*************************
ဒီေမးခြန္းကို ေျဖဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ အေတာ္ ရွုပ္ေထြးတယ္ ေျပာရမွာပါပဲ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တစ္ခြန္းတည္းေပါ့ ျမန္မာဘုရင္ေတြ စစ္ႏိုင္ခဲ႔လို႔ ဒါပါပဲ
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေယာေဒသေတြကို ေရာက္ ခဲ႔ ဖူးပါတဲ႔ ေမ့မရတဲ႔ ေယာသူ ေယာသား အသိေတြ လည္း ရွိပါတယ္
ရာဇဝင္ သမိုင္းေတြလာ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေျပာရင္ ပိုရွုပ္ပါတယ္ ရိုးရိုးသားသား ဝန္ခံရရင္ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဘာသာေဗဒစနစ္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသန ျပဳေနတဲ႔ တိုင္ေအာင္ ေရွးဆရာေတြျဖစ္တဲ႔ ဦးရည္စိန္ ဦးဖိုးလတ္တို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ ေတြကို ေက်နပ္မွု မရွိေသးပါဘူး
ေဒသိယစကား ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ႔ မွတ္ခ်က္ပါ ဘာေၾကာင့္ ဒီအုပ္စု ေတြက ေဒသိယစကားထဲ ဝင္ကုန္တာလဲ ဆိုတာ ကို အရင္း စစ္ၾကည့္ေတာ့ အဲဒီ ဆရာ့ဆရာေတြ လုပ္ပံုက ခပ္တည္တည္နဲ႔ ျမန္မာကို မိန္း အျဖစ္ ယူပစ္လိုက္တာပါ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ မေက်နပ္တာပါ
ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာကို မိန္း အျဖစ္ ယူရတာလဲ
တကယ္လို႔မ်ား ရခိုင္ ေယာ ထားဝယ္ ဓႏု အင္း သား စတာေတြထဲက ယူရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ
တမ်ိဳးတဖံု ေျပာင္းလဲ သြားေစတာပါပဲ
အဓိက ဘာသာစကားကို အနည္းဆံုး ျဖစ္တဲ႔ အုပ္စုကို ယူလိုက္တာ ေတြ႕ရပါတယ္ အုပ္စုတူရာ အမ်ားစု သံုးတဲ႔ အင္းသား ဓႏု ေတာင္ရိုး ထားဝယ္ ရခိုင္ ေယာ စတာေတြက အမ်ားစု တူတဲ႔ စကားအသံုး ေရွးစကားေတြနဲ႔ လည္း ခုထိ သံုးဆဲပါပဲ ျမန္မာကို မိန္းယူျပီး အခါ က်န္တာေတြ အကုန္ ေဒသိယ် ဆို လုပ္ထည့္တာ ကေတာ့ သိပ္မဟန္ေပဘူးေပါ့
ကြ်န္ေတာ္ မွားခ်င္ မွားႏိုင္ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၾကည့္တာပါ ဒါေပမယ့္လည္း ခုခ်ိန္ထိေတာ့ သုေတသန ျပဳဆဲမို႔ အက်ယ္တဝင့္ေတာ့ တိတိပပ ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ စြမ္း ကြ်န္ေတာ့္ မွာ မရွိေသးတာ ဝန္ခံပါတယ္ ျဖစ္လာမွာပါ ယံုၾကည္ပါ တယ္ အျမင္သစ္နဲ႔ ေဖာက္ ထြက္ ေတြးေခၚျခင္း အႏုပညာ ကို ေခတ္လူသား ေတြ လက္ခံေနၾကျပီပဲ နားလည္ေပးႏိုင္ ၾကမယ္လို႔ ယံုထားပါတယ္
ေယာအေၾကာင္းနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္ ခုႏွစ္တန္းေပါ့ အဲတုန္းက ဆရာ ျမသန္း တင့္ ေရးတဲ႔ ပံုေတာင္ပံုညာသြား ေတာလား ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ေလး ဝယ္ဖတ္ဖူးတယ္ ေယာအေၾကာင္း ရယ္ လို႔ ကေတာ့ ဖတ္ျပီးမွ သိတာ ပါ အခု ဒီ စာအုပ္ေလး လုိခ်င္လို႔ ျပန္ရွာေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို လက္ေဆာင္ေပးမိတယ္ မသိေတာ့ဘူး ရွာ မေတြ႕ေတာ့ပါဘူး စိတ္ထဲေတာ့ မွတ္မိေနပါ တယ္
