နာမ္ကို ပ႒ာန္းလိုေျပာပါ သမၸယုတၲခႏၡာ သမၼယုတၲခႏၶာကို နာမ္ေခၚတယ္၊ ဘာနဲ႔သမၸယုတ္တံုး (ဟိတ္နဲ႔သမၸယုတ္တာပါဘုရား)၊ အဲဒါနာမ္တရား၊ သူ႕ဟာသူ ဝိပႆနာေတြေျပာေနတယ္၊ ႐ုပ္က ဘယ္ဟာတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ပါဘုရား)၊ ပ႒ာန္းလို နာမ္ ႐ုပ္ ခြဲေနတယ္၊ ပ႒ာန္းလိုဘာခြဲေနတံုး (နာမ္႐ုပ္ခြဲေနပါတယ္ဘုရား)။
ပ႒ာန္းလို နာမ္ကဘယ္ဟာတံုး သမၸယုတၲခႏၶာ သမၸယုတ္က ဘာနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ခႏၶာတံုး ဟိတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ခႏၶာ အကုသိုလ္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ç ကုသိုလ္နဲ႔ ျဖစ္ ျဖစ္ယွဥ္တဲ့ခႏၶာကို ]နာမ္}လို႔ေခၚတယ္။
အခုျပေနတာေတြကေတာ့ သိတာကဘာတံုး (နာမ္
ပါဘုရား)၊ ထိုင္တာကဘာတံုး (႐ုပ္ပါဘုရား)၊ အဲဒီလိုဟာမ်ိဳး၊ တကယ္ခြဲလိုက္ေတာ့ ထိုင္တာက ဘာကထိုင္တာတံုး-စိတၲ သမု႒ာန႐ုပ္၊ ထိုင္တာဘယ္သူတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ပါဘုရား)၊ သိတာ ဘယ္သူတံုး(သမၸယုတၲခႏၶာပါဘုရား)၊ အဲဒါ ]႐ုပ္နာမ္} ၿပီးသြားေရာ၊ အဲဒါသိၿပီလား(သိပါၿပီဘုရား)၊ ပ႒ာန္းလို နာမ္႐ုပ္ကြဲၿပီလား(ကြဲပါၿပီဘုရား)။
ဟိုဟာကေတာ့ လံုးၿပီးေျပာလိုက္တာ၊ သိတာက
နာမ္၊ ထိုင္တာက႐ုပ္၊ သြားတာလာတာေတြက႐ုပ္ေပါ့၊
အဲသလို ဒါက ကမၼ႒ာန္းလည္းက်တယ္။
ဒီက သိတာေတြကç နာမ္က ဘာကသိသတံုး ဆိုရင္ နာမကၡႏၶာကသိတယ္၊ နာမကၡႏၶာ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးတံုး ဆိုမွ-ေလးမ်ိဳး၊ ဘာနာမ္တံုးဆိုမွ-သမၸယုတၲနာမ္ç သမၸ
ယုတၲခႏၶာ၊ အဲဒါကိုနာမ္ေခၚတယ္၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ လား(မွန္ပါဘုရား)။
အခုျမင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီေလးပါးပါတာပဲ၊ သိ
တယ္ç သိလိုက္ၿပီ၊ ၾကားလိုက္ၿပီဆိုရင္လည္း အဲဒီေလး
ပါး ပါတယ္၊ ျမင္လိုက္ၿပီဆိုရင္လည္း အဲဒီေလးပါးပဲ၊ သမၸ
ယုတၲခႏၶာ-သူကဝိပါက္ကိုး၊ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)။
သညာမပါဘူးလား(ပါပါတယ္ဘုရား)၊ တရားေဟာ ေနတယ္ç ဘယ္သူကေျပာတယ္ç ဘယ္သူက ေျပာတာ မေကာင္းဘူးç ေကာင္းတယ္၊ အဲဒါ နာမကၡႏၶာ ေလးပါးေပါ့ç နာမ္ေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲသလိုျဖာသိေနာ္၊ အဲဒါ-ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္၊ ဘာတဲ့တံုး (ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္ပါ ဘုရား)။
ကဲ ဒီ့ျပင္ ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲျပေနၾကတာက သိတာက နာမ္ç ၫြတ္တာကနာမ္တဲ့၊ အဲလိုေျပာၾကတယ္၊ ဒီဟာ ကေတာ့ ဘုရားကိုယ္တိုင္ သင္ျပေနတာ၊ ဒီလို မွတ္ထား၊
ဟုတ္ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)။
ဘုရားက ပ႒ာန္းကို ဘယ္လိုသင္တယ္ (သမၸယုတၲ ခႏၶာနဲ႔စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္လို႔သင္ပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါဘာ ေခၚသလဲ-နာမ္႐ုပ္၊ အဲဒါ]ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္}ေခၚတယ္၊ ပ႒ာန္း ဘယ္သူေဟာသတံုး(ျမတ္စြာဘုရားေဟာပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါ ဘုရားကေဟာတဲ့နာမ္႐ုပ္။
ဘုရားေဟာတဲ့ နာမ္႐ုပ္ရဲ႕အေၾကာင္းက ဘာတံုး ဆိုရင္-ေဟတု၊ ေဟတုက ဘယ္ဟာတံုး(ေလာဘç ေဒါသç ေမာဟç အေလာဘç အေဒါသç အေမာဟပါဘုရား)၊ အဲဒါ ေၾကာင့္ နာမ္ခႏၶာေလးပါးျဖစ္တယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာခႏၶာ ေလးပါးျဖစ္တာတံုး(နာမ္ခႏၶာေလးပါးျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)။
အကုသိုလ္လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း ဒီနာမ္ခႏၶာ ေလးပါး၊ ကုသိုလ္လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း (နာမ္ခႏၶာ ေလးပါးပါဘုရား)၊ ကဲဒကာႀကီးတို႔လားç ဒကာမႀကီးတို႔လား (မဟုတ္ပါဘုရား)၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ လုပ္သတံုး-ဟိတ္ေၾကာင့္ လုပ္တယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ေဈးဘာေၾကာင့္ သြားတံုး (ဟိတ္ေၾကာင့္သြားပါတယ္ဘုရား)၊ အဲသလိုပဲ စကားဘာေၾကာင့္ေျပာသတံုး (ဟိတ္ေၾကာင့္ေျပာပါတယ္ ဘုရား)၊ အဲဒါဘုရားသင္တဲ့ နာမ္႐ုပ္၊ မကြဲဘူးလားç ကြဲ သလား(ကြဲပါတယ္ဘုရား)၊ ကြဲေတာ့ ပုထုဇဥ္ဟုတ္ေသး
