အဘိဓမၼာ----။
ဗုဒၶဘာသာ၏ နက္နဲေသာ အေတြးအေခၚကုိျပဆုိရာ တရားေတာ္မ်ား စုေဝးရာေနရာျဖစ္သည္။
ပုဂၢလဓိ႒ာန္ အားျဖင့္
ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳဘဲ ဓမၼဓိ႒ာန္ အားျဖင့္သာ ေဟာျပေသာ တရားေတာ္မ်ား စုေဝးရာေနရာျဖစ္သည္။
အဘိဓမၼာသင္တန္း---။
အဘိဓမၼာကုိ သင္တန္း အျဖစ္ေရာ၊
တရားပဲြအျဖစ္ေရာ သင္ၾကားပုိ ့ခ်မႈမ်ားမွာ ယေန ့ေခတ္သည္ အလြန္ ပြင့္လင္းေသာ ေခတ္ျဖစ္ေလသည္။ သုိ
့ျဖစ္ေပရာ မိမိသည္လည္း အဘိဓမၼာသင္တန္း၊ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္မ်ား ကုိ
အြန္လုိင္း မွတဆင့္ ေလ့လာသင္ယူသူတဦးျဖစ္ေနခ့ဲသည္။ အျခားတပါးသုိ ့သြားေရာက္ခ့ဲျခင္း မရွိဘဲ ကုိယ့္ေနရာကေလးမွာပင္
အဘိဓမၼာ တရားကုိ ေလ့လာခ့ဲရျခင္း အတြက္ အလြန္ပင္ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိလွ၏။
ေခတ္သစ္တကၠႏုိလုိဂ်ီသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ ကုိ ေလ့လာသင္ယူရာတြင္ ထိေရာက္ေသာ
သင္ေထာက္ကူပစၥည္း တခုျဖစ္ေပရာ အလြန္ေက်းဇူး မ်ားလွ၏။
အဘိဓမၼာသင္တန္း တစ္ခုမွ အသံဖုိင္မ်ားကုိ နာယူမိသည္။
ပထမ အသံဖုိင္မွာ အဖြင့္တရားေတာ္ျဖစ္သည္။ ယင္းတရား
ေဟာေျပာခ်က္တြင္ သင္တန္းဆရာက ပိဋက ၃ ပုံ၊ နိကာယ္ ၅
ရပ္ အေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပသြားပါ၏။ ထုိသင္တန္းဆရာ၏ ရွင္းျပခ်က္မွာ ၾကားေနက် အဓိပၸါယ္ မဟုတ္ဘဲ ထူးဆန္းေန၏။
သူ၏ ရွင္းျပခ်က္ ဆုိလိုရင္းမွာ ေဖာ္ျပပါ အတုိင္းျဖစ္၏။
"ျမတ္စြာဘုရားေဟာတ့ဲတရားေတာ္ေတြကုိ
ဓမၼကၡႏၶာအားျဖင့္ေရတြက္မယ္ဆုိရင္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ ရွိ တယ္။ အေသာကမင္းတရားၾကီးက
ေရတြင္းေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရကန္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊
ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တည္တယ္ ဆုိတာ အဲဒီ ဓမၼကၡႏၶာကုိ ပူေဇာ္တ့ဲအေနနဲ
့တည္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ကုိ
အက်ဥ္းအားျဖင့္ ထပ္ခြဲပါဆုိေတာ့
နံပတ္ ၁- ဝိနည္းပိဋကတ္၊ ဝိနည္းပိဋကတ္မွာ
ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းတေထာင္၊
၂-သုတၱန္ပိဋကတ္မွာ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္းႏွစ္ေသာင္းတေထာင္၊
