ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏ မဟာေဗာဓိ ေက်ာက္စာ

ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏ မဟာေဗာဓိ ေက်ာက္စာ

(၁)


ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူရာ မဟာေဗာဓိပင္၌ ကမၸည္းေက်ာက္စာ ေရးထိုးစိုက္ထူခဲ့ေသာ ျမန္မာဘုရင္ မ်ားတြင္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားသည္လည္း တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။
ဘႀကီးေတာ္ဘုရားသည္ ၁၁၈၁ ခုႏွစ္၌ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေသာ္လည္း ထိုအခါက်မွ မဟာေဗာဓိ ေက်ာက္စာကို ေရးထိုးရန္ ရုတ္တရက္ အၾကံျဖစ္ေပၚလာျခင္း မဟုတ္။ မင္းအျဖစ္သို႔ မေရာက္မီ အိမ္ေရွ႕ဥပရာ ဇာဘဝကပင္ မဟာေဗာဓိပင္အား လွဴဒါန္းပူေဇာ္၍ ကမၸည္းေက်ာက္စာ ေရးထိုးစိုက္ထူရန္ ရည္သန္စိတ္ကူးရွိခဲ့ ဖူးသည္။ ထိုအခ်ိန္ကား ဘိုးေတာ္ဘုရား၏လက္ထက္အခ်ိန္အခါ ျဖစ္သည္။
သကၠရာဇ္ ၁၁၇၂ ခုႏွစ္၊ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ မဟာေဗာဓိမွ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာၾကေသာ ပုေရာ ဟိတ္ပုဏၰား ဝါသိ႒ျဗဟၼာç ရမၼာဝတီၿမိဳ႕ဝန္ ေရႊေတာင္သာဂသူç ေဇယေက်ာ္သူç ေဇယေက်ာ္ထင္ç ေဇယေက်ာ္စြာ တို႔ထံမွ မဟာေဗာဓိပင္မင္း၏သတင္းဥႆံုအားလံုးစံုကို ၾကားရေသာအခါ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားသည္ အိမ္ေရွ႕ဥပ
ရာဇာဘဝမွာပင္ ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏စိတ္၌.
]]ေနာက္-မင္းျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ သဗၺညဳရွင္ေတာ္ဘုရား သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ေတာ္မူသည့္မဇၥ်ိမ တိုက္ မဟာေဗာဓိပင္ကို အထူးထူးေသာအလွဴေတာ္တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္တင္လွဴေတာ္မူမည္။ ေစတနာေတာ္ ရည္ၾကံ ျပ႒ာန္းေတာ္မူရင္းအတိုင္း အထြဋ္အျမတ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ တင္လွဴေတာ္မူရန္ လုပ္ေဆာင္ေတာ္မူေစ သည့္ေရႊပန္းခိုင္ç ေငြပန္းခိုင္ç ပတၲျမားပန္းခိုင္ç ေရႊတန္ေဆာင္ç ေငြတန္ေဆာင္ç ပတၲျမားတန္ေဆာင္ç ေရႊေပါက္ ေပါက္ç ေငြေပါက္ေပါက္ç ပတၲျမားေပါက္ေပါက္ç ေရႊထီးç ေငြထီးç ပတၲျမားထီးç ေရႊတံခြန္ç ေငြတံခြန္ç ပတၲျမားတံ ခြန္ç ေရႊကုကၠားç ေငြကုကၠားç ပတၲျမားကုကၠားç ေရႊမုေလးပြားç ေငြမုေလးပြားç ပတၲျမားမုေလးပြားç ေရႊျမဴတာç ေငြျမဴတာç ပတၲျမားျမဴတာမွစ၍ အထူးထူးေသာ အလွဴေတာ္မ်ားႏွင့္မဟာေဗာဓိေျမခံုတြင္ စိုက္ထားခဲ့ရန္ ကု သိုလ္ေတာ္၏အဘို႔ကို ေဝငွေတာ္မူသည့္ေက်ာက္အကၡရာေက်ာက္တိုင္ အလုပ္အေဆာင္ အလံုးစံုၿပီးေျပလွ်င္ ပြဲ သဘင္ႀကီးစြာခံေတာ္မူ၍ မင္းညီမင္းသား မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္ ကေတာ္မယားအေပါင္း ျခံရံလ်က္ ေအာင္သူတ ကာတို႔၏အဓိပတိ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေလးပါးေသာသစၥာတို႔ကို သိေတာ္မူေသာ မဟာေဗာဓိပင္ထိ မတုန္မလႈပ္ သက္ဝင္ၾကည္ညိဳျခင္းတည္းဟူေသာ ေစတနာေတာ္အဟုန္ျဖင့္ အဘန္တလဲလဲ ရိုေသစြာ အရွင္မိဖု