ေယာနယ္ဟာ မေကြးတိုင္းထဲမွာ ပါတယ္ ပခုကၠဴ ၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ခ်င္းေတာင္တန္းႀကီးနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး သြယ္တန္း ေနတဲ့ ပုံေတာင္ ပုံညာ ေနာက္က ခ်င္းေတာင္ တန္းႀကီး နဲ႔ပုံေတာင္ပုံညာ ေတာင္တန္း အၾကား ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ သြယ္တန္းေနတဲ့ ေျမျပန္႔ လြင္ျပင္ေဒသ ဟာ ေယာ နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေျမာက္ဘက္ပိုင္းမွာ ပါဝင္ တဲ့ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕နဲ႔ ထီးလင္း ၿမိဳ႕ ဝန္းက်င္ကို ေျမာက္ ေယာလို႔ ေခၚၿပီး ေတာင္ ဘက္ ပိုင္းျဖစ္ တဲ့ ေက်ာက္ ထု၊ ေယာၿမိဳ႕ ေဟာင္း ႐ြာ၊ ေဆာနဲ႔ ေလာင္း ရွည္ တို႔ ရွိတဲ့ ဘက္ကို ေတာင္ ေယာ လို႔ ေခၚပါတယ္။
သူတို႔ စကားေတြမွာ ဗမာ စကားလုံး ပါဝင္ႏႈန္းမ်ား ေပမယ့္ လည္း စကားေျပာပုံ ေလယူေလသိမ္းက ထားဝယ္ေလသံနဲ႔ တူေနၿပီး ထားဝယ္ စကားနဲ႔ တူ ေနတဲ့ စကားေတြလည္း ပါ ေနတာဆိုေတာ့ ေယာ စကား ရယ္လို႔ သီးသန္႔ ခြဲထြက္ လ်က္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားရသေလာက္ ထားဝယ္စကားနဲ႔ ဆင္တူ တဲ့ ေယာစကား လုံးမ်ားထဲက တခ်ိဳ႕ကို ေ႐ြးထုတ္ျပရရင္ ……။
– ေရဒြမ္း (ေရတြင္း)– ရဲစား (ရည္းစား)– စားန (မစားနဲ႔)– သြားန (မသြားနဲ႔)– နမ္းန (မနင္းနဲ႔)– ထမွန္း (ထမင္း)– ဟန္းန၊ မွန္းန (ဟင္းနဲ႔ ထမင္းနဲ႔) – သယ္လူ (ဒီလူ)– စာသန္တယ္ (စာသင္တယ္) စတဲ့ စကားလုံးမ်ိဳး ေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။
ထူးျခားတဲ့ စကား တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထားဝယ္ စကား မွာ ကလိထိုး တာကို “စစ္ကလစ္ ” ထိုး တယ္ ဆိုၿပီး ေျပာ ၾကတာ ကို သတိထားမိမွာပါ။ ဒီေတာ့ ကလိထိုးတဲ့ ေနရာ ျဖစ္တဲ့ ခ်ိဳင္း ၾကားနဲ႔ စစ္ကလစ္ ဆိုတဲ့စကား ဆက္စပ္မႈက ဒီေနရာမွာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းေန ပါတယ္။
ေယာ စကားမွာ ခ်ိဳင္းေမြးကို စစ္ကလစ္ေမြး ဆိုၿပီး ေခၚ တယ္ ထားဝယ္လဲ ဒီစကားပဲ သံုးတယ္ “စစ္ကလစ္” ဆိုတဲ့ စကားဟာ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ က ခ်ိဳင္းၾကား ဝန္းက်င္ေန ရာကို ရည္ၫႊန္းတယ္ဆို တာ ထင္ရွားပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ” ဗိုင္းတာမ” ဆိုတဲ့ အသုံးႏႈန္းပါ။ ဒီအသုံး ႏႈန္းဟာ ထားဝယ္ ေဒသက မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ အတြက္ မခံ ခ်င္စရာ အေကာင္းဆုံး ဆဲဆိုမႈတစ္ခုအျဖစ္ သိ ထားေပမယ့္လည္း တျခား ေဒသ ကေတာ့ အဲဒီ စကား လုံးဟာ ဆဲဆိုတဲ့ စကား လုံး အျဖစ္နဲ႔ေတာင္ သိပ္ၿပီး မသိ ၾကပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ေယာေဒသက မိန္းကေလးေတြ အေနနဲ႔ ေတာ့ ဗိုင္းတာမ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ဆဲဆိုခံရရင္ အသည္းခိုက္ ေအာင္ နာတတ္ၾကတယ္