လား(မဟုတ္ပါဘူးဘုရား)၊ အဲသလိုေကာင္းသြားတယ္။
ဒီအထဲမွာ လူေရာပါေသးလား(မပါပါဘုရား)၊ မိန္းမ ေရာပါေသးလား(မပါပါဘုရား)၊ မပါေတာ့ ရာဂေတြç ေဒါသ ေတြက မနည္းဘူးလား(နည္းပါတယ္ဘုရား)၊ ဒိ႒ိဝိစိကိစၦာ လည္းမကင္းဘူးလား (ကင္းပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါဘုရား ေဟာတဲ့ နာမ္႐ုပ္ç ဝိပႆနာနာမ္႐ုပ္ç ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္၊ ဘုရားေဟာနာမ္႐ုပ္ မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါဘုရား)။
ကဲ ဒီဆရာ့ထက္ေကာင္းတာ ရွိေသးလား(မရွိပါဘူး ဘုရား)၊ အဲဒါဘုရားေဟာç တို႔ေဟာတယ္လို႔ မေျပာနဲ႔ေနာ္၊ တို႔က ဘုရားေဟာတာကိုေျပာေနတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္၊ ဟုတ္ ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ ဘုရားက အဲသလို ေဟာတယ္ç ဘုရားရွိတုန္းကေပါ့၊ ရွင္သာရိပုတၲရာလည္း အဲလိုေျပာတယ္၊
ရွင္သာရိပုတၲရာလည္း သူ႕တပည့္ေတြ ဘယ္လိုေျပာသတံုး (အဲလိုပဲေျပာပါတယ္ဘုရား)၊ ေအး အဲသလိုပဲ ေျပာတယ္။ ဘုရားက ဘယ္ကလာလာေဟာတံုး-တာဝတႎသာ ကလာလာၿပီးေတာ့ ေဟာတယ္၊ ဆြမ္းခံျြကç ဆြမ္းခံၿပီးစားရ ေသးတယ္ç ဆြမ္းခံရေသးတယ္၊ ဘယ္ကလာ ဆြမ္းရမလဲ၊
ဒီမွာဆိုရင္ ဆြမ္းေလးေတြ ဘာေလးေတြ ရတယ္၊ ဘုရားက ေတာထဲမွာ ဘယ္သူမွ ဆြမ္းလာမပို႔ဘူး၊ ဆြမ္းခံၿပီးေတာ့ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးေတာ့မွ ရွင္သာရိပုတၲရာဆီ သြားၿပီးေတာ့
ငါ ဒီေန႔ ဒီလိုေဟာခဲ့တယ္လို႔ အဲသလိုေျပာတာ၊ ဟုတ္
ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ ဘယ္သူ႕ဝိပႆနာတံုး (ဘုရား
ဝိပႆနာပါဘုရား)၊ ေအး ဘုရားဝိပႆနာ။
နာမ္ကဘယ္ဟာတံုး(သမၸယုတၲခႏၶာပါဘုရား)၊ အဲဒီစာအုပ္ေလး မျပတ္နဲ႔ေနာ္၊ အဲလိုဟာေတြကို အဲဒီထဲမွာ ေမးေပးရတယ္၊ Óာဏ္အလြန္က်ယ္တယ္၊ ဘာမဆိုေျပာ ျဖစ္တယ္။
ဈာနာ ဝု႒ဟိတြာ ဈာနံ ပစၥေဝကၡတိ-အဲဒါက
သမထယာနိကေခၚတယ္၊ ဘာေခၚ (သမထယာနိကပါဘုရား)။
ကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၲေတာ- အဲဒါက ဘာေခၚတံုးဆိုရင္ ဝိပႆနာယာနိက၊ အဲသလို မွတ္ထား။
သူ႕ထဲမွာႏွစ္မ်ိဳး၊ ကမၻာႀကီးမွာ လူေတြကႏွစ္မ်ိဳး ဆိုေတာ့ ဘုရားက ႏွစ္မ်ိဳးေဟာရတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါ ဘုရား)၊ ဈာနာ ဝု႒ဟိတြာ ဈာနံ ပစၥေဝကၡတိက်ေတာ့ ဘာေတြတံုး(သမထယာနိကပါဘုရား)၊ ၿပီးေတာ့ ေသကၡာ
ဝါ ပုထုဇၨနာ ဝါ ကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၲ ေတာ ဝိပႆႏၱိ က ဘာ ယာနိကတံုး (ဝိပႆနာ ယာနိက ပါဘုရား)၊ အဲဒီထဲပါတယ္၊ အဲဒီဟာေတြေျပာç ဖတ္ဖတ္ ၾကည့္၊ ဖတ္ဖတ္ၾကည့္ၿပီး တစ္လံုးႏွစ္လံုးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်က္
က်က္ထား၊ ေဈးေရာင္းလည္း အဲဒီဟာနဲ႔သြားေရာင္းç
စာသင္လည္း အဲဒီဟာနဲ႔သင္၊ သို႔မဟုတ္ရင္ အလြတ္ေတြ
ျဖစ္ေနတယ္။
ေသကၡာပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိတံုး (ခုနစ္ ေယာက္ပါဘုရား)၊ အဲဒါဘယ္သူေျပာသတံုး (ျမတ္စြာဘုရား ေျပာပါတယ္ဘုရား)၊ ေသကၡာ ဝါ ပုထုဇၨနာ ဝါ တဲ့၊ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ကိေလသာေတြရွိတဲ့သူ၊ ပုထုဇဥ္ ဆိုတာက
-ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚမွာ ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြ ရွိေနတာတဲ့၊ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာတံုး(ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ ေနာက္ ဆက္တြဲ အယူေတြ ရွိေနတာပါဘုရား)။
ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚမွာ ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြ
ရွိေနတာ-ငါဘာလုပ္မိတာç ဘယ္လိုပါလိမ့္မယ္ç ဘာပါ လိမ့္မယ္၊ ဒီလိုမေတြးဘူးလား(ေတြးပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါ ဘာတံုး(ေနာက္ဆက္တြဲအယူ ရွိတာပါဘုရား)၊ ငါဘာလုပ္ တယ္ç ဘာျပဳတယ္နဲ႔ မယူဘူးလားç ယူသလား (ယူပါတယ္ ဘုရား)၊ ငါမွားတယ္ç ဝယ္ခဲ့တာ မွားတယ္နဲ႔၊ တစ္ခါတည္း ငါ့ေပ်ာက္သြားၿပီ-ကဲ ငါေတြမပါဘူးလား(ပါပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒါ-ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ၊ ဆိုစမ္း(ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ)၊ ျဖစ္တာက သူခိုးခိုးခံရတယ္ç ခါးပိုက္ႏိႈက္ခံရတယ္၊ အဲဒါ ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ၊ ၾကားတာç ျမင္တာေတြလည္း ဘာေတြတံုး
(ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚပါဘုရား)၊ ေနာက္ဆက္တြဲ ဘာေတြျဖစ္ သတံုး(အယူေတြျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ]ငါသူ}ဆိုတာ-အယူ၊ ဟုတ္ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါျဖစ္ရင္ ဘာတံုး (ပုထုဇဥ္ပါ ဘုရား)၊ ျဖစ္ေပၚမႈအေပၚမွာ ငါသူလို႔ ေနာက္အယူေတြ မရွိတာ ဘာတံုး(အရိယာပါဘုရား)။
ျဖစ္ၿပီးရင္ ၿပီးၿပီေလ၊ ဘာစြဲခ်င္ေနလို႔တံုး (မစြဲခ်င္ ပါဘူးဘုရား)၊ ဖ်ားၿပီးရင္ဆိုရင္လည္း ဖ်ားၿပီးၿပီ၊ ကား တိုက္ၿပီးရင္လည္း တိုက္ၿပီးၿပီေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါ ဘုရား)၊ အဲသလို ေနႏိုင္ၿပီလား(ေနႏိုင္ပါၿပီဘုရား)၊ အဲဒါ အရိယာ၊ ဘုရားရဟႏၱာထိေအာင္ အဲလိုသြားရမွာ၊ အခု လည္း အဲဒီျဖစ္ေပၚမႈအေပၚမွာ ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြ မထားရင္ ဘာတံုး(အရိယာပါဘုရား)၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂ႐ုစိုက္
ရဲ႕လား(ဂ႐ုစိုက္ပါတယ္ဘုရား)၊ အဲလို ဂ႐ုစိုက္။ ဟဲ့ေကာင္မေလး-ဘာတံုး၊ ရည္းစားစကားေျပာၿပီ၊
ဘယ့္ႏွယ့္ေနမတံုး-ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြ မထားဘူး
တဲ့ေလ၊ အယူဆိုတာဘာတံုး(ဒိ႒ိပါဘုရား)၊ ဒိ႒ိဆိုတာ ေလာဘထဲကပါတာေပါ့၊ ေဟတု-မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါ ဘုရား)၊ ပ႒ာန္းÓာဏ္ေတြ၊ ပ႒ာန္းÓာဏ္ကို ေျပာေနတာ၊ ဘယ္ေလာက္ Óာဏ္ေကာင္းထားတံုး၊ ပ႒ာန္းနဲ႔ç Óာဏ္နဲ႔ ကိုက္ေအာင္ၾကည့္။
ဆဲရင္ဘယ္ႏွယ့္လုပ္မတံုးç ေနာက္ဆက္တြဲ ဘယ္ လိုလုပ္မတံုး-အယူမရွိတာေခၚတယ္၊ ဒီအတိုင္းဆို ဟိုဟာ လိုျဖစ္သြားမွာေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါဘုရား)၊ အျပစ္ လြတ္ေအာင္ ေျပာရတယ္၊ အျပစ္လြတ္ေအာင္ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ဒီလိုဆိုေတာ့ အျပစ္မလြတ္ဘူးလားç လြတ္သလား(လြတ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂ႐ုစိုက္။ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ ဘာေတြç ငါ ဘယ္လိိုျဖစ္ပါ
လိမ့္ ဘယ္လိုျဖစ္ပါလိမ့္ဆိုတာ ဝိစိကိစၦာေတြ မဟုတ္
ဘူးလား(မွန္ပါဘုရား)၊ ဒါတရားနဲ႔ç စာေပနဲ႔-ဒိ႒ႎ ဂဏွာတိနဲ႔ မပါဘူးလား(ပါပါတယ္ဘုရား)၊ ပ႒ာန္းဝိပႆနာ ေျပာေန တယ္၊ နာမ္႐ုပ္ကလည္း ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္။
ပ႒ာန္းမွာပါတဲ့ နာမ္႐ုပ္ကိုေမးရင္ အဲဒီပ႒ာန္း
နာမ္႐ုပ္နဲ႔ေျပာ၊ ထိုင္တာႀကီးက ဘာႀကီးတံုး (စိတၲသမု႒ာန
႐ုပ္ပါဘုရား)၊ ဘယ္ပါဠိကလာတံုး (စိတၲသမု႒ာနာနံ ႐ူပါ နံပါဘုရား)၊ စိတၲ-သ-႐ူ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ နာမ္ကဘယ္ဟာတံုး (သမၸယုတၲµခႏၶာပါဘုရား)၊ သူတို႔ ဘာျပဳလို႔ျဖစ္သတံုး(ဟိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ႐ုပ္က စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ နာမ္ကဟိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ဟိတ္-ေလာဘç ေဒါသç ေမာဟç အေလာဘç အေဒါသç အေမာဟ။
ေလာဘဆိုတာ အိမ္အမွတ္ရၿပီç ေယာက်ာ္း အမွတ္
ရၿပီç ရည္းစားအမွတ္ရၿပီ အကုန္ပဲ၊ ပိုက္ဆံç လက္စြပ္ေတြç လက္ပတ္နာရီေတြ အကုန္အမွတ္ရၿပီ၊ ဘာေၾကာင့္ အမွတ္
ရတံုး(ဟိတ္ေၾကာင့္ပါဘုရား)၊ ေအး ေလာဘç ေဒါသç ေမာဟေၾကာင့္၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီဟာ မသိလို႔ရွိရင္ ငါအမွတ္
ရတယ္လို႔ျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုျဖစ္တံုး (ငါအမွတ္ရတယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ အမွတ္ရတာတံုး (ဟိတ္ေၾကာင့္ အမွတ္ရပါတယ္ဘုရား)၊ အဲလိုမွတ္ထား၊ အာ႐ံုျပဳတာလည္း ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျပဳတာတံုး(ဟိတ္ေၾကာင့္ ျပဳပါတယ္ဘုရား)၊ ကဲ တံ ပစၥေဝကၡတိတဲ့။
ဒါနံ ဒတြာ တံ ပစၥေဝကၡတိ၊ ဒါနံ-အလွဴကို၊
