======================
ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ၾကီးနဲ႔ ၾကံဳေတြ႔တဲ့ အခါမွာ သိေအာင္ သင္ယူၾကရမွာက နံပါတ္
တစ္ အေရးၾကီးဆံုး အခ်က္ပါ
တစ္ အေရးၾကီးဆံုး အခ်က္ပါ
ဘုရားကလည္း သာသနာေတာ္ ျမတ္ၾကီး ကို- ပရိယတၱိသာသနာ-လို႔ နံပါတ္တစ္ ထားျပီး ေဟာ ထားတယ္။
ပရိယတၱိ-ဆိုတာ သင္ယူျခင္း-လို႔ အဓိပၸါယ္ရ တယ္ မသင္ယူဘဲနဲ႔ ဘယ္သူမွ
တရားဓမၼကို သိ တယ္ ဆိုတာ မရွိဘူး။ တရားနာတာဟာ သင္ေန တာပဲ။ နားနဲ႔
ၾကားနာေနတာဟာ သင္ယူျခင္းပဲ၊ သင္ယူျပီးတဲ့ေနာက္မွာ လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးမႈ ဆို
တာ ေနာက္က လိုက္ရတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြ ဆိုပါစို႔-ဘုရားအဆူဆူ ရဲ႕ အဆံုးအမၾသဝါဒ-
သဗၺပါပႆ အကရဏံ-တဲ့။-
ယုတ္မာညစ္က်ဴးတဲ႔ အကုသိုလ္အမႈ မွန္သမၽွ မလုပ္နဲ႔-တဲ့။
ဒါက ဘုရားေဟာတာ။ အဲဒါကို သင္ရ မယ္။ ယုတ္မာညစ္က်ဴးတဲ႔ အကုသိုလ္အမႈ မွန္သမၽွ
မလုပ္နဲ႔ဆိုတာကို သင္ယူျပီးတဲ့ ေနာက္မွာ အကုသိုလ္ ဆိုတာ မလုပ္ရဘူး
ဆိုတာကို သိတဲ့ အသိကေလး ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွွိလာတယ္ ရွိလာ တဲ့အတိုင္း
အကုသိုလ္ကို ေရွာင္ရမယ္။
ကုသလႆူပ သမၺဒါ
ကုသိုလ္တရားေတြ မိမိသႏၲာန္မွာ ျပည့္စံုေစရ မယ္-တဲ့။
ကုသိုလ္တရားဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ ရွိတယ္။ ဒါန ကုသိုလ္ ရွွိတယ္။ စြန္႔ၾကဲ
ေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသိုလ္ကို ဒါနကုသိုလ္။
က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာ သီလကုသိုလ္။ မိမိ စိတ္ကေလး
ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္ျပီးေတာ့ ပြားမ်ားတာ ဘာဝနာ ကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္။
ဒါနကုသိုလ္ ျပည့္စံု ေစရမယ္။ သီလကုသိုလ္ လည္း ျပည့္စံု ေစရမယ္။
ဘာဝနာကုသိုလ္လည္း ျပည့္စံု ေစရမယ္။ ဒီကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုေစရ မယ္ ဆိုတာကို
ဘုရားက ေဟာထားတာ။
အဲဒီ
တရားေတြကို ေရွးဦးစြာ သင္လိုက္ရမယ္။ ကုသိုလ္ဆိုတာ မိမိသႏၲာန္မွာ ျပည့္
စံုေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိေလး ရလာတယ္။ အဲဒီ သိထားတဲ့အတိုင္း ဒါန
ေကာင္းမႈလည္း လုပ္ တယ္၊ သီလလည္း ေဆာက္တည္တယ္၊ ဘာဝနာလည္း
ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္၊ ကုသိုလ္ ေတြ ရေအာင္ ယူတယ္ဆိုရင္ က်င့္သံုးတယ္လို႔
ေခၚတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာက
သစိတၱ ပရိေယာဒပနံ- တဲ႔
ကိုယ့္စိတ္ကေလး ကို ျဖဴစင္ေအာင္ ထားတဲ့။ ျဖဴစင္တယ္ ဆိုတာ ညစ္ႏြမ္းတဲ့ စိတ္ေတြ မရွိ သင့္ဘူး။
