ဒီပဝံသကို သီဟိုဠ္သို႔ ျပန္ပို႔လိုက္ပါ
********************
အရွင္ အကုသိုလ္က နာမည္နဲ႔ လိုက္ေအာင္ကိုပဲ
ဓာတ္သက္ပါခဲ႔ေခ်ျပီလား……..?
ကနဦး အစက ဒီေဆာင္းပါးကို ဒီပဝံသ ဆိုတာ ဒ႑ာရီလား လို႔ ေခါင္းစဥ္ေပးထားတာပါ ေသေသ
ခ်ာခ်ာ ျပန္စစ္ၾကည့္ေတာ့ ဒ႑ာရီ မဟုတ္မူဘဲ
သီဟိုဠ္ရာဇဝင္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရ
သျဖင့္ သီဟိုဠ္သို႔ ျပန္ပို႔လိုက္ပါ လို႔ ျပင္ျပီး ေပး လိုက္ပါတယ္
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ သည္းသည္းလွုပ္ ဝိုင္းျပီး ေကာင္းခ်ီး အေပးခံရမယ့္ ေဆာင္းပါး ျဖစ္လာမယ္
လို႔ တြက္ဆျပီး သကာလ ဆဲဆိုမွုမ်ား တရားေဟာ
ဆရာမ်ား အေသအလဲ ဖင္ပိတ္ျငင္းမယ့္သူမ်ား အဓမၼဝါဒီ ျဖစ္ေၾကာင္း ဝိနိစၧယခ်ေပး မယ့္ အ သံုးလံုး ဝိနည္းဓိုရ္မ်ား မွားေနသည္ကို သိေသာ္ လည္း ဟိုဟိုဒီဒီ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေထာက္ဆ လို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္အတြက္ ထိခိုက္ဖြယ္ျမင္လို႔ သိေသာ္လည္း မေျပာ ရဲရွာ ေသာ ပြဲလယ္မတင့္ရဲရွာတဲ႔ ပညာျမံဳမ်ား ဘုမသိ ဘမသိႏွင့္ ဝင္ဆဲၾကမည့္ ဆရာသခင္မ်ား စသျဖင့္ အဝဝေသာ စာဖတ္ သူ ပန္းေပါင္းစံုတို႔အား အရွင္ အကုသိုလ္မွ အဘိုးမွိုင္းရဲ႕ ေလးခ်ိဳးေလး တစ္ပုဒ္နဲ႔ ပဏာမ အားျဖင့္ ႏွုတ္ခြန္းဆက္သ တင္ၾကိဳ ဂါဝရ ျပဳေပးလိုက္ပါတယ္
အဘိုး… အဘိုး…
လမ္းၾကံဳကာ ခ်ိန္ခါသင့္သမို႔ ပင့္ေခၚကာပရသည္
ေလးခ်ိဳးဘုရင္ ဆရာရွင္မွိုင္း ၾကားရာအရပ္က
ခုမၾကာခဏ ၾကြ ဆရာၾကြ မ ဆရာမ ခ် ဆရာခ်
အဘိုးမွုိင္း
အိမ္း… ပင့္ေခၚစာ ေၾကးနန္းေရာက္ေတာ့ မၾကာ ေစပဲ ၾကြရသည္ပ ေလးခ်ိဳးသခင္ ငါဆရာရွင္
အစဥ္သနားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳလို႔ ေလးခ်ိဳး
တစ္ပုဒ္ ပုတ္ထုတ္လိုက္တယ္ ဖမ္း သူငယ္ဖမ္း
ရမ္း သူငယ္ရမ္း
"ဘယ္သူမွ ထီမထင္ကြာ
ျပည္တကာ ပဏၰာဖြင့္ရပါတဲ႔
အခါအခြင့္ႏွင့္ ဗမာေတြလည္း
ဝင္ခဲ႔သေပါ့။
တရားမင္း ထီးသဘင္ညာ
ဟိတ္ၾကီး အထင္ကရာႏွင့္
အစဥ္အလာ သမိုင္း
စိတ္ၾကီးဝင္စရာပါ့
ယခင္ ျမန္မာ တိုင္း။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မွိုင္း (ေလးခ်ိဳး)
အမွာစာ
*****
ဤေဆာင္းပါးသည္ ဘာသာ သာသနာကို ထိခိုက္ ေစလိုျခင္း ေစာ္ကားလိုျခင္း ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး ျပဳလို
