ကမၻာေပၚမွာ ႐ုပ္ေသးအမ်ဳိးမ်ိဳးေပၚထြန္းခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ သူ႔ႏိုင္ငံနဲ႔ သူ႔႐ုပ္ေသးဆိုသလို အ႐ုပ္ေလးေတြကို စြဲလမ္းႏွစ္သက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့လဲ လူေတြက်င္လည္လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတဲ့ လူ႕ဇာတ္လမ္းေတြကို အ႐ုပ္ေလးေတြက ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ လူ႔ဇာတ္လမ္းေတြကို လူကိုယ္တိုင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းသလို အ႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ကလဲ မနိမ့္က်ခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာ့သဘင္ပညာမွာ လူကရင္ အ႐ုပ္နဲ႔တူေအာင္ ကရသလို အ႐ုပ္ကရင္လဲ လူနဲ႔တူေအာင္က ၾကရပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ အ႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕ ပညာအစြမ္းကမနည္းပါဘူး။
ကမၻာ့႐ုပ္ေသးေလာကမွာ ႐ုပ္ေသး ေလးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာလို႔ရပါတယ္။
၁။ လက္လွ်ဳိၿပီး ကရတဲ့ ႐ုပ္ေသး
၂။ ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသး
၃။ တုတ္ေခ်ာင္းလွ်ဳိၿပီး ကရတဲ့႐ုပ္ေသး
၄။ ပိတ္ကားေပၚ အ႐ုပ္ထင္ေအာင္ ေနာက္မွ မီးထိုးၿပီးကရတဲ့ အရိပ္ျပ႐ုပ္ေသးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးဟာ ႀကိဳးဆြဲကရတဲ့ အ႐ုပ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးမွာ အ႐ုပ္ေပါင္း ၂၈မ်ဳိးရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီအ႐ုပ္ေတြကို အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေရ တြက္လိုက္ရင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရပါတယ္။
၁။ ျဗဟၼာ႐ုပ္ ၁၅။ ဘီလူး႐ုပ္
၂။ သိၾကား႐ုပ္ ၁၆။ ေဇာ္ဂ်ီ႐ုပ္
၃။ သမၼာေဒဝနတ္႐ုပ္ ၁၇။ ကုမၻာန္႐ုပ္
၄။ နတ္ပ်က္႐ုပ္ ၁၈။ ဂဠဳန္႐ုပ္
၅။ မ်က္ႏွာနီ႐ုပ္ ၁၉။ နဂါး႐ုပ္
၆။ မင္းသား႐ုပ္ ၂ဝ။ က်ား႐ုပ္
၇။ မင္းသားႀကီး႐ုပ္ ၂၁။ ဆင္႐ုပ္
၈။ မင္းသမီး႐ုပ္ ၂၂။ ျမင္း႐ုပ္
၉။ လူျပက္႐ုပ္ ၂၃။ ေမ်ာက္႐ုပ္
၁ဝ။ သံခ်ဳိကိုင္႐ုပ္ ၂၄။ အပ်ဳိေတာ္႐ုပ္
၁၁။ ရေသ့႐ုပ္ ၂၅။ ဝန္(အက်ႌစိမ္း)႐ုပ္
၁၂။ အဘိုးႀကီး႐ုပ္ ၂၆။ ဝန္(အက်ႌနီ)႐ုပ္
၁၃။ အဘြားႀကီး႐ုပ္ ၂၇။ ဝန္(အက်ႌနီေဗာင္းမပါ)
၁၄။ သူငယ္ေတာ္႐ုပ္ ၂၈။ ဝန္(အက်ႌစိမ္းေဗာင္းမပါ) ဆိုၿပီး အ႐ုပ္ ၂၈မ်ဳိးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြကို လိုအပ္သလို အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ထုလုပ္အသံုးျပဳတာမဟုတ္ဘဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ က်မ္းဂန္အလာနဲ႔ညီၫြတ္ေအာင္ ထုလုပ္အသံုးျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂံအေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္က အဘိဓမၼာတရား ေတာ္လာ ဥပါဒါန္႐ုပ္ ၂၄ပါးနဲ႔ ဘူတ ႐ုပ္ ေလး ပါးေပါင္းၿပီး ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ စုစုေပါင္း ၂၈႐ုပ္သတ္မွတ္ထားတာလို႔ဆိုပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေလးပါးကေတာ့ ဘူတ႐ုပ္ ေလးပါးကို ရည္ရြယ္ထုလုပ္တာလို႔ဆိုပါတယ္။
ဝန္ႀကီး ေလးပါးဆိုတာကေတာ့
ပထဝီဝန္ ႐ုပ္။ အက်ႌစိမ္း၊ ေဘာင္းဘီစိမ္း၊ မ်က္ႏွာျဖဴ
ေတေဇာဝန္႐ုပ္။ အက်ႌနီ၊ ေဘာင္းဘီနီ၊ မ်က္ႏွာနီ
ဝါေယာဝန္႐ုပ္။ အက်ႌနီ (ေဗာငး္ မပါ)ေသွ်ာင္ထံုး ေခါငး္ ေပါင္းျဖဴ၊ မ်က္ႏွာအနီ
အာေပါဝန္႐ုပ္။ အက်ႌစိမ္း(ေဗာင္းမပါ)ေသွ်ာင္ထံုးေခါင္းေပါင္း ျဖဴ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ပါဝန္ေလးပါး႐ုပ္မွာ ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ အာေပါ ဆိုၿပီး ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို အေၾကာင္းျပဳထုလုပ္ ထားတာလို႔ ဆိုပါ တယ္။ အ႐ုပ္ေတြကို ယမေနသားနဲ႔ထုလုပ္ၾကၿပီး ႀကိဳး ၁၇ႀကိဳးတပ္ ပါတယ္။ ဦးေခါင္းမွ ေျခေထာက္ထိ ရွစ္ႀကိဳး ဝဲ၊ ယာ ၁၆ႀကိဳး ကုပ္ႀကိဳးပါ ေပါင္းလိုက္ရင္ အားလံုး ၁၇ႀကိဳးရွိပါတယ္။
၁။ ေခါင္းႀကိဳး ၆။ ဒူးႀကိဳး
၂။ ပခံုးႀကိဳး ၇။ ဖေနာင့္ႀကိဳး
၃။ တံေတာင္ဆစ္ႀကိဳး ၈။ ေျခဖ်ားႀကိဳး
၄။ လက္မ်ားႀကိဳး ၉။ ကုပ္ႀကိဳး
၅။ ခါးႀကိဳး
ကုပ္ႀကိဳးမွအပ က်န္ရွိတဲ့ ႀကိဳးေတြအားလံုးကို ဝဲႀကိဳး၊ ယာႀကိဳး တပ္ရတဲ့အတြက္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကို ႀကိဳးေပါင္း ၁၇ႀကိဳး တပ္ထား တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးစင္မွာ တီးတဲ့ဆုိင္းကိုလဲ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ဖြဲ႕စည္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုကို ရည္ရြယ္ၿပီး ဗံု ၃၁လံုးရွိရပါတယ္။ အလယ္ဆုိင္းဝိုင္းထဲမွာ ဗံု ၂၁လံုး၊ တျခားေျခာက္လံုးပတ္ဝိုင္းမွာ ဗံု ေျခာက္လံုး၊ စခြန္႔၊ စည္တို၊ ပတ္ေတာ၊ ပတ္မႀကီး၊ ေပါင္းရင္ ဗံု ၁ဝလံုးရွိတဲ့အတြက္ ဆုိင္းဝိုင္းေရာ အျပင္က ဗံုေတြအားလံုးေပါင္းရင္ ဗံု ၃၁လံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဘံု ၃၁ဘံုကို ရည္ၫႊန္းတာပါ။ ျမန္မာမင္းေတြလက္ထက္ေတာ္က လူကိုယ္တုိင္ကတဲ့ ဇာတ္သဘင္ကို အနိမ့္သဘင္လို႔ေခၚၿပီး ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသး သဘင္ကို အျမင့္သဘင္လို႔ ေခၚခဲ့ပါတယ္။ လူကတဲ့ အနိမ့္သဘင္ကေတာ့ ေျမဝိုင္းသဘင္အျဖစ္ ကျပရပါတယ္။ အျမင့္ သဘင္လို႔ေခၚတဲ့ ႐ုပ္ေသးသဘင္ကေတာ့ စင္ထိုးၿပီး စင္ျမင့္ေပၚမွာ ကရပါတယ္။