အဘိဓမၼာပိဋကတ္မွာ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္းေလးေသာင္းႏွစ္ေထာင္၊
အားလုံးေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္-----။
နိကာယ္ ၅ ရပ္ အေနန့ဲ ခြဲရင္ ဒီဃနိကာယ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္၊
အဂုၤတၱရနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္၊ ခုဒၵကနိကာယ္၊ အားလုံးေပါင္း ၅ ခု--။
အဲဒီေတာ့
လူေတြမွာ ျပႆနာတက္တာရွိတယ္၊ ပိဋကသုံးပုံနဲ ့နိကာယ္ ၅ ရပ္တူသလားဆုိေတာ့ မတူဘူး၊
မွတ္ ထားေနာ္၊ သုိ ့ေသာ္လည္း ပိဋက ၃ ပုံကုိ နိကာယ္ ၅ ရပ္ထဲမွာ သြင္းဆုိ သြင္းလုိ
့ရတယ္။ ဝိနည္း၊သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္အားလုံးဟာ ခုဒၵကနိကာယ္ထဲမွာ ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့
ပိဋက ၃ ပုံရြတ္တာကုိ တိပိဋကလုိ ့
ေျပာတယ္။ နိကာယ္ေတြကုိ
ရြတ္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ နိကာယ္အတြက္ စာအုပ္ေတြက သီးသန္ ့ရွိေသးတယ္။
နိကာယ္ ၅
ရပ္ လုံးကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္တ့ဲ ပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ မေပၚေသးဘူး။ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ
အာဂုံေဆာင္တာနဲ ့၊
နိကာယ္ ၅ ရပ္ ကုိ အာဂုံေဆာင္တာနဲ ့ မတူဘူး။ လူေတြမွာ တခါတေလက်ရင္
ေဝသြားတတ္တယ္ေနာ္--။
ဝိနည္းပိဋကေရာ၊ သုတၱန္ပိဋကေရာ၊ အဘိဓမၼာပိဋကေရာ နိကာယ္အားျဖင့္ေျပာလုိက္ရင္
ခုဒၵကနိကာယ္ထဲ ေရာက္သြားတယ္ေနာ္--။ခုဒၵကနိကာယ္တခုတည္းပဲ--။
သာသနာေလာကမွာ---တိပိဋကေတြ---မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးတုိ
့ေတာ့ ေပၚျပီနဲ ့တူတယ္။ နိကာယ္ ၅ ရပ္ထဲမွာ
နိကာယ္ ၄ ခုေလာက္ကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္တ့ဲ
ပုဂၢဳိလ္ တပါးေပၚတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢဳိလ္ကဘယ္သူလဲဆုိရင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ ့ေတာ့
မမွီဘူး။ သူ
့ကုိဘုန္းၾကီး ဘဝနဲ ့မမွီဘူး။ သူဟာ ေယာက္ေကာ္ဆရာေတာ္တုိ ့၊ ဦးပရမဝဏၰသိဒၶိတုိ ့နဲ ့အတူတူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္ လက္ထက္မွာ လူခၽြတ္ ခံရတယ္နဲ ့တူတယ္။ သူ ့ဘုန္းၾကီးဘြဲ ့ေတာ့
