်ာဂ႐ုတစိုက္လိုက္ၾကည့္ကာ ဟန္႔တားေနျခင္းျဖစ္ သည္။ သူ႔စိတ္ထဲ မွာ ဂူေျပာက္ႀကီးအတြက္ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္ေနပံုရသည္။ ဂူေျပာက္ႀကီး တစ္ခုခုျဖစ္သြားမွာကို လိုလားပံုမရေသာ အဘကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုေငးၾကည့္ေနမိသည္။
“ ဒီမွာကြယ့္ တို႔ေရွးျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက မညံ့ဘူးကြယ့္။ မင္းတို႔ေတြ႕လား ခုဘုရားဆင္းတုေတာ္ မွာ ေနေရာင္ျခည္အလင္းနဲ႔ ၀င္းေနတာ တျခားအေၾကာင္း မဟုတ္ဘူးကြယ့္။ အဲ ဒါပုဂံဗိသုကာရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲ” “ဘယ္လို ထူးျခားခ်က္လဲ အဘ” “ခုလို ဘုရားဆင္းတုတစ္၀ိုက္ကို လင္းထိန္ေနေအာင္ ေဟာဒီအ၀င္မုခ္၀အခံုးနဲ႔ ေဟာဒီၾကမ္းျပင္ကို ခ်ိန္ညွိထားတာကြယ့္” “ဟုတ္လား အဘ ရွင္းျပပါဦး” “ဒီဘုရားရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ အေပၚက အေပါက္ေဖာက္ထားတယ္။ အဲဒါ မနက္ခင္း Morning Light ကို လိုခ်င္လို႔။ အဲဒီအလင္းက ဘုရားဆင္းတုဆီကို ေရာက္တယ္။ ေနာက္ ေနမြန္းတည့္သြားတဲ့အခါ အဲဒီအလင္းမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ Natural Light လို႔ေခၚတဲ့ သဘာ၀အလင္းရွိေသးတယ္။ ဒီသဘာ၀အလင္းက ဒီအေရွ႕ဘက္မုခ္၀အခံုးကေန ၀င္လာၿပီး ေဟာဒီ ၾကမ္းျပင္ေပၚကိုေရာက္တယ္။ အဲဒီၾကမ္းျပင္ကေန ေရာင္ ျပန္ထြက္လာတဲ့အလင္းက ဘုရားပလႅင္ခံု နဲ႔ ဆင္းတုေတာ္တစ္၀ိုက္ကို ေရာက္ေတာ့တာေပါ့ကြယ္”။
ဟုတ္သားပဲ။ အဘရွင္းျပမွ ဒီအလင္း ဘယ္ကလာသလဲဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစားမိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထိုင္ေနသည့္ မုခ္၀အနား မွေန၍ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ၀င္း၀င္းပပ ျမင္ေနရသည္မွာ ဒါေၾကာင့္ကိုး။ “ေအာင္မာ အဲဒီအလင္းရဖို႔ေသခ်ာ ခ်ိန္ထားတာကြ။ ေဟာဒီ မုခ္၀အခံုးက၀င္လာတဲ့ အလင္းလိုခ်င္တဲ့ဆီကို ေရာက္ဖို႔ ၾကမ္းျပင္ကို နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ကစားၿပီး ခ်ိန္ညွိ ရတာကြယ့္။ ဘာမွတ္လို႔လဲ။ ပုဂံေခတ္က ပညာရွင္ေတြက အဲဒီေလာက္အထိ စဥ္းစားၿပီး အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကတာကြယ့္”။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ အုပ္စု အဘစကားကို ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ စဥ္းစားနားေထာင္ေနမိသည္။ ေက်ာင္းေနစဥ္က Physic သင္ေတာ့ ႐ိုက္လင္း တန္း ျပန္လင္းတန္းအေၾကာင္း ေလ့လာခဲ့ရဖူးသည္။ ပုဂံေခတ္ဗိသုကာ ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ထိုေခတ္ကတည္းက အဆိုပါ သေဘာတရားေတြကို လက္ေတြ႕အသံုးခ်ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေနပါလားဟု စဥ္းစားၿပီး အံ့ၾသမိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အုပ္စု ဂူေျပာက္ႀကီးမွ ထြက္လာသည္အထိ ထိုအလင္းတန္းက ကြၽန္ေတာ့္အေတြးထဲ ကပ္ပါလာေနတုန္းပါပဲ။
ဂူေျပာက္ႀကီးကို တည္ခဲ့သူက ရာဇကုမာရမင္းသား။ သူ႔ဖခင္က က်န္စစ္သားမင္းႀကီးျဖစ္သည္။ မင္းႀကီး နန္းစံသက္ ႏွစ္ဆယ့္ ရွစ္ႏွစ္လြန္ေျမာက္၍ ေသအ့ံမူးမူးအခ်ိန္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရာဇကုမာရသည္ သူ႔ဘုရားမွာ ဌာပနာရန္ ေရႊဆင္းတုတစ္ဆူကို သြန္း လုပ္၍ ဖခင္မင္းႀကီးကို ျပသေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ‘ခမည္းေတာ္ လွဴေတာ္မူပါ’ ဟု ေျပာေသာအခါ မင္းႀကီးက သံုးႀကိမ္သာဓု ေခၚေတာ္မူပါသည္။ ရာဇကုမာရလိ ေက်းဇူးသိတတ္သည့္ သားေၾကာင့္ ဖခင္က်န္စစ္သား မင္းႀကီးပီတိျဖစ္ကာ ဘ၀ကူးေကာင္းခဲ့ မည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ‘သား၏ေမတၱာ ဖမွာပီတိ’ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ ႏွင့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖြဲ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္။ ထိုကဗ်ာ ၏ နိဂံုးပိုင္း၌-
ယခုေခတ္တြင္
ႏွစ္ကိုးရာနီး၊ ဂူေျပာက္ႀကီးသည္
သက္ႀကီးရြယ္အို၊ ျပန္မပ်ဳိသို႔
ထိုထိုအလွ
အထြတ္ကသည္၊ ဖိနပ္ဆီထိ
ႏြမ္းပိႏြမ္းပါး၊ ေဟာင္းလာျငားလည္း
သား၏ေမတၱာ၊ ျပတင္းဇာ၌
ဖမွာပီတိ
ဂူ၏ သီခရ၊ ကြမ္းေတာင္ၾကြ၌
လွပစိုျပည္၊ ရွိၾကသည္တည့္
ငါ့ညီေနာက္တစ္ေခါက္၊ ပုဂံေရာက္က
ဂူေျပာက္တရား၊ ဖႏွင့္သားကို
႐ႈပြားသတိ ျပဳပါဘိ-
ဟု ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။
ဖခင္အေပၚထားေသာ ရာဇကုမာရ၏ ေမတၱာတရားသည္ ဂူေျပာက္ႀကီး၏ ပထမအလင္းတန္းဟု ဆိုပါမူ ထိုဘုရားမွာ ေတြ႕ခဲ့ ရေသာ အဘေျပာျပသည့္ အလင္းတန္းသည္ ဂူေျပာက္ႀကီး၏ ဒုတိယအလင္းတန္း ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ ထိုအလင္းတန္းႏွစ္ခု သည္ ဂူေျပာက္ႀကီးသို႔ ေရာက္လာသူတိုင္းအား အစဥ္ထာ၀ရ လမ္းျပေနလိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယံုၾကည္ေနမိပါသည္။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္