ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အတြက္ လူမွူေရး - ေဒါက္တာသန္းထြန္း




ဗုဒၶသာသနာ (ျမတ္စြာဘုရား၏ဆိုဆံုးမခ်က္) ေတြဟာ အိနၵိယအေတြးနဲ့အိနၵိယလူမႈ အေျခခံျဖစ္လို့ ျမန္မာလိုေဒသကို ေရာက္တဲ့အခါ မူရင္းနဲ့ အသင့္အတင့္ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ေတြကို ေတြ့ရပါတယ္။ အဲဒီလို ျခားနားတဲ့အခါ ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ ဆိုတာမ်ိုး၊ စဉ္းစားစရာ မလိုပါ။ ဝိနယ(ဝိနည္း) ရွိေနျပီ၊ "ဒီလို ျပစ္မႈကို ဒီလို ဆံုးျဖတ္" လို့ သတ္မွတ္ျပီး ရွိေနတယ္လို့ ယတိျပတ္ ေျပာရင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အျပတ္မေျပာဘဲ ကာလေဒသ လိုက္ျပီး လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ လုပ္ရင္း ဘယ္အဆင့္ထိ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို လက္ခံနိုင္မလဲလို့၊ သမိုင္းနည္းနဲ့စဉ္းစားျကည့္မိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ေျပာစရာ ရွိေသးတာက၊ ရဟန္းအတြက္ ဝိနည္း ရွိျပီး ထပ္စဉ္းစရာ မလို၊ လူေတြအတြက္ေတာ့ လိုမွာေပါ့ ေျပာရင္ေကာ ျကိုက္ပါ့မလား။ လက္ေတြ့မွာေတာ့ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တဲ့ ေလာကနီတိေတြ စာဏာက်နီတိေတြ ရွိျပီ၊ ဒါေတြကို သင္ေပးဖို့ လိုတယ္လို့ တစ္ခါက ဆံုးျဖတ္ျကတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါလည္း အေထာက္အထားအေနနဲ့ ကိုယ္ေတြ့တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ တကၠသိုလ္ကို ေရာက္တဲ့အခါ စာဏာက်နီတိကို ဥပစာပထမနွစ္မွာ သင္ရတယ္။ အခ်ုပ္ကေတာ့ လူေကာင္းတစ္ ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ေနနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ဗုဒၶဆိုဆံုးမခ်က္ေတြမွာေရာ လူမႈေရး မပါေတာ့ဘူးလား ေမးရင္ ပါတယ္လို့ပဲ ေျဖရမွာပါ။ ဘာျပုလို့လဲဆိုေတာ့ သုတၱန္ေဒသနာမွာ၊ ဘယ္သူ ဘယ္လို ပူေဆြးဒုကၡ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဘုရားက ထိုသူမွာ ဒုကၡျငိမ္းေအာင္ ဘယ္တရားကို ေဟာတယ္လို့ ပါတဲ့အတြက္ လူေတြ ေန့စဉ္ ေနထိုင္ေရးကို ေျဖရွင္းတာေတြကို အမ်ားျကီး ေတြ့ရပါတယ္။ အဲဒါေျကာင့္ ဘုရားတရားေတာ္ထဲမွာ လူမႈေရးနဲ့ဆိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြ ေတြ့ရမယ္။ ဒါေတြကို လူမႈေရးရႈေထာင့္က သီးသန့္ သင္ျကားေလ့လာသင့္တယ္လို့ ထင္ပါတယ္။ သင္တန္းေတြ အဆက္မျပတ္ ရွိေနတယ္လို့ သိရေပမယ့္ အခုထက္ပိုျပီး အနွံ့အျပား ရွိသင့္တယ္လို့ ထင္ပါတယ္။


စတိုင္သစ္၊ မတ္၊ ၂ဝဝ၄၊ ၁၆-၁၇။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္