႐ုပ္စံုသဘင္က်င္းပေတာ့မယ္ဆိုရင္ အျမင့္သဘင္တို႔ရဲ႕ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ သမားစဥ္အတုိင္း ကၾကရပါတယ္။ ပထမပြဲမထြက္ခင္ ကမၻာပ်က္ဟန္ဆိုင္းနဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္တီးမႈတ္ၾကရပါတယ္။ ဆုိင္းအဖြဲ႕က လင္းကြင္း၊ ေမာင္းတို႔နဲ႔ အခ်က္ေပးရတယ္။ လင္းကြင္း နဲ႔ေမာင္း အတီးရပ္တဲ့အခါ ပတ္ရင္းကိုေမႊၿပီး ဗိန္းေဗာင္းတီးတယ္။ သံုးႀကိမ္ သံုးခါတီးရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက ကမၻာကို မီး၊ ေလ၊ ေရတို႔ ဖ်က္တဲ့အေၾကာင္းကို ရည္ရြယ္တီးရတာလို႔ဆိုပါတယ္။ (အက်ယ္ကို သီးျခားေဖာ္ျပထားပါတယ္) ကမၻာပ်က္ ၿပီးေနာက္ ကမၻာသစ္ျပန္တည္ရျပန္ပါတယ္။ ကမၻာသစ္တည္ၿပီးရင္ေတာ့ နတ္ကေတာ္ထြက္ရပါတယ္။ (နတ္ကေတာ္ အခန္း တြင္႐ႈပါ) အဲဒီေနာက္ ဆိတ္ညံေနတဲ့ ကမၻာေျမျပင္ေပၚမွာ တိမ္ၫြန္႔ကို စားႏိုင္တဲ့ ဝလာဟကနတ္ျမင္း ကိုျပတဲ့ သေဘာ နဲ႔ ျမင္းျဖဴထြက္ရပါ တယ္။
ျမင္းၿပီးရင္ က်ားနဲ႔ဆင္ထြက္ပါတယ္။ က်ားနဲ႔ဆင္ လယ္ျပင္မွာ ေတြ႕တဲ့အလား တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ နယ္လုဟန္ကရတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဆုိင္းကဗိန္းေဗာင္းတီးေပးတယ္။ ၿပီးခါနီးရင္ ဆုိင္းအဖြဲ႕က ဝါး႐ံုေတာရယ္မွ ငွက္ေပ်ာၿခံ၊ ငွက္ေပ်ာၿခံဆိုၿပီး ''ေဟး''ကို သံၿပိဳင္ သီဆိုေပးရပါတယ္။ က်ားနဲ႔ဆင္ လယ္ျပင္မွာေတြ႕ၾကၿပီး နဂါးနဲ႔ဂဠဳန္တို႔ကလဲေကာင္းကင္မွာ ေတြ႕ၾကျပန္ပါတယ္။ ဒီလို တစ္ေကာင္နဲ႔ တစ္ေကာင္ မတည့္ဘဲ ခိုက္ရန္ပြားရတဲ့ ပုံသဏၭာန္ကေတာ့ ကမၻာ့ရန္ေတြဟာ ကမၻာတည္စက ရွိခဲ့ဟန္ ကို ျပဆိုတာလို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေဇာ္ကပါတယ္။ ေဇာ္အကက ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ေတာေဇာ္နဲ႔ နန္းေဇာ္ပါ။ ေတာေဇာ္ အကက ၾကမ္းၿပီး နန္းေဇာ္ကဟန္က ထီးမူနန္းဟန္ေတြပါေနလို႔ ယဥ္ေက်းရတယ္။ ေတာေဇာ္ကရင္ ဆုိင္းက ပတ္ရင္းကို နာနာေမႊ႕တီးရတယ္။ အကေတြကလဲ တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိးေျပာင္းကာ ခပ္သြက္သြက္ ကရပါတယ္။ ေဆးႀကိတ္ ဟန္၊ ေတာင္ တက္ေတာင္ဆင္းဟန္၊ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား ကြၽမ္းထိုးဟန္ကရပါ တယ္။ ထီးေဇာ္နန္းေဇာ္ဆိုတာကေတာ့ ဆုိင္းက ခပ္ယဥ္ယဥ္တီးေပး ရသလို ကသူကလဲ ခပ္ယဥ္ယဥ္ကရပါတယ္။
႐ုပ္ေသးသဘင္ကို ေရွးကဘယ္လိုကခဲ့ၾကသလဲဆိုတာ အတိအက်မသိရေပမယ့္ အင္းဝေခတ္နဲ႔ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ထြန္းကားလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ လူကိုယ္တုိင္ကတဲ့ ဇာတ္ေတြ ကို ေျမဝိုင္းဇာတ္ အျဖစ္သာ ကၾကရၿပီး ႐ုပ္ေသးသဘင္ကိုေတာ့ ဇာတ္စင္ထိုးကဖို႔ အမိန္႔ေတာ္ထုတ္ျပန္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး အနိမ့္သဘင္နဲ႔ အျမင့္သဘင္ဆိုၿပီး ကြဲျပားလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕ေတြကို နန္းေတာ္အတြင္းမွာ ကရတဲ့စင္ေတာ္နဲ႔ အမ်ားျပည္သူတို႔ၾကည့္႐ႈရတဲ့ စင္ေတာ္ေတြရွိပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္ ႏွစ္သက္လို႔ေကာက္ယူတဲ့ စင္ေတာ္ေတြ ဟာ နန္းတြင္းစင္ေတာ္ျဖစ္ လာပါတယ္။ အဲဒီစင္ေတြဟာ က်ဳိင္းေတြ၊ သိုင္းေတြ၊ စိုက္ခြင့္ရၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးေလာကမွာ ဦးသာေျပာ၊ ဆရာ႐ိုက္၊ ဆရာဇံ၊ ဆရာမူတို႔ရဲ႕ အျမင့္သဘင္ေတြဟာ သိုင္းေလးခ်က္ရ ႐ုပ္စံုသဘင္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ သိုင္းေလး ခ်က္မွာ မိမိတို႔ကျပၾကတဲ့ စင္ေတာ္ေတြမွာစိုက္ထူထားရပါတယ္။
သိုင္းစိုက္ထူထားတဲ့ ႐ုပ္ေသးစင္ေတြကို လာေရာက္ရမ္းကားသူ မွန္သမွ်ကို ႐ုပ္စံုဆရာက သိုင္းကိုင္ၿပီး ဟန္႔တားႏုိင္ပါတယ္။ နာခံမႈ မရွိရင္ ႐ိုက္ႏွက္ႏွင္ထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဆက္လက္ေစာ္ကားေနမယ္ဆုိရင္ တရားနည္းလမ္း ထံုးတမ္းေတြနဲ႔ အေရးယူခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးအျမင့္သဘင္ေတြနည္းတူ ဘုရင္ေကာက္ေတာ္မူျခင္းခံရတဲ့ ေျမဝိုင္းဇာတ္သဘင္ေတြလဲ သိုင္းစိုက္ခြင့္ရၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္က မင္းသမီး ၾကည္ေအာင္အတြက္ ေရးေပးတဲ့ ''သံုးေရြ႕လယ္''သီခ်င္းမွာ
ထံုးဓေလ့သြယ္(သံုးေရြ႕လယ္)ဝယ္
အို ...မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္၊
ေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္ေရွ႕ဝယ္
ကရပါတဲ့ မင္းသမီးစံုအလယ္
သီခ်င္းႀကီးကမွ ဂုဏ္ထည္ပါတယ္
အဲဒီအခါဝယ္ ဆရာဇံ၊ ဆရာေဖႀကီးတို႔က
သိုင္းနဲ႔ က်ဳိင္းနဲ႔ ဝိုင္းဖြဲ႕ကာရယ္
ျမင္ေစ့ခ်င္တယ္ ေရႊနန္းေတာ္မွာ
ကၾကတာကြယ္။
လို႔ ေရးခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာေဖႀကီးတို႔၊ ဆရာဇံတို႔ေခတ္က သဘင္ပညာရွင္တို႔ ဂုဏ္ရွိန္ အျမင့္ဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ္သူ၊ တတ္သူေတြကို ဆုေတာ္လာဘ္ေတာ္ေတြေပးသနားခဲ့သလို အေဆာင္အေယာင္ေတြလဲ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ဘြဲ႕ေတြ၊ ရြာစားေတြလဲေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆုိင္းဆရာဆရာေဖကို ဆီဆံုဆည္ရြာ ရြာစားေပးသနားခဲ့တာကိုၾကည့္ရင္ သိသာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အင္းဝၿမိဳ႕ စတုတၴၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ ဘႀကီးေတာ္စစ္ကိုင္းမင္းလက္ထက္ ၁၁၈၅ ခုႏွစ္ က အင္းဝၿမိဳ႕ မဟာ ေအာင္ေျမဘံုသာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားပါတယ္။ ေက်ာင္းေရစက္ခ်လွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴပြဲေတြ မွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲသဘင္ေတြအေၾကာင္းကို ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ပႏၷက္ခ်ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ ၇၇ မွာ ဒီလိုေတြ႕ရပါတယ္။