ျခင္း ျမန္မာရာဇဝင္ကို ေလွာင္ေျပာင္လိုျခင္း ေရွး ဆရာအေပါင္း သူျမတ္ေလာင္းတို႔အား ျပက္ရယ္ျပဳ လိုျခင္း စသျဖင့္ မေကာင္းေစတနာ အကုသိုလ္စိတ္
မွာ စဥ္းငယ္မွွ် မပါပါ။ ပိုမုိေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေစေရး ကို ေရွးရွု၍ သာသနာေတာ္သမိုင္း အတိုင္းတိုင္းမွာ
က်မ္းဦးကထာ ညီညြတ္ေစေရး ေမွ်ာ္ေတြးပါလို႔ မေထာက္မညွာ မေမာက္မမာပဲ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္
ေဝဖန္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရားေဟာ ေဒသ နာေတာ္ကို ေျပာဆိုထားေသာ စာတမ္း မဟုတ္ပါ သမိုင္းက်မ္းကိုသာ စီစစ္ေဝဖန္ထားသည္ကို သတိ ရေပးၾကပါ
ဆရာ့ဆရာေတြက တညီတညြတ္တည္း လက္ခံၾက
သည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ေဝဖန္ေလသနည္း ဟု
အေမး ရွိလာႏိုင္သျဖင့္ ၾကိဳတင္ကာ ေျဖထားႏွင့္၏
ဆရာ့ဆရာၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါကုန္ေသာ ပိဋကတ္ ေက်ာ္ ရဟန္းပညာရွိ လူ ကဝိ တို႔ ဆိုရာ၌ ယခု စီစစ္ ေဝဖန္ထားသည့္ အေၾကာင္းအရာပါ ပညာရွင္
ထိုထို တို႔သည္ ေခတ္ေပၚ သမိုင္းပညာ အျမင္ကို
သိထားႏွင့္ၾကသည္ မဟုတ္ေခ် ထိုေခာတ္ ထိုအခါ
က လက္ခံေသာ စာေပပံုစံမ်ားျဖင့္ ေရးသားျခင္း သည္ အလြန္ ေကာင္းလွပါ၏ ႏွစ္သက္ၾကည္ျမဴး ရပါ၏ သို႔ရာတြင္ ယေန႔ေခတ္အခါ သမိုင္းပညာက ထိုစာေပပံုစံမွ်ေလာက္ႏွင့္ လက္သင့္မခံ ထပ္ ေဆာင္းစီစစ္ အသစ္သစ္ေသာ အေထာက္အထား
မ်ားႏွင့္တကြ သဘာဝယုတၱိ က် မက် ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္အထား ျပႏိုင္ပါမွ အတိုင္းတိုင္း အျပည္ ျပည္က သေဘာညီၾကေလရာ ကိုယ့္စာေပသမိုင္း
ကိုယ့္ႏိုင္ငံသမိုင္း ကိုယ့္သာသနာသမိုင္း မရိုင္းရ ေအာင္ အထပ္ထပ္ အခါခါ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ တတ္ စြမ္းသမွ် စစ္ေၾကာပါမွ ေတာ္ကာက်မည္ အရူး အႏွမ္း ေသာ့သြမ္းသြမ္းနဲ႔ လူေပါက္ပန္းမ်ား အဆဲ ဋီကာ ဖြင့္ၾကသမွ် လက္ခံမယူ မျငဴစူပါ ေၾကာင္း
ထပ္ေလာင္းဆင့္ကာ ေျပာေျဖျပသည္ အကုသိုလ္ ၏ သေဘာထားတည္း။
တေခတ္တခါက "ျမန္မာ-တရုတ္ ဗုဒၶဘာသာ အသင္း" စတင္ ဖြင့္လွစ္တည္ေထာင္ေသာ ေဟာ ေျပာပြဲ တရပ္ က်င္းပခဲ႕ဖူးျပီ ထိုပြဲတြင္ ေဒၚျမစိန္ (အမ္ေအ ဘီလစ္)က ခ်ဲယာမင္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ေလသည္ ထိုပြဲတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အေရွ႕ တိုင္းပညာဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡ ျဖစ္ေသာ
