ဆရာလုစ္ နဲ႕ စကု စႀကဝ္



က်ေနာ္ စကုအေႀကာင္းပါတဲ႕
စာေတြ ရွာေဖြဖတ္ေတာ့ ဆရာလုစ္
ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္ စာတမ္းမွာ
စကု အေႀကာင္းပါတာေတြ႕ရပါတယ္။
အဲ႕စာတမ္းထဲမွာ . . . . .
ပေလာင္တို႕က
မင္းဘူးနယ္တြင္္ဆည္ေျမာင္းလုပ္ငန္း
မ်ားစတင္ခဲ႕သူမ်ားျဖစ္ေပမည္။ယာယီ
အားျဖင့္ စေကာကရင္မ်ားျဖစ္သည္
ဟုယူဆသည္။စႀကဝ္တို႕သည္
ေအ ဒီရွစ္ရာစုတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုျဖတ္
၍ ဧရာဝတီကိုကူးခါ မင္းဘူးနယ္သို႕
ေအာင္နိုင္သူ သို႔မဟုတ္ ပေလာင္တို႕
၏ မဟာမိတ္မ်ားအျဖစ္ျဖင့္ေရာက္
လာႀကဟန္တူ၏။ထိုသူမ်ားသည္
ထိုနယ္၌ရြာမ်ားစြာတည္၍ အနည္းဆုံး
ေျမာင္းတစ္ခုတူးခဲ႔ႀကပါသည္။ဧရာဝတီ
ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးသည္ဆိုရာ၌ ယင္းသို႕
ျဖတ္ကူးနိုင္ျခင္းမွာ ပ်ဴနယ္ကို ခါးလယ္မွျဖတ္၍ပစ္ျခင္းျဖစ္ရကား
ယင္းသည္ပင္လ်င္ သေရေခတၱရာ
ပ်က္သည့္ စေကာစစ္ ျဖစ္အံ႕ ဟု
ထင္ရပါသည္။ပုဂံ ေခတ္၌ကား
အဆိုပါ စႀကဝ္တို႕ သည္ျပည္အေနာက္
စႀကဝ္က်ြန္းတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္လ်က္
ရွိေႀကာင္းေတြ႕ရပါသည္။. . . . .
လို႕ ေရးသားထားပါတယ္။္
ဒီလို႕ကိုယ့္ေဒသ အေႀကာင္းပါေတာ့
စိတ္ဝင္စားသြားပါတယ္။ဒါေႀကာင့္
ဆရာလုစ္ ေပးတဲ႕က်မ္းကိုးကို ရွာေတာ့ စကုမွာ စႀကဝ္ေတြေနတယ္
ဆိုတာကို ေအာက္ေျခမွတ္စုမွာ147b 15 (604s) လို႕ေပးထားပါတယ္။
အဲ႕ေက်ာက္စာကေတာ့
ေညာင္ရမ္းႀကီး သမီး ရဲ႕ ဒုတိယ ေက်ာက္စာ ( အိုထက္ျပည္သင္
အိမ္ရာ ေက်ာင္း - ၂ ) ျမန္မာနွစ္ ၆၀၄
AD 1242 ထိုး ၊ပုဂံ အေရွ႕
ေျမာက္ တန္ေဆာင္းဘုရား မုခ္ဂူ အတြင္း ၂ ခ်ပ္ အနက္ ေတာင္္ဘက္အုတ္ နံရံ မွ စတင္ ရရွိ ၍
ပုဂံ ျပတိုက္ ေက်ာက္တုိင္ အမွတ္
၃၇ ။တိုင္းရင္းပုံ ၁၄၇ ခ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ႕ေက်ာက္စာရဲ႕ ေႀကာင္းေရ ၁၅
မွာ . . . . . .
