သေရေခတၱရာ ပ်ဴဗမာအကၡရာ ၊ ပုဂံဗမာ အကၡရာ ႏွင့္ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာ စစ္တမ္း

သေရေခတၱရာ ပ်ဴဗမာအကၡရာ ၊ ပုဂံဗမာ အကၡရာ ႏွင့္ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာ စစ္တမ္း

ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းဦးေခတ္ပိုင္းတြင္ သေရေခတၱရာေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႔ ထြန္းကား
ခဲ့ပါသည္။ သေရေခတၱရာေခတ္ႀကီးသည္  ဘီစီ ၅ ရာစု မွ ေအဒီ ၁ ရာစု အထိလည္းေကာင္း၊ ပုဂံေခတ္ႀကီးသည္
ေအဒီ ၂ ရာစု မွ ၁၃ ရာစု အထိလည္းေကာင္း ထြန္းကားခဲ့သည္ဟု သေရေခတၱရာ ရာဇ၀င္၊ ပုဂံ ရာဇ၀င္ အပါအ၀င္ ေရွး ျမန္မာရာဇ၀င္တို႔၌ မွတ္တမ္းတင္ ေဖာ္ျပ ထားၾကပါသည္။ 

မဇၥ်ိမ ေဒသသားတို႔က သေရေခတၱရာေခတ္၊ ပုဂံေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္ အထိတိုင္ေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး
တို႔ကို  ျဗဟၼာ၀သၱဳ ၊ ျဗဟၼာေဒသ(ျမန္မာႏိုင္ငံ) ဟု သိရွိ ေခၚဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ တရုတ္တို႔က  ဘီစီ ၂ ရာစု ကတည္း ကစ၍  ျဗဟၼာႏိုင္ငံ ၊ ျဗဟၼာလူမ်ိဳးကို သိရွိ မွတ္တမ္းတင္ ေဖာ္ျပလာၾကပါသည္။  သေရေခတၱရာႏိုင္ငံ ႏွင့္ လူမ်ိဳးကို လည္းေကာင္း၊ ပုဂံႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးကိုလည္း ေကာင္း ျဗဟၼာႏိုင္ငံ၊ ျဗဟၼာလူမ်ိဳး ဟု တရုတ္တို႔ သိရွိ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾက ၿပီး ျဗဟၼာ(ဗမာ) ကို ပ်ဴ ဟူေသာ အမည္ပြားျဖင့္လည္း တရုတ္တို႔ သိရွိ မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ၾကပါသည္။ 

ဘီစီ ၂ ရာစုမွ  ေအဒီ ၁၀ ရာစုအထိ ျဗဟၼာ (ဗမာ)ႏိုင္ငံ  ေခၚ  ပ်ဴႏိုင္ငံႀကီးသည္ ေျမာက္ဘက္တြင္ ယူနန္နယ္စပ္ အထိ၊ ေတာင္ဘက္တြင္ ပင္လယ္အထိ က်ယ္၀န္းေၾကာင္း လည္း တရုတ္နန္းေတာ္ မွတ္တမ္းႀကီးမ်ားက သိရွိေဖာ္ျပခဲ့ ၾကပါ သည္။ 

သေရေခတၱရာ ရာဇ၀င္တြင္လည္း ဒြတၱေဘာင္မင္းႀကီး သည္ ဧကရာဇ္ႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ႏိုင္သည့္ အလြန္ ဘုန္းႀကီး ေသာ မင္းႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒြတၱေဘာင္မင္းႀကီး သည္ အတြင္းပင္လယ္ အျပင္ပင္လယ္တို႔ကို ပိုင္စိုးေၾကာင္း မွတ္တမ္း တင္ ေဖာ္ျပလ်က္ ရွိပါသည္။