ဒတြာ-ေပးလွဴၿပီး၍၊ တံ-ထိုအလွဴကို၊ ပစၥေဝကၡတိ- ဆင္ျခင္၏။
ဒကာမႀကီးတို႔ မဆင္ျခင္ဘူးလားç ဆင္ျခင္သလား (ဆင္ျခင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကုသိုလ္ဆိုပါေတာ့၊ ကုသိုလ္ ဆင္ျခင္တာနဲ႔ç အကုသိုလ္ဆင္ျခင္တာက တစ္မ်ိဳးစီ၊ အကု သိုလ္က်ေတာ့ သတၲဝါသတ္ၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တာç ခိုးၿပီး ေတာ့ ဆင္ျခင္တာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊ ငါးပါး သီလမလံုဘူး၊ ခိုးၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တယ္ç မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါက အကုသိုလ္က ေနၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္
တာက အကုသိုလ္ပဲျဖစ္တာပါပဲ။
အဲဒါဘာျပဳလို႔ ျဖစ္သတံုး-အာ႐ံုေၾကာင့္၊ အာ႐ံု ထဲက ပါတာ၊ အာ႐ံုေၾကာင့္လို႔ေျပာရတယ္၊ Óာဏ္ကလည္း တိုးမွေပါ့၊ ဆရာကဟိုလိုက္ေျပာရç ဒီလိုက္ေျပာရ၊ စာအုပ္ ႀကီးေပးထားရဲ႕သားနဲ႔မွç ဘာမွန္းညာမွန္းမခြဲတတ္ဘူး၊ အဲဒါ စာကို ေသေသခ်ာခ်ာမၾကည့္လို႔၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘု
ရား)၊ တစ္ခါတည္း ဟိုေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့သြားသလိုç ငါးစင္
႐ိုင္းေလးေပါ့၊ ဖ်ပ္ဖ်ပ္ ဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႔ ၿပီးၿပီးသြားတယ္၊ Óာဏ္က မထိုးထြင္းဘူး၊ အဲလိုထိုးထြင္းတယ္၊ ပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္ သင္ေန တာ။
ပုထုဇဥ္မွန္းလည္း သိၿပီလား(သိပါၿပီဘုရား)၊ အရိ
ယာမွန္းေရာ (သိပါၿပီဘုရား)၊ အာ႐ံုမွန္းေရာ (သိပါၿပီဘုရား)။ ပညတ္အာ႐ံုç ပရမတၳအာ႐ံု-ဒါနံက ဝတၳဳေတြ ဘာေတြကို လွဴတန္းေနတာကို ၾကည့္လို႔ရွိရင္-ပညတ္ အာ႐ံု၊ ေစတနာç ဒါနဆိုရင္-ပရမတၳအာ႐ံု၊ အာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ဆင္ျခင္ၿပီဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ (အာ႐ံု ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကဲ ဒကာမႀကီးတို႔ ေန႔တိုင္း ဆင္ျခင္ေနတာ ဘာေၾကာင့္ ဆင္ျခင္မွန္းလည္းမသိဘူး၊
ဆင္ျခင္တာ သိပလား(သိပါၿပီဘုရား)။
ဘာေတြဆင္ျခင္ေနသတံုး-ကိုယ့္ဟာကိုေရာင္းဖို႔ç
ဝယ္ဖို႔ေတြç ဘာေတြညာေတြ ေလွ်ာက္ဝယ္ၿပီးေတာ့ ဘယ္
သြားမလို႔ç ညာသြားမလို႔ မဆင္ျခင္ဘူးလား (ဆင္ျခင္ပါ တယ္ဘုရား)၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္ ျဖစ္သတံုး (အာ႐ံုေၾကာင့္ ပါဘုရား)၊ ဒါေၾကာင့္ ကု-ကု-အာတဲ့၊ ဘာတဲ့တံုး(ကု- ကု-အာပါဘုရား)၊ အကု-အကု-အာ၊ ေဟတုပစၥေယာလိုပဲ။ အဲဒါေမးရတယ္၊ အဲဒါေလးေတာ့ မွတ္ထားရတယ္၊ သင္ေျပာတဲ့သူရွိလို႔၊ တို႔တုန္းက ဒီလိုသင္ေျပာတဲ့သူမရွိဘူး၊ တစ္ခါတည္း ေလွ်ာက္ဆိုရတာပဲ၊ ေလွ်ာက္ဆိုလို႔ ကုန္သြား တာရွိတာေပါ့ç ဒီလိုအဓိပၸါယ္က်ေတာ့ မသိဘူး၊ ဘယ္ဟာ နာမ္႐ုပ္မွန္းေတာင္ မကြဲေတာ့ဘူး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးလည္း
မကြဲဘူး၊ အဲလိုျဖစ္သြားတယ္။
အနိစၥဆိုတာ ဘယ္ဟာတံုးç ဘယ္လိုဟာတံုး၊ အနိစၥေတာ-အနိစၥအားျဖင့္ç အနိစၥဆိုတာ ျဖစ္ၿပီးရင္ မရွိ ေတာ့ဘူး၊ ဘာတဲ့တံုး (ျဖစ္ၿပီးရင္ မရွိေတာ့ပါဘုရား)၊ ဟုတြာ အဘာဝေတာ အနိစၥာ-ျဖစ္ၿပီးရင္မရွိေတာ့ဘူး၊ Óာဏ္ထဲမွာ
ဒီကိုယ္ႀကီးက မေန႔ကလည္း ဒီကိုယ္ႀကီးç ဒီေန႔လည္း
ဒီကိုယ္ႀကီးလို႔မလုပ္နဲ႔၊ ဟုတ္ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊ အနိစၥလို႔
ေျပာၿပီးသြားၿပီေလ။
ကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ-ဒါကုသိုလ္ပိုင္း
မို႔လို႔၊ အကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာç အဗ်ာကတံလည္း
အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာလာမွာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား(မွန္ပါဘုရား)၊
အနိစၥဆိုရင္ ဘာတံုး (ျဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္ပါတယ္ဘုရား)၊ ျဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္သြားတယ္ç မရွိေတာ့ဘူး ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ နာမ္ခႏ?ၶာ-ျဖစ္ၿပီး ရင္ ရွိေသးလား (မရွိေတာ့ပါဘုရား)၊ ကဲ ဒကာမႀကီးတို႔က မရွိတာကို စြဲလမ္းေနတယ္မဟုတ္လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ျဖစ္ၿပီး စြဲလမ္းေနတယ္၊ မစြဲလမ္းဘူးဆိုရင္ အယူရွိေသးလား (မရွိပါ ဘုရား)။
