အဘိဓမၼာသေဘာ သက္သက္ျဖစ္တဲ့ ပ႒ဌာန္းပစၥည္း တရားေတြကို မွန္းဆျပီး အာရံုျပုနိုင္ဖို့ အတြက္ အ႒ကထာဆရာ အစရွိတဲ့ ေရွးဆရာ ျမတ္မ်ားက ေလာက ဥပမာမ်ားနဲ့ ခိုင္းနွိုင္းဖြင့္ျပ ျကေတာ္မူျကပါတယ္၊ ဒီလိုခိုင္းနွိုင္း တာဟာလည္း အနုမာနသေဘာနဲ့ မွန္းဆ ျကည့္နိုင္ရံုေလာက္ ပါပဲ၊ တကယ္ေတာ့ ပရမတၳ သေဘာနဲ့ ေလာကေဝါဟာရ ပညတ္သေဘာတို့ဟာ ထပ္တူထပ္မွ် တူညီမႈ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ မွန္းဆျပီး ခိုင္းနွိုင္းတယ္ ဆိုရာမွာလဲ ရႈျမင္ တဲ့ျမင္ေထာင့္ ကြဲျပားသလို ျမင္ကြင္းကလဲ ေျပာင္းလဲ သြားတာမို့ ခိုင္းနွိုင္းမႈမ်ားလဲ ေျပာင္းလဲ သြားပါလိမ့္မယ္။ ျမင္ေထာင့္နဲ့ ျမင္ကြင္း အလိုက္ ျမင္ရပံုကို ဘယ္လိုပဲ ခိုင္းနွိုင္း ထားထား ဒါဟာ မွန္းဆ ျကည့္နိုင္ရံု မွ်သာ ျဖစ္တယ္ဆို တာကိုေတာ့ သေဘာေပါက္ ထားရပါလိမ့္ မယ္။ ဒါကို အေလးအနက္ ေျပာေန ရတာကေတာ့ တခ်ို့က ဥပမာကို အေသကိုင္ျပီး ပရမတၳ သေဘာေတြကို ကိုယ္လိုခ်င္သလို ဆြဲယူ တာတို့ ျကံစည္ သင့္တဲ့အတိုင္း အတာကို ေက်ာ္လြန္ျပီး အေတြးလြန္ ျကတာ တို့ ျကံုရတတ္လို့ ပါ။
အခုေျပာမယ္ ေဟတုပစၥည္းနဲ့ အာရမၼဏ ပစၥည္းတို့ကိုလဲ တစ္ခုခ်င္း အလိုက္ အ႒ဌကထာဆရာ ဥပမာေပးခဲ့တာက ေဟတု ပစၥည္းက ေရေသာက္ျမစ္နဲ့ တူတယ္၊ အာရမၼဏပစၥည္းက ေတာင္ေဝွး ျကိုးတန္းနဲ့ တူတယ္လို့ဆိုပါတယ္။ အာရမၼဏပစၥည္းကို ေတာင္ေဝွး ျကိုးတန္းနဲ့ တူတယ္ဆို တာက သက္ရွိေလာကရဲ့ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ရုပ္တရားနဲ့ နာမ္တရား နွစ္မ်ိုးထဲမွာ သိမွတ္ ခံစား ျကံစည္မႈဆိုတဲ့ နာမ္တရားေတြဟာ သူတို့ခ်ည္း သက္သက္ျဖစ္ ေပၚနိုင္စြမ္းမရွိဘဲ ဆိုင္ရာ အာရံု တစ္ခုခုကို အာရံုျပုျပီးေတာ့မွသာ ျဖစ္နိုင္ျကတဲ့ တရားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ပင္ကိုယ္ အစြမ္း သတၱိနဲ့ ထထိုင္ရပ္သြားဆိုတဲ့ ဣရိယာပုထ္ ေလးပါးကို ျပုနိုင္စြမ္းမရွိျကသူ (မသန္မစြမ္းသူ) မ်ားဟာ ေတာင္ေဝွး ျကိုးတန္း တစ္ခုခုကို စြဲကိုင္အားျပုျပီးမွ ထျခင္း ထိုင္ျခင္း စသည္ကို ျပုလုပ္ နိုင္ျကသလို သိမႈစတဲ့နာမ္ တရားေတြဟာလဲ ဆိုင္ရာအာရံုတစ္ခုခုကို စြဲမွီအားျပုျပီးမွသာ ျဖစ္နိုင္ ျကတာကို အေျကာင္းျပုျပီး အာရမၼဏ ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ အာရံုေျခာက္ပါးတို့ကို ေတာင္ေဝွး ျကိုးတန္း နဲ့ ဥပမာေပးထားတာပါ။