မစၥတာ လု(စ္) က "တရုတ္မွတ္တမ္းက ဗုဒၶသာသနာဝင္" ဟူေသာ တရားကို ေဟာပါတယ္
အခ်ိန္က 1939 ႏိုဝင္ဘာ 13 ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီ
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ခန္းမမွာ ေဟာေျပာပြဲ လုပ္ပါတယ္
ဒီေဟာေျပာပြဲမွာ လု(စ္)က ျမန္မာသမိုင္းကို ေျပာ လ်င္ ဒီပဝင္က မပါမျပီး ဆရာၾကီး ျဖစ္ေနသည္ကို
အေၾကာင္းဆက္ျပီး ဒီပဝင္ကို လက္သင့္ မခံႏိုင္ ေသာ သေဘာထားမ်ိဳး ေဟာေျပာခဲ႔ဖူးပါတယ္
သူ႔လိုပဲ အျခား ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္ ေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ားလည္း ေျပာတာေတြ စာအုပ္ေတြမွာ ဖတ္ မွတ္ ေလ့လာခဲ႔ရဖူးပါတယ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ တည္း မဟုတ္ ဆယ္ေက်ာ္ေသာ ႏိုင္ငံတကာ ပညာ ရွင္မ်ားရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္
ဤသည္ကို ေထာက္ဆေသာ္ သာသနာေတာ္ သမိုင္း ျမန္မာ့သမိုင္း (တိုင္းရင္းသားအပါ) တို႔ ျမန္မာ့ စာေပသမိုင္း ျမန္မာလူမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာ အစ ရွိသည္တို႔သည္ သမိုင္းပညာ ေလာကတြင္ သူတ ကာ က်ိတ္ရယ္ေနမည့္ ေလွာင္ေျပာင္ဟား စရာ
ခပ္ညံ့ညံ့ ျဖစ္ေနရသည္ကို မညွာမေထာက္ေလဘဲ
ကစားပြဲ အျပင္ကေန ၾကည့္ျမင္သင့္လွပါျပီ လိုအပ္
ျပီ ဟူသည့္ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာ ရွုျမင္ျခင္းသည္သာ
အေျခအေန အမွန္ျဖစ္သည္ဟု တင္ျပလိုပါသည္
အဘယ္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေထာက္ျပေဝဖန္
ၾကေလသနည္း ေပါ့ေလ
အကုသိုလ္ ျဖည္းျဖည္းျခင္း တတ္ႏို္င္သမွ် အစီ အစဥ္ က်ရေလေအာင္ ေျပာသြားပါမယ္
ပထမဦးစြာ ရွင္းလင္းအပ္သည္ကား ဒီပဝင္ကို
လက္ခံသလား လက္သင့္မခံႏိုင္တာလား ဆိုတာပါ
ပထမအေနနဲ႔ လက္ခံပါတယ္ ဆိုတဲ႔ ရွုေထာင့္္က
တင္ျပပါမယ္
လက္ခံပါတယ္ ဆိုခဲ႔ရင္ ယခု လက္ရွိ သမိုင္းသည္
အမွန္ ျဖစ္၏ အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္ သမိုင္း
ကို စီစစ္စရာပင္ မလိုပါ ဤမွာ လမ္းဆံုးျပီ
လက္သင့္မခံပါ ဆိုခဲ႔ေသာ္ ႏိုင္ငံသမိုင္း သာသနာ