ရားေခါင္ႀကီးႏွင့္ပူေဇာ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ သကၠရာဇ္(၁၁၈၃) တစ္ေထာင့္တစ္ရာ့ရွစ္ဆယ့္သံုးခု၊ နတ္ေတာ္လဆန္း
ကိုးရက္၊ ေသာၾကာေန႔ ေရစက္သြန္းလွဴေတာ္မူ၍ ပုဏၰားပုေရာဟိတ္ မဟာရာဇိႏၵ အဂၢမဟာဓမၼရာဇဂုရုç ေျမနန္း
ဝန္ မဟာမင္းလွသာဂသူç အေဆာင္ေတာ္ၿမဲ စုေရးစုကိုင္တို႔ႏွင့္သူရဲငါးရာေက်ာ္တို႔ကို မဟာေဗာဓိပင္သို႔ အလွဴ ေတာ္ç အတင္ေတာ္ ေစလႊတ္ေတာ္မူသည္။ ေသနာပတိစေသာ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္အေပါင္းတို႔လည္း ပြဲသဘင္ ႀကီးစြာႏွင့္ျခံရံခင္းက်င္း၍ အလွဴေတာ္ကို ျမစ္ဆိပ္ေရာက္ ပို႔ေဆာင္လိုက္ၾကရ၏}}
ဟူ၍ ကုန္းေဘာင္ဆက္မဟာရာဇဝင္ႀကီး၌ ေဖာ္ျပထားသည့္အတိုင္း ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိ ပင္မင္းအား ကမၸည္းေက်ာက္စာ ေရးထိုးစိုက္ထူျပဳေတာ္မူသည့္အလွဴအတင္ဒါနကား အိမ္ေရွ႕စံဘဝကပင္ ပုဗၺ ေစတနာ ျပတ္သားစြာ တည္ေဆာက္ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာဒါန ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ပုဗၺေစတနာ အရင္းခံေရွ႕သြားရွိထားဖူးေသာေၾကာင့္လည္း ဘႀကီးေတာ္ဘုရားသည္ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၂ ႏွစ္ႏွင့္ ၅ လေျမာက္မွာပင္ မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာကို ေရးထိုးစိုက္ထူကာ မဟာေဗာ ဓိပင္မင္းအား အတင္အလွဴျပဳေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
(၂)


ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာမွာ ပါဠိသကၠတေရာေသာ ကျပားဘာသာ၊ ယင္းကို ျပန္ဆို ထားေသာ ျမန္မာနိသ်အျပင္ ျမန္မာစကားေျပႏွင့္လကၤာသံပိုင္းကိုပါ ထည့္သြင္းေရးထိုးထားေသာေက်ာက္စာ ျဖစ္သည္။ အလ်ားအရွည္ ႏွစ္ေတာင္၊ တမိုက္သံုးသစ္ အနံတေတာင့္တမိုက္တသစ္ရွိေသာေက်ာက္ခ်ပ္မ်က္ႏွာ ျပင္ေပၚတြင္ စာေၾကာင္းေရ ၈၅ ေၾကာင္းတိတိ ေရးထိုးထားသည္။
]]မဟာေဇယ  သၾကမၼနာေမန  ]မဟာေဇယသႀကၤန္}အမည္ရေသာ၊ ပ႑ိတာ  မေတ်န-သုခမိန္အမတ္ သည္၊ ဗႏၶိတာ-ဘြဲ႔စီေရးအပ္ၿပီ}}ဟူ၍ ပါဠိသကၠတ ကျပားဘာသာနိသ်၏အဆံုး၌ ေရးထိုးထားသည့္အတိုင္း ပါ ဠိသကၠတ ကျပားဘာသာႏွင့္ယင္းနိသ်ကို ေရးသားစီကံုးသူမွာ အမတ္ႀကီး မဟာေဇယသႀကၤန္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ
ရသည္။
ျမန္မာစကားေျပႏွင့္လကၤာသံပိုင္းကိုကား.