ဒါေတြဟာ ေယာနဲ႔ ထားဝယ္တို႔ စကားအသုံးႏႈန္း ေတြ တူ ေနတာကို သက္ေသျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာနဲ႔ ထားဝယ္တို႔မွာ ဘာျဖစ္လို႔ တခ်ိဳ႕စကား ေတြ တူေန ရသလဲဆိုတာကို စိတ္ဝင္စားမိေတာ့ အဲဒီ အေၾကာင္းနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ပညာရွင္မ်ား သုေတသန ျပဳထားတဲ့ စာတမ္း မ်ားမွာေတာ့ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အဆိုရ တိဘက္တိုဘားမင္း ျမန္မာ အုပ္စုဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ထားဝယ္၊ ေယာ၊ ရခိုင္၊ ေတာင္႐ိုး၊ အင္းသား၊ ရဘိန္း ၊ ဓႏုစတဲ့ တိုင္းရင္း သားမ်ား ျဖစ္လာမယ့္ လူမ်ိဳးစု မ်ားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ ေပါင္းမ်ား စြာကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းကို အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ နဲ႔ အေနာက္ေျမာက္ ဘက္တို႔မွ ဝင္လာခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အဲဒီ ျမန္မာ အုပ္စု ဝင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားဟာ ေတာင္တန္း ေဒသ မ်ား၊ ရခိုင္ေဒသ၊ ရွမ္းျပည္ကုန္းျပင္ ျမင့္ ေဒသ၊ အင္းေလးေဒသနဲ႔ တနသၤာရီ ကမ္း႐ိုးတန္း ေဒသမ်ားဆီကို ခြဲျဖာၿပီး ေျပာင္း ေ႐ႊ႕ သြားၾကတယ္ လို႔ ပညာရွင္ မ်ားက ေကာက္ခ်က္ခ်ပါ တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ထားဝယ္၊ ေယာ၊ ရခိုင္၊ ေတာင္႐ိုး၊ အင္းသား၊ ရဘိန္း၊ ဓႏု စတဲ့တိုင္းရင္းသားမ်ားရဲ႕ တခ်ိဳ႕စကား ေတြ တူေနၾကတာ ျဖစ္တယ္လို႔ သက္ ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားက ယူဆထား ၾကပါတယ္။
ဒီအဆိုကိုလည္း အခုေနာက္ထပ္ ေတြ႕ရွိထားတဲ႔ သမိုင္း ဆိုင္ရာ သုေတသန အေထာက္အထားမ်ား အရ ေျပာရရင္ ေခ်ာ္ေနတယ္ ေျပာရမယ့္ သေဘာ ရွိပါတယ္ သူတို႔ေရးခ်ိန္ က အေထာက္အထားအရ မွန္ေကာင္း မွန္မွာပါ ခုခ်ိန္မွာ မတူေတာ့ပါဘူး
ျပန္စီစစ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔လည္း ျမင္ပါတယ္ မွ်မွ်တတ ေပါ့ဗ်ာ ျမန္မာဘုရင္ စစ္ႏိုင္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ တယ္ ရွမ္း မင္းေတြ ႏိုင္ရင္ ရွမ္းႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနမွာ မြန္မင္းႏိုင္ရင္လည္း ထို႔အတူပဲ ေပါ့
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္