သမိုင္းသည္ AD-11 ရာစုတြင္ သုဝဏၰဘူမိ သထံုျပည္ကေန အေနာ္ရထာက ပိဋကတ္ အစံု ၃၀ ကို တိုက္ယူ ပင့္ေဆာင္ခဲ႔တယ္ ဆိုတဲ႔ သမိုင္းကို
ပထမဆံုး ပယ္ဖ်က္ ပစ္ရပါေတာ့မယ္ (ပါလိမ့္မယ္)
ဘာေၾကာင့္ ပယ္ပစ္ရမလဲ
BC-3 ရာစု အေသာကမင္းက သာသနာျပဳရန္ ကိုးတိုင္းကိုးဌာန ေစလႊတ္တာ အရွင္ ေသာဏနဲ႔ ဥတၱရ မေထရ္ႏွစ္ပါး ကယူလာတဲ႔ သာသနာေတာ္
လို႔ ဒီပဝင္က အခိုင္အမာ ျပဆိုထားလို႔ပါပဲ
ႏိုင္ငံသမိုင္းမွာက အစ ဒီပဝင္ကို မွီျပီးေရး ထားတဲ႔ ရာဇဝင္ျပဇာတ္ ဝတၴဳ ပ်ိဳ႕လကၤာ စသျဖင့္ ေပါ့ေလ
ေပါမ်ားခ်က္က အဆံုးမထင္လို႔ ဆိုရမေလာက္ပါ
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လဲ ျမန္မာက သမိုင္းေတြကို ေျပာရင္
ဒီပဝင္က မပါမျပီး ရွုမျငီးတဲ႔ ေတာ္ဝင္မင္းသမီး ျဖစ္
ခဲ႔ရရွာေလတာပါပဲ
အခု ဒီတစ္ခုကိုပဲ အစ စီစစ္ေဝဖန္ၾကည့္ၾကပါစို႔
တတိယသဂၤါယနာတင္ျပီး ကိုးတိုင္းဌာန သာသနာျပဳေစလႊတ္တယ္ ဆိုတဲ႔ အေသာကေခတ္
နဲ႔ ဒီပဝင္ ေပၚလာတဲ႔ ေခတ္ ကို ၾကည့္ရေအာင္ပါ
အေသာကေခတ္က BC 3 ရာစု ဆိုေတာ့ ဒီပဝင္ ေပၚလာတဲ႔ ေခတ္နဲ႔ တြက္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၉၄ ႏွစ္
ကြာပါတယ္ ေခတ္ျပိဳင္လည္း မဟုတ္ ဒီေလာက္ အမ်ားၾကီး ႏွစ္ေတြ ကြာေနတာတယ္ ဒီပဝံသကို ေရးတဲ႔သူက ဒီပဝင္မေရးမီမွာ ျမန္မာျပည္ကို လာခဲ႔ ဖူးေလသလား သို႔မဟုတ္ အျခားပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးဦး က BC 3 ရာစု အေသာကလႊတ္တဲ႔ အခ်ိန္ သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတဲ႔ ဆိုေနၾကတဲ႔ သထံုကို တျပိဳင္ တည္း (သို႔) ေလးငါးႏွစ္ အကြာေလာက္မွာ လာခဲ႔ ဖူးတဲ႔ မွတ္တမ္းမ်ား ရွိေလသလား ဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ ေလ့လာဖူးသေလာက္ ထဲမွာေတာ့ မေတြ႕ဖူး မၾကားနာခဲ႔ရဖူးပါဘူး
ဒီပဝံသကို ဘယ္သူ ေရးတာလဲ ထပ္စီစစ္ရွာေဖြ ျပန္
ပါတယ္ ဒီဟာလည္း ဘယ္သူေရးလို႔ ေရးမွန္း မသိ
ေရးတဲ႔ေနရာက ျမန္မာႏိုင္ငံက သမိုင္းကို ဘယ္ နည္း ဘယ္ပံု သိျပီး သီဟိုဠ္ကေနျပီး ေရးတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ အေတာ္ ေတြးရခက္ေစပါတယ္
စာဖတ္သူမ်ား ေတြးဆျပႏိုင္ရင္ အေထာက္အထား
ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္ ႏိုင္ငံသမိုင္း သာသနာ သမိုင္းအတြက္ ၾကီးစြာေသာ အေထာက္အပံ႔ ျဖစ္လာမယ့္ အရာပါ စြမ္းၾကသူမ်ား ကူညီ ျဖည့္ တင္းေပးႏိုင္ ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္