ညစ္ႏြမ္းတဲ့စိတ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဆိုရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ဣႆာ မစၧရိယ
ဆိုတဲ့ ဆိုတဲ႔ အညစ္ အေၾကးေတြ အဲဒီ တရားေတြ စိတ္ ထဲမွာ ေပၚလာျပီဆိုရင္
စိတ္ဟာ ညစ္ႏြမ္းသြား တယ္လို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီ ညစ္ႏြမ္းသြားတဲ့စိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ ရမယ္ စိတ္ဆိုတာက
သဘာဝအားျဖင့္ ျဖဴစင္ေန တာ ျဖစ္လို႔ ညစ္ႏြမ္းသြားတဲ့စိတ္ကို ျပန္ျဖဴ ေအာင္
လုပ္လို႔ ရတယ္
စိတ္က နဂိုကတည္းက
အျဖဴေရာင္၊ အဲဒီ အျဖဴ ေပၚမွာ တျခား အေရာင္ေတြေၾကာင့္ ညစ္ႏြမ္း လာတယ္
မျဖဴစင္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္မွ ေပၚလာတဲ့ အေရာင္ေတြကို အေရာင္ခြၽတ္ေဆး ဆပ္ျပာ
စသည္ျဖင့္ ဖြတ္ေလၽွာ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာက္မွ ေပၚ လာတဲ့ အေရာင္ေတြဟာ
ကြၽတ္သြားျပီး ေတာ့ ပကတိ အေရာင္ျဖစ္တဲ့ ျဖဴစင္မႈကို ရ တယ္။
ဘုရားက ေျပာတယ္ စိတ္ဟာ ပင္ကိုယ္ သဘာဝ အားျဖင့္ ျဖဴစင္တယ္။-
ပဘႆရမိဒံ ဘိကၡေဝ စိတၱံ-တဲ့။
စိတ္ဆိုတာ သန္႔ျပန္႔ျဖဴစင္ေနတဲ့ သဘာဝ တရား တဲ့။
ဘာလို႔လဲဆိုရင္ သူက အာ႐ံုကို သိ႐ံု သိတာ။ စိတ္ရဲ႕သဘာဝက အာ႐ံုကို သိ႐ုံ ပဲ
သိတယ္။ တြယ္တာမႈ ဆိုတာ မျဖစ္ဘူး။ မုန္းတီးမႈ ဆိုတာ လည္း မျဖစ္ဘူး။ သိ႐ံုမၽွ
သက္သက္သာ သိတာ ဆိုေတာ့ ျဖဴစင္တယ္။
အဲဒီ သဘာဝအားျဖင့္ ျဖဴစင္ေနတဲ့ စိတ္ကေလး ဟာ-
တဥၥ ေခါ ဂႏၲဳေကဟိ ဥပကၠိေလေသဟိ ဥပကၠိလိ႒ံ-
တဥၥ ေခါ ဂႏၲဳေကဟိ ဥပကၠိေလေသဟိ ဥပကၠိလိ႒ံ-
အခိုက္အတန္႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေလာဘေၾကာင့္ စိတ္ကေလးဟာ ညစ္ႏြမ္းသြားရတယ္။
ေဒါသေၾကာင့္ စိတ္ကေလးဟာ ညစ္ႏြမ္းသြားရ တယ္။ မာန္မာနေတြ၊ ဣႆာ မစၧရိယေတြ
ေၾကာင့္ အဲဒီ အညစ္အေၾကးေတြကို စနစ္တက် ေဆးေၾကာပစ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ပင္ကိုယ္
အေန အထားအတိုင္း ျပန္ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္ စိတ္ကေလးကို စင္ၾကယ္ေအာင္
လုပ္ရမယ္ဆို တာ ဒါကို ေျပာတာ ျဖစ္ တယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ လူေတြဟာ စိတ္ ၾကည္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ ေဒါသ ဆိုတာ လာမွ
မလာတာပဲ။ ေဒါသ ဆိုတာ အာ႐ံုေၾကာင့္ မိမိႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္
အခိုက္အတန္႔ ေပၚလာတဲ့ သေဘာတရားပဲ ျဖစ္ တယ္။
ဒါကို သန္႔စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာ ပစ္ရမွာေပါ့။ ေဆးေၾကာပစ္လိုက္တဲ့ အခါက် ေတာ့
ေဒါသမရွိ တဲ့ စိတ္ဟာ တည္ျငိမ္တဲ့ စိတ္၊ ျဖဴစင္တဲ့စိတ္ ျပန္ျပီးေတာ့ ျဖစ္လာ