အယူဆိုတာဘာျပဳလို႔ျဖစ္တံုး (စြဲလမ္းလို႔ပါ ဘုရား)၊ စြဲလမ္းေတာ့ ကံျဖစ္သြားတယ္၊ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲသလို ဂ႐ုစိုက္ေနာ္၊ ဒါ အနိစၥေတာကို ေျပာေနတယ္။
ေသကၡာ ဝါ ပုထုဇၨနာ ဝါ ကုသလံ အနိစၥေတာ
ဒုကၡေတာ အနတၲေတာ ဝိပႆႏၱိ။
ပုထုဇၨနာက ေယာဝိဘတ္ဆိုေတာ့ ဗဟုဝုစ္ေခၚတယ္၊ ဗဟုဝုစ္ဆိုတာ ဗဟုဝစနကိုေခၚတာ၊ ဗဟုက မ်ားတာ၊ ဝစနက စကား၊ စကားအမ်ားႀကီးç အနည္းေလး မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါကို ဗဟုဝုစ္လို႔ေခၚတာ၊ တို႔သည္လို႔ေပးရတယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)။
]ပုထုဇဥ္}သိၿပီလား(သိပါၿပီဘုရား)၊ ျဖစ္ေပၚမႈ
အေပၚမွာ ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြ ရွိေနတယ္၊ ေနာက္
ဆက္တြဲအယူေတြရွိေနတယ္ဆိုရင္ç အဘာဝေတာ-မရွိျခင္း ေၾကာင့္ အနိစၥဆိုတာနဲ႔ မလြဲဘူးလားç လြဲသလား (လြဲပါ တယ္ဘုရား)၊ အနိစၥနဲ႔လြဲေတာ့ နိစၥျဖစ္ၿပီး သႆတ ျဖစ္သြား တယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)။
အခုအဲဒါက ပ႒ာန္း အနိစၥေျပာေနတယ္၊ ဟုတ္ကဲ့ လား(မွန္ပါဘုရား)၊ ျဖစ္ၿပီးရင္ ဘာျဖစ္မတံုး (ပ်က္ပါတယ္ ဘုရား)၊ ျဖစ္ၿပီးရင္ပ်က္မယ့္စိတ္တဲ့-နာမ္ခႏၶာေနာ္၊ ႐ုပ္ခႏၶာ လည္း အဲဒါပဲေနာ္၊ ဟို ေယာက်ာ္းေတြ ဘာေတြ ေျပာဆိုေန တာက ပညတ္ေတြေနာ္၊ ေအး အဲလိုဟာေတြ။
ပညတ္နာမ္႐ုပ္ ပံုကိုႏုတ္၍ နာမ္႐ုပ္ပီျပင္ နိဗၺာန္ခြင္ကို ေကာင္းကင္လို႔ေဟာသတဲ့ç ဘာနဲ႔ ေရွးတုန္း က စာေတြကလည္းရွိတယ္၊ အဲဒါပ႒ာန္းနာမ္႐ုပ္၊ မဟုတ္ ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အခု ဒီတရားၿပီးေတာ့ အိမ္ကို သြားၿပီးေတာ့ မေအာက္ေမ့နဲ႔၊ အိမ္မွာသူခိုးေတြ ခိုးေနမလားç ဘာလုပ္မလား သြားလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္တာတံုး- ေနာက္ ဆက္တြဲအယူေတြရွိတာ၊ ဒီကေက်ာင္းကို ေရာက္ေနမွပဲç အိမ္မွာဘာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ ဒီမွာေက်ာင္းပဲ ေရာက္ၿပီး တရားနာ ေနရဲ႕သားနဲ႔ အိမ္မွာဘာျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိုကေလးက ဘယ္သြား မွာတံုးç ဒီကေလးက ဘာလုပ္မွာ တံုးç ေက်ာင္းမွသြားပါ
ေသးလားç ကားမ်ားတိုက္ေနလား ဘာလား၊ အဲဒါဘာလုပ္
တာတံုး (ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြ ရွိတာပါဘုရား)။ ေနာက္ ဆက္တြဲ အယူေတြရွိတယ္။
အယူဆိုတာဘာတံုး (ဒိ႒ိပါဘုရား)၊ ဒိ႒ိယူေတာ့
ဝိစိကိစၦာေတြမမ်ားဘူးလား (မ်ားပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါ ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြမရွိရင္ ဘာတံုး (အရိယာပါဘုရား)၊
ဒကာမႀကီးတို႔ ကိုယ္ဟာကိုယ္ၾကည့္စမ္းç ဘာေတြတံုး
သိရဲ႕လား (မသိပါဘုရား)၊ ဟာ သိရမယ္-ေနာက္ဆက္တြဲ
အယူေတြမရွိဘူးလားç ရွိသလား။
ဥပမာ-ကိုယ္ေတြလက္ေတြနာေနၿပီç ေသေတာ့မွာ လားဆိုရင္ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္မတံုး (ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြ မရွိရပါဘူးဘုရား)၊ ငါလုပ္ႏိုင္မွ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလားç ေသေတာ့ မွာလား ဘာလားနဲ႔၊ နာေနတာç သူ႕ဟာသူနာ၊ နာၿပီးေတာ့ ပ်က္တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲသလိုေနာ္ç
ဂ႐ုစိုက္စမ္း ပ႒ာန္း ပ႒ာန္း။
ပ႒ာန္းဆိုတာ ဘုရားေဟာတာေလ၊ ေတာ္ေတာ္ ေလးနက္တဲ့ဟာေပါ့၊ အဲလိုဂ႐ုစိုက္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ပါဠိေလး ဘာေလးဂ႐ုစိုက္ç ဖတ္ က်က္ç ဒါ အလကားေပးတာ မဟုတ္ဘူးç က်က္ေအာင္လို႔ç မွတ္ေအာင္လို႔ç အရိယာ ျဖစ္ေအာင္လို႔ေပါ့၊ အေကာင္းဆံုး မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါ
ဘုရား)၊ ပုထုဇဥ္မျဖစ္ေအာင္လို႔။