အဆိုပါ ပ်ဴျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကေသာ သေရေခတၱရာမင္းမ်ား၊ ပုဂံမင္းမ်ားသည္ ဗုဒၶ
သာသနာျပဳ မင္းမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ မင္းႏွင့္ျပည္သူတို႔ သည္ ဗုဒၶသာသနိကဆိုင္ရာ ေစတီပုထိုး၊ လႈိဏ္ဘုရား၊ သိမ္ေက်ာင္းမ်ားကို တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ဓမၼသတ္က်မ္းမ်ား ေရးသားစီစဥ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ရဟႏၱာ အမ်ားေပၚထြန္းခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ သေရေခတၱရာေခတ္ ကတည္းက ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္မ်ား သင္အံၾကေၾကာင္း၊ ျပဳစုေရးသားေၾကာင္း သေရေခတၱရာရာဇ၀င္၊ ပုဂံရာဇ၀င္ ႏွင့္ အျခားေသာ ေရွးျမန္မာရာဇ၀င္မ်ားတြင္ မွတ္တမ္းတင္ ရစ္ခဲ့ၾကပါသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ သေရေခတၱရာႏွင့္ ပုဂံမွ ျမန္မာဟူေသာ ပ်ဴမင္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားသည္ စာေရး စာဖတ္တတ္ ၾကေၾကာင္း၊ အကၡရာမ်ား ရွိေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ သေရေခတၱရာေခတ္ဦးကတည္းမွ မဇၥ်ိမေဒသမွ ျဗဟၼီ အကၡရာမ်ား ရရွိသံုးစြဲ ေရးသားၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ သေရေခတၱရာ ေဘာေဘာႀကီးဘုရား၊ ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕နယ္ ၅ မ်က္ႏွာဘုရားအနီး ပ်ဴေၾကာင္လိမ္တိုက္ႀကီးႏွင့္ နန္းဦးေစတီ၊ ေရႊနတ္ေတာင္ဘုရား၊ ေရႊေတာင္ ရဟႏာၱ ရွစ္ဆယ္ ပ်ဴသိမ္ႏွင့္ ေလးမ်က္ႏွာဘုရား၊ က်ီးသဲ တို႔တြင္ ဗုဒၶေခတ္ႏွင့္ အေသာကေခတ္သံုး ျဗဟၼီအကၡရာမ်ားကို ေရွးအုတ္ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေရးတိုးတံဆိပ္ႏွိပ္ထားေသာ အေထာက္အထားမ်ားကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

သေရေခတၱရာ ဘုရားႀကီးေစတီႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေက်ာက္အရိုးအိုးႀကီး ေလးလံုးေပၚ၌ မင္းအမည္ မ်ား၊ ေန႔စြဲမ်ားကို ေရွးဦးပိုင္း ျဗဟၼီအကၡရာမ်ား၊ ေႏွာင္း ျဗဟၼီအကၡရာမ်ား၊ ပ်ဴျမန္မာအကၡရာမ်ား အသံုးျပဳ၍ ဗမာ ေ၀ါဟာရမ်ား၊ ဗမာသဒၵါ၊ ဗမာဘာသာျဖင့္ ေရးထိုးထား ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရ အနည္းငယ္ ပါရွိ ပါသည္။ ယင္း သေရေခတၱရာ ပ်ဴ ေခၚ ဗမာမင္း ေက်ာက္အရိုးအိုးစာကို ေရးထိုးထားေသာ ေရွးေဟာင္း အကၡရာတို႔ အရ ေအဒီ ၂ ရာစု ၃ ရာစုကာလ စာအကၡရာ မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ယင္း သေရေခတၱရာ ဗမာမင္း၊ မိဖုရား ၄ ပါး၏ ေက်ာက္အိုးစာတို႔မွာ ေအဒီ ၂-၃ ရာစု ဗမာစာ အေရးအသားျဖစ္ပါ သည္။ ယင္း ေက်ာက္အိုးစာမ်ားအျပင္ နာမည္ႀကီး ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္မ်ား(ေအဒီ ၄-၅ ရာစု၊ ပါဠိဘာသာ) ၊ ေမာင္ကန္ ေရႊေပခ်ပ္ (ေအဒီ ၄-၅ ရာစု ၊ ပါဠိဘာသာ) ႏွင့္ အျခားေသာ ေက်ာက္စာမ်ား၊ အုတ္ခြက္စာမ်ားလည္း ေတြ႕ရွိထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းေဒသတြင္လည္း ေအဒီ ၄ ရာစု အကၡရာမ်ားႏွင့္ ေရးထိုးထားေသာ ေရွးဗမာ ေက်ာက္စာ အပါအ၀င္ ေက်ာက္စာ ၃ ခ်ပ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

စတုတၱပုဂံ အေနာ္ရထာမင္း၊ ေစာလူးမင္း၊ က်န္စစ္သားမင္း တို႔လက္ထက္တြင္ သေရေခတၱရာ (ဘီစီ ၄ ရာစု)ေခတ္က
တည္းက သံုးစြဲလာေသာ ဗုဒၶေခတ္-အေသာကေခတ္သံုး ေရွးဦးျဗဟၼီအကၡရာမ်ား၊ ေႏွာင္းျဗဟၼီအကၡရာမ်ားႏွင့္ ပ်ဴအကၡရာေခၚ ဗမာအကၡရာမ်ားမွ အဆင့္ဆင့္ ဆင္းသက္ လာေသာ ေရွးအကၡရာမ်ားကို သံုးစြဲေရးသားေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ျဗဟၼီအကၡရာမ်ားကို အေျချပဳ၍ ေရွးဗမာကိုယ္ပိုင္အကၡရာမ်ားကို ေအဒီ ၂ ရာစု- ၃ ရာစု ကာလကတည္းက တီထြင္ သံုးစြဲေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားစြာ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

