တ၀ဂူ အညာဘုရားပြဲဓေလ့ - Festival of Ta Wa Gu Pagoda

ေရွးယခင္ ကန္စြန္းနိမ့္ရြာ ယခုအခါ စစ္ကိုင္းေကာင္း မႈေတာ္ ေျမာက္လက္စာေရး အေနာက္ရြာမွာ အင္း ၀ေခတ္ ဘုရင္မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲနဲ႔ ထိုရြာသူ မိဖု ရား ေစာေဘဇာတို႔မွ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ မင္းေဆြ(ခ) ဘုရင္မင္းေခါင္ တည္ထားေတာ္မူေသာ ေရွးအခါ တ၀ဂူ၊ ယခုအခါ ဘုရားႀကီး ဟုေခၚေသာ ေစတီေတာ္ ႀကီး ရွိပါတယ္။ ထုိေစတီေတာ္ႀကီးကို အ၀ေရႊနန္း တက္ႏွစ္ (၇၆၃)ခုႏွစ္မွာ ဘုရင္မင္းေခါင္က ဇာတိရြာ မွာ တည္ထားခဲ့တာပါ။ ထိုေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ ဘုရားပြဲကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲအတိုင္း ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔က အညာ ဆန္ဆန္ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။
တ၀ဂူဘုရားေက်ာက္စာ
ဘုရားသမိုင္းေက်ာက္စာမွာ “ဘုန္းေျခာက္ပါးသခင္ ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားေတာ္ စားတန္႔နား ကိန္း ၀ပ္ေတာ္မူရာ ေရွးအခါ တ၀ဂူ ယခုအခါ ဘုရားႀကီး ဟု ေခၚမည္တြင္ေသာ ေစတီေတာ္ႀကီးကို အ၀ၿမိဳ႕ ဘုရင္ မင္းႀကီး စြာေစာ္ကဲ၊ မိဖုရားေစာေဘဇာ၊ သားေတာ္ မင္းေဆြ၊ မင္းသိဒၶတ္၊ သမီးေတာ္ သုပဘာေဒ၀ီတို႔ဇာတ္ေၾကာင္းမွ မင္းေဆြသည္ (၇၃၄)ခုႏွစ္ တြင္ ဖြားျမင္၍ (၇၆၃)ခုႏွစ္တြင္ ၎ၿမိဳ႕၌ သီရိႀတိဘ၀ နာဒိတ်နရပတိ ပ၀ရမဟာရာဇာ ဓိပတိ ေရႊနန္းေက်ာ့ရွင္ နရပတိမင္းေခါင္ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ထီးနန္း တက္ေတာ္မူရာ ၎ႏွစ္ တြင္ ေရွးကန္စြန္းနိမ့္ရြာ၌ တည္ထားကိုး ကြယ္ေတာ္ မူသည္။ ေနာင္မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ရြာစား သခင္ ထပ္မံျပင္ ဆင္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ စာေရးအေနာက္ရြာမွ ရြာသူရြာသားမ်ားက (၁၃၁၃)ခုႏွစ္တြင္ ထပ္မံ ျပင္ဆင္သည္” လို႔ေဖာ္ျပ ထားတယ္။