တျခား ျမင္ေထာင့္ တစ္မ်ိုးျဖစ္တဲ့ ေဟတုပစၥည္း ဘက္ကေန ျကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရေသာက္ ျမစ္ ေျခာက္သြယ္နဲ့ပမာတူတဲ့ ဟိတ္ေျခာက္ပါးဆိုတာ နာမ္တရားမ်ားပဲျဖစ္တဲ့အတြက္ အာရံု ေျခာက္ပါးထဲက တစ္ပါးပါးကို အာရံုျပုမွီစြဲျပီးမွသာျဖစ္နိုင္တဲ့ တရား မ်ိုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဟိတ္ေျခာက္ပါးဟာ သစ္ပင္တို့ရဲ့ေရေသာက္ျမစ္နဲ့ ပမာတူတယ္ဆိုရင္ အာရံုေျခာက္ပါးတို့ဟာ ေရေသာက္ ျမစ္ရဲ့တည္မွီရာ ေျမျကီးအထုနဲ့ ပမာတူတယ္လို့ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။
အရင္တစ္ပတ္က ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ေျမျကီးဟာ ဘယ္အပင္အတြက္ ဘယ္လိုအရသာကို ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ သီးသန့္ ရည္မွန္းျပီးေပးတဲ့ ခြဲတမ္းဆိုတာမရွိဘူး။ အပင္တို့ကို ေရေသာက္ျမစ္က စုပ္ယူတဲ့ အတိုင္းသာ အရသာကို ရျကတာ ျဖစ္သလို အာရံုေျခာက္ပါး တို့ဟာလည္း ဘယ္ပုဂၢိုလ္အတြက္မွ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစç အကုသိုလ္ျဖစ္ေစဆိုတဲ့ ခြဲတမ္းမရွိဘူး။ သတၱဝါတို့ သနၱာန္မွာ အနုသယသေဘာ ပါရမီဓာတ္ခံ သေဘာနဲ့ ရွိေနတဲ့ ဟိတ္ေျခာက္ပါး ေရေသာက္ျမစ္မ်ားက ဦးေဆာင္ရယူတဲ့ အတိုင္းသာ ကုသိုလ္တရား အကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚျကရတာပါ။(အကုသိုလ္ ေရေသာက္ ျမစ္မ်ားကို အနုသယ၊ ကုသိုလ္ေရေသာက္ျမစ္မ်ားကို ပါရမီဓာတ္ခံ လို့ ေျပာဆိုသံုးစြဲရပါတယ္)
ဒါေျကာင့္ အာရံုေျခာက္ပါးတို့အေပၚမွာ အခ်စ္လဲမေစာနဲ့၊ အျပစ္လဲမေျပာနဲဲ့႔၊ စစ္ေျကာသံုးသပ္ျပီး မိမိရည္မွန္း ခ်က္ျပီး ေျမာက္ေအာင္သာ အသံုးခ် တတ္ျကပါလို့ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။
မ်ိုးေစ့နဲ့ ေရေသာက္ျမစ္
အာရမၼဏ ပစၥည္းအေျကာင္း အက်ယ္တဝင့္မေျပာေသးမွီ ေဟတုပစၥည္းနဲ့ ဆက္စပ္ျပီး စဉ္းစား စရာေလးေတြကို ထပ္ေျပာ ခ်င္ပါေသးတယ္။
သစ္ပင္တို့ရဲ့ အခြံအေခါက္ ပင္စည္ ရြက္ပြင့္ အသီးအေစ့စသည္တို့မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အရသာ အမ်ိုးမ်ိုးတို့ဟာ ေရေသာက္ျမစ္က တဆင့္ ေျမထဲကေန စုပ္ယူေပးတဲ့ ေျမဆီ ဓာတ္မ်ား ပဲျဖစ္ တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ျပီးတဲ့အခါ အဲဒီအပင္တို့ရဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ ေတြကေကာ အခ်ိုဓာတ္ ကို စုပ္ယူတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္၊ အခ်ဉ္ဓာတ္ကို စုပ္ယူတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ စသည္ ဘာျဖစ္လို့ ကြဲျပား ျကသလဲ ဆိုတာ စဉ္းစားမိျကမွာပဲ၊ ျပီးေတာ့ ဒါဟာ မ်ိုးေစ့ထဲမွာတည္ရွိေနတဲ့ ဗီဇသတၱိအား ေလ်ာ္ စြာ ကြဲျပားျက တာပဲလို့လဲ သေဘာေပါက္ ျကမွာပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ သတၱဝါေတြဟာ အာရံုေျခာက္ပါးနဲ့ ေတြျကတဲ့အခါ တစ္ခ်ို့က ေလာဘစတဲ့ အကုသိုလ္ ျမစ္ေတြဦးစီးျပီး အကုသိုလ္ တရားေတြျဖစ္ေအာင္ သံုးသပ္ျကတာတို့၊ တဟခ်ို့က အေလာဘစတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ေတြနဲ့ ကုသိုလ္ေတြျဖစ္ေအာင္ သံုးသပ္ျကတာတို့ဟာလည္း သူတို့ရဲ့ ပဋိသေနၶစိတ္ ဆိုတဲ့ ဗီဇမွာ အနုသယသေဘာ ပါရမီ ဓာတ္ခံသေဘာနဲ့ပါရွိလာတဲ့ သတၱိ အားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ျက တယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ ျကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာ အထင္ရွားဆံုး သာဓကအျဖစ္ သာကီဝင္မင္းသားခ်င္း အတူတူျဖစ္တဲ့ ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသားနဲ့ ေဒဝဒတ္တို့ရဲ့ ပဋိသေနၶ ဗီဇဓာတ္နွစ္ခုကို နွိုင္းယွဉ္ျကည့္နိုင္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ဟာ သုေမဓာ သူေဌးသား ဘဝကတည္းက မိမိပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို အမ်ားအတြက္ စြန့္လွြတ္ခဲ့တယ္၊ ရေသ့အျဖစ္နဲ့ ဈာန္အဘိညာဉ္ ရရွိျပီးခ်ိန္မွာ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္နဲ့ ေနာက္ပါ သံဃာေတာ္ေတ ျကြလာမယ့္လမ္းကို အမ်ား စုေပါင္း ျပင္ဆင္ ေနခ်ိန္နဲ့ ျကံုေတြ့တဲ့အခါ ရြံ့ညြန္ ေတြထူထပ္တဲ့ ဗြက္အိုင္ျကီးကို သူတစ္ပါးေတြ မျပင္လိုဘဲ ေရွာင္ဖယ္ထားတာ သိလို့ အဲဒီအခက္ခဲ ဆံုးေနရာကို သူက တာဝန္ယူျပုျပင္တယ္၊ ဒီလိုျပုျပင္ရာ မွာလဲ ရရွိထားတဲ့ တန္ခိုး အဘိညာဉ္ကို အသံုးမျပုဘဲ ပင္ကိုယ္ကာယစြမ္း အားနဲ့ပဲ ျကိုးစားျပင္တယ္၊ ဘုရားရွင္နဲ့ေနာက္ပါ သံဃာေတာ္ေတြ ်ျကလာခ်ိန္မွာ ခနၶာကိုယ္ တစ္လ်ားစာေလာက္ ရြံ့ဗြက္ကို ဖို့လို့မျပီးတဲ့အခါ ကိုယ္ကို အလ်ားစင္းျပီး တံတားခင္းေပးခဲ့တယ္။ နိယတဗ်ာဒိတ္ကို မရမီကတည္းက စြန့္လွြတ္စိတ္ အနစ္နာခံ စိတ္ထက္သန္ ခဲ့တယ္လို့ ဆိုလိုတာပါ။
ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္နဲ့ေတြ့လို့ နိယတဗ်ာဒိတ္ကို ရရွိျပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ စြန့္လွြတ္တဲ့ အေလာဘ စိတ္ဓာတ္၊ ခြင့္လွြတ္ သည္းခံနိုင္စြမ္းတဲ့ အေဒါသ စိတ္ဓာတ္၊ မေတြမေဝ စဉ္းစားသံုးသပ္တဲ့ အေမာဟစိတ္ဓာတ္ေတြ ဘဝစဉ္ဆက္ ပြား မ်ားထံုမွြမ္းခဲ့တာပါ။