၁၈၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမေစတီအမ်ိဳးအ မည္မသိ ေက်ာက္စာကို လည္းေကာင္း၊ ၁၉၁၁-၁၂ တြင္ သေရေခတၱရာမင္း၊ မိဖုရား ၄ ဦး၏ ေက်ာက္အရိုးအိုး ၄ လံုးေက်ာက္စာ တို႔ကို လည္းေကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး မည္သူမွ အဓိပၸာယ္မဖတ္ တတ္ ခဲ့၍ မည္သည့္ ဘာသာစကားမွန္း မသိ၍ အမ်ိဳးအမည္မသိ (unknown) ဟုသာ သုေတသန လုပ္ထံုးနည္းအရ ေခၚဆို ခဲ့ပါသည္။ ဆရာ ဗလက္ဒင္သည္ ျမေစတီေက်ာက္စာ ျမန္မာစာမ်က္ႏွာႏွင့္ ယင္းအမ်ိဳး အမည္မသိေက်ာက္စာမ်ားကို တိုက္ဆိုင္ဖတ္ရႈၾကည့္ၿပီး စာလံုးေ၀ါဟာရ ၁၀၀ ခန္႔ကို အနက္အဓိပၸာယ္ေဖာ္ထုတ္ ေပးခဲ့ရာ ပါဠိ သကၠဋသက္ အနည္း ငယ္ ႏွင့္ သား၊ မယား၊ တိုင္းျပည္၊ ရြာ၊ ေက်းဇူး အစရွိေသာ ျမန္မာေ၀ါဟာရ အမ်ားစု ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ 

ဆရာဗလက္ဒင္သည္ ေ၀ါဟာရ အနည္း ငယ္ကိုသာ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ႏိုင္ၿပီး ေ၀ါဟာ ရအမ်ားစုကို အဓိပၸာယ္ မေဖာ္ႏိုင္၊ မဖတ္ ႏိုင္၍ သဒၵါစနစ္ႏွင့္ ၀ါက်ဖြဲ႕ထံုးကို မသိ သျဖင့္ ယင္းေက်ာက္စာတို႔မွာ မည္သည့္ ဘာသာစကား ျဖင့္ ေရးထား ေၾကာင္း မသိခဲ့ပါ။

ယင္းသို႔ မသိလွ်င္ အမ်ိဳးအမည္မသိစာ (unknown) ဟု ေခၚဆိုရမည့္ သုေတသနထံုးကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ယင္းစာတို႔ ကို ေခၚေ၀ၚ ရည္ညႊန္းရ ေျပာဆိုရ လြယ္ကူ ေအာင္ ပ်ဴစာဟု ယာယီအမည္ေပး တံဆိပ္ တပ္ေပးလိုက္ေၾကာင္း ဆရာ ဗလက္ဒင္ ေရးသားေျပာဆိုၿပီး ၁၉၁၁-၁၂ မွ စ၍ သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ပုဂံတို႔ေတြ႕ မဖတ္တတ္ေသာ ေရွးေက်ာက္စာမ်ားကို ပ်ဴေက်ာက္စာမ်ားဟု ေခၚဆိုမႈ အစျပဳ ခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးလုစ္ႏွင့္ ဆရာႀကီး ခ်ားလ္ဒူရြိဳင္ဆယ္တို႔သည္ ဆရာဗလက္ဒင္ သုေတသနထံုး ခ်ိဳးေဖာက္သည္ကို မတားျမစ္ပဲ သူတို႔ႏွစ္ဦးကပါ အဆိုပါ အမ်ိဳးအမည္မသိ ေရွးေက်ာက္စာ ေပစာ မ်ားကို ပ်ဴစာ မ်ားဟု လိုက္လံေခၚဆို ေရးသားၾကပါသည္။ 