]]မႊန္ၾကားမဂၤလာ၊ ေမွာ္ကြန္းစာျဖင့္၊ မဟာသခၤယာ၊ မဟာသီရိ၊ ပါဠိနက္တြဲ႔၊ ေရႊဘြဲ႔ႏွစ္ပြင့္၊ စည္သူဆင့္ ၍၊ ရွင္ပင့္မိန္ေတာ္၊ ေရႊခြန္းေခၚသည္၊ မတ္ေက်ာ္ကဝိ၊ ျမတ္ပ႑ိလွ်င္၊ ေနာင္ၿပီးသာသနာ၊ ကမၻာေရေျမ၊ တည္ ထြန္းေစဟု၊ ၾကက္သေရသြင္းႏိႈး၊ စာရင္းထိုးသည္။   ။ေမာက္ၿဖိဳးေရႊစာ သံပိုင္းတည္း}}
ဟု လကၤာသံပိုင္း၏အဆံုး၌ ေဖာ္ျပထားသည့္အတိုင္း မဟာသခၤယာစည္သူ၊ မဟာသီရိစည္သူႏွစ္ဘြဲ႔ရေသာ ဝက္ မစြတ္ၿမိဳ႕စား ေရးသားစီကံုးသည္ဟုသိရွိႏိုင္သည္။ ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇဝင္ႀကီး၌လည္း လကၤာသံပိုင္းစီ ကံုးေရးသားသူကို ဝက္မစြတ္ၿမိဳ႕စားဟုပင္ ေဖာ္ျပထား၍ ယင္းေက်ာက္စာ၏ျမန္မာစကားေျပႏွင့္လကၤာသံပိုင္း တစ္ခုလံုးကိုပါ အျပည့္အစံု ထည့္သြင္းေရးသားထားသည္။ သို႔ေသာ္ ပါဠိသကၠတ ကျပားဘာသာႏွင့္ယင္းနိသ်ကို ကား ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇဝင္ႀကီး၌ ေဖာ္ျပထားသည္ကို မေတြ႔ရေပ။
အမတ္ႀကီးမဟာေဇယသႀကၤန္သည္ ပါဠိသကၠတ ကျပားဘာသာကို အိႏၵိယႏိုင္ငံသံုး နာဂရီအကၡရာႏွင့္ေရး ထုထားေသာ္လည္း သကၠတဘာသာသက္သက္ျဖင့္ မေရးဘဲ ပါဠိသကၠတေရာေသာကျပားဘာသာႏွင့္ေရးထု ထားျခင္းအတြက္ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာသည္။ အခ်ိဳ႕သုေတသီမ်ားကမူ မဟာေဇယသႀကၤန္သည္ သကၠတဘာ သာသက္သက္ျဖင့္ ေရးရန္ ဆႏၵရွိပါလ်က္ သကၠတဘာသာကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ မတတ္ေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ပါဠိႏွင့္သကၠတေရာကာ ျဖစ္သလို ေရးထိုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္ဟုအကဲျဖတ္ၾကသည္။


ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာတစ္ခုလံုးကို ျခံဳၾကည့္လွ်င္. (က) ဘႀကီးေတာ္ ေရႊနန္းရွင္၏နန္းတက္ခုႏွစ္။
(ခ) အိမ္ေရွ႕စံဘဝကပင္ မဟာေဗာဓိပင္အား ကမၸည္းေက်ာက္စာ ေရးထိုးလွဴဒါန္းရန္ ရည္သန္ခဲ့သည့္ ပုဗၺေစတနာ။
(ဂ) မဟာေဗာဓိပင္မင္းအား ဘႀကီးေတာ္လွဴဒါန္းလိုက္သည့္အလွဴအတင္ေတာ္စာရင္း။
(ဃ) မဟာေဗာဓိသို႔ အလွဴအတင္ေတာ္မ်ားႏွင့္ကမၸည္းေက်ာက္စာ သြားေရာက္စိုက္ထူရသူတို႔၏အမည္
(င) ဘႀကီးေတာ္ဘုရား ဆုေတာင္းဆုယူျပဳေသာေဗာဓိဆု။ (စ) မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာ စီကံုးေရးသားသူတို႔၏အမည္။ (ဆ) မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာ ေရးထုထြင္းလုပ္သူတို႔၏အမည္။ (ဇ) မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာေရးထိုးသည့္ခုႏွစ္။
အစရွိသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ ယင္းမဟာေဗာဓိေက်ာက္စာမွာ ဘာသာေရးအေနႏွင့္ ေနာင္လာ
ေနာက္သားမ်ား သာဓုအႏုေမာဒနာ ျပဳၾကရသည့္အျပင္ သမိုင္းအေနႏွင့္လည္း အေထာက္အထားျပဳစရာျဖစ္ ၍ေနသည္။
ဘႀကီးေတာ္ေရႊနန္းရွင္၏နန္းတက္ေန႔စြဲကို ကုန္းေဘာင္ဆက္  မဟာရာဇဝင္ႀကီး၌  အတိအက်ေဖာ္ျပ ထားျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာ၌မူ.
]]သီရိပဝရသုဓမၼမဟာရာဇဓိရာဇာ မည္ေတာ္ရွိေသာ တရားမင္းျမတ္သည္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈၁-ခု နယုန္လဆန္း ၃ ရက္၊ စေနေန႔အခါ စၾကာရတနာေရာက္ခါ ေရွးေရွးစၾကာဝေဒးမင္းျဖစ္ နႏၵရစ္တို႔ကဲ့သို႔၊ ျပည္ပ ျပည္တြင္း၊ လံုးရင္းဗိုလ္ျပဳ၊ ပဒုမျဗဴဟာ၊ ခ်ာခ်ာပတ္မွ်၊ မိုဃ္းေျမရုတ္ရုတ္၊ အုတ္အုတ္က်က္က်က္၊ တၿပိဳင္နက္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ေၾကာ္ျငာေစလ်က္၊ ျပည္လံုးၾကက္သေရ၊ ျမဳေတဝင္းပတ္၊ နန္းလံုးနတ္ျဖစ္ေသာ ေတာင္မိဖု
ရားေခါင္ႀကီးႏွင့္တကြ မေနာဇမၺဴတက္ေတာ္မူသတည္း}}
ဟူ၍ နန္းတက္ေန႔စြဲကို တိတိက်က် ထြင္းထုထားရာ ဤအခ်က္သည္ သမိုင္းအေနႏွင့္ တန္ဖိုးရွိလွေပသည္။
ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိပင္အား လွဴဒါန္းသည့္အလွဴအတင္ေတာ္စာရင္းႏွင့္မဟာေဗာဓိပင္ သို႔ ယင္းကမၸည္းေက်ာက္စာ သြားေရာက္စိုက္ထူရန္ ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ ပုဏၰား၊ ပုေရာဟိတ္၊ မဟာရာဇိႏၵအဂၢ မဟာဓမၼရာဇဂုရု ေျမနန္းဝန္မဟာမင္းလွသာဂသူ စသည္တို႔၏အမည္မ်ားကိုမူကား ကုန္းေဘာင္ဆက္မဟာရာ ဇဝင္ႀကီးအတိုင္းပင္ ထြင္းထုေဖာ္ျပထားသည္။
မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာေရးထိုးသည့္ခုႏွစ္ကိုမူ-
]]ဘုရားသခင္ သာသနာေတာ္ ၂၃၅၆ ခုႏွစ္ ေရာက္ၿပီး ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈၃ ခု၊ သရဝဏ္ႏွစ္ က်တၲိ ကာလ၊ သရဒအခါ၊ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ႏိႈက္၊ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားျမတ္စြာကို ရည္မွတ္ေတာ္မူ၍ အႏုေမာဒနာ ေၾကာ္ျငာသံတို႔ျဖင့္ အဟုန္မစဲ၊ လွဴပြဲသဘင္၊ ရင္ေတာ္မူသည္}}