ေနာက္ဆံုး ဘုရားျဖစ္မယ့္ ဘဝမေရာက္မီ တုသိတာ နတ္ဘံုမွာ ျဖစ္တဲ့အခါ စျကဝဠာ တစ္ေသာင္း မွာ ရွိျကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြက “လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါ အေပါင္းကိုကယ္တင္ဖို့အတြက္ လူ့ျပည္မွာပဋိသေနၶေနျပီး ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူပါ (ဘုရားျဖစ္ေအာင္ က်င့္ေတာ္မူပါ) သတၱဝါေတြကို ကယ္တင္ေတာ္မူပါ” လို့ ဝိုင္းျပီး ေတာင္းပန္ျကတယ္။ အေလာင္းေတာ္ နတ္သားက ဘုရားျဖစ္ခ်ိန္ သင့္မသင့္ အခ်ိန္ကာလ၊ တည္ေနရာကြ်န္း၊ အရပ္ေဒသ၊ ျဖစ္သင့္တဲ့အမ်ိုးအနြယ္၊ မယ္ေတာ္ရဲ့သက္တမ္းဆိုတဲ့ ျကည့္ျခင္းျကီး ငါးမ်ိုးတို့ကို ျကည့္ျပီးအခ်က္အလက္ ျပည့္စံုတာကို သိျပီးတဲ့အခါ “သတၱဝါေတြ ခ်မ္းသာေစဖို့ (ဒုကၡက လြတ္ေျမာက္ဖို့)အတြက္ လူ့ျပည္ကိုဆင္းျပီး ပဋိသေနၶေနေတာ့မယ္၊ ဘုရားျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္မယ္၊ သတၱဝါေတြ ခ်မ္းသာေစရမယ္”ဆိုတဲ့ ေမတၱာစိတ္ အျပည့္နဲ့ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို့ရဲ့ ေတာင္းပန္စကားကို လက္ခံလိုက္တယ္။ လူ့ျပည္ရြာဆင္းျပီး ပဋိသေနၶေနဖို့ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္၊ လက္ရွိရရွိခံစားေနရတဲ့ နတ္စည္းစိမ္ေတြကို ဘာမွထည့္ မတြက္ဘူး၊ ကိုယ္က်ိုးအတြက္ မစဉ္း စားဘူး၊ စြန့္လွြတ္တဲ့ အေလာဘစိတ္၊ ခြင့္လွြတ္တဲ့ အေဒါသစိတ္၊ ေမတၱာစိတ္၊ ေလာကအက်ိုးကို ခ်င့္ခ်ိန္သံုးသပ္တဲ့ အေမာဟစိတ္အျပည့္နဲ့ ဆံုးျဖတ္ျပီး နတ္သက္ကိုစြန့္ေခြ်ကာ လူျပည္မွာ ပဋိသေနၶတည္ေနခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒါ ေနာက္ဆံုးဘဝ ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသားရဲ့ ပဋိသေနၶ ဗီဇဓာတ ျၹစ္ေပၚလာပံုပါပဲ။
ပဋိသေနၶကိုျဖစ္ေစတဲ့ ကံေတြအားလံုးဟာ စြန့္လွြတ္တဲ့အေလာဘ၊ ခြင့္လွြတ္တတ္ ေမတၱာထား တတ္တဲ့ အေဒါသ၊ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္နိုင္စြမ္းတဲ့ အေမာဟဆိုတဲ့ အျမတ္စားေရေသာက္ ျမစ္သံုးခု အတြက္ ျပည့္စံု လံုေလာက္တဲ့ ပဋိသေနၶဗီဇဓာတ္ ျဖစ္ပါတယ္၊
