အတူတူေတြ ခ်ည္းပါပဲဗ်ာ


**********************************


ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြဟာေကာင္းသလားလို႔ေမးရင္ လူတိုင္း မေကာင္းဘူး လို႔ ၿပန္ေၿဖတတ္ၾကပါတယ္.ဒါဆို အဲဒီ ေလာဘ၊ေဒါသ ၊ ေမာဟတရားေတြကို ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိေနတာလည္း ဆိုတာ ၿပန္စဥ္းစားသင့္ပါတယ္. ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ့ တရားေတြဟာ မာန္မာနနဲ႔ ငါဆိုတဲ့ အတၱေတြေၾကာင့္ ကိုယ့္ဆီကိုေရာက္လာရတာပါ. ဒါဟာလည္း သဘာ၀ပါပဲ.

လူေတြဟာေမြးလာကတည္းက ငါဆိုတာ ကို အမွန္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္ေလ. သဘာ၀ဆိုတာကိုလည္း နားမလည္ေသးလို႔ပါ. တကယ္တမ္းၾက
ေတာ့ သဘာ၀ ဆိုတာ သူ႔အလိုလိုၿဖစ္ၿပီး သူ႔အလိုလို ပ်က္ေနတာကို သတိ မထားမိတာလည္း ပါပါတယ္.တကယ္တမ္းၾကေတာ့ လူတိုင္းလူတိုင္း ဟာ အားလံုး အတူတူပါပဲ. သဘာ၀တရားေအာက္မွာရွိေနတဲ့ အာရံုေတြကို ခံစား မိရာကေန စၾကတာပါပဲ.ဒါဟာလည္းေၿပာၿပမဲ့သူ မရွိရင္ မသိႏိုင္ပါဘူး .ေၿပာၿပတဲ့သူ ရွိတာေတာင္မွ သိရံုပဲရွိ ပါတယ္.လိုက္လုပ္ဖို႔က လြယ္ သေယာင္ေယာင္နဲ႔ အရမ္းခက္ တာကိုး. 

သက္ရွိသတၱ၀ါဆိုတာ အာရံုခံစားတက္တဲ့ သေဘာရွိတယ္ေလ. အဲဒီလို အာရံု ခံစားမိေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ့ တရားေတြကို အလိုလို ဖိတ္ေခၚၿပီးသားပဲေလ. အာရံုေတြကိုခံစားမိလိုက္ရင္ သက္ရွိမွန္သမွ် ခံစား မိတဲ့ အေၾကာင္းအရာအ ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြက အလိုလိုၿဖစ္ၿပီးသားပဲေလ.ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟၿဖစ္မဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ဘယ္သူပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ခံစားမိရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၿဖစ္မွာက်ိန္းေသပဲေလ.

 ေမာင္ၿဖဴမွ ေမာင္မဲမွ ေလာဘၿဖစ္ရမယ္ေဒါသၿဖစ္ရမယ္ ေမာဟၿဖစ္ရမယ္ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတာမရွိပါဘူး. ဥပမာ လိုင္းကားစီးေနၾကတဲ့ ခရီး သည္ေတြဟာ ေမာင္ၿဖဴ ေမာင္မဲ  စသည္ၿဖင့္ ရိွတယ္ဆိုပါစို႔ ကားကလည္း တစ္မွတ္တိုင္နဲ႔ တစ္မွတ္တိုင္ကို အၾကာၾကီး ရပ္ၿပီးေမာင္းေနတယ္ဆိုပါစို႔.

အဲဒီ ကားကအခ်ိန္ဆြဲၿပီးေမာင္းေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ကားေပၚမွာပါ လာ တဲ့ ဘယ္သူမဆုိ ခံစားလိုက္ရင္ ေဒါသဟာ အလိုလိုၿဖစ္လာမွာပါ.
 ေမာင္ၿဖဴခံစားလည္း ေဒါသၿဖစ္မွာပါ. ေမာင္မဲခံစားလည္း ေဒါသၿဖစ္မွာပါ. ဒါၿဖစ္ရင္ မခံစားပဲေနရင္ေရာ ဒါဟာ လည္းေၿပာေတာ့သာ လြယ္ပါတယ္. လိုက္လုပ္ၾကည့္ရင္ အင္မတန္ ခက္ပါတယ္. ဒါၿဖင့္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလည္း နည္းလမ္း ရွိပါတယ္. သတိနဲ႔ အသိပါပဲ. အဲဒီ သတိနဲ႔ အသိကို လက္ကိုင္ ထားၿပီး.