ထိုမွတဆင့္ တက္၍ ယင္းစာတို႔ကို ျမန္မာ ပ႑ိတ္မ်ား မဖတ္တတ္၍ ျမန္မာစာ မ ဟုတ္၊ ျမန္မာစာႏွင့္ ယင္းစာ မ်ား (ယာယီ ပ်ဴစာဟုအမည္တပ္လိုက္ေသာစာမ်ား) မတူ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဴႏွင့္ ျမန္မာ လူမ်ိဳး မတူဟု မဖတ္တတ္ပဲ ေကာက္ခ်က္ အမွားမ်ား ေျပာဆိုေရးသား ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ ခ်ီၾကသျဖင့္ ပ်ဴႏွင့္ျမန္မာ မတူဟူေသာ အယူအဆအမွားႀကီးမွာ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပပါ ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားခဲ့ပါသည္။

သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ပုဂံ ျမေစတီတို႔ေတြ႕ အဆိုပါ အမ်ိဳးအမည္မသိ ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ား၏ ၀ါက်ဖြဲ႕ပံု၊
သဒၵါစနစ္ႏွင့္ ၀ါက်အဓိပၸာယ္မ်ားကို တကၠသိုလ္မ်ား သမိုင္းသုေတသနဦးစီးဌာနသမိုင္းသုေတသနစာတမ္းဖတ္ပြဲ တြင္ ဦးေက်ာ္ဇင္(ဘုန္းတင့္ေက်ာ္) ဖတ္ရႈေဖာ္ထုတ္ တင္ျပခဲ့ၿပီး ယင္းစာတို႔မွာ ေရွးေဟာင္းဗမာစာ ဗမာဘာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ သေရေခတၱရာ မင္း၊ မိဖုရားတို႔သည္ ဗမာမင္း၊ မိဖုရားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ႀကီးသည္ ပ်ဴဟု အမည္ပြားရွိေသာ ေရွးဗမာၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေက်ာက္စာအကၡရာတို႔မွာ သေရေခတၱရာေခတ္ေႏွာင္း ဗမာေက်ာက္စာ၊ ဗမာအကၡရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာႀကီးလုစ္သည္ ဆရာႀကီးဗလက္ဒင္ႏွင့္အတူ အမ်ိဳးအမည္မသိစာ (unknow) ဟုေခၚဆိုရမည့္ သုေတသနထံုးကို
မလိုက္နာပဲ ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့သည့္အျပင္ ဘီစီ ၂ ရာစု ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေအဒီ ၃ ရာစုျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေအဒီ ၃ ရာစု ပုဂံႏိုင္ငံ ဟူေသာ တရုတ္မွတ္တမ္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ခ်န္လွပ္ၿပီး ဗမာတို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္လာမည့္ ပ်ဴႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ေအဒီ ၉ ရာစုတြင္ လူရိုင္းမ်ားအျဖစ္ ၀င္ေရာက္လာၿပီး အေျခခ်ေၾကာင္း၊ ေအဒီ ၁၀ ရာစုတြင္ မြန္မ်ားထံမွ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ စာအကၡရာရရွိ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္လာၿပီး စာတတ္လာေၾကာင္း အေထာက္အထား အမွားမ်ားျဖင့္ ေျပာဆို ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆက္လက္၍ ဒြါရာ၀တီ မြန္ႏိုင္ငံ (ေအဒီ ၆ ရာစု-၁၀ ရာစု)မွ မြန္စာအေရးအသားသည္ သထံုမွ ပုဂံသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း၊ သထံုမွ ျမန္မာျပည္မသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေၾကာင္း၊ ပုဂံေခတ္ ဗမာတို႔သည္ သူတို႔၏ ေသြးတူသားခ်င္း ပ်ဴမ်ား(closely couson) ထံမွ အကၡရာကို မယူပဲ မြန္အကၡရာမ်ားကို လက္ခံယူငင္သံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း၊ ပုဂံေခတ္ ဗမာအကၡရာသည္ မြန္အကၡရာမ်ားမွ ဆက္ခံထားေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားတစ္စံုတစ္ရာ မျပႏိုင္ပဲ သူ၏ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္မ်ားကို တေဖ်ာေဖ်ာ ေရးသားေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ယင္း ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အားလံုးမွာ အမွားအယြင္းမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း လက္ေတြ႔သုေတသနအလုပ္အရ ထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ဗမာလူမ်ိဳးသည္ ဘီစီ ၂ ရာစုကတည္းက ထြန္းကားေနပါသည္။ ေအဒီ ၃ ရာစုတြင္ ဗမာတို႔၏ ပုဂံႏိုင္ငံ သည္ တရုတ္နန္းေတာ္တိုင္ေအာင္ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားေနပါသည္။ ဗမာစာ၊ ဗမာဘာသာေက်ာက္စာတို႔ကို ေအဒီ ၂-၃ ရာစုသေရေခတၱရာႏွင့္ ေအဒီ ၄ ရာစု ဟန္လင္းေက်ာက္စာမ်ားအျဖစ္ ေပၚေပါက္ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ 

