**************************
၂၀၁၅ခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲက်င္းပဖို႔ ရက္ေပါင္း ၆၀ ေလာက္ လိုတဲ့အခ်ိန္တုန္းက ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ အၿပိဳင္ အဆိုင္ စည္း႐ုံးေရးေတြ လုပ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါ တယ္။
ႏိုင္ငံသမိုင္း အသစ္ေရးထိုးဖို႔၊ ျပည္သူ အတြက္ အလုပ္ အေကၽြးျပဳႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေနၾကတာကို ေတြ႕ ရလို႔ ဝမ္းသာ မိပါတယ္။
ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ” သမိုင္းကို မအ ေအာင္ သင္တယ္” ဆိုတဲ့ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း စကားကို သတိရ ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းကို ျပန္ေတြး မိရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ရတဲ့အခါ အင္မတန္မွ တိုးတက္ႀကီးပြား ခဲ့သလို ေခါင္း ေဆာင္ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အခါ တိုင္းျပည္ ပ်က္ခဲ့ရတာေတြ ကို ေလ့လာ ရပါ တယ္။
တိုက္ပြဲေတြအတြက္ တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ သယံဇာတေတြလည္း သူနဲ႔ငါ အၿပိဳင္ ေရာင္းခ်ခဲ့တာလည္း အားလုံး သိပါ တယ္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးစတဲ့တိုင္းျပည္ ထူေထာင္ ေရးမွာ အသုံးခ်ခဲ့ရင္ အာရွမွာအေတာ္ ႀကီးက်ယ္ မွာပါ။
ဒါ့အျပင္ စစ္တိုက္ေနရေတာ့ စစ္သားပဲ အေရးပါခဲ့ ၿပီး ပညာရွင္နဲ႔ ျပည္သူဆိုတာ အသုံးမဝင္တဲ့ အေန အထား ေရာက္ခဲ့ပါ တယ္။ ေရွးျမန္မာ မွတ္တမ္း ေတြ ျဖစ္တဲ့ အမွားေတာ္ပုံက်မ္းေတြကို ကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ႀကဳံ ေနခဲ့ရပါ တယ္။
သမိုင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ ထုတ္ တဲ့အခါ အစြဲေတြကင္း ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျမန္မာ သမိုင္းကို ေလ့လာတဲ့အခါ မွန္တာေတြရွိ သလို မွားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သမိုင္း တစ္ေလၽွာက္ အားႀကီးသူသာ ရွင္သန္တယ္ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း အားႀကီးသူ ေတြ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့တာေတြကိုသာ ေနာက္လူေတြ အေနနဲ႔ သိရပါတယ္။
ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ေက်ာက္စာ ေတြ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ အမ်ား ႀကီးေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ား အားျဖင့္ အလႉမွတ္တမ္းေတြ ျဖစ္ တယ္။ ျပည္သူအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတာ အရမ္း နည္းတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ ေဒသသမိုင္း၊ လူမ်ိဳး စုငယ္ေတြ သမိုင္းကို ေလ့လာ တဲ့အခါ အင္မတန္ မ်က္ႏွာငယ္ပါတယ္။ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြအရ ဖ်က္ဆီးခံရ တာေတြ၊ ေဖာ္ျပခြင့္မရ တာေတြ၊ ဝါးၿမိဳခံ လိုက္ရ တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
ဒီလိုပဲ စားဝတ္ေနေရး ခက္ခဲေနတဲ့ ျပည္သူေတြက အသိ ပညာ အားနည္းၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ လိုစိတ္ နည္းပါး ၿပီး ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာ လည္း ရွိပါတယ္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးမွာဆို
ဒီ ထားဝယ္နဲ႔ တနသၤာရီၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြကို ဗမာ ကလည္း သူပိုင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ မြန္ကလည္း သူပိုင္တယ္ ဆိုတယ္။ ရခိုင္ကလည္း အားက်မခံ ငါတို႔ဆီက ထြက္ေျပးတဲ့ လူေတြလို႔ ဆိုတယ္။ ရွမ္း ကလည္း ငါတို႔ ပိုင္တယ္တဲ့။ ယိုးဒယား ကလည္း ငါတို႔ေျမလို႔ အၿမဲ ေျပာတယ္။
တနသၤာရီက သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ” ငါတို႔ေျမလို႔ ထင္တာ မဟုတ္ဘူးပဲ” လို႔ ႐ြဲ႕ဘူးပါတယ္။ ဘာသာ စကား ေလ့လာတဲ့ ပညာ ရွင္ေတြကလည္း ထားဝယ္နဲ႔ တနသၤာရီ ကို ဗမာလိုတစ္မ်ိဳး၊ ယိုးဒယားလို တစ္မ်ိဳး၊ ရွမ္းလို တစ္မ်ိဳး၊ မြန္လို တစ္မ်ိဳး၊ မေလးလို တစ္မ်ိဳး၊ ကရင္လို တစ္မ်ိဳး ဘာသာ ျပန္ၾကေလရဲ႕။
