ေပ်ာက္ဆံုးေတာ့မည့္ ၀ါးလက္ခုပ္ပဲြေတာ္ - Become Miss Bamboo Clapper Festival

တစ္ရက္က စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕က ထူးျခားတဲ့ေစတီတစ္ဆူကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္ကိုင္သား ဆိုေပမယ့္ စစ္ကိုင္းနဲ႔ ကင္းကြာခဲ့တဲ့ အေျခ အေနေၾကာင့္ ေရာက္တုန္းမွာ သြားဖူးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ သြားၿပီးဖူး ေျမာ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ေစတီက စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ အေနာက္ပိုင္း ကနားေတာ္ရပ္ကအဘယေစတီပါ။ အဲဒီ ဘယေစတီဟာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၂၄ ခုႏွစ္မွာ ဒုတိယမင္းေခါင္က တည္ခဲ့တာပါ။ “ဒုတိယမင္းေခါင္ သည္ ဆြံ႕အေသာေရာဂါစြဲကပ္ရာ၌ ငါသည္ ဘုိးေတာ္ ကို ျပစ္မွားမိသည္ဟူ၍ ဘိုးေတာ္နရပတိက နားေတာ္ ရာတြင္ ေစတီတည္သည္။ အဘယေစတီဟု သမုတ္ သည္။ ရတနာမဏိ ဟုလည္း ေခၚၾက သည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႏွစ္ခု လည္း ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း၏။ တစ္ေက်ာင္းကိုကား ဘိုးေတာ္နရပတိ မင္းႀကီးက နားေတာ္ရာတြင္ တည္ေသာေၾကာင့္ ကနားေတာ္ေက်ာင္းတြင္သည္။ သီတင္း သံုးေသာ ဆရာေတာ္ကိုလည္း ေကတုဓဇတံဆိပ္ ဆက္ကပ္ သည့္ေနာက္ ေက်ာင္းတစ္ခု ကို ေအာင္ေျမ မဂၤလာေက်ာင္းဟု သမုတ္ သည္” လုိ႔ ေစတိယကထာ မွာ ေဖာ္ျပထားတာကို ဖတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ မွန္နန္း ရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီးမွာ “ကနားေတာ္ရာတြင္ ေစတီေတာ္ႏွင့္ ေရႊေက်ာင္းေတာ္ႏွစ္”လိ႔ု ပါရွိတာကိုလဲ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒီဘုရားက ထူးျခားတယ္ဆိုတာက တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဘုရားကိုလာၿပီး ဆုေတာင္းဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းရင္ ဆံြ႕အတဲ့ေရာဂါေပ်ာက္ တာပါ။ ဒီဘုရားတညတဲ့ ဒါယကာ ဘုရင္မင္းေခါင္ကိုယ္တိုင္ ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါတဲ့။ ျဖစ္ပံုက ေတာ့ ထူပါရံု ဘုရားဒါယကာ အင္း၀ဘုရင္နရပတိမင္းႀကီးဟာ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ထူပါ႐ုံေစတီတည္တဲ့အခါ အခုကနားေတာ္ရပ္မွာ ကနားထိုးနား တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအရပ္မွာ ဘုရင္မင္းေခါင္ဟာ ယုန္တို႔၊ ေခ်တို႔ကို ေတာလုိက္ကစားတဲ့အခါ ႐ုတ္တရက္ ဆံြ႕အသြား တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အနားမွာရိွတဲ့ နတ္၀င္သည္ေတြကိုေခၚေမးေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ရွိတဲ့ေနရာမွာ အခင္းႀကီး၊ အခင္းငယ္သြားမိတဲ့အတြက္ ဆံြ႕အသြားတာပါ။ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ရွိတဲ့ေနရာမွာ ေစတီတည္ၿပီး ကိုးကြယ္ ရင္ ေ၀ဒနာေပ်ာက္ကင္းမယ္လုိ႔ေျပာတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ မင္းႀကီးက ေစတီတည္ၿပီး ကိုးကြယ္မယ္လုိ႔ စိတ္တြင္းက ကတိျပဳ လုိက္တဲ့အခါ စကားေျပာႏိုင္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သကၠရာဇ္ ၈၂၄ ခုႏွစ္မွာ မင္းေခါင္ က ေစတီတည္ၿပီးကိုးကြယ္ခဲ့တယ္တဲ့ ဒါကမူ တစ္မ်ဳိးပါ။