ဒြါရာ၀တီမြန္ႏိုင္ငံသည္ ေအဒီ ၆ ရာစုတြင္မွ စတင္ေပၚေပါက္ၿပီး အေစာဆံုး မြန္ဘာသာေက်ာက္စာ အေရးအသားကို
ေအဒီ ၆ ရာစုေႏွာင္း ေအဒီ ၇ ရာစုဦးတြင္မွ ပရပထံုတြင္ စတင္ေတြ႕ရေၾကာင္း  ခ်ားဒူရြိဳင္ဆယ္၊ ဦးျမတို႔ ေျပာဆိုေရး
သားသကဲ့သို႔ ဆရာႀကီးလုစ္ႏွင့္ ဦးႏိုင္ပန္းလွတို႔လည္း သေဘာတူေရးသား ေျပာဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ 

မြန္တို႔ထက္ေစာစြာ ေအဒီ ၂ ရာစု - ၄ ရာစု ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္အကၡရာရွိၿပီး ဗမာဘာသာေက်ာက္စာမ်ား ေရးထိုး
ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဗမာတို႔အဖို႔ ဒြါရာ၀တီမွ မြန္အကၡရာမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႕ေရာက္ရွိလာသည္အထိ ေစာင့္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါ။



သမိုင္းအယူအဆဆိုသည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္မွ လက္ခံႏိုင္သည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိေၾကာင္း ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း ေထာက္ျပ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။

ဆရာႀကီးလုစ္သည္ ဘီစီေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗမာလူမ်ိဳးသမိုင္းကို ေအဒီ ၉ ရာစုမွ ဗမာေပၚေပါက္သည္ဟု အလြန္ လြဲမွားစြာ ေျပာဆိုခဲ့သကဲ့သို႔ပင္ သေရေခတၱရာ-ပုဂံ ဗမာဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဗမာအကၡရာကို ဒြါရာ၀တီ မြန္ယဥ္ေက်းမ (ေအဒီ ၆-၁၀ ရာစု)  ထက္ ေနာက္က်သည္ဟု မွားယြင္းစြာ ထင္ျမင္ယူဆ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ သူ၏ အဆိုပါ အယူအဆ မွန္မမွန္ကို လက္ေတြ႕သက္ေသျပရန္ သူ၏တာ၀န္ျဖစ္ေသာ္လည္း မွန္းေျခ သမ္းေျခ ေျပာဆို မႈမ်ားမွလြဲ၍ ခိုင္ခိုင္မာမာသက္ေသထူျပႏိုင္ျခင္း မရွိပါ။ ဆရာႀကီးလုစ္ ျပရမည့္ သက္ေသ အေထာက္အထားမွာ သေရေခတၱရာ- ပုဂံ-ဒြါရာ၀တီေတြ႕အကၡရာမ်ားကို အေသးစိတ္ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ျပဳ ဇယားဆြဲျပရန္ ျဖစ္ပါသည္။ လုစ္ သက္ေသ မျပႏိုင္ခဲ့ပါ။ 

လုစ္သည္ သမိုင္းပညာရွင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရွးေဟာင္း အကၡရာပညာရွင္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။ ေရွးေဟာင္းအကၡရာမ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍  လုစ္ အေပၚယံ သာေျပာခဲ့သည္။ ႏႈိက္ႏႈိက္နဲနဲ မျပႏိုင္ခဲ့။ ေရွးေဟာင္းအကၡရာပညာရွင္ႀကီး ဦးသာျမတ္ သည္ ဆရာႀကီးလုစ္၏ အဆိုပါအယူအဆကို ေထာက္ခံျခင္း မရွိေပ။ စတုတၳပုဂံေခတ္ ဗမာတို႔သည္ ေရွးေခတ္ပ်ဴ (ေရွးျမန္မာ)တို႔ထံက အကၡရာအေရးအသား အတတ္ပညာ ဘာမွမရပဲ အေနာ္ရထာ သထံုသို႔ သိမ္းယူၿပီးမွ အကၡရာ အေရးအသားအတတ္ပညာကို မြန္တို႔ထံမွ ရသည္ဟု မယူဆသင့္ေၾကာင္း၊ ထိုကာလမတိုင္မီ ျမန္မာမ်ားမွာ အေရး အသား အကၡရာမရွိဟု ယူဆလွ်င္ အလြန္မွားေပလိမ္႔မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကန္႔ကြက္ေျပာဆို ခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးျမ သည္ အိႏၵိယ၊ ပ်ဴ၊ ၊ မြန္၊ ျမန္မာ အကၡရာႏႈိင္းယွဥ္ ခ်က္ျပဇယား ဆြဲျပခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေသးစိတ္၊ အကြက္စိတ္ မဟုတ္၍ အမွန္ မေပၚခဲ့ပါ။

