အဂၤလိပ္ျမန္မာပထမစစ္ပြဲ ျဖစ္ပြားေနသည့္ကာလ ရႏၲပိုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရေတာ့မည့္ အေျခအေနတြင္ ထင္ရွားေသာ ရဟန္းစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ပါး သည္ ျမန္မာ့ဇာတိမာန္ကို သိမ္ေမြ႕စြာ လႈံ႕ေဆာ္သည့္ စကားကို မိန္႔ၾကားခ့ဲသည္။ ထိုစကား မွာ ”ထိုေၾကာင့္ စင္စစ္၊ ရဲခ်ိန္ေခတ္တြင္၊ ရဲဆစ္တညီ၊ တန္ ေခ်ၿပီဟူ ၍ ျဖစ္သည္။ ယခု အခ်ိန္ သည္ ရဲစြမ္းသတၱိ ျပရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ သည့္အတြက္ ညီညီညြတ္ ညြတ္ ရဲစြမ္း သတၱိျပဖို႔ အခ်ိန္တန္ေခ်ၿပီဟု ဆို လိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ မိန္႔ၾကားေသာ ရဟန္း စာဆိုေတာ္ႀကီးကား ‘မုံေရြးဆရာ ေတာ္အရွင္ အရိယာဝံသအာဒိစၥရံ သီ’ဟူ၍ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ ႀကီးျဖစ္သည္။ မုံေရြးဆရာေတာ္သည္ ပ်ဳိ႕ အမ်ားအျပားေရးဖြဲ႕ခဲ့ရာ ဒုတိႏၷပ်ဳိ႕၊ ပၪၥာဝုဓပ်ဳိ႕၊ နာရဒပ်ဳိ႕၊ မဟာသီလဝ ပ်ဳိ႕၊ ကုသပ်ဳိ႕၊ မဂၤလသုတ္ပ်ဳိ႕ စသည့္ ပ်ဳိ႕မ်ားထင္ရွားပါသည္။ ငါးရာငါး ဆယ္၊ ဓမၼပဒ စသည့္ စာေပမ်ားကို အေျချပဳ၍ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ ေရးဖြဲ႕ ထားေသာ ေလးလုံး စပ္ကဗ်ာ ရွည္ႀကီး မ်ားျဖစ္သည္။ မူလဇာတ္ေတာ္မ်ား မွ ဇာတ္လမ္း၊ဇာတ္ေဆာင္၊ ကာလ ေဒသေနာက္ခံတို႔ကို အသက္ဝင္လာ ေအာင္၊ ႐ုပ္လုံးၾကြ လာေအာင္ အေျပာက္အမြမ္းအဆင္တန္ဆာမ်ား ျဖင့္ ခ်ဲ႕ထြင္ေရးဖြဲ႕ထားသည့္အတြက္ စာဖတ္သူတို႔ႏွစ္ သက္ေသာ ရသ ေျမာက္အေရးအဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေဖာ္ျပပါ ဇာတိမာန္လႈံ႕ေဆာ္ ေသာအဖြဲ႕ကို မဟာသီလဝပ်ဳိ႕တြင္ ေတြ႕ရပါသည္။ မဟာ သီလဝပ်ဳိ႕မွာ ငါးရာငါးဆယ္နိပါတ္၊ မဟာသီလဝ ဇာတ္ကို ပ်ဳိ႕အျဖစ္ ျပန္လည္ေရးဖြဲ႕ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ မဟာသီလဝ ဇာတ္သည္ အလြန္သေဘာေကာင္း ေသာ၊ ႏူးညံ႕ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဘုရား ေလာင္း မဟာသီလဝမင္းအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
မဟာသီလဝမင္းသည္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာသည္။ တိုင္းျပည္ကို သာယာညင္းေပ်ာင္းစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ သည္။ သူခိုးသူ ဝွက္မ်ားကို ဖမ္းမိ လွ်င္ အျပစ္မေပးဘဲ ဆုံးမေဖ်ာင္းဖ်ၿပီး ျပန္ လႊတ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ ရန္သူမင္းက မဟာသီလဝမင္း၏ တိုင္းျပည္ ကို လာေရာက္တိုက္ခိုက္သည္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ေသေက်ပ်က္စီးမည္စိုးသျဖင့္ ရန္သူကို ခုခံတိုက္ခိုက္ျခင္း မျပဳရန္ မဟာ သီလဝမင္းက အမိန္႔ေပးသည္။ မွဴးမတ္မ်ားက ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မင္းႀကီးသည္လည္း ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္သည့္ အလုပ္ကို ေရွာင္လႊဲ၍ မရေၾကာင္း ေလွ်ာက္ ထားၿပီး ရန္သူကို မိမိတို႔ ထြက္တိုက္ပါရေစဟု ခြင့္ေတာင္း ေသာ္လည္း မဟာသီလဝမင္းက ခြင့္ မျပဳ။ ထို႔ေၾကာင့္ ရန္သူမင္းက နန္းေတာ္ကို အလြယ္တကူဝင္ေရာက္ သိမ္းပိုက္ သည္။ မဟာသီလဝမင္းကို ဖမ္းဆီးၿပီး သခ်ဳႋင္းတြင္ ဦးေခါင္းသာေဖာ္ထားၿပီး တစ္ကိုယ္လုံးေျမျမႇဳပ္ထားသည္။ ညအခ်ိန္ သခ်ဳႋင္းေခြး မ်ား ကိုက္မည္ျပဳေသာအခါမွ မဟာသီလဝမင္းက ‘အခ်ည္းႏွီးမေသစ ေကာင္း’ဟု ေတြးမိၿပီး ေခြးမ်ားကို က်ယ္ေလာင္ စြာ ေအာ္ဟစ္ေျခာက္ လွန္႔သည္။ ေခြးမ်ားထြက္ေျပးေသာ အခါ ခြန္အားျဖင့္႐ုန္းၿပီး တြင္းထဲမွ ထြက္သည္။ ထိုစဥ္ ဘီလူးႏွစ္ေကာင္ သည္ လူေသအေလာင္းတစ္ ခုကို အေဝမတည့္သည့္အတြက္ မဟာသီလဝမင္း ထံ ေရာက္လာရာ မဟာသီလဝမင္းက လူေသေကာင္ကို သန္လ်က္ျဖင့္ ေခါင္း၊ ကိုယ္ႏွစ္ ျခမ္းခြဲၿပီး တစ္ျခမ္းစီေဝေပးလိုက္ သျဖင့္ ဘီလူးမ်ားေက်နပ္သြားၿပီး ခိုင္းလိုရာ ခိုင္းပါဟု ဆိုသျဖင့္ နန္းေတာ္သို႔ လုိက္ပို႔ခိုင္းသည္။ မဟာ သီလဝမင္းသည္ အိပ္ခန္းေဆာင္တြင္ စိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ရန္သူမင္း၏ အနားကိုသြားၿပီး ဝမ္း ဗိုက္ကို သန္လ်က္ျဖင့္ ႐ိုက္ပုတ္သည္။ ရန္သူမင္းထိတ္လန္႔သြားၿပီး မဟာသီလဝမင္း ကို ေတာင္းပန္၍ တိုင္း ျပည္ျပန္ေပးသည္။ ဤကား မဟာသီလဝဇာတ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။
မုံေရြးဆရာေတာ္သည္ မွဴးမတ္မ်ားက မဟာသီလဝမင္းအား ရန္သူမင္းကို တိုက္ခိုက္ခြင့္ေပးရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေလွ်ာက္ထားပုံကို ဖြဲ႕ရာ၌ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ‘ထို႔ ေၾကာင့္စင္စစ္၊ ရဲခ်ိန္ေခတ္တြင္၊ ရဲဆစ္တညီ၊ တန္ေခ်ၿပီ’ ဟူေသာ စကားကို ထည့္သြင္းေရး ဖြဲ႕ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုစကားသည္ မူရင္း ဇာတ္ေတာ္တြင္ မပါဝင္ပါ။ မုံေရြးဆရာေတာ္က ထည့္သြင္းေရးဖြဲ႕ ထားသည့္ စကားျဖစ္ သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ‘ရဲခ်ိန္ေခတ္’ ဟူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္ကို ဆိုလိုပါသနည္း။ ပ်ဳိ႕ေရးဖြဲ႕သည့္အခ်ိန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အဂၤလိပ္တို႔ ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရန္သူကို ရဲရဲဝ့ံဝံ့ျပန္လည္ခုခံဖို႔လိုအပ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားသည္လည္း ဇာတ္ေတာ္ထဲက မဟာသီလဝမင္းကဲ့သို႔ပင္ စိတ္ထားႏူးညံ႔ သူျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသား မွတ္တမ္းတစ္ခုတြင္ ဘႀကီးေတာ္မင္းတရားသည္ ေသြးထြက္ သံယိုျမင္ကြင္းကို မၾကည့္ဝ့ံေသာ၊ စိတ္ထားႏူးညံ႔ေသာမင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ မုံေရြးဆရာေတာ္ မဟာသီလဝ ပ်ဳိ႕ေရး ဖြဲ႕ျခင္းမွာ တမင္ရည္ရြယ္၍ ေရးဖြဲ႕ျခင္း ျဖစ္ေလမည္လားဟု ေတြးစရာျဖစ္လာပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ‘ရဲခ်ိန္ေခတ္’ဟု ဆရာေတာ္မိန္႔ ဆိုေသာ ထိုေခတ္ထိုအခ်ိန္သည္ ျပည္ပမွ က်ဴးေက်ာ္လာေသာ ရန္သူ အဂၤလိပ္မ်ားကို ညီညီၫြတ္ၫြတ္ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးလိုေသာသေဘာျဖင့္ မဟာသီလဝဇာတ္ကို တမင္ေရြးခ်ယ္ကာ ပ်ဳိ႕အျဖစ္ ေရးဖြဲ႕ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆ ဖြယ္ျဖစ္ေနပါသည္။
ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းစာဆို မုံေရြးဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ရဟန္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကဳံလာသည့္ အခါ မေနသာ ဘဲ မဟာသီလဝပ်ဳိ႕တြင္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ကို သိမ္ေမြ႕စြာ လႈံ႕ေဆာ္ေရးဖြဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
Writer : ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ )
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္