မသိဘူး။ သူဟာ ဟုိအရင္တုန္းကျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သာသနာ့ေရာင္ျခည္ ဆုိတ့ဲ စာေစာင္ဆုိတာ ထြက္တယ္ေလ။ အဲဒီမွာ
ဦးစံတင့္ (စတုနိကာယဘာဏက) ဆုိတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္ရွိတယ္။ သူက နိကာယ္ ၄ ခုအထိ
အာဂုံေဆာင္ႏုိင္တယ္။
ဒါ--- နိကာယ္နဲ ့ပိဋကတ္နဲ
့မတူဘူး ဆုိတာေျပာျပတာ--။ "
သင္တန္းျပ ဆရာ၏ စကားတုိ ့ကုိ
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၾကည့္သည္။
(က) ပိဋက ၃ ပုံ ႏွင့္ နိကာယ္ ၅ ရပ္ဆုိတာ အတူတူမဟုတ္
(ခ) ပိဋက ၃ ပုံဆုိတာ
နိကာယ္အားျဖင့္ ခုဒၵကနိကာယ္ တခုတည္းပါ။
(ဂ) နိကာယ္စာအုပ္
(နိကာယ္က်မ္း) မ်ားဟု သီးသန္ ့ရွိသည္။
(ဃ) ပိဋက ၃ ပုံ စာေမးပြဲေအာင္ေသာ္လည္း နိကာယ္ ၅ ရပ္ကုိ ေအာင္ျမင္သူ မျဖစ္ႏုိင္
(င) နိကာယ္ ၅ ရပ္ အနက္ ျမန္မာျပည္မွာ နိကာယ္ ၄
ရပ္ေအာင္ျမင္သူမွာ ဦးစံတင့္ (စတုနိကာယဘာဏက) ဆုိသူ တေယာက္သာ ရွိေသးသည္။ သူ ့အျပင္
ေနာက္ထပ္ မေပၚေသး။
ပါရာဇိကက႑အ႒ကထာ၊ သီလကၡႏၶဝဂၢ႒ကထာ၊
အ႒သာလိနီအ႒ကထာ (ပါ-သီ-အ)ဟူေသာ အ႒ကထာၾကီး
၃ ေစာင္ ၏ နိဒါနကထာပုိင္းတြင္
ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူေလျပီးေသာျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္မ်ားကုိ အရွင္ မဟာကႆပဦးေဆာင္၍ သံဂါယနာတင္ၾကရာတြင္
အမ်ဳိးအစားအလုိက္၊ အရြယ္အစား အလုိက္စနစ္တက် စုစည္း လုိက္ၾကပုံမ်ားကုိ
အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားပါ၏။ စကၤာပူ၊အဘိဓမၼာအသင္းနည္းျပဆရာ၏ရွင္းျပခ်က္မွားသည္၊
မွန္သည္ကုိ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ရာတြင္ အထက္ပါ အ႒ကထာၾကီးမ်ား၏ အဆုိအမိန္
့မ်ားကုိ မွတ္ေက်ာက္အျဖစ္ အသုံးျပဳမည္ျဖစ္ပါသည္။
"တံ သဗၺမၸိ သဂၤယွမာနံ ပိဋကေတာ တီဏိ ပိဋကာနိ ေဟာႏိ ၱ,နိကာယေတာ ပဥၥ
နိကာယာ,အဂၤေတာ နဝဂၤါနိ,
ဓမၼကၡႏၶေတာ စတုရာသီတိပဥၥသဟႆာနိ= ျမတ္စြာဘုရား၏
စကားေတာ္မ်ားကုိ ေပါင္းစုလုိက္လွ်င္ ပိဋကအားျဖင့္ ၃ ပုံ၊ နိကာယ္ အားျဖင့္ ၅ ရပ္၊
အဂၤါအားျဖင့္ ၉ ခု၊ ဓမၼကၡႏၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ျဖစ္လာေလသည္။"
"ကထံ?သဗၺမၸိ ေဟတံ ပိဋကေတာ
ဝိနယပိဋကံ သုတၱႏ ၱပိဋကံ အဘိဓမၼပိဋကႏိ ၱတိပၸေဘဒေမဝ ေဟာတိ=
မည္သုိ ့မည္ပုံ ပိဋက ၃ ပုံ၊ နိကာယ္ ၅
ရပ္စသည္ျဖစ္သနည္း? ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ အားလုံးသည္
ပိဋက အားျဖင့္ ဝိနယပိဋက၊
