ခ်ိဳ႕တဲ႔ေနေသာ ေဝါဟာရမ်ား


*********************
ေလာကသုံးပါးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္ေတြးေခၚၾကတဲ့ ပညာရွင္တုိ႔ရဲ့ အဘိဓမၼာမ်ားကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လုိက္ရင္ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ခုကုိ ပဓာန အျဖစ္လက္ခံေတြးေခၚတဲ့ “ဒြိတၱအဘိဓမၼာ” နဲ႔ ရုပ္ သုိ႔မဟုတ္ နာမ္ တစ္ခုခု ကုိသာ ပဓာနအျဖစ္ လက္ခံေတြးေခၚတဲ့ “အဒြိတၱအဘိဓမၼာ” ရယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
ဒီႏွစ္မ်ိဳးထဲက “အဒိိြတၱအဘိဓမၼာ”ရယ္လုိ႔ နွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒီႏွစ္မ်ိဳးထဲက “အဒြိတၱအဘိဓမၼာ” မွာ လည္း ရုပ္ကုိသာ ပဓာနအျဖစ္ လက္ခံတဲ့ “ရူပဒြိတၱ” အဘိဓမၼာနဲ႔ နာမ္တစ္ခုကုိသာ ပဓန အျဖစ္ လက္ခံတဲ့ “နာမအဒြိတၱ”အဘိဓမၼာဆုိျပီး နွစ္မ်ိဳး ထပ္ကြဲပါေသးတယ္။
အဘိဓမၼာရဲ့ ရည္ညႊန္းခ်က္ဟာ သတၱေလာက ႀကီး တုိးတက္ႀကီးပြားမႈကုိ ဦးတည္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ သတၱေလာကဆုိတဲ့ လက္ရွိေလာႀကီးမွာ ရုပ္၊ နာမ္ ႏွစ္ခုလုံး ထင္ရွားရွိေနတာျဖစ္လုိ႔ ဒီ ႏွစ္ခုလုံးကုိ ပဓာနအေျခခံတဲ့ “ဒြိတၱအဘိဓမၼာ” သာလွ်င္ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ျပည့္စုံတဲ့ အဘိဓမၼာလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဘိဓမၼာကုိ ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ နွစ္ခု အစုံအစုံကုိ အေျခခံထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ တယ္၊ ရုပ္နဲ႔နာမ္၊ ကုသုိလ္နဲ႔ အကုသုိလ္၊ ဒုကၡနဲ႔ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ စသည္တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အဘိဓမၼာ နယ္ပယ္မွာသာ အခုလုိ အစုံအစုံ ႏွစ္ခုစီ အေျခခံမွ ျပည့္စုံ ေကာင္းမြန္တာ မဟုတ္ ပါဘူး။ လူတုိ႔ ေျပာဆုိ သုံးစြဲေနၾကတဲ့ ေ၀ါဟာရ ပညတ္ ေတြထဲမွာလည္းစ အစုံအစုံ ရွိမွ ေကာင္းမြန္ တင့္တယ္ျပည့္စုံတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ဥပမာ ေနနဲ႔လ၊ မိဘနဲ႔သားသမီး၊ ဆရာနဲ႔ တပည့္၊ ေမာင္နဲ႔ ႏွမစတဲ့ သက္၇ွိတုိ႔ကုိ ေခၚေ၀ၚ တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ၊ အသြားအျပန္၊ အတက္ အဆင္း၊ အနိမ့္အျမင့္၊ အေပးအယူစတဲ့ သက္ရွိ တုိ႔ရဲ့ အျပဳအမူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္။ သက္ရွိတုိ႔ကုိ ေခၚေ၀ၚတဲ့ အစုံ အစုံေ၀ါဟာရေတြဟာ တစ္ခုခု ခ်ိဳ႔တဲ့ျပီး တစ္ ျခမ္း ပဲ့ေနမယ္ဆုိရင္ ဒီသက္ရွိေလာကနဲ႔ ဘာ သာ စကားဟာ အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆုိးတဲ့ ခ်ိဳ တဲ့မႈႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
ေ၀ါဟာရ ဘာသာစကားေတြထဲမွာ မေကာင္း ဖခင္သား၊ဆရာေကာင္း တပည့္၊ သူေဌးသား သမီး ဆုိတာေတြ ရွိေနျပီး၊ သားသမီးေကာင္း မိဘ၊ တပည့္ ေကာင္းဆရာ ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရ
ေတြ ရွားပါးေနတာ၊ သူေဌးမိဘ ဆုိတာ မရွိသ ေလာက္ျဖစ္ေနတာေတြဟာ အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆုိးတဲ့ ခ်ိဳ့တဲ့မႈေတြပါပဲ
တခ်ိဳ႔ ေ၀ါဟာရေတြဟာ သူ့ပင္ကုိ သဘာ၀ အတုိင္း ရွိေန တုန္းမွာ အစုံလုိက္အစုံလုိက္ ေတြ နဲ႔ အေတာ္ျပည့္စုံတင့္တယ္ပါတယ္။ မိဘ နဲ႔ သားသမီး၊ ဆရားနဲ႔တပည့္ စသျဖင့္ေပါ့။ အဲ-- ဒါေပမယ့္ အဲဒီေ၀ါဟာရေတြကုိ ပုိျပီး တင့္တယ္ ေစမယ့္ “ေကာင္း”ဆုိတဲ့ နာမ၀ိေသသနမ်ိဳးနဲ႔ တြဲဖက္လုိက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အျပန္အလွန္ အစုံလုိက္ အစုံလုိက္ ျဖစ္မလာၾကေတာ့ဘဲ တစ္ျခမ္းပဲ့ ကြက္လပ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေနျပီး အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆုိးေနတာကုိ ေတြ႔ေနရ ပါတယ္။
လူအမ်ား ေျပာဆုိသုံးစြဲေနတဲ့ ေ၀ါဟာရ ေတြထဲ မွာ “မိေကာင္းဖခင္သား သမီး”ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိပါတယ္။ ဒီေ၀ါဟာရ စကား လုံးဟာ မ်ိဳးရုိးအက်င့္စာရိတၱ စသည္ ေကာင္း မြန္ တဲ့ မိဘတုိ႔ရဲ့ ဂုဏ္ ကုိ ေဖာ္ညႊန္းျပီး သား သမီးမ်ားဂုဏ္ေျမာက္ေအာင္ ေျပာဆုိၾကတဲ့ စကားပါ။ ဒါေပမယ့္ သားသမီး တုိ႔ရဲ့ ဂုဏ္ကုိ ေဖာ္ညႊန္းျပီး မိဘမ်ားဂုဏ္ေျမာက္ေစဖုိ႔ အတြက္ “သားသမီးေကာင္း မိဘေတြ”လုိ႔ ေျပာဆုိႏုိင္တာ မ်ိဳးကေတာ့ ၾကားရခဲပါတယ္။ အလားတူပဲ “ဆရာ ေကာင္းတပည့္”လုိ႔သာ ေျပာသံၾကား ရျပီး “တပည့္ေကာင္းဆရာ” ဆုိတဲ့ ေျပာသံ ကုိ လည္း တယ္ၾကားဖူးလွမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီလုိ တစ္ျခမ္းပဲ့ျပီး ခ်ိဳ႔တဲ့ေနတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ အစား “သားသမီးအက်ိဳးေပး တဲ့မိဘ၊ တပည့္ အက်ိဳးေပးတဲ့ ဆရာ” ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ အစားထုိးေပး ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။ မိဘတုိ႔၊ ဆရာတုိ႔ ဆုိတာ ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ မ်ားျဖစ္ျပီး သားသမီးတုိ႔ တပည့္တုိ႔ဆုိတာက ေက်းဇူးတုံ႔ျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ စဥ္းစား ၾကည့္ရင္ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္ဖုိ႔ကသာ ပင္ပန္း ခက္ ခဲျပီး ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ ရတာက အလြန္ သက္သာ လြယ္ကူပါတယ္။ ၾကည့္ေလ မိဘေတြမွာ “မိေကာင္း ဖခင္” ဆုိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔အတြက္ ဘာသာတရား ကုိင္းရႈိင္းမႈ၊ ကုိယ္က်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းမြန္မႈတုိ႔နဲ႔ ျပည့္စုံ ရုိးသားၾကရသလုိ စား ၀တ္ေနမႈနဲ႔ လူမႈတာ၀န္၊ ႏုိင္ငံ့တာ၀န္ေတြကုိ လည္း မလစ္ဟင္း ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္မွ ဒီဂုဏ္သိကၡာ ကုိ ရရွိႏုိင္ၾကတာပါ။ ဒီလုိ ႀကိဳးစား ရမွာလည္း ကုိယ့္အက်ိဳး၊ကုိယ့္အေရးအတြက္ သာမကဘဲ သားသမီတုိ႔အက်ိဳး၊ သားသမီးတုိ႔ အေရးကုိလည္း အဓိကေတြးျပီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾက တာပါ။ သားသမီးတုိ႔ စား၀တ္ေနေရး ျပည့္စုံေစ ရုံသာမက အရြယ္အေလ်ာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးရ မယ့္ ပညာေရး၊ အသက္ေမြးမႈအတတ္၊ ဘာသာ တရား၊ ကုိယ္ က်င့္တရား၊ အဘက္ဘက္က ျပည့္စုံေကာင္းမြန္ေအာင္ ကုိယ္စြမ္း၊ ဉာဏ္စြမ္းရွိ သမွ် အစြမ္းကုန္ထုတ္ၾကရသလုိ အခ်ိဳ႔ဆုိရင္ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ စား၀တ္ေနမႈကုိ အခ်ိဳ႔တဲ့ ခံ ျပီးေတာ့ကုိ ႀကိဳးစားၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ သားသမီးတုိ႔က မိဘအေပၚ ေက်းဇူးတုံျပဳရာမွာ ေတာ့ ဒီေလာက္အထိ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံ စရာ မလုိၾကပါဘူး။ မိဘတုိ႔ရဲ့ ဆုံးမစကားကုိ ေလးစား လုိက္နာျပီး ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ ပညာ ရွာခ်ိန္မွာရွာ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အတြက္ စီးပြားရွာခ်ိန္မွာ စီးပြားရွာၾကျပီး အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကုိယ့္ အုိး ကုိယ့္အိမ္ ထူ ေထာင္စရာရွိတာ ထူေထာင္ခြင့္ရၾကတာပါပဲ။ ဒီလုိ ထူေထာင္ ျပီးေတာ့လည္း မိဘ စိတ္ဆင္း ရဲစရာျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ၾကဘဲ ကုိယ့္ စား၀တ္ေန မႈ အတြက္ လူတန္းေစ့ေစ့ လူရာ၀င္ေအာင္ ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ တည္ေထာင္ေနႏုိင္ၾက တယ္ ဆုိရင္ကုိ မိဘမ်ားက ေက်နပ္ေနၾကျပီး၊ ဒီလုိ သားသမီးမ်ိဳးရ်ိတယ္ဆုိရင္ပဲ “ သားသမီး အက်ိဳး ေပးတယ္”လုိ႔ မိဘမ်ား ကုိယ္တုိင္ကလည္း ခံယူ ၾကတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း ဒီလုိပဲ အသိ အမွတ္ျပဳ ၾကတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ သားသမီးတုိ႔ရဲ့ ဒီ ျဖစ္စဥ္ဟာ မိဘအေပၚကုိ ဘယ္လုိအက်ိဳးမွ ျပန္ ေပးႏုိင္ခဲ့ ေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္က်ိဳး အတြက္သာ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ လုပ္ကုိင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိပဲ မိဘေတြ ကေတာ့ ဒီအက်ိဳးေတြကုိ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ခံစား ေနသလုိ သေဘာထားျပီး “သားသမီးက်ိဳး ေပး တယ္” လုိ႔ပဲ ခံယူ၀မ္းေျမာက္ၾကျပီး ေက်နပ္ ေန ၾက တယ္ဆုိေတာ့ မိဘေက်နပ္ ေအာင္ ေက်းဇူး တုံ႔ျပဳရတာ ဘယ္ေလာက္မ်ား လြယ္ကူလုိက္ သ လဲလုိ႔။ ဒီအထဲကမွ တစ္ခါတေလ သားသမီး မ်ားက သိသိမွတ္မွတ္နဲ႔ စားစရာ၊ ၀တ္စရာေလး မ်ားမ်ားနဲ႔ေပးပုိ႔ျပီး ေက်းဇူးတုံျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ေတာ့ ဘာေျပာ ေကာင္းမလဲ။ မိဘေတြခမ်ာ သားသမီးက ေက်ြးေမြးလုိ႔ သူတုိ႔တစ္ေတြ အသက္ ရွင္ေနၾကတယ္လုိ႔မ်ား ထင္မွတ္ေန ေရာ့ သလားေတာင္ မေျပာတတ္ဘူး ေက်နပ္ ၀မ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူလုိ႔ မဆုံး သားသမီးဂုဏ္ ေတြ ေဖာ္လုိ႔မဆုံးေတာ့ဘူး။