ေရွးအကၡရာမ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့လာလိုက္စားရသည္မွာ အလြန္ပင္ ေခါင္းစား၊ မ်က္လံုးစား၊ ပင္ပန္း လွပါသည္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ရွိေသာ္လည္း လက္ေလွ်ာ့ထားၾကေသာ အေၾကာင္းအရာ ပညာရပ္ တစ္ခု ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေလွ်ာ့ထားျခင္းအားျဖင့္ အမွန္တရား မေပၚေပါက္ႏိုင္ပါ။ အမွန္ကို မသိရပါ။ ျမန္မာႏွင့္ မတူေသာ ပ်ဴစာဟု မွားယြင္းအမည္တပ္ထားေသာ သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ပုဂံ ျမေစတီေတြ႕ေရွးဗမာအကၡရာမ်ား၊ စတုတၳပုဂံ ေခတ္ ဗမာအကၡရာမ်ားႏွင့္ ဒြါရာ၀တီမြန္ အကၡရာမ်ားကို အေသးစိတ္ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာၾကည့္ရႈရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္အဆိုပါ ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားပါ ေရွးေဟာင္းအကၡရာမ်ိဳးစံုတို႔ကို အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ေလ့လာလိုက္စားၿပီး အကၡရာႏႈိင္းယွဥ္ ဇယား (သုေတသနဇယား) ဆြဲၾကည့္ပါသည္။ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္း
ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ေတြ႕ရပါသည္။

ေရွးေဟာင္းအကၡရာမ်ားကို ေက်ညက္သင့္သေလာက္ မေက်ညက္လွ်င္ ယင္းအကၡာတို႔မွာ မ်က္လံုးကို အေတာ္ေလး လွည့္စားတတ္ပါသည္။ ရာစုႏွစ္တူ၊ အခ်ိန္ကာလတူလွ်င္ အကၡရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တစ္ဆင္တည္းလို ထင္ရပါ သည္။ သို႔ေသာ္ အေလ့အက်င့္အတိုင္းအတာ တစ္ခုသို႔ေရာက္ လာေသာအခါ တူ မတူ၊ ကြဲျပား မကြဲျပားမွာ ခြဲျခား ၾကည့္ျမင္၍ ရလာပါသည္။ 

အေနာ္ရထာ၊ ေစာလူး၊ က်န္စစ္သားမင္းတို႔၏ ေက်ာက္စာ၊ အုတ္ခြက္စာမ်ား အပါအ၀င္ စတုတၳပုဂံေခတ္ဗမာအကၡရာ တို႔မွာ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာမ်ားႏွင့္ အေတာ္ေလးကြဲျပား ျခားနားၿပီး  သေရေခတၱရာ၊ ပ်ဴဟုအမည္ပြား ရွိေသာ သေရေခတၱရာ ေရွးဗမာအကၡရာမ်ားႏွင့္ အေတာ္မ်ားမ်ား ဆင္တူယံုမက ထပ္တူဆင္တူျခင္းမ်ားကိုပါ ထင္ရွား လွစြာ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

အေနာ္ရထာႏွင့္ ေစာလူးမင္းတို႔၏ အုတ္ခြက္ဘုရားမ်ားတြင္ ေရးထိုးထားေသာ အကၡရာမ်ားႏွင့္ စတင္ တင္ျပပါ မည္။အေနာ္ရထာမင္း၊ ေစာလူးမင္းတို႔ သံုးစြဲေရးထိုးထားေသာ အကၡရာတို႔မွာ သေရေခတၱရာ မင္း၊ မိဖုရား
ေက်ာက္အိုးစာမ်ား၊ ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္မ်ားပါ သေရေခတၱရာ ဗမာစာ ဗမာအကၡရာမ်ားႏွင့္ နီးစပ္ဆင္တူျခင္း၊ ထပ္တူဆင္တူျခင္းမ်ားကို အ ေျမာက္အမ်ား ထင္ရွားစြာ ေတြ႕ရပါသည္။ ယင္းအခ်က္က အေနာ္ရထာမင္း၊ ေစာလူးမင္းတို႔သည္ စတုတၳပုဂံေခတ္ မတိုင္ခင္ သေရေခတၱရာေခတ္ဦးမွစ၍ ေရွး ပ်ဴ ေခၚ ဗမာတို႔သံုးစြဲေသာ အကၡရာပံုစံ မူကြဲမ်ားစြာထဲမွ ႏွစ္သက္ရာ အကၡရာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္လက္ခံ သံုးစြဲေနေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားေစပါ သည္။ အေနာ္ရထာမင္းႏွင့္ ေစာလူးမင္းတို႔ သံုးစြဲေရးသားေသာ အကၡရာမ်ားသည္ ဒြါရာ၀တီ (ပရပထံု၊ေလာ့ဗူရီ) မြန္အကၡရာမ်ားႏွင့္ သိသာထင္ရွားစြာ အကၡရာေရးဆြဲပံု ပံုစံခ်င္း မတူ ကြဲျပားျခားနားေနေသာ အခ်က္က အေနာ္ရထာမင္း၊ ေစာလူးမင္းတို႔သည္ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာမ်ားကို လက္ခံသံုးစြဲျခင္း မရွိေၾကာင္း ေသခ်ာထင္ရွား ေစပါသည္။