(၁) ကိုယ့္ရဲ႔ အသက္ေပၚမူတည္ၿပီး ၿဖစ္ေနတဲ့ ကာယကံ၏ မေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္တို႔ကို ေကာင္းေသာ အေလ့ အက်င့္ၿဖစ္ ေစ ရန္ ေလ့က်င့္ ယူၿခင္း( ကိုယ္အမူအရာ ယဥ္ေက်းေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၿခင္း)

(၂) ကိုယ့္ရဲ႔ အသက္ေပၚမူတည္ၿပီး ၿဖစ္ေနတဲ့ ၀စီကံ၏ မေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္တို႔ကို ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္ၿဖစ္ေစ ရန္ ေလ့က်င့္ ယူၿခင္း( ႏႈတ္၏အမူအရာ ယဥ္ေက်းေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၿခင္း)

(၃) ကိုယ့္ရဲ႔ အသက္ေပၚမူတည္ၿပီး ၿဖစ္ေနတဲ့ မေနာကံ၏ မေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္တို႔ကို ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္ၿဖစ္ ေစရန္ ေလ့က်င့္ ယူၿခင္း( စိတ္၊ အေတြးတို႔ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၿခင္း)

(၄) ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားတုိ႔ၿဖစ္ေစမည့္ အာရံုတို႔အား သတိႏွင့္ အသိထားကာ မၿဖစ္ေပၚေစရန္ ခံစားတက္သည့္သေဘာ ကို နားလည္ ထားကာ အာရံုမခံစားမိေစရန္ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၿခင္း( အာရံုတို႔အား တက္ႏိုင္ သေရြ႔ မခံစားမိေစရန္ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၿခင္း)

ဒီ အေၾကာင္းတရားေလးမိ်ဳးကို အထူးေလ့က်င့္ေနထိုင္ၾကည့္တဲ့အခါ ကိုယ္၊ စိတ္၊ ႏွလံုး ရႊင္လန္းပီတိၿဖစ္ေပၚလာၿပီး ေကာင္းေသာ အမႈေတြကို ၿပဳလုပ္ လာတတ္ၿခင္း ၿပဳလုပ္ၿပီးေသာေကာင္းမႈတို႔ကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ရရွိၿဖစ္
ေပၚလာေသာ အက်ိဳးတရားတို႔ဟာလဲ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားၿဖစ္ၿပီး ရႊင္လန္း ပီတိၿဖစ္ေပၚေနတဲ့အခါ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားတို႔ ကင္းစင္ေန သၿဖင့္ ကုသိုလ္စိတ္တို ႔ၿဖစ္ေပၚေနၿခင္း၊ ထိုကုသိုလ္စိတ္ တို႔ကို လစ္လွ်ဴရႈ၊ ဥပကၡာၿပဳၿပီး အစြဲအလန္းမၿဖစ္ေစရန္ သတိထားကာ ၀ိပတ္သနာ သေဘာ ၿဖင့္ ဆင္ၿခင္ လိုက္တဲ့ အခါ စိတ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းၿခင္း လိုခ်င္တက္မက္မႈ ကင္းေသာ အက်ိဳးတရား ေတြကို ရရွိမွာပါ

ဘယ္သူမဆို အထက္ေဖာ္ ၿပပါ အေၾကာင္းတရားေလးပါးကို ၿပဳလုပ္ ၾကည့္ မယ္ ဆိုပါက ရရွိလာေသာ အက်ိဳးတရားေတြဟာ.....


ကိုယ္ဟာကုိယ္ ကိုယ္တိုင္သာ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ၾကည့္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းပါ ရေစ. မ်ားမ်ား အာေခ်ာင္တာလည္း ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး လုိရင္းမေရာက္ပဲ
ျဖစ္ေနတတ္တယ္

စမ္းၾကည့္ၾကပါလို႔

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္