ဆရာနဲ႔တပည့္ အျပန္အလွန္အစုံမွာလည္း အတူ တူပါပဲ။ ဆရာေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိ တာ ပညာ အရည္အခ်င္း၊ကုိယ္က်င့္တရား၊ ေစတနာ၊ စာနာ၊ ၀ါသနာေတြအျပင္ အနစ္နာခံ မႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တည္ေဆာက္ရတာမုိ႔ အလြန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ “ဆရာေကာင္း” ဆုိ တာက ခဲယဥ္းေပမယ့္ မရွားပါးလွဘူး။ ေလာကီ နယ္မွာေရာ၊ သာသနာေတာ္မွာပါ ဆရာေကာင္း ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ တပည့္ေကာင္း တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဆရာကုိ ေက်းဇူးတု႔ံျပန္ရာ မွာေတာ့ အလြန္ လြယ္ကူပါ တယ္။ က်ိဳးႏြံ ရုိေသစြာနဲ႔ ဆရာသင္ေပးသမွ် ႀကိဳးစားျပီး တုိး တက္ ေအာင္ျမင္သြားမယ္ဆုိရင္ ဆရာတုိင္းလုိ လုိသာ သူတုိ႔ေထာင္ေပးတဲ့ ေလွကားနဲ႔ အထက္ ကုိ ေရာက္ေရာက္သြားတဲ့ တပည့္ေတြကုိ ေလွ ကားကုိင္ေပး ရင္း ေမာ့ၾကည့္ျပီး ေက်နပ္ ဂုဏ္ ယူ တတ္ၾကတာပါ။ ဒီလုိတပည့္မ်ိဳး ထြန္းေပါက္ လာရင္ “တပည့္က်ိဳးေပးတယ္” လုိ႔ ခံယူတာ ပါ ပဲ။ ပညာရဲ့အက်ိဳးကုိ လက္ေတြ႔ ခံစားေနရသူက တပည့္ေတြသာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါကုိပဲ ဆရာေတြ ရင္ထဲမွာ“တပည့္အက်ိဳး ေပးပါသတဲ့” ေလ။
ဒီထက္မ်ား နည္းနည္းပုိျပီး သိတတ္မယ္ဆုိရင္ ဘာ ေျပာစရာ ရွိေတာ့မလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်းဇူး တု႔ံျပန္ရတာဟာ လြယ္ကူပါတယ္။ ဒီလုိ မိဘ ဒီလုိ ဆရာမ်ိဳးေတြကုိ “သားသမီးေကာင္းမိဘ၊ တပည့္ေကာင္းဆရာ” လုိ႔ ေျပာ ရင္လည္း သူတုိ႔ ၀မ္းသာၾက၊ ေက်နပ္ၾကမွာပါပဲ။ ခုေျပာခဲ့တာေတြ ကေတာ့ ရွားပါးျပီး ခ်ိဳ့တဲ့မႈ ျဖစ္ေနရုံသာျဖစ္တဲ့ ေ၀ါဟာရ မ်ိဳးပါ။ လုံး၀မရွိတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြေတာ့ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လုံး၀မရွိသေလာက္ ခ်ိဳ႔တဲ့ ေနတဲ့ ေ၀ါဟာရကေတာ့ “သူေဌးမိဘ” ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရပဲလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေလာကထဲမွာ “သူေဌးသားသမီး”လုိ႔ အသိအမွတ္ ျပဳေျပာဆုိ ၾကတာဟာ မိဘျဖစ္တဲ့ သူေဌးမ်ား ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကုိ သားသမီးေတြက ကုိယ္ပုိင္ လုိ သေဘာထားျပီး သုံးစြဲႏုိင္၊ ခံစားႏုိင္ၾကသူ ေတြကုိမွ ေခၚၾကတာပါ။ မိဘမ်ားမွာ ပစၥည္းဥစၥာ ေတြ ရွိေနေပမယ့္ သုံးေဆာင္ ခံစားခြင့္မရတဲ့ သားသမီးမ်ားဟာ သူေဌးသား သမီးအျဖစ္ အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳၾကမွာ မဟုတ္သလုိ သူတုိ႔ ကုိယ္တုိင္လည္း ၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူၾက မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါက သေဘာ အျဖစ္နဲ႔သာ ေျပာတာပါ။ မိဘခ်မ္းသာလ်က္နဲ႔ သားသမီးေတြ သုံးေဆာင္ခံစားခြင့္ မရဘူး ဆုိတာလည္း မရွိၾက ပါဘူး။ သူေဌးသားမီးတုိင္း သူေဌးသားဆုိတဲ့ အခြင့္အေရးကုိ ရၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ တခ်ိဳ႔ဆုိ သူေဌးသားသမီးက သူေဌးထက္ေတာင္ ပုိျပီး သုံးစြဲခြင့္ ရၾကပါတယ္။