ထိုဘုရားႀကီး၀င္းနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း အေရွ႕ဘက္မွာ အေမတို႔ဘိုးဘြားမ်ား ျပင္ဆင္ထားခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီရွိရာ ထိုေစတီမွာ အင္း၀ဘုရင္မင္းေခါင္ေခတ္က တ၀ဂူ အရံဘုရားအျဖစ္ ေျမစိုက္တည္ထားခဲ့ၿပီး အေမတို႔ အေဖ ဦးဆင္ရဲ႕ အေဖ ဦးဘိုးစုရဲ႕ အေဖ ဦးတ႐ုတ္ေက်ာ္ရဲ႕ အေဖ ဦးျဖဴသီးက ထပ္မံျပင္ဆင္ခဲ့ရာ (၁၃၆၅)ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလျပည့္ေန႔မွာ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ ခဲ့ပါတယ္။ ဦးဘၾကဴး၊ ေဒၚခင္ေဌးမိသားစုမွ ထပ္မံျပင္ဆင္၍ ဘုရားပြဲေတာ္၊ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ (၁၄)ႏွစ္ေျမာက္ ဘုရားပြဲေတာ္ ျပဳလုပ္ၿပီးပါေၾကာင္း ေနာင္တြင္လည္း အသက္ထက္ဆုံး ဘုရားပြဲေတာ္ ျပဳလုပ္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုတယ္။ ဘုရားႀကီး ေျမာက္ဘက္မုခ္ဦးနဲ႔ ေလွကား အလွဴရွင္မွာ ေရွးယခင္ ေျမရွင္သူေဌးႀကီး ဦးဆင္၊ ေဒၚအိမ္ညြန္႔ ယခုေခတ္ ျပန္လည္ မြမ္းမံ ဦးဘၾကဴး+ေဒၚခင္ေဌး မိသားစုပါ။မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ နိဗၺာန္ကုန္သည္ ဦးထြန္းရွိန္+ ေဒၚေခြးမိသားစုက အထက္ေရႊထီး ထိ ေရႊသကၤန္း ကပ္ခဲ့တယ္။ လက္ရွိ တံခြန္တိုင္က ဦးဥာဏ္ထြန္း+ေဒၚေဌးေအာင္၊ ေရစင္ ဦးကံေရး+ေဒၚေခြး ညြန္႔၊ ေၾကးေခါင္းေလာင္း ဦး ေဒါင္းေရႊ+ေဒၚအမာတို႔ေကာင္းမႈပါ။
ဘုရားႀကီး၏ ေျမာက္ဘက္တြင္ မိဖုရား (ေစာေဘဇာ)ရဲ႕ ဘုရားေလးလည္း ရွိတယ္။ သူ႔ခင္ပြန္း အင္း၀ဘုရင္ရွိရာ ေတာင္လွည့္ၿပီး တည္ထားခဲ့တယ္။ ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ ေရွးက ရြာရင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးေသာမန တည္ထား တဲ့ ေစတီတစ္ဆူလည္း ရွိတယ္။ ဒို႔ဆုေတာင္းျပည့္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွေနၿပီး အေရွ႕လွည့္ထားတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူကေတာ့ အဘိုး၀မ္း ကြဲ ဦးဘိုးတြင္က ျပဳျပင္ထားခဲ့ရာ ယခုအခါေျမးျဖစ္သူ ဆရာမႀကီး ေဒၚျမဟန္က အမွဴးျပဳ၍ ညီမတစ္စု တူရီးတစ္စု ထပ္မံ ျပဳျပင္ ထားၾကသည္။ မိဖုရားမေဘဇာရဲ႕ ဘုရားေလးကို ေဒၚခ်စ္ဥ၊ ေဒၚမုန္းတို႔က ျပဳျပင္ထားတာပါ။ ထိုရြာသား ဘုရင္မင္းေခါင္ ၂၉ ႏွစ္ မွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ၿပီး သူ႔အေမရြာ၊ သူ႔အေမေနခဲ့တဲ့ ရပ္ကြက္ဘက္ကို