စကုက်ြန္ စႀကဝ္ ကာ ။ ငဝံ ဖႅည္သင္ ငီ
ငတိစိန္ သာ ငစြာ ၁။သာ ငခ်တ္ရာ ၁။
ငစြာ ငီ ငႀကင္ ၁။သာ ငဝ ၁။ငပယ္ သာ
ငခုယ္ ၁။ သာ ငလွီ ၁။ငီ နိဳ႔စုိဝ္ ၁။
ငခုယ္ ငီ ငေရာက္ပုံ ၁။သာ ငဥိ ၁။ငီ
နိဳ႔စုိဝ္ ၁။ငေရာက္ပုံ ငီ ငဖုန္ဆုံ ၁။
ငစုံ သာ ငဥယန္ ၁။ငီ ငလွီမည္ ၁။
ငေတာင္ရံ ၁။သာ ငေမာက္ ၁ ။ငီ
ငတပါ ၁။ငေဖအ္ သာ ငကုလာ ၁။
ငါယုန္ သာ ငစိတ္သိယ္ ၁။ငီ ငခ်တ္ဖ ၁။ သာ ငလတ္ ၁။ငထုယ္ သာ ငဥိလွ
၁။ အိုကနဳယ္ ၁။ သမီ အိုအင္ ၁။သမီ
နိဳဝ္စိုဝ္ ၁။ အိုကနဳယ္ ညီမ အိုလြ္ ၁။
ကႅိဳဝ္မခႅယ္ ၁။ငခ်တ္မြန္ သာ ငသံပရာ
၁။ . . . . လို႕ေရးထိုးထားတာကို
ကိုးကားျပီး စကုမွာ စႀကဝ္ ေတြ
ေနသြားတယ္ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆရာလုစ္က အဲ႕ေက်ာက္စာ
တစ္ခ်ပ္ထဲမွာဘဲ ေရးထိုးထားတဲ႔
ေႀကာင္းေရ ၁၁ မွာပါတဲ႔. . . .
စကုက်ြန္ ျမန္မာကာ။ငါထုယ္
သာ ငခ်တ္ခင္ ၁။ သာ ျမက္ရ ၁။ ငခ်တ္ခင္ သာ ငလပ ၁။ငီ ငပုံ ၁။
ငီ ငရုံ ၁။ငယွန္ ၁။သာ ငပုံ ၁။ ငီ ငစုံ ၁။
ငႀသင္ပႅည္ ၁။သာ ငပု ၁။သာ ငလက္
စြယ္ ၁။ ငသန္ သာ ငဆုံ ၁။သာ ငထက္
ပႅည္ ၁။ငီ ငပင္တည္ ၁။ငီ ငလွီ ၁။ငိ
ငေလွာက္ ၁။ငဆုံ ငီ ငေတာင္ရံ ၁။
ကလန္ ဖႅဴ သာ ငဖရင္ ၁။ငီ ငေပါက္ ၁။
သာ ငဖအယ္ ၁။ငတိ သာ ငေလ်ာင္ ၁။
င မႅိယ္ ၁။သာ ငခင္ဖ ၁။င မႅိယ္ ငီ
ငသုႀကာ ၁။သာ ငႀသင္ထင္ ၁။ . . .
ဆိုတာ ကို ကိုးကားျပီး ျမန္မာေတြ
လည္းေနတယ္လို႕ေဖၚျပသြားျခင္းမရွိခဲ႕
ပါဘူး။ေက်ာက္စာပါ စကုက်ြန္ျမန္မာ ဦးေရ နဲ႕ စကုက်ြန္စႀကဝ္ ဦးေရ အနည္း အမ်ား နိုင္းရေလာက္ေအာင္ သိပ္ျပီးကြာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။စႀကဝ္ အေႀကာင္းေျပာတာျဖစ္လို႕ ျမန္မာ
ကိုခ်န္တာလည္းျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ထည္း
ကိုဘဲ ကိုးကားျပီး စကုမွာ ျမန္မာ နဲ႕
စႀကဝ္ ေနတယ္လို႕ ေျပာနိုင္ပါျပီ။
ဒါဆို ျမန္မာ ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ
စႀကဝ္ ဆိုတာဘာလဲ ။ ဆရာလုစ္
ေျပာတဲ႕ လူမ်ိဳးလား ၊ အလုပ္အကိုင္
လား၊အရပ္ေဒသလား စဥ္းစားစရာ
ျဖစ္ပါတယ္။ စေႀကာ ဆိုတာကို
စေၾကာဟူူေသာ ေပါရာဏပုဒ္ကို ေပါရာဏအဘိဓာန္မ်ား
က ''ျမစ္ေခ်ာင္းတေၾကာတဝွမ္းတြင္ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ရွာေဖြစားေသာက္သူ''ဟု ေပးၾကပါသည္။ (adapted from ဦးအုန္းေရႊ)။ . . . လို႕ဆိုပါတယ္။