မိဘေတြက ခ်ိဳ့ခ်ိဳ့တဲ့တဲ့ ျဖစ္ေနၾကျပီး သားသမီး ေတြ သူေဌးျဖစ္ၾကတာ မ်ိဳး လည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ မိဘေတြက သူေဌး မိဘ ဆုိတဲ့ အခြင့္အေရးမ်ိဳး မရၾကတာမ်ား ရွိပါ သလား။ သားသမီးတုိ႔ရဲ့ပစၥည္းကုိ မိဘေတြက ကုိယ့္ပစၥည္းလုိ သေဘာထားျပီး သုံးစြဲႏုိင္ဖုိ႔ မဆုိ ထားနဲ႔ စား၀တ္ေနမႈ လူတန္းေစ့ ရုံေလာက္ မွန္ မွန္ ေထာက္ပံေပးတယ္ ဆုိတာမ်ိဳးေတာင္ ရွိမွ ရွိပါေလစ။ အနည္း ဆုံး အိမ္ေစာင့္ေခြးေမာင္း၊ ကေလးထိန္း ဆုိသလုိ တစ္ခုခု ကူညီလုပ္ကုိင္ မေပးႏုိင္ရင္ စား၀တ္ေနေရးေတာင္ မ်က္ႏွာငယ္ ၾကရတဲ့ မိဘေတြက အေတာ္ကေလး ေတြ႔ရဖူး ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆုိ သူေဌးျဖစ္ေနတဲ့ သားသမီး ေတြရဲ့ ခါး၀တ္တစ္ဆင္စာဟာ မိဘေတြအတြက္ တစ္သက္တာ တင့္တင့္တယ္တယ္ ေနထုိင္စရာ အုိးအိမ္ ေန႔စဥ္စား၀တ္ေနမႈအတြက္ လုံေလာက္ တဲ့ ပမာဏ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ့ဆုိ ဒီေလာက္ ပမာဏမ်ိဳးကုိ တစ္ေန႔တည္း အေပါင္းအသင္း မ်ားနဲ႔ ေပ်ာ္ပါး သုံးစားပစ္ၾကတာ လည္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိဘေတြမွာေတာ့ အိမ္ကုပ္၊ အ၀တ္ ႏြမ္း၊ အစားၾကမ္း ဘ၀က မေျပာင္းလဲဘူး။ ဒီလုိ လည္း ရွိၾကတယ္။
မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ “သူေဌး မိဘ”ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရခ်ိဳ႔တဲ့မႈႀကီးကုိ ကြယ္လပ္ ျဖည့္ေပးဖုိ႔ဆုိ တာ သူတုိ႔အတြက္ တစ္ေန႔သုံး တစ္ဆင္စာ ေလာက္ စြန္႔လႊတ္လုိက္ရုံနဲ႔ေတာင္ လြယ္လြယ္ ကေလး ျဖစ္ႏုိင္တာကငုိ ေျပာတာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ ျဖစ္ အစုံအစုံလုိက္ရွိမွ တင့္တယ္လွပမယ့္ ခုလုိ ေ၀ါဟာရခ်ိဳ႔တဲ့မႈ ကြက္လပ္ႀကီး ေတြကုိ မျဖည့္ ဆည္းေပးႏုိင္သမွ် ဘာသာစကားမွေရာ၊ ဒီ ဘာသာ စကားေျပာဆုိသုံးစြဲေနတဲ့ လူမ်ိဳးမွာ ေရာ၊ ဒီလုိလူမ်ိဳးတုိ႔ ေနထုိင္ရာ အရပ္ေဒသ ႏုိင္ငံမွာေရာ ျပည့္စုံတင့္တယ္တဲ့ က်က္သေရ မဂၤလာတစ္ခု ခ်ိဳ့တဲ့ေနတာက ကေတာ့ အမွန္ ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ဘ၀၊ မိမိတုိ႔လူမ်ိဳး၊ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံနဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ့ ဘာသာစကား မ်ား က်က္သေရမဂၤလာ အေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စုံတင့္တယ္ေအာင္ ဒီကြက္လပ္ မ်ားကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးၾကပါစုိ႔ လုိ႔ အေဖာ္ညွိ တုိက္တြန္း လုိက္ပါတယ္။
က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စုံၾကပါေစ။
မွီျငမ္း
ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္- တျခမ္းပဲ႔ ေဝါဟာရမ်ား
တရားေတာ္

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္