အထက္ပါ ထင္ရွားလွေသာ အခ်က္တု႔ိမွ ေကာက္ခ်က္ခ်မည္ဆိုလွ်င္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ စတုတၱပုဂံေခတ္ ဗမာအကၡရာတို႔၏ ဘိုးေဘးအကၡရာတို႔မွာ သေရေခတၱရာ ပ်ဴ ေခၚ ဗမာအကၡရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္ ဗမာအကၡရာမ်ား၏ ဘိုးေဘးအကၡရာမ်ားမဟုတ္၊ မဆီေလွ်ာ္ မသက္ ဆိုင္ေၾကာင္း၊ ပုဂံဗမာတို႔သည္ ဒြါရာ၀တီမွ ပ်ံ႔ႏွံ႔လာေသာ မြန္အကၡရာမ်ားကို မြန္တို႔ထံမွ ရယူသံုးစြဲသည္ဟူေသာ ဂ်ီအိပ္ခ်္လုစ္၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ မွားယြင္းလွေၾကာင္း၊ စတုတၳပုဂံေခတ္ ဗမာအကၡရာသည္ ဒြါရာ၀တီ မြန္အကၡရာမွ ေပါက္ဖြားဆင္းသက္ေနသည္ ဟူေသာ ဂ်ီအိပ္လုစ္ႏွင့္ အစရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ထင္ျမင္ယူဆေျပာဆိုခ်က္မ်ားမွာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မွားယြင္းေနၾကာင္း ဟူ၍ ေလ့လာေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

(
အကၡရာဇယားပါ အတိုမွတ္ စာညႊန္း)

ျမ၊ ၃ ၊ က ၁  -
ဦးျမ၊ ေရွးေဟာင္းအုတ္ခြက္ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ ပထမတြဲ၊ ဓါတ္ပံုအမွတ္ ၃၊ အေနာ္ရထာမင္း၏ အုတ္ခြက္ဘုရား 
ေက်ာဘက္တြင္ပါေသာ လက္ေရးစာ၊ ေၾကာင္းေရ ၁။ (က ၁၊ က ၂၊ က ၃ အစရွိသည္တို႔မွာ အုတ္ခြက္ဘုရားစာပါ စာ
ေၾကာင္းေရ အမွတ္စဥ္တို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရွးေက်ာက္စာတို႔ပါ စာေၾကာင္းေရ အမွတ္စဥ္တို႔ကိုေသာ္လည္း
ေကာင္း ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

ျမ  ၉ -
ယင္းစာအုပ္ ဓါတ္ပံု အမွတ္(၉)၊ အေနာ္ရထာမင္း၏ အုတ္ခြက္ဘုရားပါ လက္ေရးစာ။

ျမ ၆၈ (ခ) -
ယင္းစာအုပ္ ဓါတ္ပံုအမွတ္ ၆၈ (ခ)၊ မိုးမိတ္နယ္ ႏြားတလည္ရြာမွ ရရွိေသာ အေနာ္ရထာမင္း၏ အုတ္ခြက္ဘုရား 
ေက်ာဘက္ပါ လက္ေရးစာ။

ျမ  ၇၁ -
ယင္းစာအုပ္ ဓါတ္ပံုအမွတ္ ၇၁၊ မင္းဘူးၿမိဳ႕နယ္၊ ေဖာင္းလင္းရြာမွ ရရွိေသာ အေနာ္ရထာမင္း၏ အုတ္ခြက္ဘုရား ေအာက္ ပိုင္းက်ိဳး ေအာက္ေဘာင္ ေအာက္ဘက္တြင္ ပါရွိေသာ လက္ေရးစာ။