ဟုထြင္းထုေရးသားၿပီးေနာက္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား ဆုေတာင္းဆုယူျပဳသည့္ေဗာဓိဆုကိုလည္း ]]အဆံုးစြန္ေသာ ကိုယ္ေတာ္အျဖစ္ႏိႈက္-သမၼာသမၺဳဒၶဆုႀကီးရ၍ ေဝေနယတို႔အား  ေဟာၾကားကယ္ခြ်တ္ႏိုင္ေသာ၊  ဘဝမ်ားစြာ သံ သရာလည္း၊ ပါရမီဆယ္ပါး တရားအထြတ္တိုင္လိုေသာ၊ ဆုေတာင္း ပတၲနာေတာ္ႏွင့္တကြ၊ မယ္ေတာ္ခမည္း ေတာ္၊ ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ ေဘးေတာ္ မင္းတရားတို႔အားလည္း အမွ်ေဝေတာ္မူသည္။}} ဟုဆက္လက္ထြင္းထုထားရာ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားမွာ သမၼာသေမၺာဓိဘုရားဆု ပန္ဆင္ေၾကာင္း ဤေက်ာက္စာ အရ သိရွိရေပသည္။
ထို႔ျပင္ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာ စီကံုးေရးသားသူတို႔၏အမည္မ်ားကို ေဖာ္ျပၿပီးေနာက္ ယင္းေက်ာက္စာကို ေက်ာက္ထက္၌ ထြင္းထုသူ၏အမည္ႏွင့္ထြင္းထုသည့္ရက္စြဲ၊ ေက်ာက္ခ်ပ္
၏အရြယ္ပမာဏႏွင့္စာေၾကာင္းေရတို႔ကိုလည္း-
]]မဇၥ်ိမတိုက္၊ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ သံပိုင္းေတာ္ကို ေလခကလကၡဏာ အဂၤါ ၆ ပါးႏွင့္ျပည့္စံုသူ ေစာလွၿမိဳ႕ စား ေနမ်ိဳးသီရိရာဇသူအမတ္ကို ခန္႔အပ္ေတာ္မူ၍ ဣႏၵနီလာ မဟူရာေက်ာက္အျပင္ႏိႈက္ ေကာင္းမြန္တင့္တယ္ စြာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈၃ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁၁ ရက္၊ အဂၤါေန႔ ထြင္းမွတ္ေရးသားၿပီးျပည့္စံု သည္၊ သကၤဋဘာသာç ျမန္မာဘာသာလကၤာစကားေျပစာေၾကာင္းေရ ၈၅၊ ေက်ာက္မ်က္ႏွာ အလ်ားအရွည္ ၂ၤ-
၁ိ-၃ံ၊ အနံ ၁ၤ-၁ိ-၁ံ}}
ဟု တိက်ေသခ်ာစြာ ထြင္းထုထားရွိခဲ့ေပသည္။
(၃)


ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏မဟာေဗာဓိေက်ာက္စာကို ဗုဒၶဂယာမဟာေဗာဓိ၌ ယခုအခ်ိန္အထိ မူလေရးထိုးရင္း
အတိုင္း မပ်က္မစီး ေတြ႔ျမင္ဖတ္ရႈႏိုင္ၾကေသးသည္။ ထိုသို႔ မပ်က္မစီးဘဲ တည္တံ့ေနျခင္းမွာလည္း ေက်ာက္စာ
ဂူအုတ္တိုက္ႏွင့္လံုလံုျခံဳျခံဳ တည္ရွိေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယင္းေက်ာက္စာဂူ အုတ္တိုက္ကို ယခုအခါ မဟန္႔၏တိုက္ဝင္းအတြင္း ဗာရဒြါရီေခၚ တိုက္ေရွ႕၌ ေတြ႔ျမင္ၾကရေပသည္။
ယင္းဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏ေက်ာက္စာဂူ အုတ္တိုက္မွာ ဘံု ၅ ဆင့္ႏွင့္သံထီးစိုက္ထားေသာ အုတ္ျပာသာဒ္ ျဖစ္ရာ ကင္းဝန္မင္းႀကီးက သူ၏]]မဟာေဗာဓိသြားမွတ္တမ္း}}တြင္-