မီးပံုဆင္းပြဲ၊ ကြၽမ္းထိုးတိုင္တက္
ပခ်ဳပ္ငွက္ထြက္၊ သရက္သီးဆြတ္
လမၼာယ္ေျ>ြမဖမ္း၊ လက္ပန္းလက္ေမြ႕
ဇာတ္ႀကီး၊ ႐ုပ္ေသး။
ဒါ့ျပင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းက အကၠပတ္သံ၊ ဂု႐ံုကြႏၲာမင္းသံ၊ အစည္မင္းသံအဖြဲ႕မ်ားကို သကၠရာဇ္ ၉၈ဝျပည့္ႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ညတြင္ အဖူးေျမာ္ခံၿပီး သဘင္စံုခင္းက်င္းကျပပံုကို ေဖာ္ျပရာမွာ
ထိုေန႔ ကေခ်သဘင္စံုခံရသည္
တလိုင္းပတ္ တစ္ဆယ့္ေလးဆုိင္း
ျမန္မာပတ္ တစ္ဆုိင္း
ကေခ် ၁၃
႐ုပ္ႀကီး၊ ႐ုပ္ငယ္
သဘင္စံုခံရသည္။
လို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
သကၠရာဇ္ ၈၉၁ခုႏွစ္ေရး ရွင္မဟာရ႒သာရ ေရးသားျပဳစုတဲ့ သံဝရ ပ်ဳိ႕အပိုဒ္ ၁၆၈ မွာ
ညဥ့္ခါ ညဥ့္ခါ၊ ၾကည့္ေခ်ရာကား
လသာပႀကိဳက္၊ ေစာင္းျငင္းလိုက္၍
ဧ႐ိုက္ျခည္းျခည္း၊ ျဖည္းျဖည္းညႇင္းညႇင္း
သာခ်င္းရတု၊ ေပ်ာ္မႈတစ္သီး
႐ုပ္ႀကီး႐ုပ္ငယ္
လို႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ၈၄၆ ခုႏွစ္က ရွင္မဟာရ႒သာရ ေရးသား ျပဳစုခဲ့တဲ့ ဘူရိဒတ္လကၤာပိုဒ္ေရ ၁၅၂မွာေတာ့
အလွ်ားအေခြ၊ အေထြေထြျဖင့္
အေထြေထြခဲ၊ တြဲရရဲလွ်င္
ႀကိဳးဆြဲငင္ခ်၊ အ႐ုပ္ကသို႔
ဆိုၿပီး ေတြ႕ရပါတယ္။
အထက္ပါစာေတြကို ၾကည့္ရျခင္းျဖင့္ ႐ုပ္ေသးသဘင္ဟာ အင္းဝေခတ္မွာ တြင္က်ယ္ထြန္းကားေနၿပီလို႔ မွတ္ယူရပါ မယ္။ ျမန္မာႀကိဳးဆြဲ ႐ုပ္ေသးကို ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းလာတယ္လို႔ ဆုိရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့ တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝေက်ာ္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကပင္ ႐ုပ္ေသးသဘင္ ရွိခဲ့တယ္လို႔ ယူဆစရာရွိပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္း နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အႏုပညာေလာက စာအုပ္မွာ ဆရာလွသမိန္ေရးသားတဲ့ ႐ုပ္ေသးသမုိင္းမွာ ေအာက္ပါ အတုိင္းေတြ႕ရပါတယ္။ ခုဒၵကနိကာယ္ ေထရီဂါထာပါဠိေတာ္ ၁၄တိသန္ပါတ္ သုဘာဇီဝ ကမၼဝနိကာေထရီ ဂါထာ(ဆ႒မူပံုႏွိပ္ စာအုပ္ျမန္မာျပန္ စာမ်က္ႏွာ(၂၃၈) သုဘာအမည္ရွိေသာ ရဟန္းမိန္းမကေျပာေသာ စကားမ်ားတြင္ အပါအဝင္ သံုးဂါထာအနက္ ဂါထာ အမွတ္ (၃၉၂) တြင္ အေမာင္ လက္၊ ေျခ၊ မ်က္ႏွာ စေသာအျခင္းအရာျဖင့္ ဆန္းၾကယ္စြာ စီရင္ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ အပ္ကုန္ေသာ ေကာင္း မြန္တင့္တယ္ေသာ အဆင္းသဏၭာန္ရွိသည္ျဖစ္၍ ႀကိဳးသြယ္တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လက္၊ ေျခ၊ ေက်ာကုန္း၊ နားရြက္ စသည္တို႔ကို သြယ္ျခင္းငွာတတ္အပ္ ေသာ သစ္သားစို႔တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသြယ္သြယ္ဖြဲ႕အပ္ေသာ သစ္သားတို႔ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္စြာ စီရင္အပ္ေသာ စက္ယႏၲရား႐ုပ္ တို႔ကို ယႏၲရားစက္ႀကိဳးစသည္တို႔ျဖင့္ ဆြဲငင္ေလွ်ာခ်လ်က္ ''က'' ေစသည္တို႔ကို ငါျမင္ဖူးကုန္ၿပီ။