သုတၱႏ ၱပိဋက၊ အဘိဓမၼပိဋက အားျဖင့္ ၃ မ်ဳိးျပား၏။ "
ဤသုိ ့ ပိဋက ၃ ပုံအမည္ကုိ
အစခ်ီျပီးေနာက္ ပါတိေမာက္ႏွစ္ပါး၊ ဝိဘင္း ႏွစ္ပါး၊ ခႏၶက ၂၂ ပါး၊ ပရိဝါရ ၁၆ ခု
(
ဆ႒သံဂါယနာက်မ္းစာ ခြဲပုံအရ ပါရာဇိကပါဠိ၊ ပါစိတၱိယပါဠိ၊ မဟာဝဂၢပါဠိ၊ စူဠဝဂၢပါဠိ၊
ပရိဝါရပါဠိ
ဟူေသာ ဝိနည္း ၅ က်မ္း) သည္ ဝိနယပိဋက မည္၏။ ဒီဃနိကာယ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္၊
သံယုတၱနိကာယ္၊
အဂုၤတၱရနိကာယ္၊ ခုဒၵကပါဌစေသာ ၁၅ က်မ္းဟူေသာ ခုဒၵကနိကာယ္သည္ သုတၱႏ
ၱပိဋကမည္၏။ ဓမၼသဂၤဏီ
(သုိ ့မဟုတ္) ဓမၼသဂၤဟ စေသာ ၇ က်မ္းသည္ အဘိဓမၼပိဋက မည္၏ ဟု
အဓိပၸါယ္ ရွင္းျပသည္။
ယင္းေနာက္ "ကထံ နိကာယေတာ
ပဥၥ နိကာယာတိ? နိကာယ္အားျဖင့္ မည္သုိ ့မည္ပုံ
၅ မ်ဳိးျဖစ္ရသနည္း
ေမးခြန္းျဖင့္ အစခ်ီကာ နိကာယ္ အေၾကာင္းကုိ အ႒ကထာက်မ္း တုိ
့ရွင္းျပျပန္၏။ ထုိတြင္ အုပ္စု (ဝဂ္) ၃၊
သုတၱန္ေပါင္း ၃၄ ခု ပါဝင္ေသာ နိကာယ္သည္
ဒီဃနိကာယ္ မည္၏။ အုပ္စု ၁၅ စု၊ သုတၱန္ေပါင္း ၁၅၂ ခု
ပါဝင္ေသာ နိကာယ္သည္
မဇၥိ်မနိကာယ္ မည္၏။ သုတၱန္ေပါင္း ၇၇၆၂ ခု ပါဝင္ေသာ နိကာယ္သည္
သံယုတၱနိကာယ္ မည္ ၏။
သံယုတၱနိကာယ္တြင္ ေဒဝတာသံယုတ္ စသည္ျဖင့္ ဆုိင္ရာ သံယုတ္ အမည္ေပးကာ
ခြဲျခားထားသည္။ သုတၱန္ေပါင္း
၉၅၅၇ ခု ပါဝင္ေသာ နိကာယ္သည္ အဂုၤတၱရနိကာယ္ မည္၏။
အဂုၤတၱရနိကာယ္တြင္ ၁ မွ ၁၁ အထိ
တရားအေရအတြက္ အားေလ်ာ္စြာ ခြဲျခားထားသည္။
ခုဒၵကနိကာယ္တြင္
(ပထမသံဂါယနာကာလက) ခုဒၵကပါဌ စေသာ က်မ္းေပါင္း ၁၅ က်မ္းႏွင့္ ဒီဃနိကာယ္၊
မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္၊ အဂုၤတၱရနိကာယ္က်မ္းစာမ်ားအပအျခားေသာက်မ္းမ်ား (ဝိနည္း
၅၊ အဘိဓမၼာ ၇ က်မ္း) ပါဝင္ၾကသည္။
(ကတေမာ ခုဒၵကနိကာေယာ ? သကလံ ဝိနယပိဋကံ,အဘိဓမၼပိဋကံ,ခုဒၵကပါဌာဒေယာ
စ ပုေဗၺ ဒႆိတာ ပဥၥဒသပၸေဘဒါ, ဌေပတြာ စတၱာေရာ နိကာေယ အဝေသသံ ဗုဒၶဝစနံ။ ပါ-သီ-အ
အ႒ကထာမ်ား)
အဘိဓမၼာအသင္းၾကီး၏ သင္တန္းျပ ဆရာက " အဲဒီေတာ့ လူေတြမွာ ျပႆနာတက္တာ ရွိတယ္၊
ပိဋကသုံးပုံနဲ ့နိကာယ္ ၅ ရပ္ တူသလား ဆုိေတာ့ မတူဘူး၊ မွတ္ထားေနာ္၊ သုိ ့ေသာ္လည္း
ပိဋက ၃ ပုံကုိ
နိကာယ္ ၅ ရပ္ထဲမွာ သြင္းဆုိ သြင္းလုိ ့ရတယ္။ ဝိနည္း၊သုတၱန္၊
အဘိဓမၼာပိဋကတ္ အားလုံးဟာ
ခုဒၵကနိကာယ္ ထဲမွာ ပါတယ္။" ဟု ေသေသခ်ာခ်ာေျပာဆုိ၏။
အမွန္မွာ သူေျပာသလုိ မဟုတ္ေခ်--။
ပါ-သီ-အ-အ႒ကထာၾကီးက်မ္း ၃ ေစာင္အရ ဝိနည္းပိဋက၊ အဘိဓမၼာပိဋက ၂ သည္
