ျမန္မာေတြ အျငင္းအခံု ျဖစ္ျကလို့ တရားရံုး ေရာက္တဲ့အခါ တရားသူျကီးက အမႈကို စစ္ေဆးျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ျဖတ္ခ်က္ကို အမႈရွင္နွစ္ဦးက ေက်နပ္ရင္ လက္ဖက္ အတူနွိုက္စားျကတယ္။ အဝေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျဖတ္ထံုးေတြ မွာ ဒီလိုပဲ ေတြ့တယ္။ ပုဂံေခတ္ အေထာက္အထား ဆိုတဲ့ ေက်ာက္စာမွာ လက္ဖက္ မေတြ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ပုဂံေခတ္မွာ အမႈ ကိစၥတစ္ခု ျပီးျပတ္ရင္ ဘာလုပ္သလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ထြက္လာတယ္။ ေက်ာက္စာမွာ ေျမဝယ္ျပီး ေက်ာင္း၊ ဘုရားမွာ လႉ တဲ့မွတ္တမ္းပဲ ေတြ့မယ္။ လူပုဂၢိုလ္တစ္ဦးက ေနာက္တစ္ဦးကို ေျမေရာင္းတယ္။ လူက ရဟန္းကို ေျမလႉတယ္။ ပိုင္ရွင္ အေျပာင္းအလဲကို လူအမ်ားက သိဖို့ လိုတယ္။ ဒီခါမွာ ေသ(စိမ္ရည္)နဲ့ အမဲသားစားျကတယ္။ ထိုအခါက ကြမ္းစားတဲ့ အေလ့ရွိေပမယ့္ လက္ဖက္မရွိ။ ေဆး(Tabacco)မရွိ၊ အရက္ (Arak) မရွိေသးလို့ "သိယ္သာစာေသာက္ပါသေတ" လို့ပဲ ေျမပိုင္ရွင္ ေျပာင္းတာကို မွတ္သားလိုက္ျကမယ္။ ေက်ာက္စာပါ ေတြ့ဖူးသမွ် အေထာက္အထားကို ဒီမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ ျပပါမယ္။ (ေက်ာက္စာ စာလံုးေပါင္းအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
သကရစ္ ၆၁၁ ခု ျမိကၠသိုဝ္နွစ္ ျကာသပေတေနအာ ကဆုန္
လပႅည္ သာသနာ ၅ဝဝဝ တည္စိမ္ဟု ဖုန္လင္ကသူ ငပံ
ေတာင္ ကန္သင္ထက္ ဆာကိုဝ္၊ ဖံုမၸသင္ျကံ ဘုမၼဝတၳနာ၊
ငတက္သင္၊ ငကံသင္ ညိရုယ္ေရာင္ရကာ ေက်ာင္ေနသသ်င္
စနၱိမာဝဲေသာခြက္ ၅ဝ နြာလာတဖဂ္ သာနြာတခု၊ ေသခုနွစ္
လံုမ္၊ အဝတ္ဖ်င္ ငါ စည္လွြ သေတ။ (ဓာတ္ပံု ၃၈ဝ၊ စာေျကာင္း ၃-၇)
ရက္စြဲက ၂၇ ဧျပီ ၁၂၄၉ ျဖစ္တယ္။ အေျကာင္းအရာက ဘုန္းျကီးသွ်င္စနၵိမာ ေျမဝယ္တယ္၊ ေျကး ၅ ပိႆာနဲ့ ဝယ္ရ တယ္။ ေသနဲ့ အမဲသား စားေသာက္ပြဲ လုပ္ဖို့ နြားအျကီးတစ္ေကာင္၊ အငယ္တစ္ေကာင္နဲ့ ေသအိုးခုနစ္လံုး ေပးတယ္၊ ေရာင္းသူငါးေယာက္ကိုလည္း ဖ်င္တစ္ထည္စီ ေပးေသးတယ္။ ေသနဲ့အမဲအင္အားကို ျကည့္ျပီး စားေသာက္တဲ့ပရိသတ္ မ်ားမယ္ ထင္ပါတယ္။
သကရစ္ ၆၁၁ ျမိဂၢသိုရ္နွစ္ နတ္၏လဆုတ္ ၉ ရက္
တန္နွင္လာနိယ္…မႅိယ္ ဖိုဝ္ပိယ္ေသာအခါေလ ေသ သံပ်င္
ကလန္ သူခပင္ သတိုဝ္ကိုဝ္လွ်င္ အသိအျမင္ ဟုရုယ္ ဥတ္
တလာ ကန္ပိုင္ထက္နြာလာသင္ ၁ ေကာင္ သိယ္အိုဝ္ခက္
၁ဝ စာေသာက္ ပိယ္ဧအ္။ (ဓာတ္ပံု ၃၉၅၊ စာေျကာင္း ၉-၁၇)
ရက္စြဲက ၂၉ နိုဝင္ဘာ ၁၂၄၉ ျဖစ္ပါတယ္။ နြားတစ္ေကာင္ ေသဆယ္လံုး ဆိုတာ ပံုစံနႈန္း ျဖစ္မယ္ ထင္ရပါတယ္။
သကရစ္ ၆၂၅ ခု ပါဓ နွစ္ နတ္၏လၦန္ ၅ ရ်က္ ၆
နိယ္အာ…မႅိယ္ ၅ဝ ကိုဝ္…သၡိင္ သုတိသာ ငီရုယ္ ဝယ္
ရ၏၊ …သိယ္ဖိုဝ္ သာဖိုဝ္ ၅ ပိႆာ ၁်။ အေပါင္ ၁၄၆
ပိႆာ ၁် ပိယ္သေတ။ (ဓာတ္ပံု ၂၄၄၊ စာေျကာင္း ၁-၁၁)
ရက္စြဲက ၆ နိုဝင္ဘာ ၁၂၆၃ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝယ္သူ ဘုန္းေတာ္ျကီး သခင္ဓမၼဂုရုနဲ့သခင္ သုတိသာတို့ ျဖစ္ျကပါတယ္။ ေျမဖိုးရဲ့ ၄ ရာနႈန္းေလာက္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအတြက္ သို့မဟုတ္ အသိအမွတ္ ျပုျကဖို့အတြက္ သံုးရပါတယ္။
သကရစ္ ၆၃၉ ခု၊ ဇယ္နွစ္ တန္ေဆာင္မႈန္လၦန္ ၅ ရက္
ပုတၳဟုနိယ္ အာ၊ မင္ျကိဖြာအ္စ္…သာ္ဝ္ ခါေသမင္ဖိုဝ္
သိယ္ဖိုဝ္သာ ဖိုဝ္ ေလ ၅၄ ကႅ်ပ္။ (ဓာတ္ပံု ၂၆၈၊ စာေျကာင္း ၁-၈)
ရက္စြဲက ၁ ေအာက္တိုဘာ ၁၂၇၇ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမတစ္ပယ္ (၁ ဒသမ ၅ ဧက) ကို ေငြတစ္က်ပ္ပဲ ေပးရတယ္။ ေျမ တန္ဖိုးရဲ့ ၅ ရာနႈန္းေလာက္က ေသသားအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္ေရေသာက္တာက မူလဓေလ့ ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶသာသနာဝင္ ျဖစ္လာျကေတာ့ သာသနာရဲ့အဆံုးအမနဲ့ ေသေသာက္တဲ့ အေလ့ မေပ်ာက္တေပ်ာက္ တျဖည္းျဖည္း ညွိ(Ambivalence) ယူျကရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကြမ္းေဆး လက္ဖက္နဲ့ အစားထိုးလို့ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။
ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၉၉၊ ၁၉၉၃။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္