ပုထုဇဥ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာတံုး (ေနာက္ဆက္တြဲအယူေတြ ရွိတာပါဘုရား)၊ ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြရွိေနတယ္- ငါ့ဘယ္လိုျဖစ္ပါလိမ့္ç အိပ္လည္း မေပ်ာ္ဘူးç အိပ္မေပ်ာ္တာ ဘာမွျဖစ္တာမွ မဟုတ္တာç အိပ္မေပ်ာ္ရင္ မေပ်ာ္ဘူးတင္ဘဲထားလိုက္ေပါ့၊ အိပ္ မေပ်ာ္ဘူးဆိုရင္ ငါ့ဘာျဖစ္ေတာ့မယ္ç ႐ူးမ်ားသြားမလား ဘာမလား၊ စိတ္မပူဘူးလားç ပူသလား (ပူပါတယ္ဘုရား)။ ဟိုတစ္ေန႔ကလာတဲ့ ေဒါက္တာႀကီး၊ အေမရိကန္ ကလာတဲ့ ေဒါက္တာႀကီး၊ အဲဒီ သူ႔ေရာဂါအတြက္ အေမရိကန္မွာ ေဆးမရွိေတာ့ဘူးတဲ့၊ အဲလိုျဖစ္တာ၊ ဒီကို လာသြားတယ္၊ ဟိုကတိုက္လိုက္တဲ့ ေဆးေတြနဲ႔ မေပ်ာက္ ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ဒီကိုလာသြားတယ္၊ ကဲ အဲဒါ ေဒါက္တာႀကီး ပဲ၊ ေဒါက္တာႀကီးမွာ ေဆးမရွိေတာ့ဘူး၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႔တံုး ဆိုေတာ့ (ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြရွိလို႔ပါ ဘုရား)၊ ေအး အဲလိုျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြရွိေနေတာ့
အေမရိကန္ကေန ဒီကိုလာရတယ္၊ ဂ႐ုစိုက္။
ထတာေတြç လႈပ္တာေတြက ဘာေတြတံုး (စိတၲ သမု႒ာန ႐ုပ္ပါဘုရား)၊ ေအး စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္၊ တကယ့္
႐ုပ္နာမ္ကို ဒကာမႀကီးတို႔ ကြဲေနၿပီ၊ ပထမတန္းျဖစ္ေနၿပီ၊
အရင္တုန္းက ႐ုပ္မွန္းလည္း မသိပါဘူးç နာမ္မွန္းလည္း
မသိပါဘူး၊ သာမညေလးပဲ သိတယ္။
တို႔ေတာင္မွ-သိတာကနာမ္ç မသိတာက႐ုပ္နဲ႔
ခ်ေပးတယ္၊ ခ်ေပးတဲ့အတိုင္းပဲ သိတာပဲ၊ မခ်ေပးရင္
ဒါေတာင္မသိဘူး၊ သိတာလည္းလူç ထိုင္တာလည္းလူ၊
မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါဘုရား)၊ သိတာကနာမ္ç ထိုင္တာက႐ုပ္
-အဲဒါေလးကမွ နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္၊ အခု သိတာက ဘာတံုး-နာမကၡႏၶာ၊ ထိုင္တာကဘာတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ ပါဘုရား)။
သြားတာလာတာေတြç ထမင္းခ်က္တာေတြç ဒါန ျပဳတာေတြç လွဴတာတန္းတာေတြç ပုတီးစိပ္တာေတြ- ဘာေတြတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ပါဘုရား)၊ ကဲ မကြဲဘူးလားç ကြဲသလား (ကြဲပါတယ္ဘုရား)၊ ဘယ္သူဘာလုပ္လုပ္ အဲဒီထဲကြဲေနေတာ့တာပဲ၊ ပ႒ာန္းက ေတာ္ေတာ္Óာဏ္ ေကာင္းပါတယ္ဆိုေနမွပဲ။
ပုတီးစိပ္တာေတြက ဘာတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ပါ ဘုရား)၊ ျမည္းၾကည့္တာေတြလည္း ဘာတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္ ပါဘုရား)၊ အဲဒါေတြက သမထယာနိကဆိုေတာ့ ဟိုဟာျမင္ç
ဒီဟာျမင္ေတြ ျမင္တယ္ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)။
ေစေတာပရိယÓာေဏန ကုသလစိတၲ သမဂႋ
ႆ စိတၲံဇာနႏၱိ၊ ေစေတာပရိယÓာေဏန-ေစေတာ ပရိယÓာဏ္သည္(ဝါ) သူ႕စိတ္ကိုသိေသာ Óာဏ္သည္၊ ကု သလ စိတၲသမဂႋႆ-ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူ၏၊ စိတၲံ-စိတ္ကို၊ ဇာနႏၱိ-သိ၏။
ေစေတာပရိယÓာဏ္က ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့
သူ၏စိတ္ကိုသိတယ္။
အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူ၏စိတ္ကိုလည္း သိတယ္၊ ဟိုနားမွာဆြမ္းကို ဘယ္လိုလုပ္ေနတယ္ç ေဒါသ ႀကီးနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ေနတယ္ç ဘယ္ဝါလုပ္ေနတယ္၊ မဟုတ္ ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ ေစေတာပရိယÓာဏံ၊ သမထ ေတြ ဘာေတြလုပ္ရင္လည္း အဲလို သိတတ္တယ္၊ ဟုတ္ကဲ့ လား(မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါက်သမထယာနိကေခၚတယ္၊ အဲဒါ ကိုယ္ကအနိစၥဒုကၡ လုပ္ေနပါတယ္ç ဒါ သြားသိခ်င္လို႔ ဘယ္ ျဖစ္ပါ့မတံုး၊ မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါဘုရား)၊ တစ္မ်ိဳးစီပဲ၊ အဲလိုဟာေတြလည္း သိအံုးမွç ဒါမေမးရေတာ့ဘူး၊ အလြန္ ေကာင္းတဲ့တရားပါလို႔ဆို။
သြားတာေတြ ဘယ္သူသြားတံုး (စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္က သြားပါတယ္ဘုရား)-စိတၲသမု႒ာန႐ုပ္၊ ကဲ ဒီလိုဆိုလည္း
ဒကာမႀကီး ဟိုစိတ္ေပ်ာက္ေနၿပီ၊ ငါဆိုတဲ့ç လူဆိုတဲ့ç
ေယာက်ာ္းမိန္းမဆိုတဲ့စိတ္ေတြ ေပ်ာက္ေနၿပီ။
ကဲ ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြရွိေသးလား (မရွိေတာ့
ပါဘူးဘုရား)၊ ငါေတြ သူေတြç ေယာက်ာ္းေတြ မိန္းမေတြ ဘာေတြညာေတြေပါ့ç ေလာကီေတြ ဘာေတြ၊ အဲဒါ ေနာက္ ဆက္တြဲအယူေတြ-ဘာေတြတံုး (ေနာက္ဆက္တြဲ အယူေတြ ပါဘုရား)။