ဒီပဝံသက AD 400 မဟာဝံသက AD 600 မွာ အသီးသီး ေပၚထြက္လာခဲ႔ၾကတဲ႔ သမိုင္းက်မ္းေတြပါ
ဒီပဝံသက အေသာကသာသနာျပဳ ေစလႊတ္ခန္းနဲ႔
ဆက္မွီေရးသားထားေတာ့ အကုသိုလ္ အေသာက ေက်ာက္စာေတြကို ျပန္စစ္ပါတယ္ ဒီမွာ သာသနာ ျပဳေစခန္း နဲ႔ ဆိုင္တဲ႔ အေသာကရဲ႕ ေက်ာက္စာ သံုးခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ဖတ္တယ္ ေက်ာက္ စာသံုးခု ဆိုတာ ေက်ာက္စာအမွတ္ (2) (5) (13) ပါ ျပန္စီစစ္လိုရင္ စီစစ္လို႔ရေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ညႊန္းေပးထားပါတယ္
အဲဒီ ေက်ာက္စာ သံုးခုက ကိုးတိုင္းကိုးဌာန ေစခန္း နဲ႔ ပက္သက္တာေတြပါ အဲဒီအထဲမွာ ၾကည့္ျပန္ ေလေတာ့ အေသာက ေစလႊတ္တဲ႔ စာရင္းမွာ သုဝဏၰဘူမိ မပါပါဘူး ဒီေတာ့ ဘယ္သူက လႊတ္ တာလည္း ေမးစရာ ျဖစ္လာပါတယ္ အရွင္ႏွစ္ပါးက ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ၾကြလာတာမ်ား ျဖစ္ေနမ လားလို႔ လွည့္ေတြးၾကည့္မိ ျပန္ပါတယ္ ဒီလို လာ တယ္ဆိုရင္လည္း ရဟႏၲာမေထရ္ေတြလို႔ ဆိုထား
ျပန္ေလရာ သူတို႔သေဘာျဖင့္လာတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး
လို႔ ယူဆပါတယ္ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတု႔ိဟာ သူတို႔လာရင္ ရဟႏၱာေတြပဲေလ အေသာကေစလို႔ လာတယ္လို႔ လိမ္ျပီး ေျပာဖို႔ရာ အေၾကာင္းမရွိလို႔ပါ
ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ အေသာက ေက်ာက္စာ ေတြမွာ ကိုးတိုင္းဌာနေစလႊတ္တဲ႔ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား အရ ေဝးလံလြန္းလွတဲ႔ တိုင္းဌာနေတြကိုေတာင္မွ
ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက် ေရးသားေဖာ္ျပထား ေလေတာ့ သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတဲ႔ စကားလံုးက ေက်ာက္ထက္ အကၡရာတင္ရာမွာ ေမ့က်န္ခဲ႔တာ လည္း မျဖစ္ႏိုင္ ေမ့က်န္ခဲ႔လို႔ကေတာ့ တာဝန္ခံနဲ႔ ေက်ာက္ဆစ္သမား ေတြ ရာဇဒဏ္သင့္လို႔ ေသ ကုန္ၾကတယ္ ဆိုတဲ႔ မွတ္တမ္းျဖစ္ျဖစ္ ပါးစပ္ရာဇဝင္ ေလာက္ေလး ျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ရွိေနမွာပါ ေဖါ့ေတြး ေတြးျမင္ေပးတာေတာင္ အဆင္မေျပ ျဖစ္ရပါတယ္