တယ္။ ထို႔အတူပဲ ေလာဘ ဆိုတာ အျမဲ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အာ႐ံုနဲ႔ေတြ႔ လို႔
လိုခ်င္မႈ တပ္မက္မႈေတြ လႊမ္းမိုးလာတဲ့ အခါ တရားနည္းလမ္းက်တဲ့ ေျဖေဆးနဲ႔
ေျဖေပးျပီး ေတာ့ သန္႔စင္ေပးလိုက္မယ္ ဆိုရင္ နဂိုျငိမ္းေအး ျငိမ္သက္တဲ့
ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္ကေလးကို ျပန္ျပီး ေတာ့ ရႏိုင္တာ ေပါ့။
လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အျမဲတမ္း သူမ်ား အေပၚမွာ မနာလိုတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္တာမွ
မဟုတ္ဘဲ။ ကိုယ္ သာ ရခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဟာလည္း အျမဲတမ္း ျဖစ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။
သူမ်ားစည္းစိမ္ကို စဥ္းစား လိုက္တဲ့အခါက်မွ မနာလိုစိတ္ ဆိုတာ ဝင္လာ တာ
ျဖစ္တယ္။
ကိုယ့္ထက္သာသြားမွာ မေက်နပ္တဲ့ စိတ္ က ေတြးၾကည့္လိုက္မွ ေပၚလာတာ။
ကိုယ္ရထားတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခု ကို သူတစ္ ပါးကို မေပးလိုတဲ့ မစၧရိယ စိတ္
ကေလးဟာ လည္း မေတြးဘဲေန တဲ့အခါ ေပၚတာမွ မဟုတ္တာေ တြးလိုက္တဲ့ အခါက်မွ
ေပၚလာတာ ကိုယ့္ျပႆနာ ကိုယ္ရွာ
ေနၾကတာ ဘယ္သူက ေတြးခိုင္းသလဲဆို ကိုယ့္ ဟာကိုယ္ ယားလို႔ ေတြးတာေလ ျပီးေတာ့ စိတ္ ယုတ္မာ စရိုက္ကိုပါ အရွက္မရွိ ထပ္ျပီး ျပခ်င္လို႔ အျပစ္ ပံုခ်ဖို႔ ဟို ဟို ဒီဒီကို လက္ညွုိးထိုး ျပၾက ေတာ့တာပဲ
ေနၾကတာ ဘယ္သူက ေတြးခိုင္းသလဲဆို ကိုယ့္ ဟာကိုယ္ ယားလို႔ ေတြးတာေလ ျပီးေတာ့ စိတ္ ယုတ္မာ စရိုက္ကိုပါ အရွက္မရွိ ထပ္ျပီး ျပခ်င္လို႔ အျပစ္ ပံုခ်ဖို႔ ဟို ဟို ဒီဒီကို လက္ညွုိးထိုး ျပၾက ေတာ့တာပဲ
အေၾကာင္းရွိမွ ဝင္လာတဲ့ ဒီ စိတ္ရဲ႕ အညစ္ အေၾကးေတြကို မွန္ကန္တဲ့ အေတြးတစ္ခုနဲ႔ သန္႔ စင္ေဆးေၾကာ လိုက္မယ္ဆိုရင္ ျဖဴစင္သြား မယ္ တဲ့။
တခ်ိဳ႕ေတြမ်ား ေရးတာ ေျပာတာ ေတြ႕ဖူးတယ္
ကိေလသာစိတ္ ဆိုတာ မေမြးခင္ကတည္းက ပါလာတာ တဲ့ ဒီေတာ့ စိတ္က သိလိုက္တယ္ ဘုရားငယ္ တစ္ဆူ ပြင့္လာပါပေကာလား လို႔ ေလ ဒီေတာ့လဲ ဒါမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရင္ၾကိဳျပီးကန္ ေတာ့ ထားလိုက္ရတယ္
ကိေလသာစိတ္ ဆိုတာ မေမြးခင္ကတည္းက ပါလာတာ တဲ့ ဒီေတာ့ စိတ္က သိလိုက္တယ္ ဘုရားငယ္ တစ္ဆူ ပြင့္လာပါပေကာလား လို႔ ေလ ဒီေတာ့လဲ ဒါမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရင္ၾကိဳျပီးကန္ ေတာ့ ထားလိုက္ရတယ္
တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိတို႔ မမွီေသာစိတ္၊ ကိေလသာ တို႔ႏွင့္ မယွဥ္ေသာစိတ္ဟာ ပကတိ သန္႔ရွင္း ေသာ ေရသည္ ၾကည္လင္ေအးျမဘိသကဲ့သို႔