ကဲ မဆင္းရဲဘူးလားç ဆင္းရဲသလား (ဆင္းရဲပါ တယ္ဘုရား)၊ အဲဒါကို ဒုကၡေတာ-ဒုကၡအားျဖင့္လို႔႐ႈေပး၊
ဒုကၡလို႔႐ႈရဲ႕လား၊ မ႐ႈပါဘူး၊ ဒီက အနိစၥေတာç ဒုကၡေတာ လို႔ဆိုတယ္၊ အဲဒါကို ဒုကၡလို႔မ႐ႈဘူး၊ ကဲ မ႐ႈကတည္းက ကိုယ့္မွာ ဒုကၡေတြမေရာက္ဘူးလားç ေရာက္သလား (ေရာက္ ပါတယ္ဘုရား)၊ အခုေတာ့ ေရာက္ေသးလား (မေရာက္ေတာ့ ပါဘုရား)၊ အဲသလိုေကာင္းတဲ့ ဝိပႆနာ။
ကုသိုလ္ရွိတဲ့သူရဲ႕စိတ္-ဟိုမွာၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေလးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတယ္၊ မဟုတ္ဘူးလား (မွန္ပါဘုရား)၊ ေတာ္တယ္ေတာ္တယ္နဲ႔၊ အဲဒါလူ႕စိတ္ကို မသိရဘူးလား (သိရပါတယ္ဘုရား)။
ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီးနဲ႔ လုပ္ေနရင္ မသိဘူးလား
(သိရပါတယ္ဘုရား)၊ အကုသလစိတၲသမဂႋႆ - အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္၏၊ စိတၲံ-စိတ္ကို၊ ဇာနႏၱိ-သိ၏။
အဲဒါေစေတာပရိယÓာဏ္-သူတကာ့စိတ္ကိုလည္း
သိရတယ္၊ ဟိုလိုသာ သိရတာမဟုတ္ဘူး၊ အခုလည္း သိရတယ္၊ မသိဘူးလား (သိပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒါ- ေစေတာပရိယÓာေဏန၊ ဆိုစမ္းသံုးေခါက္ (ေစေတာပရိယ Óာေဏန ကုသလစိတၲသမဂႋႆ စိတၲံ ဇာနႏၱိ)၃၊ ဒါပ႒ာန္း
ဝိပႆနာေခၚတယ္၊ ဒီေလာက္ကေလးသိရင္ေတာ္ၿပီ။
အာကာသာနၪၥာယတနကုသလံ ဝိညာဏဥၥာ
ယတနကုသလႆ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ အဲဒါ ကု-ကု-အာ၊ ရိပ္မိၿပီလား (ရိပ္မိပါၿပီဘုရား)၊ ေသေသ ခ်ာခ်ာသိေအာင္။
ေဟာဒီကေန ေကာင္းကင္ႀကီးကို ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ မ်က္စိကိုမွိတ္ထားç ေခါင္းကိုေမွာက္ထားၿပီး ေကာင္းကင္ႀကီး ကို ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ အာကာေသာအနေႏၱာ-တဲ့၊ ႏွလံုး သြင္းရင္ ႏွလံုးသြင္းရင္-ေကာင္းကင္ႀကီးက က်ယ္လိုက္တာç အနႏၱတဲ့ç အဆံုးမရွိဘူးတဲ့၊ ေကာင္းကင္ႀကီး က်ယ္တာက ဘာတံုး- အာကာသာနၪၨာယတနကုသိုလ္။
အဲဒီေကာင္းကင္ႀကီးကို အာ႐ံုျပဳတာ ဘယ္သူတံုး-
စိတ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ စိတ္က မသိဘူးလား (သိပါတယ္ဘုရား)၊ ေကာင္းကင္ႀကီးက်ယ္တာကို စိတ္က မသိဘူးလား (သိပါတယ္ဘုရား)၊ က်ယ္တာကိုသိတဲ့စိတ္က ဘာတံုး (ဝိညာဏၪၥာယတနကုသိုလ္စိတ္ပါဘုရား)-
ဝိညာဏၪၥာယတနကုသိုလ္စိတ္။
ေကာင္းကင္ႀကီး က်ယ္တာနဲ႔ç စိတ္ႀကီးက်ယ္တာနဲ႔ မတူဘူးေနာ္၊ စိတ္က ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ မရွိဘူးç က်ယ္ေနတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ရွိသလား (မရွိပါဘုရား)။
နင္တို႔ အခုစကားေျပာတာက ဟိုတစ္လံုးတစ္လံုးနဲ႔
ျဖစ္ပ်က္ေတြမရွိဘူးလား (ရွိပါတယ္ဘုရား)၊ ေကာင္းကင္ႀကီး က အဲလိုရွိသလား (မရွိပါဘူးဘုရား)၊ အဲဒါကို အနႏၱေခၚ တယ္။
ဒီက အႏၱေခၚတယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊
ဒီက စကားက ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အဆံုးရွိတယ္၊ ဟိုက ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အဆံုးမရွိဘူး၊ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အဆံုးေတြလည္း မသိပါဘူး၊ ေျပာရင္ မွတ္ထား၊ အဲဒါ ပ႒ာန္းဝိပႆနာ၊ စကားေျပာတဲ့ဟာေတြက ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ နဲ႔ ဆံုးဆံုး ဆံုးဆံုး သြားတယ္။
ေကာင္းကင္ႀကီးက က်ယ္ေတာ့ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္
ရွိေသးလား (မရွိပါဘုရား)၊ က်ယ္တာႀကီးကို သိတဲ့စိတ္ ကေရာ- အဲဒီအာ႐ံုအတိုင္း စိတ္ျဖစ္တယ္၊ အာ႐ံုတူ စိတ္တူ၊ အာ႐ံုက ေကာင္းကင္ႀကီးဆိုရင္ (စိတ္ကလည္း ေကာင္းကင္ႀကီးပါဘုရား)၊ အာ႐ံုက ကာမဂုဏ္ႀကီးဆိုရင္ (စိတ္ကလည္း ကာမဂုဏ္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ မွတ္ထားç အဲဒါ
ေျပာတယ္၊ အဲဒီဟာ အာ႐ံုမရွိရင္ အဲဒီ ကာမဂုဏ္စိတ္
မျဖစ္ဘူး၊ လိင္စိတ္ေတြ ဘာေတြညာေတြနဲ႔ လြန္ကဲၿပီး
ေရးေနတာေတြ။
အာ႐ံုတူ-ဘာတံုး (စိတ္တူပါဘုရား)၊ အာ႐ံုက ေကာင္းသလား (မေကာင္းပါဘူးဘုရား)၊ စိတ္ကေရာ (မေကာင္းပါဘူးဘုရား)၊ မေကာင္းတာ ဘာေခၚ (အကုသိုလ္ ပါဘုရား)၊ အဲလိုဟာေတြသိေပး၊ အဲဒါ ပ႒ာန္းÓာဏ္ ေခၚတယ္၊ အာ႐ံုမွန္းသိေအာင္လို႔၊ အာရမၼဏ ဝေသန စတုဓာ ေဟာတိ - အာ႐ံု၏အစြမ္းအားျဖင့္ ေလးပါးရွိတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)။