]]ဘႀကီးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ အတင္အလွဴေတာ္မ်ားႏွင့္ေစလႊတ္ရာ လုပ္ေဆာင္တည္ထားသည့္စတု
ရမ္း ၆ ေတာင္ အရပ္ ၁၅ ေတာင္ခန္႔၊ ဘံု ၅ ဆင့္ သံထီးစိုက္၊ ေက်ာက္စာဂူအုတ္ျပာသာဒ္ ၁}}
ဟု သူေရာက္စဥ္က ျမင္ခဲ့ရသည့္အတိုင္း ေက်ာက္စာဂူ၏အရြယ္ပမာဏကို တိုင္းတာျပထားခဲ့ဖူးသည္။
ပုဏၰားပုေရာဟိတ္ မဟာရာဇိႏၵအဂၢမဟာဓမၼရာဇဂုရုႏွင့္ေျမနန္းေတာ္ဝန္ မဟာမင္းလွသာဂသူတို႔ မဟာ ေဗာဓိ၌ ေက်ာက္စာစိုက္ထူၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လာၾကေသာအခါ အဂၤလိပ္ျမန္မာနယ္ျခား၌ ႏိုင္ငံေရး စစ္ေရး မ်ား မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္၍ေနေပၿပီ။
ရွင္မျဖဴကြ်န္းျပႆနာအတြက္ ျမန္မာႏွင့္အဂၤလိပ္တို႔၏ပထမစစ္ပြဲႀကီးသည္ ေပါက္ကြဲေတာ့မည့္အေျခ အေနသို႔ ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ မဟာေဗာဓိပင္သြားအဖြဲ႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ရုတ္တရက္ ျပန္မဝင္ႏိုင္ေသးဘဲ ဘဂၤလားၿမိဳ႕၌ပင္ ေခတၲရပ္နားေနၾကရေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယမဟာရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး၌.
]]မဟာေဗာဓိပင္သို႔လွဴရန္ ေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္လွဴဒါန္းရန္ အလွဴေတာ္မ်ားကို ေဆာင္ယူ၍ လမ္းခရီး စဥ္အတိုင္း ထြက္သြားရာ မဟာေဗာဓိပင္သို႔ေရာက္ကာလ လွဴဒါန္းရန္ပါသည့္ေက်ာက္စာကို စိုက္ထားခဲ့ၿပီးလွ်င္ မဟာေဗာဓိပင္အရပ္က သက်မုနိရုပ္ရွင္ေတာ္ç ေဗာဓိပင္ငယ္သံုးပင္မ်ားကို မဟာေဗာဓိအေစာင့္ ေဇာ္ဂ်ီအႀကီး မဟႏၱဇိကေပးအပ္၍ ျပန္လာရာ ဘဂၤလားၿမိဳ႕သို႔ေရာက္လွ်င္ ရွင္မျဖဴကြ်န္းမႈႏွင့္သတိုးသုဓမၼမဟာဗႏၶဳလ ဓည
ဝတီၿမိဳ႕သို႔ ခ်ီထြက္သည့္အတြင္း လမ္းခရီးမသာမယာရွိ၍ ဘဂၤလားၿမိဳ႕တြင္ ရုပ္ပြားေတာ္ သက်မုနိç ေဗာဓိပင္ မ်ားႏွင့္ရပ္ဆိုင္းေနရ၏}}ဟု ထိုစဥ္က တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံအေျခအေနကို ေဖာ္ျပထားေပသည္။


ျမင့္ေဆြ

မွတ္ခ်က္။      ။၁၉၇၁-ခုႏွစ္၊ ေမလထုတ္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း၊ စာမ်က္ႏွာ(၉ မွ ၁၂ ထိ)လာေသာေဆာင္းပါး
ကို ျပန္လည္၍ စာစီရိုက္ထားပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္