သံဃာ့ဂုဏ္ရည္

ပရီးမီးယားလိဂ္ႏွင့္ သံဃာ့ဂုဏ္ရည္
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
"ဂိုး းးးး"

လဘက္ရည္ဆိုင္အတြင္းမွ လြင့္ထြက္လာေသာ အသံက ဆိုင္ဝေရာက္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ေျခလွမ္းကို တုန္႔ဆိုင္းသြားေစတယ္။ ဖ်က္ကနဲၾကည့္မိေတာ့ TVမွ လာေနတဲ့ ပရီးမီးယာလိဂ္ ေဘာလံုးပြဲတစ္ခုက ဂိုးသြင္းသြားတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။

ဆိုင္ထဲမွာလည္း လူကအျပည့္။
ထိုအခ်ိန္ "ဆရာ ဒီကိုလာေလ" လွမ္းေခၚရာဘက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရပ္ကြက္အတြင္းက ကြ်န္ေတာ္စာသင္ေပးခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင္ေလးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဆိုင္ထဲေရာက္ၿပီးခ်ိန္မွာပဲ ေဘာလံုးပြဲက ၿပီးသြားပံုရတယ္။ ဆိုင္ထဲကေန အသီးသီးထြက္ခြါသြားၾကတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ဦးဇင္းငယ္ ကိုရင္ငယ္ေတြကိုပါ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။

ဆိုင္ထဲမွာ လူပါးသြားၿပီဆိုမွ တပည့္တစ္ေယာက္က...……
"ေဘာလံုးပြဲကေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းပါတယ္။ ဆိုးတာက လိေမၼာ္သီးေတြပဲ။ ေသာင္းက်န္းလြန္းတယ္။ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဆြမ္းေလာင္းဖို႔မေျပာနဲ႔။ ႐ိုေသခ်င္တဲ့စိတ္ေတာင္ ေပ်ာက္တယ္"

ဒီေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ္သေဘာေပါက္သြားတယ္။ 'လိေမၼာ္သီး ဆိုတာ ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြကို ေျပာတာကိုး' လို႔။ ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေမးၾကည့္လိုက္တယ္။
"ဘယ္လိုေတြ ေသာင္းက်န္းၾကတာလဲကြ"
" ဟာ..ဆရာရယ္ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ သူတို႔အားေပးတဲ့အသင္းဘက္ကမ်ား ကန္လိုက္ ဂိုးသြင္းလိုက္လို႔ကေတာ့ သကၤန္းေတြ ေျမွာက္ ေျမွာက္ၿပီးေတာ့ ဆူညံေနေတာ့တာပဲ။ သူတို႔သေဘာမက်တဲ့ အသင္းဘက္ တစ္ေယာက္က ညစ္လို႔ အားေပးတဲ့အသင္း ဘက္က တစ္ေယာက္ေယာက္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ လဲက်သြားရင္ ဖိနပ္ေတြနဲ႔ခြ်တ္ေပါက္၊ ဆဲ ဆို ဆူညံေနတာပဲ။ ဝါသနာပါလို႔ မေနႏိုင္လို႔ ၾကည့္ရင္လည္း ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္ေပါ့ဆရာရယ္။ ခုဟာက ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔။ အဲဒီဘက္တျခမ္းလံုး ဝါထိန္ၿပီးေတာ့ ဆူညံ ပြက္ေလာ႐ိုက္ေနေတာ့တာပဲ"

(လူငယ္အမ်ားစု သိသင့္ေသာ အေၾကာင္းအရာေတြဦးစားေပးထားလို႔ ရသပိုင္းကို ေလ်ာ့ခ်ၿပီး ဒိုင္ယာေလာ့သက္သက္နဲ႔သြားပါမယ္)

အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သူ႔ကို ေမးလိုက္တယ္။ "မင္းဗုဒၶဘာသာ အစစ္မဟုတ္ဘူးလား"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲဆရာ"
"ဘာသာေရး အပါးမဝလို႔"
"ဆရာေျပာတာ နားမလည္ဘူး"
"ခုဏက ျပတဲ့ေဘာလံုးပြဲကို လာၾကည့္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဘယ္သူေတြလဲ"
"ဘုန္းႀကီးေတြေလ ဆရာ"
"ဘုန္းႀကီးေတြဆိုေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးေတြ၊ တိုက္အုပ္ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဓမၼကထိကေတြ၊ တရားျပ ကမၼ႒ာနာစရိယေတြေပါ့ေနာ္"
"အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြ မဟုတ္ဘူးဆရာ၊ ဦးဇင္း ကိုရင္ငယ္ေတြပါ"
"ေအာ္ ဒါဆို ဦးဇင္း ကိုရင္ငယ္ေတြရဲ႕ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုေတြကို ျမင္ရလို႔ မင္းတို႔က စိတ္ပ်က္ေနတာေပါ့"
"ဟုတ္တယ္ ဆရာ၊ သူတို႔အေနနဲ႔ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္ဘူးေလ"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"သူတို႔ဟာ ဘုရားသားေတာ္ ေျမးေတာ္ ဆရာေကာင္းတပည့္ေတြပဲ၊ ၿပီးေတာ့ သကၤန္းဝတ္ႀကီးေတြနဲ႔၊ သံဃာေတြက ဒီလိုလုပ္ေနရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔စိတ္ထဲ ဘယ္လိုလုပ္ ၾကည္ညိဳႏိုင္ေတာ့မွာလဲ"
"ေနာက္ၿပီး ဘာသာျခားေတြကလည္း အထင္ေသးၾကဦးမယ္၊ ဒါေတြကို စဥ္းစားမိတိုင္း စိတ္ပ်က္ပါတယ္ဆရာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သာသနာေကာင္းႏိုင္ပါဦးမလား"
"ေအး သာသနာဆိုလို႔ သာသနာဆိုတာ ဘာလဲ မင္းသိလား"
"သိပါတယ္ဆရာ၊ ဘုန္းႀကီးေတြေပါ့"
"မဟုတ္ဘူးကြ။ သာသနာဆိုတာ ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးအမေတြကိုေျပာတာ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ခုနက မင္းတို႔ ေျပာတဲ့ ဘုန္းႀကီး ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြေပါ့။ သူတို႔ကို သာသနာ့ဝန္ထမ္းလို႔ေခၚတယ္။ သာသနာကတျခား၊ သာသနာ့ဝန္ထမ္းကတျခား" မတူဘူးကြ။
"ဘယ္မွာ ထမ္းလို႔ က်င့္လို႔လဲဆရာ၊ ေဘာလံုးပြဲေရာက္ေနတာ"
"ေအး ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်င့္စရာဆိုတဲ့ ဘုရားအဆံုးမေတြက ေဘာလံုးပြဲတစ္ခု တည္းေရွာင္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး"
"ဘယ္လိုလဲဆရာ။ ရွင္းေအာင္ေျပာပါဦး။ မေကာင္းတာဆို အကုန္ေရွာင္ရမွာပဲမလား။ ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတာဆို အကုန္လုပ္ရမွာပဲေလ ဆရာ"
"မေကာင္းတာေတြက ဘာေတြလဲ"
"အမ်ားႀကီးပဲေလဆရာ"
"ေကာင္းတာေတြကေရာ"
"ေကာင္းတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲေပါ့"
" အဲဒီ ေကာင္း မေကာင္းဆိုတဲ့အလုပ္ေတြကို ဘယ္သူေတြကလုပ္ၾကတုန္း"
"လူေတြ လုပ္ေနၾကတာပဲ ဆရာ"
"လူေတြ ဆိုေတာ့ မင္းတို႔ ငါတို႔ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း ကိုရင္ သီလရွင္အားလံုးေပါ့"
"မွန္ပါတယ္ ဆရာ"
"ဒါဆိုရင္ မေကာင္းတာ ေကာင္းတာေတြကို လုပ္တတ္တာျခင္းမွေတာ့ ဒို႔အားလံုးက အတူတူပဲေပါ့"
"တူပါတယ္ဆရာ"
"တူရင္ ဘာျဖစ္လို႔ ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြကိုမွ ေရြးၿပီးအျပစ္ျမင္ေနရတာလဲ"
"ဟာ..…သူတို႔က ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြေလ၊ မလုပ္သင့္ဘူးေပါ့ဆရာ"
"ခုနက မင္း ေျပာတယ္ေလ။ မေကာင္းတာေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ အဲဒါေတြ အကုန္လံုး ေရွာင္ႏိုင္ပါ့မလား"
"အကုန္လံုးေတာ့ ဘယ္ေရွာင္ႏိုင္ပါ့မလဲ ဆရာ"
"ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳး ယွဥ္ၾကည့္ရေအာင္ကြာ…………
၁။ မင္းတို႔ ငါတို႔လူေတြ ၂။ ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးပဲ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ လုပ္တတ္တယ္ေနာ္။ ဥပမာကြာ မင္းတို႔လည္း ေဘာပြဲၾကည့္တယ္။ သူတို႔လည္း ေဘာပြဲၾကည့္တယ္။ ဒီေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ သဘာဝအားျဖင့္ အခ်က္တစ္ခုတည္းမွာ တူေနၾကတယ္။ တူညီတဲ့အခ်က္ႏွစ္ခုမွာ မင္းတို႔က သူတို႔ကို အျပစ္ျမင္တယ္။ ဒါပဲေပါ့"
"သိပ္မရွင္ဘူး ဆရာ"
"အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို တိက်တဲ့အမွန္တရားေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားခ်င္ရင္ ပထမဆံုး ညီမွ်တဲ့အဆင့္အတန္းမွာ ထားရတယ္။ ဒါကို ပါဠိစာေပမွာ ဧကတၱသေဘာလို႔ ေခၚတယ္။ တူေနတာကို သိေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္တဆင့္တက္ၿပီး ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကို ထပ္စဥ္းစားရတယ္"
"ဒီေတာ့ ငါ မင္းတို႔ကို ထပ္ေမးမယ္"
" ဟုတ္ ေမးပါဆရာ"
"မင္းတို႔ အခု ေဘာပြဲၾကည့္ၿပီး လဘက္ရည္ေသာက္ၿပီးရင္ ဘယ္ကိုသြားၾကမလဲ"
"အိမ္ကို ျပန္ၾကမယ္ဆရာ"
"ဦးဇင္းေတြ ကိုရင္ေတြေကာ"
"သူတို႔ေက်ာင္းျပန္တာေပါ့ ဆရာ"
"အိမ္ေရာက္ေတာ့ မင္တို႔ ငါတို႔ အလုပ္ေတြလုပ္ၾကတယ္။ ဦးဇင္းကိုရင္ေတြလည္း အလုပ္ လုပ္ၾကတယ္။ မင္းတို႔ ငါတို႔ အလုပ္က သား မယားကိစၥ၊ အိမ္မႈကိစၥ၊ ရပ္ရြာကိစၥ၊ စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးစတဲ့ ေလာကီကိစၥေတြပဲလုပ္ၾကတယ္။ ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြက်ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ စာအံတယ္၊ စာက်က္တယ္၊ စာတက္တယ္၊ ဘုရားဝတ္တက္တယ္၊ ေရခ်မ္းလွဴ  ပန္းလွဴလုပ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာ တိုက္အုပ္ဆရာ စာခ်ဆရာေတြရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥႀကီးငယ္ေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ မင္းတို႔ငါတို႔ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔ ဦးဇင္းကိုရင္ေတြ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္။ ဘယ္သူ႔အလုပ္က ပိုၿပီးအျပစ္ကင္းမယ္၊ ကုသိုလ္ရမယ္ထင္လဲ"
"ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြအလုပ္က ပိုအျပစ္ကင္း ကုသိုလ္ရတာေပါ့ဆရာ"
"ဒါဆိုရင္ ကုသိုလ္ကို အသာထား။ အျပစ္ကင္းသူနဲ႔ ပိုအျပစ္ကင္းသူ ႏွစ္ဦးမွာ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို အ႐ိုအေသေပးထိုက္သလဲ"
"အျပစ္မကင္းသူက ပိုအျပစ္ကင္းသူကို အ႐ိုအေသေပးထိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ဆရာေျပာသလို တကယ္ေကာလုပ္ၾကလား။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က မျမင္ရဘူးေလ"
"ဒါက်ေတာ့ ဒီလိုစဥ္းစားကြ"
"မင္းတို႔ ငါတို႔က အိပ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သားနဲ႔မယားနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္အိပ္ၾကတယ္။ ဦးဇင္း ကိုရင္ေတြမွာ သားမယားမရွိဘူး။ ႏိုးလာေတာ့လည္း စဥ္းစားၾကည့္ တေနကုန္ လုပ္ၾကတဲ့ အျပစ္ကင္း အျပစ္ရွိအလုပ္ႏွစ္မ်ိဳးမွာ ဦးဇင္းကိုရင္ တို႔လုပ္ၾကတဲ့အလုပ္ေတြက အျပစ္ကင္းတဲ့အလုပ္ေတြ မ်ားလိမ့္မယ္"
"ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆရာ"
"ေက်ာင္းဆိုတဲ့ ႒ာနက မင္းတို႔ ငါတို႔အရပ္ထဲမွာလို လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္လို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ႒ာနမဟုတ္ဘူး။ ဆရာသမားေတြက အၿမဲေစာင့္ေရွာက္ ေျပာဆိုဆံုးမေနၾကတာ။ စာခ်  စာတက္ စာအံ စာက်က္ဆိုတဲ့အလုပ္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ေန႔တိုင္းအလုပ္ပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို ထာက္ၾကည့္ရင္ မင္းတို႔ ငါတို႔ထက္ အလုပ္ေကာင္းေတာ့ မ်ားတာေသခ်ာတယ္"
"ေဘာပြဲလာၾကည့္တာ အလုပ္ေကာင္းေခၚမလား ဆရာ"
"ေကာင္းတဲ့အလုပ္ခ်ည္းပဲ အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ေနႏိုင္မလား"
"မင္းေတာင္ တေန႔လံုးအလုပ္ လုပ္ရတာၿငီးေငြ႔ေတာ့ ေဘာပြဲလာၾကည့္ေသးတာ။ သူတို႔လည္း အလုပ္ လုပ္ရတာၿငီးေငြ႔ေတာ့ ေဘာပြဲလာၾကည့္တာေပါ့။ ဒါေတာင္ ဆရာသမားေတြ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ေလး ခိုးထြက္လာတာေနမွာ။ အဲဒီ ဆရာသမားေတြသိမွာ ရွက္တာေၾကာက္တာကို ပါဠိစာေပမွာ လဇၨီသဘာဝ လို႔ေခၚတယ္။ အထက္လူႀကီးေတြသိမွာ ရွက္တတ္ ေၾကာက္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးရွိတာကိုက ကိုရင္ ဦးဇင္းေတြဆီမွာ ရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ိဳးေစ့ပဲ။ ဒီမ်ိဳးေစ့ကို ေန႔တိုင္းအလုပ္ေကာင္းေတြက အားေပး ကူညီေနရင္း အေကာင္းေတြမ်ားလာၾကတာ။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးလို႔ ဘုန္းႀကီးျဖစ္သြားရင္ ဒီထက္ ပိုေကာင္းလာၾကတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အသက္အရြယ္ရလာတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ လမ္းေဘးက ေဘာပြဲ ဇာတ္ပြဲေတြမွာ ေတြ႔ရလား"
"မေတြ႔ရဘူးဆရာ"
"ဘာျဖစ္လို႔လည္းသိလား"
"အသက္အရြယ္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ်  သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ေတြ ကိန္းလာၿပီး သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြားလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ခုလို ျမင္ေတြ႔ေနရတာကိုေတာ့ စိတ္မခ်မ္း မသာ ျဖစ္မိတာေတာ့ အမွန္ပဲဆရာ"
"ဒါျဖင့္ရင္ ဒီလိုလုပ္။ သာသနာနဲ႔သာသနာ့ဝန္ထမ္း မတူပံုကို ငါခုနက ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။ ဥပမာဆိုပါေတာ့ကြာ။ ဘုရားေဟာ ဝိနည္းတရားဆိုပါေတာ့။ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ တာဝန္ေတြ။ အဲဒီ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ ဘယ္သူေတြလုပ္။ ရဟန္းသံဃာေတြ လုပ္ၾကတယ္ေနာ္"
"မွန္ပါတယ္ဆရာ"
"ဒီေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္။ မင္းတို႔ငါတို႔မွာ ဘုရားအဆံုးအမ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့ ပဋိညာဥ္မရွိဘူး။ ဦးဇင္းကိုရင္ေတြမွာ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပဋိညာဥ္အတိုင္း ထမ္းေဆာင္ၾကတယ္။ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ တာဝန္ေတြက မ်ားေတာ့ အကုန္အစင္ေတာ့ ဘယ္ထမ္းႏိုင္ပါ့မလဲ။ မထမ္းႏိုင္လို႔ တခါတရံ ပ်က္ကြက္သြားရင္ မင္းတို႔ငါတို႔က ကဲ့ရဲ႕ေတာ့တာပဲ"
"မင္း ဂုဏ္နဲ႔ျဒပ္ဆိုတာ ၾကားဖူးလား"
"ၾကားဖူးပါတယ္ဆရာ"
"အဓိပၸာယ္ေကာသိလား"
"အဓိပၸာယ္ေတာ့မသိပါဆရာ"
"ဂုဏ္ဆိုတာမွာ အေကာင္အထည္မရွိဘူး။ ျဒပ္ဆိုတာ အေကာင္အထည္ရွိတယ္။ ဂုဏ္ဆိုတာဟာ အထည္ျဒပ္ကို အမွီျပဳၿပီးမွ ေပၚလာရတဲ့ သဘာဝတစ္မ်ိဳး။ ဂုဏ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ေကာင္းတဲ့ စကားအျဖစ္နဲ႔ပဲ သံုးတယ္။ ဥပမာကြာ……မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ လွတယ္။ လွတယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ ဂုဏ္ပဲ။ ဒီလွတယ္ဆိုတဲ့စကားက မိန္းမျဒပ္ကို အမွီျပဳၿပီးမွ ျဖစ္လာတဲ့စကား။ ဒီေတာ့ ဂုဏ္နဲ႔ျဒပ္က မျခားနားဘူးလား"
"ျခားနားပါတယ္ဆရာ"
"ေအး သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏတို႔မွာ အဲဒီဂုဏ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ကြ။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ သေဘာသဘာဝတရားေတြကို ရဟန္းေတာ္ေတြ ကိုရင္ေတြက သူတို႔ေနတဲ့ေက်ာင္းက ဆရာသမားေတြထံက ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း သင္ယူ နာၾကား ေလ့က်င့္ေနၾကတာ။ မင္းတို႔ငါတို႔က ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း သင္ယူ နာၾကား ေလ့က်င့္ႏိုင္လို႔လား"
"မလုပ္ႏိုင္ပါဘူးဆရာ"
"ဒါဆိုရင္ မင္းတို႔ငါတို႔ထက္ သာလြန္တဲ့ လက္ေတြ႔ဂုဏ္တစ္မ်ိဳး ရွိေနတာေပါ့။ မသိတာ သိေအာင္ သိၿပီးတာေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ ဂုဏ္ေတြ မ်ားမွမ်ား။ ၿပီးေတာ့ မင္းတို႔ငါတို႔က အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတယ္။ ရဟန္းေတာ္ ကိုရင္တို႔မွာအိမ္ေထာင္မျပဳၾကဘူး။ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္တဲ့စိတ္ မရွိလို႔လားဆိုရင္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႕သံဃာေတြမွာ ရွိၾကမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဝိနည္းတရားေတာ္က တားျမစ္ထားလို႔ ထိန္းသိမ္းေနၾကရတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး ပယ္ေဖ်ာက္ေနၾကတယ္။ မင္းတို႔ငါတို႔က သူတို႔လို ပယ္ထား ေအာင့္ထားႏိုင္လို႔လား"
"မေနႏိုင္ပါဘူးဆရာ"
"ဒါဟာလည္း မင္းတို႔ငါတို႔ထက္ ပိုလြန္တဲ့ အက်င့္ဂုဏ္ပါပဲ။ မေကာင္းတာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ပယ္။ ေကာင္းတာေတြကို စြမ္းအားရွိသမွ်  အားထုတ္ေနၾကတာေတြ။ မင္းတို႔ငါတို႔ထက္ သာပါတယ္ကြာ။ အဲဒီလို မေကာင္းတာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ပယ္။ ေကာင္းတာေတြကို စြမ္းအားရွိသမွ် အားထုတ္ေနၾကတာကိုပဲ သုပၸဋိပႏၷ လို႔ေခၚတာပဲ။ အဲဒီ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ စဥ္းစား။ သိလာရင္ သိလာသေလာက္ ႐ိုေသခ်င္တဲ့ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္ဆိုတာ ျဖစ္မွာပါ။ ဒီစိတ္ေတြဟာ ကုသိုလ္စိတ္ မဟုတ္လို႔ဘာလဲ။ သဘာဝတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုတူရင္ တူတဲ့အျဖစ္။ ျခားနားရင္ ျခားနားတဲ့ အျဖစ္ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ေပး။ သဘာဝအမွန္ကို သိလာရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမွာပဲ။ ဒါကို ပါဠိစာေပမွာ နာနတၱသေဘာလို႔ေခၚတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာတစ္ခုေျပာဦးမယ္။ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ ဆက္စပ္လာရင္ ဂုဏ္ကိုပဲ အာ႐ံုျပဳရတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ကို အာ႐ံုမျပဳရဘူး။ အဓိပၸာယ္ ကေတာ့ကြာ။ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏေတြဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဒပ္ကို အာ႐ံုမျပဳနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္တာ။ ဒီျဒပ္အေပၚမွာ တည္ေနတဲ့ ဂုဏ္ကိုပဲ အာ႐ံုျပဳတတ္ရမယ္ေပါ့"
"ဥပမာ စဥ္းစားၾကည့္။ မင္းတို႔ ငါတို႔ အခု လဘက္ရည္ဆိုင္မွာ လဘက္ရည္ေသာက္ၾကတယ္မလား။ လဘက္ရည္က ဘယ္မွာရွိလဲ"
"ပန္းကန္လံုးထဲမွာပါဆရာ"
"ဒါဆို ပန္းကန္လံုးဟာ လဘက္ရည္ရဲဲ႕ဝန္ကို ထမ္းေနရတာေပါ့"
"ဟုတ္တာေပါ့ဆရာ"
"ဒီလိုပဲေပါ့ကြ။ သာသနာ့ဝန္ကို သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့ ရဟန္းသာမေဏေတြက ထမ္းေဆာင္ေနၾကတာပဲ။ ဂုဏ္ဟာ ျဒပ္အေပၚမွာ တည္ေနတာေနာ္"
"ေမးပါဦးမယ္။ မင္းလဘက္ရည္ေသာက္ေတာ့ လဘက္ရည္ကို စဥ္းစားေသာက္လား။ ပန္းကန္လံုးကို စဥ္းစားေသာက္လား"
"လဘက္ရည္ကိုေပါ့ဆရာ"
"ေအးေပါ့ကြ။ ဒါမွ ခ်ိဳတယ္ စိမ့္တယ္ သၾကားေပါ့တယ္ ႏို႔ဆီလိုတယ္ စသျဖင့္ သိေတာ့မွာေပါ့"
"သိေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆရာ"
"သိေတာ့ ေကာင္းရင္ ေနာက္ ဒီဆိုင္ကို လာေသာက္မွာေပါ့။ မေကာင္းရင္ လာမေသာက္ ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီဥပမာ အတိုင္းပဲ။ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏတို႔ဟာ ပန္းကန္လံုးနဲ႔တူေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ လဘက္ရည္နဲ႔တူတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို စဥ္းစားၾကည့္မွ ခက္ခဲတယ္ လြယ္ကူတယ္ သိမ္ေမြ႔တယ္ ၾကမ္တမ္းတယ္ နက္နဲတယ္ ေပၚလြင္တယ္ စသျဖင့္ ေကာင္း မေကာင္းဆိုတဲ့ သာသနာေတာ္ဂုဏ္အရသာ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသံဃာေတြျဖစ္တဲ့ သံဃာ့ဂုဏ္အရသာေတြကို လက္ေတြ႔သိၾကရမွာ။ လက္ေတြ႔သိေတာ့ ေကာင္းရင္ ေနာက္တစ္ခါလာၿပီး ေသာက္ခ်င္သလို ေနာက္တစ္ႀကိမ္လည္း ေတြ႔ခ်င္မွာပဲ။ ဖူးခ်င္မွာပဲ"
"မွန္ပါတယ္ဆရာ"

(မွတ္ခ်က္) ဘာသာေရးအေျခအတင္ကို မွီျငမ္းထားပါသည္………။
အကာနဲ႔ အႏွစ္ ခြဲျခားတတ္ၾကပါေစ……………………

                                                                                                         ေမတၱာစိတ္တို႔ျဖင့္
                                                                                              အရွင္ေဇာတိက (ဗုဒၶတကၠသိုလ္)


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္