လွည့္ၿပီးေတာ့ တ၀ဂူဘုရားႀကီးကို ေျမာက္ဘက္ မ်က္ႏွာ မုခ္ဦးမွ လွည့္တည္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္။ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္တြင္ အဂၤါသားရဲ႕ယၾတာအျဖစ္ ျခေသ့ၤေနရာကို လွပ္၍ တည္ထားျခင္းျဖစ္ၿ္ပီး ထိုဘုရားႀကီးပြဲကို ႏွစ္စဥ္ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ က်င္းပပူေဇာ္ခဲ့ၾကၿပီး (၃)ပြဲရဘုရားႀကီးျဖစ္တယ္။ ကဆုန္ လျပည့္မွာလည္း ေညာင္ေရသြန္းပြဲ၊ ပ႒ာန္းပြဲမ်ား က်င္းပပူေဇာ္ခဲ့ၾကတယ္။ အေမတို႔ငယ္စဥ္က ကထိန္ႏွစ္(၅၀)ေလာက္လည္း ခင္းခဲ့ၾက ေသးတယ္။ ယခုအခါ ဘုရားႀကီးပရိ၀ုဏ္အတြင္းမွာ ပလႅင္မ်ား ခင္းထားၿပီး ပလႅင္ ဒကာမ်ားမွာ ဦးတုပ္+ေဒၚလွလွ၊ ဦးခ်စ္ခင္+ ေဒၚျမ၀င္း၊ ဦး၀င္းေအာင္+ေဒၚတင္သိန္း၊ ဦးဥာဏ္စိန္+ေဒၚဘိုေမတို႔က ပူေဇာ္လွဴဒါန္းထားၾကတယ္။ ဘုရားႀကီး အေနာက္ဘက္ရဲ႕ ေစာင္းတန္းမွာ ေဒၚသန္းၾကည္၊ ဦးဘအုန္း၊ ဦးသန္းေမာင္ေမာင္ ႏွမ တစ္စုက ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ထားၾက ပါတယ္။
ဘုရားႀကီး၀င္းအတြင္း အေနာက္ဘက္မွ အေရွ႕လွည့္တည္ထားတဲ့ ေစတီမ်ားမွာ ေရွးယခင္ဘိုးဘြားမ်ား တည္ထားခဲ့ၾကတာျဖစ္ၿပီး ယခုေခတ္မွာေတာ့ ထပ္မံျပင္ဆင္ပူေဇာ္ၾကသူ မ်ားမွာ (၁)ေဒၚစန္းမိသားစု၊ (၂)ဦးခ်စ္စံ မိသားစု၊ (၃) ဦးဖိုးလွႀကီးမိသားစု (၄) ေဒၚထားမိ မိသားစု၊ (၅) ဦးေက်ာ္စိန္+ေဒၚမိုးမိသားစုတို႔မွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ပူေဇာ္ၾက ပါတယ္။။ ေစတီရံမ်ားမွာ ဦးဘေက်ာ္ မိသားစု၊ ေဒၚခ်စ္ဥ၊ ေဒၚမိုးမ မိသားစုတို႔မွ ျပင္ဆင္ပူေဇာ္ထားၾကပါတယ္။ အေမ့ရဲ႕ အေဖ၊အေမတို႔ေခတ္တုန္းက ဘုရားႀကီးပြဲ ရက္မွာဆိုရင္ စာေရးတမံ ေငြ၀တၳဳလွဴတဲ့အျပင္ ပစၥည္း၊ ဖန္ခြက္၊ ဆပ္ျပာ၊ ဖေယာင္း၊ လက္ဖက္ေျခာက္ ထုပ္မ်ား ေလာင္းလွဴခဲ့တယ္။ ဘုရားပြဲလာ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ႐ုိးရာမုန္႔ျဖစ္တဲ့ မုန္႔ေပါက္ေၾကာ္ ကလည္း ႏွစ္ျပည္ေလာက္ ႏွစ္ တိုင္းေၾကာ္ရတယ္။ ထိုမုန္႔က မေၾကာ္လို႔မျဖစ္ဘူး။