ထားဝယ္နဲ႔ တနသၤာရီ စကားေတြထဲမွာ ဘယ္ စကားလုံးက ငါ တို႔ စကားလုံးမို႔ ဒီေျမက ငါတို႔ေျမ ဆိုတာ ေတြလည္း မနည္းပါဘူး။
ဘာသာစကား တစ္ခုကို ေလ့လာတဲ့အခါ စကား လုံး (အထူးသျဖင့္ နာမ္ေတြ) ကိုသာ ေလ့လာတဲ့ အခါ မျပည့္စုံပါဘူး တဲ့။ စကားလုံးေတြ တည္ ေဆာက္ထားတဲ့ သဒၵါကိုလည္း ေလ့လာၿပီးမွ ေျပာ တာ ပိုမွန္ပါ တယ္။
ထားဝယ္ဘက္ကို ၾကည့္တဲ့အခါ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ ေလာက္ ကတည္းက လူေတြ ရွိေနပါၿပီ။ ဘယ္သူ ေတြ ဆိုတာ ဆက္လက္ ျငင္းခုန္ေန ရအုံး မွာပါ။
ထားဝယ္သမိုင္းေတြအရ အေစာဆုံးၿမိဳ႕ ေတြ ရွိပါ တယ္။ သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၇ ခုႏွစ္မွာ န႐ုတိမင္း က ေအာင္သာ ၀တီၿမိဳ႕ (ယခု ကလိန္ေအာင္ၿမိဳ႕) ကို တည္တယ္။
ကလိန္ဆိုတဲ့အရာကို ေအာင္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ကလိန္ ဆိုတာ ကာလိန္နဲ႔ တူတယ္။ အိႏၵိယ ေတာင္ပိုင္းသားတခ်ိဳ႕ရဲ႕ အမည္ျဖစ္ တယ္။ သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၃၈ခုမွာ ကနက္သီရိ (နတ္ဆိပ္)ကို တည္တယ္။ နဂါးမင္း၊ ဓမၼေသနမင္းနဲ႔ ေကာရမၻမင္း တို႔ ေပါင္းတည္တယ္။ ထားဝယ္ ျမစ္ ၀ မွာ တည္တယ္။ နတ္ဆိပ္ ဆိုတဲ့ နာမည္က ဘယ္ေလာက္လွလဲဗ်ာ။ ေကာဇာ သကၠရာဇ္အစမွာ ေအာင္သာ၀ရၿမိဳ႕ကို ရႏၲပိုမင္း၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၉၄ခုမွာ ဘုမၼိေဒ၀နာဂရဲၿမိဳ႕၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၃ခုမွာ သာဂရၿမိဳ႕ကို သမႏၲမင္း ဆိုတာေတြကို အေစာဆုံးေတြ႕ရတယ္။ ဒီၿမိဳ႕တည္ႏွစ္ေတြနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးစရာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။
ထားဝယ္ေဒသမွာ ေတြ႕ရွိရတဲ့ ေရွးယဥ္ေက်းမႈ အေထာက္အထားေတြအရ ေက်ာက္ေခ်ာ လက္နက္ေတြ၊ ပုတီးေစ့ ေတြ၊ လက္ေရးစင္းပါ အုတ္ေတြ၊ ဒဂၤါး ေတြ၊ အ႐ိုးအိုးေတြ၊ ေျမထည္ပစၥည္း ေတြ စတဲ့ အေထာက္အထားေတြက လြန္ခဲ့ တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ ေလာက္က စတယ္။ ဒီလို အေထာက္အထားေတြနဲ႔ မွတ္တမ္းေတြအရ ေျပာရ ရင္ထားဝယ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေလာက္ က တည္းက ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္ ေနတယ္လို႔ ေတြ႕ ရတယ္။ ဆက္ၿပီး ျငင္းခုံၾကမယ္ဗ်ာ။
တနသၤာရီၿမိဳ႕ေဟာင္း ဆိုရင္လည္း ေကာဇာ သကၠရာဇ္ (၆၃၅)ခု (ခရစ္ႏွစ္ ၁၂၇၃ခု)မွာ ဧကဒယ္ ရာဇာကတည္ တယ္လို႔ဆိုတယ္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၅၅၈ခု(ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၉၆ခု)ထိုး ဓမၼရာဇိက ေက်ာက္စာမွာ တနသၤာရီလို႔ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္တနသၤာရီကို ေျပာလဲ လို႔ ေမးစရာျဖစ္လာတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးပညာေရးတဲ့ ကရင္ ရာဇဝင္ကို ဖတ္ ၾကည့္ေတာ့ ျပည့္စင္ပန္း ေတြနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား ထားဝယ္ေရာက္ တုန္း လႉဖူးလို႔ ၇ ႀကိမ္ မင္းျဖစ္ဖို႔ ဗ်ာဒိတ္ရတဲ့ အေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရ တယ္။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေတြမိတာက ထားဝယ္နဲ႔ တနသၤာရီ ကို ဗမာ၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ကရင္၊ ရွမ္း၊ ယိုးဒယား စတာေတြက သိေနေတာ့ ဒီလူေတြ ထင္ရွားေက်ာ္ ၾကားေနခ်ိန္နဲ႔ မတိုင္မီကတည္းက ထင္ရွားၿပီးသား ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အေရး ပါၿပီးသား ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ေနာက္လာမည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ျဖစ္တဲ့ သကၠရာဇ္ ၄၀၀၀ ေလာက္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုတဲ့ အမည္ကို အဓိပၸာယ္ ေဖာ္တဲ့ အခါ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ေဖာ္မလဲ သိခ်င္ပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ထားဝယ္ကို ေလ့လာတဲ့အခါ ဘယ္လို ေျပာမလဲ သိခ်င္မိပါ တယ္။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္