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဒိဌိ ဝိစိကိစၧာ ထိန ဥဒၶစၥ အဟီရိက အေနာတၱပၸ တည္းဟူေသာ
ကိေလသာတို႔ႏွင့္ မယွဥ္ေသာစိတ္ ၊ ကိေလသာ မပါေသာစိတ္၊၊
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဒိဌိ ဝိစိကိစၧာ ထိန ဥဒၶစၥ အဟီရိက အေနာတၱပၸ တည္းဟူေသာ
ကိေလသာတို႔ႏွင့္ မယွဥ္ေသာစိတ္ ၊ ကိေလသာ မပါေသာစိတ္၊၊
ထိုကိေလသာတို႔မွ ကင္းလြတ္လ်က္ ရွိေသာ စိတ္သည္ ကိေလသာကင္းရာနဲ႔ တဆက္ထည္း
အပူမရွိေတာ့ အပူကင္းရာနဲ႔ ေတြ႕ထိေနေသာ စိတ္သည္ ပကတိ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္း၍
သႏၲိသုခ အျငိမ္းဓါတ္ႏွင္႔ ထိေတြ႕ေနတာပါပဲ
ထိုစိတ္တြင္ ကိေလသာတို႔ ပူးယွဥ္ေစရန္ အေၾကာင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္မေပးေတာ့ဘဲ
(ဝါ) အေယာနိေသာမနသိကာရအားျဖင့္ သခၤါရ အမႈ တို႔ကို ျပဳလုပ္မေပးေတာ့ပဲ
ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေန သည့္ ကိေလသာလြတ္ရာနဲ႔ေနျခင္းကို ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုအခ်ိန္ ယခုအခိုက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ မွာ ေလာဘေတြကလည္း ျဖစ္ဆဲ
မဟုတ္။ ေဒါသေတြကလည္း ျဖစ္ ဆဲ မဟုတ္။ ေသာကေတြကလည္း ျဖစ္ဆဲ မဟုတ္။
ပရိေဒဝေတြကလည္း ျဖစ္ဆဲ မဟုတ္။ သတ္ခ်င္ ျဖတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ကလည္း
ျဖစ္ဆဲမဟုတ္။ ခိုးခ်င္ ဝွက္ခ်င္ တဲ့ စိတ္ေတြကလည္း ျဖစ္ဆဲ မဟုတ္ပါ ဘူး။
ပင္ကိုယ္က ကင္းေနပါတယ္ ၊
ပင္ကိုယ္က ရွင္းေနပါတယ္။
စိတ္မွာ ရာဂ၊ေဒါသ၊ေမာဟ
ကပ္ေရာက္ေနတာ မရွိဘူးေပါ့။
ပင္ကိုယ္က ရွင္းေနပါတယ္။
စိတ္မွာ ရာဂ၊ေဒါသ၊ေမာဟ
ကပ္ေရာက္ေနတာ မရွိဘူးေပါ့။
ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေနတာ အတိုင္းတိုင္းပဲ။ ေရ သည္ ေရအတိုင္း ေနတာမ်ိဳးပဲ ေရထဲ
အမ်ိဳးမ်ိဳးေရာ ေတာ့ အေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုပဲ မိမိတို႔ရဲ႕
စိတ္မွာလည္း ပူစရာ ထည့္ေတြးေတာ့ ပူတဲ့စိတ္ေတြျဖစ္၊ သားထည့္ေပးေတာ့ သားစိတ္
ေတြျဖစ္၊ သမီးထည့္ေပးေတာ့ သမီးစိတ္ေတြ ျဖစ္၊ ကုသိုလ္ထည့္ေပးေတာ့
ကုသိုလ္စိတ္ ေတြ ျဖစ္၊ အကုသိုလ္ထည့္ေပးေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္
ေတြျဖစ္၊ဘာေတြထည့္ေပးေပး ထည့္ေပးတာ ေတြ ျဖစ္ၾကမွာပဲ။
အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာဘေတြ ျဖစ္ေန ၾက သလား။ ေလာဘျဖစ္ရင္ ဘယ္မွာ ျဖစ္သလဲ၊
စိတ္မွာ ျဖစ္တယ္ ေဒါသျဖစ္ ရင္ ဘယ္မွာျဖစ္ သလဲ၊ စိတ္မွာ ျဖစ္တယ္ စိတ္ဆိုတာ
အာရုံနဲ႔ ကင္းၿပီးေတာ့ေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ ေဒါသ မျဖစ္ေတာ့ ေဒါသစိတ္
မဟုတ္ဘူးေပါ့ ။ ေဒါသ ျဖစ္ ေနတဲ့စိတ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ေဒါသမျဖစ္ပဲ၊