ေနာက္တစ္မူရွိေသးတယ္။ ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္မွာေတာ့ “ဒုတိယမင္းေခါင္သည္ ဆြံ႕အေသာေရာဂါ ကိုယ္တြင္ စြဲကပ္ရာ၌ ငါသည္ဘုိးေတာ္ကို ျပစ္မွားမိသည္။ ဘုိးေတာ္ကနားေတာ္ရာတြင္ ေစတီတည္၍ ေတာင္း ပန္သည္။ အဘယ္ေစတီသည္ ရတနာမဏိဟုလည္း သမုတ္သည္”လုိ႔ ေဖာ္ျပထားတာရွိပါတယ္။ ပထမမူက မွန္ႏုိင္သလုိပဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေစတီရဲ႕ အေနာက္မွာ နတ္ကြန္းရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေသာက မင္းႀကီးရဲ႕ေရကန္ေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ထဲက တစ္ခုလို႔ ယူဆ ရတဲ့ ေရကန္က ေဂါင္းမင္း ဘုရား အေရွ႕ဘက္မွာရွိေနၿပီး ဒီေစတီဟာ အေသာကမင္း ရဲ႕ေစတီျဖစ္ၿပီး ဘုရင္မင္းေခါင္က ျပန္လည္တည္ထား ခဲ့တာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ား သလုိပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီေစတီကိုတည္ေတာ့ ဘုရင္မင္းေခါင္ေရာဂါ ေပ်ာက္ သြားတယ္။ ေပ်ာက္သြားေတာ့ သူ႔လိုပဲေ၀ဒနာ သည္ ေတြကို လဲ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစခ်င္လို႔ ဒီေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ဆည္းကပ္ ဆုေတာင္း ရင္ ေရာဂါေပ်ာက္ပါေစလု႔ိ ဆုေတာင္း ခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဆံြ႕အေရာဂါျဖစ္တဲ့သူေတြဟာ ဒီေစတီကိုလာဖူးၿပီး ဆည္း ကပ္လွဴဒါန္းဆုေတာင္းၾကတယ္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ေစတီ အဂၤါေထာင့္က ကေလးရင္ခြင္ပိုက္ထားၿပီး ဘီလူးမရုပ္ရြက္ထားတဲ့ သင္ပုတ္ခြက္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္တင္ကို စြန္႔ရပါတယ္။ သင္ပုတ္ေပၚစြန္႔ထားတဲ့ အထဲက အနည္းငယ္ကိုျပန္ယူ ၿပီး ဆံြ႕အသူကို ျပန္ေကြၽးရင္ေပ်ာက္ပါတယ္တဲ့။
အဲဒီလိုျဖစ္တာ တကယ္ဆိုတာကို အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေစတီေတာ္ေဂါပက မွတ္တမ္းျပဳစုထားလို႔ သိခဲ့ရတယ္။ ေစတီ ဒါယကာကိုယ္တုိင္ဆံြ႕အေရာဂါ ေပ်ာက္ခဲ့တဲ့ေစတီျဖစ္တာမုိ႔ အံ့ၾသစရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုလုိသိပၸံေခတ္မွာေတာ့ ယံု သူ နည္းမယ္ထင္တယ္။ ထင္ရွားတဲ့သာဓကေလးေတြကို ေျပာျပရရင္ေတာ့ စစ္ကိုင္းကနားေတာ္ရြာက ဦးလြင္ႀကီး၊ ေဒၚျမင့္ခုိင္တုိ႔ရဲ႕ သား ေမာင္ေအာင္ေအာင္ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္တဲ့ထိ စကားမေျပာလုိ႔ အဲဒီ ေစတီမွာ ဆြမ္းေတာ္တင္ကပ္လွဴၿပီး သင္ပုတ္ကို စြန္႕စားခဲ့ တာေလး ႀကိမ္ေျမာက္မွာစကားေျပာႏုိင္တယ္။ ေတာင္ၿမိဳ႕က ကိုမုိးခုိင္၊ မျမင့္ျမင့္ခိုင္တု႔ိရဲသား ေမာင္ရဲသူထက္ စတဲ့သူေတြဆံြ႕ အ ေပ်ာက္ၾကတယ္။ ေဂါပကရဲ႕ စာရင္းမွာေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ အခုေဖာ္ျပတာက ေစ်းကြက္ ဂ်ာနယ္လုိ စာနယ္ဇင္းမွာပါတဲ့ သိသာ တဲ့သူေတြကိုေျပာျပတာပါ။ တခ်ဳ႕ိဆို ႏိုင္ငံျခားကေန ဆြမ္းေတာ္တင္္ဖို႔ ပစၥည္းပို႔ၿပီး ဆြမ္းေတာ္က်ကို  ေလယာဥ္နဲ႔ျပန္ပို႔ေပးရတာ မ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထူးျခားတဲ့ေစတီတစ္ဆူလုိ႔ေျပာတာပါ။
ဒီဘုရားပြဲကို ၀ါးလက္ခုပ္ပြဲလို႔ ေခၚၾကတယ္။ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ ကရပဲြေပါ့။ ဒီဘုရားပဲြက်င္းပဖို႔ ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္ ေတြက တစ္အိမ္ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ေငြစုေဆာင္း၊ လွဴၾက၊တန္းၾက ပြဲက်င္းပၾကတာပါ။ အရင္တုန္းကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြက တူညီ၀တ္စံုေလးေတြ ၀တ္ၿပီး ၾကာသကၤန္းကိုကိုင္၊ အမ်ဳိးသားေလးေတြက ၀ါးလက္ခုပ္အရြယ္စံုကို ကိုင္ၿပီး တေပ်ာ္တပါး သီဆို တီးမႈတ္ၿပီး ဘုရားကိုသြား သကၤန္းကပ္လွဴ၊ ဆြမ္းလွဴၾကတာ ေပ်ာ္စရာပါ။ တစ္ရပ္တစ္ေက်းကလာတဲ့သူေတြကို မုန္႔ပဲသေရစာ အစား အေသာက္ေတြနဲ႔ ဧည့္ခံၾကတယ္။ ကိုယ့္ဥယ်ာဥ္ၿခံကထြက္တဲ့ ဆီးျဖဴသီး၊ သီးသီး၊ ေစာင္းလ်ားသီးေတြကို စတုဒိသာ လမ္း ေဘးမွာ ခ်ေကၽြးထားတာ ၾကည္ႏူးစရာ၊ ေပ်ာ္စရာေပါ့။ အခုေတာ့ ဒါေတြလဲ မေတြ႕ေတာ့ဘူး။