ေရွးယခင္က ဆြမ္းအုပ္မ်ား ပို႔လာၾကတယ္။စာေရးေလး ငါးရြာဘုရားႀကီးက ၀ါဦးဘုရားျဖစ္ေတာ့ ကံႀကီးကုန္း၊ ေက်ာက္ပနံ ရြာသစ္မွာရွိတဲ့ ေဆြမ်ဳိးစု ၂၀ ေလာက္ကို ထမင္းေကြၽးၿပီး မုန္႔ေပါက္ေၾကာ္လည္း ေပးလႊြတ္ရတယ္ေလ။ တို႔ငယ္စဥ္တုန္းကဆိုရင္ ၀ါဆုိလဆုတ္ ၁ ရက္မွာ ၀ါဆိုသကၤန္း၊ ၀ါဆို ပန္းမ်ားကို ကပ္လွဴပြဲမွာ အေရွ႕ရြာကိုတစ္ပတ္လွည့္ၿပီး ဘုရားတက္ၾကတာ။ ရြာက အတီးအဖြဲ႕ကို ေကာင္းစိန္တို႔အဖြဲ႔၊ ဒိုးအဖြဲ႕၊ ေျခာက္လုံးပတ္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ တေပ်ာ္တပါး သြားလွဴၾကေသးတယ္။ အေမတို႔ငယ္ငယ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္တဲ့ မသန္းရင္ (ကြယ္လြန္)၊ မတင္ခ်စ္ (ကြယ္လြန္)သူတို႔နဲ႔ လုံခ်ည္အက်ႌ ဆင္တူခ်ဳပ္၀တ္ခဲ့ၾကတယ္။ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ ေညာင္ေရအိုးနဲ႔ ပန္းနဲ႔လည္းကိုင္ခဲ့ရတယ္။ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ေရႊသကၤန္း ကိုင္ရတယ္။ ယခင္တုန္းက ေရႊသကၤန္းကိုျဖန္႔ၿပီး ေလးေယာက္၊ ေလးေထာင့္က ကိုင္ၿပီးလွည့္တာ။ တူညီ၀တ္စုံ ၀မ္းဆက္ကေလးေတြနဲ႔ေပါ့။ ယခုေခတ္မွာေတာ့ ကလပ္ေပၚမွာေရႊသကၤန္းေခါက္တင္္ၿပီး တစ္ေယာက္ခ်င္းကိုင္ရတာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္လို အလွဆုံးေပါ့။
အေမတုိ႔ ငယ္စဥ္က ဘုရားႀကီးပြဲေတာ္မွာ ဆြမ္းေခါင္းကိုသြားၿပီး အာ႐ုဏ္ဆြမ္းသြားပို႔ရတာ။ ထိုစဥ္က ဆြမ္းေခါင္းမ်ားမွာ (၁)ဦးဘသာ+ ေဒၚစိန္ႏု၊ (၂)ဦးခ+ ေဒၚရွိန္၊(၃) ဦးေလာဟံ၊ (၄) ဦးခ်စ္ စံ၊(၅)ဦးညီ+ ေဒၚခ်စ္ပုံ၊ (၆)ဦးဘိုနီ+ ေဒၚေက်ာင္းအို၊ (၇)ဦးပိုက္+ ေဒၚစိန္ပုတို႔ျဖစ္ၾက၍ တို႔အေရွ႕ရပ္ က ဆြမ္းေခါင္းမွာ အေဖရဲ႕ အစ္မ အရင္းျဖစ္သူ ဦးဘသာ+ေဒၚ စိန္ႏုတို႔ျဖစ္တယ္။ ထုိစဥ္က အရီးႀကီးတို႔အိမ္ႀကီးမွာ ငါးခန္း၊ ေလးခန္း၊ ဆင္၀င္းသုံးလုံးနဲ႔ အိမ္ ႀကီးျဖစ္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္အိမ္ ၅၀ ခန္႔က ဆြမ္းအုပ္မ်ားဟာ အာ႐ုံဆြမ္းကို လင္ပန္းမ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ ဟင္းမ်ားကို သူ႕ထက္ငါ သြားေရာက္ပို႔လွဴၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဆြမ္းပုိ႔သူမ်ား ပန္းကန္လုံးေတြ ဆင္တူျဖစ္ေနၾကေတာ့ ျပန္ယူတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းကန္ျခင္းမွား တတ္ၾကတာကလည္း ခဏ ခဏပါ။ အဘြား ေဒၚအိမ္ညြန္႔ကေတာ့ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ ပန္းကန္လုံးေတြကို ၀ယ္ၿပီးထားတာ။ အေမက ေစ်းသည္ႀကီးဆိုေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္ ပန္းကန္လုံးေတြ ၀ယ္ထားတယ္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ပန္းကန္လုံးႀကီးေတြရွိေသးတယ္။ အေမ၀ယ္ထားခဲ့တာ။ ဆြမ္းေခါင္း အိမ္က ဆြမ္းကပ္အကူ ေခၚထားတဲ့ ဦးရွိန္၊ ဦးဓာတ္အုိး၊ ဦးေရႊျမဦး က်န္စတဲ့ လူႀကီးေတြက သံဃာေတာ္ေတြ ဆြမ္းကပ္ၿပီးခ်ိန္ဆိုရင္ အိမ္ႀကီးရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ကေနၿပီး အာ႐ုဏ္ပြဲမ်ား ၿပီးပါၿပီဗိ်ဳ႕။ ပန္းကန္မ်ားလာယူၾကပါလို႔ ေအာ္ေခၚတာကေတာ့ ဦးရွိန္ရဲ႕အသံက တစ္ရပ္လုံးၾကားရတယ္။
အေမ့ရဲ႕အေမ ဘြားအိမ္ညြန္႔ကေတာ့ ႏွစ္စဥ္အခ်ဳိပြဲလည္း သြားၿပီးလွဴတယ္။ ထုိစဥ္က အခ်ဳိပြဲကို အိမ္ရွင္ဆြမ္းေခါင္းက အကုန္အက်ခံရတယ္ေလ။ ဒီလိုနဲ႔ၾကာလာေတာ့ ဆြမ္းေခါင္းေခတ္ ကုန္သြားၿပီး (၁၃၂၈)ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ပုဂၢလိက ဆြမ္းဒကာေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ တစ္ဦးလွ်င္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္စီ ပင့္ေလွ်ာက္ေကြၽးေမြး လွဴဒါန္းခဲ့ၾကေတာ့ တစ္ခါ တစ္ရံလူဦးေရ မ်ားေတာ့ တစ္အိမ္လွ်င္ ငါးပါး၊ ခုနစ္ပါး၊ ၁၀ ပါးစီ မွ်ၿပီးေတာ့ ေပးရတဲ့ႏွစ္လည္း ရွိတယ္။ ေန႔ဆြမ္းကေတာ့ တစ္အိမ္ ဆြမ္းတစ္အုပ္ အိမ္ေစ့ ဘုရားႀကီး ဆြမ္းေလာင္းဌာနကို သြားလွဴၾကတယ္။ ရြာဘုံအေနနဲ႔လည္း ရြာကေကာက္ခံရ ရွိတဲ့ ေငြနဲ႔ယခင္ကေတာ့ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးခံတဲ့ ဓေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အဘဦးဘဒင္ မရွိကတည္းက ဆြမ္းေတာ္ႀကီးမခံဘဲ ဘုရားႀကီးထဲက ဓာတ္စက္နဲ႔ အလွဴခံၾကေတာ့တယ္။ အလွဴခံရတဲ့ န၀ကမၼေငြကို ေက်ာင္းတုိက္ေစ့၊ သံဃာေစ့ လွဴဒါန္းတယ္။ ငွက္ေပ်ာ၊ နာနတ္ေတြလည္း ၀ယ္လွဴတယ္။ က်န္တဲ့ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားမွာ မုန္႔ဆီေၾကာ္၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္စတဲ့ အေျခာက္အျခမ္း ပစၥည္းမ်ဳိးစုံ လွဴဒါန္းၾကတယ္။