ေဒါသမျဖစ္တာနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔စိတ္မရွိဘူး လို႔ ေျပာမလား။ ေဒါသသာ မျဖစ္တာ၊
စိတ္ကေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ေဒါသ မျဖစ္တဲ့ စိတ္ေပါ့။
ကိေလသာကင္းရာနဲ႔ေနတာ အဲဒီလို ေျပာတာ၊ သေဘာေပါက္ ဥာဏ္ေရာက္လိမ့္မယ္ ထင္ပါ
တယ္ ေလာဘမျဖစ္ေတာ့ စိတ္ကေလာဘ အျဖစ္ ကင္းရာနဲ႔ ေနတာေပါ့။ ေဒါသမျဖစ္ေတာ့
ေဒါသအျဖစ္ ကင္းရာနဲ႔ ေနတာေပါ႔။ တဏွာမျဖစ္ ေတာ့ တဏွာကင္းရာနဲ႔
စိတ္ကေနတာေပါ့။
အဲသလို ကိေလသာ အာသဝေတြ ကင္းရာက နိဗၺါန္ ေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ နိဗၺါန္နဲ႔ ေနတယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။
သေဘာကေတာ့ ကိေလသာ အာသဝေတြ ျဖစ္ ေအာင္ မထူေထာင္ဘဲ အဘိသခၤါရကို
ဥေပကၡာျပဳျပီး ေနတာ မလုပ္ေတာ့ လုပ္မႈေတြ ျငိမ္းေနတာေပါ့ ကိေလသာေတြ
ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ေတာ့ ကိေလသာ ျငိမ္းေနတာေပါ႔။
"နိဗၺာန္" ဆိုတာကေတာ့ ခဏခဏ ေျပာခဲ့ ပါၿပီ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ
မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္မွာ စိတ္ အလုပ္၊ စိတ္အပူ၊ စိတ္ကိစၥေတြ မရွိတာ။ ေလာဘ ေဒါသေတြ
မျဖစ္ေတာ့ မျဖစ္တဲ့တရား၊ ခ်ဳပ္တဲ့ တရား။ မျဖစ္တာ ခ်ဳပ္တာက ေလာဘ ေဒါသ
ေတြ။ေလာဘ ေဒါသေတြ မျဖစ္တာ ၊ေလာဘ ေဒါသေတြ ခ်ဳပ္တာ "နိဗၺာန္" မဟုတ္ပါဘူး။
ကုန္တာ,ခ်ဳပ္တာ က တျခား၊ ကုန္သြား,ခ်ဳပ္သြား ေသာ္ လည္း
မူလကုန္ရာ,ခ်ဳပ္ရာႀကီးက က်န္ ေန ပါတယ္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာ ေတြ
မျဖစ္တာ,ကုန္တာ, ခ်ဳပ္ တာက တျခား။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာေတြ မျဖစ္
ေတာ့ခ်ဳပ္ရတယ္ ကုန္ရာ ခ်ဳပ္ရာႀကီး က်န္ေန တယ္။ စိတ္ပူေတြ
ကုန္သြားလို႔ရွိရင္ အပူကင္း တဲ့စိတ္ က်န္ေနရမွာေပါ့။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ
ကိေလသာေတြ ခ်ဳပ္သြားလို႔ရွိရင္
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာကင္းတဲ့
စိတ္ က်န္ေနမွာေပါ့။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကိေလသာကင္းတဲ့
စိတ္ က်န္ေနမွာေပါ့။
အဲဒီမွာ ကိေလသာကုန္တယ္ ဆိုတာက ကိေလသာအာသဝေတြက မသိမႈနဲ႔ ထူေထာင္မွ
ျဖစ္မွာဆိုေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ မထူေထာင္ပဲေန ေတာ့ ကိေလသာ အာသဝေတြ ကင္းေနတာကို
ကုန္ေနတယ္ ခ်ဳပ္ေနတယ္ ေျပာတာေတြဆိုတာ က ဒႆနအရာ တဖက္သူ နားလည္ေအာင္
ေဆာင္ေျပာထားရတာေတြပါ
သူ႔ေနရာမွာ သူရွိေနရင္ ျငိမ္းေအးတာက ထင္ရွားပါတယ္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္