ဒါေျကာင့္လဲ ဆိုင္ရာ႒ဌာနမ်ားကို အမွီျပုျပီး ဆိုင္ရာအာရံုတို့နဲ့ ေတြ့ျကံုရတဲ့အခါတိုင္း စြန့္လွြတ္ စရာ၊ ခြင့္လွြတ္စရာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္စရာအျဖစ္နဲ့သာ စုပ္ယူနိုင္ခဲ့တာျဖစ္လို့ အာရံုကို အခ်စ္ေစာ ျခင္း ဆိုတဲ့ ကာမသုခလႅိကာ နုေယာဂ အစြန္း၊ အာရံုကို အျပစ္ေျပာျခင္းဆိုတဲ့ အတၱကိလမထာ နုေယာဂအစြန္းတို့ကို လြန္ေျမာက္ျပီး အာရံုတို့ရဲ့ သေဘာအမွန္ကို သိျမင္နိုင္စြမ္းရွိတဲ့ မဇၩိမပဋိပဒါ လမ္းမွန္ကိုေတြ့ရွိ ကာ သဗၺညုတ ဘုရားရွင္ အျဖစ္ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့တာပါ။
သဗၺညု ဘုရားရွင္အျဖစ္ ေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာေတာ့ ပဋိသေနၶ ဗီဇဓာတ္မွာ ကတည္းက အေလ့ အထံုရင့္သန္လာခဲ့တဲ့ စြန့္လွြတ္မႈ အေလာဘေရေသာက္ျမစ္၊ ခြင့္လွြတ္မႈ ေမတၱာဓာတ္အျပည့္ပါတဲ့ အေဒါသ ေရေသာက္ျမစ္၊ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ တရားတို့ကိုသာမက တရားကို သိနိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ေဝေနယ်တို့ရဲ့ ပါရမီဓာတ္ခံအလို အဇၩာသယ တို့ကိုပါ သံုးသပ္ သိျမင္နိုင္ စြမ္းရွိတဲ့ အေမာဟ ေရေသာက္ျမစ္တို့ဟာ အတိုင္းထက္အလြန္ သန္စြမ္းျကီးမား ေတာ္မူျကလို့ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တို့ကို စြန့္လွြတ္နိုင္ဆံုးပုဂၢိုလ္လဲျဖစ္၊ ေဒဝဒတ္နဲ့ သားေတာ္ ရာဟုလာ၊ စိဉၥမာနနဲ့ ယေသာ္ဓရာ၊ ဝိသာခါ ေက်ာင္းအမနဲ့ မာဂ႑ဍီသူေဌးသမီးတို့ အေပၚမွာပင္ နွစ္မ်ိုးမျပား တစ္သား တည္း သေဘာထားနိုင္တဲ့ မဟာကရုဏာသခင္၊ ကြ်တ္ထိုက္တဲ့ ေဝေနယ်တို့ကို ဆင္ျခင္သိျမင္ ရာမွာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ေခ်ခြ်တ္မွ တရားအသိရမည့္ ေနာက္ဆံုး မ်က္ ေမွာက္ ဘဝက သုဘဒၵပရဗိုရ္အထိ ျအ်ကင္းအက်န္မရွိ သိနိုင္စြမ္းတဲ့ ပုဂၢိုလ္ျမတ္အျဖစ္နဲ့ အမ်ား နဲ့မဆက္ဆံတဲ့ သီးသန္ဉာဏ္ေတာ္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အသာဓာရဏ ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ျကီး ျဖစ္ေတာ္ မူရတာပါ။
ပါရမီျဖည့္စဉ္ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ကစျပီး ေနာက္ဆံုး ဘုရားျဖစ္မူတဲ့အထိ ဘုရားရွင္ကို အျမဲ တမ္း ရန္လိုဆန့္က်င္ခဲ့တဲ့ ရွင္ေဒဝဒတ္ရဲ့ ဗီဇဓာတ္ကို ျကည့္မယ္ဆိုရင္ ရြဲကုန္သည္ ဘဝကတည္း က သူတစ္ပါးပစၥည္းကို အေခ်ာင္ရလိုတဲ့ ေလာဘတရား ျကီးမားခဲ့သူ၊ အမွန္အကန္ လုပ္တဲ့ ဘုရားအေလာင္းေျကာင့္ သူအေခ်ာင္ရဖို့ ျကိုးစားခဲ့တဲ့ ေရွြခြက္ မရခဲ့တာကို အေျကာင္းျပုျပီး ဘုရားအေလာင္းကို သံသရာရွည္သေရြ့ ဘယ္ဘဝမွာမဆို ရန္ျငိုးအာဃာတထားခဲ့သူ အမွန္တရား ကို လက္မခံနိုင္သလို အမွန္တရား သိရွိဖို့ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ဝင္စားျခင္းမရွိေအာင္ ေမာဟထူခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။