ယခုအခါမွာေတာ့ ရဲေလာင္း (ဆြမ္းေလာင္း အာ႐ုဏ္ခံ တန္ေဆာင္းရွည္)ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ထိပ္မွာ ဇရပ္ႀကီးတစ္လုံး ေလးခန္း၊ သုံးခန္း၊ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ထားတယ္ေလ။ ဇရပ္ဒကာမေတြကေတာ့ မသီတာ၊ မဘီ၊ မရီ၊ မၾကည္ ညီအစ္မတစ္စုတို႔က လွဴဒါန္း ေဆာက္လုပ္ထားပါတယ္။ ထုိဇရပ္တြင္းမွာ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းလက္ခံတဲ့ ေတာင္း၊ ဒန္အိုးမ်ားနဲ႔ ဘုရားလူႀကီးမ်ားမွာ ကိုျမေသာင္း၊ ကိုေက်ာ္ေအာင္၊ ကိုညြန္႔ေဌးတို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သံဃာေတာ္ရွင္ျမတ္တို႔ သကၤန္း႐ုံေတာ္မူၾကတာလည္း ထုိဇရပ္ထဲ မွာပဲ ျပင္ဆင္ၾကတယ္။ ၿပီးမွ ရဲေလာင္းလိုက္ တန္းစီၾကြေရာက္ၿပီး အလွဴခံပုံဟာ ၾကည္ညိဳစရာပါ။ ပရဟိတေခတ္မွာေတာ့ ရြာထဲမွာ လျပည့္လကြယ္ ေဘာဇနကုသလ ဆြမ္းေလာင္းအသင္းလည္းရွိတယ္။ တစ္ရြာလုံးအလွဴခံၿပီး ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းမ်ားကို ၁၅ ရက္၊ တစ္ပတ္ေလာက္ ေလာင္းလွဴၾကတဲ့ အသင္းသူမ်ားမွာ မရီေမာ္၊ မသူဇာအစရွိတဲ့ ကေလးမေတြ ၁၅ ေယာက္ေလာက္ အသင္း ဖြဲ႕ထားတာရွိတယ္။ ဒီႏွစ္ဘုရားႀကီးပြဲ(၁၃၇၈ခုႏွစ္) မွာ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔က ေက်ာင္းတိုက္က(၂၁)တိုက္၊ သံဃာေတာ္အပါး၂၃၀ ပင့္ ေလွ်ာက္ၿပီး အာ႐ုဏ္ဆြမ္းဒကာမ်ားမွာ ဦးသန္းထြန္း+ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ျမင့္၊ ဦးေမာင္ေလး+ေဒၚေသာင္းၾကြယ္ တို႔မွ ေက်ာင္း တိုက္တစ္တိုက္စီ တာ၀န္ယူ လွဴဒါန္းတယ္။ က်န္ ၁၉ တိုက္ကို ဦးၿမိဳင္+ေဒၚတင္ေဌးမိသားစုမွ တာ၀န္ယူေကြၽးေမြး လွဴဒါန္းၾကၿပီး။ ေန႔ဆြမ္း မွာ ရြာသူရြာသားအမ်ား တစ္ရြာလုံး ဆြမ္း တစ္အုပ္ပို႔ၾကရတယ္။
မုန္႔ေပါက္ေၾကာ္၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္၊ ဆပ္ျပာ၊ လက္ဖက္ေျခာက္၊ သၾကား၊ အခ်ဳိမႈန္႔၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုပ္ အစရွိတဲ့ ပစၥည္းမ်ားေလာင္း လွဴၾကၿပီးလွ်င္ ေရစက္ခ် ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ေတာ္ရွည္ ငါးလတ္ေတာရဆရာေတာ္ ဦးလာဘအား ၀ါဆိုသကၤန္း၊ ေဆး၊ ပစၥည္း မ်ားကို မႏၲေလးေန ကိုသိန္းႏိုင္+မလွေလးတို႔က လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾက၍ က်န္ပစၥည္းမ်ဳိး န၀ကမၼေငြ အလွဴဒါနမ်ားကို ရြာသူရြာသား အမ်ားက ပူေဇာ္၍ ေရစက္ခ်က္ အမွ်ေ၀ၾကပါေၾကာင္း။ ဆြမ္းပို႔လာသူ ဆြမ္္းအုပ္မ်ား အေရွ႕ရြာ ေက်ာက္ပနံမွ ဆြမ္းအုပ္လူ ၅၀ ခန္႔ လာေရာက္ၾကတယ္။ သူတို႔ကိုလည္း ထမင္းေကြၽးၿပီး စာေရးရြာမွာ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးအဖြဲ႕ေတြက ေရခဲမုန္႔နဲ႔ ဧည့္ခံေကြၽးေမြး ခဲ့ၾကတယ္။ စာေရးအေရွ႕ရြာမွ အတိသိတလ အာ႐ုဏ္ေတာ္ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးသားမ်ား ၁၅ ေယာက္ခန္႔ အုပ္ထုိးဆြမ္းေတာ္ တင္လာ ၾကတယ္။ ႏွစ္စဥ္ လာေနက်ပဲ။ နံနက္ ၄ နာရီထိုးမွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ တို႔ႏွင့္ ေမတၱသုတ္၊ ပရိတ္ေတာ္တို႔ကို ရြတ္ဖတ္ၾကၿပီး ဆြမ္းေတာ္မ်ား လာေရာက္တင္လွဴခဲ့ၾကတယ္။ အမွ်မ်ားေ၀ၾကတယ္ေလ။ သူတို႔အဖြဲ႕ကိုလည္း ထမင္းမ်ားေကြၽးၿပီး ေရခဲမုန္႔မ်ားႏွင့္ ဧည့္ခံခဲ့ၾကတယ္။
ဘုရားႀကီးပရိ၀ုဏ္တြင္းမွာ ဘုရားႀကီး အာ႐ုံကန္ႀကီးက ဘုရင္မင္းေခါင္လက္ထက္ စာေရးေတာ္မင္းႀကီးတု႔ိလက္ထက္ အာ႐ုံကန္ႀကီးက ကြၽန္းသားသြပ္မုိးမ်ားနဲ႔ ေဘးက အကာမပါဘဲနဲ႔ အာ႐ုံကန္ႀကီးျဖစ္တယ္။ ယခုေခတ္တြင္ ဦးသုတ+ေဒၚေသာင္းစိန္ မိသားစုမွ အု႒္တုိက္ အာ႐ုံကန္ႀကီးႏွင့္ ပူေဇာ္ထားၾကတယ္။ ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ဘက္တြင္လည္း ဦးဘိုး ထြန္း+ေဒၚပန္းအိ မိသားစုမွ ဓမၼာ႐ုံႏွင့္တကြ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကိုလည္း ထည့္သြင္း ပူေဇာ္ထားၿပီး ဘုရားပြဲလည္း ႏွစ္စဥ္ျပဳ လုပ္ၾက တယ္။ ေျမာက္ဘက္ ၊ အေရွ႕ဘက္မွလည္း သုံးခန္း၊ ေလးခန္း ဓမၼာ႐ုံႀကိးတစ္ခု စာေရးရြာသား မႏၲေလးမွာေနေသာ ဦးစက္သိန္း+ေဒၚခင္သန္း မိသားစုတို႔မွ ေဆာက္လုပ္ပူေဇာ္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူ၊ ပန္ကာလွ်ပ္စစ္မီးမ်ားႏွင့္ အတူ ေဆာက္လုပ္ပူေဇာ္ထားၾကပါသည္။ ဘုရားႀကီးဓမၼာ႐ုံတြင္း၌ တရားေဟာ ပလႅင္တစ္ခုကိုလည္း ဦးဘေက်ာ္+ ေဒၚစိန္ေမ မိသားစုမွ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းထားပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္