တိုင္းႏိုင္ငံခ်င္း ပထဝီေၾကာင္းအရ ၾကည့္ျပန္လ်ွင္ လည္း သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတဲ႔ ေနရာက ကပ္ေနတာ ျဖစ္လို႔ ေမ့စရာ အေၾကာင္းမရွိ မေဖာ္ျပစရာ အေၾကာင္း မျမင္ ေသးေသးေကြးေကြး ဌာနေလး ေတာင္ ေဖာ္ျပမွေတာ့ ဒီေလာက္ ၾကီးက်ယ္ ခမ္းနား လွခ်ည္ရဲ႕ ဆိုတဲ႔ သုဝဏၰဘူမိလို တိုင္းႏိုင္ငံကို မေဖာ္ျပဘဲ ေနရမယ့္ အေၾကာင္းအခ်က္ကို အျမင္ သစ္ ရွုေဒါင့္တစ္ခုကေန စာဖတ္သူကပဲ ေတြးျပေစ လို။ အကုသိုလ္ မျမင္တတ္ေတာ့ေခ်။
ဒါဆို သုဝဏၰဘူမိ ဆိုတာ ဘာလဲ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိတာလဲ ဘယ္သူေတြ ေနတာလဲ ဘယ္လိုႏိုင္ငံမ်ိဳး လဲ စသျဖင့္ ေတြးစရာ ေမးစရာ ေမးခြန္းေတြ တသီ တတန္းၾကီး ထြက္က်လာပါေတာ့တယ္
အပိုင္း (၂) ဆက္ရန္
ဒီပဝံသကို သီဟိုဠ္သို႔ ျပန္ပို႔လိုက္ပါ (၂)
*********************
သုဝဏၰဘူမိ အေၾကာင္း ဆက္ေျပာရေသာ္ ဤ စာတမ္းသည္ ဆံုးအံ႔မထင္ေခ် အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သုဝဏၰဘူမိ သမိုင္းကို သုေတသနျပဳ ေရးသားခဲ႔ၾကကုန္ေသာ ရာဇဝင္ဆရာ သမိုင္းဆရာ ထိုိထိုတို႔႔သည္ သမိုင္းေၾကာင္းမွန္ကို ေတြ႕ျမင္သည့္ အတိုင္း ယထာဘူတက်က် မေရးခဲ႔ၾက ထိုသူ အသီးသီး၏ စိတ္တြင္း ခံယူခ်က္အေပၚ အမွီျပဳ၍
သုဝဏၰဘူမိ ဟူသည္ သထံုျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ စူမားၾတားျဖစ္သည္ ထိုင္းျဖစ္သည္ အစရွိသျဖင့္
ခံယူထားေသာ သူတို႔ ျဖစ္ေစလိုေသာ သမိုင္းကို သာ လိုရာဆြဲ သက္ေသျပ ခဲ႔ၾကေလသည္ကိုသာ
ေလ့လာခဲ႔ရေလ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္
ဤသို႔ဆိုေသာေၾကာင့္ ေရွးဆရာမ်ားကို ေစာ္ကား သည္ဟု မထင္မွတ္ေစလို မေျပာမျဖစ္၍ ဆိုေရးရွိ လာသျဖင့္ မဆိုခ်င္ေသာ္လည္း ဆိုခဲ႔ရေလျခင္းျဖစ္
သည္မွာ အကုသိုလ္၏ စိတ္ရင္း အမွန္ ျဖစ္၏
တဖန္ အကုသိုလ္သည္ ဒီပဝံသကို ရိုက္ခ်ိဳးေသာ စာတမ္းကို ေရးေနသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း
ဒီပဝံသကို မွီး၍ ေရးထားေသာ က်မ္းမ်ားလာ ဘုရားေဟာ မပါ သမိုင္းဆိုင္ ရာ အခ်က္အလက္ မ်ားကို အက်ယ္တဝင့္ ထည့္သြင္း ေျပာေနေတာ့ မည္ မဟုတ္ ဆိုသည္ကိုလည္း သိေစအပ္ပါသည္
၄င္းတို႔ေနာက္မွ ေရးထားေသာ ရာဇဝင္ သမိုင္း က်မ္း ထိုထိုတို႔ကိုကား ဟာကြက္ ခြ်တ္ေခ်ာ္ခ်က္ မ်ားမွ အပ လံုးဝပင္ ထည့္မေျပာပါ ဥပမာ။ မြန္ ရာဇဝင္ၾကီး။ သထံုရာဇဝင္ခ်ဳပ္။ ပဲခူး ရာဇဝင္ခ်ဳပ္။ မဒမရာဇဝင္ခ်ဳပ္။ ပုသိမ္ရာဇဝင္ခ်ဳပ္။