ဒါေျကာင့္လည္း ဘုရား အေလာင္းေတာ္နဲ့ ေတြ့ဆံုရတဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ ဘုရားအေလာင္းက သူ့ အေပၚ ဘယ္ ေလာက္ေကာင္းက်ိုး ျပုထားထား အျမဲေက်းဇူး ကန္းတတ္သူ၊ ရက္စက္ခဲ့သူအျဖစ္နဲ့ ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္၊ ေက်းဇူးကန္းမႈ ရက္စက္မႈတို့ေျကာင့္ အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမိုျပီး အဝီစိငရဲ အထိ က်ေရာက္ခဲ့တဲ့ဘဝေတြ အမ်ားျကီး ျကံုခဲ့ေပမယ့္လည္း ဘယ္ေတာ့မွေနာင္တမရဘဲ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္မာန ေတြနဲ့သာ ဘဝတိုင္းက်င္လည္ခဲ့ျပီး ဒီကံေတြနဲ့ ထံုးမွြမ္းထားတဲ့ အနုသယ ဓာတ္အျပည့္ရွိတဲ့ ဗီဇပဋိသေနၶနဲ့ ေနာက္ဆံုးဆံုေတြ့ရတဲ့ ဘဝမွာ တစ္မ်ိုးတစ္နြယ္တည္း ညီအစ္ကိုဝမ္းကြဲအျဖစ္ လာေရာက္ဆံုေတြ့ျကပါတယ္။
ရွည္လ်ားလွတဲ့ သံသရာမွာ တစ္ေအာင့္ တစ္ခဏ အားက် ဆည္းပူးခဲ့ဖူးတဲ့ ေလာကီ အဘိညာဉ္ ဓာတ္ခံေလးနဲ့ အဲဒီလို ဘဝမွာျပုခဲ့ဖူးတဲ့ ကံေကာင္း အေထာက္အပံ့ေျကာင့္ ဘုရင့္သားေတာ္ျဖစ္ခဲ့ တယ္၊ တျခားသာကီဝင္မင္းသား ငါးဦးတို့နဲ့အတူ သာသနာေဘာင္လဲ ေရာက္ခဲ့တယ္။ ျကိုးစား အားထုတ္မႈေျကာင့္ ေလာကီအဘိညာဉ္အထိေတာင္ ရရွိပိုင္ဆိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ခန့္မွန္းျကည့္ရတာကေတာ့ ဘဝတစ္ခုခုမွာ ေလာကီ အဘိညာဉ္ အစြမ္းျပတဲ့ မေထရ္တစ္ပါးပါးကို ေတြ့ဖူးပါလိမ့္မယ္၊ ျမင္ရသူေတြက တအံ့တဩေငးေမာ အားက်ျကည္ညို ျကတာကိုလည္း မ်က္ ဝါး ထင္ထင္ ေတြ့ျမင္ခဲ့ရပါလိမ့္မယ္၊ အမ်ားရဲ့ အထင္ျကီးေလးစားမႈကို ခံယူလို တဲ့စိတ္ထားနဲ့ပဲ အဲဒီမေထရ္ျမတ္ထံမွာခ်ဉ္းကပ္ျပီး ရဟန္းတရားနဲ့ အဘိညာဉ္အေျခခံ သမထ တရားမ်ား ကို လည္း ပြားမ်ားေလ့လာခဲ့ဖူး ပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလိုကံေတြရဲ့ အက်ိုးေပးခြင့္အရ အခုေနာက္ဆံုး ေတြ့ ရ တဲ့ဘဝမွာ မင္းသားလဲျဖစ္ သာသနာ့ေဘာင္လဲေရာက္ ေလာကီ အဘိညာဉ္အထိလဲ အားထုတ္ ရရွိခဲ့တယ္လို့ ခန့္မွန္းျကည့္နိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူေလ့လာဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈမ်ားဟာ လူေတြအထင္ျကီး ေလးစားျခင္းကိုခံလိုတဲ့ ေလာကီက်ိုး အတြက္သာ ရည္ရြယ္ခ်က္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ကိေလသာ ကင္းရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို ရည္ ရြယ္ခဲ့တာ မဟုတ္လို့ အျမင့္ဆံုးကို ရည္မွန္းတဲ့ ပါရမီေတာ့မဟုတ္ခဲ့ ပါဘူး။ ေလာဘ ေဒါသစတဲ့ ကိေလသာ ဓာတ္ေတြဟာ ပါရမီစစ္စစ္ဆိုတဲ့ ဓာတ္ေကာင္းနဲ့ အစားမထိုးနိုင္ေသးသမွ် ေလာကီ က်ိုး အတြက္ ရည္မွန္းျပုလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာ ေခြးျမီးေကာက္ကို စြပ္တဲ့ က်ီေတာက္ေလာက္ပဲ ရွိတာမ်ိုးျဖစ္လို့ ဒီကုသိုလ္ က်ီေတာက္ျဖုတ္ လိုက္တာနဲ့ တျပိုင္နက္ မူလက အေလ့အလာ သန္ခဲ့ တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနေတြကလည္း ေထာင္ထလာျမဲျဖစ္ပါတယ္။
ေဒဝဒတ္ဟာ သူရဲ့ကုသိုလ္ဓာတ္ခံ ရွိသေလာက္ အစြမ္းကုန္ ေလာကီအဘိညာဉ္ကို ရျပီးလို့ ကုသိုလ္ကံ က်ည္ေတာက္ျပုတ္ သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ေခြးျမီးေကာက္ ပမာျဖစ္တဲ့ ပင္ကိုဓာတ္ခံ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတရားမ်ားဟာ ဇာတိရုပ္ျပလာပါေတာ့တယ္။
ဒါေျကာင့္လဲ ဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ျကီးနဲ့ ျကံုေတြ့ျပီး သာသနာတြင္း သားရဟန္း အျဖစ္ကို ရခဲ့ေပမယ့္ သာသနာတြင္း သားရဟန္း ေတာ္တို့ရဲ့ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာ အာသေဝါ ကုန္ခန္းတဲ့ ရဟနၱာအျဖစ္ကို အားမက်ဘဲ ရဟနၱာအရွင္ျမတ္ျကီးေတြကို ဒကာ ဒကာမေတြက ေလးစားျကည္ညိုပူေဇာ္ျကတဲ့ လာဘသကၠာရေတြနဲ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ျကားမႈေတြကို အားက်ျပီး နည္း မ်ိုးစံုနဲ့ရဖို့ ျကိုးစား ခဲ့ပါတယ္။
ဒါဟာ သူရဲ့ပဋိသေနၶ ဗီဇဓာတ္မွာ ကမၻာနဲ့ခ်ီျပီး ထံုမွြမ္း တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဓာတ္ခံမ်ားအတိုင္း ဆိုင္ရာ ေရေသာက္ျမစ္ေတြ သန္စြမ္းလာတဲ့သေဘာပါပဲ။
အာရံုခ်င္း တူပါလွ်က္ ဗီဇဓာတ္ခံအတိုင္းဆိုင္ရာ ေရေသာက္ ျမစ္ေတြ သန္စြမ္းျပီး အာရံုတို့ရဲ့ အရသာကို စုပ္ယူျကပံုနဲ့ ပတ္သက္လို့ ရွင္ေဒဝဒတ္နဲ့အတူ ရဟန္းျပုျကတဲ့ သာကီဝင္မင္းသား တို့ကို နွိုင္းယွဉ္ျကည့္ရင္ ပိုျပီးသိသာတယ္။
သူတို့ ေျခာက္ဦးလံုးသာသနာ့ေဘာင္ကို တစ္ေန့တည္း အတူဝင္ေရာက္လာျကတယ္၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဆိုတဲ့ အာရံုေတြ၊ ဘုရားရွင္နဲ့ အရိယာ အရွင္သူျမတ္တို့ရဲ့ တရားဓမၼနဲ့ ေအးခ်မ္း ေမြ့ေလွ်ာ္ေနျကပံုေတြ၊ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို့က ေလးျမတ္ေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ျကပံုေတြစတဲ့ အာရံုေတြကို အားလံုးအတူတူ ေတြ့ျကျမင္ျကတာပါပဲ။