          အရင္တုန္းကေတာ့ ကနားေတာ္၊ ေရႊစင္ဂဲ၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာ၊ ေညာင္ကုန္းစတဲ့ရြာေတြမွာက အိမ္တိုင္း၀ါးနက္ရံုေတြ အံုနဲ႔ က်င္းနဲ႔ ရွိတာဆိုေတာ့  ၀ါးလက္ခုပ္က အလြယ္ကူဆံုးတူရိယာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ရြာေတြမွာက ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းေရးဆရာ၊ ကိုယ့္တီး၀ိုင္းနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ့္ျပဇာတ္နဲ႔ကိုယ္ အၿပိဳင္အဆုိင္ကၾကတာ။ တီး၀ိုင္းဆိုလို႔ ေခတ္ေပၚတီး၀ိုင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္းတုိ႔၊ ဒိုးပတ္တို႔၊ ဗံုတို႔၊ ႏွဲတို႔ေပါ့။ ရြာပိုင္၀ယ္ထားၿပီးသား။ ဘုရားပဲြမက်င္းပခင္ တစ္လေလာက္မွာ ၀ါသနာပါတဲ့သူေတြစုၿပီး သဘာရွိတဲ့ သူက ေခါင္းေဆာင္တီးမႈတ္ ၾကတာပါ။ ဘုရားကလဲ ထူးျခားတဲ့ဘုရား၊ ႐ိုးရာကလဲထူးျခားလုိ႔ အလြန္စည္ကားတဲ့ပဲြေပါ့။ အဘယေစတီမွာ ဘုရားပဲြေတာ္ကို တစ္ႏွစ္သံုးႀကိမ္ က်င္းပတယ္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာ သံဃာေတာ္ေတြကို စာေရးတံမဲလွဴဒါန္းတဲ့ပဲြ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ေက်ာ္ ၈ရက္ေန႔မွာ ၾကာသကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ပဲြ၊ ဆြမ္း၊ ဆီမီး၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းကပ္လွဴတဲ့ပဲြနဲ႔ ျပာသိုလမွာ အသံမစဲမဟာပ႒ာန္းပဲြနဲ႔ မဟာ ဗုဒၶ၀င္ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပဲြ ကိုက်င္းပၾကတယ္။
ဒီေစတီရဲ႕ ၀တၱကေျမကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္တဲ့အတြက္ ေစတီရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥကို လုပ္ကိုင္ရၿပီး ပဲြေတာ္က်င္းပရတဲ့ရြာ ေတြက တဲႀကီး၊ ကနားေတာ္၊ ေညာင္ကုန္း၊ ဂုံညင္းေတာင္၊ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၊ သေျပပင္၊ ေနပူကုန္း၊ ၾကယ္လူး၊ တာတိုင္၊ ၿခံႀကီး၊ ေရႊစင္ဂဲေက်းရြာေတြပါ။ ဒီရြာေတြက ႏွစ္စဥ္ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပဲြေတာ္က်င္းပရတာက ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့တစ္ခုပါပဲ။ ဒီလုိထူးျခားတဲ့ ေစတီနဲ႔ထူးျခားတဲ့႐ိုးရာဓေလ့ေတြဟာ ေႏွာင္းလူေတြထိန္းသိမ္းရမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြပါ။ ျဒပ္ရွိ၊ ျဒပ္မဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြပါ။ ဒါကိုေႏွာင္းလူေတြသိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ အခုေတာ့ ဘုရားပြဲကို က်င္းပတာလဲ ၀ါးလက္ခုပ္သံမၾကားရသလိုပဲ။ ၀ါးလက္ခုပ္လုပ္စရာ၀ါးရံုေတြလဲ နည္းသြားသလိုပါပဲ။ ၀ါးရံုေတြထိန္းသိမ္းဖို႔လုိသလို ေပ်ာက္ဆံုးေတာ့မယ့္ ၀ါးလက္ခုပ္ပြဲေတာ္ဓေလ့ လဲ တန္ဖုိးထား ၾကေစခ်င္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ငယ္ဘ၀က စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ကို သတိတရနဲ႔ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါ။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္