ခုဒၵကနိကာယ္ထဲမွာ ပါသည္။ အက်ဴံးဝင္ သည္။ သုတၱန္ကုိ ခုဒၵကနိကာယ္ အျဖစ္ေျပာရာတြင္
သတိျပဳသင့္၏။ ဒီဃနိကာယ္လာသုတၱန္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္လာသုတၱန္၊ သံယုတၱနိကာယ္လာသုတၱန္၊
အဂုၤတၱရနိကာယ္လာသုတၱန္မ်ားသည္ ခုဒၵကနိကာယ္မွာ မပါၾကပါ--။ သီးျခား နိကာယ္ အမည္ ရွိႏွင့္ျပီးျဖစ္ၾက၏။
ထုိ ့ေၾကာင့္ ဒီ-မဇ္-သံ-အင္နိကာယ္မ်ားမွာ မပါေသာ သုတၱန္မ်ားသည္ ခုဒၵကနိကာယ္မွာ
ပါၾကသည္ ဟုသာ ဆုိႏုိင္ပါ၏။ ခြဲျခားေျပာရမည့္ေနရာမွာ ခြဲျခားျပီးမေျပာလွ်င္
လြဲတတ္သည္။ သင္တန္းနည္းျပက
ဘာဘာညာညာ မခြဲျခားဘဲ ေရာခ် လုိက္ သည့္အတြက္ သူ၏ စကားအမွားျဖစ္ေလသည္။
တဖန္ သင္တန္းနည္းျပက " အဲဒီေတာ့
ပိဋက ၃ ပုံရြတ္တာကုိ တိပိဋက လုိ ့ေျပာတယ္။ နိကာယ္ေတြကုိ
ရြတ္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊
နိကာယ္အတြက္ စာအုပ္ေတြကသီးသန္ ့ ရွိေသးတယ္။"ဟု ေျပာျပန္၏။
သူက လူေတြ ပိဋက
၃ ၊ နိကာယ္ ၅ ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီးေတြေဝေနသည္ဟု ဆုိ၏။ အမွန္မွာ
သူကုိယ္တုိင္ေတြေဝေနျခင္း ပင္ျဖစ္ေလရာ "ကုိယ့္မ်က္ေခ်းေတာ့ ကုိယ္မျမင္၊
သူမ်ားမ်က္ေခ်းကုိ လုိက္ျမင္သူပမာ"
ျဖစ္ေနေလသည္။
ဥပမာ------
ဗုဒၶဘာသာဝင္ရဟန္းရွင္လူတုိ့သည္
မဂၤလသုတ္ကုိ ရြတ္ဆုိၾက၏။ ပိဋကအေနျဖင့္ဘယ္ပိဋကကုိ ရြတ္သနည္းေမး က သုတၱန္ပိဋက ကုိ
ရြတ္သည္ဟု ေျဖရ၏။ နိကာယ္အေနျဖင့္ ဘယ္နိကာယ္ကုိရြတ္သနည္းေမးက မဂၤလသုတ္သည္ သုတၱနိပါတပါဠိ၊
စူဠဝဂ္တြင္ ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ ခုဒၵကနိကာယ္ကုိ ရြတ္သည္ ဟုေျဖရ၏။
ပ႒ာန္းပစၥယနိေဒၵသကုိ
ရြတ္သည္ဆုိပါစုိ ့---။ ဘယ္ပိဋကကုိ ရြတ္သနည္းေမးလွ်င္ အဘိဓမၼာပိဋကကုိ
ရြတ္သည္ေျဖမည္။ ဘယ္နိကာယ္ကုိ ရြတ္သနည္းေမးလွ်င္ ခုဒၵကနိကာယ္ကုိ ရြတ္သည္ေျဖမည္။
ပိဋကကုိ ရြတ္တာႏွင့္နိကာယ္ကုိ
ရြတ္တာ မတူဟူေသာ စကားမွာ သင္တန္းျပဆရာသည္ ဆ႒မူပါဠိေတာ္ စာအုပ္မ်ား၏ မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ပါသည့္ စာမ်ားကုိ အေသအခ်ာၾကည့္ဖူးပုံ မေပၚေၾကာင္း "စကားထဲက သက္ေသျပ"ဆုိသလုိ ထင္ရွား၏။
စင္စစ္ ဆ႒မူ ပါဠိေတာ္ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးတုိင္းမွာ ယင္းစာအုပ္ပါဝင္ေသာ
ပိဋကအုပ္စု၊ နိကာယ္အုပ္စုအမည္မ်ား