အဲဒီအထဲမွာ အရွင္ဘဒၵိယ၊ အရွင္အနုရုဒၶ၊ အရွင္အာနနၵာ၊ အရွင္ပဂု၊ အရွင္ကိမိလတို့က ကမၻာေပါင္း တစ္သိန္းေလာက္ စြန့္လွြတ္တဲ့ အေလာဘဓာတ္၊ ခြင့္လွြတ္သည္းခံတဲ့ အေဒါသဓာတ္၊ အမွားအမွန္ အတုအစစ္ကို ဆန္းစစ္ေဝဖန္နိုင္စြမ္းတဲ့ အေမာဟဓာတ္ေတြနဲ့ ထံုမွြမ္းလာခဲ့တဲ့ ပါရမီ ရွင္ေတြပီပီ သူတို့ရဲ့ဗီဇဓာတ္မွာ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ေရေသာက္ျမစ္ေတြ အားေကာင္း တဲ့ သတၱိအျပည့္ ရွိျကတဲ့အတြက္ သူတို့ျမင္ေတြ့ ျကားသိရသမွ် အာရံုေတြထဲက ဘုရားအစရွိတဲ့ အရိယာ အရွင္ျမတ္တို့ရဲ့ ေလာကီအာရံုတို့ကို မျငိမတြယ္ စြန့္ပယ္နိုင္ပံုနဲ့ ဖလသမာပတ္တို့နဲ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပုေတာ္မူနိုင္ျကပံုကို စုပ္ယူအားက် အတုယူ ျကပါတယ္။
ဘာမဆို မိမိအတြက္သာျကည့္ျပီး နွစ္သက္ရာ အာရံုမွန္သမွ်ကို ရတဲ့နည္းနဲ့အရယူဖို့၊ မေက်နပ္တဲ့ အရာတိုင္းကို ေဒါသ အာဃာတနဲ့ တံု့ျပန္ဖို့ ဘယ္အရာကိုမွ ေရွ့ေနာက္တိုင္းထြာ စဉ္းစားေလ့ မရွိဘဲ မဆင္မျခင္ စိတ္ထင္တိုင္းျပုမူဖို့ အေလ့သန္ခဲ့တဲ့ အရွင္ေဒဝဒတ္ ကေတာ့ သူ့ရဲ့ ဗီဇဓာတ္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေရေသာက္ျမစ္ေတြ ထက္သန္အားေကာင္းဖို့ သတၱိ အျပည့္ရွိသူပီပီ သူေတြ့ျမင္ရတဲ့ အာရံုေတြထဲက မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ အာရံုကို လံုးဝစိတ္မဝင္စားဘဲ အေခြ်အရံ ပရိသတ္နဲ့ လာဘ္လာဘေတြကိုသာ စိတ္ဝင္စားစုပ္ယူ မိလို့ ေနာက္ဆံုးမွာ သံဃာကိုသင္းခြဲတဲ့ သံဃေဘဒက ကံ၊ ဘုရားကို ေသြးစိမ္း တည္ေအာင္ျပုတဲ့ ေလာဟိတုပၸါဒက ကံဆိုတဲ့ ပဉၥာနနၱ ရိယကံျကီးနွစ္ခုကို က်ူးလြန္ျပီး အရွင္လတ္လတ္ေျမျမိုကာ အဝီစီအထိ က်ေရာက္သြားရပါတယ္။
ဒါေျကာင့္လဲ အရွင္ေဒဝဒတ္ဟာ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္ပါလွ်က္ အသက္ကိုစြန့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ “ရဟန္းပီပီ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္” လို့ သံုးခြင့္မရရွာဘဲ နစ္ေတာ္မူတဲ့ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးအျဖစ္ ပိဋကတ္ စာေပမွာ ထင္ထင္ရွားရွား မွတ္တမ္းဝင္ သြားရပါ ေတာ့တယ္။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္