ခင္ဘ ပ်ဴအကၡရာ၊ ၈၊ က  ၂ - 
ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္ အမွတ္(၈)၊ ေၾကာင္းေရ ၂။ ၂ က ၃ = ခင္ဘေရႊေပခ်ပ္ အမွတ္ ၂၊ ေၾကာင္းေရ ၃။ (ေရွ႕နံပါတ္သည္ 
ေပခ်ပ္နံပါတ္ ေနာက္နံပါတ္တို႔သည္ ဆိုင္ရာေရႊေပခ်ပ္ပါ စာေၾကာင္းေရ နံပါတ္မ်ား)

အျခားပ်ဴအကၡရာ၊ ျမ၊ ဒု၊ ၆၂ -
ဦးျမ၊ ေရွးေဟာင္းအုတ္ခြက္ရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ ဒုတိယတြဲ၊ ဓါတ္ပံုအမွတ္ ၆၂၊ ေမွာ္ဇာ ပ်ိဳးခင္းႀကီးကုန္းရ အုတ္ခ်ပ္အပိုင္းက်ိဳးပါ လက္ေရးစာ၊ ေၾကာင္းေရ ၂။

အျခားပ်ဴအကၡရာ ပ်ဴမင္း-
သေရေခတၱရာေတြ႕ ပ်ဴမင္း၊ မိဖုရား ေက်ာက္အိုးမ်ားဟု ယာယီအမည္ေပးခဲ့ေသာ သေရေခတၱရာ ေရွးဗမာမင္း၊ မိဖုရားေက်ာက္အရိုးအိုး ၅ လံုးပါ ေက်ာက္စာ ၅ ခ်ပ္။

အျခားပ်ဴအကၡရာ မကပ-
ေမာင္ကန္ ေရႊေပခ်ပ္၊ ပထမခ်ပ္။

အျခားပ်ဴအကၡရာ ကတ-
ကၽြန္းေတာစုေရႊေပခ်ပ္ (ေမွာ္ဇာအနီး) (ေအဒီ ၆ ရာစု - ၇ ရာစု)ခန္႔

အျခားပ်ဴအကၡရာ သံတြဲ-
သံတြဲ ပ်ဴေက်ာက္စာ (သာလူေခ်ာင္း ကမ္းရွိ တံုေဒါရြာ၊ သံတြဲၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၃၀ ခန္႔)

အျခားပ်ဴအကၡရာ ပခက-
ပ်ိဳးခင္းႀကီးကုန္း အုတ္ခြက္စာ (ျပည္ခရိုင္၊ ေမွာ္ဇာၿမိဳ႕အနီး၊ ေအဒီ ၆-၇ ရာစုခန္႔)

အျခားပ်ဴအကၡရာ ဟလ-
ဟန္လင္းႀကီးၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေတာင္ဘက္ကုန္းတြင္ ရရွိသည့္ ပ်ဴစာ (ေအဒီ ၄ - ၅ ရာစု)

အျခားပ်ဴအကၡရာ က၀ခ-
ေမွာ္ဇာ ေဗာေဗာႀကီးေတာင္ ကန္၀က္ေခါင္းကုန္းမွရေသာ ဆင္းတုပလႅင္ပတ္လည္စာ အပိုင္း ၁။

အျခားပ်ဴအကၡရာ ပ်ဴျမ-
ျမေစတီေက်ာက္စာ (က) တိုင္ပါစာ။

အျခားပ်ဴအကၡရာ ငထပ-
သေရေခတၱရာ ခင္ဘကုန္းေတြ႕ ေငြေစတီလံုး ေခါင္းပြ၏ အထက္တြင္ ထိုးထားေသာ ကမၺည္းစာ။

ပရပထံု မြန္၊ က -
ပရပထံုေတြ႕ ေယဓမၼာဂါထာ (က) ခ်ပ္ (ဦးျမ အကၡရာဇယား)

ပရပထံု မြန္၊ ခ -
ပရပထံုေတြ႕ ေယဓမၼာဂါထာ (ခ) ခ်ပ္ (ဦးျမ အကၡရာဇယား)

ပရပထံု မြန္၊ ပက -
ပရပထံုေတြ႕ မြန္ေက်ာက္စာ အပိုင္းက်ိဳး (က)

ပရပထံု မြန္၊ ပခ -
ပရပထံုေတြ႕ မြန္ေက်ာက္စာ အပိုင္းက်ိဳး (ခ)
 












0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္