ကုိ တိတိက်က် ထင္ထင္ရွားရွားေဖာ္ျပထားစျမဲျဖစ္ေလသည္။ သုိ့ျဖစ္ေပရာ"ပိဋကကုိပဲရြတ္တာ၊ နိကာယ္ကုိ ရြတ္တာ မဟုတ္"
ဟူေသာ သူ၏စကားမွာ ကာယကံရွင္ သင္တန္းဆရာ၏ ဗဟုသုတနည္းမႈကုိ ေဖာ္ျပသည္မွတပါး အျခားအေၾကာင္း မရွိပါေခ်--။
နိကာယ္အတြက္ စာအုပ္သီးသန္
့ရွိေသးသည္ဟု သူက ခပ္တည္တည္ လုပ္ေနေသးရာ နီးစပ္သူ အဘိဓမၼာ
သင္တန္းသူ၊ သင္တန္းသားက
နိကာယ္စာအုပ္မ်ားကုိ လက္ေတြ ့ျပရန္ တုိက္တြန္းသင့္ပါသည္။ သင္တန္းနည္းျပဆရာ အလုိအရ
ျမန္မာျပည္ရွိ တိပိဋကဓရ၊ တိပိဋကေကာဝိဒဆရာေတာ္မ်ားသည္ ပိဋက ၃ ပုံကုိသာ ေအာင္ေသးသည္၊
နိကာယ္ ၅ ရပ္ ကုိ မေအာင္ၾကေသးဟု ဆုိရ၏။ ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ကုိ ေသးသိမ္ေစျပီး
စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းေသာစကားျဖစ္၏။ တဏွာႏွင့္ ေလာဘအတူတူ (တခုတည္း) ဟု မသိသူတဦးက "ငါေလာဘေတာ့
အကုန္ ပယ္ႏုိင္ျပီ၊ တဏွာေတာ့ နည္းနည္း က်န္ေသးတယ္"ေျပာသလုိျဖစ္ေန၏။
နိကာယ္ ၅ ရပ္အနက္ နိကာယ္ ၄
ရပ္ေအာင္ျမင္သူအျဖစ္ သာသနာေရးဦးစီးဌာနထုတ္ သာသနာ့ေရာင္ျခည္
စာေစာင္ ၏ေဆာင္းပါးရွင္တဦးျဖစ္ခ့ဲေသာ ဦးစံတင့္
(စတုနိကာယဘာဏက) ဆုိသူကုိ သက္ေသျပ၏။ ဦးစံတင့္၏ ေဆာင္းပါး တပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စကုိ လည္း ဖတ္ဖူး၏။ ထုိ
ဦးစံတင့္သည္ မည္သည့္ စာေမးပြဲကုိ ေအာင္ျမင္ျပီး "စတုနိကာယဘာဏက"ျဖစ္လာ သည္ ဆုိသည့္ ကိစၥ ကုိေတာ့
မသိပါ။ သုိ ့ေသာ္ ဦးစံတင့္နိကာယ္ ၄ ခု ကုိ ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းသည္ ပိဋက ၃ ပုံ၊ နိကာယ္
၅ ရပ္ ဆုိတာ ၃ စု၊ ၅ စု အေနျဖင့္
ခြဲျခား ပုံျခင္းသာ မတူသည္၊ အမည္ခ်င္းသာ မတူသည္၊
တရားကုိယ္အရေကာက္ အႏွစ္သာရခ်င္း မွာ အတူတူျဖစ္သည္ ဟူေသာ အ႒ကထာက်မ္းၾကီးတုိ ့၏
ဖြင့္ဆုိရွင္းျပခ်က္ကုိ ပယ္ရွား တြန္းလွန္ရန္ ခုိင္မာေသာ သက္ေသ မဟုတ္ ပါေခ်--။
ပိဋကႏွင့္
နိကာယ မတူဟု ဆုိခ်င္လွ်င္ ဦးစံတင့္ကုိ သက္ေသ မျပသင့္---။ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ခုိင္မာေသာ ေထရဝါဒပိဋကရွိ ပါဠိ၊
အ႒ကထာ၊ ဋီကာကုိ ျပရေပမည္။ သုိ ့မွ ဓမၼဓိ႒ာန္ ဆုံးျဖတ္ရာေရာက္ေပမည္။
(သုိ ့မဟုတ္) ငါ့ဝါဒကုိ ဗုဒၶဝါဒ အျဖစ္ ရုပ္ဖ်က္ကာျဖန္ ့ျဖဴးၾကမည့္ဆရာမ်ားကုိ သဒၶါပညာသတိတရား
အျပည့္အဝ သုံးစြဲကာ
ေရြးခ်ယ္သင့္ပါေၾကာင္း------။
အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါသည္ သာဓုပါ
ReplyDelete