သို႔အတြက္ေၾကာင့္ သုဝဏၰဘူမိဆီ တိုက္ရိုက္ဦး တည္ မေရးဘဲ အလ်ဥ္းသင့္သေလာက္သာ ေဖာ္ ျပေပးပါမည္။ ျပန္ဆက္ၾကပါဦးစို႔။ ေရွးေဟာင္း ရာဇဝင္ သမိုင္းက်မ္းထိုထို ၌္ တညီတညြတ္တည္း ဆိုထား ၾကေလကုန္ေသာ အခ်က္မ်ားမွ တစ္ခုကို
ပထမ အေနနဲ႔ ဆက္ေပးပါမည္ ထိုအေၾကာင္းကား သီဟိုဠ္က်မ္းမ်ားကို ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ပါဠိဘာသာ သို႔ ျပန္ဆိုေသာ အခ်ိန္ အေၾကာင္းကို တင္ျပေပးပါ မည္ သိရန္အမွန္လိုအပ္ပါသည္ ဘာေၾကာင့္ ဒီပဝင္
ကို ျပႆနာရွာရတာလဲ ဟူေသာ ေမးခြန္း၏ အေျဖ
ကို ေျဖဆိုျပီးလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္
သီဟိုဠ္က်မ္းေတြကို ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ပါဠိဘာသာ ကို ျပန္ဆိုၾကေလေသာ အခ်ိန္ကို ေခတ္ျပိဳင္ အား ျဖင့္ ေဖာ္ျပပါမယ္
ဘာသာျပန္ဆိုခ်ိန္ -တပၸဒီပတိုင္း သီရိပစၥယာ တတိယ ပုဂံေခတ္
မင္း- ေသဥ္လည္ေၾကာင္ၾကီးမင္း (အငယ္လည္းရွိ)
သာသနာသကၠရာဇ္ - ၉၃၀
သကၠရာဇ္ - ၂၆၆
နန္းသိမ္းဘိသိတ္ခံ - အသက္ ၅၃ ႏွစ္
နန္းစံသက္ - ၄၃ ႏွစ္
နတ္ရြာစံခ်ိန္ - ၉၇ ႏွစ္
ေခတ္ျပိဳင္-သီဟိုဠ္
အႏုရာဓျမိဳ႕
မင္း- သိရိပါလမင္း
နန္းစံ - ၁၁ ႏွစ္မွ စ သာသာနာသကၠရာဇ္ -၉၃၀
သီဟိုဠ္-ျမန္မာ ေခတ္ျပိဳင္ေပါ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သီဟိုဠ္ဘာသာကေန ပါဠိဘာသာကို ဘာသာျပန္ ဆိုၾကတဲ႔ က်မ္းေတြ နည္းနည္း ေဖာ္ျပေပးပါမယ္
၁။ မဟာအဌကထာ မူလအဌကထာ(ဘုရားေဟာ)
၂။ မဟာပစၥရိ အဌကထာ
၃။ စူဠပစၥရိအဌကထာ
၄။ကုရိႏၵီ အဌကထာ
၅။အႏၶက အဌကထာ
၆။သေခၤပ အဌကထာ
၇။ အရိယ အဌကထာ
ဒီက်မ္းေတြကို ဘာသာျပန္ခဲ႔ပါတယ္ မင္းက ဘယ္လို သိသလဲ ေမးရင္ ဒီေအာက္က
၁။ဓမၼပူရမင္း လက္ထက္ေရး ဆိုေသာ သထံု ရာဇဝင္
၂။ ကလ်ာဏီ သာသနာဝင္
၃။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ လူထြက္ ဓမၼသၾကၤန္ ေရး သာသနာလကၤာရစာတန္း
၄။ ေခ်ာင္းဦးဆယ္ရြာစား ရမၼသီရိေက်ာ္ထင္ ေရး သာသနာဝံသ
၅။အမရပူရ ပထမ ျမိဳ႕နန္းတည္မင္းလက္ထက္ ေညာင္ကန္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ ဝံသမာလာ
၆။မံုေရြးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရး ဝံသဒီပနီ
၇။ မင္းတိုင္ပင္အမတ္ ေမာင္းေထာင္ဆရာၾကီး ခ်ည္ပါရြာစား ဓမၼသၾကၤန္ေရး အရိယဝံသာလကၤာရ, သာသနာလကၤာရစာတမ္း
အဲဒီက်မ္းေတြက မခြ်တ္မယြင္း တညီတညြတ္ တည္း ဆိုထားလို႔ သိရပါတယ္ေပါ့ သူတို႔ တလြဲေရး ရင္ အကုသိုလ္လည္း လြဲပါမည္ေပါ့ေလ ဒါက ရွင္းပါ
တယ္ မူလကိုးကားခ်က္ကမွ စလြဲျပီ ဆိုရင္ က်န္ တာ ေျပာစရာမရွိ
ေခတ္ျပိဳင္မင္း အားျဖင့္ ဟုတ္၏ မဟုတ္၏ စီစစ္
ၾကည့္ေလေသာ္ ဟုတ္၏ သို႔ဆိုေသာ္ အဘယ္ ေၾကာင့္ ေနာက္ေပါက္ က်မ္းေတြက
၁။ သထံုကေန သာသနာေတာ္ စတယ္
၂။ ၁၁ ရာစုကမွ သာသနာ စတယ္
၃။ အေနာရထာက မႏူဟာကို တိုက္ျပီး ပိဋကတ္
အစံု (၃၀) ယူသြားတယ္ ဆိုတာေတြကို ေရးရေလ သနည္း
၄။ မည့္သည့္ေနရာတြင္ စစ္တလင္း ျဖစ္ခဲ႔သနည္း
၅။ သထံုသမိုင္းမ်ား အဆိုအရ ထိုအခ်ိန္က ဒဂံု ဟူ ေသာ ေနရာပင္ မရွိ ပင္လယ္ျပင္ၾကီး ေနရာ ျဖစ္
သည္ တဖက္ကမ္းတြင္ သေရေခတၱရာ ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ နယ္နိမိတ္ အပိုင္းအျခားအရ ဆိုရေခ် ေသာ္ ပုဂံသည္လည္း မရွိ ပဲခူးလည္း မရွိ မည္သို႔ စစ္တိုက္မည္နည္း ရွိပင္ မရွိလွ်င္ စစ္က မည္သို႔ ျဖစ္ မည္နည္း
၆။ ေသဥ္လည္ေၾကာင္ၾကီး လက္ထက္ကပင္လွ်င္ အဌကထာ ဘာသာျပန္က်မ္းမ်ား စာရင္း အတိ အက် ရွိျပီး ျဖစ္ၾကရာ မူလ ပိဋကတ္ေတာ္ မရွိ ဟု
အဘယ္အေထာက္အထားျဖင့္ ေျပာပါမည္နည္း
၇။ မူရင္းကို တလံုးတပါဒမွ နားမလည္ပါပဲ မည္သူတို႔က အားအားယားယား ဘာသာျပန္ဆို ၾကေလမည္နည္း
၈။ ဘာသာျပန္ႏိုင္ေသာ္ သံဃာေတာ္မ်ား အမ်ား အျပား ရွိႏွင့္ ေနသည္ကို ေထာက္ထားေသာ္ ေသဥ္လည္ေၾကာင္ၾကီး လက္ထက္တြင္ပင္ သာသနာေတာ္ အၾကီးအက်ယ္ ဖြံ႕ျဖိဳးထြန္းကား ျပီး ျဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို ျငင္းရဲပါသလား
စသည္ျဖင့္ ေမးစရာ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္လာပါသည္
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားအရ ဆိုရေခ်ေသာ္ ေနာက္ ေပါက္က်မ္း အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အတၱစြဲ ျဖင့္
သာသနာေတာ္သမိုင္း ႏိုင္ငံ သမိုင္းတို႔ကို မေထာက္မညွာပဲ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး ျပဳျပီး လုပ္ၾကံ ဖန္တီးေရးသားခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္မွာ အလြန္ ထင္ရွား
ေနျပီ ျဖစ္ေလသည္
အပိုင္း(၃) ဆက္ရန္
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္