က်ေနာ္အျမင္ကေတာ့ စႀကဝ္ဟာ
လူမ်ိဳးထက္ အလုပ္အကိုင္ ကိုေျပာတာ
ျဖစ္နိုင္တယ္လို႕ယူဆပါတယ္။
ဘာေႀကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ စကု မန္းေခ်ာင္း နံေဘး ေနတဲ႕သူေတြဟာ
အဲ႕ေခတ္ကာလ က
အမ်ားအားျဖင့္ တံငါလုပ္ငန္း နဲ႕
နန္းတင္ေျမနုက်ြန္းေတြေပၚမွာ
စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္သူမ်ားျဖစ္ႀကလိမ့္မယ္။
ယခုထိေအာင္ အဲ႕လုပ္ငန္းနဲ႕ လုပ္ကိုင္စားေသာက္
အသက္ေမြးသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ဆရာလုစ္ ရဲ႕ ေက်ာက္ဆည္ စာတမ္းထဲမွာဘဲ ပုဂံေခတ္မွာ စႀကဝ္
ေတြက ျပည္အေနာက္ စႀကဝ္က်ြန္း
မွာ အေျခခ်ေနထိုင္တယ္ ဆိုပါတယ္။
သူကိုးတဲ႕ေက်ာက္စာကေတာ့
ေအာက္ေျခမွတ္စုမွာ 468 a လုိ႕ညြန္းပါ
တယ္။ အဲ႕ေက်ာက္စာကေတာ
ျမန္မာနွစ္ ၇၀၄ ခုထိုး ပုဂံျမိဳ႕ မင္းနန္သူ
ရြာ ငေခြးညိဳ ဂူ အတြင္းရွိ ငေခြးညိဳ
ဂူေက်ာက္စာ ၂ မ်က္နွာ က မ်က္နာဘက္ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာက္စာရဲ႕ေႀကာင္းေရ ၁၃ မွာ. . .
ျပည္အေနာက္ဖက္ စႀကဝ္၊ ကႅ ြန္ အေႀက၊ တိတုတ္အင္ တြင္. . .
လို႕ပါရွိပါတယ္။ ဆရာလုစ္ ျပည္
အေနာက္ဖက္ စႀကဝ္ က်ြန္းမွာ
စႀကဝ္ေတြ အေျခခ်တယ္ဆိုေတာ့
ဧရာဝတီျမစ္ထဲက က်ြန္းျဖစ္မယ္
ထင္ပါတယ္။
ေႏြ မိုး ေဆာင္း သုံးရာသီလုံး က်ြန္းေပၚမွာ
အျမဲအေျခခ် ေနထိုင္လို႕ရပါ့မလား။
ဒီျမစ္ထဲက က်ြန္းေလး ေပၚမွာေကာ
လူဦးေရဘယ္ေလာက္ေန နိုင္မလဲ။
စဥ္းစားစရာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေႀကာင့္ စႀကဝ္ ဆိုတာ
ခုေခတ္ ေျမနုက်ြန္းလုပ္သူ
ေတြလိုဘဲ ေရတက္ခ်ိန္ကမ္းနားက
မိမိရြာ ကိုျပန္ ေရက်ခ်ိန္ ေျမနုက်ြန္း
ေတြေပၚလာေတာ့ က်ြန္းေပၚမွာတဲ
ထိုးေန သီးနွံစိုက္ တံငါလုပ္ ဒီလိုအသက္ေမြးသူ
ေတြကိုဘဲ ဆုိလိုမယ္လိုယူဆ ပါတယ္။
စႀကဝ္ေပါရာဏ အတြက္
ကိုေဇာ္မင္းဦး Zaw Min-Oo
ကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
မင္းဘူးနယ္မွာ ပေလာင္တို႕က
ဆည္ေျမာင္းလုပ္ငန္းကို စတင္ခဲ႕
သည္ ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕
အခ်ိန္ရ ရင္ထပ္ျပီး ေရးပါ့မယ္။





0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္