ဂါထာအမွတ္(၃၉၃)တြင္
အေမာင္ ထိုသစ္သားယႏၲရား႐ုပ္၌ ဖြဲ႕ခ်ည္ထားေသာ ႀကိဳး၊ လက္ဆစ္၊ ေျခဆစ္တို႔၌ ဖြဲ႕ခ်ည္ထားေသာ ႀကိဳးႏွင့္႐ိုက္ႏွက္ထား ေသာ သစ္သားစို႔တို႔ကို ဖြဲ႕ခ်ည္ထားေသာအရပ္မွ ႏုတ္ပစ္အပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုသို႔ေသာအရပ္တို႔၌ ပစ္ခ်သျဖင့္ ဖ႐ိုဖ ရဲ ျပန္႔ႀကဲအပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုသစ္သားယႏၲရား႐ုပ္အစိတ္ အပိုင္း၌ အတံုးအတံုးအပိုင္းအပိုင္းရွိေသာအားျဖင့္ ကိုယ္တျခား လက္တျခားတစ္ခုစီျပဳအပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤႀကိဳးကား ယႏၲရား႐ုပ္၊ ဤသစ္သားစို႔ကား ယႏၲရား႐ုပ္ဟုမွတ္၍ မရႏုိင္ရာ။ ထိုအစိတ္စိတ္ေသာ ႀကိဳးသစ္သားစို႔တို႔တြင္ အဘယ္အစိတ္၌ သစ္သားစက္ယႏၲရား႐ုပ္ဟူ၍ စိတ္ကိုသက္ဝင္ေစႏိုင္ပါေတာ့ အံ့နည္း။
ဂါထာအမွတ္(၃၉၄)တြင္
အေမာင္ ထိုအပိုင္းအပိုင္းခြဲျခားၿပီးေသာ သစ္သားစက္ယႏၲရား ႐ုပ္ႏွင့္အတူပင္ လက္၊ ေျခ၊ မ်က္ႏွာစေသာ ကိုယ္အဂၤါတို႔သည္ ပထဝီဓာတ္စေသာ ပရမတၱတရားတုိ႔ႏွင့္ကင္း၍မျဖစ္ကုန္။ ကိုယ္ ခႏၶာအတၱေဘာသည္ လက္၊ ေျခ၊ မ်က္ႏွာစေသာ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းတို႔ႏွင့္ကင္း၍မျဖစ္ဟု ငါ၏Óဏ္၌ထင္လာ၏။ ထိုသို႔ရွိသည္ျဖစ္ေသာ္ ထိုပထဝီဓာတ္ စေသာ အစိတ္စိတ္ေသာ တရားတို႔တြင္ အဘယ္မည္ေသာတရားအစိတ္၌ မိန္းမ၊ ေယာက္်ားဟု စိတ္ကို သက္ဝင္ေစႏိုင္ပါေတာ့ အံ့နည္း။
အထက္ပါဂါထာေတြကိုၾကည့္ရင္ ျမတ္စြာဘုရားက ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေလးေတြနဲ႔ ခိုင္းႏႈိင္းၿပီး ႐ုပ္၊ နာမ္တရားတို႔ကို ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကပင္ ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသးရွိေနၿပီလို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသး ဟာ ေရွးပေဝ သဏီ ကတည္းက ဒီေန႔ထိ တည္ၿမဲေနတယ္လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ကစၿပီး ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထိ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ ရင္း ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသးတိုးတက္ျပန္႔ပြားေရးကို ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ၾက ပါစို႔လို႔ တုိက္တြန္းေရးသားလိုက္ရပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္