အာကိၪၥညာယတနကုသလံ ေနဝသညာနာ သညာယတနကုသလႆ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥ ေယာ။
အဲဒါ ပုဒ္တိုင္းလိုက္ ပုဒ္တိုင္းလိုက္၊ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာပုဒ္က ေနာက္ဆံုးပိတ္မွာ လိုက္တာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ ေနာက္တိုင္းမွာ လိုက္ရ တယ္။
]အာကိၪၥည} ဆိုတာကေတာ့ မရွိတာ၊ ]ဝိညာဏ
ၪၥာယတန} ကို သိၿပီလား- ေကာင္းကင္ႀကီးလို က်ယ္တာ ေနာ္၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြ ဘာေတြမရွိဘူး၊ အဲလိုဟာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ç က်ယ္က်ယ္ႀကီး၊ အာကိၪၥညာယတနက်ေတာ့မရွိတာ၊ ဥပါဒ္
ဌီ ဘင္ မရွိတာႀကီးက နတၳိ ေဘာ ပညတ္ျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီေကာင္းကင္အာ႐ံုျပဳတဲ့စိတ္ႀကီးက ရွိေသးလား (မရွိ ေတာ့ပါဘုရား)၊ အဲဒါ တတိယဈာန္ေရာက္ သြားၿပီç ဘာမွတ္လို႔တံုး၊ အာကိၪၥညာယတနဈာန္က နတၳိ ေဘာ ပညတ္၊ အာဠာရတို႔ç ဥဒကတို႔ အဲဒီဟာေပါ့။
အာကိၪၥညာယတနကုသလံ ေနဝသညာနာ သညာယတနကုသလႆ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ အဲဒါ မရွိတာႀကီးအာ႐ံုျပဳတာ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သညာေလး မရွိေတာ့ဘူး၊ အိပ္ေပ်ာ္ေတာ့မလိုç မသိ တစ္ခ်က္ သိတစ္ခ်က္ သညာေလးျဖစ္သြားတယ္၊ အဲလို သညာေလးနဲ႔ ဟိုေရွ႕ဘဝç ေနာက္ဘဝေတြကို ျမင္တာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ အိပ္မက္ေတြ ဘာေတြ ဆိုတာလည္း အဲလိုဟာမ်ိဳးေပါ့၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲလို ဂ႐ုစိုက္၊ Óာဏ္မႀကီးဘူးလားç ႀကီးသလား (ႀကီးပါ
တယ္ ဘုရား)။
အိပ္မက္မက္တာလည္း အဲလိုဟာေတြç မေပ်ာ္ တစ္ခ်က္ ေပ်ာ္တစ္ခ်က္၊ ဘဝင္က်ေနတုန္း အိပ္မက္ မမက္ဘူး၊ ဘဝင္မက်တစ္ခ်က္၊ က်တစ္ခ်က္ကေလးဆိုရင္ မက္တယ္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ အဲဒါ အနက္ေနာ္၊ အဲလိုဟာေလးေတြဆိုလို႔ရွိရင္ အဲလိုေျပာတဲ့ အနက္ကေလး၊ အဓိပၸါယ္ကေလးကို မွတ္ထား။
ၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာတံုး-ကုသလာ ခႏၶာ ဣဒၶိဝိဓ
Óာဏႆç ေစေတာ ပရိယÓာဏႆç ပုေဗၺနိဝါသာ ႏုႆတိÓာဏႆç ယထာကမၼဳပဂÓာဏႆç အနာဂ တံသÓာဏႆ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။
Óာဏ္ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးတံုး (ငါးမ်ိဳးပါဘုရား)၊ ဣဒၶိဝိဓ Óာဏ္ငါးမ်ိဳးေခၚတယ္၊ ပုေဗၺနိဝါသပါၿပီလား (ပါပါၿပီဘုရား)၊
ဒိဗŒၺစကၡဳေရာ(မပါေသးပါဘုရား)၊ အာသဝကၡယေရာ (မပါ ေသးပါဘုရား)။
အာသဝကၡယဆိုရင္ ကိရိယာျဖစ္သြားၿပီ၊ ဟုတ္ကဲ့ လား (မွန္ပါဘုရား)၊ သူ႕ထဲမပါေတာ့ဘူး၊ အာသေဝါ ကုန္ ေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားတာကိုးç ကုသိုလ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒါထားပစ္ခဲ့ရ တယ္။
သူကေတာ့ ကုသိုလ္ကုသိုလ္အခ်င္းခ်င္း-ကုသလာ ခႏၶာ၊ ကုသလာ-ကုသိုလ္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ခႏၶာ-ခႏၶာ တို႔သည္၊ ေရးခ်ခ်င္းမတူဘူးလား (တူပါတယ္ဘုရား)၊ ကုသလာမွာ ေရးခ်ပါတယ္၊ ခႏၶာမွာလည္း ေရးခ်ပါတယ္၊ ေရးခ်ေတြ မပါဘူးလား (ပါပါတယ္ဘုရား)၊ ေရွ႕ကေရးခ်ကို ကုန္ေသာ လို႔ေပးç ေနာက္ကေရးခ်ကတို႔သည္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)။
ကုသလာ-ကုသိုလ္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ခႏၶာ-ခႏၶာတို႔
သည္၊ ဘယ္ခႏၶာတံုး သိရဲ႕လား-ဟိတ္ခႏၶာ၊ ဟိတ္ေတြေပါ့ç ဟိတ္နဲ႔ယွဥ္ေသာခႏၶာေပါ့ç ဟိတ္ေပါ့၊ ကုသလက-ဟိတ္၊ ခႏၶာက-ခႏၶာ၊ ဟိတ္နဲ႔ခႏၶာ ကြဲၿပီလား (ကြဲပါၿပီဘုရား)၊ ခႏၶာက သမၸယုတၲခႏၶာ၊ ဟိတ္ကေဟတူ-ကုသလာေဟတူ၊ ေဟတူ-ဟိတ္ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ကုသလာ-ကုသိုလ္တို႔သည္၊ ေနာက္က် အဲဒါေလးက ကုသိုလ္ေလးေတြရွိတယ္။
ေနာက္က်ေတာ့ ကုသိုလ္ေရာç အဗ်ာကတေရာ ဆိုေတာ့ ပထမတန္းကို Óာဏ္ေတြက လႊတ္ထက္မွ၊ အဲဒါ
ဂ႐ုစိုက္၊ ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါဘုရား)၊ ကဲ ေတာ္ၾကဦးစို႕။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္